Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Výkon studeného turbodieselu
mě se to zahřává docela svižně (Pajero Sport), když je tak do -5 tak jednou nažhavím, okamžitě to bafne, počkám pár vteřin až naběhne ručička tlakoměru oleje a vyjedu, po cca 1km (otáčky do 2000) se ohřeje voda tak, že zapínám topení, po cca 2km (otáčky do 2500) je voda ohřátá na provozní teplotu. Oleji to ale trvá tak 5-6 km, než se dostatečně ohřeje, dobře se to pozná na ručičce tlakoměru, nad 2500 točím až po ohřátí oleje. do - 15 je průběh prakticky stejný, akorát to nechám nažhavit dvakrát, aby to při startu nezakouřilo. -
« mrazy
Ahoj všichni, mám motor VW 1.9 D a při -10 C to vskutku motor nese velice těžce. Jak je moc studenej tak to jde všechno velice ztuha. Hlavně se nedoporučuje motor u dieselů zahřívat na volnoběžné otáčky, motor se prý opotřebovává 6x rychleji - dlouho mu trvá, než se zahřeje. Tomu jde ruku v ruce olej, na který mažete. na zimu se doporučuje řidčí polosyntetika. Jinak než se to zahřeje, jezdím také do 2000 otáček. -
« Re: Výkon studeného turbodieselu
524: Tobě to trvá fakt tak dlouho, než se ti ohřeje? Já nastartuju ráno při -10, oškrabu sklo, mezitím mi motor ze startovacích otáček (1000) zpomalí na 800, a vyjedu. Točím do dvou tisíc a cca 3-4 km a ručička teploměru je svisle, přesně tam, kde má být.
Je fakt, že po čiptuningu, zvednutí tlaku a přidání IC mám dojem, že se to zahřívá míň, než předtím (se starými 85 kW jsem foukal teplej vzduch už za třetím blokem)... -
« Re: Výkon studeného turbodieselu
davidz - nemas ty tu novou Mazdu ? A to ti samo chcipa ? To mi jeste Octavia neudelala :-))) ale samozrejme, taky to je line, zvlast pri -10, ale po par kilometrech to uz jede. Do prohrati alespon vody nejdu pres 2000-2500 otacek (ale to je malokdy i jinak) ;-)) -
« Re: Výkon studeného turbodieselu
Když mám svýho šestiválce studenýho - zejména při prvním rozjezdu je to líný jak mrcha, občas mi to taky chcípne, když si nedám pozor. Jinak vřele doporučuju to nastudeno moc netočit. Osobně to lehtám do 2.000 otáček do tý doby, dokud se to neohřeje doplna = v zimě cca 8km. Ale stejně to není pořádně prohřátý. Naložím tomu pořádně až tak po 15 kilometrech. A motor se odvděčí, už má za sebou 700.000km a pořád jakž takž dobrý. -
« Výkon studeného turbodieselu
Připadá mi, že pokud je motor studený, tak to skoro nejede. Dokonce mi to občas při rozjezdu chcípne, což se s teplým motorem nestane ani při rozjezdu bez plynu. Při otáčkách přes 2000, kde už bere turbo to celkem jde, ale v nižších, kde to s teplým motorem už jede je studený bez výkonu. Je to normální? -
« Re: Presne tohle mi delala Felda naftova, kdyz
vloni uderili (v Moskve) mrazy - 25 st., a kontrolni vzorek nafty ve sklenicce za oknem byl silne bily a ponekud hure pretekal, tj. parafinek. Auto mi slava Bohu chytalo, ale pul hodiny s nim neslo jet, trpelo jen volnobezne otacky. Potom to jelo uplne normalne. Ja si to vysvetluji tim, ze zpetne vedeni postupne ohralo ucpany palivovy filtr, nastesti ne uplne nepruchodny, u VW je tazeno pres prave pres ventil palivoveho filtru s cilem jeho ohrevu. At zkusi, jestli jsou mrazy, ohrat filtr, treba teplou vodou. To chvili pomuze, paklize je ale pul nadrze v parafinu, tak sotva, ucpe se sitko na konci privodni trubky. Hlavni je mit ted zimni naftu.
S pranim uspechu Mirek -
« Re: K regulaci mechanického čerpadla
1. Tak třeba VW morory AAZ, ABL, čili 1.9TD nic takového nemají. U VW to bylo naposledy u 1.6TD v Golfu 2.
2. U VW to fungovalo tak jak píšu, čili až po překročení určitého tlaku za turbem to stáhlo dávku paliva.
3. To že to má FIAT tak jak píšeš je možné, nicméně obecně u TD to není nutné. Předpokládá se, že turbo funguje, vzduch. filtr je čistý a dávka paliva je daná plynem a otáčkami.
-
« Re: K regulaci mechanického čerpadla
To AUTOKOMPLEX et al: Korekce vstřiku od tlaku za turbem u mechanických vstř. čerpadel není "černá-bílá", ale plynulá regulace. Pochybuji, že by to měly jen některý TD motory, protože vstřikovaná dávka musí být u všech v souladu s množstvím vzduchu (a to je primárně dáno tlakem za turbem).
U vstřik.čerpadla na mém motoru (Fiat 1.9TD/66kW) je to řešeno jako membrána nad kterou je prostor propojený se sáním a tlak vzduchu stlačuje membránu dolů (proti pružině). Membrána je spojená s tyčinkou, která dole končí nesymetrickým kuželem a toho se z boku dotýká regulační člen čerpadla.
Takže když tlak za turbem stoupá, tak se membrána stlačuje dolů, dolů se pohybuje i kužel a regulační člen se zasouvá a zvyšuje velikost vstřiku. Dá se to ladit pootočením tyčinky s kuželem - vzhledem k tomu, že je nesymetrický, tak se pak změní závislost vstřiku na tlaku za turbem. -
« Re: to mirekzruska
Autokomplexi, podle Tvých příspěvků usuzuju, že nejsi zrovna příznivce bionafty. Ne, že bych ji tam chtěl lejt, jako plátci DPH se mi to rozhodně nevyplatí a názory na Bio jsou tak fifty-fifty. To fakt nebudu riskovat, zvlášť když teď v Mladé Boleslavi platím 24 Kč za normální naftu. -
« to mirekzruska
1. ty Audiny asi nejezdily moc do servisu, bůhví na jakou naftu, těžko říct?
2. Snímač polohy jehly je nevyzpytatelný, někdy vydrží 500tis. km, někdy 50. tis.km, ale i když zkolabuje můžeš dojet do servisu.
3. Cívka přesuvníku taky někdy umře. Motor má zvuk jako Multikára a nejede a kouří. Buď se spálí vynutí a nebo se zadře mechanicky vlivem špatného paliva a vynutí praskne následně.
Nicméně taky to potom jede. Není pravda, že v Česku jsou s cívkou nějaké extra problémy. Spíše bych to viděl na auta co jezdí na pofiderní palivo z bagrů atd. a nebo bionaftu plnou vody.
Každopádně ta cívka stojí prd a vyměněná je hned.
4. SDI nekupuj, to je taková náhražka toho co máš ve Felicii a řekl bych, že zbytečně promarňuje možnosti elekronikou řízeného dieselu.
-
« Re: to davidz
1. Na co podtáčet? Pod otáčky záběru turba nemá smysl jezdit, mimo li nějaké dojíždění červené, posuny po městě v zácpě atd.
2. Sierra má průběh jako každý jiný diesel, akorát, že ta špička kroutícího momentu je taková kulatá a tupá a nízká, asi jako malý a postupně plynulý kopeček, kdeždo tvá křivka je ostrá jako lehce zaoblená pyramida.
3. Točit nad 4000 1/min nemá smysl, tam už tak padá Mk a výkon, že přeřazení je to nejlepší, co člověk může udělat. Datové pole je tak uděláno, že při maximálních otáčkách dává cca 40% nafty než při středních otáčkách. Je to asi proto, aby motor netáhl a najednou utnul omezovačem. -
« Re: to Autokomplex
Diky, velmi zajimave, cte se to moc hezky, ja vim, ze je to lepsi, kdyz to vsechno chodi. Ten volnobeh je fakt parada, to se musi nechat.
Tady v Rusku jsou lidi s VW a Audi (80) TDI, ktere maji uz dost najeto, a meli nekolikrat problemy s "tistakem" ve vicku vstr. cerpadla (Bosch V..), ale pripoustim, ze to muze byt mistni naftou, pak zacal blbnout snimac polohy reg. soupatka a teploty paliva, potom asi jeste dalsi snimace. Prvni, co prestalo chodit, byla civka presuvniku vstriku, a prestalo to samozrejme jet a dobre startovat.
V Cesku je hodne problemu s elektronickymi prvky u TDI, jmenovite s dily v cerpadle, ktere jsou ve styku s palivem? Zajima mne to proto, ze bych chtel jednou v Rusku sednout na prime vstrikovani, zrejme Fabii SDI, ale ty elektriky se trosku bojim, ze zustanu nekde v lese, ty vzdalenosti!. Diky! Mirek
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!