Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Diky za rady. Dneska rano jsem si byl nechat vyvazit kola na predni naprave. Pravy se muselo vyvazovat, levy bylo v poradku. Protoze bydlim na Barrandove a pracuju v Dejvicich, jel jsem to vyzkouset pres okruh na Plzen a pak jako na Ruzyni. Na useku Barrandov - dalnice na Plzen to vypadalo, jako ze je vsechno ok, pak jsem ale pokracoval na ty betonovy krase dal smerem na Ruzyni, a tam to zase zacalo vibrovat. Pak uz jsem to zkouset nemoh (prece jenom nepisu do rubriky 200km/h kdekoliv a jakkoliv :-). Takze ted uz fakt nevim (zavazi snad vypadnout nemohly, a je fakt ze ten postavenej kus ze Zlicina je docela dost hrbolatej - to snad ani neni pro rychlosti vyssi nez 90 ...). Kazdopadne dneska vecer jedu do Plzne, takze to vyzkousim na dalnici a uvidim. Poprvy jsem si toho vsimnul prave do toho kopce po sjezdu z dalnice na Plzen. Jeste jednou diky za rady. Snehulak. -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
nene, budou se projevovat v urcite rychlosti, pokud jsou kola v zaberu! Vlastni zkusenost, na svym prvnim aute (Golf I) jsem dostal od prodejce kolo po defektu (nerekl mi o tom a kolo stipnul o obrubnik) - hazelo to pri rychlosti 80-110 km/h, a jen v zaberu ... tedy, ono to hazelo i do volantu, ale to je extrem, protoze pri 120 km/h se pneumatika (lepe receno kostra, ty dratky vevnitr) rozhodla, ze je cas se roztrhnout - vylsedkem byla totalni a okamzita ztrata tlaku, protoze tech 300 dratku propichalo dusi (po defektu uz to nebyl bezdusak) a tak jsem se malem pri prvni jizde zabil ... nastesti to bylo na te ctyrproudovce u Hranic n/M a tak jsem to na ceste udrzel a zastavil... suma sumarum, fakt bych to videl na kola. -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Jo, nevyvážená kola to asi budou.
To byste se divili, když koupíte nové pneu a vyvážíte si je na 0-0, jak vypadají za nějakých 10-15tisíc km. 20gramů není náhoda. Já komunikuji (částečně kvůli škole) přimo s Barumem-Continental a je to fakt tak, jak říkám. Ojížděná pneu se rozvažuje - na jakémkoliv autě.
Další věc - hlavně u předních náhonů je dobré po 10tisících km přehodit přední x zadní (a převážit), protože zadní pouze brzdící pneu se na vnější straně ojíždí do tvaru frézky a to je důvod pro vznik hučení a svištění pneu. Na předku se během pár km zarovná a je pohoda. Ten komfort za těch pár set kaček stojí.
A neni servis jako servis. -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
No jo, ale proc tedy jsou ty vibrace jenom kolem tyhle rychlosti? A navic vcera jsem zkousel preradit z petky na ctyrku, a pri stejny rychlosti (tudiz jinejch otackach) byly vibrace stejny. Verim tomu, ze kdybych chtel bejt surovej a zkusil bych ject pres sto na trojku, tak by se tam to vibrovalo taky. Proto si myslim, ze by to mohlo bejt az za prevodovkou. Nemate jeste nejakej napad? -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Vibrace by mohly bejt horšíma nebo trochu poškozenejma silentblokama agregátů a taky tím, že motor už je trochu vyběhanej a nemá tak pravidelnej chod (je nevyváženej) a celej se i s převodovkou v některejch otáčkách klepe. Jinak nevím, nic jinýho to snad bejt nemůže. -
« Re: to gogo99-spotřeba
Jooooo, Praha - lidi na houby, vsechno na houby, to vis nas Prazskej "trafic jam" to neni nic pro ekojezdce. Kdyz jsi dopredu presvedcenej, ze by se ti tu nelibilo, tak by se ti to opravdu asi nelibilo..:-)) Jeden muj dobrej zakaznik (Brnak) s oblibou rika, ze nejstrasnejsi mesto na svete je Brno :-)) -
« Re: to gogo99-spotřeba
jediny duvod pro lidi, proc zit v Praze, je podle mne ten, ze tam maji praci. Jinak nechapu, proc by se tam lidi stehovali ? Az na stare centrum stoji cela Praha za houby, lidi taky za houby a vubec .... nesel bych tam, a kdybych musel, tak by se mi to tam nelibilo. A porad same zacpy, z asi 50 pokusu o prujezd Magistralou se mi JEDNOU povedlo stat nebo popojizdet frontou u Vaclavaku min nez 2 minuty, jinak je obvykla doba od Vltavy na Vaclavak 5-20 minut ;-(((( hruza .... -
« Vibrace pri rychlosti kolem 100
Ahoj ve spolek, mam Fiestu z roku 93, 1.8D, ma najeto neco kolem 135000 (doufam). Vsechno funguje docela v pohode, ale v posledni dobe jsem si vsiml, ze pri jizde rychlosti kolem 100 km/h dochazi k docela velkym vybracim radici paky (paka se kyve sem a tam a je to citit i na zbytku auta). K temhle vybracim dochazi ale jenom pokud je motor v zaberu (a je jedno jestli je tam 4 nebo 5ka). Obecne se da rict, ze kdyz jedu do kopce, tak jsou
vibrace vyraznejsi nez kdyz jedu z kopce (kdyz tam strcim volnobeh, tak to uplne zmizi). Zajimavy je, ze pri rychlosti od 120 vejs ty vibrace zmizej a pri rychlostech nizsich nez 90 si taky niceho nevsimnu. Nevite nekdo co by to mohlo byt? Podle me je to neco mezi prevodovkou a primo predni napravou (v motoru a v prevodovce bych nerek' ze to bude, jelikoz to dela stejne pri stejny rychlosti na 5ku i na 4ku). Diky moc za vsechny rady, Snehulak -
« Re: BMW
tak vidis, ja si zas myslim, ze by nemel byt pro mne problem 3l/100 km na zname trase s dieslem:-))). Ale po me jedine zkusenosti s dieselem, by to chtelo asi par hodin potrenovat, nez se clovek s tim dieslem nauci jezdit. Myslim tim, jiny optimalni otacky, jina prace s plynem. Jsem presvedcen o tom, ze na zname trase bych se svou 1.8 v pohode dostal pod 5 l. Ted jsem mel treba 6,321 prumer na 886 km, a to bylo na tech 886 km asi 120 min statni na semaforech, zhruba 40 studenych startu pri (-6 az 3°C). Kdyz si od svych 56 l odectu 2x2l ( 2hod volnobeh ) a treba 40 x 0.1 l (studene starty ). Dostanu se na 4,9 l/100 km, a jeste zanedbavam ztraty pri rozjezdech, stani na prechodech, na krizovatkach,atd .... -
« Re: to gogo99-spotřeba
Najednou sup ???, ja myslel, ze kdyz jedes s pannou na spotrebu tak zadny sup ??? :-), no panove nevim jak jste na tom vy s pannama, ale ja uz si nejak nemuzu vzpomenout.....:-), nicmene jsem jeste mlad. Brno, to je po ruce, ty jsi vlastne nas - pragocentrista, ale vypada to, ze tu spotrebu mate nejakou specifickou. BTW, spotrebu 3 litry mi MFA ukazuje, jen kdyz zastavuju :-)), ne vazne ja na ty ekojizdy nejsem, jak jsem psal, muj rekord je asi 4.4 (MFA) a to jsem jel 90 a pokracoval v jizde jen proto, aby se mi nevzbudilo dite:-)) -
« BMW
Osobně mi ještě hlava motoru nechrupla, ani problém s těsněním. Pouze jsem s tím jedno auto koupil, ale věděl jsem o tom, to byla tenkrát ta novější 524TD r.v.'89, tak jsem do ní vsadil výbornej kompletní motůrek ze starýho modelu. Jinak 324D 324TD je to samý jako 524TD - všechny hlávky jsou stejný. Nikomu moc ale nedoporučuju 324TD - je tam dost problémová elektronika motoru, jak ty auta zestárly, tak se to sere. Hlavně se z ničeho nic posírá řídící jednotka v ceně za starší cca 10.000,- a čerpadlo v ceně cca 7.000,- plus mínus... Zlatý mechanický čerpadla z 524TD!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!