Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Cau, ... s tim servisem se radeji ani neptejte. To se fakt muze stat jenom me. Auto jsem hodil minuly pondeli do servisu s tim, aby se podivali na vsechno - na silentbloky, geometrii, atd ... Nakonec to vypadalo na jeden silentblok (vsechno ostatni bylo vporadku - no jeste by mozna stalo za to zkontrolovat tlumice.
Co se ale stalo mnohem katastrofalnejsiho ... jak to auto bylo odstaveny, tak do nej nejakej trotl (bylo mu snad 80sat ...) naboural a jsou odepsany pravy dvere, takze se museji vymenit, nastrikat, namontovat... proste prace na desnou dobu .... Zitra budu vedet vic .... Proste takova smula takze chodim pesky a jezdim MHD :-( ....
Jinak jsem se ale rozhodl, ze tuhle fiestu asi dam na jare manzelce, a sam bych si koupil neco jetyho, tak 3-4 staryho, nizsi stredni, neco kolem 170kKc, takze se s timhle presunuji do rubriky ojetina do 150 (nechce se mi zakladat kvuli par tisicum novou rubriku.). -
« Re: 1,4 td
Pokud to chvíli běží a pak zlobí, tak by mohl být problém v přísunu paliva. Filtr říkáš je OK, tak by to mohlo být podávací čerpadlo. To je u tvýho motoru pravděpodobně součástí vstřikovacího čerpadla (aspoň tak to je u mýho motoru Fiat 1.9TD) a je obvykle lamelového typu. Zkus přívodní nebo alespoň vratné potrubí nafty dát do větší sklenice a podle toho kolik teče nafty z vratného potrubí lze posoudit činnost podávacího čerpadla. -
« 1,4td
Kolega si koupil Fiat Uno 1,4 td r.v.88,motor jede v pohode startuje take, problem je v tom, ze po nastartovani asi tak po 10 sec. zacne vynechavat a strasne kourit az prestane jit.Po nastartovani se vse opakuje.Toto dela jen pokud je studeny, kdyz je zahraty je vse v poradku.Prisavat vzduch uz snad nema odkud (vsechny hadicky jsme vymenily a zapaskovali), vstriky jsou taky dobre.Pokud mate nejakou zkusenost prosim napiste.Zatim dik -
« Re: to davidz
1. BOSCHe umí všechny.
2. To víš, že se motor po chiptuningu testuje na brzdě, nicméně Tvá Mazda není v nabídce a testovat bychom ji mohli na brzdě až my v ČR.
3. Jde o to, že systém je principiálně stejný a když někdo dělá programy 10 let, tak už ví co a jak. -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Mal som podobny problem, vibracie pri rychlosti 120 az 130. Vsetky kolesa dole, prevazit, ale vibracie zostali a jazdit sa nedalo. Tak som to dal do servisu, ze nech sa mrknu na riadenie atd. Nastastie sa sikovny mechanik najprv pozrel na gumy a nasiel miesto, kde bol prasknuty kord na zadnej gume, skoro neviditelne, ale predsa. Po vymene bolo vsetko OK. Takato guma sa sice dala vyvazit, ale jazdit sa s nou nedalo. -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Ahoj ve spolek. Tak jsem nakonec rezignoval, a auto jsem strcil do servisu jednomu znamymu, aby se podival na vsechno - na vyvazeni, na geometrii, na tlumice, na silentbloky, a proste zkusil prijit na to, co by to mohlo zpusobovat.
Jinak s tema gumama, od jara jsou vepredu novy Micheliny (letni) a maj najeto maximalne 30000. Ale vzadu je pravda, za tam jsou uz totalni slupky (taky Micheliny, prehazoval jsem je na jare z prednich kol), ale vyska vzorku asi tak 1.5 mm a maj najeto dobrejch 70000.
Jo, a jeste ted me napadlo, ze predni gumy mam docela nafouknuty - na 2.4 misto 2.2, jak pisou v manualu k autu. Kdyz je to totiz na 2.2, tak mi pripadaj desne podhusteny. To by taky mohlo mit svuj vliv ...
Kazdopadne diky moc za vsechny napady, a az budu vedet co to je (nebo radsi bylo), budu informovat (pripadne popisovat prubeh patrani :-). Snehulak -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Ja jsem pozoroval vibrace pri rychlosti kolem 70 km/h po te, co jsem prezul na zimni pneumatiky. Bylo to tema gumama, protoze pozdeji jsem si vsimnul, ze jedna ma trosku prodreny bok. Tim se stala nevyvazenou a po par tydnech na tom prodrenem miste zacala i uchazet. Takze jsem uprostred zimy prezul zpet na svoje vyvazene zanovni letni gumy. tj. Gumy muzou za hodne
Pokud jsou ty vibrace jemnejsi, muzou to byt gumy, intenzita vibraci by se pak zvysila, kdyz ty gumy vic nafouknes a trosku by to melo zmizet, kdyz je nechas mekci. Jeste si vsak vzpominam, ze tesne po koupi jsem mel problemy s vibracema, ktery neprestavaly vubec - byly jenom vic ci min intenzivni a pri rychlosti kolem 120 km/h a vice presly na temne vrneni. Problem byl v krivem disku, ale POZOR -> ZADNIM!!!. Na vibrace maji totiz vliv vsechna ctyri kola, takze vyvazeni bych doporucoval jedine soucasne pro vsechna kola. Jinak je taky dobre mit prehled o stavu kotoucu a desticek na vsech kolech. Preji ti, abys to brzo odstranil.
Taky jsem si vsiml, ze pises, zes pozoroval problemy na urcitem useku silnice - to je zakerne, protoze jsou napr. v Praze cestou z Motola na Vypich takove hrboly, ze tam vibruje i novy autobus... :-))) -
« Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100
Sněhuláku, Hufnágl ti radil, aby sis omrknul silentbloky agregátu. Už jsi to udělal? Nic na tom není. Dej tam zpátečku, nebo jedničku, otevři kapotu a hejbej s autem dopředu a dozadu jak nejvíc to jde. Vezmi si k tomu i nějakýho kámoše, abyste s tim pořádně zahrkali. Sleduj motor, jestli sebou podezřele hodně necuká. Měl by sebu pohnout, ale ne moc a neměly by se ozývat podezřelý zvuky. Zkus taky za jízdy třeba na 3 nebo 2 jet, spíš pomaleji a několikrát přidej a uber plyn. Taky by to nemělo nijak zvlášť škubat a popřípadě někde pod autem mlátit. Zrovna nedávno stačilo na jednom Escortu jenom dotáhnout matky, který ty silentbloky držej a byl klid. A hlavně si hlídej rozvodovej řemen. U těchhle motorů je to bolest.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!