Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  12:31

    « Re: Turbodiesel a kopce

    to fija: To že Ti jede nejúsporněji na trochu nižším otáčky než jsou otáčky maximálního krouťáku, by šlo možná vysvětloval vlivem třecích ztrát motoru.


    Navíc pokud při těch praktických pokusech tam nemáš "cihlu" (plně sešlápnutý plyn), tak se musí opatrně zacházet k běžně dostupnýma charakteristikama, který jsou pokud se nemýlím měřený s plným "plynem" a neříkají už tolik o výkonu a krouťáku motoru při částečně sešlápnutým pedálu plynu.


    Jinak PP bych taky bral, ale počítám, že bych na něj čučel tak často, že by to zavánělo havárií :-))

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  12:19

    « Re: Turbodiesel a kopce

    Ivo nebo luf zmiňovali program CarTest. Mám otázku - je tenhle program nebo jeho demo dostupné někde na webu? Díky předem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  12:15

    « Re: Turbodiesel a kopce

    Nemas zac :-))))Jinak, potvrzeno to mas praxi nekoho, komu az tak neveris, tak se na to moc nespolehej :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  12:05

    « Re: Turbodiesel a kopce

    Este som zabudol.
    Diky ti. Prva pouzitelna odpoved na moju otazku, v podstate som si nieco taketo myslel. Teraz mam moju teoriu :-) potvrdenu praxou :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  12:02

    « Re: Turbodiesel a kopce

    V momente najvyssieho krutaku je motor najucinnejsi, teda relativne najuspornejsi. Tiez teoria hovori, ze najucinnejsi je motor pri maximalnej zatazi. To je vsak v rozpore so zivotnostou, motor ma vtedy tendenciu klepat. Teoria je sice dobra, ale jazdit sa podla nej bohuzial neda. Uvital by som, keby som mohol do auta na cas namontovat pocitac, aby som si zistil, kedy je to ako so spotrebou, potom ho vyhodil a jazdil ako chcem. A obcas by som si potom uvedomil, ze to, co robim, mozem robit aj uspornejsie :-) Ale mat ho tam stale, asi by som plakal nad okamzitymi spotrebami pri rozjazdoch, a tie ja milujem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  11:56

    « Re: Turbodiesel a kopce

    no treba kdyz vyjizdim tu Slezskou Hartu (ten kilometr s 12%-14% stoupanim), tak je nejuspornejsi jet na petku asi 80 km/h
    Kdyz to klesne pod 75km/h, je treba netrapit petku, ale dat tam ctyrku, ale aby se udrzela stejne spotreba, musi se zpomalit na cca 55km/h ... Takze odpoved na otazku, jak dosahout co nejnizsi spotreby, je jezdit na co nejvyssi prevodovy stupen pri co nejnizsich pouzitelnych otackach motoru ... ale treba teorie hovori o tom, ze nejuspornejsi je jezdit v rozmezi otacek nejvyssiho toc. momentu a moje prakticke zkusenosti rikaji, ze to neni pravda :-))) Ale to uz zase zabihame k teorii a praxi, tak si prosim uvedomte, ze jsem jenom *, co nicemu nerozumi :-)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  11:35

    « Re: Turbodiesel a kopce

    fija> Neurazaj sa. Ivovi asi praskli nervy, lebo si stale obhajoval nieco, comu si evidentne nerozumel. Ale nechajme to tak. Mna stale zaujima, ako je mozne, ze mas taku nizku spotrebu.
    A vytiahnem este jeden dotaz, ktory uz mam davnejsie, ale zatial mi nikto neodpovedal. Ako je uspornejsie jazdit do kopca? Na vyssom stupni, ked motor este vladze, alebo na nizsom, ked ide celkom lahko? Neviem, ci to bude rozdielne na benzinaku a dieseli, ale mozno to bude zaujimat aj inych. Fija, ty mas PP, skus sa niekedy pozriet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  11:30

    « Re: Turbodiesel a kopce

    co te zajima Martine ? Pokud se budem navzajem urazet, neni to nic pro verejnost :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  11:27

    « Re: Turbodiesel a kopce

    mne to zajima, nechodit pryc. A tak hezky to zacalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  11:14

    « Re: Turbodiesel a kopce

    nojo, co mam delat, mas pravdu. Neveril jsem tomu, ale muj kamos motorar z MB me presvedcil o mem omylu :-(((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  11:10

    « Re: Turbodiesel a kopce

    napsal jsem umerne, protoze to spolu souvisi, ale nenapsal jsem "primo" nebo "neprimo" umerne :-))) Ale radsi sem hod mail, opravdu uz nechci psat do teto rubriky neco jineho nez co se tyka tematu "dieselove motory - tipy a triky" ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  10:54

    « Re: Turbodiesel a kopce

    to fija: odvolavam to, ze jsem te neprimo oznacil za magora, protoze z tveho posledniho prispevku (1030) je patrne, ze jsi zacal respektovat "sedou teorii". To odvolani minim naprosto vazne. Stale se sice nevyjadrujes presne, protoze neplati, ze "kroutak je umerny okamzitym otackam motoru", to plati o vykonu. Kroutak se pouze meni v zavislosti na otackach, ale rozhodne ne umerne. Ale to uz povazuji spise za formalni nedostatky. Jsi na spravne ceste cely problem objektivizovat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  10:51

    « Re: Turbodiesel a kopce

    davidzi, prosim, krot sve emoce. IMHO jako otec rodiny (coz je Jos take) a "stavitel domu" bys to zvladnout mohl.

    to Jos> prekousni to, kdyz nejde o zivot, jde o * ... a proc se zbytecne vztekat ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  10:38

    « Re: Turbodiesel a kopce

    Verstappen: Ty jsi vážně *, žvaníš o něčem, o čem víš ho... Přesně je to výkon = krouťák x úhlová rychlost, tj. krouťák x otáčky/sec x 2 x Pí. Tady to fakt má úroveň.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  10:16

    « Re: Turbodiesel a kopce

    uznam leccos, ale urcite ne obecny zaver "kroutak na kole je na petku u 1.6/74kW vyssi nez u TDI/66kW" Ten kroutak neni konstantni, je umerny okamzitym otackam motoru, a ty jsou dany prevodem a rychlosti. Takze treba pri 80km/h na petku bude mit 1.6/74kW vyrazne nizsi kroutak na kole nez TDI/66kW. Je to dano tim, ze TDI ma pri 80km/h vpodstate otacky maxima kroutaku (kolem 1900 ot. je to 210Nm), kdezto 1.6/74kW se sice lehcim prevodem (pomer mezi vyslednym prevodem na petku u techto aut je zhruba 1.40 - tezsi prevod madiesel), ale otackami pri teto rychlosti dejme tomu 2300 ma okamzity kroutak 130Nm, coz je pomer 1.61 pro diesel, takze ten bude mit pri techto podminkach proste navrch. Navic, hybnost tezsiho dieselu pod kopcem je vyssi nez u lehciho benzinu, to nemuzes zanedbavat ... ale nechme disputaci, anebo si pisme mailem, myslim, ze tohle opravdu vetsinu lidi nezajima.... OK ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  09:53

    « Re: Turbodiesel a kopce

    fija: Ty proste svoju chybu neuznas, ze nie? Precitaj si pozorne prispevok, kde uvazdam sily na jednostlivych prevodovych stupnoch. Tocivy moment je sila na rameno - rameno je v tomto pripade polomer kolesa, ktory je pre obe auta rovnaky. Z toho vyplyva, ze krutak na kolesach je u benzinaku 1.6/74 na 5 prevodovom stupni vyssi ako u TDI66.
    Otazka s kopcami: Vo fyzike plati zakon zachovania energie. Pri jazde do kopca sa vykon motora (t.j. energia, ktoru je schopny dodat za cas) premeni na potencialnu energiu a kineticku energiu. 1, Benzinak je lahsi => menej vykonu sa premiena na potencialnu energiu. 2, Benzinak ma v tomto momente vyssi vykon => viacej energie sa premeni na kineticku. 3, Kineticka energia tiez zalezi od hmotnosti => u benzinaku za zvysenie kinetickej energie o rovnake mnozstvo ako u diesela prejavi vacsou zmenou rychlosti.
    To je fyzika a nejake grafy z brzdy ju neokaslu nijako. Pre zjednodusenie som neuvadzal straty v prevodovom ustrojenstve a odpor vzduchu. Tocak na brzde sa meria na !kolesach! a prepocitava sa prevodovymi pomermi, aby vysiel tocak na motore. Ine to je s motorovou brzdou, ale vysledny tocak na kolach je ovplyvneny prevodovym pomerom.

    cokes: Skus pridat car specific parameters a tam zmen bod zopnutia turba a ine drobnosti a grafy ti budu sediet. Kazdopadne ten program urobil za mna kus prace a ja si myslim, ze je dobry. Aspon dodrziava zakladne zakony fyziky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  09:02

    « Re: Turbodiesel a kopce

    Pravda je pravda nezavisle na tom, kdo ji proklamuje a za jakou cenu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  08:43

    « Re: Turbodiesel a kopce

    prisahal jsem si, ze uz nebudu reagovat. Ale nedalo mi to. Vis co, ivosku ? Jdi do vyzkumaku a odstrihni si internet. Protoze plky o magorech a "tech, co neabsolvovali 8. tridu", ty vazne vetsina lidi nemusi. Asi jsi "jiny", asi jsi "ten, co ma vzdycky a za kazdou cenu pravdu", takovy "trosicku komunista", ze ? Doporucuju ti, aby ses chytil za nos, peclive zvazil, co komu pises (a pripustil, ze jsi treba v necem teoreticky vzdelanejsi, i kdyz neni nad praktickou ukazku) a pokud se nejsi schopen ovladat, radsi nepis. Anebo, pokud mas potrebu dale psat, posli to ne sem (aby to nemuseli cist vsichni), ale na muj email fijafija@email.cz, slibuju, ze ti odepisu. OK ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  08:25

    « Re: Turbodiesel a kopce

    To fija: podivej se na muj prispevek 1005 a uvidis, ze je to totez, co pred chvili napsal davidz. Radsi se vracim do sveho vyzkumaku, protoze komunikovat s magory o "zelenem stromu zivota" je o hypertenzi.
    To Verstappen: doporucuji nahlednout do ucebnic 8 tridy zakladni skoly. Vykon = Moment * uhlova rychlost. Je vsak mozne, ze jsi 8. tridu neabsolvoval. To by te omlouvalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.01  23:43

    « Re: Turbodiesel a kopce

    DavidZ: "vykon = kroutak x otacky" - tos myslel vyzne? Do aprila je jeste dlouho, tak tady neplacej takovy hovadiny, tomu se muze clovek jenom zasmat :-)))
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…