Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.01  12:04

    « Re: luf

    Tak to ti zere skoro jak moje Brava 1.8 :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.01  11:41

    « Re: luf

    to fija: Takze tento vikend som sa uz nastval a skusil som jazdit s lahkou nohou. Vydrzal som to 349 km a spotreboval som 20.6l => spotreba 5.9l. Jazdil som skoro podla predpisov, t.j. 125-130 na dialnici (cca 100km), 100 mimo obec, 70 v obci (cca 30km) a 30km po okreskach po snehu v malych rychlostiach, ked neratam tu snehovu cast priemerna rychlost 70km/h. BTW: Vikend predtym - jazda cez horsky prechod a krivolakymi okreskami co to da, priemerna rychlost "iba" 95km/h a spotreba 7.2l!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.01  19:40

    « proč netáhne TDI 66Kw?

    Mám problém se svým uatem toledo TDI při rychlejší jízdě začíná motor ubírat a hned přidávat na rychlosti. To vše se děje při plném plynu cca 180km/h. Poradí někdo kde může být závada? V servisu bylo všechno OK:děkuji
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.02.01  17:56

    « Volnobezne otacky, jeste neco k ucinnosti

    Dobry vecer vespolek,
    to modrej: mne delala naftova Felicie neco podobneho, bylo to vaznouci plynove lanko jak v bowdenu, tak u samotneho pedalu. Krome toho je treba mit skutecne jistotu, ze paky na cerpadle (tj. plynova a volnobezna) se lehce vraci usilim svych pruzin az na doraz. Kdyz je tam hodne sajrajtu, a to vetsinou je, muzou trosku drhnout, a uz je to. To se da ale hnedle zkontrolovat rukou.
    to prof: mas samozrejme pravdu, ja jsem u tech skodovek stodvacitek (jako priklad minule ci snad uz predminule generace motoru) mel na mysli prave zmenu tlaku na konci komprese vlivem vice otevrene skrtici klapky, tj. momentalne vyssi fakticky kompresni pomer. Tehdy to zaklepe i pri spravne nastelovanym zapalovani, coz jsem predpokladal (i kdyz to je u starsiho motoru s vytahanyma pruzinama regulatoru, opalenejma kontaktama a vulemi v rozdelovaci dost iluzorni). Ke strikackam (elektronickym)- snima se bud podtlak v sacim potrubi, nebo hmotnost proudiciho vzduchu do sani, ale vzdycky taky jeste poloha skrtici klapky a otacky motoru, takze jizda na plny plyn na maly tocky ridici jednotku asi moc neoklame. Zato se pekne motor huntuje, tj. mechanicka cast.
    Zdravi Mirek

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.01  10:24

    « Re: luf

    pokud mas pri techto prumernych rychlostech prumernou spotrebu pod 7l, tak kloubouk dolu, nemuzu ti uz nijak radit ;-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.01  10:07

    « Re: luf

    Veru tak, mam 100PS Clio a dupem mu riadne na krk. Ide to so spotrebou okolo 6.6l. Nikdy som nejazdil na spotrebu ale na starej R21 som to casom stiahol z cca. 8 na 7 pri neznizenych priemernych rychlostiach. Takze hladam moznost ako to dosiahnut na tomto aute. Je to moj prvy 16 ventil a ten vykon v takom krpcovi cloveka zvadza ku sviznej jazde. BTW: Priemerne rychlosti mi narastli na asi 100km/h a viacej (max. priemer 125km/h)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.01  08:38

    « Re: CarTest

    to mfilip: Změnu jednotek z britských na metrické provedeš v "Utility functions" přepnutím tlačítka "Toggle English/Metric Units Mode". BTW taky jsem se chvíli děsil při pomyšlení, že to budu muset přepočítávat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.01  08:34

    « Re: CarTest

    Verze pro vokna vypadá dost jinak, ale zatím jsem nezjistil funkční rozdíly oproti verzi pro DOS (snad jen umožnění tisku výsledků?). Časem možná zjistím víc. Jinak dnes jsem si přinesl podrobné materiály k Tempře, tak tam "nabouchám" pořádně údaje pro motor 1.9TD/66kW. BTW, nemáte někdo výkonovou a momentovou charakteristiku k tomuto motoru? Byl bych Vám velmi vděčen. Mohli bychom tady časem rozjet výměnu nových dat k motorům (především D a TD). Já časem určitě ještě zvládnu 1.9JTD a 2.4JTD a kdo bude mít zájem, tak mu to můžu poslat. Jinak, lufe, budu Ti vděčný, když mi pošleš data ke Tvé Octavii TDI. Zatím čau.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.01  08:30

    « Re: VW GOLF III VARIANT 1.9TD

    jestli je to ten 55kW stary TD motor, tak v kratkem golfu III miva spotrebu kolem 5,5l pri normalnich kratsich jizdach, nijak usporny provoz.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.02.01  08:20

    « luf

    no rikal jsi, ze mas na novem renaultu vyssi spotrebu a kompenzujes to tim, ze to rad proslapnes, a proto se ptam, bo se mi zdalo, ze mas nove clio. cartest: no anglictina, neni moje silna stranka, a pro nastaveni bych potreboval znat prepocty z lb, presne mph, atd. Vubec tam nekdy nechapu, co tam mam zadat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  21:46

    « Re: CarTest

    To luf: Mozem tiez poprosit? Dakujem. g344@hotmail.com
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  18:35

    « to luf

    ja se rozjizdim obvykle na pul az 3/4 plynu, ale prerazuju relativne brzo, takze se otacky po prerazeni drzi na max. 1500. Tj. dvojka ve 20, trojka ve 35, ctyrka v 50 a petka v 70 ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  15:15

    « Re: Dovolím si něco k té účinnosti.

    mfilip: To som nejko nepochopil :-( Vysvetli mi to ako malemu dietatu, prosim.
    V kolone sa fakt neda jazdit plny kotol, ale niekedy som prvy, inokedy to je bez semaforu atd. niekedy sa to da...
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  15:15

    « VW GOLF III VARIANT 1.9TD

    Ahoj. Poraďte mi. Mám 1.9TD s nepřímým vstřikováním mechanickým čerpadlem a v chladném počasí mě zlobí:
    Po studeném startu v zimě se mi v době, než se motor ohřeje, jakoby zasekává pedál plynu - pustím plyn, na čerpadle se táhlo vrátí na doraz ale otáčky zůstanou - pomalu se snižují (asi 3-5 vteřin) na 1400, kde zůstanou asi 5-10 vteřin a teprve potom klesnou na volnoběh. V létě to nedělá.
    Po odpojení žhavení - v současném počasí tak po 1 -2 kilometrech jízdy po studeném startu se mi skokem zvednou otáčky z cca 900 na 1100. Zpátky klesají podle okolní teploty kolem půl hodiny. Při teplotě pod nulou a níž někdy neklesnou pod 1000 i celou cestu. Koukal jsem na automatický sitič a zdá se mi, že po max. 5 kilometrech má již táhlo vůli a tedy sitič se už neúčastní. V létě naopak po delší jizdě klesnou někdy volnoběžné otáčky až na 800.
    Jinak startuje i jede (snad) jak má. Když jsem auto před rokem a půl kupoval, mělo vysoké volnoběžné otáčky - skoro 1200. Snížil jsem je podle příručky. V létě vše v pohodě, v zimě zlobí jak píšu. Po běžné kontrole seřízení motoru ve VW servisu je vše OK. Nějak mi napadá, jestli auto právě proto původní majitel neprodal.

    U studené převodovky jde špatně řadit dvojka. Při rychlém přeřazení z jedničky na dvojku jsou slyšet zuby. U zahřáté převodovky je to téměř v pohodě.
    Jaká je obvyklá spotřeba nafty u tohohle typu auta a motoru? U mě asi 6.5 - 7l/100km
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  15:02

    « Re: CarTest

    Ten Passat TDI je original, ja som "vyrabal" Oktaviu TDI. O tom Passate som nevedel, idem to porovnat
    Ta Win verzia - dokazala aj nejake veci navyse oproti tejto?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  14:59

    « Re: Dovolím si něco k té účinnosti.

    lufe: clio ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  14:58

    « Re: Dovolím si něco k té účinnosti.

    no jak rikam, kdyz se rozjizdim v kolone, tak nemuzu dat hned plny knedlik, bo bych se mohl podivat do kufru auta prede mnou, a nechavat se v kolone misto pred sebou pro akceleraci to je taky, k nicemu, protoze se tam akorat muze vecpat nekdo z vedlejsiho pruhu. Kdyz jsem ale na vyjezdu z krizovatky prvni, a stoji vedle mne nekdo, kdo ma blby ksicht a slabsi auto, tak Brave ten plny knedlik dam a potvrzuji tim asi slova profa: touhleto jizdou, kdyz se clovek rozjede na plny kotel ke konstantni rychlosti, nedochazi podle mych zkusenosti k zanedbatelne zmene ve spotrebe paliva. SPise bych rekl, ze mam po takove jizde mensi spotrebu, ale je to subjektivni a muze to byt teplejsim pocasim. Rek jsem si totiz, ze kdyz je ted benal relativne levny ( 23 Kc ), tak si uziju a uzivam si za 6,3 l/100 km, zatimco jsem v lednu mel 6,5 ( jezdil jsem tim postupnym zrychlovanim z krizovatek )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  14:55

    « Re: CarTest

    Díky lufe za DOS verzi CarTest (ta moje demo byla pro NT). Je to rozkošná hračka :-))) Jen škoda, že tam není víc turbodieselů (je tam 1.9TDI - to je originální nebo Tvoje tvorba?) a taky víc vozů ze současné produkce mých oblíbených AR a Fiatů. Jinak zkusil jsem tam z hlavy nabouchat parametry pro Tempru 1.9TD/66kW a výsledky analýzy na první pohled docela sedí (zrychlení 0-100 za 12.8 s atd.).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  14:30

    « Re: Dovolím si něco k té účinnosti.

    Jasne, diky. Prave preto je tu SVC, ze?
    V podstate ma ta spotreba az tak netrapi, ale je mi blbe, ked sa niekto spyta, aku ma spotrebu moje nove auto, povedat mu tie strasne cisla. Najma ked som predtym mal R21 a zralo to 7l. Chcel by som dosiahnut nejaku spotrebu, ktoru ked poviem, nebude si kazdy mysliet, ze Renault nevie robit motory :-) Takto musim kazdemu vysvetlovat, ze jazdim velmi rychlo a vyuzivam cely vykon auta. Preto hladam moznosti naucit sa jazdit uspornejsie a pritom nie velmi pomalsie. Sizifovska praca...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  14:09

    « Re: Dovolím si něco k té účinnosti.

    luf: V tom je právě problém. Aby se s většinou aut dalo vůbec jezdit, mají mnohem vyšší výkon, než by stačil např. k udržení rychlosti dejme tomu 90 km/h. Bohužel, nejezdíme jen rovinaté a přímé úseky konstantní rychlostí. Proto většinu času jezdíš v režimech, které jsou sice úspornější, ale motor při nich bude pracovat s malou účinností. Tvůj motor má při plném výkonu sice dobrou účinnost, ale bere si toho přeci jenom víc, než když s ním jezdíš v režimech, při kterých má poloviční výkon (ale účinnost mizernou). V zásadě tedy platí, že je lepší řadit co nejdříve vyšší kvalty a prakticky se co nejvíce loudat. Jestliže budeš šlapat na plyn na plno, nebo jen zlehka, nebude rozdíl ve spotřebě již tak velký. Bude se lišit jen o množství paliva, které nadávkuje do sání akcelerační pumpička u motorů s karburátorem a systém vstřikování u stříkaček. Se šlapáním zlehka budeš mít přirozeně spotřebu nižší, ale budeš se o maličko víc loudat. Těžko si však představit jízdu autem, u kterýho člověk nezažívá ty příjemný pocity při zrychlení. A zrovna jak naschvál, právě to zrychlení s vytočenou dvojkou a trojkou je energeticky nejnáročnější. Majitelé palubních počítačů to jistě potvrdí. Každá změna konstantního stavu totiž stojí prachy. Zrychlování za benzín a brždění za kotouče a obložení.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…