Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: luf
to fija: Takze tento vikend som sa uz nastval a skusil som jazdit s lahkou nohou. Vydrzal som to 349 km a spotreboval som 20.6l => spotreba 5.9l. Jazdil som skoro podla predpisov, t.j. 125-130 na dialnici (cca 100km), 100 mimo obec, 70 v obci (cca 30km) a 30km po okreskach po snehu v malych rychlostiach, ked neratam tu snehovu cast priemerna rychlost 70km/h. BTW: Vikend predtym - jazda cez horsky prechod a krivolakymi okreskami co to da, priemerna rychlost "iba" 95km/h a spotreba 7.2l!!! -
« Volnobezne otacky, jeste neco k ucinnosti
Dobry vecer vespolek,
to modrej: mne delala naftova Felicie neco podobneho, bylo to vaznouci plynove lanko jak v bowdenu, tak u samotneho pedalu. Krome toho je treba mit skutecne jistotu, ze paky na cerpadle (tj. plynova a volnobezna) se lehce vraci usilim svych pruzin az na doraz. Kdyz je tam hodne sajrajtu, a to vetsinou je, muzou trosku drhnout, a uz je to. To se da ale hnedle zkontrolovat rukou.
to prof: mas samozrejme pravdu, ja jsem u tech skodovek stodvacitek (jako priklad minule ci snad uz predminule generace motoru) mel na mysli prave zmenu tlaku na konci komprese vlivem vice otevrene skrtici klapky, tj. momentalne vyssi fakticky kompresni pomer. Tehdy to zaklepe i pri spravne nastelovanym zapalovani, coz jsem predpokladal (i kdyz to je u starsiho motoru s vytahanyma pruzinama regulatoru, opalenejma kontaktama a vulemi v rozdelovaci dost iluzorni). Ke strikackam (elektronickym)- snima se bud podtlak v sacim potrubi, nebo hmotnost proudiciho vzduchu do sani, ale vzdycky taky jeste poloha skrtici klapky a otacky motoru, takze jizda na plny plyn na maly tocky ridici jednotku asi moc neoklame. Zato se pekne motor huntuje, tj. mechanicka cast.
Zdravi Mirek
-
« Re: luf
Veru tak, mam 100PS Clio a dupem mu riadne na krk. Ide to so spotrebou okolo 6.6l. Nikdy som nejazdil na spotrebu ale na starej R21 som to casom stiahol z cca. 8 na 7 pri neznizenych priemernych rychlostiach. Takze hladam moznost ako to dosiahnut na tomto aute. Je to moj prvy 16 ventil a ten vykon v takom krpcovi cloveka zvadza ku sviznej jazde. BTW: Priemerne rychlosti mi narastli na asi 100km/h a viacej (max. priemer 125km/h) -
« Re: CarTest
Verze pro vokna vypadá dost jinak, ale zatím jsem nezjistil funkční rozdíly oproti verzi pro DOS (snad jen umožnění tisku výsledků?). Časem možná zjistím víc. Jinak dnes jsem si přinesl podrobné materiály k Tempře, tak tam "nabouchám" pořádně údaje pro motor 1.9TD/66kW. BTW, nemáte někdo výkonovou a momentovou charakteristiku k tomuto motoru? Byl bych Vám velmi vděčen. Mohli bychom tady časem rozjet výměnu nových dat k motorům (především D a TD). Já časem určitě ještě zvládnu 1.9JTD a 2.4JTD a kdo bude mít zájem, tak mu to můžu poslat. Jinak, lufe, budu Ti vděčný, když mi pošleš data ke Tvé Octavii TDI. Zatím čau. -
« luf
no rikal jsi, ze mas na novem renaultu vyssi spotrebu a kompenzujes to tim, ze to rad proslapnes, a proto se ptam, bo se mi zdalo, ze mas nove clio. cartest: no anglictina, neni moje silna stranka, a pro nastaveni bych potreboval znat prepocty z lb, presne mph, atd. Vubec tam nekdy nechapu, co tam mam zadat. -
« VW GOLF III VARIANT 1.9TD
Ahoj. Poraďte mi. Mám 1.9TD s nepřímým vstřikováním mechanickým čerpadlem a v chladném počasí mě zlobí:
Po studeném startu v zimě se mi v době, než se motor ohřeje, jakoby zasekává pedál plynu - pustím plyn, na čerpadle se táhlo vrátí na doraz ale otáčky zůstanou - pomalu se snižují (asi 3-5 vteřin) na 1400, kde zůstanou asi 5-10 vteřin a teprve potom klesnou na volnoběh. V létě to nedělá.
Po odpojení žhavení - v současném počasí tak po 1 -2 kilometrech jízdy po studeném startu se mi skokem zvednou otáčky z cca 900 na 1100. Zpátky klesají podle okolní teploty kolem půl hodiny. Při teplotě pod nulou a níž někdy neklesnou pod 1000 i celou cestu. Koukal jsem na automatický sitič a zdá se mi, že po max. 5 kilometrech má již táhlo vůli a tedy sitič se už neúčastní. V létě naopak po delší jizdě klesnou někdy volnoběžné otáčky až na 800.
Jinak startuje i jede (snad) jak má. Když jsem auto před rokem a půl kupoval, mělo vysoké volnoběžné otáčky - skoro 1200. Snížil jsem je podle příručky. V létě vše v pohodě, v zimě zlobí jak píšu. Po běžné kontrole seřízení motoru ve VW servisu je vše OK. Nějak mi napadá, jestli auto právě proto původní majitel neprodal.
U studené převodovky jde špatně řadit dvojka. Při rychlém přeřazení z jedničky na dvojku jsou slyšet zuby. U zahřáté převodovky je to téměř v pohodě.
Jaká je obvyklá spotřeba nafty u tohohle typu auta a motoru? U mě asi 6.5 - 7l/100km -
« Re: Dovolím si něco k té účinnosti.
no jak rikam, kdyz se rozjizdim v kolone, tak nemuzu dat hned plny knedlik, bo bych se mohl podivat do kufru auta prede mnou, a nechavat se v kolone misto pred sebou pro akceleraci to je taky, k nicemu, protoze se tam akorat muze vecpat nekdo z vedlejsiho pruhu. Kdyz jsem ale na vyjezdu z krizovatky prvni, a stoji vedle mne nekdo, kdo ma blby ksicht a slabsi auto, tak Brave ten plny knedlik dam a potvrzuji tim asi slova profa: touhleto jizdou, kdyz se clovek rozjede na plny kotel ke konstantni rychlosti, nedochazi podle mych zkusenosti k zanedbatelne zmene ve spotrebe paliva. SPise bych rekl, ze mam po takove jizde mensi spotrebu, ale je to subjektivni a muze to byt teplejsim pocasim. Rek jsem si totiz, ze kdyz je ted benal relativne levny ( 23 Kc ), tak si uziju a uzivam si za 6,3 l/100 km, zatimco jsem v lednu mel 6,5 ( jezdil jsem tim postupnym zrychlovanim z krizovatek ) -
« Re: CarTest
Díky lufe za DOS verzi CarTest (ta moje demo byla pro NT). Je to rozkošná hračka :-))) Jen škoda, že tam není víc turbodieselů (je tam 1.9TDI - to je originální nebo Tvoje tvorba?) a taky víc vozů ze současné produkce mých oblíbených AR a Fiatů. Jinak zkusil jsem tam z hlavy nabouchat parametry pro Tempru 1.9TD/66kW a výsledky analýzy na první pohled docela sedí (zrychlení 0-100 za 12.8 s atd.). -
« Re: Dovolím si něco k té účinnosti.
Jasne, diky. Prave preto je tu SVC, ze?
V podstate ma ta spotreba az tak netrapi, ale je mi blbe, ked sa niekto spyta, aku ma spotrebu moje nove auto, povedat mu tie strasne cisla. Najma ked som predtym mal R21 a zralo to 7l. Chcel by som dosiahnut nejaku spotrebu, ktoru ked poviem, nebude si kazdy mysliet, ze Renault nevie robit motory :-) Takto musim kazdemu vysvetlovat, ze jazdim velmi rychlo a vyuzivam cely vykon auta. Preto hladam moznosti naucit sa jazdit uspornejsie a pritom nie velmi pomalsie. Sizifovska praca... -
« Re: Dovolím si něco k té účinnosti.
luf: V tom je právě problém. Aby se s většinou aut dalo vůbec jezdit, mají mnohem vyšší výkon, než by stačil např. k udržení rychlosti dejme tomu 90 km/h. Bohužel, nejezdíme jen rovinaté a přímé úseky konstantní rychlostí. Proto většinu času jezdíš v režimech, které jsou sice úspornější, ale motor při nich bude pracovat s malou účinností. Tvůj motor má při plném výkonu sice dobrou účinnost, ale bere si toho přeci jenom víc, než když s ním jezdíš v režimech, při kterých má poloviční výkon (ale účinnost mizernou). V zásadě tedy platí, že je lepší řadit co nejdříve vyšší kvalty a prakticky se co nejvíce loudat. Jestliže budeš šlapat na plyn na plno, nebo jen zlehka, nebude rozdíl ve spotřebě již tak velký. Bude se lišit jen o množství paliva, které nadávkuje do sání akcelerační pumpička u motorů s karburátorem a systém vstřikování u stříkaček. Se šlapáním zlehka budeš mít přirozeně spotřebu nižší, ale budeš se o maličko víc loudat. Těžko si však představit jízdu autem, u kterýho člověk nezažívá ty příjemný pocity při zrychlení. A zrovna jak naschvál, právě to zrychlení s vytočenou dvojkou a trojkou je energeticky nejnáročnější. Majitelé palubních počítačů to jistě potvrdí. Každá změna konstantního stavu totiž stojí prachy. Zrychlování za benzín a brždění za kotouče a obložení.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!