Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  19:12

    « Re: Vyřazovat, či ne???

    Díky pánové, taky jsem si myslel, že je to tak trochu blbost.... Ať žijí ropáci a EKO jízda!
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  12:57

    « comprex

    Mám mazdu 626 D COMPREX a asi při 150 000 km mi začel pískat motor. Pískot se ozívá někde z oblasti komresoru. Nemá s tim někdo nějakou zkušenost?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  12:15

    « Re: Vyřazovat, či ne???

    Zapoměl jsem dodat pointu - tj. že pokud jedeš s takovým autem z kopce, tak je úspornější tam mít rychlost (nulová spotřeba) než vyřadit a nechat motor běžet na volnoběh (spotřeba cca 1-2 l/h). Samozřejmě je to rozumné pouze u výraznějších klesání, takových, kde zařazená pětka nevede ke snižování rychlosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  12:10

    « Re: Vyřazovat, či ne???

    Kdyby Ti onen rádce argumentoval spotřebou, tak by možná mělo něco do sebe. Moderní diesely (a asi i benzíňáky) s elektronicky řízeným vstřikováním mají totiž při jízdě z kopce při zařazené rychlosti a bez plynu nulovou spotřebu. Jde o to, že elektronika se při nesešlápnutém plynu snaží dostat motor na předepsané volnoběžné otáčky a pokud jsou otáčky výrazně vyšší (např. 2500 ot/min), tak zmenší vstřikovanou dávku na nulu. Takhle to funguje u TDI a počítám, že i u řady dalších motorů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  09:15

    « Bez nadpisu

    taky si myslim, jedes proste na volnobeh a zalezi, jak moc dieselu volnobeh skodi, mysim ze vubec. Jen si vem kolikrat denne prostojis na volnobeh na krizovatkach ..... a rikla ti nekdo, ze to skodi ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  08:05

    « Re: Vyřazovat, či ne???

    Je to nesmysl, klidně vyřazuj dle libosti, určitě tím motoru neublížíš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.03.01  00:00

    « Vyřazovat, či ne???

    Poradíte mi někdo? V benzínových autech jsem byl zvyklý, při jízdě z kopce nebo i po rovině, občas vyřadit rychlost, "abych ušetřil". Využíval jsem setrvačnosti auta. Mám už chvíli diesela (nesmírná spokojenost) a tuhle mi někdo doporučoval NEVYŘAZOVAT, že prý se tím dieslový motor ničí. Že mu toto v žádném případě neprospívá. Je to pravda? Co s tím? Díky za jakýkoliv názor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.03.01  16:44

    « Re: číslo na motoru

    Mám vlastní zkušenost s čísly motorů na Peugeotech. Tam je číslo na hliníkové destičce, která je přinýtována k bloku. U starších je číslo na papírovém štítku nalepeno na této destičce u novějších vyzobané el. jehlou. Většinou to první větší mytí motoru Wapkou nevydrží. Policajti mi přidělili číslo a firma, která to zajišťovala se s tím vůbec nepárala. Poprvé mi číslo vyrazili přímo na sací potrubí. Podruhé mi na blok !!přilepili!! kus plechu s číslem. Policajti jsou spokojený, já taky. Pokud bych někdy měnil motor nebudu mít s čísly vůbec potíže.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.03.01  07:21

    « Re: číslo na motoru

    Vezmi glaspapír a to místo vylešti. Pokud tam opravdu není, tak ho tam picni a máš klid. V žádným případě bych nechodil ani na STK, natož za poldama, jinak by se ti mohlo stát, že ti na půl roku zabavěj auták a pak ti přijde faktura za expertízu, která zjistila velký kulový.

    Evidence čísel motoru je blbost, jelikož se jedná o spotřební díl. Dovedeš si představit třeba evidenci výrobních čísel brzdových destiček?:-))) Skopčáci, když dělají go motoru (většinou austasch - výměnným způsobem), tak tvůj motor si berou tak, jak je, a na tom novým číslo vylíznou bruskou, takže dostáváš motor bez čísla. To je však pouze teorie, protože většina na to z vysoka kašle a mastí ti tam motor tak, jak je, číslo vem čert. Jenom ti největší pedanti tam bouchnou to tvoje původní číslo, ale to jsem ještě nezažil. Potom tady v Čechách přijdou chytrolíni, který zjistěj, že se ti koncový pěti, nebo šestičíslí neshoduje s koncovými číslicemi a písmeny s výrobním číslem kastle a už tě ženou za oficiálním dovozcem, pro potvrzení (vystavený za pěknou sumičku), že se skutečně jedná o ten motor, co tam má být. A zas jsou nějaký penízky v kasičce SDA, který můžou přijít do nějaký bezedný kapsičku poslance, nebo ministra, kterej má vliv na zpřísňování individuálních dovozů aut. Takovýmu zákonodárci to pak pěkně pálí a ví přesně, pro co má hlasovat a pro co ne.

    ale to jsme se od čísel dostali někam úplně jinam. Ale v tomhle státě souvisí všechno se vším, takže není divu. Někdy mám pocit, že je nemožný, abysme do tý unie vstoupili, protože pak bude muset v rámci sjednocování administrativy dojít ke zrušení tolika hovadskejch výmyslů a potažmo institucí, že to taťka Falbr asi nerozchodí. A přitom, co to dalo našim zákonodárcům práce, než ty hovadiny "vymysleli" a schválili! :-))))))))

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.03.01  14:31

    « Re: číslo na motoru

    Měl jsem možnost vydět podobný motor u VW Passat a číslo bylo vyznačený (ne vyražený) tečkovaně, asi el. jehlou. Jestli je to tak běžné, pak se nedivím, že u mě není už vidět.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.03.01  07:42

    « Re: číslo na motoru

    Je možný, že byl motor někdy měněnej a když se dává novej, tak žádný číslo nemá. Měl bys skočit na technickou poradit se nebo na policajty a oni ti ho za příslušnej obnos vyrazí. Před pár lety jsem přivez z Německa Toyotu Carinu a ta neměla taky vůbec žádný číslo motoru, tak mi ho vyrazili na policajtech, ale kam... Nemohli najít žádnou šikovnou plošku, tak ho flákli úplně zespoda a přímo na přírubu převodovky. Takže motor číslo nemá, ale blbouni mi číslo motoru vyťukli do převodovky, no co? Jsme přeci v Čechách!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.03.01  16:34

    « Re: číslo na motoru

    Ne, namám takovej problém. Pokud je tam jen rezatej flek a číslo nikde jinde není, tak tem motor asi žádné číslo nemá :-) PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.03.01  11:14

    « číslo na motoru

    Ahoj všichni. Mám VW GOLF III s 1.9 TD a na místě, kde je normálně vyražené číslo motoru je jen rezatej blok a číslo nikde. Má někdo stejný problém??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.01  15:28

    « Re: spotřeba

    To MatuS: tos trefil, offroudy mám rád a v podstatě na nich tak trochu ujíždím :-)). Ne že by to bylo zrovna ekonomický, to ne, ale zase je to bezpečný (to se v Praze docela hodí), a na pražský silnice (tedy spíš tankodrom) naprosto ideální.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.01  10:55

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    No pricina muze bejt klidne to, ze to auto uz ma hodne najeto - u fiesty se totiz nepozna, jestli ma najeto 135000 nebo 235000, a diky tomu, ze to auto bylo kupovany uz jety z nemecka pred 4 rokama, tak s tim tak napul vsichni i pocitali, ze muze mit i 160000 (v ty dobe). Na druhou stranu motor byl po celou dobu v nejlepsich letech a i se zbytkem auta nebyly zadny vetsi problemy (v podstate jen spotrebniho charakteru), tak jsme zacali bejt vsichni presvedceny, ze to muze mit i o 100 000 min.

    Jinak to uvolneni je podle nich tim, ze jsou v diferencialu vybehany loziska a buhvi co jeste (prece jenom do toho nikdo nevidi ...). Takze mi rovnou doporucili, at misto pripadny opravy (ktera by mohla stat od 10000 do 30000 tisic, mozna i vic) si sezenu radsi celou jetou skrin z nejakyho vrakace a tak. Kolik by ta cela skrin mohla stat ? Asi prece jenom do toho investovat budu, jelikoz zbytek auta vypada vyborne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.01  18:32

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    To je docela zvláštní diagnóza. Řekl ti někdo taky, kde je příčina toho uvolnění. Vím, že jsme podobnou věc řešili na Escortu a nakonec jsme koupili celou jetou skříň, jelikož to vyšlo podstatně levněji, než ji spravovat. Myslím, nevím jestli se pamatuju dobře, že jsi to měl Fiestu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.01  17:14

    « Re: Vibrace pri rychlosti kolem 100

    Ahoj, nevim jestli si jeste pamatujete na vibrace, ale dneska jsem mel auto ve znackovym servisu a diagnoza zni - uvolneny poloosy v diferencialu. Lecba mozna opravou prevodovky (v horsim pripadne vymenou). Ach jo, co mam delat - takovy hezky auto to bylo pred 3 mesicema :-((((.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 01.03.01  15:51

    « Re: spotřeba

    hmm, pajero do prahy...to musis byt velkym fanusikom offroadov :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.01  11:19

    « Re: spotřeba

    Koukám, že vás moje spotřeba pobavila. U mě je to snadný, hodně najezdím po Praze (80%) z cca 40000km za rok, jak už jsem tu asi jednou psal jezdím Pajerem TDI a to se zrovna nestydí se pořádně "napít". Jízdu s tímhle autem si užívám a tak spotřebu nepočítám - nezajímá mě. Navíc moje pracovní vytížení je enormní a to jak po stránce duševní tak i časové, tzn. věčně něco nestíhám a tak se to snažím dohánět rychleší jízdou. Za takových okolností si težkej offroad asi těžko může vzít míň.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.01  13:31

    « Re: spotřeba

    A sakra. Na to som nepomyslel. Ved ja som dal o 100tis viacej za auto, aby som si uzil radost zo 100PS motora. Ked ratam, ze ho budem mat 6 rokov, je to asi 44tis rocne na pozitok z jazdy, ktory bude trvat asi 300 hodin, teda 147 korun za hodinu. A uz dost prepoctov, zacinam byt z nich zhrozeny :-)))
    Kuknite sem: [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…