Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Stary dieslaky
Na to dítě jsem samozřejmě myslel a doufal jsem, že si na něj někdo vzpomene. Chtěl jsem, aby z toho logicky vyplynulo, že aby k takovýmu maléru nedošlo, mělo by se především podle toho jezdit a né přemejšlet, který gumy si mám obout. Pokud je někdo nucen dělat často takovýhle manévry, u kterejch jde o život druhejm, měl by se především vzpamatovat a zamyslet se sám nad sebou a ne nad svejma gumama (pokud se ovšem za jednu z nich nepovažuje). A že to jde, i v tej slavnej matičce Praze, o tom není pochyb! -
« Re: Stary dieslaky
prof: najezdím tak 50 tisíc za rok a takových situací jsou mraky, hlavně po Praze. Prostě mi stojí za to tvrdší posaz, když vím, že až budu potřebovat, tak to zahne tak jak já chci. To, co mi dovolí v zatáčce 195/55/15 bych rozhodně s 175/80/14 nezkoušel. Ty jsi příznivce Amerik, což znamená úplně jiný náhled na věc. -
« Re: Stary dieslaky
Ty pneumatiky R390 jsou zhruba 15,5". Daj se sehnat dobře, leč trochu hůř než běžné gumy, akorát jsou trošinku dražší - viděl jsem vždycky jenom Micheliny a pokaždý ten samej vzorek, kus stojí novej cca 8.000,- Já je kupuju na inzeráty nebo někde po gumařskejch handlech tak do pětikilča za kus, ale takový už maj do novejch daleko... Zachraňuju to metodou obnovování dezénu způsobem prořezávání. Prostě prořezávám takovou specielní mašinkou vzorek hlouběji do běhounu. Tyhlety gumy jdou prořezávat perfektně, jdou bez problému tak 4 mm hlouběji. Nechytejte se za vlasy, je to ověřený, jezdím na tom už několik let, všichni kamarádi a žádnej defekt se nedostavil. Akorát bych to nedal nikomu na sporťáky, přecijenom to není jako originál!
Jinak tyhlety Michelinky TRX jsou skvělý vysokorychlostní gumy, se kterejma jsem velice spokojenej a minulej tejden jsem je sehnal i s kolama i pro matku na Bavoráka (taky má 524TD) a moc si je pošmakuje. Tak když jsou tak vysokorychlostní, říkám si, že i když do nich trochu říznu, musej něco vydržet!!! -
« Re: Stary dieslaky
zadek 524: No tak jo, tak to sem si taky myslel, že to je na machrování. Pak ať se tady v tom státě někdo snaží o prevenci před zvyšováním nehodovosti. Já jsem mluvil taky s jedním takovým "tunerem", kterej takhle rozšířil Suburbana. Říkal, že normální člověk, kterej do toho sedne, má co dělat, aby to udržel na silnici, on že už je na to zvyklej a nevadí mu to, hlavně když to super vypadá. Jen pro informaci, rozchod kol vzadu byl větší cca o půl metru, než u série.davidz: Je fakt, že auto dělaj (a hlavně prodávaj) kola. Jezdil jsem v tom LXku a docela příjemně mě překvapilo, že to v něm na těch našich tankodromech tolik nedrnčelo, jako v jiný Oktávce na 15", nebo i větších kolech. Pokud už ale začínáš mluvit o tak prudkejch točeních, ve kterejch se projevuje vliv namontovaných pneu, tak to snad nemá s normálním ježděním nic společnýho? Oni ty 14" kola držej taky, akorát se to kapánek víc nahne. Prosím tě, jen mi neříkej to "a co kdybys náhodou ....", protože v takovejch situacích v převážný míře rozhoduje ještě několik jinejch věcí před tím, než se dostane na adhezi gum. A ještě jednu výhodu maj takový obyčejný plecháče. Nikdo o ně zrovna moc nestojí. -
« Re: Stary dieslaky
PTD> Ceny ráfků jsou srovnatelné, avšak ceny pneu ne. Proto se neobouvají větší průmery. 195/50R15 ContiPremiumContact stojí 3400Kč, zatím co 195/45R16 P-Zero 5000 a 205/45R16 7.500Kč.
Vždyť to dá rozum. Jaký je problém udělat přesným litím jiný tvar? Malý. Jaký problém je udělat pneu s velkým průměrem na straně patky a co nejmenší tolerancí házivosti apod.? Střední. A zbytek role u větších průměrů sehraje marketing. Mít nízkoprofily je exkluzívní tak to přece nemůže být za hubičku. -
« Re: Stary dieslaky
Někdy je lepší se držet předepsaných rozměrů výrobcem. Nemyslím si, že ti lidi co to prejektujou to projektujou tak, aby to bylo nepoužitelné. Jistě, často si člověk subjektivně myslí, že by to chtělo ještě cen´ták do šířky a přidat palec na průměru, ale kdyby to byla taková bomba jak to tu někteří popisujou, tak by to tam asi dali přímo ve fabrice a nekur... si auto. Nemyslíte? Navíc rozdíl v ceně kol není téměř žádný - 14" Felda 3200, 15" Octavie 3500,- za Al kola. PTD -
« Re: Stary dieslaky
Když už jsme u těch širokejch gum. O víkendu mi v Německu nabízeli elektrony rozteč 4x100mm značky BBS, fakt krasavci. Na předek užší ráfky s obutejma 205/15 a vzadu široký ráfky s obutejma 285/15. Jsou sundaný z BMW3, gumy zánovní. Fakt krasavci, na ten rozměr zadních gum jsem koukal jak vyvoraná myš - takový malý válce. Ještě jsou k tomu rozšiřovací podložky a šrouby, tak kdybyste po nich někdo toužil, stačí říct a přivezu je. -
« Re: Stary dieslaky
Na co široký gumy? Přeci na machrování! Třeba jeden kámoš se hrozně rád předvádí, měl na autě 215 a nadával, že to je nepohodlný na řízení... Nabízel jsem mu 175/70R14, ale nechtěl Teď má 235 a radši už nic neříká. Já osobně mám na Bavorovi vepředu Micheliny 190/60VR390 a vzadu 220/55VR390, musím si to pochválit, je to perfektní kombinace. Sedí to jak přilepený a v kolejích se to chová velice rozumně. Kdysi jsem měl vepředu taky 220, ale nikdy víc!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!