Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« answer
SPotřeba oleje u Opela, resp. diesel: jestli to má necelý 1.000km, tak nad tím moc nebádej, horší by to bylo po ujetí cca 5.000 km, to už by měl být motor "sedlý" a olej by brát neměl.Jinak je dobré pro sichr olej po prvních 5.000 vyměnit. Přece jenom tam trošku otěru může být. Všeobecně Opelovy diesely špatné nejsou, pokud se s nima zachází lidsky můžou najet až 0.5 milionu km ( verze bez turba ) s turbem do prvních problémů tak polovinu.
To Cokes: motor je starý známý BMW ( něco pro tebe ) se vším, co k bavoráku patří, prý má v Omeze lepší charakteristiku točivého momentu než v BMW. Přespříliš úsporný není ale to je v této cenové relaci myslím stejně pasé. Sám jsem tuto Omegu loni jezdil, a nemám námitek-trošku zlobily zimní starty i když v našich zeměpisných šířkách s naší super naftou jeden nikdy neví. -
"-- skrytý --" 12.06.01 21:29
« Re: Spotreba oleje
Ja mam v manuali uvedenych u Omegy X25XE (2.5V6 benzin) 0.075l/100km a X25DT (co je diesel (licencne od bmw - cokes asi uvedie informacie na pravu mieru)) 0.15l/100km. Osobne som do toho motora ani raz za 60tkm ziaden olej nedolieval (nebolo treba). Na druhu stranu Opel nikdy nejak genialne diesely nevyrabal. -
"-- skrytý --" 12.06.01 19:25
« Re: Spotreba oleje
Jeste k motoru 1,9D ve Felicii. Spatne se ve vasich "mytech" orientuji. Fakt je, ze jsem cetl v knize FELICIA, ze se agregat 1,9D dovazi do CR "jako polotovar" od VW (fabrika muze byt ve Francii, proc ne...) a finalne se montuje az ve Skode MB. Osobne mam Felicii z roku 1996, byla urcena pro trh SRN (otazka je, jestli to je dnes vubec rozdil) a na vsech dilech motoru je znak VW nebo AUDI. Tak mi vysvetlete, proc bych agregat 1.9D nenazyval koncernovym motorem?
Ke spotrebe oleje. Uz jsem tu [ci onde] psal, ze nepozoruji zadnou spotrebu oleje, ackoliv to neni (logicky) mozne. Nedolevam ani kapku a hladinu nechavam pri vymene oleje lehce nad spodni ryskou. Hladina mezi ryskami ma byt litr oleje....
K tomu Oplu. Ted v zemedelkach (ZN) byla v rubrice 'AUTA DO 150 tis. Kc' rec o Oplu Astra. Vysvetli mi nekdo, co tim autor myslel, kdyz jen uvedl, ze dieselove motory u Opla jsou tradicne spatne? Jedna se o 1,7D (50kW) a 1,7TD (60kW). Preci to neni jen tim, ze zerou olej :) -
"-- skrytý --" 12.06.01 18:17
« Spotreba oleje
Uz se tu probiralo, ze Opely obecne "zerou olej". Ja ted jednoho mam, Astra 2.0 DTI, a ma v "manualu" udanou spotrebu oleje 0,06 litru na 100 km. To znamena o deci vic nez pullitr na 1000 km. To je fakt docela dost. Kamos ma Octavii TDI 81kW a za poslednich 15.000 km prokazatelne ani jednou nedolejval. Spotrebu oleje jsem v jeho "manualech" k autu ani nenasel. Jak zerou olej treba vase auta? Ja jsem to na te Astre zatim nestih overit, protoze kdyz jsem mel najeto 888km, napral to do me borec s modrou feldou a auto ted bude 2 tejdny "na spalkach".
-
« Re: Prosim odborniky o radu
VW 1.6 diesel dávno zhebnul, pokud jsi něco takovýho viděl ve Filcce, musela to být přestavba. BTW mýtus o tom, že se extra do Itálie dodávaly Filcky 1.9 D s "koncernovým motorem" je fakt jen mýtus, protože se v době svého uvedení na trh dělaly s nachlup stejným 1.9 D motorem (i vstřikováním) jako měl Passat v roce 92/93 (1Y). -
« Podekovani za rady
predvstrik a zvuk je porad stejny, to jsem kontroloval. Vypada to opravdu na neco vysolichaneho v cerpadle, mozna presuvnik predvstriku. Mate mne to, ze podobne veci se dely uz nekdy kolem 30 tisic, potom to tak nenapadne preslo samo. Objednal jsem si nove palivove trubky pod autem, ktere jsou hrozive rezavy, vymenim je spolu s hadicemi, dam tam jeste jednou novy filtr, cele to projdu, jestli skutecne nekde nemuze lezt vzduch, no a potom se uvidi.
Jeste jednou diky vsem! Mirek -
« Re: Prosim odborniky o radu
To prof: nemusíš být odborník na Škodu a ani dokonce na VW, protože zmíněný motor nemá s koncernem - kromě loga - nic společného. Vyrábí se tuším pro VW někde ve Francii a z VW 1.9 D na něj nepasuje obrazně ani šroubek. Všichni furt tvrdí, že to je koncernový agregát, ale zkus na něj sehnat venku u dealera díly - koupíš je jenom u nás. V Itálii problém řešil dovozce tak, že Feldy dostávaly koncernové 1.9 nebo dokonce 1.6 nafťáky - a to myslím vážně, sám jsem jedno takové auto loni přivezl.
To Mirek: cesta nejmenšího odporu je zcela jistě kontrola vstřiků, myslím že průser s předvstřikem by se u motoru s komůrkou projevil jinak. -
« Re: Prosim odborniky o radu
Hm, tohle vypadá na vadu nepříjemnou, něco se taky mohlo přihodit v čerpadle. Nepohnul se ti předstřik? Myslím jak je čerpadlo přidělaný na motoru - jak drží na pár šroubech a dá se s ním natáčet, jestli se to třeba neuvolnilo a není v jiný poloze?