Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
IMHO je to strasna kravina....
chladic oleje... to by me ani ve snu nenapadlo.... turbulence... >:D
no ja bych rekl ze mistri z firmy s pichou ve znaku uz nevedeli jak dal a zakaznik byl tak durazny ze mu radeji vymenili motor a vymysleli si ramecek SPZ... 8) -
"-- skrytý --" 09.11.04 18:02
« Bez nadpisu
Fakt divný důvod.Sice ti co ho navrhovali, tak asi líp než my ví, jak velký má otvor být.Ale:protože se vše "lehce"předimenzovává, tak takhle malé překrytí asi problém nezpůsobilo.Není to auto F1 přece.Spíš se uvnitř něco odporoučelo a nebylo to přehřátím.Přece, jezdíme v horku v kolonách, popojíždění ve městě, zalpá klima,světla atd.Motor dostává "nakládačku". Musí vydržet a drží.Pominu-li staré škodovky a známý parní oblak... Podle mne lžou.Nicméně je dobrý, že tam dají nový motor. Blahopřeji. S chalpama v práci probírali a závěr mířil ke zdvihátkům. Že by se do nich dostával přehřátý olej? Já nevím...Škoda že se to už nezjistí.Na web to asi nedají. :? -
« Re: Re: Problém s dCi vyřešen
Presne jak rika Rob, neverim, ze by kvuli nedostatecnemu chlazeni odesel motor. Jen proto, ze vzduch tam necirkuluje s takovou intenzitou, jak puvodne vyrobce zamyslel....
Pro zajimavost, drive jsem mel hodne BMW524TD, ty maji chladic oleje. U mnohych exemplaru byl chladic oleje zaslepen - hadice vedouci do nej byla rovnou stocena zpatky a nahrazovala okruh chlazeni. Mnohe z tech aut denne tahalo prepravniky s autama, takze dostavalo nejvetsi zahul, jakej to dostat mohlo a motor neodesel... Takze je mi nejaka turbulence a cele vysvetleni hodne divny, spis je to pitoma vymluva! -
« Re: Problém s dCi vyřešen
ricz: Až se mi nechce věřit, že problém je pouze v tomto malém zasahování plast. štítku do otvoru. Turbulentní prodění se samozřejmě na hraně vytvoří, ale ten otvor snad není tak malý, aby to ovlivnilo celkové proudění tak, že chlazení bude nedostatečné v takové míře, že odejde motor. To by snad musel motor pracovat stále na plný výkon a za vysoké teploty okolí, nebo mazán nedostatečně výkonným olejem. Pravda ale je, že Espace neznám, tudíž teď pouze uvažuji dle uvedených okolností. -
« TD
zadek524 + RedBaron: Nechtěl jsem vyvolat nějakou bouřlivou diskuzi mezi vámi na téma, zda je tento motor dobrý, či nikoliv. Samozřejmě, že čím složitější zařízení, tím větší možnost, že se to po..... Uvidím časem, jak budu (nebo nebudu) spokojen. Zatím nežehrám - hlavně se pohodlně vozím a ne až tak za moc. -
-
ricz73 08.11.04 16:18
« Problém s dCi vyřešen
Tak a je to tady.
Pokud si chcete tenhle příspěvek přečíst, doporučuji pevně se posadit do křesla a dobře se držet :-)
Výsledkem čtrnáctidenního zkoumání tajuplného klepání u motoru 3,0 DCI v Renaultu Espace IV je ZÁRUČNÍ (díky, Bože a Renaulte) VÝMĚNA CELÉHO MOTORU.
Jistě vás všechny strašně zajímá, jaká že podlá a záludná příčina tu hroznou závadu způsobila. Byl to prosím PLASTOVÝ RÁMEČEK POD SPZ NA PŘEDNÍM NÁRAZNÍKU.
Údajně se hned za ním nachází chladič oleje a rámeček asi o 1 cm přesahuje do nasávacího otvoru. Prý při jízdě vytváří turbulence a olej se nedostatečně chladí.
Když jsem se na to náhodou ptal jednoho chlápka u Amose na Chodově, tak to věděl. Zajímavý je, že auto u nich bylo nejmíň 5x v servisu a nikdo si toho nevšiml :-(
Toš tak. Díky všem za rady!
Ricz -
« Re: Re: Re: Re: Re: olej ve vodě
RedBaron: Ten TDS motor neni spatnej, dyt jsem v zaveru psal, ze bych i do nej eventuelne sel... Jenom takhle: Ten motor ma bezny problemy vubec co po mechanicky strance preplnovany motor muze mit a za druhe je tam navic uz prokleta elektronika, ktera muze potrapit... -
« Re: Re: Re: Re: olej ve vodě
zadek524: Ne, protiřečit si nechci. Nechci ale pořád slyšet, jak ten motor někdo démonizuje co do sravosti, když s ním mnozí mají nalítáno přes půl míle a jezdí dál. Pro mě je to motor jako každej jinej. Věci, co se na dýzlu prostě musí měnit nebo měnit častěji oproti benzínu, je fakt. To, že pětka je těžkej tank a nemůže jezdit za 5 litrů jako Polo s SDI je fakt, kterej někdo jen nerad kouše. Já osobně bych do dieselu nešel. -
"-- skrytý --" 06.11.04 19:15
« Re: Re: po dlouhé době...
Aha, takže oni spravují systémem pokus-omyl a stále nic. Tomu je třeba udělat přítrž, protože dodrbou i to, co funguje. Třeba je to uvalený, ale: existují soudní znalci v oboru, nebo přijít s právníkem, nebo pozvat si na ně nějaké "Občanské joudo", MF Dnes atd.Novináři pasou po "krmivu". Pokud se ti v tom budou ještě chvilku vrtat, bude to nakonec totální * a tragédie. Přece je problém a proč argumentovat dalšími x-vozy? Budou si mlet to své, že je to OK, že je to normální atd.Známe to... Tudy cesta nevede. Je třeba přitvrdit. Někteří jsou hodně odolní a myslí si, že zákazník je někdo, s kým si mohou...ne,ne,ne! Změna servisu by už asi problém nevyřešila.Pálkovali by to jeden na druhého.Občanský zákoník-tudy vede cesta. -
ricz73 06.11.04 17:28
« Re: po dlouhé době...
Díky za povzbuzení. Problém je v tom, že ono to dělá pořád, ať je motor studený nebo teplý. Prostě to jednou začalo a už to nepřestane. Podle informací, které mám, zatím nikdo neví, co s tím je. Prozkoušeli vstřiky, měřili kompresi ve válcích a já nevim co eště, furt to rozebíraj a skládaj podle toho kdy si to kterej borec přijede poslechnout. Ve středu to bude už 14 dnů.
Tím vodpálkováním myslím, že když jim řeknu, že motor je šmejd, tak mě pošlou do háje. Když jim ale řeknu, že znám dalších x lidí se stejným motorem, který mají podobnej problém, už to bude vypadat jako problém motoru a ne můj.
Podobnej příklad: u Amose v Praze na CHodově jsem reklamoval klepající střešní okno - prostě v tom při jízdě po čemkoliv kromě supernovýho hladkýho finišéru něco kovově drnčí. Poprvé to opravili tak, že střecha nešla pořádně otevřít a vydávala tak strašný zvuky, že i majitelé trabantů se na mě dívali s opovržením. Podruhý to trošku poštelovali, ale klepání nepřestalo. Tak mi řekli, že je to slabá stránka všech Espaců a že s tim víc neudělaj. No a teď mám pučenýho Espace od Renaultu ČR, kterej to okno má taky a hádej co? Můžeš ho honit po pražskejch kostkách, vymetat s nim ty největší díry a ani klepnutí! Sem fsteklej jak pes. -
"-- skrytý --" 06.11.04 17:17
« po dlouhé době...
ritz : Jak vodpálkujou?Pokud je to po záruce, tak snad chtějí kšeft, pokud v záruce(asi jo,ne?), tak trvej na svém.Když to dělá studené,roste to s otáčkama, nic jiného to být nemůže.Taky by mohl ventil potkat píst.A jseš namydlený.Musíš jít za svým. My v práci koupili Fabii a máme docela dobrého kluka, který ve volnu dělá auta, nám to neva...Ten do ní sed a říká:špatná převodovka-ložiska.Prostě to slyšel, my ne.Tak do prodejny, je to v záruce, servis že vše OK. Tak za týden znovu.Už důrazně.Oni,že musejí přijet technici z automobilky. No tak přijeli a byla to ta ložiska! Už jsou tam týden nová.Třeba někoho znáš, kdo se v tom trochu vyzná, vem ho s sebou, žádné emoce,nic sprostě,v pohodičce,ale důsledně a necouvat.Hele, mně na Laguně se u studené v plném rejdu ozývalo lupnutí, u teplého nic. Tak tam zajel,nechali 2 h stát venku, hoši, pojďte si poslechnout a zrovna jsem jim řek, že stabilizátor.Rozpojili,nechali stát a nic=ticho.Tak jsme se dohodli, že je to ono, za 2 dny byl nový a je klid.Tady teoreticky o nic nešlo. U motoru to můžeš dobře pohnojit.Jsou to hajzlíci všichni, je fuk, jestli japonec, francouz, škodovka.Podle nich je vždy vše v normě. Nedát se odbýt a trvat na svém.Zlom vaz,sice to člověka deptá dohadovt se, ale jsou to naše prachy, tak ať se snažej :!: -
ricz73 06.11.04 14:16
« Re: po dlouhe dobe...
Večer jsem normálně přijel domů, nic jsem nepozoroval. Ráno jsem nastartoval a začalo to cvakat. Zkusil jsem schválně motor vypnout a znova nastartovat, ale od té doby už to dělalo furt.
Btw díky za tip s těmi hydraulickými blabla cotovlastněje. V pondělí by se měl na auto dojet podívat přímo specialista z Renaultu, tak uvidíme. Spíš by mě zajímalo, jestli má někdo podobné zkušenosti, protože když je člověk sám, tak ho vodpálkujou, kdežto když se stejná věc objeví na víc autech, už se to řeší úplně jinak.