Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  10:26

    « porucha AR 2.4 JTD

    Cau, kluci, vedel by nekdo, co se deje? Vytocim motor (Alfa 2.4 JTD r.v. 1997) nad nejakych 4,300 a on zdechne. Ale neni to jen otazka otacek, musi byt pod zatizenim, hodne pod plynem - kopec, predjizdeni, typicky predjizdeni v kopci, Je to dost protivne, obzvlast pri tom predjizdeni. Musim zastavit, vypnout zapalovani, pockat ca. minutu, pak bez problemu naskoci. Jinak se auto chova normalne, zadny nepravidelny beh motoru, zadna zhorsena dynamika. Kontrolka vstrikovani nesviti. Krome vymeny jednoho ze vstrikovacu asi pred 1/2 rokem se v tom nikdo nevrtal /doufam/. Dali to ve Zline ve Fiatu na tester, nic. Mam zajet do Brna do Motortecu. No, asi zajedu do Brna, ale nez tam zajedu, zkousim hodit dotaz. Jinak auto /az na zavadu vstrikovace v ca. 60 000/ funguje bez problemu. Pokud chce nekdo prevazet vetsi naklady, AR 156 neni dobra volba. Pokud chce zive sportovni svezeni na prakticky neurvatelnem podvozku s perfektnim procitenim chovani vozu, pri stale dost slusne spotrebe /v prum kolem pod 7 l - asi 50% mesto, jinak dost ostra jizda/ je to dobra volba.
    Petr
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.01  10:12

    « Re: Kdy spíná turbo u dieselů

    troufam si tvrdit, ze turbo dodava potrebne mnozstvi vzduchu podle

    a) polohy plynoveho pedalu

    b) teploty nasavaneho vzduchu

    c) zatizeni motoru


    Cili odpoved na otazku je ne. I kdyz, co presne myslis "sepnutim turba" ? Turbo nefunguje digitalne (ANO/NE) - tj. nefouka bud max. tlak, nebo zadny tlak. Naopak, tlak turba je jednou z regulovanych (a regulovatelnych) velicin v motormanagementu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.08.01  19:43

    « Kdy spíná turbo u dieselů

    Zajímalo by mě, zda turbo spíná vždy při dosažení určitých otáček, i když to v tu chvíli není vlastně potřeba (člověk jede pohodově 120 kmh po rovince), nebo spíná při určitých otáčkách, ale jen když je to potřeba (je dostatečně "sešlápnutý plyn"). Jak je to? Jde mi konkrétně o chování motorů VW 1.9TDI 66kW, VW 1.9TDi 81kW a Opel 2.0TDI 74kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.01  10:45

    « Re: Rozdíl v motorech

    Jsou nektera auta, ktera jsou krasna (P306 Maxi, P406 Coupe, nove Alfy) a jsou jina, ktera jsou stejna jako ostatni (Passat, Bora, Octavia, Vectra, A4/A6 a nevimcojeste). Tim nechci rici ze ty prvni jsou lepsi nez ty druhe -- hodnotim design a napaditost jak se libi me :-). No a nejlepsi je auto ktere je krasne, technicky na vysi a .... mate na nej penizky :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.01  11:57

    « Re: Rozdíl v motorech

    Jo a pětiválec 2.4 JTD v Maree má ještě navíc vyvažovací hřídel.


    Jinak ten nový 1.9dCi v Lagune jsem si na předváděčce nechal nastartovat při zvednutý haubně a paráda - člověk by nepoznal, že je to diesel. Malý rýpnutí: kam se v tomto směru hrabou 1.9TDI a lá VW ;-))).

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.01  10:39

    « Re: Rozdíl v motorech

    Muze byt i Marea 2,4 130 HLX, jeste tu nepadlo, ze 2,4 je 5-valec. [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.01  09:42

    « Re: Rozdíl v motorech

    cokes>Jel jsi i s benzínovou Lagunou? Já jo a 1.8 mi přišla výrazně hlučnější než ten diesel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.01  09:40

    « Re: Rozdíl v motorech

    bob_>že po tobě skočím!!!! :-))) Poslední dobrý Peugeot byla 404 - to byl luxus. A potom ještě Hyena (504) - znáš? Teď se mi moc líbila 406 Coupé(?) - ta od Pinninfariny (nebo jak se ten špagetožrout píše)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.01  09:09

    « Re: Rozdíl v motorech

    hele meda, nech si toho, stejne jsou peugeoty lepsi nez renaulty :-) Just joke :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.01  08:16

    « Re: Rozdíl v motorech

    Ještě, že jsem švorcovej a nic si "nemusím" novýho kupovat. Dneska jsou to všechno krásný a dobrý auta a je těžko si vybrat, osobně fakt netuším, do čeho bych skočil. Mám ale pocit, že by to byl Peugeot 607 2,2HDi. Mít na to volnější finanční rozpočet, tak jedině Mercedes, BMW.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  15:33

    « Re: Rozdíl v motorech

    Ta nová Laguna 1.9 DCi jede fakt moc dobře (dojem ze zkušební jízdy), kdybych pořizoval auto střední třídy, koupím ji. A to jsem fanda BMW a MB...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  12:16

    « Re: Rozdíl v motorech

    bob_>No proto! :-)))). To víš, na Renaulty já jsem háklivej!! ;-)).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  11:51

    « Re: Rozdíl v motorech

    oops. Sak mi ale ty data dame dohromady, ne? :-) Take jsem o te Lagune psal ze s ni nemam zkusenosti. A ty tvrdis ze je ten motor O. K. Nerikam ani putna.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  11:14

    « Re: Rozdíl v motorech

    bob_>máš v tom trochu zmatek (co se Renaultu týče). 1.9dCi 75kW/4000, 200Nm/1500 je motor z Méganu a Scénicu (CommonRail), stejně jako 1.9dTi 72kW/4000, 200Nm/2000. Do Laguny se dává jediný diesel a to 1.9dCi 88kW/4000, 270Nm/2000 (CommonRail + VTG). A to rozhodně není slabý motor (jel jsem s ním při zkušební jízdě).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.01  09:57

    « Re: Rozdíl v motorech

    Vetsinou se jedna o pokusy konkurovat VW PD TDi (to je i ten ve Skodovkach. Ten je nejstarsi, ostatni jsou "novinky"). Nepopiram ze je to dobry motor, ale ty si nebudes kupovat motor, ale cele auto :-)

    Renault 1.9 dCi - P 75/4000, M 200/1500


    Peugeot 2.2 HDi - P 98/4000, M 314/2000


    nebo 2.0 HDi - P 80/4000, M 250/1750


    nebo 2.0 HDi - P 66/4000, M 205/1900


    Ford 1.9 DDTi - P 85/4000, M 280/1900


    Alfa 2.4 JTD - P 100/4000, M 304/1900 ???


    Skoda 1.9 TDi - P 66/4000, M 210/1900


    nebo 1.9 TDi - P 81/4150, M 235/1900

    Me osobne se nejvice libi 406 (607) s tou 2.2, ale asi dlouho na ne mit nebudu :-) Jsou to pohodlna auta pro dlouhe cesty i vice lidi. Ta Skoda (zrejme Octavie) bude nejlevnejsi, s asi nejmensi spotrebou (v porovnani s 2.2 HDi a 2.4 JTD urcite), ale neni to takove "pohodlne" auto. Jestli chces levny moderni TD, kup si Octavii, jestli chces, pohodlne a (nebijte mne) kvalitni auto, kup si 607 :-). Jestli mas "sportovni srdce" a chces TD, kup si Alfu. Novou Lagunu neznam (ale asi to bude v porovnani s ostatnimi slaby motor), Alfy bych se trosku bal ze bych ji roztriskal :-) No a forda bych si asi neeee...

    Co se tyce tech vykonu a krouticich momentu, ATX ti urcite z te Skodovky vytuni takrtka stejne parametry jako maji ty 2.2 a 2.4. Je otazkou jestli je to pro tebe prijatelne.

  • 00 Reagovat !

    foto

    20.08.01  17:21

    « Rozdíl v motorech

    Prosím o radu, chci koupit nové auto,střední třída,diesel na delší cesty.Každá značka nabízí jiný typ motoru :Peugeot 2.2HDi,Renault 1,9DCi,Ford 1,9DDTI,Škoda 1,9TDI a Alfa 2,4JTD.
    Zajímalo by mě, jaké rozdíly jsou mezi těmito motory a jaké výhody, či nevýhody ten který motor má.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.01  00:00

    « to rambo1

    Tu díru po přestávce první TDI PD dělají všechny! U nových aut je to trošku odstraněno softwarem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.01  18:50

    « Re: TDI 85 kW

    Pravdu samozřejmě máš. ATX nezklamal, a doufám, že při druhém měžení bude chlapík na brzdě ochoten experimentovat s ruční brzdou a odpojováním čidel ABS.
    Stále ale zůstává problém s dírou po přestávce v jízdě. Obávám se, že dokud servisu neřeknu přímo co mají opravit, tak to neopraví.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.01  12:34

    « Re: TDI 85 kW

    Aha. Podle grafu origoš TDI PD 85kW. Mám pravdu? Jinak je to divné. ATX řekne víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.01  12:32

    « Re: TDI 85 kW

    To je origoš nebo čiplé?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…