Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Ford sierra 1,8 TD
Už zase a znovu tady ze Sierry dělá někdo dvoutunku, přitom to váží tak 1200kg... Že je motor 1,8TD v Sierrách sráč sráčů je ale věc jistá a to na 100%!!! Doporučuju to rychle prodat než se ochladí a koupit si radši benzíňáka, uvidíš, že to v závěru přijde levněji. Možná, že je na tenhle motor spolehnutí prvních 150.000km od výroby, ale dál to je jen pro zlost. -
« Re: porucha AR 2.4 JTD
Já měl jednou v nádrži oloupanou barvu z kanystrů. Až když byl motor pořádně v tahu podtlak nasál tuto barvu naplocho na sací trubku a bylo po srandě. Musel jsem taky chvíli čekat, než se do nádrže dostal tlak a barva zase spadla. Tenkrát tomu pomohlo otevření víčka nádrže, resp. jízda bez něho, kdy stačilo sundat nohu z plynu a barva se odlepila. ( Pochopitelně na nouzové dojetí.) -
« porucha AR 2.4 JTD
Ještě si vzpomínám, přesně toto dělal jeden Passat, kterému nefungoval bypass na turbodmychadle a turbo nešlo zregulovat na nižší tlak. Nejvíce se to projevovalo na 5°do kopce. 1°a 2°vůbec nic, 3° velmi zřídka, 4° občas, 5° pořád. Pokud se nedržel plný plyn, vydrželo to do mnohem vyšších otáček, než li naplno pod plynem.
Nicméně si myslím, že AR 2.4JTD má VTG turbo a problém bypassu nemůže z důvodu jeho neexistence nastat. Každopádně, možná je jenom zakouslý vnitřek totho VTG turba (někdy se stane) a toto dělá celou tu závadu. Hele když by jsi nepořídil nikde jinde, děj vědět, opravil bych Ti to. Takto na dálku těžko radit. Michal, chiptuning@chiptuning.cz -
« Re: Přidřený motor
Je to Sierra 1,8 TD. Hlava bude v pořádku. Kdysi jsem to koupil s prasklou palicí a projevovalo se to tim, že byla expanzka celá zanesená mastným nahnědým povlakem. Teď po dolití to vůbec není mastné a nikde to kolem motoru neteče ani se nerosí víčko. Zjistil jsem to při dojetí, kdy to utíkalo přes čidlo na hadici. Původně jsem myslel, že uchází guma, jak to syčelo. -
« Re: porucha AR 2.4 JTD
ono to muze byt tak, ze je problem v dodavce vzduchu ... vypada to, ze kdyz je potreba dodat maximum vykonu (coz zalezi nejen na otackach, ale i na zatizeni motoru), tak bud tam nejde nafta, nebo tam nejde vzduch. Skoro jako by turbo prestalo znicehonic tlacit, ale nafta splichala do valcu dal jak diva. Samosebou by pak asi nehorela a motor by zdechnul. Turbo je rizene jednotkou a ta kdyz se rozhodne ho "vypnout", tak se klidne muze stat, ze musis minutu cekat, nez se jednotka vrati do "normalniho" stavu. Problem bych videl bud v ridici jednotce, nebo ve spatne funkci nejakeho cidla ovlivnujiciho cinnost jednotky, treba meric objemu a teploty nasavaneho vzduchu, polohy plynoveho pedalu, v nejhorsim pripade kombinace obojiho, coz se tezko v klidu v servise navodi .... -
« Re: Přidřený motor
voda muze utect bud deravym chladicem nebo hadici, nebo pres praskle tesneni pod hlavou (a to bud do valce, nebo do oleje, anebo do chlazeni - pak by to tlacilo do chladiciho okruhu a zrejme pres vicko vyrovnavaci nadrzky by to uteklo - osobni zkusenost), anebo muze byt praskla primo hlava - to je asi nejhorsi varianta. Hlavy zasadne neopravovat, jedine koupit novou - zavarena hlava vetsinou brzo praskne znovu .... Co mas za auto ? -
« Přidřený motor
Jak poznám přidřený motor? Po delší jízdě 200 km jsem zjistil, že v chladiči není skoro žádná voda. Nevím však kdy úniku došlo, jestli v průběhu nebo až v závěru jízdy. Po dolití a přípravku na utěsnění chladiče motor stále funguje, chladič neteče a absolvoval další štreku. -
« Re: porucha AR 2.4 JTD
No, jestli tam neco spadlo, tak spis tady ve Zline. Jeste k tomu dodam: ten motor se bez jakychkoli varovnych priznaku vypne - zadne pokuckavani, zadna postupna ztrata vykonu nebo tak neco - proste se odstavi. Pak mucim vypnout zapalovani pockat asi minutu - driv nenastartuju. Vcera jsem to zkousel, na rovine se da vytocit az k 5000 bez problemu, vic jsem to nezkousel. Neni to tedy zrejme az tak zalezitost otacek, jako zateze - kdyz si zada vic nafty, najednou ji nedostane? -
« Re: porucha AR 2.4 JTD
Je mi divný, že to dělá zrovna v plný zátěži. U klasiky by to byla typická nedostatečná dodávka paliva. Možná bych tam ještě chvilku laboroval a to včetně důkladnýho omrknutí obsahu nádrže i průchodností palivovýho vedení. Kdo ví, jestli tam těm taliánům něco nespadlo. Taková kontrola se vždycky vyplatí a stojí míň, než pokusy s řídicíma jednotkama a spol. Co ty na to, AUTOKOMPLEX ?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!