Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.01  16:36

    « Re: to PTD

    To Autokomplex - jasně, tak jak jsem to popsal je to vybavený auto - ale za 1,6 mio - Za 1,06 mio se ale shodneme že to je nevybavené auto......Tak jsem to myslel. Ta druhá vyrianta taky je možná - je to o vkusu každého....Jinak ta cena 678k bez DPH sedí... Já bych ale tolik peněz za téměř holé auto nedal. Někdo jo. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.01  16:23

    « Re: to PTD

    To Pavel KR5 - je to vypínatelný :-) a nekupoval bych si takový auto jen pro sebe a žena by třeba skousla být bez požitku jezdit s vypnutým ESP - ale o to v principu nešlo.....PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.10.01  07:51

    « Re: Čerpadlo na naftu

    Nevím, v jakém autě tenhle vyfikund máš, ale jestli ti výkonově postačí motůrek ostřikovačů, myslím, že by mu nafta vadit nemusela. Měl jsem kdysi rozebranej motůrek ze Škodovky a skládá se jen z ozubených koleček, kterejm nafta určitě neublíží - naopak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.01  21:57

    « Čerpadlo na naftu

    Odešlo mi čerpadlo, které přehazovalo naftu z přídavné nádrže do hlavní. Žádná potopená nestvůra, ale váleček s dvěma hadičkama na každém konci a napájením na 12 V.
    Dejte mi prosím radu z jakého auta, nebo to ani nemusí být z auta, použít. Obávám se, že čerpadlo z ostřikovače nemá naftu rádo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.09.01  19:08

    « to all

    Přímosvstřik bez elektroniky a s opačným chodem motoru je např. Multikára. To je rachot u studeného motoru. Nepřímý vstřik do komůrky bez elektroniky jest např. Praga, Škoda, Liaz, atd.
    Ovšem největší rachot vydává notně opotřebované a studené UNO 1.3D a MB 200 a 220D. Nicméně, nidy tady nepadla otázka proč ty motory rachotí? Rachotí proto, že studená pístní skupina je tak netěsná, že kompresní tlak je velice slabý a nedojde k patřičné kompresi, tudíž nafta po vstřiku se nevznítí v požadovaném okamžiku, ale třošku jindy. Kdyby ony rachotivé motory byly v pořádku, byly by o 1/2 tišší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.01  19:02

    « to pavelkr5

    Nemáš úplně pravdu, viděl jsem spoustu CR systémů s čerpadlem poháněným od klik. mechanismu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.01  18:59

    « to PTD

    Nojo, 2.5TDI HIGHLINE+4motin+solární okno+kožené RECARO sedačky+klimatronic+17 kola+ESP+TZ+bixenony. To ti připadne jako nevybavené auto? To je hodně nadstandardní Passat! Taky by mohl být Passat variant TDI PD 130PS, 6° manuál, přední pohon, TRENDLINE, manuální klima, metalíza, teď v akci s možností odpočtu DPH za 675 bez DPH a to je rozdíl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.01  18:47

    « to zadek 524

    Jo, stejnej výsledek, ale jiný způsob. CR má jedno hlavní čarpadlo, vysokotlakou lištu a elmag. vstřiky. (něco jako benzinové auto v provedení na diesela). CR chodí na tlaku 160barů. PD od VW má co válec to čerpadýlko s elmag. vstřikem. Chodí na tlaku 220barů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.01  16:26

    « Re: ad: Kam sa hrabu vsetky europske

    To je nedorozumnění. Motor 2.5TD (85kW apod.) v Cromě nebyl přímovstřik ale normální předkomůrka. Jediný přímovstřik v Cromě byl 1.9TDiD/66kW. Nedával se do jiných osobních Fiatů (to říkám abych zabránil nedorozumění č.2 - záměně s fiaťáckým 1.9TD/66kW).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.01  13:24

    « Re: ad: Kam sa hrabu vsetky europske

    Chtel bych reagovat na to, ze Fiat Croma je nehlucnejsi. To bych se totiz docela hadal. Sam jsem nekolik let jezdil Cromou 2.5 TD a muzu rict, ze treba TDI motory jsou docela hlucnejsi. Je sice pravda, ze kdyz jsem Cromu nakopnul v zime, tak to byl docela rachot, ale jak se trochu zahrala tak bylo vsechno v pohode. Ted mam BMW 325 TDS a docela mi ten zvuk chybi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.01  13:05

    « Re: to zadek 524

    Co tu ještě nezaznělo dost explicitně: čerpadlo u Common-railu není poháněno od klikovky motoru, ale elektromotorkem. To právě umožňuje jen a pouze u common-railu mít konstantní vtřikovací tlak v celém rozsahu otáček motoru. U dvou zbývajících systémů (rotační vstřikovací čerpadlo, sdružené vstřikovače), které jsou poháněny od klikovky respektive od vačky, je vstřikovací tlak výrazně závislý na otáčkách motoru.

    Další výhoda CR související s konstantním tlakem ve společné tlakové liště, je možnost provádět libovolný počet předvstřiků, hlavních vstřiků a případně dovstřiků.

    Abych tak jednostranně nechválil jen CR - naopak výhodou PD (sdružené vstřikovače) je v současnosti vyšší dosahovaný (maximální) vstřikovací tlak a dle mého i menší energie spotřebovaná na vytváření tlaku vstřikované nafty (minimální objemy vysokoklaké části palivové soustavy).

    Budoucnost ukáže. Zatím se ale zdá, že co do rozšíření suveréně vítězí systém common-rail (ten nastoupil v r.1997 coby "vynález" Fiat/Alfa + Magneti Marelli + Bosh) nad systémem PD, který od r.1998 zavádí VW (opět společně s Boshem).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.01  12:41

    « Re: to PTD

    (malý šťouch) Ty PTD, trochu jsi mě zklamal - no řekni, není to hřích přidávat k 2.5TDI V6 a pohonu 4 kol a lá Torsen něco takovýho jako ESP ? Leda, že by si se obával přílišné radosti z jízdy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.09.01  11:40

    « diesel - čerpadlo

    když už se tu rozebírají různé systémy a vlastnosti dieslů, zajímalo by mne, co se vlastně reguluje na kalsickém čerpadlu. včera jsem byl na emisích, byly 2x větší než povolená hodnota. Problém prý je čerpadlo nebo vstřiky. Jelikož vstřiky byly nové (a předpokládám, že nastavené na správný tlak), mechanik "šteloval" čerpadlo, na podesáté měření emisí se mu povedlo "vlézt" pod limit. Zajímalo by mne, co se vlastně na čerpadle dá nastavit a jak to ovlivňuje např. výkon, spotřebu, startování (to bylo trochu horší, tak uvidím teď)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.01  10:38

    « Re: ad: Kam sa hrabu vsetky europske

    Novu Lagunu som nanestastie nemal moznost si vypocut, ale je iba 8 ventilova, takze ten zvuk bude iny, ako u tej Toyoty. Uz sa tesim, ked budem mat cas ist za predajcom odviezt sa v tej Lagune (a asi pojdem skusit aj Toyotu).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.01  09:29

    « Re: to PTD

    Passat za 1,6mio - ano, a to jak jsem psal bez navigačních nesmyslů a předražených, byť originálních sound systémů, tiptroniců a podobných vychytávek....vem si ceník a postav si auto podle svého gusta z praktickými doplňky. Na www.volkswagen.cz najdeš vše potřebné, i Ti na objednávku pošlou ceník, aby jsi to měl černé na bílém.....Moje cesta k ceně bez nároků na přesnost absolutní: Kombík 4Motion 2,5TDI 1.070.000,- k tomu cca 50k klima (v této ceně není ani manuální klimatizace), 160k fakt pěkná kožená sportovní sedadla, 50k Al kola 17", 48k solární okno (špičková věc) 15k metalíza, 30k ESP, 24k tažné (je k tomu větší alternátor aněkolik dalších drobností), 40k Xenony a to je jen začátek. Beru to tak, že si přece nekoupíš za milion "holé" auto bez klimy a prostě si dokoupíš, co potřebuješ a co je Ti sympatické. Pak se dostaneš k ceně co jsem uváděl celkem rychle. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.01  08:07

    « Re: to zadek 524

    Aha, tak jsem přeci jenom trochu chytřejší, takže přímej vstřik nijak nesouvisí se žádnou elektronikou. Dík za info. Jsem připraven shltnout další podrobnosti. Common rail a TDi VW má stejnej výsledek, ale pouze se k tomu výsledku doberou jinou cestou (centrální čerpadlo)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.01  17:29

    « nezatraťte mně

    taky trošku přispěju, jenom mně hned nekamenujte... osobně dávám přednost přece jenom klasickým nafťákům, přímovstřiky mně neoslovily. Měl jsem možnost jezdit s 1.9 SDI a TD červené I anijak zvlášť mně nechytly u srdce. Faktem je, že díky spostě vychytávek mají vpravdě kouzelnou spotřebu a dynamické vlastnosti blížící se benzínu, ale ten klasický klapot mi tam chybí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.09.01  16:27

    « ad: Kam sa hrabu vsetky europske "traktory"

    to luf: nesmíš hned všechny evropské diesely posuzovat podle TDI-PD, které jsou pravda na dnešní dobu trochu hlučnější (ale co se týče litrového výkonu, tak jsou spolu s BMW na špici). Nedávno jsem poslouchal motor nové Laguny 1.9dCi při otevřené kapotě motoru a byla to paráda - většina lidí by vůbec netušila, že jde o diesel.


    to ATX: Píšeš, že přímovstřiky jsou hlučnější než diesely s nepřímým vstřikem do komůrky. To je obecně pravda, ale konkrétně v dnešní době, kdy všechny přímovstřiky u osobních auťáků mají pilotní předvstřik, bych si tím nebyl zrovna jistý. A to se navíc začínají prosazovat vícenásobné předvstřiky a vícenásobné hlavní vstřiky, které ještě víc "zklidní" hoření směsi a sníží hlučnost těchto motorů.

    Jinak zřejmě nejhlučnější osobní diesel všech dob byl Fiat Croma, což byl první přímovstřik v osobním autě (1988-1996), ale bohužel měl jen mechanicky regulované vstřikovací čerpadlo a hlavně neměl předvstřik. Takže to byl super-traktor.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.01  14:10

    « to zadek 524

    1. nepřímý vstřik - palivo se vstřikuje najednou do předkomůrky ve které díky rozžhavené předkomůrce chytne a vlastní částečnou expanzí se přesune do válce. Tyto motory mají kompresní poměr cca 23:1, jsou tižší, výce se zahřívají a mají menší výkon a vyšší spotřebu oproti přímovstřikovým. Existují s mechanickým čerpadlem (Felicie 1.9D) nebo s elektronikou BMW TDS.
    2. přímý vstřik - palivo se vstřikuje nadvakrát přímo do válce, respektive do prohlubně v pístu. Tyto motory mají kompresní poměr cca 19:1, jsou hlučnější, vyžadují elektronickou regulaci, skoro se nezahřívají (vysoká tepelná učinnost), mají nižšší spotřebu a vyšší výkon oproti nepřímovstřikovým. Např. VW TDI, MB CDI, HDI...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.01  14:03

    « to herodes-wv tdi štítky

    celý štítek stříbrný - 1.9 66kW, 2.5 85kW,75kW, 2.5V6 110kW, červené I - 1.9 81kW, 2.5 103kW, 111kW, 2.5 V6 132kW, červené DI- 1.9 74kW, 85 kW (285 a 310Nm), 96kW, červené TDI- 1.9 110kW, modré I- 2.5 65kW, zelené I- 3l lupo
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…