Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to PTD
To Autokomplex - jasně, tak jak jsem to popsal je to vybavený auto - ale za 1,6 mio - Za 1,06 mio se ale shodneme že to je nevybavené auto......Tak jsem to myslel. Ta druhá vyrianta taky je možná - je to o vkusu každého....Jinak ta cena 678k bez DPH sedí... Já bych ale tolik peněz za téměř holé auto nedal. Někdo jo. PTD -
« Re: Čerpadlo na naftu
Nevím, v jakém autě tenhle vyfikund máš, ale jestli ti výkonově postačí motůrek ostřikovačů, myslím, že by mu nafta vadit nemusela. Měl jsem kdysi rozebranej motůrek ze Škodovky a skládá se jen z ozubených koleček, kterejm nafta určitě neublíží - naopak. -
« Čerpadlo na naftu
Odešlo mi čerpadlo, které přehazovalo naftu z přídavné nádrže do hlavní. Žádná potopená nestvůra, ale váleček s dvěma hadičkama na každém konci a napájením na 12 V.
Dejte mi prosím radu z jakého auta, nebo to ani nemusí být z auta, použít. Obávám se, že čerpadlo z ostřikovače nemá naftu rádo. -
« to all
Přímosvstřik bez elektroniky a s opačným chodem motoru je např. Multikára. To je rachot u studeného motoru. Nepřímý vstřik do komůrky bez elektroniky jest např. Praga, Škoda, Liaz, atd.
Ovšem největší rachot vydává notně opotřebované a studené UNO 1.3D a MB 200 a 220D. Nicméně, nidy tady nepadla otázka proč ty motory rachotí? Rachotí proto, že studená pístní skupina je tak netěsná, že kompresní tlak je velice slabý a nedojde k patřičné kompresi, tudíž nafta po vstřiku se nevznítí v požadovaném okamžiku, ale třošku jindy. Kdyby ony rachotivé motory byly v pořádku, byly by o 1/2 tišší. -
« to PTD
Nojo, 2.5TDI HIGHLINE+4motin+solární okno+kožené RECARO sedačky+klimatronic+17 kola+ESP+TZ+bixenony. To ti připadne jako nevybavené auto? To je hodně nadstandardní Passat! Taky by mohl být Passat variant TDI PD 130PS, 6° manuál, přední pohon, TRENDLINE, manuální klima, metalíza, teď v akci s možností odpočtu DPH za 675 bez DPH a to je rozdíl. -
« to zadek 524
Jo, stejnej výsledek, ale jiný způsob. CR má jedno hlavní čarpadlo, vysokotlakou lištu a elmag. vstřiky. (něco jako benzinové auto v provedení na diesela). CR chodí na tlaku 160barů. PD od VW má co válec to čerpadýlko s elmag. vstřikem. Chodí na tlaku 220barů. -
« Re: ad: Kam sa hrabu vsetky europske
To je nedorozumnění. Motor 2.5TD (85kW apod.) v Cromě nebyl přímovstřik ale normální předkomůrka. Jediný přímovstřik v Cromě byl 1.9TDiD/66kW. Nedával se do jiných osobních Fiatů (to říkám abych zabránil nedorozumění č.2 - záměně s fiaťáckým 1.9TD/66kW). -
« Re: ad: Kam sa hrabu vsetky europske
Chtel bych reagovat na to, ze Fiat Croma je nehlucnejsi. To bych se totiz docela hadal. Sam jsem nekolik let jezdil Cromou 2.5 TD a muzu rict, ze treba TDI motory jsou docela hlucnejsi. Je sice pravda, ze kdyz jsem Cromu nakopnul v zime, tak to byl docela rachot, ale jak se trochu zahrala tak bylo vsechno v pohode. Ted mam BMW 325 TDS a docela mi ten zvuk chybi. -
« Re: to zadek 524
Co tu ještě nezaznělo dost explicitně: čerpadlo u Common-railu není poháněno od klikovky motoru, ale elektromotorkem. To právě umožňuje jen a pouze u common-railu mít konstantní vtřikovací tlak v celém rozsahu otáček motoru. U dvou zbývajících systémů (rotační vstřikovací čerpadlo, sdružené vstřikovače), které jsou poháněny od klikovky respektive od vačky, je vstřikovací tlak výrazně závislý na otáčkách motoru.
Další výhoda CR související s konstantním tlakem ve společné tlakové liště, je možnost provádět libovolný počet předvstřiků, hlavních vstřiků a případně dovstřiků.
Abych tak jednostranně nechválil jen CR - naopak výhodou PD (sdružené vstřikovače) je v současnosti vyšší dosahovaný (maximální) vstřikovací tlak a dle mého i menší energie spotřebovaná na vytváření tlaku vstřikované nafty (minimální objemy vysokoklaké části palivové soustavy).
Budoucnost ukáže. Zatím se ale zdá, že co do rozšíření suveréně vítězí systém common-rail (ten nastoupil v r.1997 coby "vynález" Fiat/Alfa + Magneti Marelli + Bosh) nad systémem PD, který od r.1998 zavádí VW (opět společně s Boshem). -
"-- skrytý --" 27.09.01 11:40
« diesel - čerpadlo
když už se tu rozebírají různé systémy a vlastnosti dieslů, zajímalo by mne, co se vlastně reguluje na kalsickém čerpadlu. včera jsem byl na emisích, byly 2x větší než povolená hodnota. Problém prý je čerpadlo nebo vstřiky. Jelikož vstřiky byly nové (a předpokládám, že nastavené na správný tlak), mechanik "šteloval" čerpadlo, na podesáté měření emisí se mu povedlo "vlézt" pod limit. Zajímalo by mne, co se vlastně na čerpadle dá nastavit a jak to ovlivňuje např. výkon, spotřebu, startování (to bylo trochu horší, tak uvidím teď)? -
« Re: to PTD
Passat za 1,6mio - ano, a to jak jsem psal bez navigačních nesmyslů a předražených, byť originálních sound systémů, tiptroniců a podobných vychytávek....vem si ceník a postav si auto podle svého gusta z praktickými doplňky. Na www.volkswagen.cz najdeš vše potřebné, i Ti na objednávku pošlou ceník, aby jsi to měl černé na bílém.....Moje cesta k ceně bez nároků na přesnost absolutní: Kombík 4Motion 2,5TDI 1.070.000,- k tomu cca 50k klima (v této ceně není ani manuální klimatizace), 160k fakt pěkná kožená sportovní sedadla, 50k Al kola 17", 48k solární okno (špičková věc) 15k metalíza, 30k ESP, 24k tažné (je k tomu větší alternátor aněkolik dalších drobností), 40k Xenony a to je jen začátek. Beru to tak, že si přece nekoupíš za milion "holé" auto bez klimy a prostě si dokoupíš, co potřebuješ a co je Ti sympatické. Pak se dostaneš k ceně co jsem uváděl celkem rychle. PTD -
« Re: to zadek 524
Aha, tak jsem přeci jenom trochu chytřejší, takže přímej vstřik nijak nesouvisí se žádnou elektronikou. Dík za info. Jsem připraven shltnout další podrobnosti. Common rail a TDi VW má stejnej výsledek, ale pouze se k tomu výsledku doberou jinou cestou (centrální čerpadlo)? -
« nezatraťte mně
taky trošku přispěju, jenom mně hned nekamenujte... osobně dávám přednost přece jenom klasickým nafťákům, přímovstřiky mně neoslovily. Měl jsem možnost jezdit s 1.9 SDI a TD červené I anijak zvlášť mně nechytly u srdce. Faktem je, že díky spostě vychytávek mají vpravdě kouzelnou spotřebu a dynamické vlastnosti blížící se benzínu, ale ten klasický klapot mi tam chybí. -
« ad: Kam sa hrabu vsetky europske "traktory"
to luf: nesmíš hned všechny evropské diesely posuzovat podle TDI-PD, které jsou pravda na dnešní dobu trochu hlučnější (ale co se týče litrového výkonu, tak jsou spolu s BMW na špici). Nedávno jsem poslouchal motor nové Laguny 1.9dCi při otevřené kapotě motoru a byla to paráda - většina lidí by vůbec netušila, že jde o diesel.
to ATX: Píšeš, že přímovstřiky jsou hlučnější než diesely s nepřímým vstřikem do komůrky. To je obecně pravda, ale konkrétně v dnešní době, kdy všechny přímovstřiky u osobních auťáků mají pilotní předvstřik, bych si tím nebyl zrovna jistý. A to se navíc začínají prosazovat vícenásobné předvstřiky a vícenásobné hlavní vstřiky, které ještě víc "zklidní" hoření směsi a sníží hlučnost těchto motorů.
Jinak zřejmě nejhlučnější osobní diesel všech dob byl Fiat Croma, což byl první přímovstřik v osobním autě (1988-1996), ale bohužel měl jen mechanicky regulované vstřikovací čerpadlo a hlavně neměl předvstřik. Takže to byl super-traktor. -
« to zadek 524
1. nepřímý vstřik - palivo se vstřikuje najednou do předkomůrky ve které díky rozžhavené předkomůrce chytne a vlastní částečnou expanzí se přesune do válce. Tyto motory mají kompresní poměr cca 23:1, jsou tižší, výce se zahřívají a mají menší výkon a vyšší spotřebu oproti přímovstřikovým. Existují s mechanickým čerpadlem (Felicie 1.9D) nebo s elektronikou BMW TDS.
2. přímý vstřik - palivo se vstřikuje nadvakrát přímo do válce, respektive do prohlubně v pístu. Tyto motory mají kompresní poměr cca 19:1, jsou hlučnější, vyžadují elektronickou regulaci, skoro se nezahřívají (vysoká tepelná učinnost), mají nižšší spotřebu a vyšší výkon oproti nepřímovstřikovým. Např. VW TDI, MB CDI, HDI...