Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Ibiza
to Petr5: Ještě k tomu filtru. Pokud by ses obával zhoršení filtrace při zaolejování běžné papírové vložky (?) a nechtěl bys ji měnit moc často, tak by možná bylo řešení dát tam něco jako sportovní K&N vložku, která je s olejem určitě větší kamarád než papírová. Filtry K&N, JR a podobné jsou založené na naolejované bavlněné vatě a tudíž se před použitím a při regeneracích napouštějí speciálním olejem (při regeneraci se to napřed vypere a pak znovu naolejuje). Sice je to trochu jiný olej než ten, co tam lítá z Tvýho motoru, ale stejně si myslím, že by to takový filtr zvládal líp než obyčejný papírový. -
« japonci to berou zhurta
Docela zírám jaký parametry má TD v nový Mazdě 626 (NEWS.AUTO.CZ). Výkon 100 kW a krouťák 310 Nm z dvoulitrovýho objemu - no to je slušný. Obzvlášť když si člověk uvědomí, že japonci začali s diesly v osobácích teprve před pár lety (a to jen kvůli evropským zákazníkům). -
« Re: Re:
Proč by '86 jako mělo bejt Ritmo? Ibiza I se vyrábí od roku 1984 a určitě to muselo bejt 1,7D, nic jinýho se tam naftovýho nedávalo. Máš mastnej filtr? Vypadá to, že motor asi trochu víc dejchá než je zdrávo a odfukem z klikovky to hází olej do filtru a mastí ho... Pokud to chytá a nehulí, tak snad žádná tragédie, akorát to chce sledovat a měnit filtr, když se zasere. To mlácení byl nejspíš zaseknutej vstřik, kterej se pak zas chytnul a už maká. To se u takovejhlech staroušků občas stává, navíc když je to Fiaťáckej motor. Neřeš to a dokud to jede, tak jezdi a nehledej zbytečný problémy... -
« Re: Ibiza
to Petr5: To s tím klepáním nevím, ale co se týče oné hadičky od motoru k filtru, tak to bych tipoval na obvyklé odsávání motoru. Jenom mne trochu překvapuje, že ta hadička jde u Tebe přímo do filtru. U mýho nafťáku (Fiat 1.9TD) je zaústěná asi tak do poloviny délky velký hadice mezi filtrem a turbem. Pokud to u Tebe skutečně jde přímo do krabice filtru, tak se není co divit, že máš zaolejovanou filtrační vložku. -
"-- skrytý --" 30.10.01 09:19
« Re: Ibiza
Není to Ritmo, Ibiza je trochu menší. Fiat Ritmo je Seat Rondo.
Ten motor je opravdu 1,8? Není to ta Fiaťácká 1,7D, co se dávala např. do Una? Jak psal PTD, těžko říct, co to bylo, ale ten motor už bude mít nejlepší léta dávno za sebou, tyhle motory neměly nijak zázračnou životnost. -
« Ibiza
S autem z riku 86 a navíc Španělským (předpokládám, že Ibiza z roku 86 je Fiat Ritmo) Italem musíš obecně počítat s tím, že někdy nedojedeš. Po Internetu těžko posoudit, co Ti tam klape, klepe, či bouchlo. Nicméně s nafťákem nemá cenu jezdit s vyřazeným kvaltem stejně jako s žádným jiným autem. Ani kus. PTD -
« Bez nadpisu
Nazdar pánové, potřebuju poradit. Před časem jsem koupil čtyřdveřovou Ibizu 1.8D, rok výroby 86. Motor chytá naprosto bezvadně i studený a po zahřátí téměř nekouří. Mám ale dva problémy: 1. Měnil jsem vzduchový filtr a ten starý byl hrozně mastnej od oleje... do filtru vede hadička, asi je to výdech motoru.... znamená to nějakou vážnou poruchu?? 2. Asi před týdnem, když jsem přijížděl z práce, kousek před garáží jsem vyřadil na neutrál a dojížděl setrvačností. V tom se z motoru ozvalo strašné kovové klepání, jako kdyby vylítla ojnice. Okamžitě jsem to vypnul. Když jsem v bloku nenašel žádnou díru ( :))) ), nastartoval jsem to znova, tři sekundy to ještě silně klepalo a pak najednou nic. Od té doby jsem ujel zase už cca 200 km a vše v pohodě. Stále mám ale strach, abych dojel. Nestalo se vám tohle někdy??
-
« Re: to fija
no s tim volantem, jak pise PTD.
Nevim, ze 66kW uz je s VTG a 250 nebo 260Nm - to je v cem ? Jinak s tema uchytama jasne, to je asi duvod, proc tam daji ten V6 TDI....
Jasne, jsem vul, to mi nedoslo, ze R5 TDI 66kW vydrzi dyl nez R4 66kW, jsem holt pomaleji chapavej :-))) Ale urcite kdyz to prepocitam na vykon z objemu, tak je to jasne a logicke. A k tem danim, to je fakt, ze ne vsude jsou tak blbi jako my, co platime dane z objemu a ne z vykonu ... takze z Hondy s2000 jsou stejny dane jako z TDI 66kW :-((((( -
« Re: to fija
Jo, o TDI jsem nic nepsal - je jich tolik druhů že to člověk nestíhá sledovat. A jsme ještě jen u TDI co se prodávají u nás. Kdyby jsme nakousli americké verze - tak jsme tady "do rána". Moc se o tom neví, ale výkony a systémy vystřikování se dost modifikují pro místní poměry a to ještě do každé ho státu trochu jinak. Ač se to nezdá , TDIčka začínají frčet i v severní Americe. Je jasné, že to nás tak trápit nemusí. Dost verzí pro český trh. Kamarád si objednal Transportera I5 TDI s modrým I - myslím že to je verze bez mezichladiče - tak uvidíme, jak se to bude hýbat. PTD -
« to fija
1. Co je jak píše PTD? TDI R4 má ve verzi 66kw a 81 kW rotační čerpadlo a všechny ostatní PD. Dokonce teď existuje i 66kW s PD a má, tuším že 250 nebo 260Nm. V6 TDI má ve všech variantách rotační čerpadlo.
2. To není div, že SUPERB bude mít V6 TDI a ne R5, protože R5 podélně se cpal do staré A6, a tudíž všechny dnešní úchyty a ostatní systémy nejsou zhotoveny pro R5, proto se převezme veškerá technika uložení motoru podélně a ostatních agregátů z dnešních verzí, kde figuruje R4 TDI a V6 TDI.
3. A jestli je R4 TDI 66kW držák, tak R5 65 nebo 75kW je 2x takový držák.
4. Do Transportérů cpou 90PS motor z ekonomických důvodů. a) pořizovací cena, b) v některých státech jsou poplatky z auta závislé na výkonu motoru, c) nelze s ním udělat obrovskou spotřebu, d) pro firmy, které auto 2x přetěžují je to jistota životnosti. -
« Re: to fija
mracek> vim o tom.
Michal>mozna je to jak pise PTD. Nevim o tom. S TDI R4 - jsou to stejny motory, vsecky PD, ze jo ?
R5 se nesmeju, ale prece jen je div, ze SuperB dostal V6 a ne R5 TDI ..... protoze Skodovka skutecne slouzi jako vyprodej zbylych zasob ;-(((( Proc probuh do transportera davaji 90k ??? Proc nezacnou na 115k ??? Asi aby za 115k dostali nalezite priplaceno .... -
« Dieselové "překlepy" v pořadu Top Gear
Včera jsem na BBC zhlédnul Top Gear a dost jsem si pohoršil mínění o úrovni jejich redaktorů. Jedno z témat byl Ford Focus přičemž ho hojně srovnávali s Golfem. Napřed uvedli, že Focus se po svém uvedení na trh ukázal být špičkovým vozem "nižší střední", ale s jednou slabinou - nepříliš konkurenceschopnými dieselovými motory (1.8DI/66kW) a to je (byla) určitě pravda. Nyní ale má nový motor 1.8TDCi/85kW s common-railem 2. generace a tudíž je už všechno jinak. Motor je to asi dobrý, ale stěží lze říkat, že je lepší než TDíčka v Golfu. A už vůbec nejde tvrdit, že TDI v Golfu (konkrétně ukazovali 1.9TDI/81kW) je common-rail 1. generace. Zřejmě se v Británii v dieselech moc nevyznají. -
« to fija
1. Ano, Huf ho má. Já taky nevím, zda li jde objednat do Octávie, ale rozměrově na náboj volantu je stejný a design je o 100% jinde.
2. S TDI to bylo takto, původně byl R4 85kW a 285Nm, potom ten stejný R4 85kW a 310Nm (Passaty, Sharan, Alhambra), 96kW měl od začátku 310Nm a teď ho zbastlili na 285Nm. V6 měl od začátku 110kW a 310Nm a potom varianta 132kW a 370Nm. R5 se nesměj, už teď jsou zveřejněny informace o jeho verzích pro new Transporter T5 ve variantách 90PS a 310Nm, 115PS a 340Nm, 150PS a 380Nm, 185PS a 420Nm. Všechny PD.
3. V6 motory mají obvykle 2 nebo 4 katy. -
« Re: to fija
Do Oktávky samozřejmě jde dát originál Škoda tříramený volant - dokonce je myslím kožený. Stejně jako na ni dáš originál Škoda 17" kola přičemž v konfigurátoru nejsou. Jsou to takzvané doplňky, které se nedají namontovat a objednat přímo ve fabrice, ale montuje je dealer Škodovky ve svém servisu. Začínalo se takto na Feliciich kdy se takto montovaly palubní počítače, vzpěry v motoru, sportovní tlumiče, výfuky, přední zástěrky, tříramené volanty a pod. vše z homologovaných originálních dílů Škoda s roční zárukou. PTD