Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Nafta
Děkuji za příznivé reakce, skoro jste mě už přesvědčili že se nemusím bát přejít na naftu a tu novou dCi Lagunu koupit, to bych si ale nesměl přečíst příspěvky s tématem "zimní starty"... Proboha to myslíte vážně, že budu ráno v zimě zvedat kapotu a něco tam stříkat abych vůbec nastartoval???? -
« Re: Nafta
Já jsem v létě jezdil s Espacem 2.2dCi (130koní) a ten motor skoro nebyl slyšet, začal se projevovat až od třech tisíc otáček, ale měl zvuk spíš jako benzín.
BTW Teď mám 406-ku Break HDI-čko 2.0L (110koní) a to je už supertiché auto, motor neslyšíš skoro vůbec, jenom až okolo třech a půl tisíc se trochu projevuje, ale stejně jenom jako benzín ;o) Jinak spotřebu jsem zatím naměřil 7,3l/100km, což není zrovna málo, ale ono nejvíc záleží na způsobu jízdy! -
« Re: Nafta
Tu spotrebu kludne ver. Toto auto testovali aj v anglicku a clanok mal titulok "TDI uz nie je najuspornejsie" alebo tak nejak. Proste im v porovnanni s TDI vysla o 0.5l nizsia spotreba a iba o 1s horsia pruznost motora. Tiez pisali, ze clovek v nom do 3tis otacok tazko spozna, ze ide v dieseli. -
« Re: Nafta
Oni v těch novinách tvrdí, že po městě (asi Praha) jezdili za 5,5 l. To mi připadá spíš jako překlep. Mě ale spíš jde o hluk, vibrace aj. narušení komfortu, na to bych si už nechtěl zvykat. Láká mě ale deklarovaný zátah (turbodieselů obecně), tahle laguna má 270Nm a tak by snad mohla být dost čilá.
Jezdil v ní už někdo? -
« Re: Nafta
Já jezdím s Lagunou (I) dTi a nemůžu si ji vynachválit. Auto je to pohodlný, má skvělé jízdní vlastnosti a hlavně je hrozně nenáročný. Laguna (II) dCi bude ještě lepší!
BTW Průměrná spotřeba u dTi je 6,4l/100km (poměr je 60% dálnice na plný plyn a 40% Praha). dCi by mělo být lepší ;o) -
« Nafta
Po 20 letech věrnosti benzínu uvažuji o nevěře... Líbí se mi Laguna II dCi 120k, ale ani jsem v ní nejel. Předváděcí auta mají jen benzínová. Máte někdo s ní osobní zkušenosti? Je pravda co psali v jednom nejčtenějším plátku - že naftová verze je stejně tichá a přitom živější než benzínová? ( o spotřebě nemluvě)??
Já mám nafťáky zažité jako líné pomalé hlučné kouřící multikáry s častým a drahým servisem. Můžu jen doufat, že to dneska už neplatí... -
« Re: Vakuová pumpa
Naprosto přesně, Zadek. Za dob svýho působení v autoškole bylo občas problém bysvětlit, že při plným plynu je vlastně podtlak v sání téměř nulovej a rovná se jen hydraulickejm ztrátám v potrubí, setrvačnýmu odporu samotnýho vzduchu a odporu více, či méně zasviněnýho čističe vzduchu a to všechno ještě závisí na atmosférickýmu tlaku vzduchu v závislosti na admořský výšce a momentálnímu tlakovýmu diagramu pro danou oblast. -
"-- skrytý --" 12.12.01 11:31
« Re: Vakuová pumpa
Dieselový motor nemá škrtiacu klapku, výkon sa reguluje len množstvom vstrekovanej nafty. Sanie je vždy naplno otvorené, takže podtlak ako v benzínovom motore pod škrtiacou klapkou nevznikne. Preto je treba na posilovač vákuovú pumpu.
2. S motorem dCi 120PS/270Nm to už bude lepší, každopádně nová Laguna dCi má 1425kg! Nicméně nejel jsem s ní, ale dobře znám nový Passat TDI 130PS/310Nm, který má 1407kg a myslím, že co dynamiky bude rozhodně lepší, leč trošku hlučnější. Každopádně oba vozy mají možnost chiptuningu, Laguna 150PS/320Nm, Passat 161PS/402Nm(velmi příjemná varianta na ježdění).