Dieselové motory - tipy a triky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  13:13

    « Laguna

    1. Laguna dTi 98PS/200Nm ve srovnání s dnešními diesely je chvostu a její jízdní vlastnosti jsou od sedaček po podvozek "gumové". Ideální pro milovníka měkkého sezení na pohodlnou jízdu ve městě. Dálnice a zatáčky nejsou její silná stránka.
    2. S motorem dCi 120PS/270Nm to už bude lepší, každopádně nová Laguna dCi má 1425kg! Nicméně nejel jsem s ní, ale dobře znám nový Passat TDI 130PS/310Nm, který má 1407kg a myslím, že co dynamiky bude rozhodně lepší, leč trošku hlučnější. Každopádně oba vozy mají možnost chiptuningu, Laguna 150PS/320Nm, Passat 161PS/402Nm(velmi příjemná varianta na ježdění).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  12:53

    « Re: Nafta

    Děkuji za příznivé reakce, skoro jste mě už přesvědčili že se nemusím bát přejít na naftu a tu novou dCi Lagunu koupit, to bych si ale nesměl přečíst příspěvky s tématem "zimní starty"... Proboha to myslíte vážně, že budu ráno v zimě zvedat kapotu a něco tam stříkat abych vůbec nastartoval????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  12:40

    « Re: Studené starty

    to smudla & residents: jaky ze to mate fordacky diesely?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  12:38

    « Re: Studené starty

    to fija: Jak to delas pri trojitym zhaveni? Nechavas to pokazdy dozhavovat? Jesltli ano, tak jak dlouho? A nebo to delas tak, ze jakmile zhasne spiralka na palubce, tak zacnes znovu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  12:37

    « Re: Studené starty

    To Smudla: stejně jak ty. Nakonec to díky startovacímu spreji chytlo, ale když jsem chtěl trochu přidat, tak to cukalo. Nakonec to trochu spravil Velfobin. Asi to chytá vodu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  12:36

    « Re: Nafta

    to Benzinak: Novou Lagunu 1.9dCi jsem potkal na nejaky predvadecce. Nemel jsem moc cas a tak jsem si ji nechal alespon nastartovat pri otevreny haubne. Je to super tichy - myslim, ze vetsina lidi co sla okolo netusila, ze to je diesel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  12:33

    « Re: Nafta

    Aj tak ale neni nad to pocuvat zvuk benzinaku nad 6tis otacok :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  12:28

    « Re: Nafta

    Tak takovýhle diesely by mě už nebavily, když jedu v naftáku, chci vědět, že je to nafťák...!! Za jeho klapot se nestydím a nevadí mi, pokud nechroptí jak starej Fiat apod...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  12:27

    « Re: Nafta

    Já jsem v létě jezdil s Espacem 2.2dCi (130koní) a ten motor skoro nebyl slyšet, začal se projevovat až od třech tisíc otáček, ale měl zvuk spíš jako benzín.

    BTW Teď mám 406-ku Break HDI-čko 2.0L (110koní) a to je už supertiché auto, motor neslyšíš skoro vůbec, jenom až okolo třech a půl tisíc se trochu projevuje, ale stejně jenom jako benzín ;o) Jinak spotřebu jsem zatím naměřil 7,3l/100km, což není zrovna málo, ale ono nejvíc záleží na způsobu jízdy!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  12:21

    « Re: Nafta

    Tu spotrebu kludne ver. Toto auto testovali aj v anglicku a clanok mal titulok "TDI uz nie je najuspornejsie" alebo tak nejak. Proste im v porovnanni s TDI vysla o 0.5l nizsia spotreba a iba o 1s horsia pruznost motora. Tiez pisali, ze clovek v nom do 3tis otacok tazko spozna, ze ide v dieseli.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  12:11

    « Re: Nafta

    Oni v těch novinách tvrdí, že po městě (asi Praha) jezdili za 5,5 l. To mi připadá spíš jako překlep. Mě ale spíš jde o hluk, vibrace aj. narušení komfortu, na to bych si už nechtěl zvykat. Láká mě ale deklarovaný zátah (turbodieselů obecně), tahle laguna má 270Nm a tak by snad mohla být dost čilá.
    Jezdil v ní už někdo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  11:51

    « Re: Nafta

    Já jezdím s Lagunou (I) dTi a nemůžu si ji vynachválit. Auto je to pohodlný, má skvělé jízdní vlastnosti a hlavně je hrozně nenáročný. Laguna (II) dCi bude ještě lepší!

    BTW Průměrná spotřeba u dTi je 6,4l/100km (poměr je 60% dálnice na plný plyn a 40% Praha). dCi by mělo být lepší ;o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  11:28

    « Nafta

    Po 20 letech věrnosti benzínu uvažuji o nevěře... Líbí se mi Laguna II dCi 120k, ale ani jsem v ní nejel. Předváděcí auta mají jen benzínová. Máte někdo s ní osobní zkušenosti? Je pravda co psali v jednom nejčtenějším plátku - že naftová verze je stejně tichá a přitom živější než benzínová? ( o spotřebě nemluvě)??
    Já mám nafťáky zažité jako líné pomalé hlučné kouřící multikáry s častým a drahým servisem. Můžu jen doufat, že to dneska už neplatí...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  11:26

    « Re: Studené starty

    pro jistotu zhavim 3x a nemam zadny problem ... zatim je jen -13 ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  10:38

    « Re: Studené starty

    Naprosto dobře...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  09:31

    « Re: Studené starty

    Typicky Forďácky......
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.12.01  07:32

    « Studené starty

    Tak nám dneska teplota zase trochu klesla. Pochlubte se jak ráno startujete? Já jsem s BMW úplně OK, nepozoruju změnu - start zcela srovnatelnej se starty v létě v Jugošce...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.12.01  17:38

    « Re: Vakuová pumpa

    Naprosto přesně, Zadek. Za dob svýho působení v autoškole bylo občas problém bysvětlit, že při plným plynu je vlastně podtlak v sání téměř nulovej a rovná se jen hydraulickejm ztrátám v potrubí, setrvačnýmu odporu samotnýho vzduchu a odporu více, či méně zasviněnýho čističe vzduchu a to všechno ještě závisí na atmosférickýmu tlaku vzduchu v závislosti na admořský výšce a momentálnímu tlakovýmu diagramu pro danou oblast.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.12.01  15:11

    « Re: Vakuová pumpa

    Takže teoreticky vzato u benzína, pokud stojím na plynu a chtěl bych při tom brzdit, nebude mi fungovat posilovač? Je mi jasný, že je to řešený zpětným ventilem, ale při plným knedlíku asi moc podtlaku nevzniká, je to tak?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.01  11:31

    « Re: Vakuová pumpa

    Dieselový motor nemá škrtiacu klapku, výkon sa reguluje len množstvom vstrekovanej nafty. Sanie je vždy naplno otvorené, takže podtlak ako v benzínovom motore pod škrtiacou klapkou nevznikne. Preto je treba na posilovač vákuovú pumpu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…