Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to prof
Ten spal. prostor bych v tom až tak neviděl. Všehny přímovstřiky ho mají v pístu, a tvarem jsou si velmi podobné. Základní problém bude s relativně nižší kompresí nových TD motorů s přímým vstřikem a elektronikou řízeným vstřikováním (18-19:1), která je volena záměrně kvůli kultuře volnoběhu a snížení rázů při startovaní a také tvarem a počtěm otvorů ve vstřiku. Dalším parametrem bude provoz na velmi chudou směs již zmíněných motorů. Čili sečteno a podtrženo, všechny žhaví, sice krátce díky rychložhavení a díky elektronikou vyhodnocené době žhavení, ale přece. Prakticky vzato bez žhavení také chytnou a relativně dobře oproti komůrkovým, ale přece jenom jdou jako "bolavá noha", kdežto se žhavením kromě trochu jiného zvuku jdou naprosto pravidelně bez mlácení, cukání a kouřové clony . Skutečně jediný motor, který skoro nikdy nežhaví je ten Tranzit, na druhou stranu má relativně vysoký kompr. poměr, mech. čerpadlo a velmi zvláštní vstřiky a na třetí stranu, ten rachot po studeném startu je také exkluzivní... -
« to prof
Ale i přímovstřiky žhaví! Možná vycházíš z toho, že např. Transit skoro nepotřebuje žhavit, nebo li žhaví až při hodně nízké teplotě, ale to je dáno především konstrukcí trysek a kompr. poměrem. Všechny turbo D s nízkým kompr. poměrem musí žhavit, přímovstřiky nevyjímaje. -
« Re: Žhavení
Kterej dCi myslíš, ten původní dvánácti-ventilovej, nebo ten s novou hlavou, co už má šestnáct ventilů? Nevím, myslel jsem, že nemiluješ Renaulty, he he ;o))) BTW Ten 2.2dCi není zrovna dobrej motor, má olejovou vanu na 7,5 litru a spotřeba je kolem osmi litrů na sto km, ale to jistě víš ty konstruktére, he he he ;o))) -
« Re: Žhavení
Renault má poslední dobou divné marketingové tahy. Má super motor 2,2dCi, který po čipu s Tvou Vectrou bude minimálně vyrovnaný konkurent, ale nemontujou ho tam :o( Ty jsi zvyklý na 175PS a teď jich budeš mít jen 120. Proč to děláš? Ten do laguny montovaný 3.0 V6 je drsně vymakaný a oproti 2,5V6 v OPLU vůbec tak 8x lepší, 5x tišší a vůbec. Udělal bys krok v před. Takhle to budou 2 kroky vzad (co se výkonu týče). A ohledně žhavení, byl jsi svědkem zázraku :o)))) -
« Žhavení
To prof: Perfektní příspěvek, klepl jsi na hlavičku, on ten přebytečný článek v té Laguně II (člověk) je tam fakt trochu na obtíž. Jinak to zas nejelo tak špatně. Jen jsem tam jel skoro zbytečně. Ne že bych s tím nejezdil, to ano, jenomže bylo 14 stupňů ve stínu a ještě k tomu pod nulou, všude sám led a teď prubujte zátah turbodízlu... Samozřejmě mi při každém přidání plynu zběsile blikala lampa kontroly prokluzu. Ale co musím hodně pochválit je ten pokrok na posledních pár let. Na mé obstarožní (bude mít už 6 let) Vectře 2,5 l (175 koníků) to ATC dost tluče - i ABS je dnes daleko jemnější, žádné rázy do nohy. Jinak z venku to bylo jasně poznat, že nepřede můj šestiválec, ale vevnitř při jízdě to už bylo skutečně těžko poznat, ticho a pohoda na jakou jsem zvyklý. Samozřejmě nemíním polemizovat s odborníky, ale startování Laguny II probíhalo asi tak, že jsme nejdřív museli odsekat 20 cm ledu a sněhu ať se dostanem dovnitř (stálo to celý den venku na mrazu), no a po zasunutí kreditky jsem zapnul počítač. Vlastně auto. Čas od stisku tlačítka k poskočení otáčkoměru asi půl vteřiny. Pokud se to žhavilo, tak jsem si toho nestačil všimnout. Jinak se včera vůbec nedalo jezdit, všichni se šourali krokem. Šestku jsem si tam mohl hodit tak akorát na sucho. Takže nevím skoro nic... -
« Žhavení
Tak jsem tady měl pro vás tak pěknej příspěvek a díky nový posraný verzi exploreru to můžu psát celý znova :-( O co šlo: Koukám, jak tady meditujete o žhavení a jeho délce, i takový AUTOKOMPLEX žhaví 1,5 sekundy :-). Podle mejch zkušeností však opravdovej přímovstřik žádný žhavení ani nemá. Takový to dnešní žhavení je tam, řekl bych, spíš jen kvůli emisím při startu, než kvůli tomu, aby to vůbec chytalo. Když, tak mě AUTOKOMPLEX oprav. Komůrkáče, prosím, ty se bez důkladnýho ohřevu komůrky asi nepodaří přimět k životu, ale ty moderní přímovstřiky přeci musí chytat na otočku. To, co popisuje meda v p.č. 1750, to je opravdu síla a jenom z čistý opatrnosti bych varoval každýho před takovou mašinerií. Za chvíli tam bude člověk za blbce a ten auťák se na něj vykašle jen kvůli tomu, že moc křápnul s dveřma, nebo se zapoměl vysmrkat? Už jenom způsob, jakým jsem nucen psát tenhle příspěvek, ve mě burcuje zdravou ostražitost před zbytečně překomplikovanýma postupama, který se obvykle odehrávají stiskem tlačítka, nebo otočením klíčku. Nechtěl bych se ocitnout v roli takovýho otroka, kterej uprostřed křižovatky strká kamsi jakousi kartu a pak už jen tupě čeká, až se šrák uráčí sám nastartovat. Jestli jsem to dobře pochopil, jednalo se o francouzskej produkt. Tak to už jsme doma, ale co je moc, to je moc. Měl by se jim ten chlast trochu omezit, leze jim na mozek čím dál tím víc. :-)) -
« Re: dCi 120k
To méďa: Díky za povzbuzení, chci vzít lepší výbavu, tak tam možná budou i ta sluchátka... Šoda, že nepíšeš jak to jelo, no já jdu na to asi za dvě hodiny, tak jsem zvědavý. Jinak auta buzeranta jsem si dost užil v USA, pořád to po mě ječelo kvůli každé maličkosti (jako pásy, světla, ruční brzda, dveře, rychlost atd.) a za celé 2 měsíce nepřišel jsem na to, jak tu buzeraci vypnout. -
« to meda
Každý diesel musí žhavit! A věř, že v -14 bude i Laguna II 5sec. žhavit, když žhaví i MB S400 CDI! Většina aut to má dnes tak, že za 1. mají rychložhavení, za 2. začnou žhavit již při při prvním otevření řidičových dveří. Nažhaví na startovací teplotu, nastartuješ motor a žhavení ještě dále dožhavuje, aniž by kontrolka svítila. -
« Re: dCi 120k
Huf> V Lagune II fakt nezhavis, ona si zhavi sama kdyz potrebuje :-). Jel jsem s timhle motorem (na podzim) a startuje se to tak, ze zastrcis kartu, zmacknes tlacitko Start a pak uz se jenom koukas, jak se rozsvici ruzna svetylka a popiskuji na tebe vselijake signaly, na displejich se vypisuji ruzne napisy ... Proste parada, chybi jenom sluchatka na usi a : "Hjustne, Hjustne, jak me slysite?" Je to nadhera, ale z ty elektroniky jde strach. -
« žhavení
1. Přesně jak říká HUF, včera v noci (-13,5) jsem žhavil s TDI také cca 5sec (nejdéle, co jsem kdy zažil) a motor chytnul hned, vrčel pravidelně a volnoběh byl cca +100 1/min nad volnoběhem za tepla.
2. Jinak kolem nuly žhaví cca dvě sekundy a v plusových teplotách kontrolka jenom blikne.
3. Každopádně po předtopu nezávislým topením, žhavím i v -14 cca 1,5sec.... -
« to zadek524
Nad medvědem jsem přemýšlel, akorát musím brát ohled na závistiprosté sousedy - Mondeo jim k seberealizaci bohatě stačilo. To by člověk neřekl, co fšechno jde vyrýt hřebíkem nebo korunou do laku.... .Mám vyhlídnuté Mondeo Trend výroba 09/2001 , lehce kleplé na zadní dveře + PZ blatník. Výrobou by to měl být už ten 115 koňový Duratorq, takže mě to doooost láká. Jinak uvítám názor celého kolokvia pisálků.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!