Dieselové motory - tipy a triky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Zkušenosti s Focus TDCi
Nemáte někdo zkušenosti s Ford Focus combi 1.8 TDCi? Mám možnost tento vůz koupit, ale nechci bez ověření. Tento motor je v ČR prodeji od 12/2001. V EU ale jezdí již od 9/2001. Údajně má lepší parametry jak TDI i HDI. Obsahuje Common-Rail II.generace a nějaký systém snížení hlučnosti a prodlouženou dobu serv.prohlídek. Z křivky momentu se toho moc vyčíst nedá. -
oleowr1 18.01.02 14:57
« Re: benzin do nafty ...
Benzín je každopádně nejspolehlivější řešení, stačí ho i málo (1:10), v severských zemích se běžně používá a údajně jsou i stojany na jakýsi mix benzínu s naftou. Kolega dal jednou přípravek renomovaného výrobce proti zamrzání nafty cvičně na noc do mrazáku a druhý den ho nemohl z lahvičky vytřepat, takže těmto rádoby aditivům moc nevěřím. -
« Re: Dodací list
Ono u slušnejch pump by ty atesty od posledních dodávek měly být vyvěšovány trvale na jednom místě, bez zbytečnejch debat. Ovšem většina "rejpavejch" stejně nerozumí tomu, co který číslo znamená a v koncovce odchází se slovy: Takovejch papírů vám můžu přinýst kolik chci! Nejlepší na tom je, že má taky pravdu :-)) -
« Re: Dodací list
Tak jsem se ted stavoval na nasi vesnicky pumpe a po dotazu co to tam maji za naftu a proc je na stojanu napsano "letni klima" na me chlap vytahl s usmevem dodaci list,kde bylo hromada parametru,vcetne bodu tuhnuti a fitrovatelnosti.Tak jsme si hezky popovidaly,vsichni jsme byly spokojeny a bylo to.Posilat nekoho nekam,ohledne toho ze chce videt vicemene bezcenny kus papiru,me z normalniho lidskeho hlediska pripada ponekud podivne.CZus. -
« Re: benzin do nafty ...
Kdyz jsem mel tehdy pred 5 lety na vanoce problemy kvuli nafte do -15 C a mrazum az -25 C, tak jsem tam samozrejme taky zkousel primichat benzin (jeste jsem to promichaval stlacenym vzduchem, protoze uz predtim byla nadrz skoro plna nafty). Bohuzel to moc nepomohlo a auto jelo na rovine maximalne tak 60 km/h (na petku !!!) a kdyz prituhlo vic, tak obcas i zastavilo. Nakonec pomohlo az otepleni.
Proste tahle zkusenost z prvni zimy s dieselem a moznost nabrat zkusenosti od tchana z Benziny vedly k tomu, ze si v zime hlidam, co kupuju u pump. Pokud se nektere z tech znalosti hodi nekomu ze zde diskutujicich, tak fajn.
to ATX: Ve Tvem prispevku samozrejme invektivy byly, nejen to posilani do p....e, ale taky oznaceni za stupiditu, kdyz nekdo chce v zime u pump zjistovat, jakou naftu kupuje. No, ale nejde o zivot, nemusime to vic rozmazavat.
-
« Re: Dodací list
no ja ne, ja vim, jak napis Service nebo OIL z displaye smazat :-))) A udrzbu mam vzornou, dycky jednou za 15 tkm to hodim na garancku do servisu a je to ... jo, vlastne jeste sem-tam dofoukam gumy, doleju cosi do ostrikovacu a obcas i natankuju :-)))) -
« Re: Dodací list
Nojo, to je ten problém těch novejch choulostivejch aut. Starý křápy jezdily právě proto, že byly jednoduchý a nic nepotřebovaly, takže když se jim nic nedávalo, tak se vlastně jednalo o vzornou údržbu. Tyhle nový věci mají takovejch různejch věcí, který vyžadujou permanentní kontrolu jejich funkce, že by člověk nemusel dělat nic jinýho, než to pořád kontrolovat. Stejně pak většina lidí jezdí se svítící kontrolkou Servis, která svítí i tehdy, když je všechno OK :)) -
« Re: Dodací list
ve starym golfu a P205 jsem to delal taky, ale tydlety primovstrikovy diesely by na to uz mohly bejt haklivejsi, obavam se. Kor pak ty vysokotlaky CR nebo PD. Navic beneli je suchej a cerpadlo pak nema svy potrebny mazani, takze delat to 14 dni v kuse je celkem riziko, ne ? -
« Re: to prof
Hufe nemachruj, protoze jestli se seredne nemejlim, tak TVUJ (i muj) predehrev funguje az pri bezicim motoru, protoze je realizovan zpetnym vedenim ohrate nespalene nafty od beziciho motoru. Tudiz se startovanim ma jen malo, paklize vubec neco, spolecneho. :-))) -
« Re: Dodací list
No jak to tak sleduju, tak tady děláte - hlavně Pavel, jako by se tady u každý pumpy prodávala jiná nafta. Souhlasím s ATX, jelikož zákazník, co strká nos tam, kam nemá, není zákazník, o kterýho bych být majitelem prodejny čehokoliv, raději nestál. Oni tihle zákazníci totiž většinou patří ktěm takzvaným problémovým, kteří mají jaksi ze zásady problém se vším a všude. Jelikož už jsem v životě takovej dodák viděl, tak bych chtěl Fiju upozornit, že na dodákách od PH ceny nebývají, jelikož je po tom houby nejen zákazníkům, ale i obsluze, což je většinou průměrně inteligentní lid. Velmi pečlivě tam však bývá sledovaný jiný číslo, a to sice dodaný množství. Cenu si pak osoba dostatečně kompetentní (což obsluha nebývá, pokud jí není sám majitel, či nájemce) přečte z faktury v klidu a pohodě kanceláře. Už tady o tom byla řeč, ale filtrovatelnost nafty při nízkých teplotách se odjakživa řešila dotáčením benzínu. Přečtěte si laskavě návody k obsluze vašich vozů, kde o tomto "barbarství" bývá často psáno jako o zcela normální věci. :-).