Pneumatiky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.06.04  21:27

    « Re: Re: Matador MP15

    mám na služebáku briliatisky a vydržej asi do 20 000 kk a to se mi zdá velice málo.dřív jsem měl kleber a ty vydrželi na autě asi 50 000km
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.06.04  19:08

    « Re: Matador MP15

    hele mozna to zni staromodne, ale od Matadoru ruce pryc! Je to stlacena tma. Co treba CEC, nebo Kleber?
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.06.04  16:54

    « Matador MP15

    Má s nimi někdo zkušenosti? Potřebuji rozměr 175/70R13 a zvažuji MP15 nebo Brillantis.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.06.04  16:46

    « Re: Re: Re: ake zimne gumy

    Co se týče řetězů - doporučuji vyhnout se velkým obloukem tomu zázraku co se prodává v supermarketech za cca 300 až 500 Kč - plastová krabice s nápisem Razant, nebo tak nějak. Když byly řetězy opravdu potřeba, tak se přetrhly a škoda na autě byla skoro 10 000 Kč :'-( .
    Je fakt, že ten kousek silnice byl příšerně strmej, ale na jiných úsecích řetězů nebylo třeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.06.04  15:39

    « Re: Re: ake zimne gumy

    auto mam od marca, takze este rataze nemam, ale potrebne budu :-), lyzovacke neodolam nikdy
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.06.04  14:37

    « Re: ake zimne gumy

    Zimní gumy doporučil bych 195/65/R15 - vyjdou výrazně levněji než 205/55/R16. Za ušetřené peníze se dají koupit ocelové disky pro tento rozměr. Já obojí bral z www.epneumatiky.cz
    Navíc nízkoprofilové gumy víc drncají a v zimě je díky námrazkům silnice hrbolatější. Ale vše záleží na stylu jízdy :-)
    Na zimu mam v tomto rozmeru dobre zkusenosti s Dunlop Wintersport M3 a ani nepatrily k nejdrazsim, spíš naopak, a v testech dopadly poměrně dobře, ikdyž na hory to stejně chce do kufru řetězy :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.06.04  14:14

    « ake zimne gumy

    teraz by som chcel poradit, ake zimne gumy. Zaprve ci mam brat rozmer 205/55/16 ( myslim ze nie) alebo 195/65/15 . A teraz znazku a model. Na hory chodim asi tak 5-8x za rok, inac jazda po BA. Ake odporucite. Inak mam Megane II , combi 1.6.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.06.04  14:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Asymetrické pneu

    shi: geometriu mi robili, zobral som to a podla mna to bolo to iste. Neviem, to je moj a manzelkyn pocit. Iny na to zatial nesiel. V meste sa to tazko urcuje, lebo na vymoloh a jarkoch moc nenasledujes. Vcera som ale skusal rohadzat volant a cakal som , v akej polohe sa ustali, Vrcia sa dostredu, ale s malim vychylenim v lavo. Nechce sa mi ist zase do servisu, vraveli, ze ak to vyvazi 50g protivaha, je to v norme. Asi tych 50g zozeniem a vyskusam. Len to chce rovnu a nenaklonenu cestu. Tych je malo.
    Co vravite na laktovi opierku v predu. Pre mna este o.k ale manzelke je na nic. Nedociahne laktom. Ale to len detail, u mna v poho :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.06.04  11:12

    « Re: Re: Re: Re: Asymetrické pneu

    No já nic podobného nepozoruji, tak to asi bude vaší geometrií. Boční bloky by měly mít vliv zejména na stabilitu v zatáčce, takže to, že je to nelogicky naopak snad opravdu nevadí. Obzvlášť jestli vám to tahá i na suché silnici, tak to gumama asi nebude.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.06.04  15:43

    « Re: Re: Re: Asymetrické pneu

    Ja mam Michelin Premacy a mam tiez ten problem. Podla mna lava strana je naopak obuta. Teda co sa tyka smeroveho vnutorneho dezenu. Aj volant mi taha do lava. Dokonca som to aj reklamoval a vysvetlili mi, ze ja som * a nejdem s dobou. Lenze ja pustim volant na suchu a uz to citit :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.04  13:54

    « Dunlop SP Sport Maxx

    Pánové specialisté na pneu,už máte nějaké zprávy o této pneumatice?Já je objednal v rozměru 205/55R16.Snad dobrá volba.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.04  18:32

    « Re: Matador už nikdy !

    MP11 a MP12 pokazili Matadoru povest :'-( . Bohuzial je to ako s talianskymi autami, vsetci tvrdia, ake su nahovno, ale v praxi to uz davno neplati.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.06.04  11:14

    « Matador už nikdy !

    Něco k diskuzi o Formanech a Matadorech: kdysi jsem měl Formana s Matadorama MP11. Po 3 letech, jak se trochu sjely, začaly klouzat a málem jsem se na nich na mokru přizabil. Pak v servisu mi technik montující nové gumy říkal, že tyhle Matadory byly v rakouských testech vyhodnoceny jako životu nebezpečné >:-[] . Jedna taková zkušenost mi úplně stačí ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.04  10:54

    « Re: Matador

    Matador na tu zvysenu hlucnost upozornuje priamo vo svojom prospekte. Ale IMHO zalezi na aute, na Maxime tie gumy moc nehucali (kvalitne odhlucnenie), zato vsak drzali a brzdili na akomkolvek povrchu. IMHO ich vlastnosti predcili aj Conti PremiumContacty. Takze vzhladom na cenu by som ich doporucil. Takisto zimne MP58, zatial som lepsie zimne gumy nemal!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.06.04  09:34

    « to Mitsi:

    dík za odpověď
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.06.04  16:29

    « Re: Matador

    No to teda nevím. Já jsem měl Aquilly, jezdil jsem na nich rok a půl (cca 25tis km). Ze začátku celkem dobrý, ale jak se trochu sjely (a to bylo brzy) - na mokru hrůza, hlučné jak prase, sjížděly se po kraji,... Tam kde jsem v zatáčce dřív jel 80km/h, na Aquillách jsem si troufl max.60. Aby se po kraji nesjížděly, tak jsem je přefukoval, kontrola geometrie, sbíhavost,... Zkrátka neštěstí. Po 25tis km jsem je vyhodil, připlatil za Micheliny a :P . V zatáčce drží jak přibité, po roce provozu vzorek nádhera a s překvapením jsem zjistil, že zase slyším fičet vítr kolem karoserie a ne rachot od pneumatik. Zkrátka Matador již nikdy
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.06.04  15:15

    « KOUPIM

    Koupim 4 gumy slušné značky 195/60 x15" nebo 195/55 x15" za rozumnou cenu :roll: .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.04  13:41

    « Re: Michelit Pilot HX MXV3A

    Vezmu to od konce:
    - Někdy v 1. polovině 90. let se uvažovalo o tom, že se budou gumy označovat jako "pro auta s ABS" a "bez ABS". Ale nakonec z toho sešlo, neboť se předpokládalo, že brzy budou mít všechna auta ABS. Ale když se tehdy pro účely "mezinárodního zákonodárce" (tj. EHK OSN) prováděly testy, opravdu se přišlo na to, že mezi gumami může být nebetyčný rozdíl při použití na autě s ABS a bez ABS (tedy samozřejmě pokud jde o délku brzdné dráhy). Takže výběr pneu by měl logicky být podřízen tomu, zda kupuji gumy na auto s ABS nebo ne, otázkou však zůstává, jak se to (o těch gumách) dozvědět...
    - Micheliny MXV3A v roměru 195/65x15 v "H" jsem měl, jen (myslím) neměly ten přídomek Pilot HX. Byly pohodlné, tiché a dlouho vydržely, všechny ostatní vlastnosti však stály ze pendrek!
    PS: Jezdil jsem na nich tzv. "od nova", takže nedostatečnou hloubkou dezénu to rozhodně nebylo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.04  11:40

    « Michelit Pilot HX MXV3A

    Mám na vás dotaz: nějak jsem neměl před časem peníze, tak jsem koupil od známého jeté Micheliny Pilot HX MXV3A 195/65 R15 na oktávku za 1500 komplet. Vzorek vepředu 4.0 mm, vzadu 3.5 mm. Jsou 5 let starý. No, na netu jsem našel recenze jak jsou dobrý, ale realita moc neodpovídá. Na suchu vcelku dobré, na mokru ale nic moc. Mimochodem auto (Otina 1.6 74 kW) je v pořádku a to včetně testu tlumičů.
    Že jsou náchylné na plavání, tomu se nedivím (malý vzorek), ale brždění na mokru - tam se tedy nepředvedly ... slabota... Jednou jsem kvůli předjíždějícímu autu musel fest brzdit a pěkně se to smeklo (nemám ABS). Tak mi to nedalo a prozkoušel jsem je na různých druzích asfaltu a fakt nic moc. To teda zimáky (jezdil jsem chvíli na protektorech od Obnovy, typ si nepamatuju, snad OR 34, ale fakt si nejsem jistý) brzdily daleko lépe.
    Jsou tedy (subjektivně) špatné jízdní vlastnosti dány stářím pneu? Případně jaké byste mi doporučili nové pneu na Otinu (bez ABS) - za rozumnou cenu? JO a ještě mě zajímá jedna věc: při výběru pneu - bere se v potaz, že to auto má nebo nemá ABS?
    Dík T.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.04  10:34

    « Re: MATADOR

    Jenom než se trochu sjedou,pak už nepůjdou vyvážit. Dej vědět až budeš mít ta 15 000 km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.06.04  09:32

    « MATADOR

    Cau chlapi, přidávám se do diskuse. Teď jsme do firmy pořídili na firemní auta pneu Matador MP41 Aquilla. Točíme často ZL-PHA a musím říct, že na kluzkém povrchu /nynější upršené počasí/ jsou výborné. Dělají se sice jen od 195, ale jezdili jsme na BAR, CONTI, FULDA a tyto hodnotíme velmi vysoko. Vzorek je velmi atraktivní, vypadají výborně na elektronech a drží stopu při brutálním brždění- alespoň zatím. Na mokru drží tak o 20 procent lépe, kolega je šílený jezdec a při brždění v krizovkách to mohu potvrdit...tolik můj názor
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.06.04  16:51

    « Dunlop SP Sport01 - na octavii 205/60R15

    Zdravím,
    mám teď na octavii Dunlop SP200 ještě z výroby 205/60R15 a budu teď před létem pořizovat nové.
    Máte někdo zkušenost na octavii s Dunlop SP Sport 01.
    Díky za každou odpověď.
    Rosťa
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.05.04  17:16

    « Klouzající Formánek

    Nech si zkontrolovat brzdy v nějakém pořádném servisu, se škodou Forman se mi stalo, že se zaseklo cosi na zadních kolech a ty mi skoro nebrzdily. Reklamoval jsem v servise (Značkový servis škoda Je&Ne Brno), že mám pocit, že mi to blbě brzdí a ty hovada mi řekly, že to je normální. O 3 měsíce se to auto prodávalo přes jiný značkový servis (Michl Kuřim) a tam mi řekli:"a pane víte, že vám nebrzdila zadní náprava ?" Myslel jsem že mě klepne. Mimochodem to zaseknutí je prej pro Favorit / Formana docela běžná závada.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.05.04  12:12

    « MATADOR individual

    pocul som, ze vraj je mozne si v Puchove, v Matadore dat urobit na zakazku potlac (potisk) pneumatiky. V praxi potom na pneumatike nemate napisane MATADOR, pripadne iny firemny napis, ale podla vyberu napr. AUDI, alebo MISO, alebo iny napis. je to pravda? viete niekto, kolko tento spas stoji?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.04  08:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Fo

    Ahoj,
    ty Eurotecy běžně prodává Barum (většinou je musí objednat) a měl jsem je na své Š120, kterou už nemám. Mazda je lepší >:D . Pokud jde o ty Eurotecy, jediný poznatek, který mám je ten, že letní model je zcela nepoužitelný v zimě. Nechal jsem je ženě na předku s tím, že na zadku byly nové zimáky stejné značky (jsou dobré) což se s OR34 dalo praktikovat zcela běžně.
    Žena téměř přestala jezdit s tím, že auto si dělá co chce. Tak jsem do toho sedl a zjistil, že z totálně přetáčivého auta se stala zcela nezvladatelná hajtra, která při pokusu o zatočení jede pořád rovně a je jedno jestli to zkoušíš pod plným plynem nebo pijánko.
    Pokud jde o Formana a gumy mám jeden strašlivý zážitek, kdy jsem se kdesi za Humpolcem v dešti málem zabil při dojíždění do "T" křižovatky z kopce. Po začátku brždění auto klouzalo jak kdyby tam byl led, takže jsem měl co dělat abych dobrzdil ještě před škarpou natož aby zbyl čas někam zatáčet :shock: . Klika byla že zrovna nic nejelo. Byly na tom nepochybně ztvrdlé universální gumy Barum, značku už nevím.
    Pokud jde o Barumky vyrobené v Rumunsku můžu též prezentovat Barum Polaris 2 se kterými nemám absolutně žádný problémy, jen se ve srovnání s klasickou Polariskou výrazně rychleji sjíždějí (měkčí směs).
    PS: Po letitých zkušenostech bych se také přiklonil ke zcela stejným gumám na celém autě i kdyby to mělo být něco "horšího"
    Karel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.05.04  21:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Forman

    "...2003 [čísla jsou v kroužku] (pravá) 2203 (levá, takže to asi nebyl rok ) (dál už následuje rozměr a nějaký výrobní čísla i pod nápisem)
    Ale spíše zajímavější nápis je MADE IN ROMANIA (nic proti nim, ale nevím, nevím);
    Dál je tam ještě Tradewear 280; Traction A; Temperature A (na Barumkách jsem nic takového letmým pohledem nenašel)..."
    - Takze to je vyroba jedne v 20.tydnu r. 2003, druhe v 22.tydnu r. 2003, tj. opravdu vyrobene kratce pred koupi v lete r. 2003. Tradewear, Traction a Temperature jsou povinne udaje na pneumatikach v Americe, ale i vetsina gum na evropskem trhu tyto udaje na sobe obvykle ma, vcetne Barumek. Nejlepsi hodnota pro Traction (trakce/prilnavost) je AA, pro Temperature (tepelna odolnost) rovnez AA, takze jedno "A" v obou pripadech znamena slusny prumer. Jinymi slovy - v oznaceni a z toho vyplyvajicich (zakladnich) charakteristik jsme nic "zavadneho nezjistili"... Bohuzel, tudy tedy cesta nevede.
    - Zustavaji v podstate stale obe moznosti: bud jsou ty gumy uplne na ho..., nebo ma tvoje auto probllemy s brzdami. Osobne bych se dle Tveho popisu priklonil spise ke druhe moznosti, navic specificky k tzv. "totalni prebrzdenosti na predek". A jelikoz je to Forman, tj. kombik, predpokladam, ze ma zatezovy regulator na okruhu zadnich brzd - problem bych hledal predevsim tam: je mozne, ze zadek diky nefunkcnimu/zaseklemu/spatne nastavenemu regulacnimu ventilu v podstate vubec nebrzdi, coz se da snadno uverit na brzdove stolici, pokud tedy zrovna nemas ve sve blizkosti nekoho, kdo se s tim proste sveze a rovnou Ti rekne, jak na tom ty brzdy jsou (zkuseny ridic dokaze snadno poznat, zda je problem v gumach nebo brzdach, a nekteri Ti rovnou i sdeli, jak je na tom soumernost brzdneho ucinku v podelne i pricne ose).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.04  18:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93

    A klouže to na mokru, (je normální, že na mokru to klouže, ale formánek klouže o něco víc než jiné auta). A autem to přeci být nemůže :!:
    Na těch zimních se mi párkrát stalo, že jsem s 50 km/h dobržďoval dostatečně daleko od semaforu a asi 2x jsem doklouzal až do křižovatky(většinou jsem se snažil nahradit ABS vlastní nohou a citem, což se jakž takž povedlo). Jednou jsem si to vychutnal, protože nikde nic nebylo a byl jsem překvapen tou dráhou, netroufám si odhadovat, ale dooost dlouhou :-O (bylo nad nulou, pršelo, od min. sezóny nový asfalt a já tam měl zimní). Při rozjezdu do kopce, taky ztrácely přilnavost.
    Teď se to o trochu zlepšilo, ale tuhle mi na dálnici před čumákem začal nesmyslně intenzivně brzdit (asi ze 140 na 60km/h, pak vyhodil blinkr a asi za 400m sjel) s Peuegotem 406 a já měl co dělat, už taky ztráceli přilnavost, kdyby o maličko víc zabral tak nevím, nevím (jo bylo sucho).
    Tak jsem chtěl dopřát autu a sobě něco lepšího, protože nejezdím nejpomaleji, ale zas v mezích zdravého rozumu a předpisů, docela dost toho nejedu na dálnici. A taky navíc při průjezdu Prahou je občas jedno z nejdůležitějších vlastností auta zastavit na co nejkratší vzdálenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.04  17:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93

    Takže - DOT 6GFB AVY 2 2003 [čísla jsou v kroužku] (pravá) 2203 (levá, takže to asi nebyl rok >:D ) (dál už následuje rozměr a nějaký výrobní čísla i pod nápisem)
    Ale spíše zajímavější nápis je MADE IN ROMANIA :shock: (nic proti nim, ale nevím, nevím);
    Dál je tam ještě Tradewear 280; Traction A; Temperature A (na Barumkách jsem nic takového letmým pohledem nenašel)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.05.04  17:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Forman

    To je opravdu divny: zatim jsem opravdu NIKDY na zadne pneumatice nevidel vyrazeny primo letopocet vyroby (ted nehovorim o jeho zakodovani do podoby DOT a o dalsich technickych udajich se vztahem k normam z urcitych let)! Ale pokud jsou ty gumy opravdu OK a daji se dokoupit dalsi dve za dobrou cenu, vubec bych se toho nebal. Otazkou jen zustava, zda jsou opravdu OK...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.04  17:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93

    Mám pocit, že bude trošku těžší je sehnat! Ty myslíš, že je lepší koupit stejný nový, než kupovat jiné 2ks kvalitnější?
    Jo mám pocit že ty DOT kody jsou tam nějaký divný!! Jelikož datum výroby jsem tam nenašel. Ale vedle bylo vyraženo 2003.
    Skočím si dolu opsat co tam všechno je!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.05.04  17:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93

    No a co kdyby sis dokoupil jeste 2ks od tech Eurotech(-u)? Pokud jsou ty soucasne dve z lonskeho leta, pak by snad nemel byt problem. Jen "pro jistotu" zkontroluj DOT kody na tech dvou, co mas (klidne to napis sem, nejak to uz rozsifrujeme...). A za jakych podminek to vlastne klouze?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.04  17:26

    « Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93

    Mitsi opravdu ti děkuji
    ale něco ti ještě napíšu o mé pneu Eurotec ML 100, je koupená nová (min.léto) r.v. 2003 najeto přesně 7500km - hloubka dezénu 5,5 až neměřitelno (můj měřák má max. 5mm). Nezdá se mi být, jak píšeš "kamenná". Ale rozhodně to není asi žádná extra kvalitní guma, to souhlasím. Je to "privátní značka koncernu Continental".
    A jak jsem psal Formánek mi docela klouže, s výměnou (předních) zimních na letní Eurotec se to trochu zlepšilo, ale může to být asi i lepší!!! Proto jsem chtěl Continental ContiEcoContact 3. Původně jsem měl na hledáčku Barum Brillantis, ale když jsem viděl jak dopadly v testech a co se psalo o nich a o Continentalkách, tak jsem své plány změnil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.05.04  13:28

    « Continental 195/65R15

    Ahojte, prodám 4 uplně nové a neobuté Continentali 195/65R15 PremiumContact za 2000 ks. Hodí se na Octávku, A4, Passáta. Než jsem je stačil obout tak jsem vyměnil auto. Pište na jazu@quick.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.05.04  10:40

    « Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93

    "Nemám peněz na rozdávání a zbytečně vyhazovat jetý pneu s dobrým vzorkem?!"
    - To, ze ma guma jeste dobry vzorek, nemusi vubec znamenat, ze je stale pouzitelna. Znam "kamenne" gumy, ktere vypadaji jak nove, ale jezdit se nich neda! A to, co jsi usetril na gumach, muzes v pripade nehody nekolikanasobne oplakat na nakladech za opravu vozu. Neradim Ti, abys kupoval drahe gumy. Ale radim Ti, abys koupil prijatelne gumy za dobrou cenu, ovsem zasadne nove a vsechny ctyri! Slusni prodejci ve svete totiz nabizeji uplne nove (nikdy nejete letni) gumy starsi tri let za max. 30 procent puvodni ceny, u nas se to resi tak, ze prodejce proste odstrani DOT kody, z nichz se vycte, kdy byla guma vyrobena...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.04  22:33

    « Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93

    Mitsi, díky za tvou odpověď, já to vzal jednoduše.
    Ty pneu Eurotec nejsou kupodivu zas tak špatný. A můj otec to téměř vždy praktikoval jiný vpředu a jiný vzadu! :'-( To přebral ještě od dědy (pro kterého byla 100km/h závratná rychlost) a pořád jsem ho to ještě moc nepřeučil, že na pneu se nemá zbytečně šetřit (aspoň už nekupuje protektory, ale dát 1400,- za pneu se mu zdá zbytečně moc pořád, jemu by stačili Barumky za 900,-). Tak jsem auto přebral, teď mám vzadu zimní Polaris. Takže si myslím, že by to mohlo být aspoň prozatímní lepší řešení.
    Nemám peněz na rozdávání a zbytečně vyhazovat jetý pneu s dobrým vzorkem?!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.05.04  22:03

    « Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93

    "Zajímalo by mě, jak se bude chovat auto a jestli mu nebude vadit odlišný vzorek vzadu (při případné realizaci pneu)!"
    - Pneumatika rozhodně není jen vzorek - lépe řečeno dezén běhounové vrstvy, ale velmi složitý komplex/mix vlastností daných především stavbou kostry, její geometrií, použitými materiály, konstrukčními a technologickými postupy výroby, charakterem a složením směsi atd., a teprve to - v podstatě - poslední v řadě je provedení běhounu/dezén. Nabo si snad myslíš, že navulkanizováním vzorku gumy od renomovaného výrobce při protektorování "nějaké kostry" dostaneš gumu renomovaného výrobce?!
    - Kombinace velmi dobré gumy vpředu s gumou zcela neurčitých (obvykle ne příliš korektních) vlastností vzadu může mít fatální následky pro jízdní vlastnosti, a to zejména proto, že především zadek rozhoduje o vedení stopy a ovladatelnosti vozidla v krizových situacích!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.05.04  20:52

    « Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93

    Zdravím,
    už jsem byl téměř rozhodnut koupit si na předek nové pneu Continental ContiEcoContact 3 a na zadek si hodit současné levné přední Eurotec (tuším,že ML100).
    Ale po té co jsem tady četl a poslední dobou slyšel, tak jsem na vážkách. :-|
    Continentalky u mě vyhrály díky výsledkům v testech, také sem o nich četl jen pozitiva a hlavně díky zkrácení brzdné dráhy! :!:
    Jelikož můj Formánek šíleně klouzal 8-s a to hlavně se zimníma (tuším že Mabor) na mokru při teplotě nad nulou, ale i jinými.
    Na hledáčku jsem měl ještě Pirelli P3000, a Michelin (?E3B?), které byly v akci za méně jak 1400,-
    Pneu Eurotec nejsou na tom tak špatně, je na nich najeto ani ne cca 10tis km a teď ještě jedna pneumatika je trošku nerovnoměrně sjetá díky špatnému čepu (již vyměněn). Na který nepřišli při jarní prohlídce u Škody! :!: :?: :!: ! No co by člověk po nich chtěl za 99kč, že?
    Také uvažuji koupit jeté alu '13, které jsou již většinou obuté. Takže teď opravdu nevím. Kdyby někdo náhodou prodával, tak tady je můj mail - skoda93@volny.cz
    Zajímalo by mě, jak se bude chovat auto a jestli mu nebude vadit odlišný vzorek vzadu (při případné realizaci pneu)!
    Na autu chci mít pneumatiky, které mají solidní jízdní vlastnosti. Na hluku mi u tohoto auta samozřejmě moc nezáleží. :wink:
    Jezdím hlavně dálnice (jak se na ní posadím, tak tam držím těch +/- 120 - 150km), ale také město.
    Do pneu chci investovat, tak max. těch 1500,- za kus.
    Díky moc za vaše rady
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.05.04  14:34

    « Re: Pirelli P6000?

    Co vím tak pirelli se poměrně rychle sjížděj,ale vlastnosti jsou dobrý.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.05.04  13:43

    « Pirelli P6000?

    Ahoj
    Mám na svojí nové Mazdě 626 74kW Barum Brillantis 185/65 R14 (byly tam od prodejce). Chci jít do 6,5x15 elektronů. Ohledně pneumatik zvažuji Pirelli P6000 195/60 R15 88H Mám rád rychlejší jízdu (i když Mazda není zrovna sporťák), ale zároveň chci pneumatiku, která bude dobře držet na vodě a není moc hlučná. Budu vděčný za názory k této značce, případně poradit jinou. Také pokud by někdo o ty Brillantisky měl zájem, rád je přenechám se slevou - jsou téměř nové :-) .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.05.04  11:53

    « Bez nadpisu

    Neviete mi niekto poradit kde sa daju zohnat pneumatiky na terenne stvorkolky?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.05.04  10:50

    « Hyundai Accent 1,3

    Ahoj, poradte pls..co by jste doporucili na Hyundai Accent 1,3 96. Na normalni jezdeni....? Goodyear GT2, Continental Eco Contact 3 nebo neco uplne jineho? Je to 155/80/13 Diiiiky
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.05.04  20:31

    « Good Year

    Nazdárek, včera jsem nasadil nový pneu na Passat, a to Good Year F1 Eagle GS-3 225/45 ZR 17. Jsem z nich úplně vedle, páč jsem doteď jezdil na těch samých v provedení GS-2. Ty byly skvělý, na suchu i mokru (tam zvlášť), ale tyhle nový se mi zdaj strašně tichý, vypadaj skvěle, mají lepší ochranu ráfku, prostě paráda. Má někdo podobnou zkušenost s F1 Eagle ? Dík za jakýkoliv zkušenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.04  18:49

    « Re: Re:

    jo tak to jsou urcite oni. Jak se ti s nima jezdi? Hlavne na mokru :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.04  15:16

    « Re:

    Jsou tam nejake Continent...atd. presne oznaceni nevim-byly tam uz z fabriky. Podivam se a dam vedet. Ty vystupky jsem hledal, ale nenasel , respektive nasel ale jen takove pidi-vystupecky asi 1-2 mm, ale k nim to mam jeste mooc daleko tak 4-6mm. Coz se mi zda divne, protoze, se na ne "dosoupu" odhadem za 40,000km coz by bylo celkem 110,000km a to je asi blbost. Jinak je to Octavka koupena asi v zari/2000. Nabehano 155,000-km stridam letni/zimni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.04  20:57

    « Re:

    vsadil bych se ze to jsou conti super contacty- me vydrzely taky tak 75k km
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.04  17:14

    « Bez nadpisu

    Zdar. Prosím, prozraď mi, co to tam máš za "železné" pneumatiky, když máš na nich najeto asi 70 000 km a uprostřed ještě 7-8 mm vzorku? :shock: Jinak většina dnešních gum má "indikátor opotřebení" (takový výstupek na několika místech mezi vzorkem). Jakmile se na něho dostaneš (kdekoli), tak je guma na odpis. Jinak je to 1,6 mm po celé šíři běhounu - vyhláška.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.05.04  14:54

    « Pneu na octavku/TDI - predevsim dalnice

    Ahojky, nahodte nejake "rozumne" pneu na Octavku/TDI jezdim prevazne po nemeckych dalnicich takze potrebuji aby predevsim drzely stopu pri cca. 150-160km/h (rychleji jezdim jen kdyz jsou prazdne dalnice, coz neni v DE prilis casty jev). Jo a druhy dotaz jak poznat, ze uz je pneu na odpis. Mam na nich najeto ASI 70,000km (opravdu nevim kolik to je presne) a jeste tam nejaky vzorek je, ale kde jej merit? Uprostred muze byt i 7-8mm ale na kraji tak 4mm - odhad, nemeril jsem to. Ale mam pocit, ze uz trochu "hazi"(ale jen pri urcite rychlosti)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.05.04  22:37

    « Bez nadpisu

    Diky Mitsi
    TO E-PNEU.CZ muzu znat taky Vas nazor ?
    GOODYEAR Eagle Ventura (na predek) a CONTINENTAL Eco Contact 3 (na zadek). VW Passat B5 Var. Me prijdou ty pneu paramety co se tyce na vode a na suchu podobne, tak by to snad nemelo delat problem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.05.04  00:12

    « Re: Rozdilne pneu na predni a zadni naprave

    Obvyklým výsledkem použití rozdílných pneu na přední a zadní nápravě je velmi záludné chování vozu, které se navíc může výrazně měnit v závislosti na povětrnostních podmínkách: např. stejné auto může být výrazně nedotáčivé na suchu, ale zrovna tak výrazně přetáčivé na mokru. Teoreticky by se dala vhodnou kombinací gum mezi předkem a zadkem dohnat či potlačit nějaká vrozená vlastnost podvozku, ale to by člověk musel mít na výběr min. desítku rozdílných gum a zkoušet a zkoušet... Jelikož takové zázemí má v amatérských podmínkách málokdo, lepší je "dát ránu jistoty", příliš neexperimentovat a jezdit raději na stejných gumách vpředu i vzadu!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.05.04  23:17

    « Rozdilne pneu na predni a zadni naprave

    Jaky je Vas nazor, lze to vubec provozovat ? Konktretne GOODYEAR Eagle Ventura (na predek) a CONTINENTAL Eco Contact 3 (na zadek).
    VW Passat B5 Var.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.04  20:43

    « Re: Re: Asymetrické pneu

    Drobný problém s asymetrickými pneu (o nichž se tu píše - tedy reliéf běhounu na jedné straně vozu směruje opačným směrem, než na druhé straně) spočívá v tom, že gumy na jedné straně mohou mít (netvrdím, že vždy mají) jiný valivý odpor, než na straně druhé, kterýžto jev se stupňuje s rostoucí vrstvou vody na vozovce. A pokud jsou takové gumy obuty na autě, jež je navíc citlivé na rozdílnost valivého odporu (zj. předních gum), pak to prostě mírně táhne k jedné straně. A čím víc prší, tím více to táhne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.04  15:59

    « Re: Asymetrické pneu

    Aha, uz chapem o co ti ide. Mal som predtym obute CPC a nejako som si toho tvojho problemu nevsimol. Ale po prezuti na letne Klebery (Fuj, humus! Ale nemohol som vyberat, vybrala za mna firma a ja som ich musel obut :-( ) som si vsimol, ze vzor na pravej a lavej strane auta nie je rovnaky. Boli obute vsetky rovnako, tak ma hned napadlo, ze mas tento isty problem.
    BTW nelamal by som si s tym hlavu, evidentne tie gumy funguju aj ked logicky by to tak byt nemalo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.04  10:38

    « Re: Re: Asymetrické pneu

    Lufe, bohužel ty gumy jsou namontované správně, kontroloval jsem to, vnější strana je opravdu venku na všech čtyřech kolech. Hezky to popsal Mitsi a KarelB. Ono to vypadá fakt šíleně, ale snad to na odvod vody nebude mít vliv. Asymetrické gumy (které z principu mohou mít smysl) nejspíš zaujaly ,marketingová oddělení. Bohužel marketingová oddělení nepochopila význam asymetričnosti a holt většinou marketing ovlivňuje vývojáře, naopak to bývá málokdy.
    A nebo ten vzorek kvůli úsporám testovali na motorce a nedošlo jim, že auto má čtyři kola :-)))
    Mimochodem, kdysi jsem zahlédl reklamní letáček na jakési pneumatiky a tam bylo napsáno něco jako: První pneumatiky, jejichž vzorek navrhoval grafik. Když jsem to viděl, nevěděl jsem, jestli se mám smát nebo brečet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.04  10:22

    « Re: Asymetrické pneu

    To je jednoduche - tie gumy nie su smerove a nejaky * v penuservise ti ich teda namontoval vsetky rovnako. Na opacnu stranu auta sa montuju opacne. Na gume je napisane, ktra strana ma byt vonkajsia. Posledny krat som takto namontovane gumy videl, ked nam auto prezuval znackovy servis Nissan. A potom si tam davajte servisovat auto, ked nevedia ani take elementarne veci!
    Takze utekaj do servisu a daj si dve gumy prezut. A najlepsie urobis, ked to budes reklamovat a hukat tam na veduceho, akych ze to tam ma debilov! >:-[] Inak sa sluzby v tychto koncinach europy nezlepsia nikdy :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.04  08:42

    « Re: Re: Asymetrické pneu

    KarelB: "S tou vodou to asi nebude tak horké, podezřívám výrobce z nějaké podivné marketingové strategie stran směrovýc a asymetrických dezénů hlavně u "letních gum". Podívejte se třeba jak vypadají Conti Premium Sport Contact 2 nebo Bridgestone Potenza RE040 .... A to jsou pneu pro vysoké rychlosti. Voda zřetelně odchází obvodovou drážkou a žádná "čerpadla" k tomu nejsou potřeba."
    Naprostý souhlas! Kdybych si mohl vybrat, vezmu gumu zásadně nesměrovou a pokud možno i neasymetrickou. Ale trh si zřejmě žádá něco jiného...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.04  07:07

    « Re: Asymetrické pneu

    Já jsem na asymetrických Conti Premium Contact nalítal již cca. 40 000 km a jsem zcela spokojen. Když jsem je přivezl z Němec, byl jsem též poněkud zděšený ale opravdu to funguje.
    S tou vodou to asi nebude tak horké, podezřívám výrobce z nějaké podivné marketingové strategie stran směrovýc a asymetrických dezénů hlavně u "letních gum". Podívejte se třeba jak vypadají Conti Premium Sport Contact 2 nebo Bridgestone Potenza RE040 .... A to jsou pneu pro vysoké rychlosti. Voda zřetelně odchází obvodovou drážkou a žádná "čerpadla" k tomu nejsou potřeba.
    Karel
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.05.04  20:33

    « Re: Re: RE: Asymetrické pneu

    Nedávno jsem si koupil Nokiany NRHi XL (185x65x14) a jsem zatím velmi spokojen. Jsou velmi tiché a na vodě i suchu drží jako přibité... Zatím jsem na nich (Ford Focus 1,8 TDDi-combi) ujel cca 300 km, tak uvidíme... 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.05.04  19:53

    « Re: RE: Asymetrické pneu

    Až Nokian začal nyní nabízet asymetrické a současně směrové pneu, které se vyrábějí ve dvou provedeních: pro levou a pro pravou stranu vozu. Prostě si člověk musí koupit dvě takové a dvě makové. To, co dosud prodává Continental a Michelin, je z tohoto pohledu paskvil!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.05.04  17:46

    « RE: Asymetrické pneu

    Ja mam pneu Continental Premium Contact s obdobnym asymetrickym vzorkem a taky nad tim kroutim hlavou. Vybiral jsem je take pro jejich nesmerovost, protoze jsem kupoval i rezervu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.05.04  16:48

    « Asymetrické pneu

    Nasazoval jsem letní Michelin Pilot Primacy a když jsem na ně tak koukal, jak jsou namontované, tak ten vzorek vypadá, jako by to byly gumy určené pro pravou polovinu auta a jako by měly existovat jiné pro levou. Zdravý rozum mi napovídá, že vějířek na vnitřním okraji vzorku by měl na silnici dosedat tak, aby odváděl vodu. To bude pro jízdu vpřed splněno, jsou li namontované na pravé straně auta. Ale na levé straně auta je to splněno pouze pokud auto couvá.
    Tyhle gumy jsou prý univerzální na obě strany auta. Prostě nechápu. Může mi tu, prosím, někdo naznačit jak je možné, že jsou ty gumy použitelné na obou stranách vozidla ? A mám věřit tomu, že když vjedu rychle do kaluže vody, že pneu na obou stranách auta bude dobře odvádět vodu a že tedy neuletím? Díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.04.04  22:48

    « 205/55 R16

    Na aute jsem kopil nejake Yokohamy oznacene ASP a pak nejaky divny znak a C. Prijdou mi dost hlucne, uvazuji o jejich vymene. Muzete mi doporucit neco s rozumnym komfortem? Uvazuji o Bridgestone nebo P7. Predem diky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.04  22:27

    « Lita kola - rozmery

    Dobry den,
    Mam mozna trochu hloupy dotaz. Lze provozovat na VW Passat B5 lita kola s parametry 5/100 puvodne koupena na Seat Leon ?
    U Passata jsem vsude nasel rozmery 5/112. Dekuji za odpoved.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.04.04  11:54

    « Bez nadpisu

    To Mitsi: tys mne asi nepochopil, netvrdím, že máš v háji tlumiče. A ani já pneumatiky nepřehusťuji a mám podle zatížení hustit 2,5 atm pro malé rychlosti a zatížení a 3,2 atm pro velké zatížení a vysoké rychlosti (dálnice). Proto volím kompromis něco mezi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.04  10:06

    « Re: To Mitsi

    To pprochi: Ano, máš pravdu. Ale výběr je na Tobě - podle toho, co upřednostňuješ.
    PS: Zažil jsem dva extrémy - gumy, které dobře nedržely, dokud se dostatečně nezahřály; ale i gumy, které naopak po silném zahřátí výrazně klouzaly, neboť jejich povrch děsně změkl (obojí samozřejmě souvisí s charakterem směsi). Ani jedno nebylo příliš příjemné...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.04  10:01

    « Re: Re: Re:

    To Beny: Tlumiče jsou v pořádku, nastavení tuhosti podvozku je v kategorii "zlatá střední cesta", vůle tam nejsou, problém je jak vzadu (tam se to někdy stává...), tak vpředu (kupodivu), žádné jiné gumy (předtím letní GY, následně Semperit, zimní...) podobný problém nevykazovaly a nevykazují. Přece nebudu kvůli jedněm pitomým Michelinům měnit podvozek! A výrazně přehušťovat gumy (předpis výrobce vozu 2,1 atm vpředu, 2,0 vzadu) také rozhodně nehodlám!
    Beru to jako pokus zn. Michelin udělat "poněkud jinou pneumatiku". Bohužel, opět rána vedle!!!
    PS: "Máte pneumatiky, nebo Michelin?"
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.04  21:22

    « To Mitsi

    Já vím kolik mi to jede max. Šlo mi o to, že pro vysokorychlostní pneu W a výše se prý používa jiný typ gumy, který je měkší, lépe sedí na silnici, ale zase se dříve ojede.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.04  19:58

    « Re: Re:

    To Mitsi: tak je to jasné, protože ty pneumatiky pravděpodobně nevyhovovaly naladění podvozku tvého auta a docházelo k rezonancím, při kterých pneumatiky odskakovaly a tím vznikaly ty plošky. Něco jako když jsou v háji tlumiče, ale to by se pak dělo na všech pneumatikách. Jakej to tvé auto má podvozek, tvrdší nebo měkčí? Calibra ho má tvrdší a k tomuhle nedochází, jede po nich jak po kolejích, ale je dost cítit každou nerovnost ve srovnání se zimními pneu. Jen pro zajímavost, já mám na těch Michelinech najeto 30 000 km a ještě mají 5 mm vzorek! A to je v zatáčkách nešetřím. Hustím je na 2,75 atm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.04  19:33

    « to Mitsi

    Mitsi: jo dik, spokojenej
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.04  15:44

    « Re:

    To pprochi: A kolik Ti to Mondeo jede Vmax? Tak si odpověz sám, jestli tak nutně potřebuješ W nebo v pohodě vystačíš s V.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.04  15:41

    « Re:

    Rover 416 (v podstatě Honda Civic), rozměr 185/60x14 - po max. 10 tis. km byly sjeté do "úplného schodiště": po delší cestě na asfaltu a následném najetí na zaprášenou plochu podlahy garáže bylo krásně vidět, že běhoun vůbec nekopíruje rovnou plochu podlahy. Žádné jiné gumy na tomtéž autě podobný problém nevykazovaly! Šly do kytiček, byť měly ještě přes 5 mm vzorku...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.04.04  15:09

    « Bez nadpisu

    To Mitsi: Žádné rezonance se u mého auta nekonají, jen zvýšený hluk. Na jakém autě jsi to měl? Já je mám na Calibře.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.04  23:18

    « Bez nadpisu

    Mám dotaz ohledně pneu na Ford Mondeo 1.8, 92 kW, rozměr 205/55 R16. Váhám mezi P7000 a C Premium Contact. Píšete tady, ale že oboje jsou navzdory dobrým jízdním vlastnostem na suchu i mokru hlučné. Které pneu byste mi tedy poradili pro bezpečnou, ale komfortní jízdu? Má cenu jít do indexu rychlosti W nebo stačí V?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.04  20:46

    « Re: to Mitsi

    Rád odpovím: 1x zrušený zadek auta poté, co to do mě ve městě napálila zezadu ženská (asi důsledek rozrušení - parta stařečků se vracela z návštěvy jiného stařečka v nemocnici), která za hustého deště jaksi přehlédla, že stojím na červené před světly řízeným přechodem pro chodce (dodnes lituji, že jsem tu červenou neprojel, když po přechodu stejně nikdo nešel...- to byla ostatně argumentace řidičky, resp. její zdůvodnění, proč vůbec nebrzdila); 1x jsem v podzemním parkovišti nacouval do auta, které zaparkovalo v komunikačním prostoru těsně za mnou (moje vina - nepředpokládal jsem, že v komunikačním prostoru někdo tak rychle zaparkuje a navíc ihned zhasne světla...); 1x jsem si "natrhl" horní okraj pravého sloupku "A" o snížený podhled v cizí garáži (opět moje vina - stále jsem nějak nechápal, co vlastně brání autu v pohybu, když mi při šikmém parkování vpravo zbývají ke zdi ještě dobré dva metry), 1x srážka se srnou (hlavní houf již přeběhl, ale poslední mi skočila z boku na levý přední blatník poté, co ji oslnilo auto v protisměru, které jsem právě míjel); 1x srážka se zajícem; 1x rozbité čelní sklo od šutru, jenž vyplétl z prostoru dvojmontáže zadních pneu u sklápěčky, která právě opustila staveniště...
    Bral jsem to ve směru od nejvážnějších případů k nejlehčím (z hlediska materiálních následků, úhona na zdraví nebyla nikdy - naštěstí - žádná). Na pár drobností bych si ještě možná vzpoměl, ale je to tak důležité?
    PS: Důležité je ovšem asi především to, že od r. 1976 jsem najezdil cca 1 mil. km, "vcelku" bez nehody - tedy pokud nepočítám onu nezaviněnou nehodu "na zadek" a mnou zaviněnou, tzv. parkovací nehodu (na mém voze nebyla tehdy škoda žádná - pouze drobná oděrka na lakovaném nárazníku, zatímco "protistraně" jsem se strefil do již dříve nekvalitně opravovaného blatníku, takže mu ta dvoucentimetrová vrstva kitu kompletně odpadla a on si konečně pořídil z mé zákonné pojistky nový blatník...). Uspokojilo Tě to nebo chceš vědět ještě něco?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.04  18:28

    « to Mitsi

    Mitsi: Vim, ze to je uplne mimo misu, ale jak jsi na tom s bourackama?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.04  17:09

    « Re: Michelin Pilot Exalto

    Hlucnost? To je slabe slovo, ktere ani zdaleka nedokaze vyjadrit miru akustickeho nepohodli a predevsim rezonance, ktere jizda na techto gumach predstavuje. Pokud si nekdo nechce nicit auto a vlastni zdravi, at se jim radeji vyhne!
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.04  16:44

    « Bez nadpisu

    To Libor
    Dej tam Michelin Pilot Exalto, výborné jízdní vlastnosti obzvlášť na mokru, malé opotřebení, ale bohužel jsou příliš hlučné a patří k těm dražším.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.04  13:51

    « Re: Pneu Yokohama

    To RV: Pneu Yokohama A539 si sveho casu na me doporuceni koupil kolega. Schvalne jsem se ho ted zeptal, jak s nimi byl spokojen (uz je nema, nebot je stacil ojezdit). A jeho odpoved? "Super gumy, maximalni spokojenost!" Ovsem na mou zadost o upresneni duvodu/vypichnuti nejakych kladnych, resp. zapornych vlastnosti, nebyl schopen rict vubec nic konkretniho. Dokonce ani nebyl schopen uvest vlastni dojmy/zkusenosti z porovnani s gumami Avon ZV-1, na kterych jezdi (podotykam, ze na stejnem aute), nyni! I ty jsou totiz podle jeho mineni opet "super" (a opet bez blizsi specifikace, proc). Tohle je snad dostatecne nazorny priklad "automobilistickeho marasmu", do nehoz jsme diky marketingovemu tlaku vyrobcu a prodejcu dospeli...
    PS: Nejlepsi "letnaky", na kterych jsem kdy jezdil, byly gumy Yokohama S707. Ja sice jsem (na rozdil od meho kolegy) schopen specifikovat, proc jsem o tom presvedcen, ale dnes je to uz stejne jedno, jelikoz se davno nevyrabeji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.04.04  21:58

    « GY NCT5

    Asi před 3 týdny jsem se ptal na kvalitu GY NCT5 v rozměru 205/55 R16 91V, které jsem dostal na autě z prvovýroby (Ford Focus C-max). Odpověď byla, že jsou slabší na suchu. Že je to pravda jsem si mohl včera vyzkoušet kdy po dešti jsem na nich v zatáčce dostal smyk asi při 45 km/h. :shock: ESP se mohlo zbláznit. Cestu dobře znám a na svém minulém autě jsem tam i za hustého deště mohl jet bez problémů min. 60-tkou. :-) Měl jsem ale obuté P6000.
    Rozhodnutí je jednoznačné, chci jiné pneu. Otázka zní jaké (205/55 R16 91H)? Chci po nich dobré jízdní vlastnosti na vodě i na suchu + malá hlučnost. Nejsem a ani nebudu závodník, ale občas si rád střihnu zatáčku (kdo ne, že?). Cena? Doporučte, prosím, něco:
    a) v cenové hladině do 4000/5000 Kč
    b) nad 5000 Kč, pokud bude vyšší cena adekvátní doručené kvalitě.
    Radám typu VYMĚŇ AUTO se sice zasmějeme, ale mě nepomůžou. :roll:
    Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 26.04.04  08:52

    « Re: Hlučnosť


    Takže tie gumy už mali za sebou tých pár kilometrov a je aj pravda, že teraz (asi po 1000 km) sa ten hluk trochu zredukoval.

    podla mna si si zvykol...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.04.04  08:41

    « Re: Pneu Yokohama

    Prosím o názor,díky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…