Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 04.08.04 22:13
« pneu Lancer
Díky za Vaše názory, rozměry kol nehodlám měnit,zůstávám na doporučených 13", mě šlo hlavně o Vaše zkušenosti s volbou pneumatik a jejich vlastností. Lancer se mi jeví jako tvrdé auto,proto nechci přejít na nišší profily. nehledě na to, že se u něj hluk od pneumatik dost přenáší do kabiny, proto sháním poznatky o hlučnosti různých pneumatik. -
"-- skrytý --" 04.08.04 15:30
« Jaké pneu?
Na minulém voze jsem měl originál předepsán exotický rozměr 175/70x14. A sjížděly se mi stále středem, přestože jsem je podhušťoval. Bylo to ale spíše příliš úzkým ráfkem, než gumou. Protože se obtížně sháněly a byly dražší, šel jsem do 185/65x14 a širších ALdisků a najednou bylo po problému. Ale taky bych nikdy nešel mimo doporučený rozsah výrobce auta. -
« Re: Re: Re: Jaké pneu 175/70R13
Tak, tak, zostan pri rozmere, ktory ti vyrobca predpisuje. Mne sa tak zda, ze Lancery maju predpisane 195/60R15, pripadne aj 195/50R16. Sirka 175 sa predpisuje 55-66 kW autam s hmotnostou Lancera. Ale ked uz tam mas tie 13'' disky, tak si velmi vyberat nemozes.. -
"-- skrytý --" 04.08.04 00:48
« Re: Re: Jaké pneu 175/70R13
To jsou mi rady! Prostě zůstaň u rozměru, který pro daný vůz předepisuje výrobce a na podobé výlevy "šířkařů" kašli. Kup si slušnou gumu 175/70x13 v příslušné rychlostní kategorii za rozumné peníze, kterážto ti splní účel mnohem lépe, než nějaká superširoká srač..! Šírka gumy musí totiž mj. odpovídat hmotnosti vozu, aby bylo dodrženo optimální plošné zatížení, resp. rozložení sil, a tím i max. využití vlastností pneumatiky. Nemluvě o tom, že každou "šířku navíc" zaplatíš vyšší spotřebou a hlučností. Atd., atd.... -
« Bez nadpisu
RRSS: Nemůžeš mít tvrdou pneumatiku když to ženeš 250 km/h to by ti to taky mohlo v první dálniční zatáčce dost nepříjemně uklouznout či minimálně znervoznit auto. Těch 250 je toretických beru jako že bys mohl takto cestovat protože index to dovoluje. Prostě čím rychleji jedeš tím jsou vyšší nároky na grip. Proto taky na nějakých Barumkách pro Feldu najedeš 60-70 tis km, ale na Pirelli P7 jsi překvapen když měníš až po 30 tis km. -
"-- skrytý --" 02.08.04 21:41
« Jaké pneu 175/70R13
Chtěl bych obout svého Lancera 1.6 83kW novým letním pneu, sháním něco levnějšího s malou hlučností. Váhám mezi Fuldou Linerem a Firestone 590. Jinak toho moc nenajedu cca 10t za rok většinou po obyč. silnicích a dovolená v zahraničí. Co by jste mi doporučili? Dík. -
« Tread wear
Tak jsem šel do Brillantisů. Zaujala mne na nich jedna věc. Mají uveden parametr pro ojíždění "tread wear" s hodnotou 420. Mám 175/70R13 a kolega má Brillantisy na felicii, tj. 165/70R13 a má tam tread wear 280! Ví někdo, jak je to možné? Já myslel, že jeden vzorek musí mít tuhle hodnotu stejnou? -
« Re:
no neviem ale bud si Schumacher, alebo mas dosratu geometriu. Ja som mal SP 200 na Felde 175/65 a po 20 tkm ako nove. Zimne MP55 15 tkm dezen min. 6mm. SP10 som dostal s dezenom 4,5mm a po 12 tkm bolo min. 3,5mm. Inac, ked chces zavodit, nemusel si si kupit Fabiu s 185/60 a tiez sa potom nemozes cudovat , ze zoderies gumy do 25 tkm :). Mne vychdza co 10-12tkm= -1mm dezenu . Inac tatko ma ten isty problem ako Ty. No vlasne podobny, najazdy trosku viac. Ale to je jazda co to dovoli v zakrutach, brzdenie na poslednu chvilu ......... . Tie SP 01 urcite nebudu zle gumy. -
« Bez nadpisu
Mám na Fabii pneu R 14 186/60. První pneu Matador jsem sjel po 14 tis. km. Zimní pneumi mi vydržely 20 tis. km a teď mám Dunlopy SP 1, najeto 10 tis. km a zbývá 3,5 mm vzorku (přední kola). Mám pocit, že se pneu velice rychle sjíždějí. Kolegové jenž mají širší pneu najezdí více km na pneu. Nevíte o nějakém testu, kde se vyhodnocuje opotřebení pneu v závislosti na šíři pláště a váze vozu ? Máte někdo podobnou zkušenost? -
« zimna 195/65/15 vs 205/55/16
Ja som zastancom , ze zimna ma byt tensia ako letna, teda pre Megane II Grandtour 195 a 185 by bola tiez dobra. Mam ale v ponuke 205/55/16 M Alpin nove za 3000,- Co radite ? Zobrat ci nie. Brzdit by mohla lepsie, rozbeh lepsi(az na hlbohy sneh) . Aspon myslim. Co ostatne vlastnosti, ovladatelnost rovny smer, zakruta ? Poradte ci stoji za to usetrit asi 1t/ks na gume a 2t/ks na plechacoch ? Alebo radsej kupit disky a 195/65/15. Len rychlo, lebo dlho v ponuke urcite nebudu. Bezne stoja od 7000 a viac -
"-- skrytý --" 23.06.04 10:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: ake zimne gumy
No ty naše řetězy praskly v prudkém stoupání se zatáčkou, kde byl led na silnici led se štěrkem - podmínky to byly extrémní, ale řetěz nevydržel ani dvacet metrů. Mimo tento úsek řetězy nebyly potřeba - dobré gumy a lehká noha stačily. -
« Re: Re: Re: Re: Re: ake zimne gumy
Este k retaziam - lacne sa nam roztrhli iba raz. Ale bolo to possobene spatnou montazou a pretrhla sa napinacia guma, retaz samotna vydrzala. Inak su v pohode (a to vyuzivame retaze casto). BTW su to retaze z rakuskeho Metra za cca. 20EUR, takze nie sunty za 300SKK; aj ked si nemyslim, ze rozdiel v kvalite bude v tejto cenovej relacii priepastny >:-[] -
« Re: Re: Re: Re: Matador MP15
Miro - lenze MP55 su: 1) zimne a teda velmi makke a necuduj sa, ze v BA, kde zima ani nie je sa rychlo ojazdia; 2) bez siliky, takze prilanvost sa dala dosiahnut iba jej makkostou a 3) stary model, takze to uz nemusi platit pre novsie modely. Mal som MP58, najazdil som na nich 40tis a zadne su vhodne na este jednu sezonu (nikto sa neobtazova menit predok/zadok na sluzobaku). Moje pocity z nich su skvele, na lepsich zimnych gumach som este nejazdil. -
"-- skrytý --" 22.06.04 16:46
« Re: Re: Re: ake zimne gumy
Co se týče řetězů - doporučuji vyhnout se velkým obloukem tomu zázraku co se prodává v supermarketech za cca 300 až 500 Kč - plastová krabice s nápisem Razant, nebo tak nějak. Když byly řetězy opravdu potřeba, tak se přetrhly a škoda na autě byla skoro 10 000 Kč :'-( .
Je fakt, že ten kousek silnice byl příšerně strmej, ale na jiných úsecích řetězů nebylo třeba. -
"-- skrytý --" 22.06.04 14:37
« Re: ake zimne gumy
Zimní gumy doporučil bych 195/65/R15 - vyjdou výrazně levněji než 205/55/R16. Za ušetřené peníze se dají koupit ocelové disky pro tento rozměr. Já obojí bral z www.epneumatiky.cz
Navíc nízkoprofilové gumy víc drncají a v zimě je díky námrazkům silnice hrbolatější. Ale vše záleží na stylu jízdy :-)
Na zimu mam v tomto rozmeru dobre zkusenosti s Dunlop Wintersport M3 a ani nepatrily k nejdrazsim, spíš naopak, a v testech dopadly poměrně dobře, ikdyž na hory to stejně chce do kufru řetězy :-) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Asymetrické pneu
shi: geometriu mi robili, zobral som to a podla mna to bolo to iste. Neviem, to je moj a manzelkyn pocit. Iny na to zatial nesiel. V meste sa to tazko urcuje, lebo na vymoloh a jarkoch moc nenasledujes. Vcera som ale skusal rohadzat volant a cakal som , v akej polohe sa ustali, Vrcia sa dostredu, ale s malim vychylenim v lavo. Nechce sa mi ist zase do servisu, vraveli, ze ak to vyvazi 50g protivaha, je to v norme. Asi tych 50g zozeniem a vyskusam. Len to chce rovnu a nenaklonenu cestu. Tych je malo.
Co vravite na laktovi opierku v predu. Pre mna este o.k ale manzelke je na nic. Nedociahne laktom. Ale to len detail, u mna v poho :-) -
"-- skrytý --" 22.06.04 11:12
« Re: Re: Re: Re: Asymetrické pneu
No já nic podobného nepozoruji, tak to asi bude vaší geometrií. Boční bloky by měly mít vliv zejména na stabilitu v zatáčce, takže to, že je to nelogicky naopak snad opravdu nevadí. Obzvlášť jestli vám to tahá i na suché silnici, tak to gumama asi nebude. -
« Re: Re: Re: Asymetrické pneu
Ja mam Michelin Premacy a mam tiez ten problem. Podla mna lava strana je naopak obuta. Teda co sa tyka smeroveho vnutorneho dezenu. Aj volant mi taha do lava. Dokonca som to aj reklamoval a vysvetlili mi, ze ja som * a nejdem s dobou. Lenze ja pustim volant na suchu a uz to citit :-( -
"-- skrytý --" 16.06.04 11:14
« Matador už nikdy !
Něco k diskuzi o Formanech a Matadorech: kdysi jsem měl Formana s Matadorama MP11. Po 3 letech, jak se trochu sjely, začaly klouzat a málem jsem se na nich na mokru přizabil. Pak v servisu mi technik montující nové gumy říkal, že tyhle Matadory byly v rakouských testech vyhodnoceny jako životu nebezpečné >:-[] . Jedna taková zkušenost mi úplně stačí ... -
« Re: Matador
Matador na tu zvysenu hlucnost upozornuje priamo vo svojom prospekte. Ale IMHO zalezi na aute, na Maxime tie gumy moc nehucali (kvalitne odhlucnenie), zato vsak drzali a brzdili na akomkolvek povrchu. IMHO ich vlastnosti predcili aj Conti PremiumContacty. Takze vzhladom na cenu by som ich doporucil. Takisto zimne MP58, zatial som lepsie zimne gumy nemal! -
« Re: Matador
No to teda nevím. Já jsem měl Aquilly, jezdil jsem na nich rok a půl (cca 25tis km). Ze začátku celkem dobrý, ale jak se trochu sjely (a to bylo brzy) - na mokru hrůza, hlučné jak prase, sjížděly se po kraji,... Tam kde jsem v zatáčce dřív jel 80km/h, na Aquillách jsem si troufl max.60. Aby se po kraji nesjížděly, tak jsem je přefukoval, kontrola geometrie, sbíhavost,... Zkrátka neštěstí. Po 25tis km jsem je vyhodil, připlatil za Micheliny a :P . V zatáčce drží jak přibité, po roce provozu vzorek nádhera a s překvapením jsem zjistil, že zase slyším fičet vítr kolem karoserie a ne rachot od pneumatik. Zkrátka Matador již nikdy -
"-- skrytý --" 15.06.04 13:41
« Re: Michelit Pilot HX MXV3A
Vezmu to od konce:
- Někdy v 1. polovině 90. let se uvažovalo o tom, že se budou gumy označovat jako "pro auta s ABS" a "bez ABS". Ale nakonec z toho sešlo, neboť se předpokládalo, že brzy budou mít všechna auta ABS. Ale když se tehdy pro účely "mezinárodního zákonodárce" (tj. EHK OSN) prováděly testy, opravdu se přišlo na to, že mezi gumami může být nebetyčný rozdíl při použití na autě s ABS a bez ABS (tedy samozřejmě pokud jde o délku brzdné dráhy). Takže výběr pneu by měl logicky být podřízen tomu, zda kupuji gumy na auto s ABS nebo ne, otázkou však zůstává, jak se to (o těch gumách) dozvědět...
- Micheliny MXV3A v roměru 195/65x15 v "H" jsem měl, jen (myslím) neměly ten přídomek Pilot HX. Byly pohodlné, tiché a dlouho vydržely, všechny ostatní vlastnosti však stály ze pendrek!
PS: Jezdil jsem na nich tzv. "od nova", takže nedostatečnou hloubkou dezénu to rozhodně nebylo. -
"-- skrytý --" 15.06.04 11:40
« Michelit Pilot HX MXV3A
Mám na vás dotaz: nějak jsem neměl před časem peníze, tak jsem koupil od známého jeté Micheliny Pilot HX MXV3A 195/65 R15 na oktávku za 1500 komplet. Vzorek vepředu 4.0 mm, vzadu 3.5 mm. Jsou 5 let starý. No, na netu jsem našel recenze jak jsou dobrý, ale realita moc neodpovídá. Na suchu vcelku dobré, na mokru ale nic moc. Mimochodem auto (Otina 1.6 74 kW) je v pořádku a to včetně testu tlumičů.
Že jsou náchylné na plavání, tomu se nedivím (malý vzorek), ale brždění na mokru - tam se tedy nepředvedly ... slabota... Jednou jsem kvůli předjíždějícímu autu musel fest brzdit a pěkně se to smeklo (nemám ABS). Tak mi to nedalo a prozkoušel jsem je na různých druzích asfaltu a fakt nic moc. To teda zimáky (jezdil jsem chvíli na protektorech od Obnovy, typ si nepamatuju, snad OR 34, ale fakt si nejsem jistý) brzdily daleko lépe.
Jsou tedy (subjektivně) špatné jízdní vlastnosti dány stářím pneu? Případně jaké byste mi doporučili nové pneu na Otinu (bez ABS) - za rozumnou cenu? JO a ještě mě zajímá jedna věc: při výběru pneu - bere se v potaz, že to auto má nebo nemá ABS?
Dík T. -
« MATADOR
Cau chlapi, přidávám se do diskuse. Teď jsme do firmy pořídili na firemní auta pneu Matador MP41 Aquilla. Točíme často ZL-PHA a musím říct, že na kluzkém povrchu /nynější upršené počasí/ jsou výborné. Dělají se sice jen od 195, ale jezdili jsme na BAR, CONTI, FULDA a tyto hodnotíme velmi vysoko. Vzorek je velmi atraktivní, vypadají výborně na elektronech a drží stopu při brutálním brždění- alespoň zatím. Na mokru drží tak o 20 procent lépe, kolega je šílený jezdec a při brždění v krizovkách to mohu potvrdit...tolik můj názor -
"-- skrytý --" 31.05.04 17:16
« Klouzající Formánek
Nech si zkontrolovat brzdy v nějakém pořádném servisu, se škodou Forman se mi stalo, že se zaseklo cosi na zadních kolech a ty mi skoro nebrzdily. Reklamoval jsem v servise (Značkový servis škoda Je&Ne Brno), že mám pocit, že mi to blbě brzdí a ty hovada mi řekly, že to je normální. O 3 měsíce se to auto prodávalo přes jiný značkový servis (Michl Kuřim) a tam mi řekli:"a pane víte, že vám nebrzdila zadní náprava ?" Myslel jsem že mě klepne. Mimochodem to zaseknutí je prej pro Favorit / Formana docela běžná závada. -
"-- skrytý --" 28.05.04 12:12
« MATADOR individual
pocul som, ze vraj je mozne si v Puchove, v Matadore dat urobit na zakazku potlac (potisk) pneumatiky. V praxi potom na pneumatike nemate napisane MATADOR, pripadne iny firemny napis, ale podla vyberu napr. AUDI, alebo MISO, alebo iny napis. je to pravda? viete niekto, kolko tento spas stoji? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Fo
Ahoj,
ty Eurotecy běžně prodává Barum (většinou je musí objednat) a měl jsem je na své Š120, kterou už nemám. Mazda je lepší >:D . Pokud jde o ty Eurotecy, jediný poznatek, který mám je ten, že letní model je zcela nepoužitelný v zimě. Nechal jsem je ženě na předku s tím, že na zadku byly nové zimáky stejné značky (jsou dobré) což se s OR34 dalo praktikovat zcela běžně.
Žena téměř přestala jezdit s tím, že auto si dělá co chce. Tak jsem do toho sedl a zjistil, že z totálně přetáčivého auta se stala zcela nezvladatelná hajtra, která při pokusu o zatočení jede pořád rovně a je jedno jestli to zkoušíš pod plným plynem nebo pijánko.
Pokud jde o Formana a gumy mám jeden strašlivý zážitek, kdy jsem se kdesi za Humpolcem v dešti málem zabil při dojíždění do "T" křižovatky z kopce. Po začátku brždění auto klouzalo jak kdyby tam byl led, takže jsem měl co dělat abych dobrzdil ještě před škarpou natož aby zbyl čas někam zatáčet :shock: . Klika byla že zrovna nic nejelo. Byly na tom nepochybně ztvrdlé universální gumy Barum, značku už nevím.
Pokud jde o Barumky vyrobené v Rumunsku můžu též prezentovat Barum Polaris 2 se kterými nemám absolutně žádný problémy, jen se ve srovnání s klasickou Polariskou výrazně rychleji sjíždějí (měkčí směs).
PS: Po letitých zkušenostech bych se také přiklonil ke zcela stejným gumám na celém autě i kdyby to mělo být něco "horšího"
Karel. -
"-- skrytý --" 27.05.04 21:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Forman
"...2003 [čísla jsou v kroužku] (pravá) 2203 (levá, takže to asi nebyl rok ) (dál už následuje rozměr a nějaký výrobní čísla i pod nápisem)
Ale spíše zajímavější nápis je MADE IN ROMANIA (nic proti nim, ale nevím, nevím);
Dál je tam ještě Tradewear 280; Traction A; Temperature A (na Barumkách jsem nic takového letmým pohledem nenašel)..."
- Takze to je vyroba jedne v 20.tydnu r. 2003, druhe v 22.tydnu r. 2003, tj. opravdu vyrobene kratce pred koupi v lete r. 2003. Tradewear, Traction a Temperature jsou povinne udaje na pneumatikach v Americe, ale i vetsina gum na evropskem trhu tyto udaje na sobe obvykle ma, vcetne Barumek. Nejlepsi hodnota pro Traction (trakce/prilnavost) je AA, pro Temperature (tepelna odolnost) rovnez AA, takze jedno "A" v obou pripadech znamena slusny prumer. Jinymi slovy - v oznaceni a z toho vyplyvajicich (zakladnich) charakteristik jsme nic "zavadneho nezjistili"... Bohuzel, tudy tedy cesta nevede.
- Zustavaji v podstate stale obe moznosti: bud jsou ty gumy uplne na ho..., nebo ma tvoje auto probllemy s brzdami. Osobne bych se dle Tveho popisu priklonil spise ke druhe moznosti, navic specificky k tzv. "totalni prebrzdenosti na predek". A jelikoz je to Forman, tj. kombik, predpokladam, ze ma zatezovy regulator na okruhu zadnich brzd - problem bych hledal predevsim tam: je mozne, ze zadek diky nefunkcnimu/zaseklemu/spatne nastavenemu regulacnimu ventilu v podstate vubec nebrzdi, coz se da snadno uverit na brzdove stolici, pokud tedy zrovna nemas ve sve blizkosti nekoho, kdo se s tim proste sveze a rovnou Ti rekne, jak na tom ty brzdy jsou (zkuseny ridic dokaze snadno poznat, zda je problem v gumach nebo brzdach, a nekteri Ti rovnou i sdeli, jak je na tom soumernost brzdneho ucinku v podelne i pricne ose). -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93
A klouže to na mokru, (je normální, že na mokru to klouže, ale formánek klouže o něco víc než jiné auta). A autem to přeci být nemůže :!:
Na těch zimních se mi párkrát stalo, že jsem s 50 km/h dobržďoval dostatečně daleko od semaforu a asi 2x jsem doklouzal až do křižovatky(většinou jsem se snažil nahradit ABS vlastní nohou a citem, což se jakž takž povedlo). Jednou jsem si to vychutnal, protože nikde nic nebylo a byl jsem překvapen tou dráhou, netroufám si odhadovat, ale dooost dlouhou :-O (bylo nad nulou, pršelo, od min. sezóny nový asfalt a já tam měl zimní). Při rozjezdu do kopce, taky ztrácely přilnavost.
Teď se to o trochu zlepšilo, ale tuhle mi na dálnici před čumákem začal nesmyslně intenzivně brzdit (asi ze 140 na 60km/h, pak vyhodil blinkr a asi za 400m sjel) s Peuegotem 406 a já měl co dělat, už taky ztráceli přilnavost, kdyby o maličko víc zabral tak nevím, nevím (jo bylo sucho).
Tak jsem chtěl dopřát autu a sobě něco lepšího, protože nejezdím nejpomaleji, ale zas v mezích zdravého rozumu a předpisů, docela dost toho nejedu na dálnici. A taky navíc při průjezdu Prahou je občas jedno z nejdůležitějších vlastností auta zastavit na co nejkratší vzdálenosti. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93
Takže - DOT 6GFB AVY 2 2003 [čísla jsou v kroužku] (pravá) 2203 (levá, takže to asi nebyl rok >:D ) (dál už následuje rozměr a nějaký výrobní čísla i pod nápisem)
Ale spíše zajímavější nápis je MADE IN ROMANIA :shock: (nic proti nim, ale nevím, nevím);
Dál je tam ještě Tradewear 280; Traction A; Temperature A (na Barumkách jsem nic takového letmým pohledem nenašel)
-
"-- skrytý --" 27.05.04 17:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Forman
To je opravdu divny: zatim jsem opravdu NIKDY na zadne pneumatice nevidel vyrazeny primo letopocet vyroby (ted nehovorim o jeho zakodovani do podoby DOT a o dalsich technickych udajich se vztahem k normam z urcitych let)! Ale pokud jsou ty gumy opravdu OK a daji se dokoupit dalsi dve za dobrou cenu, vubec bych se toho nebal. Otazkou jen zustava, zda jsou opravdu OK...? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93
Mám pocit, že bude trošku těžší je sehnat! Ty myslíš, že je lepší koupit stejný nový, než kupovat jiné 2ks kvalitnější?
Jo mám pocit že ty DOT kody jsou tam nějaký divný!! Jelikož datum výroby jsem tam nenašel. Ale vedle bylo vyraženo 2003.
Skočím si dolu opsat co tam všechno je! -
"-- skrytý --" 27.05.04 17:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93
No a co kdyby sis dokoupil jeste 2ks od tech Eurotech(-u)? Pokud jsou ty soucasne dve z lonskeho leta, pak by snad nemel byt problem. Jen "pro jistotu" zkontroluj DOT kody na tech dvou, co mas (klidne to napis sem, nejak to uz rozsifrujeme...). A za jakych podminek to vlastne klouze? -
« Re: Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93
Mitsi opravdu ti děkuji
ale něco ti ještě napíšu o mé pneu Eurotec ML 100, je koupená nová (min.léto) r.v. 2003 najeto přesně 7500km - hloubka dezénu 5,5 až neměřitelno (můj měřák má max. 5mm). Nezdá se mi být, jak píšeš "kamenná". Ale rozhodně to není asi žádná extra kvalitní guma, to souhlasím. Je to "privátní značka koncernu Continental".
A jak jsem psal Formánek mi docela klouže, s výměnou (předních) zimních na letní Eurotec se to trochu zlepšilo, ale může to být asi i lepší!!! Proto jsem chtěl Continental ContiEcoContact 3. Původně jsem měl na hledáčku Barum Brillantis, ale když jsem viděl jak dopadly v testech a co se psalo o nich a o Continentalkách, tak jsem své plány změnil. -
"-- skrytý --" 27.05.04 10:40
« Re: Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93
"Nemám peněz na rozdávání a zbytečně vyhazovat jetý pneu s dobrým vzorkem?!"
- To, ze ma guma jeste dobry vzorek, nemusi vubec znamenat, ze je stale pouzitelna. Znam "kamenne" gumy, ktere vypadaji jak nove, ale jezdit se nich neda! A to, co jsi usetril na gumach, muzes v pripade nehody nekolikanasobne oplakat na nakladech za opravu vozu. Neradim Ti, abys kupoval drahe gumy. Ale radim Ti, abys koupil prijatelne gumy za dobrou cenu, ovsem zasadne nove a vsechny ctyri! Slusni prodejci ve svete totiz nabizeji uplne nove (nikdy nejete letni) gumy starsi tri let za max. 30 procent puvodni ceny, u nas se to resi tak, ze prodejce proste odstrani DOT kody, z nichz se vycte, kdy byla guma vyrobena... -
« Re: Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93
Mitsi, díky za tvou odpověď, já to vzal jednoduše.
Ty pneu Eurotec nejsou kupodivu zas tak špatný. A můj otec to téměř vždy praktikoval jiný vpředu a jiný vzadu! :'-( To přebral ještě od dědy (pro kterého byla 100km/h závratná rychlost) a pořád jsem ho to ještě moc nepřeučil, že na pneu se nemá zbytečně šetřit (aspoň už nekupuje protektory, ale dát 1400,- za pneu se mu zdá zbytečně moc pořád, jemu by stačili Barumky za 900,-). Tak jsem auto přebral, teď mám vzadu zimní Polaris. Takže si myslím, že by to mohlo být aspoň prozatímní lepší řešení.
Nemám peněz na rozdávání a zbytečně vyhazovat jetý pneu s dobrým vzorkem?! -
"-- skrytý --" 26.05.04 22:03
« Re: Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93
"Zajímalo by mě, jak se bude chovat auto a jestli mu nebude vadit odlišný vzorek vzadu (při případné realizaci pneu)!"
- Pneumatika rozhodně není jen vzorek - lépe řečeno dezén běhounové vrstvy, ale velmi složitý komplex/mix vlastností daných především stavbou kostry, její geometrií, použitými materiály, konstrukčními a technologickými postupy výroby, charakterem a složením směsi atd., a teprve to - v podstatě - poslední v řadě je provedení běhounu/dezén. Nabo si snad myslíš, že navulkanizováním vzorku gumy od renomovaného výrobce při protektorování "nějaké kostry" dostaneš gumu renomovaného výrobce?!
- Kombinace velmi dobré gumy vpředu s gumou zcela neurčitých (obvykle ne příliš korektních) vlastností vzadu může mít fatální následky pro jízdní vlastnosti, a to zejména proto, že především zadek rozhoduje o vedení stopy a ovladatelnosti vozidla v krizových situacích!!! -
« Nové pneu?? 165/70 R13 na Formana'93
Zdravím,
už jsem byl téměř rozhodnut koupit si na předek nové pneu Continental ContiEcoContact 3 a na zadek si hodit současné levné přední Eurotec (tuším,že ML100).
Ale po té co jsem tady četl a poslední dobou slyšel, tak jsem na vážkách. :-|
Continentalky u mě vyhrály díky výsledkům v testech, také sem o nich četl jen pozitiva a hlavně díky zkrácení brzdné dráhy! :!:
Jelikož můj Formánek šíleně klouzal 8-s a to hlavně se zimníma (tuším že Mabor) na mokru při teplotě nad nulou, ale i jinými.
Na hledáčku jsem měl ještě Pirelli P3000, a Michelin (?E3B?), které byly v akci za méně jak 1400,-
Pneu Eurotec nejsou na tom tak špatně, je na nich najeto ani ne cca 10tis km a teď ještě jedna pneumatika je trošku nerovnoměrně sjetá díky špatnému čepu (již vyměněn). Na který nepřišli při jarní prohlídce u Škody! :!: :?: :!: ! No co by člověk po nich chtěl za 99kč, že?
Také uvažuji koupit jeté alu '13, které jsou již většinou obuté. Takže teď opravdu nevím. Kdyby někdo náhodou prodával, tak tady je můj mail - skoda93@volny.cz
Zajímalo by mě, jak se bude chovat auto a jestli mu nebude vadit odlišný vzorek vzadu (při případné realizaci pneu)!
Na autu chci mít pneumatiky, které mají solidní jízdní vlastnosti. Na hluku mi u tohoto auta samozřejmě moc nezáleží. :wink:
Jezdím hlavně dálnice (jak se na ní posadím, tak tam držím těch +/- 120 - 150km), ale také město.
Do pneu chci investovat, tak max. těch 1500,- za kus.
Díky moc za vaše rady -
« Pirelli P6000?
Ahoj
Mám na svojí nové Mazdě 626 74kW Barum Brillantis 185/65 R14 (byly tam od prodejce). Chci jít do 6,5x15 elektronů. Ohledně pneumatik zvažuji Pirelli P6000 195/60 R15 88H Mám rád rychlejší jízdu (i když Mazda není zrovna sporťák), ale zároveň chci pneumatiku, která bude dobře držet na vodě a není moc hlučná. Budu vděčný za názory k této značce, případně poradit jinou. Také pokud by někdo o ty Brillantisky měl zájem, rád je přenechám se slevou - jsou téměř nové :-) . -
« Good Year
Nazdárek, včera jsem nasadil nový pneu na Passat, a to Good Year F1 Eagle GS-3 225/45 ZR 17. Jsem z nich úplně vedle, páč jsem doteď jezdil na těch samých v provedení GS-2. Ty byly skvělý, na suchu i mokru (tam zvlášť), ale tyhle nový se mi zdaj strašně tichý, vypadaj skvěle, mají lepší ochranu ráfku, prostě paráda. Má někdo podobnou zkušenost s F1 Eagle ? Dík za jakýkoliv zkušenosti. -
« Re:
Jsou tam nejake Continent...atd. presne oznaceni nevim-byly tam uz z fabriky. Podivam se a dam vedet. Ty vystupky jsem hledal, ale nenasel , respektive nasel ale jen takove pidi-vystupecky asi 1-2 mm, ale k nim to mam jeste mooc daleko tak 4-6mm. Coz se mi zda divne, protoze, se na ne "dosoupu" odhadem za 40,000km coz by bylo celkem 110,000km a to je asi blbost. Jinak je to Octavka koupena asi v zari/2000. Nabehano 155,000-km stridam letni/zimni. -
"-- skrytý --" 13.05.04 17:14
« Bez nadpisu
Zdar. Prosím, prozraď mi, co to tam máš za "železné" pneumatiky, když máš na nich najeto asi 70 000 km a uprostřed ještě 7-8 mm vzorku? :shock: Jinak většina dnešních gum má "indikátor opotřebení" (takový výstupek na několika místech mezi vzorkem). Jakmile se na něho dostaneš (kdekoli), tak je guma na odpis. Jinak je to 1,6 mm po celé šíři běhounu - vyhláška.