Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Dunlop M3
luf> vzhledem k tomu, že nám výše uvedené Dunlopy M3 v rozměru 195/65/15 stojí vyrovnaný v garáži, tak by neměl být až takový problém je změřit. Jen si na to musím vzpomenout. Zkusím poměřit oboje (na 6" i 7" discích) ve více místech.
mitsi, sir anton> Netvrdím, že se 195 pneu je problém na 7" ráfku, jen je vyšší možnost poškození. A M3 tomto rozměru nemá chránič ráfku (tj. prohlubeň u patky, do které se schová disk). Ale věřím tomu, že v jiných rozměrech ho dělají. ContiPremiumC. mají tenhle chránič takyaž od 16".
Jinak s tou šířkou má Mitsi pravdu, měl jsem BS RE720 195/50/15 a když stály v regále tak byly o 1,5 cm širší než stejný typ, ale v rozměru 195/60/15.
Tom B. -
"-- skrytý --" 30.09.04 09:08
« Re: Zimní Nokiany
Mezi H a V může být propastný rozdíl, stejně tak jako v případě rozdílného profilového čísla. Proto nelze výsledky testů až tak jednoduše extrapolovat, tj. rozhodně neplatí, ža ta a ta guma je prostě vždy dobrá...
Moje reference na Nokian WR 205/65x15 99(EL) H: Jízdní vlastnosti se blíží letním gumám, výborné na suchu i mokru (a to i při ostré jízdě), vynikající směrová/příčná stabilita na sněhu a náledí, záběrové vlastnosti ovšem poněkud pokulhávají, s přihlédnutím k tomu jsou ovšem překvapivě dobré brzdné vlastnosti. Nepříjemně hlučné při jízdě na "dokonale vyhlazeném" (vyježděném od náklaďáků) asfaltu a při přejezdu vodorovného značení. Minimální opotřebení, valivý odpor OK. "Nesbírají" drobný štěrk s posypového materiálu!
PS: Na výsledky testů už prostě kašlu: "Moje" nejlepší guma za posledních x-let - celoroční Tigar TG621, vyrobeno v Srbsku a Č.Hoře! Bezkonkurenčně nejhorší: zimní GY UG6, jinak vítěz většiny testů!!! -
« Zimní Nokiany
Jezdím už dvě zimy Nokiany WR (205/55 16V). Jsem s nimi spokojený, v testech také vycházeli velice slušně, zejména pro můj podíl jízd převážně ve městě a jen občas na Vysočinu. Letos ale v testech v SRN dost propadly. Měl bych je doporučit kamarádovi, ale ten se dívá po testech taky, a tak nevím. Do jaké míry lze tyto testy brát objektivně? Mě to připadá, že tam vítězí hlavně v Německu vyráběné značky. Dále je pak problém - jak moc se mohou lišit výsledky rychlostní kategorie V /používám já/ a H, která byla testována? Znovu říkám, já jsem spokojenej, ale s doporučením dále nyní váhám. -
"-- skrytý --" 29.09.04 22:20
« ad šířka běhounu/dezénu
Šířka běhounu/dezénu je individuální u každého výrobce pneumatik i konkrétního modelu pneumatiky, výrobek musí vyhovovat toleranci (většinou, jak píše „Mitsi“, je to cca +/-1cm, tj.tolerance cca 2cm)!
Nicméně důležitější "šířka" pneumatiky je v místě patky, kdy takové rozdíly jako v šířce dezénu nejsou - pneumatika by totiž jinak nešla obout na požadované extrémy šířky ráfku (nebudu-li uvažovat šílenosti typu "tuningové áčko"). Přesto i v tomto parametru jsou jisté tolerance!
Všeobecně je asi nejširší Dunlop (konkrétně SP9000) a některé modely Firestone, Continetal, Falken, … -
"-- skrytý --" 29.09.04 22:10
« ad dodávky na Slovensko
dodávky na Slovensko se řeší dvěma způsoby:
1) zboží jde přímo k zákazníkovi na Slovensko (forma dobírky nebo platby předem) - cena dopravy je dle platného ceníku přepravní služby PPL ([odkaz] dobírka se tedy řeší individuálně dle objednaného zboží
2) zboží se posílá po domluvě na depo PPL/DPD nejblíže k hranicím, nebo je možné vyzvednout u smluvního partnera v Brně (forma dobírky, platby předem, nebo hotově u smluvního partnera) - toto se řeší opět individuálně -
"-- skrytý --" 29.09.04 17:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Diky vsem
Pro luf(a): Šířku běhounu zjistíš asi pouze tak, že dojdeš někam, kde ty gumy fyzicky mají, a změříš si to.
PS: Šířka běhounu je samozřejmě obsažena v podrobné výrobní technické specifikaci, ale k té se zřejmě nedostaneš... -
« Re: Re: Re: Re: Diky vsem
Da sa niekde ta sirka behuna zistit? Pripadne viete niekto ako je na tom Dunlop WinterSport M3?
BTW na penushop treba platit predom? Nasiel som ze sa da platit kreditkou, ale nikde nebolo napisane, kedy sa plati (po objednani, pri prebrani albo niekdey inokedy)? A kdesi som cital, ze peniaze idu do cudziny a platia sa dost vysoke poplatky za prevod do cudziny. Co je na tom pravdy? Nerad by som bol, aby nizku cenu neprevysili dodatocne naklady. -
"-- skrytý --" 29.09.04 16:43
« Re: Re: Re: Diky vsem
195/65x15 na 7x15 bych zase neviděl až jako takový problém... Ale bude asi záležet na gumě: Podle výrobce a konkrétního typu gumy může být rozdíl na 195-sátkách v šířce běhounu až 2 cm! Vím, to tady sice teď neřešíme, ale právě v uvedené kombinaci bych se asi trochu bál na 7 palcovém ráfku 195-sátek s hodně širokým běhounem.
PS: Jedny z nejužších běhounů používají u Michelinů... Tím současně v žádném případě nechci říct, že doporučuji Michelinky. Právě naopak! -
modus ponens 29.09.04 14:48
« Re: Re: Diky vsem
Drobná nevýhoda je, že M3 nemá chránič ráfku
Tak ja som kupoval Dunlop WS M3 zarucene so "Schutzleiste" v popise. Ako presne ma ten chranic rafiku vyzerat? Mam tam nieco ako odstavajuci pasik nad diskom, ale zase ako nejaka super ochrana mi to nepripada. -
« Re: Diky vsem
luf> pneu Dunlop WS M3 195/65/15 máme obutý na litých discích 6x15 i 7x15. Když ty dva sloupce pneu (4x) stojí vedle sebe, tak ten na 7" discích je o cca 10 cm vyšší. Drobná nevýhoda je, že M3 nemá chránič ráfku, takže když budeš mít disk s velkým (vystouplým) okrajem, tak přijde dřív k úhoně o obrubník. U těch 6" disků (orig VW) není šance za obrubník chytit. optimální by podle mě byl 6,5" disk. Na tý 6 je ta guma už moc vyboulená. Tom B. -
« Diky vsem
Dakujem za info. Najma Mitsi-mu za adresu na pneushop. Vedel som, ze niekde v CR je e-shop s dobrymi cenami a dobrymi referenciami, ale ziadny vyhladavac mi ho nevedel najst (ale chyba bude asi medzi monitorom a klavesnicou). Toto bol on! Kupim gumy od nich, Dunlop WinterSport M3 su tam o chlpok lacnejsie a snad teda budu aj v dobrom stave.
BTW Mitsi - nemas skusenosti s gumami 195/65R15 na diskoch 7x15? Viem, ze je to trochu siroke, ale tie disky mam doma. Nemam radsej kupit gumy 205/60R15 aj ked nie su v technicaku? -
"-- skrytý --" 29.09.04 12:20
« Re: e-pneu.cz
Priklad DOT kodu (vzdy pouze na jednom boku pneumatiky, obvykle v blizkosti patky plaste): napr. DOT1304 znamena, ze pneumatika byla vyrobena v prubehu 13. tydne r. 2004. Pokud na gume DOT kod vubec nenajdes, pryc od ni! S nejvetsi pravdepodobnosti ho nekdo odstranil (napr. odbrousenim), a asi moooc dobre vedel, proc tak cini... -
"-- skrytý --" 29.09.04 09:07
« Re:
Avon CR 75 (max. v rychl. kategorii T) a CR 85 (nižší profily ve vyšších rychl. kat.) rozhodně patří k tomu nejlepšímu, na čem jsem měl příležitost v zimě jezdit - navzdory výsledkům všemožných testů! Jen u CR 75 jsem zaznamenal větší projíždění/opotřebení středu běhounu, a to u všech pneumatik na voze a nedalo se to eliminovat změnou huštění. Jelikož ale měním gumy (obzvláště zimní) poměrně brzy, tak jsem s tím neměl žádný problém. -
"-- skrytý --" 28.09.04 22:07
« novinky zima 2004
Po menší odmlce v tomto fóru se Vám opět budeme snažit poradit se vším, co se týká pneumatik a ráfků!
Rádi bychom Vás upozornili na několik nových modelů pneumatik pro nadcházející sezónu (především Bridgestone Blizzak LM-25, LM-20, Continental WinterContact TS-810, TS-810 Sport, Pirelli Winter Sottozero) a na nové testy zimních pneumatik ADAC (DE) a ÖAMTC (AT) v rozměrech 205/55 R16 a 165/70 R14 (odkazy najdete na našich stránkách). Výše zmíněné novinky samozřejmě obsadily špičku - hodnocení *** "obzvláště doporučujeme"!
S pozdravem
J.Vitoň (administrator "e-pneu") -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: e-pneu
Problém asi není přechod ze 14' na 16' ale se změnou profilového čísla v závislosti na šířce plenu. Já přešel (díky koupi nového vozu) ze pneu 185/65 R14 na 205/50 R17 - což je absolutně snížení výšky bočnice o cca 2 cm a mohu žíci že i na takovém to profilu se na našich silnichích jezdit dá a to i na delší vzdálenosti, než je 200 km - představuje to ovšem mít podvozek (zejména tlumiče) v pořádku.
Ovšem u tebou požadovaném rozměru 195/40 je to o další 2 cm méně a to už bych si asi moc rozmýšlel :'-( -
modus ponens 27.09.04 12:56
« Zimne pneu 165/70 R14
to all:
Necital som prispevky dozadu, a preto sorry, ak sa pytam na nieco, co uz bolo riesene. Potreboval by som vybrat zimne pneu pre Punto III v rozmere 165/70 R14. Mate nejake osvedcene znacky, najlepsie vlastne skusenosti?
Cena je dost dolezity faktor, ale zase nie jediny a ani najdolezitejsi. -
« Re: jake pneu/disky
to Rabukate: na Mazde 6 jsme ted v 40 tis. km menili gumy, jsou to Bridgestone potenza 215/45/17 a boky pneu jsou dost oholeny. Avsak za super jizdni vlastnosti a celkovou estetiku auta je dobre si priplatit. Jinak na Foresteru mam pneu 205/70/15 a jizdni vlastnosti jsou jeste lepsi. -
« jake pneu/disky
to jsem mel presne na mysli, jake jsou skusenosti. Kdysi mi nekdo tvrdil ze pri 17" strasne trpi podvozek, tlumice, cepy, rizeni, silentbloky odchazeji mnohokrat rychleji a pod. Jezdi tu nekdo na litakach aspon 16" dlouhodobe tak 50 000km, jak se sjizdeji sirsi gumy s nizkym dezenem proti normalnim???? -
« Re: Re: Re: Re: Re: e-pneu
Ked uz tu Rabukate riesi dilemu 15 - 16, tak ja sa pridam: Moze tu niekto popisat dojmy a zazitky po prechode z napr. 14 palcov na 16 palcov ? Ja by som rad presiel na nieco ako 195/40 R16. Vybijem si zuby na nasich cestach ? Ake unavne je prejst na takych kolesach 200km ? -
« Re: Re: Re: Lacne pneumatiky
kamos takto gumy kupoval na golfa a v pohode, akorat ze si pro ne radeji dojel. objednal je sice pres net, ale dal tam poznamku ze si prijede. Dojel a oni ze nemaji, tak je tam serval jak male kluky a oni mu za stejnou cenu daly novy typ s lepsimi vlastnostmi co meli o 800 drazsi...
ale nevim ktery to byl obchod, ale prodavali to pres inet... -
« Re: Barum Polaris 2 a prijatelna nahrada do 2000 KC.
Ja mam Polarisy II na Octavii a jsem s nima hoodne spokojen. Pravda, nejsem odbornik na slovo vzaty, ale v cene do 2000 Kc jsou podle mne nejlepsi. Mel jsem kdysi zkusenosti s Polaris I, Debicemi a Kormorany, ale Polarisy II jsou vyrazne tissi, s lepsimi vlastnostmi. Tam kde jsem uz na ujezdenem snehu tancoval, jedu s Polarisy v pohode. -
« Re: Re: Pneu
Cena naštěstí není prioritou, zajímá mě která pneumatika bude na tuto sezonu nejlepší. Vždy se snažím dát na auto to nejlepš co gumárenský trh nabízí, auto musí prostě zatáčet a brzdit jak nejlépe jen svede a k tomu všemu musí umět přenést výkon na vozovku.
Minulou zimu sic na jiném autě, jsem měl Conti WinterContact tu lepší verzi s indexem do 240. Excelentní pneumatiky a nemůžu na ně říci křivé slovo, rozhodně jsem nepoznal nějakou změnu v chování vozu. Skutečně excelentní gumy a též na sněhu se to chovalo v rámci fyzikálních možností až překvapivě jistě. Nicméně a to je právě ta hlavní otázka mám dát na zimu rozměrově identický rozměr s letníma, nebo volit něco užšího s větším profilem (pro zachování obvodu). Jde o to zda opravdu široká pneumatika na autě s pohonem všech kol bude na sněhu dělat nějaký problém, nebo při dnešní kvalitě pneu to bude naopak výhoda. -
« Re: Pneu
nejlepsi budou asi CONTINENTAL WinterContact ,PIRELLI Winter 210 Snowsport nebo od MICHELINU znamy Alpin, ale ta cena je celkem u vsech velka, ja nastesti si na forestru necham 15-tky s 205/55/15, kde vyska kola je priblizne stejna jako tvuj rozmer, akorat guma je vyzsi a lepe tlumi razy a hlavne jsou o polovinu levnejsi, zalezi taky hlavne jake mas auto -
« Pneu
Zdravím a přeji pěkný den, potřeboval bych profesionálně odbornou radu. Jaké zimní pneumatiky na auto s pohonem všech kol, kde jsou letní 245/45/17. Na zimu se mi totiž tenhle rozměr šířky zdá asi až možná moc široký. Nicméně dle DUNLOPa bych měl naopak využít jeho speciálně vyvinutých širokých zimních pneumatik, protože a to má pravdu ve sněhu průměrné auto jezdí 5% celkového nájezdu v zimě zbytek je na suchých či mokrých vozovkách. Well, osobně bych rozdejchal šiřku 225 kterou jsem měl minulou zimu na jiném autě a fungovalo to relativně dobré spokojenost. -
« Barum Polaris 2 a prijatelna nahrada do 2000 KC.
Mate niekto skusenosti s Barum Polaris 2 ( Opotrebovava sa, hlucna ... ) Pripadne mozete poradit pripadnu prijatelnu nakradu do 2000 KC. ( BRIDGESTONE Blizzak LM-18, FIRESTONE FW930 Winter, FULDA Kristall Montero ? Mam Fiesta 04, 175/65 R14 a rozmyslam cim by som to na zimu obul. -
"-- skrytý --" 17.09.04 10:12
« Re: Re: Re: Debica versus Barum
Ano, mel jsem na mysli Kleber Viaxer. Videl jsem je ted v akci za cca 1000 Kc. Tohle je ovsem prvni postreh, ze se nekomu sjizdeji rychle. Co jsem prochazel diskuse, tak si vetsinou pochvalovali velkou vydrz kolem 50 000 km. Ale asi do nich pudu - mely by byt lepsi i nez barum brillantis. -
« Re: Re: Debica versus Barum
Tie Klebery Viaxer uz mam jednu sezonu obute, no nezda sa mi, zeby sa nejako vyrazne opotrebovavali. Kupil som si ich za lacny peniaz, aby som ich mohol kludne rychlo znicit (o co sa aj snazim), no nedari sa mi to. Ako rychlo sa opotrebovali tebe ? -
« Re: Debica versus Barum
Burza: Jestli myslis Kleber Viaxer, tak to je dle mych zk. velmi slusna pneumatika, ale dost rychle se sjizdi. Ja bych ti doporucil Contieco contacty. Jsou sice cenove mezi drazsima pneu, ale stoji za to. Navic vydrzi dost km oproti konkurenci. -
"-- skrytý --" 15.09.04 11:36
« Debica versus Barum
Kterou z těchto značek (letní) by jste mi doporučili na felicii? Debica passio stojí cca 900 a barum brillantis cca 1100. Matadorky se prej rychle sjíždějí, tak ty jsem zavrhl. Ještě jsou hodně doporučovány klebbery, ale jsou taky drahší. -
"-- skrytý --" 08.09.04 18:42
« Nic proti rusum ...
"Nic proti rusum, jejich vyrobky jsou vyhlasene vetsinou svoji kvalitou a trvanlivosti..."
Mám visací zámek z ruska - rozměry těla 12cm x 12cm x 2 cm. Kovový oblouk, kterým se zamyká má průměr asi 15 mm :-)
Vidět tohle zloděj, tak se asi utluče smíchy >:D
Sovětské produkty = vítězství hmoty nad zdravým rozumem. U nás byl problém sehant petlici, do které se to vešlo :-) -
"-- skrytý --" 08.09.04 14:04
« Continental
Myslím, že ty Continentaly z Ruska nebyly, gumu jsem si prohlížel a todle by mě praštilo do oka, teda za předpokladu, že by na nich bylo napsáno Made in Russia. Každopádně mě příjemně překvapily jak byly tiché - takové ticho ve Felicii jsem předtím nepoznal. Jezdil jsem na nich až do května, pak už byly teploty kolem dvaceti stupňů a pneumatiky změkly a na silnici hodně plavaly. Ale přes podzim, zimu a studené jaro byly výborné.
P.S.: Dunlopy byly made in Germany :-) -
« Re: Re: Dunlop
Mluvil jsem s kamaradkou co dela u jedne nejmenovane firmy ucetni. Ta firma se zabyva dopravou do ruska (takovych firem je tu mraky). Z ruska pry vozi do otrokovic nejake pneumatiky...
To jen tak pro zajimavost... Takze je taky mozne ze Continental jsou made in Rossia >:D
Nic proti rusum, jejich vyrobky jsou vyhlasene vetsinou svoji kvalitou a trvanlivosti... -
"-- skrytý --" 06.09.04 12:50
« Re: Dunlop
Dunlop Wintersport M3 - maximální spokojenost (rozměr 195/65 R15)
Na Feldě mám Continental TS780 (tehdy na ně byla slušná sleva) a naprosto si nemůžu stěžovat - jízda byla komfortnější, než v létě na letních matadorech M12, a na uježděném sněhu byly jako přilepené. -
"-- skrytý --" 02.09.04 20:31
« 16" 205/55 - AVON ZZ3
Tak Vás tady zdravím! Má tady někdo skušenot s pneu: AVON ZZ3 205/55 16" ??? Mám je již rok a jsem moc zpokojen, ale chci znát ještě jiný názor.
Jo, pozor !!!!!! ( není to ta firma co vyrábí kosmetiku pro fasádnice....). >:D >:D >:D
Pavel -
"-- skrytý --" 02.09.04 10:36
« Re: Continental n Fulda ?
paveli, mam CPC v rozmeru 185/55 R15, fyzicky najeto 54.500, do konce sezony mi 60tis. najedou, pak uz budou na vymenu, ale ta vydrz je velmi slusna, uvazis-li, ze to neni budgetova guma, ktera ma, zjednodusene receno, diky horsim jizdnim vlastnostem vyssi kilometrovy probeh. Mam s ni vyborne jizdni zkusenosti jak za sucha, tak predevsim i za mokra a za nizkych teplot. Nizky valivy odpor, takze auto s nima jezdi hodne usporne. Vyborne vedou auto v zatackach a vyborne brzdi. Pri me navsteve kurzu bezpecne jizdy ve Vysokem Myte na polygonu jim slozil velkou poklonu sam p.Patera a bylo opravdu za co. :-) S ostatnimi dvema Tebou zminovanymi pneu nemam zkusenost, takze je hanit nebudu, ale s CPC chybu neudelas. Urcite se ty same pneu muzou jinak kvalitne chovat na ruznych vozech, v dusledku jineho rozlozeni hmotnosti, ale nemyslim, ze by se na nejakem jinem voze ty CPC mely chovat vyslovene zaludne. Pro Tve info, mam je na Clio 1.5dCi, je to sice ropak, ale v tehle kubature neni o moc tezsi nez benzinak (myslim bajvoko navic 20-30kg), takze o trochu tezsi na cumaku, naopak zadek ma Clio obecne lehci. Suma sumarum ... velka spokojenost jako uzivatele a planuju jit opet do CPC. :-) -
« Continental n Fulda ?
Ahoj, máte někdo zkušenosti s pneu Continental Eco Contact EP, ev. Fulda Carrat Attiro, ev. CPC ? Chci totiž koupit nějakou komfortní lehčí pneu s dobrými vlastnostmi a z různých referátů mi vyšly tady ty tři. Ptám se tady na fóru na zkušenosti, ne na "značku". Díky. -
« Re: Zimnípneu 195/65 R 15
FIRESTONE FW930 Winter
Hlavními přednostmi jsou zejména vynikající záběr i brzdění na sněhu a ledu a velmi dobrá ovladatelnost na mokré i suché vozovce. Směrový dezén, bohaté lamelování a směs běhounu obohacená silikou zaručují pneumatice optimální jízdní vlastnosti. Jako u většiny koncernových plášťů je i v konstrukci FW930 využita technologie UNI-T.
Mam je vyzkousene, jsou ok - dobry pomer vykon/cena, cca 2200 Kc... -
« Re: Re: pneu Lancer
Jasne, ze starsi, je to r.93. Jezdil jsem 175/70R13 Continental ContiEcoContact EP. Ty se už pouze vyprodávají, dneska je nástupce - snad verze Eco3 nebo tak nějak. Tiché, úsporné, dobré. Po třech letech však zcela nepochopitelně začaly dvě ze čtyř gum šíleně vrzat. Při pomalé jízdě bylo slyšet při každé otáčce kola jedno vrznutí. Vrrrrzzzz! No hnus! Nikdo mi to nevysvětlil, podle pneuservisáků byla guma i kord OK. Dal jsem tam ty Barum Brillantis a jsem spokojen, vrzání je pryč :-) Jelikož mám s nimi zatím jen malé zkušenosti, tak jedině bych řekl, že jsou trochu hlučnější. Byly však taky levnější... 8)
"Odpovědnost za vady
Prodávající odpovída za vady zjištené při předání zboží. O těchto musí kupující informovat prodávajícího písemně do 7dnů. Za vady zjištěné později a nesprávným užíváním prodávajicí neodpovídá. Za vady vzniklé při výrobě odpovídá výrobce.
Ochrana osobních údajů"