Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Bridgestone Potenza RE720
Na Vašich stránkách jsem viděl u týhle gumy fotky asi Vašeho auta. Jak si tyhle gumy vedou. Co byste vybral v rozměru 215/45 R17 ? Favority jsou Falken FK 451,Yokohama A539,Firestone SZ 80 a jako eko varianta Kumho 712. Preferuju jízdní vlastnosti na suchu. -
"-- skrytý --" 08.10.04 15:54
« Re: to:Mitsi - Bridgestone Potenza RE720
Absolutne se nemaji rady s vodou, hlavne pri jizde v primem smeru: zatacku jsem schopen na vode projet rychleji, nez tentyz usek po rovine (aquaplaning). Rovnez "grip" na vlhkem povrchu je problem. O spatnem drzeni stopy v primem smeru jizdy, citlivosti na vyjete koleje a bocni vitr, nepohli a hlucnosti radeji ani nemluvim. Zato na suchu v zatackach jsou neprekonatelne! -
« Re: zimne pneu
Z osobní zkušenosti s tímto rozměrem doporučuji SAVA Eskimo, které byly úplně super. Možná se trochu více sjižděly, ale jízdní vlastnosti byly výborné. Když jsem kupoval nové, tak mě v pneuservisu vnutili Firestone FW930. Prý SAVA už není co bývala. Musím říst, že Firestone jsou mnohem horší. Několikrát jsem dostal smyk, a to jak na mokré vozovce tak v rozježděném sněhu. Letos to ještě vydržím, příští rok koupím něco jiného.
Paja -
"-- skrytý --" 08.10.04 10:09
« Re: Low end značky
na zimu bych asi radši doporučil volit osvědčené značky, neboť se mi zdá, že právě korejci apod.nedokáží pořádně sloučit vlastnosti na sněhu/ledu/mokru/suchu - a tak jsou pneumatiky výrazně lepší na "jednom" povrchu, ale na "druhém" zase propadají -
« Bez nadpisu
Nemyslim, ze gumy Kumho, Hankook a Matador patria medzi budgetove znacky. Rozdiel ceny je dany hlavne lacnejsou pracovnou silou a tym, ze trh ich este neakceptuje ako spickove znacky. Ak ale ich kvalita bude na podobnej urobni ako v sucasnosti aj nadalej, casom sa medzi ne dostanu.
BTW mam skusenosti so zimnymi Matador MP58 a Hankook W400 - nemozem na ne povedat krive slovo. Lepsie sa mi zdali Matadory, hlavne ich zaber na snehu, naopak zase boli viacej hlucne. Pamatam si hlavne jednu cestu z Prahy do Bratislavy - celu cestu snezilo, cela dialnica bola pod snehom a ja som na kazdom kilometri dakoval chlapikom z korei, ze urobili take dobre gumy ;-) -
"-- skrytý --" 08.10.04 08:48
« Re: Re: Low end značky
Pro e-pneu.cz: OK, všechno dobrý?! Co jsme si, to jsme si...
To RV: Jenom abychom si ujasnili terminologii - u gum se nepoužívá termín "low-end", ale "budget" Proč? Prostě proto, že i tady lze objevit (samozřejmě to neplatí obecně, ale třeba jen ve vztahu k určitému rozměru, rychlostní kategorii atd.) špičkové gumy, které dokáží zvítězit i v oněch "podělaných" testech. Osobně bych už se dnes velmi zdráhal pejorativně přezírat např. zn. Kumho či Hankook. Obdobně jsem byl velmi přijemně překvapen celoročními gumami Tigar TG621 (185/65x14 v T), které jsem původně kupoval výhradně kvůli láci. Naopak mne velmi zklamaly zimní GY UG6 (zj. ve srovnání s UG5, na nichž jsem jezdil předtím), letní Bridgestone Potenza RE720 a nadšený nejsem ani z Pirelli P7. Tak si vyber...! -
« Re: Low end značky
No,mně by to taky zajímalo,ne,že bych si to někdy koupil, k tomu asi odvahu nikdy neseberu. Přidám podle měn ještě nižší low end : Kumho,Wanli,Federal,Nankang,Marangoni,Ko… Slyšel jsem, že nějakej rozdíl oproti top značkám tam je,ale normální řidič ho stejně nepozná. -
"-- skrytý --" 08.10.04 00:43
« to Mitsi
Nezměnil, jen jsem neviděl důvod zbytečně se dohadovat o něčem, na co máme evidentně rozdílný názor...pokud však nebudete mít námitek, rád budu opět diskutovat nad kvalitou jednotlivých pneu, nad regulérností testů, nad doporučením konkrétních rozměrů, apod. -
« Low end značky
Me by zajimal nazor na tzv. low end znacky. Osobne tam radim Debicy, Savy, Barumky, Matadory, Daytony aspol. Skutecne plati to co pred lety ? Tzn. vysoka hlucnost, nepresvedcive jizdni vlastnosti apod ? Ceny jsou lakave, nekdy az 1/2 ceny "znackovych" gum. Do ted jsem mel zimaky Dunlop Wintersport M2, ale letos musim prezout, tak se zajimam komplexne, co se za posledni 3-4 roky zmenilo. Diky -
"-- skrytý --" 07.10.04 09:54
« Re: Testy pneu
Já jsem jezdil na Astře DTI loni se Semperitama ve tvém rozměru a nebyly špatné. Ovšem 2 roky předtím jsem jezdil na Goodyear UG5 a ty byly ve sněhu bezkonkurenční - dokud se auto neposadilo na "břicho", vyjel jsem všude, řetězy jsem nepotřeboval, horší však byly na suchu, kdy dost plavaly v zatáčkách (asi měkké bočnice), třeba oproti těm Semperitům, ty zase mi na suchu přišlu stejně pevné jaké letní. Do hor bych si UG5 koupil znovu, kdyby se ovšem dělaly. O vlastnostech UG6 už pohledem na vzorek dost silně pochybuju. Ty Goodyeary i Semperity jsem vyzkoušel v Jeseníkách za sněhových kalamit (např. Vánoce 2001 byly super ;o)), kdy na I/11 od Šumperku po Bruntál nebylo vidět kouska asfaltu ... -
Resstless 07.10.04 06:36
« Testy pneu
Měl jsem svého času Vectru a jezdil jsem na zimních BRIDGESTONE 175x70 R14. Byly dle mého názoru dost dobré, vyjel jsem kamkoli, i tam kde jiní neměli šanci. Nevím jestli to bylo hmotností auta a nebo lehkou nohou na plynu, ale auto jelo jak v čerstvém, tak zejména na uježděném sněhu bez problémů a to i když už byly pneu sjeté tak na 3 mm. Je ale fykt, že na letních to prostě v zimě na sněhu nešlo jezdit, takže ty zimní gumy mají něco do sebe. Nyní mám ASTRU a zimní jsem pořídil SEMPERIT 195x60 R15, tak jsem zvědavej na srovnání, až je nasadím a bude sníh :-) . V různých hodnoceních se Semperit ani moc nevyskytuje, tak uvidím až z vlastní zkušenosti. Napište jaké máte zkušenosti se značkou Semperit. Dík. -
"-- skrytý --" 06.10.04 14:41
« Re: TESTY PNEU
Ano, přesně tak - testy se musí brát s rezervou - je mnoho faktorů, které ovlivňují chování pneumatik...
Nicméně jako vodítko při rozhodování jaké pneu to trochu poslouží - nejlepší jsou pak vlastní zkušenosti, ovšem takové, které můžete porovnat! Člověk, který na Felicii neměl nikdy nic jiného než Barum (nebo jinou značku), nemůže vyvodit závěr, že Barum je nejlepší! Na druhou stranu má každý člověk jiné požadavky... -
« Re: Re: Barum Polaris 2 a prijatelna nahrada do 2000 KC.
ja mam ale aj taky pocit, ze vsetky tie testy stoja za *. Marketingovy tah a ohlupnutie zakaznika.Kym ten test nieje robeny na Vasom aute, tak vobec neviete, ktora guma bude pre Vas ta naj. Raz je napr. M3 prva, potom ale 6, inde 3. Kazdy to hodnoti inak. Je velky rodiel , ci guma bola testovana na aute s 1200 kilami ci na 1400 kilovom aute, predny ci zadny nahon, 4-kolka. Tiez zalezi, ako je ta vaha auta rozlozena. -
« Re: Barum Polaris 2 a prijatelna nahrada do 2000 KC.
Měl jsem zimáky SAVA Eskimo2 a byly super. Teď mám Firestone FW 930 a jsou podstatně horší. Auto se chová podivně zejména na mokré vozovce a v rozježděném sněhu. Na ujetém sněhu jsou velmi dobré, ale kvalit SAVY nedosahují ani náhodou. Polaris je prý dobrá volba.
Paje -
"-- skrytý --" 04.10.04 21:20
« news
Nový test AUTOZEITUNG (zimní pneu 205/55 R16)
1) Dunlop SP WinterSport M3 ***
2) Pirelli Winter Sottozero **
3) Toyo Snowprox S950 **
Dle mého názoru kapánek rozporuplný co se týká výsledného hodnocení v závislosti na naměřených hodnotách!
to pprochi> Michelin PA2 jsou určitě dobrou volbou, jenom ta cena... -
« Re: Re: Re: ad zimní TOYO
Pro výběr zimních pneu, je nutné promyslet jejich použití:
u mne jet na hory znamená ujet nejčastěji cca 80% po mokré či suché dálnici a zbytek do hor po sněhu, proto mne zajímá malá hlučnost, malé opotřebení, vyšší rychlostní index (mám sporťáka), pak zákonitě musí mít horší vlastnosti na sněhu (mám v kufru řetězy, ale zatím jsem je nepotřeboval :-! ). Proto jsem zvolil TOYO 175/70R14 (doporučení výrobce, aby tam šly řetězy) a jsem spokojen, zatím jsem se všude vyhrabal a nebyl problém v 15cm nového mokrého sněhu na uklouzaném podkladu kolem 0°C, což nejvíce klouže.
Horal, který jezdí 90% na sněhu určitě zvolí co nejlepší vlastnosti na sněhu, ale zákonitě budou hlučnější a více se opotřebovávat... -
"-- skrytý --" 03.10.04 14:53
« Re: NÍZKÁ HLUČNOST
Všeobecně lze rozdělit pneu asi do dvou kategorií dle preference:
1) kladen důraz na ekonomičnost, tedy malé opotřebení, nízkou hlučnost a cenu
2) kladen důraz na jízdní vlastnosti v extrémních podmínkách, kde se přehlíží i o trochu vyšší hlučnost, opotřebení, cena...
Skloubit tyto dvě odlišné vlastnosti je velmi těžké a prakticky žádnou takovou pneumatiku neznám! Možná se o to snaží právě Michelin (vyjma ceny), ale názory se na toto dost různí! Doporučuji tedy vybírat pneumatiky nejprve dle kritéria ceny a poté podle toho, co přesně preferujete (jízdní vlastnosti na různém povrchu, hlučnost, opotřebení, ...)!
165/70 R13 v "rozumné" ceně do cca 1500Kč bych doporučil Firestone nebo Semperit, oboje ale nejsou zrovna nejtišší! V ceně do 2000Kč pak určitě Bridge LM18, Conti 780, Dunlop M3, Goodyear UG6, Pirelli Snowcontrol. Cena nad 2000Kč je dle mého názoru v tomto rozměru nerozum.
Ad hlučnost > všeobecně je charakteristická pro směrové pneumatiky, úspěšně se jí snaží snížit někteří výrobci uzavřením vnějšími drážkami, případně asymetrickou konstrukcí dezénu, ale i tak se může stát, že na některém voze je hlučnost vyšší, než na jiném... -
"-- skrytý --" 03.10.04 14:32
« Re: ad zimní TOYO
Pokud jste měl na bývalém Focusu 195/60 R15, pak si myslím, že takový velký rozdíl na 205/55 R16 to být nemůže - záleží ale také na jak širokém ráfku byly pneumatiky obuty - pokud zvolíte užší, pak bude jízda komfortnější na úkor "plavání" v zatáčkách! Nicméně na C-MAXe jsou orig.plechové ráfky 6,5x16 shodné jako orig.alu ráfky. Rozhodnutí je tedy jen na Vás.
Michelin Alpin A2 se bohužel vyrábí v rozměru 205/55 R16 jen v rychlosti "T", které jsou paradoxně ještě o trochu dražší než Pilot Alpin PA2 v rychlosti "H".
Ano, Bridgestone se opotřebují oproti Michelin rychleji, ale je to vykompenzováno o trochu lepšími jízdními vlastnostmi (především brždění). Na druhou stranu nízké opotřebení má všeobecně i Kleber, Barum a pár dalších tzv. "ekonomických" značek.
Doporučit nejlepší pneu prakticky nelze, protože i ta samá pneumatika může mít rozdílně vlastnosti na různých vozech - je to hodně individuální - mnohdy i sám výrobce modernizuje směs pneumatiky bez změny označení, takže se jízdní vlastnosti mohou měnit i v závislosti na datu výroby!
Obecně ale patří ke špičce v rozměru 205/55 R16 H tyto pneumatiky: Bridgestone LM25 (doprodej LM22), Conti TS810 (doprodej TS790), Dunlop M3, Goodyear GW3, Michelin PA2, Pirelli Sottozero, Snowsport. Někdo může mít s nimi různé zkušenosti, ale např.fakt, že třebas Pirelli Sottozero je schváleno do prvovýroby pro Gallardo asi už o něčem svědčí, podobně jako Dunlop M3 pro BMW M-series, atd... -
"-- skrytý --" 03.10.04 13:15
« NÍZKÁ HLUČNOST
Se zájmem pročítám předchozí příspěvky ohledně zimáků, doporučení je tady spoustu, ale často říkáte, že je patrná vyšší hlučnost. Já bych naopak chtěl gumy, které jsou tiché a to i na suchém povrchu. Dobré jízdní vlastnosti na sněhu, náledí apod. by měly být zachovány. Taky by neměly být příliš drahé. Aby to neznělo, že chci ideální gumu, tak to nemusí být držáky, protože v zimě najedu asi jen 6tkm. Máte někdo zkušenost s takovými gumami ? Dost mě zajímá, co doporučí e-pneu. Jo, rozměr mám 165/70 R13. :roll: :?: :!: -
"-- skrytý --" 03.10.04 11:19
« Re: ad zimní TOYO
2 e-pneu:
Děkuji. Ale jde mi i o komfort. Jak jsem psal, mám C-maxe a ta 16-ti palcová letní kola jsou zřetelněji "tvrdší" než 15-ky na mém bývalém Focusu. Proto jsem položil otázku na rozměr pneu.
Na letních kolech mám Alu ráfky, ale zimní sadu dám asi na plechové.
Od Michelinu jsem přemýšlel spíše o typu Alpin A2 než o verzi Pilot. Pokud si ale myslíte, že je to chyba, rád názor změním. Bridgestonky se prý rychle opotřebují a já najedu za zimu tak 30-40k km.
Jaké pneu bez ohledu na cenu byste mi na C-maxe doporučil? :?: -
"-- skrytý --" 03.10.04 01:32
« Re: ad zimní TOYO
ano, zůstal bych raději u rozměru 205/55 R16...pokud nejezdíte denně po horách na sněhu, pak není důvod volit užší pneumatiky - ty by tak přinesly maximálně vyšší komfort a finanční úsporu - co se týká šíře pneumatiky, tak se tu již o tom diskutovalo - rozdíl 195 vs.205 moc nepoznáte, mnohdy v závislosti na značce může být dokonce šířka dezénu 195 shodná ne-li širší než u 205
Pokud uvažujete o Michelinech, pak v rozměru 205/55 R16 se vyrábí model Pilot Alpin PA2, který je již poměrně drahý - to už bych pak radši zvolil levnější, ale nikoliv horší Bridgestone LM25! A pokud jezdíte v zimě na alu ráfcích, tak jistě oceníte výraznou ochranu ráfku, kt.má většina japonských pneumatik (obzvláště Bridgestone). -
"-- skrytý --" 03.10.04 00:42
« Re: ad zimní TOYO
2 e-pneu: Děkuji za odpověď.
Nejprve musím vyřešit dilema velikosti pneu. Radil byste zůstat na 205/55 R16 nebo jit do mého "zimního" rozměru 195/65 R15?
Co se týká samotného výběru pneu ještě pořád také zvažuji i Michelin Alpin. Jak jsem psal, měl jsem je na Focusu a byl jsem s nimi spokojený i když se mi zdály hlučnější. Můj problém je, že to byly první a zatím jediné zimní pneu, takže jsou i mým etalonem. -
"-- skrytý --" 03.10.04 00:00
« ad zimní TOYO
osobně mám zkušenosti s Toyo Snowprox S950 205/55 R16 91H (na předokolce 150k) - vynikající poměr cena/výkon, hodně měkká směs, takže není problém na sněhu/ledu (testováno v Alpách), dobrý odvod vody, naproti tomu překvapivě rozumné (nízké) opotřebení, trošku vyšší hlučnost (hlavně na suchu), dobrá směrová stabilita
v této cenové kategorii bych být Vámi ještě zauvažoval nad Firestone Winterhawk a Goodyear UG6 (přestože "Mitsi" s UG6 má špatné zkušenosti, já však dobré-to ale může být způsobeno mnoha faktory...)
nyní jezdím Vredestein Wintrac 225/40 R18 92V RF - mohu jen doporučit - hranice přilnavosti jsou ve všech směrech výrazně vyšší (způsobeno hlavně vyšším rychlost.indexem), paradoxně i vynikající chování na sněhu/ledu -
« Hyundai GETZ
Ahoj,
chtel bych se zeptat, jake alu disky by sly na tohle auticko %subj.%? Na webu jsem se docetl ze nabizi "orig." Lité kolo, 5,5x14" ... ma to 4 diry ale roztec nevim.
Ciste teoreticky, mam 14" alu co se davaly na Skoda Felicia "Atlanta" - Borbet Atlantis 4*100 ... se 175/60/14
Pujdou tyto ALU na GETZ a slo by na tyto starsi ALU prendat soucasne letni 175/65 R14? se kterymi jsem Getz koupil?
Moc tomu nerozumim tak se omlouvam, jestli jsem to napsal moc chaoticky.
Diky R. -
« zimní pneu
Já mám sportovně laděné auto(v létě 205/55R15) a mám předepsané zimní pneu 175/70R14. Mám Toya Snowproxess a i přesto, že jsou v testech hodnoceny jako průměrné, jsem s nima velmi spokojen. Často jezdím na hory a to po dálnici mokro a pak ostrá stoupání bez posypu. Tam kde ostatní dávali řetězy, tak jsem trpělivě počkal a bez problému se rozjel. I když mám ABS, tak se v zimě ozve minimálně i když jezdím dost rychle. Na mokru skvělé, tiché a za 1 zimu neznatelné opotřebení. 1 pneu stála 2000 Kč, objednáno u e-pneu. Dodávka bez problému. -
"-- skrytý --" 01.10.04 17:25
« Re: Re: R15 nebo R16?
Mám C-maxe 1.8 benzín. Předepsané 205/55 R16 87 H, na zimu můžu 195/65 R15 87Q.
Styl jízdy je klidný (je to rodinné auto ne sporťák :), proto si myslím, že bych mohl zůstat na 16-kách, abych v případě problémů s letními hliníkovými koly přešel na "plecháče".
Jsem z Brna, ale pravidelně jezdím v zimě na Drahanskou vrchovinu, kde se na těch okreskách bez zimních gum neobejdu. Bývá tam často dost sněhu a náledí, protože silničáři jsou z počasí pokaždé překvapení >:D
Na minulém autě (Ford Focus) jsem měl zimní Michelinky a kromě většího hluku (možná subjektivní pocit) byly výborné. Letní jsem měl 2x za sebou Pirelli (P6000 a P7) totální spokojenost, proto k nim trochu inklinuji. Stále vybírám ... horcí kandidáti jsou:
- Bridgestone LM25 (znám jen podle testů)
- Pirelli Snowsport 210 (nikde jsem nic nenašel o typu Sotorezzo :shock: a teď mě nahlodal TomB >:-[] )
- Continental TS810 (kolega měl letní a prý ani za ani za nic :?: ) a
- Michelinky Alpin 2, které jsou prý stálice.
Mám ještě tak měsíc na rozkývání. -
« Re: Re: R15 nebo R16?
to je ale veda. Tazko si vybrat. No ja sa na snehu nerad zbytocne vleciem. Mam rad relativne rychlu jazdu ( to namena , ze len co nasnezi, nehodim po pekne zasnezenych cestach 30-50km/h) aj na snehu. Nevadi mi ani, ak auto zakrutu berie trosku smykom(len ak povoluju podmienky a nikoho, ani sebe neohrozim), ale necakane ulety nemam rad. Mam ponukany rozmer 195/65/15 a ide to na noveho Megana combi. Ten zadok je urcite lahsi. -
« Re: Re: Re: R15 nebo R16?
Třeba je to jen můj dojem z těch gum, a někdo tě přesvědčí o opaku. Takhle mi naposled vlála * u auta, když jsem měl na předku zimní Debicy a v zadu letní Barumky. Pak jsem dal zimáky i dozadu a bylo po problému. Ale u těch letních je to celkem pochopitelný. Na druhou stranu je potřeba říct, že ty Debicy se relativně rychle utrhly při brždění na sněhu. -
"-- skrytý --" 01.10.04 13:54
« Re: R15 nebo R16?
ad rozměr> záleží také, co máte za auto (motorizaci), jakou preferujete jízdu...na zimu se všeobecně doporučuje užší pneumatika, ale opět záleží na tom, za jakých podmínek budete jezdit
ad Pirelli> asymetrický vs.směrový vzorek dezénu má trochu odlišné chování, "směrovka" je lepší na vodě na úkor vyšší hlučnosti - v rozměru 205/55 R16 bych doporučil asi nové Pirelli Sottozero nebo Conti 810...Bridgestone LM22 jsou pak vynikající na vodě, dobrý záběr na sněhu/ledu (velmi měkká směs-rychle se opotřebují), horší je to jen s hlučností, novinka LM25 na tom předpokládám bude podobně (lépe) -
« Re: Re: R15 nebo R16?
tak toto sa mi nelubi, ma este niekto tieto gumy? Mam u znameho slubene W210 a nelubilo by sa mi , keby mi ulietavala brdel, hlavne ked mam este aj kombika. To si radsej priplatim 600 a zoberem klasiku ako su Dunlopy M2/M3 alebo este pridam dalsich 200-400,- a budu Continentalky TS790/810 -
« Re: R15 nebo R16?
S Pirelli Snowsport W190 mám jednu dosts negativní zkušenost (aspoň pro mě). Na realtivně pevným, uježděným sněhu mi při mírným zatáčení několikrát ustřelil zadek auta (Fabia) a to i při nízkých rychlostech (40-60 kmh) dost mě to vyděsilo, protože ani Debicy, ani Dunlopy M3 nic takovýho neudělají. Ale obojí mají šípový vzorek. U tý Pirellky je to podle mě dáno tím, že vzorek je příčně řezaný - guma bokem bez problémů projede sněhem jak nůž. Jinak má dobrej záběr, dobrý brzdný vlastnosti, ale tohle se mi nelíbilo... Tom B. -
"-- skrytý --" 01.10.04 00:27
« R15 nebo R16?
Mam dotaz. Na aute mam letni 205/55 R16 91 H a alternativni mam napsane na zimu 195/65 R15 87 Q. Bude lepsi jit do tech 15 v rychlostnim indexu T nebo koupit zimni take 16-ky, opet v T? Letni mam P7 a u zimnich uvazuji take o P, tentokrat Snowsport W210 nebo 190. Ja vim, ze testy nejsou na 100% smerodatne, ale jak v Rakousku tak i v Nemecku byly dobre hodnocene Bridgestone Blizzak LM25? Co vy na to?
[odkaz]
[odkaz] -
« Bez nadpisu
To Mitsi: s tím opotřebením souhlas. Po dvou sezónách mám na těch Nokianech WR pryč cca 1.5 mm vzorku, což je lepší než u letních gum. A to jezdím dost ostře. No a v testech teď dostaly hodnocení, že mají velké opotřebení :-(( Blbost. Nebo rozdíl směsi mezi H a V? Každopádně šok pro mě byl, když jsem na nich vyjel poprvé - na léto mám Michelin Pilot Sport, a ty jsou podstatně hlučnější. Netušil jsem, že zimní guma může být tak tichá. Takže bych se na ty testy asi doopravdy vybodl... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diky vsem
Mitsi ma bohuzel pravdu, nejhorsi na tom je ze i jednotlive znacky vyrabeji ruzne po svete a kvalita se lisi. Jak uz jsem psal - nakup zakladu nekde jinde a zbytek se dodelava taky jinde (potvrzeno)...
Hodne v testech zatracovana Barum bravura byla lepsi ve stejnem rozmeru nez GY... Navic jsem ji jezdil celou zimu a golf IV, o 12 let novejsi auto na stejnem useku na zimakach o 10 mm sirsich dostal smyk jak nic ve stejne rychlosti, tak fakt nevim, co si o tom myslet (rychlost i ridic stejny, jen auto jine, skusenosti s obema vozy stejne...) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diky vsem
No toto znění obchodních podmínek na www.nejlevnejsipneu.cz by mne od nákupu odradilo
"Odpovědnost za vady
Prodávající odpovída za vady zjištené při předání zboží. O těchto musí kupující informovat prodávajícího písemně do 7dnů. Za vady zjištěné později a nesprávným užíváním prodávajicí neodpovídá. Za vady vzniklé při výrobě odpovídá výrobce.
Ochrana osobních údajů" -
« Re: Dunlop M3
luf> vzhledem k tomu, že nám výše uvedené Dunlopy M3 v rozměru 195/65/15 stojí vyrovnaný v garáži, tak by neměl být až takový problém je změřit. Jen si na to musím vzpomenout. Zkusím poměřit oboje (na 6" i 7" discích) ve více místech.
mitsi, sir anton> Netvrdím, že se 195 pneu je problém na 7" ráfku, jen je vyšší možnost poškození. A M3 tomto rozměru nemá chránič ráfku (tj. prohlubeň u patky, do které se schová disk). Ale věřím tomu, že v jiných rozměrech ho dělají. ContiPremiumC. mají tenhle chránič takyaž od 16".
Jinak s tou šířkou má Mitsi pravdu, měl jsem BS RE720 195/50/15 a když stály v regále tak byly o 1,5 cm širší než stejný typ, ale v rozměru 195/60/15.
Tom B. -
"-- skrytý --" 30.09.04 09:08
« Re: Zimní Nokiany
Mezi H a V může být propastný rozdíl, stejně tak jako v případě rozdílného profilového čísla. Proto nelze výsledky testů až tak jednoduše extrapolovat, tj. rozhodně neplatí, ža ta a ta guma je prostě vždy dobrá...
Moje reference na Nokian WR 205/65x15 99(EL) H: Jízdní vlastnosti se blíží letním gumám, výborné na suchu i mokru (a to i při ostré jízdě), vynikající směrová/příčná stabilita na sněhu a náledí, záběrové vlastnosti ovšem poněkud pokulhávají, s přihlédnutím k tomu jsou ovšem překvapivě dobré brzdné vlastnosti. Nepříjemně hlučné při jízdě na "dokonale vyhlazeném" (vyježděném od náklaďáků) asfaltu a při přejezdu vodorovného značení. Minimální opotřebení, valivý odpor OK. "Nesbírají" drobný štěrk s posypového materiálu!
PS: Na výsledky testů už prostě kašlu: "Moje" nejlepší guma za posledních x-let - celoroční Tigar TG621, vyrobeno v Srbsku a Č.Hoře! Bezkonkurenčně nejhorší: zimní GY UG6, jinak vítěz většiny testů!!! -
« Zimní Nokiany
Jezdím už dvě zimy Nokiany WR (205/55 16V). Jsem s nimi spokojený, v testech také vycházeli velice slušně, zejména pro můj podíl jízd převážně ve městě a jen občas na Vysočinu. Letos ale v testech v SRN dost propadly. Měl bych je doporučit kamarádovi, ale ten se dívá po testech taky, a tak nevím. Do jaké míry lze tyto testy brát objektivně? Mě to připadá, že tam vítězí hlavně v Německu vyráběné značky. Dále je pak problém - jak moc se mohou lišit výsledky rychlostní kategorie V /používám já/ a H, která byla testována? Znovu říkám, já jsem spokojenej, ale s doporučením dále nyní váhám. -
"-- skrytý --" 29.09.04 22:20
« ad šířka běhounu/dezénu
Šířka běhounu/dezénu je individuální u každého výrobce pneumatik i konkrétního modelu pneumatiky, výrobek musí vyhovovat toleranci (většinou, jak píše „Mitsi“, je to cca +/-1cm, tj.tolerance cca 2cm)!
Nicméně důležitější "šířka" pneumatiky je v místě patky, kdy takové rozdíly jako v šířce dezénu nejsou - pneumatika by totiž jinak nešla obout na požadované extrémy šířky ráfku (nebudu-li uvažovat šílenosti typu "tuningové áčko"). Přesto i v tomto parametru jsou jisté tolerance!
Všeobecně je asi nejširší Dunlop (konkrétně SP9000) a některé modely Firestone, Continetal, Falken, … -
"-- skrytý --" 29.09.04 22:10
« ad dodávky na Slovensko
dodávky na Slovensko se řeší dvěma způsoby:
1) zboží jde přímo k zákazníkovi na Slovensko (forma dobírky nebo platby předem) - cena dopravy je dle platného ceníku přepravní služby PPL ([odkaz] dobírka se tedy řeší individuálně dle objednaného zboží
2) zboží se posílá po domluvě na depo PPL/DPD nejblíže k hranicím, nebo je možné vyzvednout u smluvního partnera v Brně (forma dobírky, platby předem, nebo hotově u smluvního partnera) - toto se řeší opět individuálně -
"-- skrytý --" 29.09.04 17:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Diky vsem
Pro luf(a): Šířku běhounu zjistíš asi pouze tak, že dojdeš někam, kde ty gumy fyzicky mají, a změříš si to.
PS: Šířka běhounu je samozřejmě obsažena v podrobné výrobní technické specifikaci, ale k té se zřejmě nedostaneš... -
« Re: Re: Re: Re: Diky vsem
Da sa niekde ta sirka behuna zistit? Pripadne viete niekto ako je na tom Dunlop WinterSport M3?
BTW na penushop treba platit predom? Nasiel som ze sa da platit kreditkou, ale nikde nebolo napisane, kedy sa plati (po objednani, pri prebrani albo niekdey inokedy)? A kdesi som cital, ze peniaze idu do cudziny a platia sa dost vysoke poplatky za prevod do cudziny. Co je na tom pravdy? Nerad by som bol, aby nizku cenu neprevysili dodatocne naklady. -
"-- skrytý --" 29.09.04 16:43
« Re: Re: Re: Diky vsem
195/65x15 na 7x15 bych zase neviděl až jako takový problém... Ale bude asi záležet na gumě: Podle výrobce a konkrétního typu gumy může být rozdíl na 195-sátkách v šířce běhounu až 2 cm! Vím, to tady sice teď neřešíme, ale právě v uvedené kombinaci bych se asi trochu bál na 7 palcovém ráfku 195-sátek s hodně širokým běhounem.
PS: Jedny z nejužších běhounů používají u Michelinů... Tím současně v žádném případě nechci říct, že doporučuji Michelinky. Právě naopak! -
modus ponens 29.09.04 14:48
« Re: Re: Diky vsem
Drobná nevýhoda je, že M3 nemá chránič ráfku
Tak ja som kupoval Dunlop WS M3 zarucene so "Schutzleiste" v popise. Ako presne ma ten chranic rafiku vyzerat? Mam tam nieco ako odstavajuci pasik nad diskom, ale zase ako nejaka super ochrana mi to nepripada. -
« Re: Diky vsem
luf> pneu Dunlop WS M3 195/65/15 máme obutý na litých discích 6x15 i 7x15. Když ty dva sloupce pneu (4x) stojí vedle sebe, tak ten na 7" discích je o cca 10 cm vyšší. Drobná nevýhoda je, že M3 nemá chránič ráfku, takže když budeš mít disk s velkým (vystouplým) okrajem, tak přijde dřív k úhoně o obrubník. U těch 6" disků (orig VW) není šance za obrubník chytit. optimální by podle mě byl 6,5" disk. Na tý 6 je ta guma už moc vyboulená. Tom B. -
« Diky vsem
Dakujem za info. Najma Mitsi-mu za adresu na pneushop. Vedel som, ze niekde v CR je e-shop s dobrymi cenami a dobrymi referenciami, ale ziadny vyhladavac mi ho nevedel najst (ale chyba bude asi medzi monitorom a klavesnicou). Toto bol on! Kupim gumy od nich, Dunlop WinterSport M3 su tam o chlpok lacnejsie a snad teda budu aj v dobrom stave.
BTW Mitsi - nemas skusenosti s gumami 195/65R15 na diskoch 7x15? Viem, ze je to trochu siroke, ale tie disky mam doma. Nemam radsej kupit gumy 205/60R15 aj ked nie su v technicaku? -
"-- skrytý --" 29.09.04 12:20
« Re: e-pneu.cz
Priklad DOT kodu (vzdy pouze na jednom boku pneumatiky, obvykle v blizkosti patky plaste): napr. DOT1304 znamena, ze pneumatika byla vyrobena v prubehu 13. tydne r. 2004. Pokud na gume DOT kod vubec nenajdes, pryc od ni! S nejvetsi pravdepodobnosti ho nekdo odstranil (napr. odbrousenim), a asi moooc dobre vedel, proc tak cini... -
"-- skrytý --" 29.09.04 09:07
« Re:
Avon CR 75 (max. v rychl. kategorii T) a CR 85 (nižší profily ve vyšších rychl. kat.) rozhodně patří k tomu nejlepšímu, na čem jsem měl příležitost v zimě jezdit - navzdory výsledkům všemožných testů! Jen u CR 75 jsem zaznamenal větší projíždění/opotřebení středu běhounu, a to u všech pneumatik na voze a nedalo se to eliminovat změnou huštění. Jelikož ale měním gumy (obzvláště zimní) poměrně brzy, tak jsem s tím neměl žádný problém. -
"-- skrytý --" 28.09.04 22:07
« novinky zima 2004
Po menší odmlce v tomto fóru se Vám opět budeme snažit poradit se vším, co se týká pneumatik a ráfků!
Rádi bychom Vás upozornili na několik nových modelů pneumatik pro nadcházející sezónu (především Bridgestone Blizzak LM-25, LM-20, Continental WinterContact TS-810, TS-810 Sport, Pirelli Winter Sottozero) a na nové testy zimních pneumatik ADAC (DE) a ÖAMTC (AT) v rozměrech 205/55 R16 a 165/70 R14 (odkazy najdete na našich stránkách). Výše zmíněné novinky samozřejmě obsadily špičku - hodnocení *** "obzvláště doporučujeme"!
S pozdravem
J.Vitoň (administrator "e-pneu") -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: e-pneu
Problém asi není přechod ze 14' na 16' ale se změnou profilového čísla v závislosti na šířce plenu. Já přešel (díky koupi nového vozu) ze pneu 185/65 R14 na 205/50 R17 - což je absolutně snížení výšky bočnice o cca 2 cm a mohu žíci že i na takovém to profilu se na našich silnichích jezdit dá a to i na delší vzdálenosti, než je 200 km - představuje to ovšem mít podvozek (zejména tlumiče) v pořádku.
Ovšem u tebou požadovaném rozměru 195/40 je to o další 2 cm méně a to už bych si asi moc rozmýšlel :'-( -
modus ponens 27.09.04 12:56
« Zimne pneu 165/70 R14
to all:
Necital som prispevky dozadu, a preto sorry, ak sa pytam na nieco, co uz bolo riesene. Potreboval by som vybrat zimne pneu pre Punto III v rozmere 165/70 R14. Mate nejake osvedcene znacky, najlepsie vlastne skusenosti?
Cena je dost dolezity faktor, ale zase nie jediny a ani najdolezitejsi.