Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 23.10.06 00:57
« Re:
Dovolil bych si reagovat... Vzhledem k tomu, že do pneumatik dělám poměrně dlouho, troufám si tvrdit, že do oboru vidím o něco víc, než prostý zákazník. Pokud tvrdíš, že z internetu Tobě, nebo známým nikdy nepřišly staré pneu, nebo pneu s různým DOT, tak patrně žijete na jiné planetě... Já se s tím setkávám pravidelně... Samozřejmě, že některých e-shopů se to týká více, jiných méně. Případné nepřevzetí zásilky je sice pěkná věc, ale v reálu ne až tak jednoduchá. Ať tak, či onak, platíte dopravu zpátky k dodavateli a někdy ještě různé poplatky... V době, kdy člověk potřebuje nové pneu (zejména v zimě), není moc času se s někým handrkovat, takže většina lidí sklapne a berou to co je... Cena v pražských pneuservisech - jak říkám, stačí hledat... Já mám malou provozovnu v Praze a musím říct, že kompletní přezutí, tzn. montáž, demontáž, vyvážení provádím za 400 Kč (s dokladem) a to jsem ani ne 2 minuty autem od centra. >:D Likvidace starých pneu (i ty které jsem neprodal já) je samozřejmě zdarma... Stroje v dílně mám nové SICAM, takže ani tady to nešidím. Jinak ceny pneumatik u mně na provozovně - zajistím jakéhokoli výrobce za ceny o cca 5% vyšší, než na tady neustále opěvovaném pneunetu. Podotýkám, že často jsem i levnější... Připadá Ti to na pražský zkažený pneuservis drahé? Já myslím, že to je hodně solidní! Zároveň však přiznávám, že pokud za mnou přijde pán s papírkem v ruce, který tvrdí, že ty a ty pneumatiky viděl někde "támhle" na netu za tolik a tolik a abych mu je za tu cenu prodal a ke všemu ještě zdarma přezul, rychle mu ukážu, kde jsou dveře. Co se týká roztrhlé UG7, tak tu posílali na reklamaci k dodavateli, který k tomu poslal jasné stanovisko... Také není pravda, že běžný způsob skladování pneumatik je v "komínech" a podobně. Tedy záleží na tom, odkud ty pneumatiky berete, samozřejmě... -
« Bez nadpisu
Do roku 89 jsem bral gumy v Barum prodejne v Karline. Byly tam takovy podzemni prostory - zajimavy. Pak jsem bral gumy primo od Barumky v Bubnech. Mel jsem slevu na firmu kolem 20 az 30%. Od roku 96 jsem bral vyhradne z Vlachova Brezi - Autokola. Pak vzniklo E-Pneu. Nikdy jsem od nich nevzal ani dusi, problem - cena. Z prichodem E-shopu jsem zacal shanet pouze na internetu - ruzne. Nikdy me ani mym znamym neprisly gumy s ruznym DOT, natoz starym DOT. Navic nejsem idiot a umim cist a proste bych je neprevzal a fertig. V Praze zasadne do pneuservisu nejezdim. Naposled jsem si nechal provizorne ucpat diru v pneulandu (Za 80,-Kc - levneji to snad nejde ani na vesnici). Ceny prazskych pneuservisu se mi opravdu nezdaji vysoke, ale NESMYSLNE!!!! Je fakt ze mam svyho pneuservisaka daleko od Prahy kam jezdim na vikendy. Breci - internetovy obchod ho ubiji. Ale on to ma spis jako hoby a ne na obzivu. Za obuti elektronu (4ks), vyvazeni a montaze na auto si jeste nikdy nevzal vic jak 400,-Kč. No holt pracuje na venkove kde lidi nemaj penize a neni zkazenej Prahou. Kdyz mu rikam jaky jsou v Praze ceny, tak se jenom chechta. Rika: To vis muj sortiment jsou protektory a vybouchavani rezavejch plechacu na 120ky kladivem. Taky ho moc pobavila ta novinka husteni plynem. ;-)
Jo a oprava pichle bezdusovky, sundani z auta, zalepeni zaplatou, vyvazeni a montaz zpet - 150,-Kč. Zato v Praze reknou akorat tak: "BREJ DEN, TAK CO TO BUDE!!. Ten kdyz objednava nekomu novy zahranicni znackovy 16ky na ochcavku, tak vo tom jeste 2mesice povida. No holt na vesnici frci protektorovane pneu znacky Vranik. To ale asi uzovka nezna, nebo ano??? Kdopak delal posudek na tu UG7ku co bouchla ve 140v dusledku spatneho uskladneni - TUV ? Prosimte nestras lidi a podivej se na cem jezdej prazsky taxikari - to je teprve horor. No a nic se nedeje.
Jo a taky bych chtel videt jedinej "poctivej" pneuservis, kde skladujou gumy vedle sebe ane v kominech. Leda tak ve stojanu na ukazku lidem :P
Dyt ty gumy jsou nastosovany v kominech uz v centralnich skladech. Jak asi vypada ta uplne dole?? No a ty budes strasit nekoho nekvalitou. No a ty Barumky za 599,- meli loni. Letos zatim jeste zadna poradna akce neprobehla. Ovsem v jednom mas pravdu, jsou ruzni vykukove co se snazej cloveka napalit a ne jen v teto branzi. Holt, kdo tomu nerozumi ma smulu. -
"-- skrytý --" 20.10.06 14:38
« Re:
Canon : Tak to je mrzutý. Podobnou zkušenost jsem udělal s nejlevnejsipneu.cz . Po uplynutí doby kdy měly pneu dojít jsem volal zda se vůbec dočkám. Ujišťovali mě že do týdne budou ať nemám strach. No další zase nic , tak jsem volal znovu , a že pneu nemají a nebudou , snad za měsíc. 8-s
Jasně stane se , že něco není , ale pokládám za seriózní dát aspoň včas vědět a případně navrhnout něco jiného.
S tímto mám velice dobré zkušenosti z www.e-pneu.cz , kde jsem bral ALU disky. Do hodiny po odeslání objednávky zavolali , že disky zrovna nemají skladem a budou do 10 dnů , jestli to nevadí. Me to nevadilo. Kolega to samé, ale tomu to vadilo a tak si vybral jiné a do tří dnů je měl. Tomu říkám super přístup.
Jinak pneu beru od www.pneunet.cu a zatím spokojenost (3x). Když loni nebyli Goodyear UG7, volali že nejsou a budou až tak za tři týdny, tak jsem vzal Dunlopy WS 3D.
A to pneunet patří k těm levnějším. Takže se dá koupit i levněji s dobrými službami.
A pak taky přece není problém si pneu při převzetí prohlédnout, zkontrolovat DOT a případně poslat zpátky.
Když Ti v pneuservisu chtějí prodat starý gumy tak je taky přece nekoupíš. -
"-- skrytý --" 20.10.06 13:56
« Bez nadpisu
Je příjemné vidět, že existují lidé, kteří nepropadnou euforii nad super nízkou cenou, ale dokáží si spočítat všechna pro a proti. Já mám provozovnu v Praze a myslím, že do oboru docela vidím. Proto mě děsí někteří prodejci (ať už na internetu, nebo řetězce), když sleduji co vlastně nabízejí. Vzhledem k tomu, že v dnešní době na internetu prodává pneumatiky snad úplně každý a konkurence je obrovská, snaží se všichni tlačit ceny dolů. Dnes už to však jde jen na úkor kvality. Všichni musí být co nejlevnější a to proto, že např. internetový obchod nemá krom nízké ceny co nabídnout. Jediný způsob, jak toho dosáhnout, je shánět šunt. Jde například o pneumatiky z tzv. demontáží, které pneuservisy hodily svému dodavateli na hlavu, neboť je není možné ani vyvážit. Někdy "hází" tak, že se tomu ani nedá věřit. Na trh se dostávají dokonce pneu, které byly původně určeny k likvidaci. O pneumatikách třeba dva až tři roky starých ani nemluvě. Dnes se dokonce pozměňují, nebo odstraňují DOT kódy, takže nevíte, jak stará daná pneumatika je... Špatně skladované pneumatiky se také dají sehnat hodně levně. Na tom, že mají zdeformovanou kostru přece nezáleží... :-) Výsledek? Rok stará Goodyear UG7 explodovala známemu na dálnici a to nejel ani moc rychle (140 km/h). Toto je ta skrytá tvář co nejlevnějších nákupů. Je dobré si to uvědomit... -
"-- skrytý --" 20.10.06 13:23
« Bez nadpisu
Dříve jsem nakupoval na Pneushop.cz ale loni mi poslali pneu za 3týdny a každý vzorek pneu byl jinačí než ten druhý,myslím šířku drážky a pneu bylo přes rok staré,2ks výroba Španělsko a 2ks Romania,Bridgestone B390 195/65/15 91V.Nebylo to poprvé co mě sklamali,ale už naposled.Proto raději dražší ,ale kvalitní. :P
Nejlevnější není vždy nejlepší. -
"-- skrytý --" 20.10.06 09:46
« Disky/Elektrony
Viem, ze sa tu preberaju pneu, ale disky snad tiez nebudu od veci... ;-) Doporucite nejaky e-shop prip. servis (Praha a okolie) so slusnym vyberom diskov/elektronov (za rozumne ceny)? Elektrony vacsinou nebyvaju problem, ale najst shop na plechace, s podrobnejsimi udajmi (o plechoch) bol dost problem...
Nakolko zalezi na znacke elektronov/diskov?
Este otazka - sli by ste do pouzitych diskov/elektronov? Boli mi ponuknute elektrony (za rozumnu cenu), ale neviem, ci to nie je riziko... Chcem ich na zimu, poskodene by nemali byt, ale kedze som voci pouzitym elektronom skepticky, nekontroloval som ich... -
"-- skrytý --" 20.10.06 07:51
« Bez nadpisu
musím jedině souhlasit s užovkou.V hypermarketech je pneu nekvalitně několik měsíců skladované a potom v servisech se snaží něco vymyslet at ta pneu moc neháže akdyž se jim to podaří tak stejně závaží dlouho nevydrží.Několik mojich kamarádů takdhle dopadlo před několika lety a dnes se jenom smějí když vidí nakupující občany s pneu třeba v ........ >:D Pneu o velikosti 13-14palců je tak nízko že prodejce na internetu nemá skoro nic a to musí platit ještě za dopravu většinou.Ja nakupuji jedině pro svoji firmu na www.bestpneu.cz je to rychlé a hlavně nové pneu.Kvalita něco stojí,ale tady jsem spokojen. ;-) -
"-- skrytý --" 19.10.06 23:03
« Re: Re: Opravdu levné nové gumy - KDE?
Myslím, že ceny pneumatik v dnešní době jsou tak nízko, že víc to ani nejde. Co se týká pneuservisů v Praze, tak je třeba hledat a né brečet, že je to tam drahý. Pokud jsi campagnolo viděl barumky v rozměru 155/70 R13 v Cerrefouru za 599 Kč, tak si je tam jdi koupit a nehledej je na internetu... >:D Jen bych rád upozornil, že tyto lákavé nabídky mají jeden, či více háčků. To samé platí i pro extra levné internetové obchody. Je dobré si uvědomit, že levně koupíte jedině šunt. to platí vždycky! Buďte si jistí, že ta barumka z obchodního řetězce nebude to samé, jako barumka od poctivého pneuservisu. Vím o čem mluvím... Doporučuji koukat krom na cenu také na původ pneumatiky, její stáří, zda nemá pozměněný či nečitelný DOT a tak dále. Je toho víc, kdyby měl někdo zájem, můžem pokecat... -
"-- skrytý --" 18.10.06 14:34
« Re: Opravdu levné nové gumy - KDE?
Nevím, co chceš lepšího. Víc než 50% slevy z obvyklých cen ti nestačí? Jasně, že neznačkový pneu seženeš ve velkých sítích v akcích levněj, ale značkový nehrozí. Zadarmo ti ale gumy nikdo nedá. Zvlášž značkový, kde mají právě tyhle strányk smysl především. Jinak eště zkus pneu-servis.cz nebo německý delti.com, neznačkový tam mívají levnější, než u nás. -
« Opravdu levné nové gumy - KDE?
Nemate nekdo nejaky tajny link na opravdu levne pneumatiky?
Stranky typu: e.pneu, autokola, k+k, pneushop, nejlevnejsipneu, levnegumy atd. me moc neberou. Zvlaste pokud se daji neznackove pneu sehnat v akcich hypermarketu za par penez a oni je nabizeji za nesmyslne ceny. Konkretne shanim 155/70 R13 a davat 800 a vic za Barumky na vyse zminenych strankach se mi nechce. Zvlaste co je vloni nabizel carrefour za 599,-Kc vc. DPH pri odberu 4ks. Chapu ze prichazi sezona a s prvni snehovou vlockou lide zacnou brat pneusirvisy utokem, ale zbytecne nikomu vylepsovat zivotni uroven nechci. O pneuservisech ani nemluve. No a o prazskych se da snad prohlasit jedine - haha hihi hoho -
« Šířka pneu
Pánové, jezdil jsem jak 235/40 R18 tak 195/65 R16 a můžu říct jediný...
Kostitřas je super na kvalitní silnici, se super gumama není problém ani na mokru... na zimu rozhodně úzký, vysoký - pohodlí, pohoda... ostra jizda i v zime... Takže tak... www.epneu.cz :-)
Když máte jet v kalamitě 800km přes Alpy v noci, tak kvalitní úzkou gumu oceníte :-) Samozřejmě ve dne na sluníčku při city street racing jsou široký placky k nezaplacení :-) Jinak na divočinu po okreskách je to tak 50/50 jestli nechcete přijít o ráfky (z ráfků vajíčka), tak na plackách pojedete po dírách pomalu, na úzkejch a vysokech je to jako subaru - a ráfky se ani nezapotí :-)
Enjoy your riding! -
kostey 17.10.06 23:03
« Re: Re:
na 3 strankach jsem nasel ze maji 235. Sem myslel ze najdu spis min nez 225. Ja si myslim ze 225 uz je fakt hodne. myslim ze 215 by melo stacit. A pouziti rafku se v serii urcite odviji od pouzitych brzd, ale do seriovejch 15" 330mm kotouce proste nenacpu. Proto tam chci dat 17" kdyz vidim Golfa s 19" kolama tak nechapave kroutim hlavou... -
"-- skrytý --" 17.10.06 07:30
« Re:
kostey: Jukni se např., na čem jezdí Lancer EVO VIII, a pak posuzuj, zda Ti to stačí. Ono totiž rozhodně neplatí, že "čím širší, tím lepší".
PS: Otázkou je, jestli se průměr ráfku "za normálních okolností" neodvíjí především od použitých brzd... ;-) -
kostey 16.10.06 22:08
« Bez nadpisu
a zeptam se, co pneu na sprinty? Snazim se, dostat se na 1100kg. Vetsi rozdily na ubytku vahy jsou ale prave poznat na rotujicich castech auta. Takze co pneu na spriny? ne moc siroky (tezky) ani ne moc uzky, aby auto nestracelo drahocene desetinky sekund protacenim kol... To chce ale asi vyzkouset, to se od pocitace asi nevyresi, co? ale stejne, nejaky napady? a co jejich výška? asi co nejmin, co? -
"-- skrytý --" 16.10.06 21:30
« 225/45R17
Není to tak strašné - řídil jsem po D1 Oktávku II s tímto rozměrem pneu (225/45R17) a bylo to k mému úžasu naprosto v pohodě. Navíc tento rozměr pneu podvozku krásně vyhovoval (auto bylo s tímto rozměrem dodáno jako nové a Mitsi má asi pravdu že OII a 16" kola si moc nerozumí)- bylo to stejně komfortní jako s 205/55R16, ale auto sedělo na silnici jako přibité. Jen ty brzdy by mohla mít OII výkonnější - pneumatiky CSC2 měly při brždění zjevně ještě rezervu, ale na brzdu už jsem tlačil na můj vkus docela dost. -
kostey 16.10.06 19:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liť
hmm zajimavy, dik ;-) Ja tam dam ty 17". Vidam Cosworthy hodne na 18" ale to uz se mi zda moc. Co šířka 225? na to mi nic nereknes? :roll: Toho bych se spis bal jestli tohle neni moc. I kdyz zas 4x4 300+ koni by si stim melo poradit, ne? ;-) ale treba na D1 to bude asi peklo, co? -
"-- skrytý --" 16.10.06 10:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
Konkrétně si o tom nemyslím nic, neboť detaily neznám. Obecně si ale myslím asi tolik, že i podvozek shodné konstrukce bývá v případě "civilní" a "sportovní" verze téhož vozu velmi (ale opravdu velmi!) rozdílný v takových "detailech", jakými jsou materiál a technologie výroby ramen (a od toho se odvíjející vlastnosti), uložení/lůžka ramen a provedení jejich závěsů v karoserii/těhlici kola, uložení a průměr příčkých zkrutných stabilizátorů, náboje kol, pružiny a tlumiče, kinematika a nastavení/geometrie atd. atd. (brzdy v daném případě záměrně pomíjím). Prostě to, že "něco stejně vypadá", ještě vůbec nemusí znamenat, že to také "stejné je"! -
kostey 15.10.06 18:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
Mitsi napsal: ...že montáží těch 18-tek na pozvozek auta původně konstrouvaný na 15-tky šly jízdní vlastnosti vozu úplně do (no víte, kam)...
Mitsi: prosimte ty ses docela chytrej poradis mi? Na obyc sierry se davaly 13" kola, na Cosworthy (ktery maj konstrukci vicemene stejnej podvozek) se davaly pneu a kola 205x50R15 a ja chci davat na myho coswortha pneu 225x45 a asi 17" Co si o tom myslis? To uz je o 4 palce vic nez na obyc siere a o 2" vic nez co se davalo na Cossie. Ptam se kvuli tem jizdnim vlastnostem. Kola s pneumatikama me budou stat par desitek tis a tak nechci neco koupit a pak zjistit ze to je na *. Nejde mi o to jak to bude vypadat, ale jak to bude jezdit! Ale predbezne jsem rozhodnutej koupit ty co jsou na druhym obrazku (Compomotive MO 225x45ZR17)
kdyztak obrazek myho auta je tady:
takhle vypada ted
[odkaz]
a takhle bude vypadat na jare
[odkaz] -
"-- skrytý --" 12.10.06 19:03
« Re: Re: Re: Avon CR85
Nejsou, trebaze s UG7 to tezko srovnam - na tech jsem nejezdil, jelikoz jsem se po zkusenostech s UG6 zarekl, ze od GY v UG mi uz nikdy nesmi nic do domu.
Jinak jediny problem jsem mel s projizdenim stredu behounu, coz pricitam prilis uzkym diskum (vice ci mene se to projevilo u vsech zimnich gum, a to rozhodne neprehustuji). Zimni gumy menim pri sjetosti na uroven 5 - 4 mm vysky vzorku a k teto hranici jsem se priblizil po cca 30 tis. km, coz vzhledem k memu drivejsimu (pred 1. 7. t.r.) stylu jizdy povazuji za spickovy vysledek. -
"-- skrytý --" 12.10.06 10:30
« Re:
Jasně, nechtěl jsem nikoho záměrně děsit!
Také jsem viděl např. setrvačník motoru, který si "udělal cestu" skříní spojky a pak přes nějaké to příslušenství motoru ven, a přesto stále v klidu jezdím, jelikož riziko nehody v důsledku třeba toho, že vám v servisu někdo ten hliníčkáč či plecháč prostě pořádně nepřišrouboval, je nesrovnatelně větší, než že vám ten hliníkáč či totálně zrezivělý plecháč prdne.
PS: Rodičům svého času začalo hořet auto, protože v rámci pravidelného servisu nějaký servisák zapomněl zaolejovaný hadr v těsné blízkosti klínového řemenu... -
"-- skrytý --" 12.10.06 09:12
« Bez nadpisu
Pro uklidnění těch, které vyděsil Mitsi. Viděl jsem už několik prasklých plecháčů, zkorodovaných tak, že z nich trvale unikal vzduch, bloky motorů, proražené od ojnice - jednou dokonce vyletěla kapotou. Mě dokonce uletělo zadní kolo ve 120 km/hod. a nenašli jsme ho. Přesto jezdím dál a neklepou se mi z toho ruce. To riziko, že Vám praskne za jízdy hliníkáč, je proti ostatním rizikům tak malé, že nestojí za to se tím zabývat. -
"-- skrytý --" 11.10.06 12:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
MartinV: Na hliníkáčích klidně jezdit, ale jen na takových u kterých znáš původ - hliníkáče pochybného původu (z bazaru) jsou něco jako protektory - nkdy nevíš co se skrývá uvnitř.
Automotive průmysl je přeci jen dost paranoidní co se týče bezpečnosti, takže nové výrobky jsou poměrně bezpečné. -
"-- skrytý --" 11.10.06 11:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
Jak jsem už napsal, není "alu" jako "alu". Kromě toho, marketing dělá úplné divy: stačí juknout do sousedních vláken, kde se běžně řeší, zda vypadají lépe 17-ky nebo 18-ky, případně zda by se tam nevešly ještě větší, a vlastně vůbec nikoho nezajímá, že montáží těch 18-tek na pozvozek auta původně konstrouvaný na 15-tky šly jízdní vlastnosti vozu úplně do (no víte, kam)... -
"-- skrytý --" 11.10.06 11:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
Nechtěl jsem někoho děsit, jen jsem považoval za nutné upozornit na určitá "úskalí" jejich použití. Samozřejmě existují např. kované hořčičáky, jejichž vlastnosti zdaleka předčí jakékoli plecháče, ovšem i to má háček: málokdo si je může z finančních důvodů dovolit... -
"-- skrytý --" 11.10.06 10:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
Na tohle asi neexistuje jednoznačná odpověď. Co jsem měl možnost vidět "výsledky", tak většinou zřejmě nejdřív prdla loukoť a hned poté se zbortila obruč. Ale viděl jsem i kousky v hodně zbídačeném stavu, na nichž majitel ještě dojel, resp, nějakou dobu jezdil. -
"-- skrytý --" 11.10.06 10:52
« Re: Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
Je tu ještě jedna záludnost liťáků, a tou je hloubková koroze hliníku a jeho některých slitin, která je velice nebezpečná, neboť bezprostředně ohrožuje pevnost materiálu, přičemž "na povrchu" to ještě nevypadá příliš zle. Proto se dříve hliníkáče zásadně nepoužívaly v zimě, ale s postupem kvality povrchové úpravy, zejména speciálních několikavrstvých nátěrových systémů (samozřejmě jde o nástřik) se ochrana zlepšila natolik, že je lze bez obav používat i v zimě. Základním předpokladem ovšem je neporušenost jejich povrchu, resp. povrchové úpravy. -
"-- skrytý --" 11.10.06 10:46
« Re: Re: Re: Plecháče vs. liťáky
V případě, že se Ti na hliníkovém disku nebude cokoli zdát, rozhodně na něm nepokračuj v jízdě! To bohužel nevylučuje možnost, že Ti prdne třeba i kousek, na němž na první pohled žádnou změnu nevidíš. Rozhodující pro posouzení stavu je totiž pouze rentgenologické vyšetření.
PS: Pro uklidnění dodávám, že se to zase nestává tak často a když už, tak bych to vzhledem ke stavu daného liťáku spíše už dávno očekával. -
"-- skrytý --" 11.10.06 10:16
« Plecháče vs. liťáky
Plecháče jsou vždy naopak měkčí, než lité disky, tedy pokud zrovna nejsou odlité opravdu jen z hlíny! A více vydrží (ty plecháče) prostě proto, že jsou pružnější a ocel navíc netrpí nedostatkem, který bych nazval "paměťový efekt": hliník si "pamatuje" každý náraz, a když se jejich "přidělené penzum" vyčerpá, tak praskne. Proto dříve byla doba použitelnosti litých disků, zj. tzv. "hořčičáků", omezena výrobcem jistou určenou dobou. Dnes se běžné (tj. nekované) liťáky z tohoto důvodu silně předimenzovávají, aby nebylo nutné určovat "dobu použitelnosti", což se na druhé straně negativně promítá do jejich hmotnosti atd. atd. Prostě všechno souvisí se vším a vždy je "něco za něco". -
"-- skrytý --" 11.10.06 10:01
« Re: Alpin 3
Micheliny jsou většinou dost drahý a za menší peníze se dají koupit , stejně, ne-li kvalitnější pneu, např. Goodyear UG7 nebo Dunlop WS 3D. Osobné mám Dunlop WS 3D a jsou super i na dálnici. Ovšem kdybych byl loni rychlejší tak jsem měl Goodyear UG7 ale nějak jsem to zaspal a pak už nebyly. UG 7 má kámoš na služebním autě a říkal, že lepší gumy ještě neměl. (nezná Dunlopy >:D ).
to Ferin : Na zimu mám ALU disky Enzo V - jsou lakovaný, jednoduchý a dobře se čistěj. Žádný poškození od soli se nekoná. Už jsem jě měl předtím na Lantře a taky v pohodě, tak jsem je koupil znova. Pro mě je to lepší než abych pořád kupoval poklice, když mi je přes noc stejně někdo ukradne a nebo je necháš v první díře. Sice plecháče jsou tvrdší a asi toho vydržej na rozbitých silnicích víc, ale to bys nemohl mít ALU ani v létě, protože to je taky samá díra. -
"-- skrytý --" 09.10.06 08:08
« Re: Re: Re: Re:
to Shi : Souhlas , ale je třeba upozornit , že ne všechny gumy , které jsou měkké a tím pádem se sjíždění víc , jsou automaticky lepší. I taková měkká guma může mít horzné vlastnosti. Záleží určnitě i značce pneu.
Podle zkušeností se mi třeba zimní Dunlopy sjíždějí pomaleji než třeba Barumky a Dunlopy jsou podle mě o dost lepší.
Jinak 100 tis.Km je na pneu hodně dobrý výkon, ale říká se, že zimní pneu mají životnost 3 roky , takže pokud toto za tři zimy nenajedu a já to nenajedu , tak to pro mě ztrácí smysl a radši si koupím pneu, které vydrží třeba jenom 50-60 tis. Km, ale mají lepší jízdní vlastnosti než tato , podle mého názoru, extrémně tvrdá pneu. -
"-- skrytý --" 06.10.06 08:46
« KLEBER
Kleber Krisalp mam najeto 45tis a vzorek jako novy, ma super nizke opotrebeni ale zato o neco horsi jizdni vlastnosti sou prumerne.
S kamosem co ma good year ultra grip 6 sme v zime zkouseli jeden kopec on jej dal s fabii ja sem jej nevyjel s octavii ani jeden nemame protiprokluz. Pro mene narocne ridice vhodne dobry pomer cena vykon, asi nejlevnejsi sou na www.nejlevnejsipneu.cz zatim zdarec vsichni. -
"-- skrytý --" 16.09.06 22:41
« Bez nadpisu
Prodavam 4 ks Nokian Winter 205, 70, R15, H ... rok stare skoro fungl nove... najeto cca 4-5 tis. km. Mel jsem na Subaru Outback ktery jsem prodal... Puvodni cena byla 3500,- pro ks (dohromady 14 tis.). Chci se toho zbavit za 7 tis. Mam Mondeo a manzelka Clia (oba potrebuji zimaky)....Dohoda jista..... :idea: -
"-- skrytý --" 15.09.06 23:09
« zimne 205/55/16
Zdravim, chcem kupit zimne gumy a rozhodujem sa medzi Pireli W190snowsport, ContiTS810, Dunlop WS 3D, Bridgestone Blizzak LM25. Jazdim 50% mesto (BA), 30% dialnica, 20% okresky. A 1-2x do roka Alpy.
Pozrel som si uz skoro cele forum, zatial mi to vychadza na ContiTS810, ale su aj najdrahsie.
Co mi poradite?
Dik. -
"-- skrytý --" 10.09.06 19:48
« Bez nadpisu
Mám na Pandě 1,2 Goodyear GT2 175/65 14" na ALU a najeto mají přes 40000km, ale s jistotou mohu mluvit o posledních 25000km, kupoval jsem dovoz z IT a mělo to najeto asi 15000km (super stav, výbava něco mezi Dynamic a Emotion). Gumy jsou ještě dobrý, mají víc jak 2mm. Jsem s nima velmi spokojen a na jaře je koupím znova, na zimu asi koupím Goodyear UG7, ale 165/70 13" mám na ně plecháče.
ad "naše pneu"
Před 5 lety jsem pracoval pro jednu nejmenovanou gumárenskou firmu v Praze a po zkušenostech, které jsem viděl ve výrobě bych si gumu z Otrokovic nekoupil ani na koloběžku. Oni totiž berou pogumované plátno z Prahy a co ti alchymisté dělají se směsma, to je hrůza. Jediné směsi, které jsou tvrdě sledované, tak to jsou směsi pro Conti. Nevím jak to vypadá dnes, ale asi se moc nezměnilo. :( -
"-- skrytý --" 09.08.06 11:48
« Bez nadpisu
SirAnton: Nájezd máme podobný, ano zatím vypadají, že dalších 10 000 km zvládnou bez problémů.
Mé důvody pro Dunlop MAXX:
Měly by být rozumným přiblížením k vlastnostem které má ContiSportContact a přitom by měly být tišší než SportContact.
Nevěřím italským výrobcům a proto neuvažuji Pirelli.
D-MAXX Bude nejspíš stát trochu méně než ContiSportContact a vlastnosti budou podobné.
Z nějakého důvodu je mi D-MAXX sympatický.
Kdybych se nebál hluku tak rozum volí ContiSportContact.
Mimochodem Lexus dává D-MAXX jako prvomontáž na IS250 a věřím, že japončíci ví proč to dělají.
Na aktraktivní dezén jsem fakt nepomýšlel, ale máš pravdu, že nevypadají špatně :-D -
modus ponens 09.08.06 11:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Letne pneu 205/55 R16
shi:
pokial mas Michelin Primacy ako ja, tak to bude trvat dlho. ;-) Tie moje maju najazdene uz takmer 55tis. km a este nie su zodrate. Pomaly vsak uz premyslam nad volbou novych, pretoze ktovie, co zistim pri prezuti na zimaky...
Preco MAXX? Kvoli atraktivnemu dezenu? Ten sipovity tvar vraj dost zvysuje valivy odpor a hlucnost. Alebo su to len famy?