Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Kleber Viaxer nebo dunlop SP 30?
SP 30 s uz 6 mesiacov doma a tatko hned spozoroval vyrazne stisenie hluku oproti Matadorom. S Klebrom skusenosti nemam. Tatko je stylom zavodnik a kedze este nikde nevyletel zo zakruty, budu nozaj celkom dobre. Dunlopom chybu neurobis. Ja som bol velmi spokojny aj s SP 200, len na feldu sa "13" rozmer neroby. Mal som 175/65/14. Nemohol som sa stazovat, boli super. -
"-- skrytý --" 12.10.04 20:07
« doporučení pneu
to timi > 185/65 R14 (v ceně do 2500,-)
zužit výběr na tyto kvalitní pneu:
Bridgestone LM20
Dunlop M3
Goodyear UG6
Pirelli Snowsport
to Lubos1 > 195/65 R15
z níže uvedeného byste měl být spokojen v každé volbě, k užšímu výběru bych klidně ještě přidal Dunlop M3, Conti 810, Pirelli Snowsport
špatné zkušenosti s GY UG6 jsem zatím slyšel pouze od Mitsi, já s nimi mám zatím jen dobré zkušenosti (konkrétně testováno na Golf IV 1.9TDi 195/65 R15) -
"-- skrytý --" 12.10.04 19:57
« DOT - stáří pneu
všechny pneumatiky nabízené na e-shopu jsou nejaktuálnějšího data výroby, neboť jsou přímo od distributora, pokud by se jednalo o výprodej se starším DOT, musí být na to samozřejmě zákazník upozorněn
ad akční ceny - máme je i na novinky jako Bridge LM25, Conti 810, atd., které se začaly vyrábět teprve tento rok! -
"-- skrytý --" 12.10.04 19:03
« Re: Re: Levné pneu
Mitsi já souhlasím, že levné neznamená automaticky mizerné a drahé naopak automaticky výborné. Já jen chtěl naznačit, že kupovat levné pneu je jako kupovat levné víno. A kupovat drahé pneu je jako kupovat drahé víno. I mezi drahými víny může být nepitelná břečka. No a nejlevnější vína jsou velmi často nepitelné břečky.
UG6 jsem nikdy nezkoušel. Ale podle toho co píšeš, tak asi bude patřit mezi výrobky, jejichchž kvalita je nepřímo úměrná množství reklamy v TV :shock: .
Za zimní já zatím zvolil Continetal TS780 (165/70R13 T) a Dunlop Wintersport M3 (195/65R15 H) a v obou případech jsem navýsost spokojen a příjemně překvapen. -
"-- skrytý --" 12.10.04 17:48
« na novém autě gumy s DOT 4102 - 2 roky staré...
před tejdnem jsem koupil auto a prodejce mi jej předal - viz předmět...jedná se o pirelli 205/55 R 16....je to normální, bezpečné? Gumy, který se válely 2 roky někde na skladě?? Mám jim to hodit na hlavu? Dík za názory... :? -
« Re: Levné pneu
Mne se libi z tech levnych napr. Savy Eskimo S3, dle testu ADACU ziskaly 2** ze 3, 3*ze3 mely tusim jen 4 typy pneu, mimo jine Michelin Alpin 2. Ty Savy me vskutku prekvapily, vyrovnaly se v souhrnu vetsine slovutnych znacek. Celkem testovali cca 15 druhu pneu +- Posledni 2 mista obsadily nejake protektory. -
"-- skrytý --" 12.10.04 17:41
« Re: Levné pneu
shi: Ale totez prece plati i na opacne strane spektra! Za uplne nejhorsi zimni gumy, na nichz jsem kdy jezdil, si dovolim smele oznacit GoodYear Ultra Grip 6, a to navzdory vsem vysledkum testu (ve vetsine se umistily na spicce) i cenove hladine (nekde nad prumerem az mezi drazsimi). Krome pohodli, tichosti a vzhledu totiz neni nic, zac bych je mohl pochvalit...
PS: Osobni zkusenost se dvema rozmery (vyrobenymi ve dvou ruznych zemich, vcetne SRN) na dvou ruznych vozech... -
"-- skrytý --" 12.10.04 16:54
« Levné pneu
Mitsi, ale ono je to opravdu jako s vínem - i mezi levnými víny člověk občas narazí na poklad. Ale pokud chci někam přijít se slušným vínem, nemám spolehlivý zdroj informací o jednotlivých vínech a nehodlám experimentovat a riskovat, že to nebude k pití, tak si vyberu něco spíš ze středu cenové hladiny.
Většinou když vybírám pneu, tak nemám možnost si je osobně vyzkoušet přímo na autě, na kterém s nimi budu jezdit, takže holt kouknu na testy pneu v podobném rozměru, zamyslím se nad svými prioritami (u mě obvykle brzdná dráha na mokru), vytipuji pár favoritů, kteří nemají výrazné slabiny a pak si vyberu podle ceny.
Já jen chtěl onoho tázajícího se upozornit, že jít pouze po ceně se nemusí vyplatit. -
« Nokian HKPL NRW
Jaké máte zkušenosti s pneumatikami Nokian? Mám na mysli jízdu především na sněhu, co se stability v zatáčkách a záběru týká. Já používal HKPL NR 10 a byl jsem velmi spokojen. Podle jednoho kámoše, jsem na nich se Subaru dokázal zajet na sněhu jednu hodně zatáčkovitou trasu rychleji, než jí zajede většina lidí na suchu v létě.
Bohužel se NR 10 přestaly v mém rozměru vyrábět, tak jsem přešel na směrovky NRW a ty mě docela zklamaly. Auto jde mnohem dříve do smyku než předtím a celkově se mi zdá méně stabilní i když pořád je to lepší než Vredesteiny co mám na druhém autě. Máte někdo nějakou zkušenost s HKPL NRW? -
"-- skrytý --" 12.10.04 16:15
« Re: Re: 185/65 R14
To shi: Jen tak pro zajimavost Ti sem zkopiruji muj nedavny prispevek v ramci jine rubriky (Zkusenosti s Meganem Grandtour) letec: (cit) "Dobry pneu to je zaklad, takze nejaky Avony apod. nepripadaj v uvahu."
- Avon CR 75 a CR 85 bylo zatím to nejlepší, na čem kdy v zimě jezdil. A to jsem vyzkoušel (uvedu pouze značky zimních gum, které jsem kdy dlouhodobě používal): Barum, Continental, Dunlop, GoodYear, Hankook, Maloya, Michelin, Nokian, Uniroyal, Vredestein, Yokohama. Snad jsem žádnou neopomenul a když, tak jako ilustrace toho, co mám na mysli, to snad stačí, ne? Kvalita, resp. souhrn vlastností pneumatiky, totiž není o její PRODEJNÍ CENĚ!!!
PS: Ve vyctu jeste chybi zn. Semperit, s jehoz zimaky jsem rovnez mel prilezitost "stravit sezonu". Kratkodobe zkusenosti s dalsimi znackami do toho radeji vubec ani nepocitam! -
"-- skrytý --" 12.10.04 15:06
« rozmer pneu
Chtel jsem se zeptat, kupujete zimni pneu stejny rozmer jako letni? Mam 195/65 R-15 a uvazuji jestli 195 nebo uzsi?
Jak psal, ze maji zivotnost jen 4roky? To neni nic moc, pokud to nejaky cas lezi na sklade. Pokud maji akcni slevy, da se predpokladat ze nebudou vyprodavat nove pneu. Mate nekdo zkusenost, ze by opravdu 5 rok ta pneu mela viditelne horsi jizdni vlastnosti? Nehlede k tomu ze uz bude trochu sjeta, teda pokud neprijde uz 5 let stara guma :shock: -
Lubos.1 12.10.04 14:56
« Zimne pneu na Mazdu 6
Poradte, na Mazdu 6 v rozmere 195/65/R15:
- Michelin Alpin A2
- Brigestone LM 25
- GoodYear UG 6
Doteraz som mal na P307 Michelin Alpin A2 a bol som spokojny. Cena vsetkych troch je prakticky rovnaka. V testoch su zhruba na rovnakej urovni. jazdim vacsinou v zime na suchej ceste.
Ktore doporucite? -
« 185/65 R14
... jakákoliv zimní guma (myšleno ne moc stará a nesjetá na kord od některého zavedeného výrobce) je v zimě rozhodně lepší než letní. Na 323 SDN 1.5i 97 jsem jezdil dřív na Barum Polaris, teď tam mám Polaris 2(pozor, jsou výrazně měkčí a rychleji se sjedou). Já na zimních gumách jezdím někdy od roku 92 a rozhodně bych to už jinak nedělal. Koncem listopadu se přezouvá. Sám vyzkoušíš a uvidíš ...
PS: Jsem z Vysočiny a tak občas dochází i na řetězy. Zlaté Š 120 >:D
Karel -
« životnost
Ještě mi není jasná jedna věc a to jest, koupím přes e-shop pneu a z nějakého jejího výrobního čísla vyčtu stáří. Říká se, že mají nějakou životnost, pak guma strácí své vlastnosti. Je tato doba dobou užívání + skladování? (mysím třeba čtyři kr. zima a zbytek času uschována) Jde mi o to, abych nekoupil levný pneu na které dá prodejce cenovku s akční slevou nebo doprodej, pak zjistím ře už mu dva roky tvrdne na skladě, a že jí můžu za další dva měnit. Abych z neznalosti nenaletěl nějakému vychytralému prodejci a nkoupil ve slevě nějakej neprodejnej výrobek. -
« 185/65 R14
Dobrý den,
potřebuji koupit zimní pneu na své autíčko, jelikož nechci ohrožovat sebe ani ostatní (jako minulej rok) a myslím, že už je ta pravá doba. Rozměrově by to mělo být 185/65 R14 na Mazdu 323F obj. 1.8. Jelikož se všude říká, že životnost je 4 roky, přemýšlým o nových a pak je buď prodat bude-li zájem, nebo dojezdit jako letní (jestli je to dobrej nápad). Ročně najezdím tak 8tis km. Myslíte, že mi bude stačit když si na e-pneu vyberu ty nejlevnější? Nebo je i pro začátečníka pocítit rozdíl v jednotlivých cenových kategoriích zimních pneumatik, když nemá srovnání a zatím vždy jezdil jen na letních barumkách? Předem děkuji za případnou radu. Tomáš -
« Re: Re: Firestone SZ80
vaha pneumatik by sa tiez mohla uvadzat ako jeden dolezity parameter a nielen u pneumatik, ale aj u diskov. Len neviem aky velky je ten rozdiel. 300g nic neznamena, ale ak je na "15-17" rozdiel 1- viac kg, je to uz zaujimava, hlavne ked sa kupia aj lahsie disky. Potom celkove odlahcenie 3kg by auto s mensim obsahom pekne pocitilo v pruznosti, akceleracii. -
« Firestone FH SZ80
to:e-pneu : Vzorek má tato pneu zajímavý,otázkou je km průběh. Jen pro zajímavost ,mě vydržely FH 700 (made in Spain) pouhých 25 000 km. Dost málo na to abych si jich užil a to se nepovažuji za závodníka. Tak co mám si zase koupit FIRESTONE ? ;-) ;-) ;-) -
"-- skrytý --" 11.10.04 18:08
« Re: Firestone SZ80
to ne, Pirelli P6000 jsou min.o kategorii níže, hodně také záleží na rozměru, rychlost.kat.a především na voze!
Nicméně je zajímavé například srovnání hmotnosti (v rozměru 225/40 R18), kdy Firestone SZ80 je výrazně lehčí než Bridgestone S03PP (podobné technologie i prvky dezénu)...stejně tak Falkeny patří k jedněm z nejtěžších pneumatik! -
"-- skrytý --" 11.10.04 11:32
« to RV
ad 165/70 R13 zimní
v tomto rozměru asi moc velké rozdíly nepoznáte - nejlepší poměr výkon/cena asi bude u Semperit Wintergrip a Firestone Winterhawk, doporučil bych ale klidně Conti780, Michelin AlpinA2, Pirelli Snowcontrol
ad 215/45 R17 letní
na Falken FK451 jsem jezdil přímo v tomto rozměru, jsou velmi dobré na vodě, ovšem velmi dlouhá brzdná dráha na suchu i mokru, trochu hlučnější a neskutečně tvrdé bočnice, tj.žádné tlumení nárazů
na Firestone SZ80 (225/40 ZR18) jezdím teď, a kromě horších vlastností v zatáčkách k nim nemám výhradu -
« Re: Re: Bridgestone Potenza RE720
Na Vašich stránkách jsem viděl u týhle gumy fotky asi Vašeho auta. Jak si tyhle gumy vedou. Co byste vybral v rozměru 215/45 R17 ? Favority jsou Falken FK 451,Yokohama A539,Firestone SZ 80 a jako eko varianta Kumho 712. Preferuju jízdní vlastnosti na suchu. -
"-- skrytý --" 08.10.04 15:54
« Re: to:Mitsi - Bridgestone Potenza RE720
Absolutne se nemaji rady s vodou, hlavne pri jizde v primem smeru: zatacku jsem schopen na vode projet rychleji, nez tentyz usek po rovine (aquaplaning). Rovnez "grip" na vlhkem povrchu je problem. O spatnem drzeni stopy v primem smeru jizdy, citlivosti na vyjete koleje a bocni vitr, nepohli a hlucnosti radeji ani nemluvim. Zato na suchu v zatackach jsou neprekonatelne! -
« Re: zimne pneu
Z osobní zkušenosti s tímto rozměrem doporučuji SAVA Eskimo, které byly úplně super. Možná se trochu více sjižděly, ale jízdní vlastnosti byly výborné. Když jsem kupoval nové, tak mě v pneuservisu vnutili Firestone FW930. Prý SAVA už není co bývala. Musím říst, že Firestone jsou mnohem horší. Několikrát jsem dostal smyk, a to jak na mokré vozovce tak v rozježděném sněhu. Letos to ještě vydržím, příští rok koupím něco jiného.
Paja -
"-- skrytý --" 08.10.04 10:09
« Re: Low end značky
na zimu bych asi radši doporučil volit osvědčené značky, neboť se mi zdá, že právě korejci apod.nedokáží pořádně sloučit vlastnosti na sněhu/ledu/mokru/suchu - a tak jsou pneumatiky výrazně lepší na "jednom" povrchu, ale na "druhém" zase propadají -
« Bez nadpisu
Nemyslim, ze gumy Kumho, Hankook a Matador patria medzi budgetove znacky. Rozdiel ceny je dany hlavne lacnejsou pracovnou silou a tym, ze trh ich este neakceptuje ako spickove znacky. Ak ale ich kvalita bude na podobnej urobni ako v sucasnosti aj nadalej, casom sa medzi ne dostanu.
BTW mam skusenosti so zimnymi Matador MP58 a Hankook W400 - nemozem na ne povedat krive slovo. Lepsie sa mi zdali Matadory, hlavne ich zaber na snehu, naopak zase boli viacej hlucne. Pamatam si hlavne jednu cestu z Prahy do Bratislavy - celu cestu snezilo, cela dialnica bola pod snehom a ja som na kazdom kilometri dakoval chlapikom z korei, ze urobili take dobre gumy ;-) -
"-- skrytý --" 08.10.04 08:48
« Re: Re: Low end značky
Pro e-pneu.cz: OK, všechno dobrý?! Co jsme si, to jsme si...
To RV: Jenom abychom si ujasnili terminologii - u gum se nepoužívá termín "low-end", ale "budget" Proč? Prostě proto, že i tady lze objevit (samozřejmě to neplatí obecně, ale třeba jen ve vztahu k určitému rozměru, rychlostní kategorii atd.) špičkové gumy, které dokáží zvítězit i v oněch "podělaných" testech. Osobně bych už se dnes velmi zdráhal pejorativně přezírat např. zn. Kumho či Hankook. Obdobně jsem byl velmi přijemně překvapen celoročními gumami Tigar TG621 (185/65x14 v T), které jsem původně kupoval výhradně kvůli láci. Naopak mne velmi zklamaly zimní GY UG6 (zj. ve srovnání s UG5, na nichž jsem jezdil předtím), letní Bridgestone Potenza RE720 a nadšený nejsem ani z Pirelli P7. Tak si vyber...! -
« Re: Low end značky
No,mně by to taky zajímalo,ne,že bych si to někdy koupil, k tomu asi odvahu nikdy neseberu. Přidám podle měn ještě nižší low end : Kumho,Wanli,Federal,Nankang,Marangoni,Ko… Slyšel jsem, že nějakej rozdíl oproti top značkám tam je,ale normální řidič ho stejně nepozná. -
"-- skrytý --" 08.10.04 00:43
« to Mitsi
Nezměnil, jen jsem neviděl důvod zbytečně se dohadovat o něčem, na co máme evidentně rozdílný názor...pokud však nebudete mít námitek, rád budu opět diskutovat nad kvalitou jednotlivých pneu, nad regulérností testů, nad doporučením konkrétních rozměrů, apod. -
« Low end značky
Me by zajimal nazor na tzv. low end znacky. Osobne tam radim Debicy, Savy, Barumky, Matadory, Daytony aspol. Skutecne plati to co pred lety ? Tzn. vysoka hlucnost, nepresvedcive jizdni vlastnosti apod ? Ceny jsou lakave, nekdy az 1/2 ceny "znackovych" gum. Do ted jsem mel zimaky Dunlop Wintersport M2, ale letos musim prezout, tak se zajimam komplexne, co se za posledni 3-4 roky zmenilo. Diky -
"-- skrytý --" 07.10.04 09:54
« Re: Testy pneu
Já jsem jezdil na Astře DTI loni se Semperitama ve tvém rozměru a nebyly špatné. Ovšem 2 roky předtím jsem jezdil na Goodyear UG5 a ty byly ve sněhu bezkonkurenční - dokud se auto neposadilo na "břicho", vyjel jsem všude, řetězy jsem nepotřeboval, horší však byly na suchu, kdy dost plavaly v zatáčkách (asi měkké bočnice), třeba oproti těm Semperitům, ty zase mi na suchu přišlu stejně pevné jaké letní. Do hor bych si UG5 koupil znovu, kdyby se ovšem dělaly. O vlastnostech UG6 už pohledem na vzorek dost silně pochybuju. Ty Goodyeary i Semperity jsem vyzkoušel v Jeseníkách za sněhových kalamit (např. Vánoce 2001 byly super ;o)), kdy na I/11 od Šumperku po Bruntál nebylo vidět kouska asfaltu ... -
Resstless 07.10.04 06:36
« Testy pneu
Měl jsem svého času Vectru a jezdil jsem na zimních BRIDGESTONE 175x70 R14. Byly dle mého názoru dost dobré, vyjel jsem kamkoli, i tam kde jiní neměli šanci. Nevím jestli to bylo hmotností auta a nebo lehkou nohou na plynu, ale auto jelo jak v čerstvém, tak zejména na uježděném sněhu bez problémů a to i když už byly pneu sjeté tak na 3 mm. Je ale fykt, že na letních to prostě v zimě na sněhu nešlo jezdit, takže ty zimní gumy mají něco do sebe. Nyní mám ASTRU a zimní jsem pořídil SEMPERIT 195x60 R15, tak jsem zvědavej na srovnání, až je nasadím a bude sníh :-) . V různých hodnoceních se Semperit ani moc nevyskytuje, tak uvidím až z vlastní zkušenosti. Napište jaké máte zkušenosti se značkou Semperit. Dík. -
"-- skrytý --" 06.10.04 14:41
« Re: TESTY PNEU
Ano, přesně tak - testy se musí brát s rezervou - je mnoho faktorů, které ovlivňují chování pneumatik...
Nicméně jako vodítko při rozhodování jaké pneu to trochu poslouží - nejlepší jsou pak vlastní zkušenosti, ovšem takové, které můžete porovnat! Člověk, který na Felicii neměl nikdy nic jiného než Barum (nebo jinou značku), nemůže vyvodit závěr, že Barum je nejlepší! Na druhou stranu má každý člověk jiné požadavky... -
« Re: Re: Barum Polaris 2 a prijatelna nahrada do 2000 KC.
ja mam ale aj taky pocit, ze vsetky tie testy stoja za *. Marketingovy tah a ohlupnutie zakaznika.Kym ten test nieje robeny na Vasom aute, tak vobec neviete, ktora guma bude pre Vas ta naj. Raz je napr. M3 prva, potom ale 6, inde 3. Kazdy to hodnoti inak. Je velky rodiel , ci guma bola testovana na aute s 1200 kilami ci na 1400 kilovom aute, predny ci zadny nahon, 4-kolka. Tiez zalezi, ako je ta vaha auta rozlozena. -
« Re: Barum Polaris 2 a prijatelna nahrada do 2000 KC.
Měl jsem zimáky SAVA Eskimo2 a byly super. Teď mám Firestone FW 930 a jsou podstatně horší. Auto se chová podivně zejména na mokré vozovce a v rozježděném sněhu. Na ujetém sněhu jsou velmi dobré, ale kvalit SAVY nedosahují ani náhodou. Polaris je prý dobrá volba.
Paje -
"-- skrytý --" 04.10.04 21:20
« news
Nový test AUTOZEITUNG (zimní pneu 205/55 R16)
1) Dunlop SP WinterSport M3 ***
2) Pirelli Winter Sottozero **
3) Toyo Snowprox S950 **
Dle mého názoru kapánek rozporuplný co se týká výsledného hodnocení v závislosti na naměřených hodnotách!
to pprochi> Michelin PA2 jsou určitě dobrou volbou, jenom ta cena... -
« Re: Re: Re: ad zimní TOYO
Pro výběr zimních pneu, je nutné promyslet jejich použití:
u mne jet na hory znamená ujet nejčastěji cca 80% po mokré či suché dálnici a zbytek do hor po sněhu, proto mne zajímá malá hlučnost, malé opotřebení, vyšší rychlostní index (mám sporťáka), pak zákonitě musí mít horší vlastnosti na sněhu (mám v kufru řetězy, ale zatím jsem je nepotřeboval :-! ). Proto jsem zvolil TOYO 175/70R14 (doporučení výrobce, aby tam šly řetězy) a jsem spokojen, zatím jsem se všude vyhrabal a nebyl problém v 15cm nového mokrého sněhu na uklouzaném podkladu kolem 0°C, což nejvíce klouže.
Horal, který jezdí 90% na sněhu určitě zvolí co nejlepší vlastnosti na sněhu, ale zákonitě budou hlučnější a více se opotřebovávat... -
"-- skrytý --" 03.10.04 14:53
« Re: NÍZKÁ HLUČNOST
Všeobecně lze rozdělit pneu asi do dvou kategorií dle preference:
1) kladen důraz na ekonomičnost, tedy malé opotřebení, nízkou hlučnost a cenu
2) kladen důraz na jízdní vlastnosti v extrémních podmínkách, kde se přehlíží i o trochu vyšší hlučnost, opotřebení, cena...
Skloubit tyto dvě odlišné vlastnosti je velmi těžké a prakticky žádnou takovou pneumatiku neznám! Možná se o to snaží právě Michelin (vyjma ceny), ale názory se na toto dost různí! Doporučuji tedy vybírat pneumatiky nejprve dle kritéria ceny a poté podle toho, co přesně preferujete (jízdní vlastnosti na různém povrchu, hlučnost, opotřebení, ...)!
165/70 R13 v "rozumné" ceně do cca 1500Kč bych doporučil Firestone nebo Semperit, oboje ale nejsou zrovna nejtišší! V ceně do 2000Kč pak určitě Bridge LM18, Conti 780, Dunlop M3, Goodyear UG6, Pirelli Snowcontrol. Cena nad 2000Kč je dle mého názoru v tomto rozměru nerozum.
Ad hlučnost > všeobecně je charakteristická pro směrové pneumatiky, úspěšně se jí snaží snížit někteří výrobci uzavřením vnějšími drážkami, případně asymetrickou konstrukcí dezénu, ale i tak se může stát, že na některém voze je hlučnost vyšší, než na jiném... -
"-- skrytý --" 03.10.04 14:32
« Re: ad zimní TOYO
Pokud jste měl na bývalém Focusu 195/60 R15, pak si myslím, že takový velký rozdíl na 205/55 R16 to být nemůže - záleží ale také na jak širokém ráfku byly pneumatiky obuty - pokud zvolíte užší, pak bude jízda komfortnější na úkor "plavání" v zatáčkách! Nicméně na C-MAXe jsou orig.plechové ráfky 6,5x16 shodné jako orig.alu ráfky. Rozhodnutí je tedy jen na Vás.
Michelin Alpin A2 se bohužel vyrábí v rozměru 205/55 R16 jen v rychlosti "T", které jsou paradoxně ještě o trochu dražší než Pilot Alpin PA2 v rychlosti "H".
Ano, Bridgestone se opotřebují oproti Michelin rychleji, ale je to vykompenzováno o trochu lepšími jízdními vlastnostmi (především brždění). Na druhou stranu nízké opotřebení má všeobecně i Kleber, Barum a pár dalších tzv. "ekonomických" značek.
Doporučit nejlepší pneu prakticky nelze, protože i ta samá pneumatika může mít rozdílně vlastnosti na různých vozech - je to hodně individuální - mnohdy i sám výrobce modernizuje směs pneumatiky bez změny označení, takže se jízdní vlastnosti mohou měnit i v závislosti na datu výroby!
Obecně ale patří ke špičce v rozměru 205/55 R16 H tyto pneumatiky: Bridgestone LM25 (doprodej LM22), Conti TS810 (doprodej TS790), Dunlop M3, Goodyear GW3, Michelin PA2, Pirelli Sottozero, Snowsport. Někdo může mít s nimi různé zkušenosti, ale např.fakt, že třebas Pirelli Sottozero je schváleno do prvovýroby pro Gallardo asi už o něčem svědčí, podobně jako Dunlop M3 pro BMW M-series, atd... -
"-- skrytý --" 03.10.04 13:15
« NÍZKÁ HLUČNOST
Se zájmem pročítám předchozí příspěvky ohledně zimáků, doporučení je tady spoustu, ale často říkáte, že je patrná vyšší hlučnost. Já bych naopak chtěl gumy, které jsou tiché a to i na suchém povrchu. Dobré jízdní vlastnosti na sněhu, náledí apod. by měly být zachovány. Taky by neměly být příliš drahé. Aby to neznělo, že chci ideální gumu, tak to nemusí být držáky, protože v zimě najedu asi jen 6tkm. Máte někdo zkušenost s takovými gumami ? Dost mě zajímá, co doporučí e-pneu. Jo, rozměr mám 165/70 R13. :roll: :?: :!: -
"-- skrytý --" 03.10.04 11:19
« Re: ad zimní TOYO
2 e-pneu:
Děkuji. Ale jde mi i o komfort. Jak jsem psal, mám C-maxe a ta 16-ti palcová letní kola jsou zřetelněji "tvrdší" než 15-ky na mém bývalém Focusu. Proto jsem položil otázku na rozměr pneu.
Na letních kolech mám Alu ráfky, ale zimní sadu dám asi na plechové.
Od Michelinu jsem přemýšlel spíše o typu Alpin A2 než o verzi Pilot. Pokud si ale myslíte, že je to chyba, rád názor změním. Bridgestonky se prý rychle opotřebují a já najedu za zimu tak 30-40k km.
Jaké pneu bez ohledu na cenu byste mi na C-maxe doporučil? :?: -
"-- skrytý --" 03.10.04 01:32
« Re: ad zimní TOYO
ano, zůstal bych raději u rozměru 205/55 R16...pokud nejezdíte denně po horách na sněhu, pak není důvod volit užší pneumatiky - ty by tak přinesly maximálně vyšší komfort a finanční úsporu - co se týká šíře pneumatiky, tak se tu již o tom diskutovalo - rozdíl 195 vs.205 moc nepoznáte, mnohdy v závislosti na značce může být dokonce šířka dezénu 195 shodná ne-li širší než u 205
Pokud uvažujete o Michelinech, pak v rozměru 205/55 R16 se vyrábí model Pilot Alpin PA2, který je již poměrně drahý - to už bych pak radši zvolil levnější, ale nikoliv horší Bridgestone LM25! A pokud jezdíte v zimě na alu ráfcích, tak jistě oceníte výraznou ochranu ráfku, kt.má většina japonských pneumatik (obzvláště Bridgestone). -
"-- skrytý --" 03.10.04 00:42
« Re: ad zimní TOYO
2 e-pneu: Děkuji za odpověď.
Nejprve musím vyřešit dilema velikosti pneu. Radil byste zůstat na 205/55 R16 nebo jit do mého "zimního" rozměru 195/65 R15?
Co se týká samotného výběru pneu ještě pořád také zvažuji i Michelin Alpin. Jak jsem psal, měl jsem je na Focusu a byl jsem s nimi spokojený i když se mi zdály hlučnější. Můj problém je, že to byly první a zatím jediné zimní pneu, takže jsou i mým etalonem. -
"-- skrytý --" 03.10.04 00:00
« ad zimní TOYO
osobně mám zkušenosti s Toyo Snowprox S950 205/55 R16 91H (na předokolce 150k) - vynikající poměr cena/výkon, hodně měkká směs, takže není problém na sněhu/ledu (testováno v Alpách), dobrý odvod vody, naproti tomu překvapivě rozumné (nízké) opotřebení, trošku vyšší hlučnost (hlavně na suchu), dobrá směrová stabilita
v této cenové kategorii bych být Vámi ještě zauvažoval nad Firestone Winterhawk a Goodyear UG6 (přestože "Mitsi" s UG6 má špatné zkušenosti, já však dobré-to ale může být způsobeno mnoha faktory...)
nyní jezdím Vredestein Wintrac 225/40 R18 92V RF - mohu jen doporučit - hranice přilnavosti jsou ve všech směrech výrazně vyšší (způsobeno hlavně vyšším rychlost.indexem), paradoxně i vynikající chování na sněhu/ledu -
« Hyundai GETZ
Ahoj,
chtel bych se zeptat, jake alu disky by sly na tohle auticko %subj.%? Na webu jsem se docetl ze nabizi "orig." Lité kolo, 5,5x14" ... ma to 4 diry ale roztec nevim.
Ciste teoreticky, mam 14" alu co se davaly na Skoda Felicia "Atlanta" - Borbet Atlantis 4*100 ... se 175/60/14
Pujdou tyto ALU na GETZ a slo by na tyto starsi ALU prendat soucasne letni 175/65 R14? se kterymi jsem Getz koupil?
Moc tomu nerozumim tak se omlouvam, jestli jsem to napsal moc chaoticky.
Diky R. -
« zimní pneu
Já mám sportovně laděné auto(v létě 205/55R15) a mám předepsané zimní pneu 175/70R14. Mám Toya Snowproxess a i přesto, že jsou v testech hodnoceny jako průměrné, jsem s nima velmi spokojen. Často jezdím na hory a to po dálnici mokro a pak ostrá stoupání bez posypu. Tam kde ostatní dávali řetězy, tak jsem trpělivě počkal a bez problému se rozjel. I když mám ABS, tak se v zimě ozve minimálně i když jezdím dost rychle. Na mokru skvělé, tiché a za 1 zimu neznatelné opotřebení. 1 pneu stála 2000 Kč, objednáno u e-pneu. Dodávka bez problému. -
"-- skrytý --" 01.10.04 17:25
« Re: Re: R15 nebo R16?
Mám C-maxe 1.8 benzín. Předepsané 205/55 R16 87 H, na zimu můžu 195/65 R15 87Q.
Styl jízdy je klidný (je to rodinné auto ne sporťák :), proto si myslím, že bych mohl zůstat na 16-kách, abych v případě problémů s letními hliníkovými koly přešel na "plecháče".
Jsem z Brna, ale pravidelně jezdím v zimě na Drahanskou vrchovinu, kde se na těch okreskách bez zimních gum neobejdu. Bývá tam často dost sněhu a náledí, protože silničáři jsou z počasí pokaždé překvapení >:D
Na minulém autě (Ford Focus) jsem měl zimní Michelinky a kromě většího hluku (možná subjektivní pocit) byly výborné. Letní jsem měl 2x za sebou Pirelli (P6000 a P7) totální spokojenost, proto k nim trochu inklinuji. Stále vybírám ... horcí kandidáti jsou:
- Bridgestone LM25 (znám jen podle testů)
- Pirelli Snowsport 210 (nikde jsem nic nenašel o typu Sotorezzo :shock: a teď mě nahlodal TomB >:-[] )
- Continental TS810 (kolega měl letní a prý ani za ani za nic :?: ) a
- Michelinky Alpin 2, které jsou prý stálice.
Mám ještě tak měsíc na rozkývání. -
« Re: Re: R15 nebo R16?
to je ale veda. Tazko si vybrat. No ja sa na snehu nerad zbytocne vleciem. Mam rad relativne rychlu jazdu ( to namena , ze len co nasnezi, nehodim po pekne zasnezenych cestach 30-50km/h) aj na snehu. Nevadi mi ani, ak auto zakrutu berie trosku smykom(len ak povoluju podmienky a nikoho, ani sebe neohrozim), ale necakane ulety nemam rad. Mam ponukany rozmer 195/65/15 a ide to na noveho Megana combi. Ten zadok je urcite lahsi. -
« Re: Re: Re: R15 nebo R16?
Třeba je to jen můj dojem z těch gum, a někdo tě přesvědčí o opaku. Takhle mi naposled vlála * u auta, když jsem měl na předku zimní Debicy a v zadu letní Barumky. Pak jsem dal zimáky i dozadu a bylo po problému. Ale u těch letních je to celkem pochopitelný. Na druhou stranu je potřeba říct, že ty Debicy se relativně rychle utrhly při brždění na sněhu. -
"-- skrytý --" 01.10.04 13:54
« Re: R15 nebo R16?
ad rozměr> záleží také, co máte za auto (motorizaci), jakou preferujete jízdu...na zimu se všeobecně doporučuje užší pneumatika, ale opět záleží na tom, za jakých podmínek budete jezdit
ad Pirelli> asymetrický vs.směrový vzorek dezénu má trochu odlišné chování, "směrovka" je lepší na vodě na úkor vyšší hlučnosti - v rozměru 205/55 R16 bych doporučil asi nové Pirelli Sottozero nebo Conti 810...Bridgestone LM22 jsou pak vynikající na vodě, dobrý záběr na sněhu/ledu (velmi měkká směs-rychle se opotřebují), horší je to jen s hlučností, novinka LM25 na tom předpokládám bude podobně (lépe) -
« Re: Re: R15 nebo R16?
tak toto sa mi nelubi, ma este niekto tieto gumy? Mam u znameho slubene W210 a nelubilo by sa mi , keby mi ulietavala brdel, hlavne ked mam este aj kombika. To si radsej priplatim 600 a zoberem klasiku ako su Dunlopy M2/M3 alebo este pridam dalsich 200-400,- a budu Continentalky TS790/810 -
« Re: R15 nebo R16?
S Pirelli Snowsport W190 mám jednu dosts negativní zkušenost (aspoň pro mě). Na realtivně pevným, uježděným sněhu mi při mírným zatáčení několikrát ustřelil zadek auta (Fabia) a to i při nízkých rychlostech (40-60 kmh) dost mě to vyděsilo, protože ani Debicy, ani Dunlopy M3 nic takovýho neudělají. Ale obojí mají šípový vzorek. U tý Pirellky je to podle mě dáno tím, že vzorek je příčně řezaný - guma bokem bez problémů projede sněhem jak nůž. Jinak má dobrej záběr, dobrý brzdný vlastnosti, ale tohle se mi nelíbilo... Tom B. -
"-- skrytý --" 01.10.04 00:27
« R15 nebo R16?
Mam dotaz. Na aute mam letni 205/55 R16 91 H a alternativni mam napsane na zimu 195/65 R15 87 Q. Bude lepsi jit do tech 15 v rychlostnim indexu T nebo koupit zimni take 16-ky, opet v T? Letni mam P7 a u zimnich uvazuji take o P, tentokrat Snowsport W210 nebo 190. Ja vim, ze testy nejsou na 100% smerodatne, ale jak v Rakousku tak i v Nemecku byly dobre hodnocene Bridgestone Blizzak LM25? Co vy na to?
[odkaz]
[odkaz] -
« Bez nadpisu
To Mitsi: s tím opotřebením souhlas. Po dvou sezónách mám na těch Nokianech WR pryč cca 1.5 mm vzorku, což je lepší než u letních gum. A to jezdím dost ostře. No a v testech teď dostaly hodnocení, že mají velké opotřebení :-(( Blbost. Nebo rozdíl směsi mezi H a V? Každopádně šok pro mě byl, když jsem na nich vyjel poprvé - na léto mám Michelin Pilot Sport, a ty jsou podstatně hlučnější. Netušil jsem, že zimní guma může být tak tichá. Takže bych se na ty testy asi doopravdy vybodl... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diky vsem
Mitsi ma bohuzel pravdu, nejhorsi na tom je ze i jednotlive znacky vyrabeji ruzne po svete a kvalita se lisi. Jak uz jsem psal - nakup zakladu nekde jinde a zbytek se dodelava taky jinde (potvrzeno)...
Hodne v testech zatracovana Barum bravura byla lepsi ve stejnem rozmeru nez GY... Navic jsem ji jezdil celou zimu a golf IV, o 12 let novejsi auto na stejnem useku na zimakach o 10 mm sirsich dostal smyk jak nic ve stejne rychlosti, tak fakt nevim, co si o tom myslet (rychlost i ridic stejny, jen auto jine, skusenosti s obema vozy stejne...)