Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 04.11.04 14:33
« Pirelli
Nemáte někdo zkušenosti s Pirelli PZero Nero? Zajímali by mě názory na tuhle pneu. Třeba i ve srovnání s Dunlopem (Sport Maxx, 9000, 9090). Na Sport Maxxu jsem tohle léto najezdil několik tisíc kilometrů a zdály se mi bezkonkurenční, zatím nejlepší pneu co jsem kdy měl. No a když jsem koukal na testy, tak ty Pirellky by měly být snad ještě lepší. -
« Re: Re: Re: Re: Re: typy dezénů
budem sa opakovat ked poviem, ze u mna su tie gumy na vodu prepadak. Zozaciatku mi ustreloval predok, tak som do zakrut zvolnil. Proste sa mi dost smykaju a na vode im neverim. Dojazdim a vymenim!!
Ale tie gumenne el. prejazdy som este neskusal. Obcas idem z Rianskeho ku kukuricaku a odbocujem do prava smer na Bajkalsku, a tam mi to za mokra tiez par krat uslo aj pri pomalsej jazde, ale len zlahka. Ale nestihol som si vsimnut, co je tam na priecesti. Proste si davam na mokru hodne bacha. -
modus ponens 04.11.04 10:34
« Re: Re: Re: Re: typy dezénů
to Miro: neskusal si so svojimi Premacy (tusim mas tiez 16" 205/55) tie akoby gumenne elektrickove prejazdy (napr. pred Polusom)? Minule prsalo, isiel som tade (odbocoval dolava) a pekne mi to islo do smyku. Zeby to robilo na kazdej gume? :'-( -
« Re: Re: Re: typy dezénů
to iste plati pre Michelin Premacy, aj som spravil v Renaulte bordel, ze mi odovzdali auto nielen podhustene 1.6 - 1.8, ale au gumy mi nedali lave a prave :-) . Potom som odisiel s hambou, ale aj tak mam pocit, ze na mokru mi auto taha do prava. Inac najskor som citil tahanie a potom som kukol na kolesa. Naskor som zistil zle tlaky a potom mi nesedel dezen. Talze placebo to nebolo. Plus bolo este nahovno nastavene riadenie. Ale aj po nastaveni to na vode citit. Na suchu uz nie. -
"-- skrytý --" 03.11.04 20:53
« Re: Re: typy dezénů
To mi pak připadá, že se tvar dezénu pneu velmi přeceňuje. Když si představím pneu jako je Conti Premium Contact, tak ta má de facto velmi směrový dezén (na rozdíl třeba od té Michellinky EA nebo i starší XH1), i když se označuje jako asymetrický. Na levé straně auta pak máte vlastně pneu obráceně než na pravé. Laik by řekl, že to nebude dělat dobrotu ... -
"-- skrytý --" 03.11.04 16:02
« Re: typy dezénů
asymetrický dezén všechny pneu jsou stejné, určena strana pneumatiky, která patří vně auta (příkladem Michelin Energy E3A, Conti Premium Contact, Dunlop SP01)
asymetrický směrový dezén > pravá a levá pneumatika, která má určenou stranu vně auta i směr otáčení (dnes prakticky nikdo nevyrábí)
směrový dezén > všechny pneu stejné, každá pneumatika má určen směr otáčení (Dunlop SP9000, Goodyear F1, Toyo T1-S)
symetrický nesměrový dezén > všechny pneu stejné, bez jakéhokoliv určení (lze nasadit jakkoliv na ráfek) -
« Zimaky na Corollu
Zdravim, chci si poridit zimni gumy 165/70 R 14 na rafky 5,5J x 14 E39 pro Toyota Corolla Sedan 1,4 VVTI r.v. 2000. Moc toho nenajezdim, nechci nejlepsi, chci dobrej pomer cena/vykon. Poradite nekdo? Diky. A nemate nekdo 4 tyhle Toyota rafky? Abych nemusel prezouvat... -
« Hrdza
Uz sa vam stalo, ze ste mali plechac tak prihrdzaveny, ze nesiel dole po udskrutkovani matic ? Ja som na jar dokonca musel pobehat autom po parkovisku s povolenymi maticami, no hrdza to aj tak nepustila.
Nakoniec som to nejako vypacil a napodiv tam skoro ziadna viditelna hrdza nebola... -
« Re: výměna pneu
Potřebné momenty:
- plech 80 Nm
- "elektrony" 120 Nm
Momenťák není zadarmo ale vyplatí se, slušné servisy momenťák ny kola používají...
PS: kdysi před lety jsem měnil na Š1203 kolo, které bylo tak zarezlé že klíč se ohýbal, pomohla trubka, jen jsme ji museli dovézt jiným autem 8-s
K -
« Re: Re: DAYTON
nejde povolit sroub na kole ? Nekdy staci pres nejaky mezikus klepnout po srouby kladivkem, takovy jemny kratky stredne intenzivni klep. Pak neni mozne nepovolit, zkus na ten klic slapnout nohou, oprit se o karoserii a zkus se zhoupnout v kolenou. Pak uz pomuze ten klic prodlouzit o trubku a docilit vetsi paky, pokud se aleklic ohne asi nezbyva nic jineho nez servis. Takze good luck ! -
modus ponens 26.10.04 11:19
« Re: výměna pneu
to kuchař:
Silne utiahnutym srobom na kolesach sa vyhnes jedine tak, ze si ich budes utahovat sam. Takze menit svojpomocne a este Ti ostane aj na bublifuk. ;-)
Aj ked to mas silne utiahnute, ide to rucne povolit. Len sa "trochu" narobis. Strhnuteho srobu sa neboj - ak ho mas strhnut, strhnu ho aj v servise pistolou. -
« výměna pneu
poradte, jak to delate vy. Menite si pneu v garazi, nebo si to nechate udelat? Chci si vymenit zimni pneu za letni, ale mam kola ze servisu fest prisroubovany vzduchovou pistoli. :*)
Jelikoz mam zimni pneu na vlastnich discich, chtel jsem dat kola dolu a zas na auto sam, dnes vecir, ale koukam, asi to nezmaknu. :shock:
Letos v lete se mi pri jedny takovy akcicce strhnul sroub na kole, takze toho proted asi necham...
nevite, kolik se plati v servisech za kola dolu a zas nahoru? koukal jsem na web, ale nevim, jestli chteji 500 nebo 150 za 4 kola. -
« Matadory
Kdyz tu ctu o Matadorech,neda mi to se nepridat.Zkusenosti mam a dost negativni.Nikomu bych nedoporucil.Na zimnich MP55 plus po 2 mesicich na boku pneumatiky silny nerovnosti a rekl bych az nabeh na "boule".Kdyz jsem se probral internetem a i nemeckym,kde jsou fakt renomovany testy,tak jedny z nejlip vychazeji (teda v rozmeru 195/65/15 T) Goodyear Ultra Grip 6,Michelin Alpin A2 a Dunlop SP Winter Sport M3. Je nutno rict,ze se tahle jmena objevuji na prednich pozicich i v jinych rozmerech.A ceny mi prijdou prijatelny.Zkuste treba www.nejlevnejsipneu.cz Ja osobne pujdu asi do M3. -
"-- skrytý --" 19.10.04 13:07
« Re: Zimne gumy 4 alebo 5
Musíš si říct, jak velký riziko je pro tebe defekt. Tak třeba já jsem za 150 tis. km nepíchnul a nikdo z mých známých ani příbuzných (za posl. 4 roky). A to mnozí najezdí 50 tis. km ročně. Jen z doslechu vím o jednom (známej kámoše), kdo byl na dálnici vytlačen a rozbil LP a LZ kolo o obrubník. A tomu zase byla rezerva k ničemu, když přišel o 2 pneu naráz ... -
modus ponens 19.10.04 10:38
« Re: Zimne gumy 4 alebo 5
Zalezi, kolko stoji jedna. ;-)
Statisticky sa Ti neoplati kupovat 5 kusov, pretoze po max. 6 rokoch ich aj tak musis vsetky vymenit. Jedine, ze:
- dost jazdis a vyjazdis aj 5 kusov
- potrebujes fakt aj v pripade defektu rychlo vymenit a ist dalej, t.j. nestracat cas zachadzanim do servisu
Letna rezerva v zime nie je az taky problem, pokial sa nejedna o extremne podmienky. Mnohi jazdia na letnych aj v zime (myslim normalnymi rychlostami), takze ak v pripade defektu pojdes na rezerve pomaly do najblizsieho servisu, nudzovo sa to da. -
« Barum Polaris, kluzká vozovka a obrubník
Zdravím vás všechny,
dneska se mi povedlo kromě jiných věcí, na mokré nerovné dlažbě, naškubnout pneu :'-( . Podjížděl jsem troleják a odbočoval doprava, zadek se mi svez a vzal obrubník :shock: . I když to nebylo v nějaké velké rychlosti, tak to pneumatika odnesla malou trhlinkou :-( . Zatím nějak neutíká, ale asi spravit nepůjde.
Takže jestli má někdo na prodej jednu BARUM POLARIS 165/70 R13] se vzorkem 3mm a víc, tak se mi ozvěte na skoda93@volny.cz
Nebo jestli mi navrhnete něco jiného, nepříliš finančně nákladného
Díky
-
« Re: ad ceny ropy
diky, za nazor. Nehcam to asi na jaro, teprve letos jsem zaznamenal vetsi boom prodeje pneu na internetu a predpokladam i vetsi tlak konkurence. Pockam na nejakou akci, skoda, ze zrovna Michelin Energy E3A jsou zrovna na e-pneu.cz za tusim 3700,-; zatimco jinde byvaji i pod 3 000 Kc. -
modus ponens 17.10.04 11:38
« Vyber
Po vyberovom konani, ktore bolo ovplyvnene viacerymi faktormi, som dospel ku dvom adeptom na zimne pneu v rozmere 165/70 R14:
Matador MP58 a Semperit WinterGrip - oboje v kategorii 81 T.
Matadory su za cca 1650,- Skk a Semperity za cca 1800,- Skk. Ktore by ste odporucili a preco? -
-
"-- skrytý --" 15.10.04 19:10
« ad ceny ropy
Ano, určitě se v tomto segmentu trhu nějakým způsobem projeví růst cen ropy, otázka je jak moc a hlavně kdy?
Ve srovnání s loňským rokem ceny od výrobce vzrostly o cca 5-10%, distribuce se však snaží ceny udržet na stejné úrovni - uvidíme, jak dlouho to bude únosné?! -
« Bez nadpisu
chci na jare koupit letni gumy, ale mam obavu, aby mi kvuli drahe ropy nezdrahly treba o 20% od dnesnich cen. Co si o tom myslite ? Mam v planu jit do Michelin Energy E3A, vim, ze na ne nemate nejlepsi nazory, ale laka mne vysoka zivotnost a nejnizsi valivy odpor. -
« Re: Re:
Ještě počkej co ti na to řeknou ostatní. Já mám na gumy zcela opačné požadavky (záběr a stabilita v zatáčkách na sněhu), takže nejsem úplně objektivní. Třeba někdo jiný řekne, že to jsou "traktory do terénu" a na MX se nehodí. Tak abys mě pak neproklínal. Ale moje předchozí Nokiany HKPL NR 10 byly prostě drsnější. -
« Re: Kleber Viaxer nebo dunlop SP 30?
SP 30 s uz 6 mesiacov doma a tatko hned spozoroval vyrazne stisenie hluku oproti Matadorom. S Klebrom skusenosti nemam. Tatko je stylom zavodnik a kedze este nikde nevyletel zo zakruty, budu nozaj celkom dobre. Dunlopom chybu neurobis. Ja som bol velmi spokojny aj s SP 200, len na feldu sa "13" rozmer neroby. Mal som 175/65/14. Nemohol som sa stazovat, boli super. -
"-- skrytý --" 12.10.04 20:07
« doporučení pneu
to timi > 185/65 R14 (v ceně do 2500,-)
zužit výběr na tyto kvalitní pneu:
Bridgestone LM20
Dunlop M3
Goodyear UG6
Pirelli Snowsport
to Lubos1 > 195/65 R15
z níže uvedeného byste měl být spokojen v každé volbě, k užšímu výběru bych klidně ještě přidal Dunlop M3, Conti 810, Pirelli Snowsport
špatné zkušenosti s GY UG6 jsem zatím slyšel pouze od Mitsi, já s nimi mám zatím jen dobré zkušenosti (konkrétně testováno na Golf IV 1.9TDi 195/65 R15) -
"-- skrytý --" 12.10.04 19:57
« DOT - stáří pneu
všechny pneumatiky nabízené na e-shopu jsou nejaktuálnějšího data výroby, neboť jsou přímo od distributora, pokud by se jednalo o výprodej se starším DOT, musí být na to samozřejmě zákazník upozorněn
ad akční ceny - máme je i na novinky jako Bridge LM25, Conti 810, atd., které se začaly vyrábět teprve tento rok! -
"-- skrytý --" 12.10.04 19:03
« Re: Re: Levné pneu
Mitsi já souhlasím, že levné neznamená automaticky mizerné a drahé naopak automaticky výborné. Já jen chtěl naznačit, že kupovat levné pneu je jako kupovat levné víno. A kupovat drahé pneu je jako kupovat drahé víno. I mezi drahými víny může být nepitelná břečka. No a nejlevnější vína jsou velmi často nepitelné břečky.
UG6 jsem nikdy nezkoušel. Ale podle toho co píšeš, tak asi bude patřit mezi výrobky, jejichchž kvalita je nepřímo úměrná množství reklamy v TV :shock: .
Za zimní já zatím zvolil Continetal TS780 (165/70R13 T) a Dunlop Wintersport M3 (195/65R15 H) a v obou případech jsem navýsost spokojen a příjemně překvapen. -
"-- skrytý --" 12.10.04 17:48
« na novém autě gumy s DOT 4102 - 2 roky staré...
před tejdnem jsem koupil auto a prodejce mi jej předal - viz předmět...jedná se o pirelli 205/55 R 16....je to normální, bezpečné? Gumy, který se válely 2 roky někde na skladě?? Mám jim to hodit na hlavu? Dík za názory... :? -
« Re: Levné pneu
Mne se libi z tech levnych napr. Savy Eskimo S3, dle testu ADACU ziskaly 2** ze 3, 3*ze3 mely tusim jen 4 typy pneu, mimo jine Michelin Alpin 2. Ty Savy me vskutku prekvapily, vyrovnaly se v souhrnu vetsine slovutnych znacek. Celkem testovali cca 15 druhu pneu +- Posledni 2 mista obsadily nejake protektory. -
"-- skrytý --" 12.10.04 17:41
« Re: Levné pneu
shi: Ale totez prece plati i na opacne strane spektra! Za uplne nejhorsi zimni gumy, na nichz jsem kdy jezdil, si dovolim smele oznacit GoodYear Ultra Grip 6, a to navzdory vsem vysledkum testu (ve vetsine se umistily na spicce) i cenove hladine (nekde nad prumerem az mezi drazsimi). Krome pohodli, tichosti a vzhledu totiz neni nic, zac bych je mohl pochvalit...
PS: Osobni zkusenost se dvema rozmery (vyrobenymi ve dvou ruznych zemich, vcetne SRN) na dvou ruznych vozech... -
"-- skrytý --" 12.10.04 16:54
« Levné pneu
Mitsi, ale ono je to opravdu jako s vínem - i mezi levnými víny člověk občas narazí na poklad. Ale pokud chci někam přijít se slušným vínem, nemám spolehlivý zdroj informací o jednotlivých vínech a nehodlám experimentovat a riskovat, že to nebude k pití, tak si vyberu něco spíš ze středu cenové hladiny.
Většinou když vybírám pneu, tak nemám možnost si je osobně vyzkoušet přímo na autě, na kterém s nimi budu jezdit, takže holt kouknu na testy pneu v podobném rozměru, zamyslím se nad svými prioritami (u mě obvykle brzdná dráha na mokru), vytipuji pár favoritů, kteří nemají výrazné slabiny a pak si vyberu podle ceny.
Já jen chtěl onoho tázajícího se upozornit, že jít pouze po ceně se nemusí vyplatit. -
« Nokian HKPL NRW
Jaké máte zkušenosti s pneumatikami Nokian? Mám na mysli jízdu především na sněhu, co se stability v zatáčkách a záběru týká. Já používal HKPL NR 10 a byl jsem velmi spokojen. Podle jednoho kámoše, jsem na nich se Subaru dokázal zajet na sněhu jednu hodně zatáčkovitou trasu rychleji, než jí zajede většina lidí na suchu v létě.
Bohužel se NR 10 přestaly v mém rozměru vyrábět, tak jsem přešel na směrovky NRW a ty mě docela zklamaly. Auto jde mnohem dříve do smyku než předtím a celkově se mi zdá méně stabilní i když pořád je to lepší než Vredesteiny co mám na druhém autě. Máte někdo nějakou zkušenost s HKPL NRW? -
"-- skrytý --" 12.10.04 16:15
« Re: Re: 185/65 R14
To shi: Jen tak pro zajimavost Ti sem zkopiruji muj nedavny prispevek v ramci jine rubriky (Zkusenosti s Meganem Grandtour) letec: (cit) "Dobry pneu to je zaklad, takze nejaky Avony apod. nepripadaj v uvahu."
- Avon CR 75 a CR 85 bylo zatím to nejlepší, na čem kdy v zimě jezdil. A to jsem vyzkoušel (uvedu pouze značky zimních gum, které jsem kdy dlouhodobě používal): Barum, Continental, Dunlop, GoodYear, Hankook, Maloya, Michelin, Nokian, Uniroyal, Vredestein, Yokohama. Snad jsem žádnou neopomenul a když, tak jako ilustrace toho, co mám na mysli, to snad stačí, ne? Kvalita, resp. souhrn vlastností pneumatiky, totiž není o její PRODEJNÍ CENĚ!!!
PS: Ve vyctu jeste chybi zn. Semperit, s jehoz zimaky jsem rovnez mel prilezitost "stravit sezonu". Kratkodobe zkusenosti s dalsimi znackami do toho radeji vubec ani nepocitam! -
"-- skrytý --" 12.10.04 15:06
« rozmer pneu
Chtel jsem se zeptat, kupujete zimni pneu stejny rozmer jako letni? Mam 195/65 R-15 a uvazuji jestli 195 nebo uzsi?
Jak psal, ze maji zivotnost jen 4roky? To neni nic moc, pokud to nejaky cas lezi na sklade. Pokud maji akcni slevy, da se predpokladat ze nebudou vyprodavat nove pneu. Mate nekdo zkusenost, ze by opravdu 5 rok ta pneu mela viditelne horsi jizdni vlastnosti? Nehlede k tomu ze uz bude trochu sjeta, teda pokud neprijde uz 5 let stara guma :shock: -
Lubos.1 12.10.04 14:56
« Zimne pneu na Mazdu 6
Poradte, na Mazdu 6 v rozmere 195/65/R15:
- Michelin Alpin A2
- Brigestone LM 25
- GoodYear UG 6
Doteraz som mal na P307 Michelin Alpin A2 a bol som spokojny. Cena vsetkych troch je prakticky rovnaka. V testoch su zhruba na rovnakej urovni. jazdim vacsinou v zime na suchej ceste.
Ktore doporucite? -
« 185/65 R14
... jakákoliv zimní guma (myšleno ne moc stará a nesjetá na kord od některého zavedeného výrobce) je v zimě rozhodně lepší než letní. Na 323 SDN 1.5i 97 jsem jezdil dřív na Barum Polaris, teď tam mám Polaris 2(pozor, jsou výrazně měkčí a rychleji se sjedou). Já na zimních gumách jezdím někdy od roku 92 a rozhodně bych to už jinak nedělal. Koncem listopadu se přezouvá. Sám vyzkoušíš a uvidíš ...
PS: Jsem z Vysočiny a tak občas dochází i na řetězy. Zlaté Š 120 >:D
Karel -
« životnost
Ještě mi není jasná jedna věc a to jest, koupím přes e-shop pneu a z nějakého jejího výrobního čísla vyčtu stáří. Říká se, že mají nějakou životnost, pak guma strácí své vlastnosti. Je tato doba dobou užívání + skladování? (mysím třeba čtyři kr. zima a zbytek času uschována) Jde mi o to, abych nekoupil levný pneu na které dá prodejce cenovku s akční slevou nebo doprodej, pak zjistím ře už mu dva roky tvrdne na skladě, a že jí můžu za další dva měnit. Abych z neznalosti nenaletěl nějakému vychytralému prodejci a nkoupil ve slevě nějakej neprodejnej výrobek. -
« 185/65 R14
Dobrý den,
potřebuji koupit zimní pneu na své autíčko, jelikož nechci ohrožovat sebe ani ostatní (jako minulej rok) a myslím, že už je ta pravá doba. Rozměrově by to mělo být 185/65 R14 na Mazdu 323F obj. 1.8. Jelikož se všude říká, že životnost je 4 roky, přemýšlým o nových a pak je buď prodat bude-li zájem, nebo dojezdit jako letní (jestli je to dobrej nápad). Ročně najezdím tak 8tis km. Myslíte, že mi bude stačit když si na e-pneu vyberu ty nejlevnější? Nebo je i pro začátečníka pocítit rozdíl v jednotlivých cenových kategoriích zimních pneumatik, když nemá srovnání a zatím vždy jezdil jen na letních barumkách? Předem děkuji za případnou radu. Tomáš -
« Re: Re: Firestone SZ80
vaha pneumatik by sa tiez mohla uvadzat ako jeden dolezity parameter a nielen u pneumatik, ale aj u diskov. Len neviem aky velky je ten rozdiel. 300g nic neznamena, ale ak je na "15-17" rozdiel 1- viac kg, je to uz zaujimava, hlavne ked sa kupia aj lahsie disky. Potom celkove odlahcenie 3kg by auto s mensim obsahom pekne pocitilo v pruznosti, akceleracii. -
« Firestone FH SZ80
to:e-pneu : Vzorek má tato pneu zajímavý,otázkou je km průběh. Jen pro zajímavost ,mě vydržely FH 700 (made in Spain) pouhých 25 000 km. Dost málo na to abych si jich užil a to se nepovažuji za závodníka. Tak co mám si zase koupit FIRESTONE ? ;-) ;-) ;-) -
"-- skrytý --" 11.10.04 18:08
« Re: Firestone SZ80
to ne, Pirelli P6000 jsou min.o kategorii níže, hodně také záleží na rozměru, rychlost.kat.a především na voze!
Nicméně je zajímavé například srovnání hmotnosti (v rozměru 225/40 R18), kdy Firestone SZ80 je výrazně lehčí než Bridgestone S03PP (podobné technologie i prvky dezénu)...stejně tak Falkeny patří k jedněm z nejtěžších pneumatik! -
"-- skrytý --" 11.10.04 11:32
« to RV
ad 165/70 R13 zimní
v tomto rozměru asi moc velké rozdíly nepoznáte - nejlepší poměr výkon/cena asi bude u Semperit Wintergrip a Firestone Winterhawk, doporučil bych ale klidně Conti780, Michelin AlpinA2, Pirelli Snowcontrol
ad 215/45 R17 letní
na Falken FK451 jsem jezdil přímo v tomto rozměru, jsou velmi dobré na vodě, ovšem velmi dlouhá brzdná dráha na suchu i mokru, trochu hlučnější a neskutečně tvrdé bočnice, tj.žádné tlumení nárazů
na Firestone SZ80 (225/40 ZR18) jezdím teď, a kromě horších vlastností v zatáčkách k nim nemám výhradu







