Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 12.11.04 10:13
« RE: Testy
1) s GY UG6 (195/65 R15) jsem jezdil v Golf IV TDi na Šumavě (na sněhu, břečce, vodě) a žádné záporné vlastnosti jsem nenašel
2) letní pneu oproti zimním to bohužel prohrávají nejen na ledu/sněhu/břečce, ale také na brzdné dráze, ovladatelnosti atd., protože za nízkých teplot má zimní směs pneumatiky lepší přilnavost
3) ano, testy pneumatik se musejí brát s "rezervou" - je to pouze jakési "vodítko" pro orientaci na trhu (každý řidič má jiná kritéria, jiné vozidlo a ve finále může výrobce jen malinko změnit složení směsi pneu a ve výsledku se může auto chovat úplně jinak) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? .
Anton jistě, ale všude se pak prezentují reklamní kecy typu G.Y. UG6 vítěz testu XYZ = nejlepší zimní pneumatika na trhu. To že si to ty (anebo já) čteš neznamená, že to dělá každý. Mnoha lidem stačí jen ta informace "vítěz testu" a mnoho z nich ani neví, co ten test obnáší. Proto říkám, že pro test zimních pneumatik by se měla zohlednit pouze ta kritéria jimiž se tyto liší od letních. Pokud bude hrát v testu zimních gum svou roli parametr jako je hluk a komfort, tak můžeme klidně zůstat u letních gum a nepřezouvat. Zmíněné parametry by se měly doplnit pouze informativně, nebo je zohlednit v případě rovnosti výsledků, ale rozhodně by neměly mít stejnou váhu, jako jízdní a brzdné vlastnosti na sněhu, ledu a vodě.
PS: nijak jsem se nechtěl dotknout gum UG6, nemám s nimi žádnou zkušenost a vybral jsem si je pouze jako ilustrativní
PS2: stejně tak mě štve parametr "dojem" či "design" v testech automobilů. Podle mě by takováto zcela subjektivní kategorie neměla v testu hrát roli. (všiml jsem si, že se dost často tento parametr používá k vylepšení celkového hodnocení výrobků firmy Škoda při srovnávacích testech např. v časopise SM) -
modus ponens 12.11.04 09:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... u
to GeorgRolf:
Tak ja svoj prispevok upresnim. Ak si niekto kupuje pneu tak, ze sa pozrie na poradie nejakeho testu bez toho, aby si pozrel detaily, tak je to jeho problem, nie problem testu ako takeho. -
modus ponens 12.11.04 08:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěří
to GeorgRolf:
S tou letnou pneumatikou je to zavadzajuce, pretoze sa jedna o testy zimnych pneu, cim je ucast letnakov vylucena.
Tie testy su kazdopadne divne, uz len ked to porovnas s praktickymi skusenostami ludi. To ale pripisujem lobbingu ako dnes asi takmer vsade. :'-( Ja osobne sa pri testoch pozeram nie na celkovy koeficient, ale na slabe a silne stranky danej pneumatiky. A tie maju pre roznych ludi rozne priority. Nie kazdy totiz jazdi v horach na 20cm vrstve snehu a nie kazdy najazdi za zimu do 5tis. km. Vodic, co jazdi najma dlhe streky po dialnici (t.j. vacsinou suche a upravene), bude inak pozerat na testy ako niekto, kto beha po horach na chalupu a primarnym cielom je vobec tam vyjst, pricom pneu musi menit kvoli veku pneumatiky a nie kvoli zodratemu dezenu. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěřím te
Když už se bavíme o těch testech, nepřipadá vám divné (zvláště u zimních gum), že známka za vnější hluk, nebo komfort má stejnou váhu při hodnocení, jako známka za stabilitu na ledu apod.? To je trochu ujeté ne?
S tímhle systémem hodnocení by se určitě mezi dobré zimní gumy mohly probojovat nějaké ty "letňáky", které budou např. slušné na vodě, budou málo hlučné, komfortní a hodně vydrží. Známka za sníh a led sice nebude nejlepší, ale tyhle podružné vlastnosti to vyrovnají.
Podle mě by se měly hodnotit pouze specifické zimní vlastnosti, kvůli kterým se zimní guma kupuje a tyhle dodatečné údaje nechat jen jako informativní. Pak by globální výsledky testů dopadaly jinak. -
"-- skrytý --" 11.11.04 22:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěřím testům
SirAnton: díky za zkušenost. Letní máme stejné, zimní ale nakonec asi koupím ty Nokiany (jsou taky o nějakou tu stovku levnější a v testech ADAC jsou horší než téměř nejlepší Dunlop M3, takže budou určitě lepší ;o)) ). BTW: dneska jsem zase viděl test zimních pneu v AutoTIPu nebo něčem takovém a opět vychválené GY UG6... -
"-- skrytý --" 11.11.04 11:31
« Re: Re: RE:
S tím zálisem bych si až takovou hlavu nedělal, sám jsem teď dal na Zafiru (má být ET43) plechová kola z Astry G (ET49) a není nejmenší problém. (Dokonce se mi okem zdá, že jsou teď kola víc "ven", což vzhledem k definici ET nechápu.)
Ale ty 2 mm na středové díře (CB) - proboha, to ne! To by bylo na zabití i na starém kole Ukrajina, mít 2mm vůli ve středu! Šrouby ti to neudrží! -
"-- skrytý --" 11.11.04 11:30
« Re: Re: Re: Rozdilna ET a CB
U CB je dulezita kazda desetina mm! Na rafku to podle mne vyrazene nenajdes. Proste vezmi supleru a odmer to.
PS: e_pneu.cz ma pravdu, kdyz rika, ze u alu rafku to vyresis stredicim krouzkem, zatimco u plechacu to nema ZADNE reseni. -
"-- skrytý --" 11.11.04 10:34
« RE:
ad dodavky na Slovensko > 165/70 R14 - v tomto rozměru se snad ani nevyplatí dávat tolik peněz za dopravu!
ad jiný rozměr pro Toyota Corolla > tyto ráfky ani pneu nelze zaměnit, ET by nebyl ani tak velký problém (orig.doporučené plechy jsou 5,5x14 ET39 i ET45), i když s tím 45 by byly kola hodně zapadlá v blatníku...ale středící otvor musí být 54 místo 56 (Rover), u alu disků se toto dá řešit středícím kroužkem, u ocel.disků to nelze! -
« Rozdilna ET a CB
Na Toyota Corolla Sedan 1,4 VVTI r.v 2000 mam z vyroby 5,5J x 14 ET39, 4/100/54 s pneu 165/70 R14. Mam v umyslu tam dat kola z Rovera 5,5J x 14 ET45, 4/100/56 se zimnimi pneu 175/75 R14. Rozdil je tedy v ET a CB. Bude vadit ten 6 mm rozdil v zalisu? A o 2 mm vetsi centrovaci otvor vadit nebude? Nebudou ta kola hazet? Diky. -
"-- skrytý --" 11.11.04 09:43
« Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěřím testům...
Nasrot: ad "letni vlastnosti" u Nokianu WR - je jen malo zimnich gum, jejichz vlastnosti se tolik blizi letnim gumam. Pritom to jsou opravdu kvalitni zimaky s jednou vyhradou - slaba trakce ve vrstve snehu. -
modus ponens 11.11.04 09:01
« Pneu v CZ
Pani, mozte mi doporucit nejaky cesky internetovy obchod na pneumatiky, ktory robi zasielky aj na Slovensko? Kupa zimnych pneumatik pre "svokra" sa mi necakane priblizila a tym padom aj skomplikovala :'-(
Pripadne este poradte, ake pneu v rozmere 165/70 R14 vybrat... -
modus ponens 11.11.04 08:15
« Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěřím testům...
to našrot:
Neviem, ci nepisem neskoro, ale tot moja skusenost. Na svojom Avensise mam letnaky Michelin Premacy 205/55 R16 (asi ako aj Ty). Na zimu som kupil Dunlopy M3 v tom istom rozmere. Predvcerom som prezul a musim skonstatovat, ze okrem mierne "ladnejsieho" pohybu auta na ceste (zimny dezen je makksi) je auto spozorovatelne tichsie + tichsie a lepsie zvlada prechody nerovnostami. Je to na prvykrat poznat. Myslim, ze bud tie Premacy nie su nic moc, alebo som spravil M3-kami dobre rozhodnutie.
Este na zaver dodam, ze hlboky sneh som s nimi este neskusal (ak si pamatam). -
"-- skrytý --" 10.11.04 20:47
« Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěřím testům...
Jezdím hlavně po Praze (tedy přes zimu hlavně v břečce, suchu a nebo 40cm závějích ;o) ), ale taky docela často mimo do míst, kde není jisté, co bude za povrch. Je to na Avensise a nerad bych jeho dokonalý podvozek zkazil horšími pneumatikami.. tedy potřebuju hlavně takové, co mají dobré boční vedení kdekoliv, rychlost sjíždění mě víceméně nezajímá.
Mitsi: co myslíš těmi "letními vlastostmi" u Nokianů WR? -
"-- skrytý --" 10.11.04 20:09
« ad rozměr pro Fabii
na Fabii jsou doporučené oba rozměry - konkrétně na 1.2HTP jsou snad právě jen ty 165/70 R14 díky slabému motoru, jinak je dobré dodržet doporučené ocelové ráfky: pro 165/70 R14 (5Jx14), pro 185/60 R14 (6Jx14)
při změně z 185/60 R14 na 165/70 R14 není potřeba samozřejmě žádné přenastavování počítače! -
"-- skrytý --" 10.11.04 17:21
« Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěřím testům...
Z toho, co jsi vyjmenoval, bych šel do Avonů CR85. Nemají sice tak "letní" vlastnosti, jako Nokian WR, ale zase jsou super na sněhu. Yokohamy stojí za prd, Dunlop M3 je sázkou na osvědčenou, ale bohužel již poněkud překonanou kvalitu (za dost vysokou cenu), Micheliny nejsou gumy na rychlou/ostrou jízdu, na Klébery jsem slyšel jen samou kritiku, Pirelli je nepohodlná, Kumho má naprosto supet design běhounu, ale žádnou osobní zkušenost s nimi nemám.
PS: Alespoň "jednosezónní" vlastní zkušenost mám s Avony, Nokiany a Dunlopy; "příležitostnou" pak s Pirelli, Micheliny a Yokohamami; žádnou s Klébery a Kumho. -
"-- skrytý --" 10.11.04 15:35
« Co máte za zimáky? ... už nevěřím testům...
Sháním slušné zimáky v rozměru 205/55-16 a nevím nevím, co vybrat (po zkušenosti s výběrem dle testů a zakoupením GY UG6 si sice testy prohlédnu, ale...). Takže zatím jdu podle ceny a vybírám z následujících:
- Avon CR85 (kategorie V) - 3029 Kč
- Dunlop M3 (H) - 3499 Kč (kdysi dávno jsem taky měl prapředchůdce, který byl mimo sníh docela fajn)
- Kléber Krisalp HP (H) - 2880 Kč (měl jsem kdysi Klébery Viaxer letní a byly docela slušné)
- Kumho KW17 (H) - 2897 Kč (taky jsem měl KW7400 - docela šly na silnici a ujěžděném sněhu, jinde to chtělo řetězy ;o) )
- Nokian WR (H nebo V) - 3083 nebo 3179 Kč (měl jsem NRW-T, bez problémů kdekoliv, ale rychle se sjely.. teď mám letní NRT2, které jsou na mokru nic moc)
- Pirelli W210 (H) - 3390 Kč
- Yokohama AVS V901 (H) - 3495 Kč
Tak budu rád, když někdo dáte vědět (a asi budu muset bohužel přezout ještě dneska ;o( ). -
"-- skrytý --" 10.11.04 14:59
« Re: Vhodné rozměry pneu na zimu
Pokud je rozmer 185/60x14 skutecne ekvivalentem 165/70x14 co do obvodu +-5%, tak do toho klidne jdi a ani nemusis nic menit na kalibraci tachometru. Pravdepodobne usetris na cene novych pneu i na spotrebe, nebot ty uzsi maji urcite mensi valivy odpor. Krome toho si uzijes i vice pohodli a na jiznich vlastnostech specialne u Fabky 1,2 HTP nic moc neztratis. Pozor ale na zatezovy index (LI) pneu, ktery by nemel byt mensi, nez ten minimalni predepsany v TP! -
« Vhodné rozměry pneu na zimu
Vážení zkušení řidiči,
dovolte mi otázku.
Mám onu slavnou Fabii bez motoru (1.2 HTP) - jak tu bývá s oblibou označována - a potřebuji na ni koupit zimní pneu. Letní mám v rozměru 185/60 R14. Slyšel jsem v rádiu doporučení koupit zimní raději v rozměru 165/70 R14. Táži se proto zda byste pro zimní pneu doporučili raději ten užší rozměr a za druhé zda při takovéto změně budu muset nechat přenastavit počítač proto aby správně počítal ujetou vzdálenost a rychlost. Děkuji za případné názory. -
"-- skrytý --" 04.11.04 14:33
« Pirelli
Nemáte někdo zkušenosti s Pirelli PZero Nero? Zajímali by mě názory na tuhle pneu. Třeba i ve srovnání s Dunlopem (Sport Maxx, 9000, 9090). Na Sport Maxxu jsem tohle léto najezdil několik tisíc kilometrů a zdály se mi bezkonkurenční, zatím nejlepší pneu co jsem kdy měl. No a když jsem koukal na testy, tak ty Pirellky by měly být snad ještě lepší. -
« Re: Re: Re: Re: Re: typy dezénů
budem sa opakovat ked poviem, ze u mna su tie gumy na vodu prepadak. Zozaciatku mi ustreloval predok, tak som do zakrut zvolnil. Proste sa mi dost smykaju a na vode im neverim. Dojazdim a vymenim!!
Ale tie gumenne el. prejazdy som este neskusal. Obcas idem z Rianskeho ku kukuricaku a odbocujem do prava smer na Bajkalsku, a tam mi to za mokra tiez par krat uslo aj pri pomalsej jazde, ale len zlahka. Ale nestihol som si vsimnut, co je tam na priecesti. Proste si davam na mokru hodne bacha. -
modus ponens 04.11.04 10:34
« Re: Re: Re: Re: typy dezénů
to Miro: neskusal si so svojimi Premacy (tusim mas tiez 16" 205/55) tie akoby gumenne elektrickove prejazdy (napr. pred Polusom)? Minule prsalo, isiel som tade (odbocoval dolava) a pekne mi to islo do smyku. Zeby to robilo na kazdej gume? :'-( -
« Re: Re: Re: typy dezénů
to iste plati pre Michelin Premacy, aj som spravil v Renaulte bordel, ze mi odovzdali auto nielen podhustene 1.6 - 1.8, ale au gumy mi nedali lave a prave :-) . Potom som odisiel s hambou, ale aj tak mam pocit, ze na mokru mi auto taha do prava. Inac najskor som citil tahanie a potom som kukol na kolesa. Naskor som zistil zle tlaky a potom mi nesedel dezen. Talze placebo to nebolo. Plus bolo este nahovno nastavene riadenie. Ale aj po nastaveni to na vode citit. Na suchu uz nie. -
"-- skrytý --" 03.11.04 20:53
« Re: Re: typy dezénů
To mi pak připadá, že se tvar dezénu pneu velmi přeceňuje. Když si představím pneu jako je Conti Premium Contact, tak ta má de facto velmi směrový dezén (na rozdíl třeba od té Michellinky EA nebo i starší XH1), i když se označuje jako asymetrický. Na levé straně auta pak máte vlastně pneu obráceně než na pravé. Laik by řekl, že to nebude dělat dobrotu ... -
"-- skrytý --" 03.11.04 16:02
« Re: typy dezénů
asymetrický dezén všechny pneu jsou stejné, určena strana pneumatiky, která patří vně auta (příkladem Michelin Energy E3A, Conti Premium Contact, Dunlop SP01)
asymetrický směrový dezén > pravá a levá pneumatika, která má určenou stranu vně auta i směr otáčení (dnes prakticky nikdo nevyrábí)
směrový dezén > všechny pneu stejné, každá pneumatika má určen směr otáčení (Dunlop SP9000, Goodyear F1, Toyo T1-S)
symetrický nesměrový dezén > všechny pneu stejné, bez jakéhokoliv určení (lze nasadit jakkoliv na ráfek) -
« Zimaky na Corollu
Zdravim, chci si poridit zimni gumy 165/70 R 14 na rafky 5,5J x 14 E39 pro Toyota Corolla Sedan 1,4 VVTI r.v. 2000. Moc toho nenajezdim, nechci nejlepsi, chci dobrej pomer cena/vykon. Poradite nekdo? Diky. A nemate nekdo 4 tyhle Toyota rafky? Abych nemusel prezouvat... -
« Hrdza
Uz sa vam stalo, ze ste mali plechac tak prihrdzaveny, ze nesiel dole po udskrutkovani matic ? Ja som na jar dokonca musel pobehat autom po parkovisku s povolenymi maticami, no hrdza to aj tak nepustila.
Nakoniec som to nejako vypacil a napodiv tam skoro ziadna viditelna hrdza nebola... -
« Re: výměna pneu
Potřebné momenty:
- plech 80 Nm
- "elektrony" 120 Nm
Momenťák není zadarmo ale vyplatí se, slušné servisy momenťák ny kola používají...
PS: kdysi před lety jsem měnil na Š1203 kolo, které bylo tak zarezlé že klíč se ohýbal, pomohla trubka, jen jsme ji museli dovézt jiným autem 8-s
K -
« Re: Re: DAYTON
nejde povolit sroub na kole ? Nekdy staci pres nejaky mezikus klepnout po srouby kladivkem, takovy jemny kratky stredne intenzivni klep. Pak neni mozne nepovolit, zkus na ten klic slapnout nohou, oprit se o karoserii a zkus se zhoupnout v kolenou. Pak uz pomuze ten klic prodlouzit o trubku a docilit vetsi paky, pokud se aleklic ohne asi nezbyva nic jineho nez servis. Takze good luck ! -
modus ponens 26.10.04 11:19
« Re: výměna pneu
to kuchař:
Silne utiahnutym srobom na kolesach sa vyhnes jedine tak, ze si ich budes utahovat sam. Takze menit svojpomocne a este Ti ostane aj na bublifuk. ;-)
Aj ked to mas silne utiahnute, ide to rucne povolit. Len sa "trochu" narobis. Strhnuteho srobu sa neboj - ak ho mas strhnut, strhnu ho aj v servise pistolou. -
« výměna pneu
poradte, jak to delate vy. Menite si pneu v garazi, nebo si to nechate udelat? Chci si vymenit zimni pneu za letni, ale mam kola ze servisu fest prisroubovany vzduchovou pistoli. :*)
Jelikoz mam zimni pneu na vlastnich discich, chtel jsem dat kola dolu a zas na auto sam, dnes vecir, ale koukam, asi to nezmaknu. :shock:
Letos v lete se mi pri jedny takovy akcicce strhnul sroub na kole, takze toho proted asi necham...
nevite, kolik se plati v servisech za kola dolu a zas nahoru? koukal jsem na web, ale nevim, jestli chteji 500 nebo 150 za 4 kola. -
« Matadory
Kdyz tu ctu o Matadorech,neda mi to se nepridat.Zkusenosti mam a dost negativni.Nikomu bych nedoporucil.Na zimnich MP55 plus po 2 mesicich na boku pneumatiky silny nerovnosti a rekl bych az nabeh na "boule".Kdyz jsem se probral internetem a i nemeckym,kde jsou fakt renomovany testy,tak jedny z nejlip vychazeji (teda v rozmeru 195/65/15 T) Goodyear Ultra Grip 6,Michelin Alpin A2 a Dunlop SP Winter Sport M3. Je nutno rict,ze se tahle jmena objevuji na prednich pozicich i v jinych rozmerech.A ceny mi prijdou prijatelny.Zkuste treba www.nejlevnejsipneu.cz Ja osobne pujdu asi do M3. -
"-- skrytý --" 19.10.04 13:07
« Re: Zimne gumy 4 alebo 5
Musíš si říct, jak velký riziko je pro tebe defekt. Tak třeba já jsem za 150 tis. km nepíchnul a nikdo z mých známých ani příbuzných (za posl. 4 roky). A to mnozí najezdí 50 tis. km ročně. Jen z doslechu vím o jednom (známej kámoše), kdo byl na dálnici vytlačen a rozbil LP a LZ kolo o obrubník. A tomu zase byla rezerva k ničemu, když přišel o 2 pneu naráz ... -
modus ponens 19.10.04 10:38
« Re: Zimne gumy 4 alebo 5
Zalezi, kolko stoji jedna. ;-)
Statisticky sa Ti neoplati kupovat 5 kusov, pretoze po max. 6 rokoch ich aj tak musis vsetky vymenit. Jedine, ze:
- dost jazdis a vyjazdis aj 5 kusov
- potrebujes fakt aj v pripade defektu rychlo vymenit a ist dalej, t.j. nestracat cas zachadzanim do servisu
Letna rezerva v zime nie je az taky problem, pokial sa nejedna o extremne podmienky. Mnohi jazdia na letnych aj v zime (myslim normalnymi rychlostami), takze ak v pripade defektu pojdes na rezerve pomaly do najblizsieho servisu, nudzovo sa to da. -
« Barum Polaris, kluzká vozovka a obrubník
Zdravím vás všechny,
dneska se mi povedlo kromě jiných věcí, na mokré nerovné dlažbě, naškubnout pneu :'-( . Podjížděl jsem troleják a odbočoval doprava, zadek se mi svez a vzal obrubník :shock: . I když to nebylo v nějaké velké rychlosti, tak to pneumatika odnesla malou trhlinkou :-( . Zatím nějak neutíká, ale asi spravit nepůjde.
Takže jestli má někdo na prodej jednu BARUM POLARIS 165/70 R13] se vzorkem 3mm a víc, tak se mi ozvěte na skoda93@volny.cz
Nebo jestli mi navrhnete něco jiného, nepříliš finančně nákladného
Díky
-
« Re: ad ceny ropy
diky, za nazor. Nehcam to asi na jaro, teprve letos jsem zaznamenal vetsi boom prodeje pneu na internetu a predpokladam i vetsi tlak konkurence. Pockam na nejakou akci, skoda, ze zrovna Michelin Energy E3A jsou zrovna na e-pneu.cz za tusim 3700,-; zatimco jinde byvaji i pod 3 000 Kc. -
modus ponens 17.10.04 11:38
« Vyber
Po vyberovom konani, ktore bolo ovplyvnene viacerymi faktormi, som dospel ku dvom adeptom na zimne pneu v rozmere 165/70 R14:
Matador MP58 a Semperit WinterGrip - oboje v kategorii 81 T.
Matadory su za cca 1650,- Skk a Semperity za cca 1800,- Skk. Ktore by ste odporucili a preco? -
-
"-- skrytý --" 15.10.04 19:10
« ad ceny ropy
Ano, určitě se v tomto segmentu trhu nějakým způsobem projeví růst cen ropy, otázka je jak moc a hlavně kdy?
Ve srovnání s loňským rokem ceny od výrobce vzrostly o cca 5-10%, distribuce se však snaží ceny udržet na stejné úrovni - uvidíme, jak dlouho to bude únosné?! -
« Bez nadpisu
chci na jare koupit letni gumy, ale mam obavu, aby mi kvuli drahe ropy nezdrahly treba o 20% od dnesnich cen. Co si o tom myslite ? Mam v planu jit do Michelin Energy E3A, vim, ze na ne nemate nejlepsi nazory, ale laka mne vysoka zivotnost a nejnizsi valivy odpor. -
« Re: Re:
Ještě počkej co ti na to řeknou ostatní. Já mám na gumy zcela opačné požadavky (záběr a stabilita v zatáčkách na sněhu), takže nejsem úplně objektivní. Třeba někdo jiný řekne, že to jsou "traktory do terénu" a na MX se nehodí. Tak abys mě pak neproklínal. Ale moje předchozí Nokiany HKPL NR 10 byly prostě drsnější.
Aby si to nechapal zle, ja s Tebou suhlasim. Iba si nie som isty, ci zmenou vahy jednotlivych parametrov v testoch nieco podstatne zmenis.
Ja to beriem ako druh reklamy (myslim tie reci, ze pneumatika XYZ je vitaz testu). Napr. u nas som chodi reklama na Allianz povinne rucenie. Vraj vitaz testu na povinne rucenie. Blbost. Ziaden taky test nebol (pokial viem), je to ciste reklamny zvast. Kto mu slepo uveri, moze mat problem. Ale kedze sme vsetci zodpovedni za seba samych, mame pravo verit, comu chceme. Inak sa mozme bavit na temu, ci ma stat kryt fiancne straty obyvatelstva po pade BMG a Drukos.
Tiez ma rozculuju recenzie, kde sa nicnehovoriacimi slovami vytvara iluzia dobreho auta. Obcas sa na tom sice bavim, ale niekedy je toho fakt moc. A nejde len o Skodu (hoci tam je to najlepsie vidiet). Nic proti slabsim autam, ale robit napr. z Dacie Logan auto bez nedostatkov (ako to z jednej recenzie vyplynulo), je podla mna skor testom IQ citatela ako aspon trochu profesionalnou recenziou auta. :'-(