Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Lubos.1 26.11.04 12:24
« Re: Re: Re: Zimní Gumy na Fabii 1,2 HTP
Ja som na M6 kupil Bridgestone Blizzak LM 25, v testoch boli na na spici spolu s Michelin Alpin A2, Dunlop M3 atd.,,
Ako nove su dost hlucne, na vode sustia, ale to by sa malo predpokladam stratit (aspon ciastocne), ked sa trochu vyjazdia. Kupil som mensi rozmer (195/65/15), ale az tak by to nemalo vadit. Som zvedave, ake su na snehu, ale este som nemal moznost to skusit, lebo akosi snehu nieto :) -
« Re: Re: Zimní Gumy na Fabii 1,2 HTP
koupil jsem na Subaru Bridgestone Blizzak a vy pisete o znacce Bridgestone alespon, znamena to tedy, ze jsem nazavolil prilis dobre? Zda se mi, ze jsou vyborne, napriklad lepsi nez Pirelli Snowsport. Mam je ve vetsim rozmeru, kde neni zrovna moc velky vyber a ty Bridgestone mne vychazely nejlepe. -
"-- skrytý --" 26.11.04 10:41
« Re: Zimní Gumy na Fabii 1,2 HTP
to JM>
na disky 5x14 jsou určené pneu 165/70R14
na disky 6x14 pak 185/60R14
na tak "slabou" Fabii zřejmě nemá význam dávat širší pneu, než jsou doporučené 165
značku pneu bych doporučil alespoň Firestone Winterhawk nebo Bridgestone LM-18...na Barum Polaris 2 jsem osobně nejezdil, ale dle referencí několika zákazníků nejsou žádný zázrak -
"-- skrytý --" 25.11.04 21:45
« Zimní Gumy na Fabii 1,2 HTP
Co radíte? Mám 14 na 5 ráfky přemýšlím o 165 70 R14. To auto je poměrně lehké na předek a na letních a širších to téměř nelze řídit ja začne padat.
Doporučují se i 185 ale to mi příjde zbytečně moc široké?
Přemýšlím o Barum Polaris 2 za 1420 Kč kus navíc montáž zdarma a evropská záruka proti zničení. -
"-- skrytý --" 25.11.04 13:32
« RE
to novca> osobně mám zkušenosti se zimními 225/40 R18 92V - Vredestein Wintrac, v takovém rozměru (šíře 225 a více) bych Barum ale vůbec neuvažoval!
to nedos, mfilip> na našem webu (konkrétně [odkaz]) je kompletní přehled testů pneumatik zimní/letní s možností třídění/vyhledávání
ad GY UG6> zdá se, že některé výrobní série UG6 se výrazně liší jízdními vlastnostmi -
« Re: Re: GY UG6
Tak mě ještě napadá k tý nestabilitě UG6 při hrabání na sněhu, že to kromě silně šípovitého dezénu způsobuje ještě absence podélných (obvodových) drážek. Možná? Fakt, že tuhle věc by testy mohly a měly zachytit.
Já bych u testů zimních pneu ještě uvítal hodnocení stability při přejíždění (nebo vyjíždění z) umrzlých kolejí ve sněhu/ledu. To by asi bylo náročnější objektivně zhodnotit.
Některý zimáku mají na boku trochu "zoubky" (třeba Semperit WinterGrip), tak bych tipoval, že jsou v tomto směru lepší, ale kdo ví (?). Fakt že je to občas dost náročný, když jsou na Šumavě vyjetý 3 koleje a člověk potká auto z protisměnu a škrabe se ven z nich. Apod. -
"-- skrytý --" 23.11.04 09:23
« Re: GY UG6
To Loop: Když si nalistuješ moje příspěvky z období před rokem, najdeš k UG6 stejné vyjádření. Jde jen o to hledat a pak samozřejmě, zda mi věříš nebo ne. A s tím, že s M3 nemůžeš nic zkazit, se plně ztotožňuji. M3 - gumy pro toho, kdo nechce experimentovat, resp. nic riskovat. Já jsem však spíše experimentátor, tak jsem se s těmi UG6 holt seknul... -
« Re: Re: Re: Re: Auto-moto-sport - nový test pneu
Mitsi> ahoj. tak si musím společně s tebou flusnout na GY UG6. fakt hrůza. já je mám v 185/65/15T. hučí to jak traktor od 90kmh, mezi 130 a 145 je z toho ultrahučák ve 160 se to zklidní - on to víceméně přehluší hluk našich betonárek (D1) a aerodynamický hluk. směrová stabilita také nic moc. s láskou vzpomínám na Sava Eskimo S3 nebo Semperit Dir.Grip. Příští sezónu hodím UG6 do popelnice. :-( btw. Na letních GY EagleF1 super. Tak nevím. Zřejmě trochu schíza u GoodYearu... :-/ -
"-- skrytý --" 22.11.04 15:22
« Re: Re: Re: Re: Auto-moto-sport - nový test pneu
Mitsi: já mám 175/70-13 T, bez uvedení místa výroby (aspoň jsem ho nikde na vnější části pneu nenašel ;o) ). A musím říct, že co jsem je teď nasadil podruhé (nesundaval jsem je z ráfků), tak mi přišlo, že se jejich vlastnosti o něco zlepšily, zvlášť na břečce, mokru a uježděném nehlubokém sněhu... A co se týče toho hučení, tak nehučej, jsou pořád stejně tiché. Tak nevím, co do nich míchaj ;o) -
"-- skrytý --" 19.11.04 14:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Auto-moto-sport - nový test pneu
Viados: Jezdim na nich 190, ale furt! Pravda, nekdy i pres...
PS: Mimo mesto se na nich dostanu malokdy, takze to ber s rezervou. Rychle se na nich opravdu jezdit neda - absolutne nedrzi smer!!! Na sve vlastni auto bych je nikdy neobul - pravda, i na to sluzebni jsem je vybiral ja (podle testu) a seredne se tak utnul. -
« Re: Re: RE: Testy - GY UG6
Cau Mitsi. Jak se o kus niz rozepisujes o zaporech UG6, tak nic z ty prvni pulky jsem nepozoroval (mel jsem je zatim 2 zimy na Maree kombi 2.4JTD).
Ale to s tim ujížděním do strany při hrabání na sněhu mi dělají taky a je to otrava (člověk se pak musí pekelně soustředit a furt to korigovat volantem a plynem). Kdyby mi to udělaly při předjíždění na nějaký horský silnici, tak potěš pámbů. Holt, tam si hrábnout nemůžu. Přičítám to jejich hodně šípovitému dezénu.
Předtím jsem měl Polarisky první generace (ale bohužel na jiným autě - Tempra 1.9TD, bez ABS) a ta mi při hrabání nebo přesněji občasném prohrábnutí jednoho/druhého kola jela naprosto rovně. Jezdit s Temprou na sněhu bylo skvělé.
Jinak na morku a suchu (a asi i v některých vlastnostech na sněhu) a dle testů ve všech směrech na ledu, jsou UG6 lepší než Polarisky. -
"-- skrytý --" 18.11.04 22:47
« Re: Auto-moto-sport - nový test pneu
Tak jsem nasadil ty Nokiany WR 205/55-16 94V a zatím jsem po prvním cca 100km naprosto spokojen (prošly zatím mokrem a trochu suchem hned po nasazení, což nebyla ani sjetá konzervační vrstva, tak to jsem ještě nebral jejich chování za směrodatné), fakt mají boční vedení jako letní, brzdí taky jako letní, tak uvídíme, jak se budou chovat dál. BTW: jsem na vážkách, jestli mám na Corolle na zimu dát ty UG6tky, když zatím na mokru, nasmrklu i suchu i když je pod nulou mi současné letní Nokian NRT2 sedí líp... ;o) -
« Auto-moto-sport - nový test pneu
Tak jsem si se zájmem přečetl v prosincovém čísle AMS test zimáků v rozměru 205/55 R16 - docela zajímavé čtení a hlavně jednotlivé údaje
z měření. Já mám M3 (mimo jiné vítěz testu) - ovšem propadly při brždění na mokru - takže se podle toho zařídím ;-) -
"-- skrytý --" 16.11.04 09:45
« Povolené rozměry
Povolené rozměry pneumatik a disků najdeš ve velkém techničáku.
Popis pneumatiky např:
195/60 R14 H
195 - šířka pneu
60 - profilové číslo - poměr šířky pneu a výšky bočnice
R14 - průměr disku v palcích
H - rychlostní index
Popis ráfků např.:
6Jx14 ET39 5/100/55
6 - šířka ráfku
J - tvar plochy ráfku přiléhající k pneumatice
ET - 39 - udává jak moc ráfek bude trčet ven z pod blatníků
5 - počet děr na šrouby
100 - průměr kružnice na které jsou šrouby [mm]
55 - průměr středícího otvoru
Možná ten příklad není úplně přesný, ale platí, že bys měl dodržet to, co je doporučeno velkým techničákem. Všechno totiž souvisí se vším a když nedodržíš něco, čemu nerozumíš, tak si můžeš zadělat na potíže technického rázu i potíže na STK.
Sakra, já se s tím vymejšlím a tady je to hezky popsáno:
[odkaz] - v menu Technická podpora -
« ani rovnake pneumatiky nie su rovnake
Zdar,
vzdy som mal nazor, ze je uplne zbytocne vyberat si pneumatiky. Staci, ked si clovek nekupi gumu z hypermarketu, ktora zmeni tvar hned po par sto kilometroch.
Ja som si vzdy zohnal gumy, ktore som dovtedy nemal, odsledoval som si, ake su na suchu, na mokre a ake pri roznych teplotach a podla toho som jazdil.
No naposledy som si kupil Kleber Viaxen a po jednej sezone som ich dostal do stavu, ked prava predna ma ovela mensi grip nez lava. Pri rozbiehani mi presmykne len ta prava, pri brzdeni je zase ta prava ihned v smyku. Kym ta lava si zachovala velmi dobre vlastnosti, prava je na odpis, aj ked okom rozdiely nie su badatelne, dezen je opotrebovany rovnako. Na aute je geometria OK. -
« GY UG6
No Mitsy,to jsi me moc nenadchnul.Ale zalezi na rozmeru!!!Stejna pneumatika v rozdilnych rozmerech ma odlisne vysledky v testech!!!Ja jsem si ted poridil UG6 v rozmeru 195/65/15 91T.Ty vychazeji v TOMTO ROZMERU jako nejlepsi,nebo jedna z nejlepsich.Pouze na predni napravu.Dve na zadni mam temer zanovni jine znacky.Mam je na aute od stredy a hned ten den jsem na nich udelal na zatah Wroclaw a zpet.Z Kralup.S ruznym vyrizovanim kolem Prahy asi 750km.Je pravda,na povrchu prevazne suchem,ale i na vode a nemuzu rict jedinou negativni vec.V Polsku byla v jednom kopci i namraza a prekvapive bez problemu.Ale to je jen zacatek zimy.Stabilita dobra a to to porovnavam s letnima,kde mam 225/45/17.Kazdopadne beru na vedomi.Jsem zvedav na dalsi zkusenosti hlavne v nasledujicich 3 mesicich.Rozhodoval jsem se jeste mezi M3 a A2. -
"-- skrytý --" 12.11.04 13:55
« Testy
Například v testu 205/55 ÖAMTC právě vidím, že v celkovém výsledku maj vlastnosti na suchu váhu 15%, na mokru 30%, na sněhu 20%, komfort má 3%, hluk 2%, opotřebení 10% ... takže můžete se přít, ale není pravda, že promlouvaj všechny hodnoty do výsledku stejně. -
modus ponens 12.11.04 11:38
« Re: testy
Ja som zase na to isiel heuristickejsie. Proste som sa pytal naokolo, ako su spokojni so svojim gumami. Potom som zohladnoval, ake auto maju, ako jazdia a pod. Tiez som zvolil Dunlop M3, ale rozhodla cena. V uzsom vybere boli aj Blizzak LM-22, Pirelli Snowsport a aj UG-6. Gottseidank, ze som nesiel do tych Goodyearov. -
modus ponens 12.11.04 11:31
« Matador MP58
Tak som sa rozhodol. Idem do nich. Teda nie ja, ale "svokor". Nasiel som na ne zaujimavu akciu priamo v BA - cena 1444,- Skk za kus. Vraj su nove, co ale preverim pri odbere. Mam si dat pri preberani na nieco pozor? Idem po ne dnes...
Este maju pneu Daytona DW 500 (1600,-/ks) , ale nic o nich neviem, takze ... -
« testy
tak ja som postupoval nasledovne. Hladal som testy s konkretnym udajom v metroch, sekundach ...... a nie priemerne cislo na mokru, suchu .... ako napr ADAC. Potom zalezalo na tom, na akom aute boli testy. Test na 1500kg BMW pre mna nema hodnotu. Moje auto ma o 300kg menej. No a podla toho som vyberal. Hladal som pneumatiku dobru na vodu a brecky, potom aby sa nestratila na snehu, potom nasledovala cena a nakoniec ostatne udaje uz boli doplnove . Preto vyhrala DUNLOP M3 :-). -
"-- skrytý --" 12.11.04 11:23
« Re: RE: Testy - GY UG6
Nedá mi to nezareagovat, neboť jsem nedávno opět přezul na GY UG6, proto jsem ještě "plný dojmů" (oproti loňsku dokonce částečně nových): při rychlé jízdě nedokážu udržet přímý směr a motám se po silnici jako ožralý; "nasazení" správného poloměru oblouku pro plynulé projetí zatáčkou je problém, gumy hlučí při jízdě rychlostí pod 60 km/h (to v loňské zimní sezóně nebylo), nad 60 km/h už to nevnímám; problémy s trakcí na suchu a mokru (sníh zatím letos nebyl); mimořádně kloužou, když "neprší dostatečně intenzivně"; pohodlí (oproti letním Bridge Potenza RE720 - to zůstává); bídné brzdné schopnosti (příliš brzy se aktivuje ABS - rovněž zůstává).
A ještě pár poznatků z loňské zimní sezóny pro jízdu ve sněhu: trakce je OK, jenže když už dojde k sebemenšímu prokluzu hnacích kol, tak se auto (předohrab) nekontrolovaně sune bokem po směru příčného sklonu vozovky; s tím souvisí neschopnost pneu držet "lajnu", resp. zvolený směr, a to zejména při jízdě rovně.
Závěr: Někdy od r. 1993, kdy jsem jezdil zimní Yokohamy S480, snad nejhorší zimní gumy, které jsem používal. Jenže tehdy byla technologie zimních gum ještě téměř "v plenkách" (samozřejmě s určitou dávkou nadsázky) a ty Yokohamy tehdy zase nebyly o moc horší, než konkurence.
PS: Proti zn. Yokohama rozhodně nic nemám, jejich letní S707 z poloviny 90. let dokonce považuji za to vůbec nejlepší, na čem v létě jezdil. -
modus ponens 12.11.04 11:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co máte za zimák
to GeorgRolf:
Aby si to nechapal zle, ja s Tebou suhlasim. Iba si nie som isty, ci zmenou vahy jednotlivych parametrov v testoch nieco podstatne zmenis.
Ja to beriem ako druh reklamy (myslim tie reci, ze pneumatika XYZ je vitaz testu). Napr. u nas som chodi reklama na Allianz povinne rucenie. Vraj vitaz testu na povinne rucenie. Blbost. Ziaden taky test nebol (pokial viem), je to ciste reklamny zvast. Kto mu slepo uveri, moze mat problem. Ale kedze sme vsetci zodpovedni za seba samych, mame pravo verit, comu chceme. Inak sa mozme bavit na temu, ci ma stat kryt fiancne straty obyvatelstva po pade BMG a Drukos.
Tiez ma rozculuju recenzie, kde sa nicnehovoriacimi slovami vytvara iluzia dobreho auta. Obcas sa na tom sice bavim, ale niekedy je toho fakt moc. A nejde len o Skodu (hoci tam je to najlepsie vidiet). Nic proti slabsim autam, ale robit napr. z Dacie Logan auto bez nedostatkov (ako to z jednej recenzie vyplynulo), je podla mna skor testom IQ citatela ako aspon trochu profesionalnou recenziou auta. :'-( -
"-- skrytý --" 12.11.04 10:13
« RE: Testy
1) s GY UG6 (195/65 R15) jsem jezdil v Golf IV TDi na Šumavě (na sněhu, břečce, vodě) a žádné záporné vlastnosti jsem nenašel
2) letní pneu oproti zimním to bohužel prohrávají nejen na ledu/sněhu/břečce, ale také na brzdné dráze, ovladatelnosti atd., protože za nízkých teplot má zimní směs pneumatiky lepší přilnavost
3) ano, testy pneumatik se musejí brát s "rezervou" - je to pouze jakési "vodítko" pro orientaci na trhu (každý řidič má jiná kritéria, jiné vozidlo a ve finále může výrobce jen malinko změnit složení směsi pneu a ve výsledku se může auto chovat úplně jinak) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? .
Anton jistě, ale všude se pak prezentují reklamní kecy typu G.Y. UG6 vítěz testu XYZ = nejlepší zimní pneumatika na trhu. To že si to ty (anebo já) čteš neznamená, že to dělá každý. Mnoha lidem stačí jen ta informace "vítěz testu" a mnoho z nich ani neví, co ten test obnáší. Proto říkám, že pro test zimních pneumatik by se měla zohlednit pouze ta kritéria jimiž se tyto liší od letních. Pokud bude hrát v testu zimních gum svou roli parametr jako je hluk a komfort, tak můžeme klidně zůstat u letních gum a nepřezouvat. Zmíněné parametry by se měly doplnit pouze informativně, nebo je zohlednit v případě rovnosti výsledků, ale rozhodně by neměly mít stejnou váhu, jako jízdní a brzdné vlastnosti na sněhu, ledu a vodě.
PS: nijak jsem se nechtěl dotknout gum UG6, nemám s nimi žádnou zkušenost a vybral jsem si je pouze jako ilustrativní
PS2: stejně tak mě štve parametr "dojem" či "design" v testech automobilů. Podle mě by takováto zcela subjektivní kategorie neměla v testu hrát roli. (všiml jsem si, že se dost často tento parametr používá k vylepšení celkového hodnocení výrobků firmy Škoda při srovnávacích testech např. v časopise SM) -
modus ponens 12.11.04 09:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... u
to GeorgRolf:
Tak ja svoj prispevok upresnim. Ak si niekto kupuje pneu tak, ze sa pozrie na poradie nejakeho testu bez toho, aby si pozrel detaily, tak je to jeho problem, nie problem testu ako takeho. -
modus ponens 12.11.04 08:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěří
to GeorgRolf:
S tou letnou pneumatikou je to zavadzajuce, pretoze sa jedna o testy zimnych pneu, cim je ucast letnakov vylucena.
Tie testy su kazdopadne divne, uz len ked to porovnas s praktickymi skusenostami ludi. To ale pripisujem lobbingu ako dnes asi takmer vsade. :'-( Ja osobne sa pri testoch pozeram nie na celkovy koeficient, ale na slabe a silne stranky danej pneumatiky. A tie maju pre roznych ludi rozne priority. Nie kazdy totiz jazdi v horach na 20cm vrstve snehu a nie kazdy najazdi za zimu do 5tis. km. Vodic, co jazdi najma dlhe streky po dialnici (t.j. vacsinou suche a upravene), bude inak pozerat na testy ako niekto, kto beha po horach na chalupu a primarnym cielom je vobec tam vyjst, pricom pneu musi menit kvoli veku pneumatiky a nie kvoli zodratemu dezenu. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěřím te
Když už se bavíme o těch testech, nepřipadá vám divné (zvláště u zimních gum), že známka za vnější hluk, nebo komfort má stejnou váhu při hodnocení, jako známka za stabilitu na ledu apod.? To je trochu ujeté ne?
S tímhle systémem hodnocení by se určitě mezi dobré zimní gumy mohly probojovat nějaké ty "letňáky", které budou např. slušné na vodě, budou málo hlučné, komfortní a hodně vydrží. Známka za sníh a led sice nebude nejlepší, ale tyhle podružné vlastnosti to vyrovnají.
Podle mě by se měly hodnotit pouze specifické zimní vlastnosti, kvůli kterým se zimní guma kupuje a tyhle dodatečné údaje nechat jen jako informativní. Pak by globální výsledky testů dopadaly jinak. -
"-- skrytý --" 11.11.04 22:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěřím testům
SirAnton: díky za zkušenost. Letní máme stejné, zimní ale nakonec asi koupím ty Nokiany (jsou taky o nějakou tu stovku levnější a v testech ADAC jsou horší než téměř nejlepší Dunlop M3, takže budou určitě lepší ;o)) ). BTW: dneska jsem zase viděl test zimních pneu v AutoTIPu nebo něčem takovém a opět vychválené GY UG6... -
"-- skrytý --" 11.11.04 11:31
« Re: Re: RE:
S tím zálisem bych si až takovou hlavu nedělal, sám jsem teď dal na Zafiru (má být ET43) plechová kola z Astry G (ET49) a není nejmenší problém. (Dokonce se mi okem zdá, že jsou teď kola víc "ven", což vzhledem k definici ET nechápu.)
Ale ty 2 mm na středové díře (CB) - proboha, to ne! To by bylo na zabití i na starém kole Ukrajina, mít 2mm vůli ve středu! Šrouby ti to neudrží! -
"-- skrytý --" 11.11.04 11:30
« Re: Re: Re: Rozdilna ET a CB
U CB je dulezita kazda desetina mm! Na rafku to podle mne vyrazene nenajdes. Proste vezmi supleru a odmer to.
PS: e_pneu.cz ma pravdu, kdyz rika, ze u alu rafku to vyresis stredicim krouzkem, zatimco u plechacu to nema ZADNE reseni. -
"-- skrytý --" 11.11.04 10:34
« RE:
ad dodavky na Slovensko > 165/70 R14 - v tomto rozměru se snad ani nevyplatí dávat tolik peněz za dopravu!
ad jiný rozměr pro Toyota Corolla > tyto ráfky ani pneu nelze zaměnit, ET by nebyl ani tak velký problém (orig.doporučené plechy jsou 5,5x14 ET39 i ET45), i když s tím 45 by byly kola hodně zapadlá v blatníku...ale středící otvor musí být 54 místo 56 (Rover), u alu disků se toto dá řešit středícím kroužkem, u ocel.disků to nelze! -
« Rozdilna ET a CB
Na Toyota Corolla Sedan 1,4 VVTI r.v 2000 mam z vyroby 5,5J x 14 ET39, 4/100/54 s pneu 165/70 R14. Mam v umyslu tam dat kola z Rovera 5,5J x 14 ET45, 4/100/56 se zimnimi pneu 175/75 R14. Rozdil je tedy v ET a CB. Bude vadit ten 6 mm rozdil v zalisu? A o 2 mm vetsi centrovaci otvor vadit nebude? Nebudou ta kola hazet? Diky. -
"-- skrytý --" 11.11.04 09:43
« Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěřím testům...
Nasrot: ad "letni vlastnosti" u Nokianu WR - je jen malo zimnich gum, jejichz vlastnosti se tolik blizi letnim gumam. Pritom to jsou opravdu kvalitni zimaky s jednou vyhradou - slaba trakce ve vrstve snehu. -
modus ponens 11.11.04 09:01
« Pneu v CZ
Pani, mozte mi doporucit nejaky cesky internetovy obchod na pneumatiky, ktory robi zasielky aj na Slovensko? Kupa zimnych pneumatik pre "svokra" sa mi necakane priblizila a tym padom aj skomplikovala :'-(
Pripadne este poradte, ake pneu v rozmere 165/70 R14 vybrat... -
modus ponens 11.11.04 08:15
« Re: Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěřím testům...
to našrot:
Neviem, ci nepisem neskoro, ale tot moja skusenost. Na svojom Avensise mam letnaky Michelin Premacy 205/55 R16 (asi ako aj Ty). Na zimu som kupil Dunlopy M3 v tom istom rozmere. Predvcerom som prezul a musim skonstatovat, ze okrem mierne "ladnejsieho" pohybu auta na ceste (zimny dezen je makksi) je auto spozorovatelne tichsie + tichsie a lepsie zvlada prechody nerovnostami. Je to na prvykrat poznat. Myslim, ze bud tie Premacy nie su nic moc, alebo som spravil M3-kami dobre rozhodnutie.
Este na zaver dodam, ze hlboky sneh som s nimi este neskusal (ak si pamatam). -
"-- skrytý --" 10.11.04 20:47
« Re: Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěřím testům...
Jezdím hlavně po Praze (tedy přes zimu hlavně v břečce, suchu a nebo 40cm závějích ;o) ), ale taky docela často mimo do míst, kde není jisté, co bude za povrch. Je to na Avensise a nerad bych jeho dokonalý podvozek zkazil horšími pneumatikami.. tedy potřebuju hlavně takové, co mají dobré boční vedení kdekoliv, rychlost sjíždění mě víceméně nezajímá.
Mitsi: co myslíš těmi "letními vlastostmi" u Nokianů WR? -
"-- skrytý --" 10.11.04 20:09
« ad rozměr pro Fabii
na Fabii jsou doporučené oba rozměry - konkrétně na 1.2HTP jsou snad právě jen ty 165/70 R14 díky slabému motoru, jinak je dobré dodržet doporučené ocelové ráfky: pro 165/70 R14 (5Jx14), pro 185/60 R14 (6Jx14)
při změně z 185/60 R14 na 165/70 R14 není potřeba samozřejmě žádné přenastavování počítače! -
"-- skrytý --" 10.11.04 17:21
« Re: Re: Co máte za zimáky? ... už nevěřím testům...
Z toho, co jsi vyjmenoval, bych šel do Avonů CR85. Nemají sice tak "letní" vlastnosti, jako Nokian WR, ale zase jsou super na sněhu. Yokohamy stojí za prd, Dunlop M3 je sázkou na osvědčenou, ale bohužel již poněkud překonanou kvalitu (za dost vysokou cenu), Micheliny nejsou gumy na rychlou/ostrou jízdu, na Klébery jsem slyšel jen samou kritiku, Pirelli je nepohodlná, Kumho má naprosto supet design běhounu, ale žádnou osobní zkušenost s nimi nemám.
PS: Alespoň "jednosezónní" vlastní zkušenost mám s Avony, Nokiany a Dunlopy; "příležitostnou" pak s Pirelli, Micheliny a Yokohamami; žádnou s Klébery a Kumho. -
"-- skrytý --" 10.11.04 15:35
« Co máte za zimáky? ... už nevěřím testům...
Sháním slušné zimáky v rozměru 205/55-16 a nevím nevím, co vybrat (po zkušenosti s výběrem dle testů a zakoupením GY UG6 si sice testy prohlédnu, ale...). Takže zatím jdu podle ceny a vybírám z následujících:
- Avon CR85 (kategorie V) - 3029 Kč
- Dunlop M3 (H) - 3499 Kč (kdysi dávno jsem taky měl prapředchůdce, který byl mimo sníh docela fajn)
- Kléber Krisalp HP (H) - 2880 Kč (měl jsem kdysi Klébery Viaxer letní a byly docela slušné)
- Kumho KW17 (H) - 2897 Kč (taky jsem měl KW7400 - docela šly na silnici a ujěžděném sněhu, jinde to chtělo řetězy ;o) )
- Nokian WR (H nebo V) - 3083 nebo 3179 Kč (měl jsem NRW-T, bez problémů kdekoliv, ale rychle se sjely.. teď mám letní NRT2, které jsou na mokru nic moc)
- Pirelli W210 (H) - 3390 Kč
- Yokohama AVS V901 (H) - 3495 Kč
Tak budu rád, když někdo dáte vědět (a asi budu muset bohužel přezout ještě dneska ;o( ). -
"-- skrytý --" 10.11.04 14:59
« Re: Vhodné rozměry pneu na zimu
Pokud je rozmer 185/60x14 skutecne ekvivalentem 165/70x14 co do obvodu +-5%, tak do toho klidne jdi a ani nemusis nic menit na kalibraci tachometru. Pravdepodobne usetris na cene novych pneu i na spotrebe, nebot ty uzsi maji urcite mensi valivy odpor. Krome toho si uzijes i vice pohodli a na jiznich vlastnostech specialne u Fabky 1,2 HTP nic moc neztratis. Pozor ale na zatezovy index (LI) pneu, ktery by nemel byt mensi, nez ten minimalni predepsany v TP! -
« Vhodné rozměry pneu na zimu
Vážení zkušení řidiči,
dovolte mi otázku.
Mám onu slavnou Fabii bez motoru (1.2 HTP) - jak tu bývá s oblibou označována - a potřebuji na ni koupit zimní pneu. Letní mám v rozměru 185/60 R14. Slyšel jsem v rádiu doporučení koupit zimní raději v rozměru 165/70 R14. Táži se proto zda byste pro zimní pneu doporučili raději ten užší rozměr a za druhé zda při takovéto změně budu muset nechat přenastavit počítač proto aby správně počítal ujetou vzdálenost a rychlost. Děkuji za případné názory.








Polaris 2 stojí 1420 Kč včetně výměny zdarma a je na ně navíc záruka při zničení, tak nevím?