Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 23.04.05 18:02
« Re: Tiché gumy
Jak už tady někdo psal, tak jedině Continental Premium Contact 185/60/R14. Mám je na Primeře P11 a nemají chybu, auto je tichý a jede jako po kolejích. Na zimu dávám Michelin Alpine a jízda to samý. V zimě jsem zkoušel "psí kusy" na cvičném zasněženém a umrzlém hřišti a nedokázal jsem to "urvat". Ale hodně to asi bude ovlivněné i podvozkem (Primera) :-) -
« Re: Barum nebo Conti
CPC2 mam ted ve 195/50/15 ... a sedi moooc dobre ... namaji chranic rafku takze nepusobi tolik sportovnim dojmem .... ale, ze Conti vydrzi pekelne km ti rekne kazdej ...
Sel sem do nich protoze sem mel an minule kare CPC a byl jsem velmi spokojen 70tis. normalni jizdy a byly stale OK -
« Re: Re: Re: 185/60 na Fabii
Spravanie sa na mokre ovplyvnuje nielen sirka pneumatiky, ale aj hlbka dezenu a jeho vzorka. Donedavna som chodil na 175/70R13 a na piatom RS mi kolesa casto prehrabavali, ked som sa v 80kmh dostal do vodou zaplnenych kolaji. Teraz mam 195/50R15 a nic take sa mi nestava aj koli tomu, ze guma ma smerovy vzor, ktory lepsie odvadza vodu. -
« Re: 185/60 na Fabii
Tak jsem včera konečně přezul na letní pneu. Koupil jsem Continental Premium Contact 185/60/R14. (Přešel jsem z rozměru 165/70/R14 - Fabia Combi 47kW). A musím říct, že to vypadá dobře.
Po cca 300 km jsem je sice ještě pořádně neprotáhl (prvních cca 500 km se snažím jezdit v klídečku - "zajíždím :-) " - možná byste někdo mohl napsat o tom zda to má smysl popř. kolik km je vhodné jezdit na "3/4 plynu").
Mé první pocity: Pneumatiky jsou kapánek hlučnější než jsem byl zvyklý, ale po zajetí se to možná zlepší. Auto se chová jistěji v zatáčkách, ale jak jsem již zmínil žádnou "zběsilost" jsem nezkoušel. Po dálnici jsem jel jen cca 20 km na mokru a vypadá to dobře - což přičítám zejména šíři pneumatiky - chce to ale najet alespoň 100-200 km abych mohl napsat něco relevantnějšího.
Byl jsem zvědav zda zaznamenám změnu v akceleraci při předjíždění. Naštěstí vše zůstalo při starém :-) . A abych to vzal i z opačné strany, při brzdění je auto klidnější a mám pocit jako bych namontoval nové brzdy (myslím to pozitivně).
Abych to shrnul: zatím jsem nenašel žádné závažnější nedostatky, a jednoznačně převažují pozitivní pocity (jezdil jsem Barum Brilantis 165/70/R14 se kterými jsem moc spokojený nebyl - nevím zda byl hlavním problémem úzký rozměr nebo kvalita směsi pneumatiky - spíš si však myslím, že to bylo směsí - na zimních BFGOODRICH jsem byl spokojen, i když na dálnici ve 160 km/h jsem plaval jako Mark Spitz (7 zlatých olympijských medailí v plavání z Mnichova 1972 >:D )). Více napíšu po najetí cca 1000 - 2000 km. -
"-- skrytý --" 13.04.05 17:42
« Barum nebo Conti
Zdar! Chtel bych slyset vase nazory na
BARUM BRAVURIS
CONTI PREMIUM CONTACT 2,
eventuelne jine pro rozmer 205/60 R15 na slusnou i sportovni jizdu.
Bravuris jsou o 1/3 levnejsi, takze se daji pripadne menit o neco drive, ale zase jezdim sportovne...je mezi nimi znatelny rozdil? -
"-- skrytý --" 13.04.05 08:06
« Vyhledání pneu
Nevíte někdo náhodou jestli je na internetu někde možnost vyhledání kde bych zadal rozměr pneu a mě by to vyhledalo auta na který se tenhle konkrétní rozměr osazuje? Vím, že se dá vyhledávat na internetových stránkách když zadám konkrétní auto a mě to najde rozměry pneu který jsou pro toto auto možný osadit, ale já bych to potřeboval vyhledat opačně. -
« Letni pneu na Fabii
Koupil jsem si nove letni pneu Dunlop Sport01 185/60/R14. Mam 1,4 16V 55kW. Na zimu pouzivam Wintersport M3 se kterymi jsem uz 2 sezony moc spokojen. Letni Klebery Viaxer jsem sjel a v pneuservisu mi doporucili Sport01. Vahal jsem mezi temi a Continental EcoContact 3 za stejnou cenu, ale trochu rozhodla spokojenost se zimnimi tak jsem nakonec dal letnimu Dunlopu prednost. Chtel bych se zeptat jestli s nimi mate dobre zkusenosti. Prednost ma pro mne jizdni vlastnosti za sucha/mokra a jak drzi. To jestli vydrzi 35 nebo 50000 km neni rozhodujici. Za tech par tydnu co bylo jen sucho jsem zaznamenal ze jsou velmi tiche. Sezona teprve zacina tak jsem jeste nemel moc moznosti s nimi nekam vyjet. Pokud to situace dovoluje jezdim spise sportovneji, rad si uziju v horach serpetiny nebo upravene okresky. Na dalnici jen prilezitostne a tam ustalim a jezdim okolo 160.
Dik za info. -
"-- skrytý --" 08.04.05 15:13
« RE: reakce
Mitsi danému oboru docela rozumí - dbejte určitě jeho rad!
Chtěl bych jenom doplnit, že vlastnosti pneu ovlivňuje kromě rozměru a vozu (a jeho výkonu) také na jaký ráfek (rozměr/hmotnost) pneumatiky obujete, v neposlední řadě také výrobce často inovuje použitou směs, (tzn.pneu s rozdílným ročníkem mohou mít rozdílné jízdní vlastnosti)...
Testy pneumatik odbor.časopisů jsou pouze vodítkem na trhu pneumatik a nedá se podle nich úplně rozhodovat (každý test je naprosto unikátní).
ad MICHELIN - všeobecně preferuje u většiny modelů pneumatik nízké opotřebení na úkor jízdních vlastností (především mokro).
ad BRIDGESTONE RE720 - testoval jsem v rozměru 205/45 R16 V, na vodě za všech okolností vynikající, skvělá přilnavost na suchu, krátká brzdná dráha, jinak výrazně hlučné a málo vydrží
ad PIRELLI P6/P7 - ve své kategorii patří mezi to nejlepší, co se dá pořídit, opotřebení je naopak trochu vyšší -
"-- skrytý --" 07.04.05 11:12
« Re: Re:
shark: S Michelinkama nemam zkusenost, s Conti jo, s CPC, najeto 62tis, ted je budu za kratko menit za novy typ CPC2, takze mi vseho vsudy najedou 64tis km, coz me velmi potesilo. (urcite v tom sve dela i fakt, ze to mam na lehkem presne tunovem aute). Neni to guma cilena do eko segmentu, auto s nima velmi dobre sedi i pri rozumnem zavodeni v zatackach, ale nepodlehni naopak dojmu, ze je to superzavodni pneu, to uz pochopitelne ne. :-) Ja jsem s ni byl maximalne spokojeny a jsou i za velmi priznive ceny kolem 2500kc/kus. -
"-- skrytý --" 06.04.05 19:04
« Conti vs Dunlop
Každý výrobce má gumy, které dlouho vydrží (protože jsou z tvrdšího materiálu), a jiné, které se rychleji sjedou, ale (snad) lépe drží na silnici.
Záleží na tom na co si člověk pneumatiky vybírá - aby mu dlouho vydržely, nebo aby ho držely na silnici při divočejší jízdě.
Každá pneumatika je kompromis mezi různými požadavky, proto má každý výrobce v jednom rozměru několik různých typů pneumatik.
Souhlasím s Mitsim, že Michelin, Continental i Dunlop umí vyrobit výborné pneumatiky. Dunlop se sám stylizuje do sportovnějšího ducha, zatímco Michelin rád zdůrazňuje jak dlouho jeho pneu vydrží.
Ovšem Michelin, který dlouho vydrží, zase rád klouže na mokrém podkladu. Tak si vyberte čemu dáváte přednost. -
"-- skrytý --" 06.04.05 15:21
« Re: Re: Re: Re: 185/60 na Fabii
To shark: (cit.) "Souhlasíš s touto doměnkou, nebo se nabízejí pneumatiky zcela odlišných vlastností i v rámci jedné obchodní značky?"
- Ano, s tím rozhodně souhlasím! Prostě od "trakaře" až po "kosmickou loď ".
- Víš, gumy jsou obrovskou sázkou do loterie a jestli vyhovují Tvému vozu a Tvému stylu jízdy, to se dozvíš, až když na nich začneš jezdit, tj. tu event. chybu už jsi udělal.
Např. zrovna vloni jsem přezouval 2x letní, 2x zimní gumy (na soukromém i služebním voze) a 1x celoroční (na druhém soukromém voze). V prvních dvou případech jsem vybíral vyloženě podle výsledků testů, přičemž cena vůbec nerozhodovala, a min. 2x jsem se silně sekl a ani ve zbývajících 2 případech nejsem z výsledku svého výběru příliš odvázán.
Naopak v posledním případě byla stanovena pouze 2 kritéria: "celoročnost" a cena. Jenže tady jsem z výsledku přímo nadšen - i kdyby nebylo té nízké ceny! Říká Ti něco Tigar TG621? Mně to donedávna také vůbec nic neříkalo. Ale teď už vím, že "univerzální guma" opravdu existuje: až na "grip" ve vrstvě sněhu a rychlý úbytek vzorku jí totiž nic nechybí.
A teď se v tom vyznej... -
"-- skrytý --" 06.04.05 15:07
« Re:
To swift: (cit.) "ak si kupis napr. Michelin alebo Continental spravis s nimi v klude 50.000 km aj viac, ak si kupis Dunlop alebo Toyo alebo podobne tak tie uz budu po 20-30.000 km hotove..."
- Nezlob se, ale tohle prostě pravda není!
PS: A pokud už chceš dělit gumy podle segmentů, tak zn. Dunlop mezi gumy tzv. "prémiového segmentu" rozhodně patří. Já osobně bych tam podle svých dosavadních praktických zkušeností naopak nikdy nezařadil zn. Michelin, ale uznávám, že můj názor je v tomto ohledu spíše ojedinělý. -
« Re: Re: Re: 185/60 na Fabii
toMitsi: tzn. 30 - 40 000 km se na nich nalítat dá (P P6).
Máš kromě Pirelli P6 jiný "tip" na kvalitní pneumatiky, řekněmě s "dlouhou" životností (vím, že jeto dáno stylem jízdy).
Předpokládám, že sice jezdíš silnější auto(a), ale marketingové filozofie jednotlivých značek se asi promítají do celého spekta výrobků (tzn. někdo sází na životnost, někdo na jízdí vlastnosti, jiní na cenu ...)
Souhlasíš s touto doměnkou, nebo se nabízejí pneumatiky zcela odlišných vlastností i v rámci jedné obchodní značky?
Jinak moc děkuji za rady a komentáře - asi máš dost praxe na různých strojích :-). -
"-- skrytý --" 06.04.05 09:24
« Re: Re: Re: Re: 185/60 na Fabii
Bridge RE720: extrémně tvrdá guma (cítíš každý kamínek, citlivost na boční vítr, vyjeté koleje atd.), na suchu v zatáčkách bezkonkurenční, ale v přímém směru špatně drží stopu, velmi špatná na vodě v přímém směru - jakkoli se to zdá paradoxní, zatáčku na vodě jsem schopen projet rychleji než rovný úsek!!!
S Pirelli P6 sice osobní zkušenost nemám, ale vzhledem k tomu, že by se mělo jednat o trochu horší variantu P7 (které mám), mezi těmito dvěma bych rozhodně volil P6 - pro vyrovnanost vlastností, což RE 720 absolutně postrádá.
Continentaly ECO3 považuji za gumu z úplně jiné kategorie: zatímco ty shora uvedené bych jednoznačně zařadil mezi "sportovní", ECO3 je vyloženě "turistická" guma, která možná déle vydrží, bude pohodlnější, ale to je asi tak všechno, co se od ní dá očekávat - záleží pak samozřejmě především na tom, co kdo vlastně očekává... -
« Re: Re: Re: 185/60 na Fabii
O Barumkách jsem samozřejmě uvažoval, ale na adresu B Bravuris jsem zatím moc chvály neslyšel a ani z testů na internetu se mi moc nelíbí. Výsledky testů B Barvuris vcelku odpovídají i mým subjektivním pocitům na B Brilantis (podotýkám ale že v rozměru 165/70/R14), tzn. na suchu nic moc (jak jsem již psal docela rád se i trochu svezu v zatáčkách). V zimě jezdím BFGOODRICH WINTER G a nedá se to srovnat - zejména na suchu jsou dle mého subjektivního názoru velmi dobré.
Co se týče podpory domácí značky, tak je to úplně jedno, protože v Otrokovicích se vyrábí téměř vše. >:D
Jinak děkuji za názory a klidně pokračujte dál. ;-)
Co si myslíte o Bridgestone RE720 vs. Pirelli P6 event. již níže zmíněné Continentaly ECO 3 (které ve všech testech vycházejí velmi dobře). -
"-- skrytý --" 05.04.05 18:52
« Re: Re: 185/60 na Fabii
To TomasS: (cit.) "Bral bych Barum Bravuris.V tomhle rozměru už určitě plavat nebudou a podpoříš domácí značku"
Tak tomuhle rozhodně nevěř! Klíčové z hlediska jízdních vlastností jsou především vlastnosti samotných pneumatik, nikoli jejich rozměr! Širším / nízkoprofilovějším rozměrem nikdy nedoženeš to, co ztratíš špatnými vlastnostmi / špatně zvolenou pneumatikou, zvláště pokud nejsou rozdíly mezi šířkou / výškou profilu nějak markantní, což je právě tento případ. -
"-- skrytý --" 05.04.05 18:47
« Re: kolko mm maju nove pneu?
Nové letní gumy mívají tak 7,5 - 8,5 mm, zimní o další cca 1 mm více.
Na otázku, dokdy (do jaké hloubky dezénu) možno jezdit bezpečně na vodě, neexistuje žádná univerzální odpověď: znám gumy, kde to bylo o hubu už při zbytkové hloubce 5 mm, u jiných ještě při 3 mm v pohodě. Hodně totiž záleží na konfiguraci dezénu, resp. na tom, jak se mění v souvislosti s opotřebením. -
« kolko mm maju nove pneu?
Ahoj!
Aky vysoky je dezen na novych pneu?
Michelin Pilot Primacy, ktore mam uz po 48.000 km dosluhuju dezen maju vzadu 3 mm, dopredu som nechal lepsie co maju 4 mm, dokedy sa na tom da este jazdit? Na vode uz moc nedrzia musim chodit fakt pomaly ked prsi :roll: -
« Re: 185/60 na Fabii
Bral bych Barum Bravuris.V tomhle rozměru už určitě plavat nebudou a podpoříš domácí značku :-) Navíc určitě máš teď nanejvýš nějaký Brillant nebo Brillantis.Bravuris-to je jiný café-osobně vyzkoušeno.Zdála se mi stejná,jako ContiEcoContact 3 za úplně jiný peníz... -
« 185/60 na Fabii
Dobrý den,
mám Fabii Combi (1,2 HTP - 47 kW), která se mi mimochodem vůbec nezdá tak špatná jak o ní většina lidí v diskuzích píše. Naopak jsem příjemně překvapen jak je dynamická. Samozřejmě to není žádné Ferrari ale na 1,2 ji hodnotím velmi kladně.
Abych se dostal k věci. Rozhodl jsem se na léto přejít z původního rozměru 165/70/R14 na 185/60/R14 a potřeboval bych radu jaké pneumatiky zvolit. Ročně najezím cca 50 000 km. Poměrně často jezdím po dálnicích, kde při rychlostech nad 140 km/h původní 165 (Barumky) plavou. Mimo dálnice jezdím spíše sportovněni, ale žádné šílenosti.
V pneuservisu mi doporučili Micheliny E3A, o kterých jsem se však dočetl, že jsou na mokru úplně marné. Takže nevím.
V testech dobře vychází Continentaly ECO 3 event. Pirelli P6 (nebo navrhněte).
Co myslíte ??? :D -
« co ve 195/50/15 he?
Zdravim vsechny,
prosim o Vase SUBJEKTIVNI dojmy z nasledujicich typu:
CONTINENTAL Premium Contact
CONTINENTAL Premium Contact 2
GOODYEAR Excellence
jde mi hlavne o:
hlucnost
tuhost bocnice
ktere z nich maji ochranny lem na ALU (v tomto rozmeru)
Diky ... -
« Gumy měkké či tvrdé
Pánové, dotaz - nejsem odborník přes gumy >:D Jaký je rozdíl v charakteristikách sportovních a "obyčejných" pneumatik na fáro? Osobně nelítám žádnou mega rychlostí, proto bych vás chtěl požádat o zkušenosti/rady s pokud možno co nejpohodlnějšími pneu, žádný tvrďáky pro extraspeed:) Diky za doporučení, značku, typ. -
-
« Bez nadpisu
tak tak potvrzuju, aktuálně jsem nazul P Zero Rosso v rozměru 245/45/17 a zatím to nejlepší co jsem na autě měl. Conti SC2 nebo Dunlop SP9000 či MAXX nejsou špatný stejně tak Pilot Sport od Michelinu, ale P Zero Rosso mají zcela famozní výsledky za dynamického ježdění. Jejich schopnost držet přesnou trakci v zatáčkách i při rychlostech kolem 260 km/h je zcela ojedinělá a dokonalá. Při těchto rychlostech jsem vždy na jiných pneumatikách cítil jak se začíná houpat zadek a i když k utržení by bylo ještě daleko tak bylo cítit jako by auto jelo už s rozhozenou zádí. To se u P zero Rosso nestane, drží to jak přilepený a i na okrskách při pokusu dostat auto na limit je většina pokusů neúspěšná a i když ano tak je i na limitu i za limitem auto zcela čitelné. Fakt dobrý, jenom jsem zvědav jak dlouho vydrží :)
No jinak negativum je to, že jsou ty pneumatiky citelně tvrdé, na dlažebních kostkách mají tendenci odskakovat, ve vyjetý kolejích trhají za volant, a při přejezdu nerovností jsou hlučnější. Na hladkém povrchu bezezměny. Takže excelentní, ale skutečně čistě sportovní pneumatika.
Původně jsem chtěl zkusit P Zero Nero, ale to se v moc rozměrech nedělá a v tom mém ani náhodou. A Nera jsou ted nejlepší pneumatikou na světě vůbec, tak to musí být asi už pěkný mazec. -
matuS 22.03.05 21:20
« ake letne gumy?
ahoj, potrebujem poradit co obut na leto.
rozmer 215/55/16
bolo by to na C5, jazdim dedkovskym stylom, takze potrebujem aby to co najlepsie brzdilo na suchu aj vode, bolo to co najtichsie a malo to co najvyssiu zivotnost a najnizsiu spotrebu.
proste ziadna sportova jazda.
mam kandidatov:
Pirelli P7
Pirelli P6000
CONTINENTAL ContiPremiumContact 2
CONTINENTAL ContiPremiumContact
Michelin Pilot Premacy
dakujem za rady -
"-- skrytý --" 17.12.04 15:04
« Re: Polaris 2
Treba jsi je spatne skladoval nebo by to proste chtelo jine gumy. Mne k prezuji na zimni (na leto mam Pirelli P7) spolehlive donuti uz teploty kolem 5 st. C, kdy se za mokra bez divokeho prohrabnuti PP kola (pokud tam sedim sam) nedokazu rozjet od krizovatky... -
« Polaris 2
Prezul jsem druhy rok na polaris 2 na VW Polo (loni na horach byly v pohode, drzeli jak pribyte na snehu a ledu), ale po Praze to tak silene klouze, ze si nemuzu pomoci, ale jednoznacne na teploty okolo nuly jsou lepsi letni pneu (mam Firestone). Ten rozdil je az zarazejici, kdo prezuje v Praze a ven nejezdi, ohrozuje bezpecnost silnicniho provozu. Dneska rano na nule, vozovka lehce vlhka ale nenamrzla, klouzal jsem jak....do pr..sem nasr... H -
« GY UG6 jsou v popelnici !
Dnes ráno skončily UG6 v popelnici. S radostí nyní jezdím na Dunlop WS M3 195/60/15/88H. Nádhera, NÁDHERA! Pryč je hluk, pryč jsou vibrace, zpět je stabilita, opět je v autě ticho jako na letních. :-) Rozhodně tedy nedoporučuji UG6 v rozměru 185/65/15/88T a zejména Made in Germany. V jiných rozměrech a Made in France jsou prý možná dobré. -
« Re: Re: Dunlop Winter Sports
Jezdím na Michelinech PA2 225/45 R17V a na základě svých dosavadních zkušeností je v každém případě řadím do Top Class. Ve srovnání s letními CSC ve stejném rozměru, umožňují jízdu srovnatelného stylu. Naopak bych spíše řekl, že dovolují jet ještě sportovněji. -
"-- skrytý --" 02.12.04 00:05
« Re: Dunlop Winter Sports
TopGun: Ad zn. Michelin - to jen potvrzuje moje zkušenosti s gumami od této značky.
PS: "Máte pneumatiky, nebo Michelin?" Moje odpověď zní: Ano, mám pneumatiky. A Michelin? Děkuji, nechci. Já prostě potřebuji PNEUMATIKY! Na onen rádoby hřejivý pocit, že mám Michelin, se totiž nejezdí... -
« Dunlop Winter Sports
Zdar,
tak ja tu musim trochu pochvalit Dunlopy, uz o nich dlho nebola rec. Cele leto som behal na michelinach a smutil som pri nahadzovani zimnych gum, lebo som cakal zhorsenie jazdnych vlastnosti koli zimnemu dezenu. No som mierne sokovany, lebo na svojich oblubenych tratiach dosahujem rovnake casy ako v lete. Povedal by som, ze na Dunlopoch pri 5 st.C je lepsia jazda, nez na tych michelinach (rovnakeho rozmeru), dokonca sa cele auto sprava ovela stabilnejsie.
Chvilu som v lete behal na Kleberoch Viaxen a aj tie sa mi zdali "pevnejsie", nez micheliny. Takze tymto by som este chcel trochu okydat gumu michelin... -
« GY UG6 - to jste mě nepotěšili...
Včera jsem si GY UG6 objednal v rozměru 195/65/15 (s DPH za 1959,- Kč) hlavně na základě výsledků "testů", kde UG6 v tomto rozměru bývají na předních místech. A dnes jsem se po delší době podíval sem a když čtu některé příspěvky o UG6, tak už teď toho lituji... No nic, teď už se nedá nic dělat, uvidím. Budu je mít na Al diskách 6,5Jx15, které mi vybyly a na které by ale asi byl lepší rozměr pneu 205/60/15, jenže ta cena pneu v tomto rozměru je už úplně někde jinde... -
"-- skrytý --" 30.11.04 17:14
« Re: Ještě ke GY UG6...
Mitsi: to já mám zase jiné zjištění - letošní sezónu jsem s nima zatím navýsost spokojený a hrozně by mě zajímalo, kde vzaly ty vlastnosti, které loni v zimě neměly... Jestli je to tím, že jsem na letní přezouval až v září a skladoval je jen pár týdnů... netuším. No, uvidíme až nasněží, ale zatím i na tom nasmrklu nebo blátíčku, co dřív vůbec nedržely se jejich negativa někam poděly... kéž by jim to vydrželo. -
"-- skrytý --" 30.11.04 09:41
« Ještě ke GY UG6...
Podělím se ještě o jeden negativní poznatek: Minulý víkend jsem měl možnost vyzkoušet GY UG6 při plném obsazení auta (jinak jezdím většinou sám) - přestože jsem je přefoukl o "dvě desetiny" oproti předpisu výrobce vozu a navíc bylo docela teplo (1-9 st. C), připadal jsem si jako při jízdě na totálně podhuštěných gumách. Prostě k již "tradiční" absenci vedení stopy v přímém směru jízdy se přidala absolutní neschopnost bočního vedení...








Nevím zda bych je označil jako extrémně tiché, i když po zajetí se velmi ztišily, každopádně bych je však doporučil jako pneumatiky, které poskytují jízdní pohodu a lze si s nimi užít i legraci při průjezdu zatáček. Mám je na Fabii Combi a vřele je doporučuji.