Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Dunlop SP Sport 01
Dunlop SP Sport 01 ma jednej strane behuna take sikme V. Po bokoch gumy je vyznacena vnutorna a vonkajsia strana, a cakal by som, ze bude oznaceny aj smer otacania, no nie je. Takze ked si tu gumu date na jednu stranu auta, tie V-cka budu dopadat na cestu svojim uzsim koncom, na druhej strane auta zase tym sirsim. Je to normalne ?undefined -
« Bez nadpisu
Pneu BFGoodrich patří k legendární americké značce v rámci koncernu Michelin. Profiler2 je novinka tohoto koncernu.Touring G je výběhový typ. Proto doporučuji Profiler2. Rozdilny je taktez dezen...vychazi z vysokorychlostnich pneumatik s pridanim lamel. Jedna se spíše o sportovnější pneu. Mrkni na www.osobnipneu.cz. -
« Re: Re: A True story...
Pridam jednu skusensost z pneuservisu - obuvali mi zimne gumy na hlinikace a davali ich na auto. Je to maly rodinny podnik, s majitelom sa poznam a je to pan, ktory sa do obuvania a vyvazovania vyzna. Velmi ma prekvapilo, ked mi obuval kolesa na auto a vobec sa netrapil tym, na kolko nafukat gumy. Ked som sa ho na to spytal, tak odpoved bola: Vam dam trosku viacej, tak 2.1 atmosfery, mate tazke auto. Samozrejme na poziadanie ich dofukol, len mi trosku behal mraz po chrbte ked som si pomyslel, ze by isla do servisu neznala manzelka. A trosku ma mrazi, ked viem, ze po okoli jazdi vacsina aut prezutych prave v tomto pneuservise.
BTW velmi malo ludi ma cit pre auto. Casto vidim na cestach auta, ktore maju viditelne nerovnako nafukane gumy vpravo/vlavo. A potom vam budu tvrdit ake skvele jazdne vlastnosti ma ich auto. Robit pre beznych uzivatelov auta, ktore maju namakany podvozok a presne riadenie je zbytocne. Hlavne aby malo ich auto vela tocaku v nizkych otackach :'-( -
"-- skrytý --" 30.05.05 10:07
« Re: A True story...
Loop: Ti, kdož foukají dusíkem, si obvykle velmi pochvalují, jak pohodlným se jejich autíčko stalo. Jak by také ne, oni totiž jezdí na podhuštěných pneumatikách!!!
Jde v zásadě o to, že výrobci aut velmi dlouho testují, aby našli optimální huštění. Jenže předpis o huštění se vztahuje na "studené gumy" (za takové jsou považovány jen do momentu ujetí cca 600 metrů) a nikde se nic nepíše o tom, kolik má potom taková guma např. při rychlé jízdě po dálnici. A přesně tady ja "zakopán pes": výrobce vozu moc dobře ví, na jakou úroveň stoupne za daných podmínek tlak v pneu a počítá s tím, resp. tomu přizpůsobuje předpis pro "studené" huštění. Jenže ten, kdo fouká dusíkem, fouká rovněž na předepsanou "studenou" hodnotu, ovšem tlak při jízdě pak může mít mnohem nižší, než je ten potřebný... -
« A True story...
No,zajimavy poctenicko.Bohuzel,takhle funguje velmi mnoho pneuservisu.Pokud tomu clovek nerozumi,tak je fakt v haji.Bohuzel se muze stat,ze i v urnovem.(nikomu nepreju - tfuj,tfuj,tfuj)Z e-shopu doporucuju www.pneushop.cz - parkrat uz jsem osobne vyzkousel a maximalni spokojenost!!!Vcetne rychle odpovedi v ceskem jazyce na mailovy dotaz,trebaze se jedna o firmu z Hannoveru.Mimo jinne,zaujalo me,jak Mitsi pise o zvysenem tlaku v pneumatikach pro provoz nad 160km/h.Dotaz A:Mas k tomu nejaky konkretnejsi klic???Nad tuto hranici se pohybuji dost casto,ale pneu mam na tlak podle vyrobce na hodnotu pro dalnicni provoz/plne zatizeni.Dostacujici???Dotaz B: Nafoukani pneu plynem.Na jakou hodnotu?Vyhodou by melo byt,ze se tolik nemeni (nezvysuje) tlak v pneumatice v zavislosti na jizde (teplote).Ale,neni s tim zvysenim tlaku uz pocitano?Priklad (zcela hypoteticky!):mam v pneu tlak 2 atm. a pri jizde po zahrati 2,6 atm. S plynem bude hodnota asi mensi....... -
"-- skrytý --" 27.05.05 11:22
« Re: Re: A True Story...
R.Bar.:
- Železnou tyč s sebou nevozím, třebaže rovněž mám hliníkáče. Kola si totiž přehazuji sám a utahuji s vlastním "kvalifikovaným odhadem", třebaže momentový klíč vlastním.
- To auto nestálo půl mega, ale nejmíň mega. Na měřák i kompresor samozřejmě má, jenže u něj by vlastnictví těchto předmětů bylo stejně zcela zbytečné...
Albatros:
- Spei na Proseku. -
« Re: Re: A True Story...
to já si poctivě nastavuju na zimní pneumatiky omezovač, dobrá a jednochudá funkce to auta. Jinak pneuservis by měl lepit do auta nálepky uporoznující na nižší rychlostní limit. Když mám půjčené náhradní auto ze servisu, tak mají všechna auta na palubce výstražnou nálepku "MAX 210 km/h" -
"-- skrytý --" 26.05.05 18:01
« Re: A True Story...
Jako můj šéf: "uděláme to spolu" = uděláš to ty, já se budu motat kolem, a zdržovat, takže ti to bude trvat 2x tak dlouho.
Zásadní problém vidím v tom, že pneuservis ochotně namontuje a nasadí gumy s libovolným rychlostním indexem na libovolné auto, aniž by zákazníka prokazatelně upozornili, že mu jde o krk.
Zákazník nemusí být odborník, zákazník je prostě uživatel. V tomto případě má morální zodpovědnost ten pneuservis.
Když mi lékař naordinuje nějaký zásadnější lék, tak se taky zajímá o alergie nebo stav jater - stará se aby mě jeho odborný zásah nezabil. A totéž by mělo být v (pneu)servisu.
Hypotetický příklad:
Přivezu do servisu ojetinu, která už má něco najeto a byla v tom polosyntetika. Když řeknu, že bych chtěl plnou syntetiku, protože ta je podle reklamy v TV nejlepší, tak očekávám, že si někdo najde těch 5 minut a vysvětlí mi, že to není dobrý nápad. A na závěr se zeptá, jestli na té syntetice stále trvám ....
----
... víc jak 190 stejně nikdy nejel ...
Jednou půjčí auto synovi/bráchovi/švagrovi, a ten se mu v tom zabije. Ušetřených 500 Kč se mu fakt vyplatí ...
---
Když si táta kupoval zimní gumy, tak mu zkusili podstrčit T namísto H a pak nabízeli slevu, aby to nemuseli měnit. Poslal jsem je do háje. Táta se tak trochu tvářil, že dělám zbytečné problémy. O půl roku později jsem se doslechl, že si táta, jen tak ze zvědavosti, zkoušel jak to jede v rychlostech kolem 200 km/h. Člověk by řekl: starší rozumnej pán, znám ho, normálně jezdí do 160 km/h, pneu H jsou pro nej zbytečný. A přitom je to velkej kluk jako my všichni ostatní. Přistoupit tehdy na ty T, tak jsem dnes možná bez otce ... (Auto má v techničáku požadavek na index V a rychlost 200 km/h nejspíš není problém)
-----------
Slinice jsou plné šílenců, kteří autům rozumí víc, než výrobci:
"...Ja som jazdil Dunlop Wintersport M3 s limitom 190 km/h a jazdil som 200 aj 210 km/h a nič sa nestalo..." - viz. [odkaz]
Zaplať pánbůh za to, že tachometry přeměřují ... -
"-- skrytý --" 26.05.05 17:09
« A True Story...
Skutečně se stalo v období posledních 7 dnů:
Kamarád mne požádal o asistenci při výměně kola po defektu. Ovšem ukázalo se, že „asistence“ spočívá v tom, že to prostě udělám já. On totiž defekt nikdy neměl a kolo si sám vyměnit neumí. Třebaže to auto je staré 4 roky, hever nebyl nikdy použit (na přehazování zimních/letních kol jezdí pravidelně do pneuservisu) a rezerva „samozřejmě“ nikdy nedofoukaná. Práce žádná slast, jelikož takhle debilní hever jsem dlouho neviděl a nedělat to na rovné betonové ploše garáže, tak nevím nevím... Naštěstí šlo o zadní kolo, takže zvedání lehkého zadku bylo ještě zvládnutelné, přední kolo bych u krajnice na cestě s využitím této techniky rozhodně měnit nechtěl: i u zadku jsem myslel, že tu subtilní kličku heveru spíše ukroutím, než se mi to podaří vyheverovat do potřebné výšky.
Matice kol dotaženy „samozřejmě“ pneumaticky, takže jsem se dost naskákal na klíči – a to on byl na přehození gum ze zimních na letní (obě sady na discích) těsně před posledním víkendem. Na hliníkáčích má pojistné matice s ozdobnými krytkami („falešný“ šestihran). Jenže v autě vozí pouze to, co k němu dostal při koupi nového (v zahraničí), takže ty krytky není čím sejmout – ve výbavě je totiž pouze a jen ten hever a klíč na kola, nikoli však už byť jen obyčejný šroubovák.
K defektu došlo během víkendové dlouhé cesty (1000 km), kdy podle svých slov udělal rychlostní rekord trati, kterou jezdí pravidelně: místy jel „až“ 190 (jinak jemu je vlastní spíše styl tzv. „při zdi“). Pro pořádek podotýkám, že jeho auto jezdí v pohodě 220, jenže on s ním takto nikdy nejel, mj. proto, že se jedná o typického představitele sorty lidí, kteří se „děsně bojí o kejhák“ (to mi ale vůbec nebrání v tom mít ho rád, jelikož je to jinak opravdu distingovaný člověk a vynikající kamarád). Po sejmutí kola jsem na pneumatice nenašel žádné poškození, tedy kromě nevratně vyhřátých středů bočnic v důsledku dlouhodobé jízdy na podhuštěné pneumatice. Ptal jsem se ho, zda tomu jeho jinak neobvykle vysokému tempu přizpůsobil huštění: zíral na mne velmi nechápavě, tak jsem mu ukázal samolepku na kořeni sloupku B u dveří řidiče s tabulkou huštění a zřetelným upozorněním na potřebu podstatného zvýšení tlaku při rychlostech nad 160 km/h. Jenže on sám NIKDY tlak v pneu nekontroloval: neumí to, nemá čím (měřák nevlastní) a domnívá se, že je to starost především pneuservisu, kam chodí 2x ročně a kde byl před několika dny na přehození zimních kol za letní!!! Osobně se proto domnívám, že k úniku tlaku z pneu (a následnému nenávratné poškození bočnic) došlo právě v důsledku její podhuštěnosti v kombinaci s vysokou rychlostí: dynamická deformace vede totiž až k odchýlení patky pneu od rantlu ráfku a tudy pak k úniku tlaku. Pikantní na tom je pak zj. jeho tvrzení, že při jízdě nic nepozoroval, auto se chovalo normálně a sedělo jako vždy. Jenže na té poloprázdné gumě musel ujet nejméně několik desítek km, což se „samozřejmě“ nemohlo neprojevit na jízdních vlastnostech…
Kamarád potřeboval problém rychle vyřešit, jelikož tento víkend pojede opět tutéž štreku a bez rezervy to nechce riskovat. Jako nejjednodušší se mně osobně jevilo koupit jednu novou stejnou gumu (stále se prodává), a tu pak zkombinovat na jedné nápravě s nejetou, byť starší rezervou. Pneuservis mu nabídl Barumky a Matadorky skladem, jakékoli jiné gumy dle vlastního výběru do druhého dne, ovšem za podstatně více peněz (avizována cena nad 5 tis. Kč/kus, přičemž „čs. gumy“ by byly za polovic). „Čs. gumy“ jsem mu vymluvil a v počítačové sjetině cca 25 gum patřičného rozměru a rychlostní kategorie jednoho nejmenovaného e-shopu označil 4, které já osobně považuji „za vhodné“ speciálně na jeho vůz sportovního střihu, plus onu stále ještě dodávanou gumu původního obutí (podotýkám, velmi zachovalého – zbytkový vzorek okolo 4-5 mm, gumy z 15. týdne r. 2000). On sám služeb e-shopu nemohl a nechtěl využít kvůli dodací lhůtě 5 dnů. Mnou navržené gumy z e-shopu se pohybovaly v cenovém rozpětí 2500-2900 Kč.
Jenže tento přehled příliš nepotěšil pneuservis: z „jakékoli gumy dle vlastního výběru do druhého dne“ se nakonec vyklubala pouze jedna z pěti mnou označených (přestože každá byla jiné značky, tedy pravděpodobně i od jiného velkoobchodního dodavatele) a ty prodejní internetové ceny jim poněkud vyrazily dech. Ukázali se však býti skutečnými profíky: jedinou kontrolní otázkou ohledně osoby, která „učinila výběr“, se jednoduše dopátrali toho, že kamarád věci vlastně vůbec nerozumí a je dirigován někým jiným (tedy mnou) a „už byl jejich“! Pak to šlo ráz naráz: příslib, že se pokusí „něco udělat“ se svou cenou, aby se přiblížili té z e-shopu; dotaz na max. rychlost, kterou kamarád jezdí (při 190 mu přece musí stačit guma v H, tedy do 210, s čímž on souhlasil – pozn.: na jeho auto jsou v techničáku předepsány gumy ve V, což má plné opodstatnění; navíc cenové srovnávání gum v H a V je přinejmenším silně nefér); montáž trvající déle, než bylo původně slíbeno; neschopnost namontovat rezervu zpět do dna zavazadlového prostoru tak, aby se do ní vešla i vložka s heverem a klíčem na kola; nafoukání (možná „jen“ jeho naúčtování) kol dusíkem přes výslovné přání použít normální komprimovaný vzduch (z důvodů, které můžu, ale pro nedostatek prostoru nechci rozvádět) a faktura s textovým doplňkem jakoby zbavujícím pneuservis veškeré odpovědnosti v případě absence kontroly utažení kol po ujetí 50 km.
O tom kamarád rovněž nikdy neslyšel (!), takže následovala jeho opětovná prosba o asistenci z mé strany. Když jsem k jeho auto přišel, úplně jsem se zhrozil: on si nakonec nechal vyměnit všechny 4 gumy! Odvětil, že jemu jde přece především o bezpečnost…(nikoli o peníze)!!! Kromě dvou protilehlých nedotažených matic na levém předním kole byly všechny ostatní zatažené „nafest“ pneumaticky (na hliníkáčích, byť s ocelovými vložkami!), pojistné matice nebyly na obvyklém místě u ventilku, ale na každém kole tak, „jak jim to přišlo pod ruku“, a tlak na všech kolech „tak něco mezi tím, co je předepsáno pro předek a co pro zadek“. Když jsem se ho zeptal, co udělal s těmi třemi ještě dobrými gumami, odpověděl, že u každé zaplatil po 30 Kč za „ekologickou likvidaci“. Vzhledem k jejich stavu předpokládám, že pod „ekologickou likvidací“ nutno v daném případě chápat odprodej za min. 1000Kč/kus dalším zákazníkům onoho pneuservisu.
Ale kamarád je přesto velmi spokojen. Sice po oněch prvních 50 km nepoznal žádný rozdíl oproti původnímu obutí (pro pořádek dodávám, že jeho původní a současné gumy mají, resp. by měly mít dost odlišné vlastnosti…), ale hřeje ho dobrý pocit, že udělal maximum pro bezpečnost svou a své rodiny. Radost mu nezkalilo ani mé nehlubší rozhořčení nad nepoctivým a neprofesionálním postupem pneuservisu, který ho nejenže podvedl, ale současně vystavil postihu v případě silniční kontroly či dokonce havárie, jelikož má teď na autě nepředpisové gumy: nuž co, na STK prý půjde v zimě na zimním obutí a víc jak 190 stejně nikdy nejel…!!!
Takže vážení přítomní, vězte, že kolem nás se po silnicích prohánějí doslova neřízené střely v podobě „pětihvězdičkových“ (NCAP) aut s vysokou mírou aktivní bezpečnosti a s takovými řidiči za volantem, kteří nikdy a za žádnou cenu nebudou při řízení úmyslně riskovat, ale zato kliďánko jezdí na podhuštěných gumách! Co k tomu dodat? Takhle totiž v praxi končí jakékoli úsilí kohokoli (ať už výrobců aut, legislativních orgánů, zájmových sdružení…) zvýšit úroveň bezpečnosti aut a silničního provozu… -
"-- skrytý --" 24.05.05 10:30
« Re: Unik vzduchu
Vadný ventilek ? V pneuservisech doporučují při každém nasazení na disk (přehození zimní/letní) dávat nové ventilky. Protože jim ale zákazníci nadávají, když vidí naúčtované nové ventilky, tak to mnohdy nedělají.
Mi během dvou měsíců od nasazení pneumatik ušly postupně 3 ze 4 pneumatik - ventilky byly asi 5 let staré ... -
"-- skrytý --" 24.05.05 09:04
« Unik vzduchu
Unika mi vzduch z jednej pneu.(pz). Za 14 dni pokles z 2.75 na 2.45. Ostatne pneu su ok. V pneuservise to pozerali vo vode, ale nic neojavili.
Co to moze byt?
Ten unik je asi tak mali, ze su bubliny velmi male, ale nechce sa mi kazdy tyzden dofukovat :'-( .
Co by ste poradili? -
« Nalehava prosba, jake obuti na Feldu
Zdravim vsechny a zaroven prosim o pomoc, jake letni gumy jsou nejlepsi pro Felicii s 60kw, HP podvozkem:Mam 2 favority Continental EcoContact 3 a Bridgestone B 330 Evo..Tak ktery je lepsi, ci snad jeste nejaka jina volba?Diky moc, odpovedi muzete posilat i na mail, ale neni to podminkou..DIky -
"-- skrytý --" 26.04.05 09:45
« Re: Tiché gumy
Problém je v tom, že po prezutí zo zimných Matador MP 58 na letné 4- ročné Michelin Energy došlo k zásadnému zvýšeniu hlučnosti na suchom povrchu. Je to ale na Golfe II, kde utlmenie podvozka nie je na súčasnej úrovni a preto je tento rozdiel výraznejší. Toto isté sa ale vyskytlo aj na služobnej Fábii, kde som prezul zimné Matador MP 58 za Kléber Viaxer s hlučnosť išla tiež nepríjemné hore. -
« Re: Re: Re: Re: Tiché gumy
matuS: spíš si myslím že jsem se k těm limitům nedostal. Jak jsem psal mám najeto jen 1000 km a rozhodně nic nezkouším za každou cenu, z pomalé jízdy by mě asi moc lidí taky nenařklo :). Až se dostanu k limitům dám vědět jaké byly pocity, zatím vše bylo jak po kolejích. Pokud víš o nějakých slabinách, rád se o nich dovím víc, já jsem zatím nic podstatného nezjistil :).
PS: souhlasím, že pokud člověk na sněhu pneumatiku neutrhne, tak to nejsou žádné "psíkusy", asi bych takovou pneumatiku ani nechtěl - přijít o tu zábavu by byla škoda. Nicméně na zimní Alpiny jsem slyšel jen chválu. -
« Re: Re: Tiché gumy
Souhlasím s goha. Mám najeto cca 1000 km a zatím jsem nenašel chybu. Zkoušel jsem i několik divočejších průjezdů zatáček a nepodařilo se mi "zahvízdat". Skutečně zcela s přehledem zvládají kousky, na které jsem s Barumkama nebyl zvyklý. V zatáčkách drží jak na kolejích a na dálnici je to prostě pohádka.
Nevím zda bych je označil jako extrémně tiché, i když po zajetí se velmi ztišily, každopádně bych je však doporučil jako pneumatiky, které poskytují jízdní pohodu a lze si s nimi užít i legraci při průjezdu zatáček. Mám je na Fabii Combi a vřele je doporučuji. -
"-- skrytý --" 23.04.05 18:02
« Re: Tiché gumy
Jak už tady někdo psal, tak jedině Continental Premium Contact 185/60/R14. Mám je na Primeře P11 a nemají chybu, auto je tichý a jede jako po kolejích. Na zimu dávám Michelin Alpine a jízda to samý. V zimě jsem zkoušel "psí kusy" na cvičném zasněženém a umrzlém hřišti a nedokázal jsem to "urvat". Ale hodně to asi bude ovlivněné i podvozkem (Primera) :-) -
« Re: Barum nebo Conti
CPC2 mam ted ve 195/50/15 ... a sedi moooc dobre ... namaji chranic rafku takze nepusobi tolik sportovnim dojmem .... ale, ze Conti vydrzi pekelne km ti rekne kazdej ...
Sel sem do nich protoze sem mel an minule kare CPC a byl jsem velmi spokojen 70tis. normalni jizdy a byly stale OK -
« Re: Re: Re: 185/60 na Fabii
Spravanie sa na mokre ovplyvnuje nielen sirka pneumatiky, ale aj hlbka dezenu a jeho vzorka. Donedavna som chodil na 175/70R13 a na piatom RS mi kolesa casto prehrabavali, ked som sa v 80kmh dostal do vodou zaplnenych kolaji. Teraz mam 195/50R15 a nic take sa mi nestava aj koli tomu, ze guma ma smerovy vzor, ktory lepsie odvadza vodu. -
« Re: 185/60 na Fabii
Tak jsem včera konečně přezul na letní pneu. Koupil jsem Continental Premium Contact 185/60/R14. (Přešel jsem z rozměru 165/70/R14 - Fabia Combi 47kW). A musím říct, že to vypadá dobře.
Po cca 300 km jsem je sice ještě pořádně neprotáhl (prvních cca 500 km se snažím jezdit v klídečku - "zajíždím :-) " - možná byste někdo mohl napsat o tom zda to má smysl popř. kolik km je vhodné jezdit na "3/4 plynu").
Mé první pocity: Pneumatiky jsou kapánek hlučnější než jsem byl zvyklý, ale po zajetí se to možná zlepší. Auto se chová jistěji v zatáčkách, ale jak jsem již zmínil žádnou "zběsilost" jsem nezkoušel. Po dálnici jsem jel jen cca 20 km na mokru a vypadá to dobře - což přičítám zejména šíři pneumatiky - chce to ale najet alespoň 100-200 km abych mohl napsat něco relevantnějšího.
Byl jsem zvědav zda zaznamenám změnu v akceleraci při předjíždění. Naštěstí vše zůstalo při starém :-) . A abych to vzal i z opačné strany, při brzdění je auto klidnější a mám pocit jako bych namontoval nové brzdy (myslím to pozitivně).
Abych to shrnul: zatím jsem nenašel žádné závažnější nedostatky, a jednoznačně převažují pozitivní pocity (jezdil jsem Barum Brilantis 165/70/R14 se kterými jsem moc spokojený nebyl - nevím zda byl hlavním problémem úzký rozměr nebo kvalita směsi pneumatiky - spíš si však myslím, že to bylo směsí - na zimních BFGOODRICH jsem byl spokojen, i když na dálnici ve 160 km/h jsem plaval jako Mark Spitz (7 zlatých olympijských medailí v plavání z Mnichova 1972 >:D )). Více napíšu po najetí cca 1000 - 2000 km. -
"-- skrytý --" 13.04.05 17:42
« Barum nebo Conti
Zdar! Chtel bych slyset vase nazory na
BARUM BRAVURIS
CONTI PREMIUM CONTACT 2,
eventuelne jine pro rozmer 205/60 R15 na slusnou i sportovni jizdu.
Bravuris jsou o 1/3 levnejsi, takze se daji pripadne menit o neco drive, ale zase jezdim sportovne...je mezi nimi znatelny rozdil? -
"-- skrytý --" 13.04.05 08:06
« Vyhledání pneu
Nevíte někdo náhodou jestli je na internetu někde možnost vyhledání kde bych zadal rozměr pneu a mě by to vyhledalo auta na který se tenhle konkrétní rozměr osazuje? Vím, že se dá vyhledávat na internetových stránkách když zadám konkrétní auto a mě to najde rozměry pneu který jsou pro toto auto možný osadit, ale já bych to potřeboval vyhledat opačně. -
« Letni pneu na Fabii
Koupil jsem si nove letni pneu Dunlop Sport01 185/60/R14. Mam 1,4 16V 55kW. Na zimu pouzivam Wintersport M3 se kterymi jsem uz 2 sezony moc spokojen. Letni Klebery Viaxer jsem sjel a v pneuservisu mi doporucili Sport01. Vahal jsem mezi temi a Continental EcoContact 3 za stejnou cenu, ale trochu rozhodla spokojenost se zimnimi tak jsem nakonec dal letnimu Dunlopu prednost. Chtel bych se zeptat jestli s nimi mate dobre zkusenosti. Prednost ma pro mne jizdni vlastnosti za sucha/mokra a jak drzi. To jestli vydrzi 35 nebo 50000 km neni rozhodujici. Za tech par tydnu co bylo jen sucho jsem zaznamenal ze jsou velmi tiche. Sezona teprve zacina tak jsem jeste nemel moc moznosti s nimi nekam vyjet. Pokud to situace dovoluje jezdim spise sportovneji, rad si uziju v horach serpetiny nebo upravene okresky. Na dalnici jen prilezitostne a tam ustalim a jezdim okolo 160.
Dik za info. -
"-- skrytý --" 08.04.05 15:13
« RE: reakce
Mitsi danému oboru docela rozumí - dbejte určitě jeho rad!
Chtěl bych jenom doplnit, že vlastnosti pneu ovlivňuje kromě rozměru a vozu (a jeho výkonu) také na jaký ráfek (rozměr/hmotnost) pneumatiky obujete, v neposlední řadě také výrobce často inovuje použitou směs, (tzn.pneu s rozdílným ročníkem mohou mít rozdílné jízdní vlastnosti)...
Testy pneumatik odbor.časopisů jsou pouze vodítkem na trhu pneumatik a nedá se podle nich úplně rozhodovat (každý test je naprosto unikátní).
ad MICHELIN - všeobecně preferuje u většiny modelů pneumatik nízké opotřebení na úkor jízdních vlastností (především mokro).
ad BRIDGESTONE RE720 - testoval jsem v rozměru 205/45 R16 V, na vodě za všech okolností vynikající, skvělá přilnavost na suchu, krátká brzdná dráha, jinak výrazně hlučné a málo vydrží
ad PIRELLI P6/P7 - ve své kategorii patří mezi to nejlepší, co se dá pořídit, opotřebení je naopak trochu vyšší -
"-- skrytý --" 07.04.05 11:12
« Re: Re:
shark: S Michelinkama nemam zkusenost, s Conti jo, s CPC, najeto 62tis, ted je budu za kratko menit za novy typ CPC2, takze mi vseho vsudy najedou 64tis km, coz me velmi potesilo. (urcite v tom sve dela i fakt, ze to mam na lehkem presne tunovem aute). Neni to guma cilena do eko segmentu, auto s nima velmi dobre sedi i pri rozumnem zavodeni v zatackach, ale nepodlehni naopak dojmu, ze je to superzavodni pneu, to uz pochopitelne ne. :-) Ja jsem s ni byl maximalne spokojeny a jsou i za velmi priznive ceny kolem 2500kc/kus. -
"-- skrytý --" 06.04.05 19:04
« Conti vs Dunlop
Každý výrobce má gumy, které dlouho vydrží (protože jsou z tvrdšího materiálu), a jiné, které se rychleji sjedou, ale (snad) lépe drží na silnici.
Záleží na tom na co si člověk pneumatiky vybírá - aby mu dlouho vydržely, nebo aby ho držely na silnici při divočejší jízdě.
Každá pneumatika je kompromis mezi různými požadavky, proto má každý výrobce v jednom rozměru několik různých typů pneumatik.
Souhlasím s Mitsim, že Michelin, Continental i Dunlop umí vyrobit výborné pneumatiky. Dunlop se sám stylizuje do sportovnějšího ducha, zatímco Michelin rád zdůrazňuje jak dlouho jeho pneu vydrží.
Ovšem Michelin, který dlouho vydrží, zase rád klouže na mokrém podkladu. Tak si vyberte čemu dáváte přednost. -
"-- skrytý --" 06.04.05 15:21
« Re: Re: Re: Re: 185/60 na Fabii
To shark: (cit.) "Souhlasíš s touto doměnkou, nebo se nabízejí pneumatiky zcela odlišných vlastností i v rámci jedné obchodní značky?"
- Ano, s tím rozhodně souhlasím! Prostě od "trakaře" až po "kosmickou loď ".
- Víš, gumy jsou obrovskou sázkou do loterie a jestli vyhovují Tvému vozu a Tvému stylu jízdy, to se dozvíš, až když na nich začneš jezdit, tj. tu event. chybu už jsi udělal.
Např. zrovna vloni jsem přezouval 2x letní, 2x zimní gumy (na soukromém i služebním voze) a 1x celoroční (na druhém soukromém voze). V prvních dvou případech jsem vybíral vyloženě podle výsledků testů, přičemž cena vůbec nerozhodovala, a min. 2x jsem se silně sekl a ani ve zbývajících 2 případech nejsem z výsledku svého výběru příliš odvázán.
Naopak v posledním případě byla stanovena pouze 2 kritéria: "celoročnost" a cena. Jenže tady jsem z výsledku přímo nadšen - i kdyby nebylo té nízké ceny! Říká Ti něco Tigar TG621? Mně to donedávna také vůbec nic neříkalo. Ale teď už vím, že "univerzální guma" opravdu existuje: až na "grip" ve vrstvě sněhu a rychlý úbytek vzorku jí totiž nic nechybí.
A teď se v tom vyznej... -
"-- skrytý --" 06.04.05 15:07
« Re:
To swift: (cit.) "ak si kupis napr. Michelin alebo Continental spravis s nimi v klude 50.000 km aj viac, ak si kupis Dunlop alebo Toyo alebo podobne tak tie uz budu po 20-30.000 km hotove..."
- Nezlob se, ale tohle prostě pravda není!
PS: A pokud už chceš dělit gumy podle segmentů, tak zn. Dunlop mezi gumy tzv. "prémiového segmentu" rozhodně patří. Já osobně bych tam podle svých dosavadních praktických zkušeností naopak nikdy nezařadil zn. Michelin, ale uznávám, že můj názor je v tomto ohledu spíše ojedinělý. -
« Re: Re: Re: 185/60 na Fabii
toMitsi: tzn. 30 - 40 000 km se na nich nalítat dá (P P6).
Máš kromě Pirelli P6 jiný "tip" na kvalitní pneumatiky, řekněmě s "dlouhou" životností (vím, že jeto dáno stylem jízdy).
Předpokládám, že sice jezdíš silnější auto(a), ale marketingové filozofie jednotlivých značek se asi promítají do celého spekta výrobků (tzn. někdo sází na životnost, někdo na jízdí vlastnosti, jiní na cenu ...)
Souhlasíš s touto doměnkou, nebo se nabízejí pneumatiky zcela odlišných vlastností i v rámci jedné obchodní značky?
Jinak moc děkuji za rady a komentáře - asi máš dost praxe na různých strojích :-). -
"-- skrytý --" 06.04.05 09:24
« Re: Re: Re: Re: 185/60 na Fabii
Bridge RE720: extrémně tvrdá guma (cítíš každý kamínek, citlivost na boční vítr, vyjeté koleje atd.), na suchu v zatáčkách bezkonkurenční, ale v přímém směru špatně drží stopu, velmi špatná na vodě v přímém směru - jakkoli se to zdá paradoxní, zatáčku na vodě jsem schopen projet rychleji než rovný úsek!!!
S Pirelli P6 sice osobní zkušenost nemám, ale vzhledem k tomu, že by se mělo jednat o trochu horší variantu P7 (které mám), mezi těmito dvěma bych rozhodně volil P6 - pro vyrovnanost vlastností, což RE 720 absolutně postrádá.
Continentaly ECO3 považuji za gumu z úplně jiné kategorie: zatímco ty shora uvedené bych jednoznačně zařadil mezi "sportovní", ECO3 je vyloženě "turistická" guma, která možná déle vydrží, bude pohodlnější, ale to je asi tak všechno, co se od ní dá očekávat - záleží pak samozřejmě především na tom, co kdo vlastně očekává... -
« Re: Re: Re: 185/60 na Fabii
O Barumkách jsem samozřejmě uvažoval, ale na adresu B Bravuris jsem zatím moc chvály neslyšel a ani z testů na internetu se mi moc nelíbí. Výsledky testů B Barvuris vcelku odpovídají i mým subjektivním pocitům na B Brilantis (podotýkám ale že v rozměru 165/70/R14), tzn. na suchu nic moc (jak jsem již psal docela rád se i trochu svezu v zatáčkách). V zimě jezdím BFGOODRICH WINTER G a nedá se to srovnat - zejména na suchu jsou dle mého subjektivního názoru velmi dobré.
Co se týče podpory domácí značky, tak je to úplně jedno, protože v Otrokovicích se vyrábí téměř vše. >:D
Jinak děkuji za názory a klidně pokračujte dál. ;-)
Co si myslíte o Bridgestone RE720 vs. Pirelli P6 event. již níže zmíněné Continentaly ECO 3 (které ve všech testech vycházejí velmi dobře). -
"-- skrytý --" 05.04.05 18:52
« Re: Re: 185/60 na Fabii
To TomasS: (cit.) "Bral bych Barum Bravuris.V tomhle rozměru už určitě plavat nebudou a podpoříš domácí značku"
Tak tomuhle rozhodně nevěř! Klíčové z hlediska jízdních vlastností jsou především vlastnosti samotných pneumatik, nikoli jejich rozměr! Širším / nízkoprofilovějším rozměrem nikdy nedoženeš to, co ztratíš špatnými vlastnostmi / špatně zvolenou pneumatikou, zvláště pokud nejsou rozdíly mezi šířkou / výškou profilu nějak markantní, což je právě tento případ. -
"-- skrytý --" 05.04.05 18:47
« Re: kolko mm maju nove pneu?
Nové letní gumy mívají tak 7,5 - 8,5 mm, zimní o další cca 1 mm více.
Na otázku, dokdy (do jaké hloubky dezénu) možno jezdit bezpečně na vodě, neexistuje žádná univerzální odpověď: znám gumy, kde to bylo o hubu už při zbytkové hloubce 5 mm, u jiných ještě při 3 mm v pohodě. Hodně totiž záleží na konfiguraci dezénu, resp. na tom, jak se mění v souvislosti s opotřebením. -
« kolko mm maju nove pneu?
Ahoj!
Aky vysoky je dezen na novych pneu?
Michelin Pilot Primacy, ktore mam uz po 48.000 km dosluhuju dezen maju vzadu 3 mm, dopredu som nechal lepsie co maju 4 mm, dokedy sa na tom da este jazdit? Na vode uz moc nedrzia musim chodit fakt pomaly ked prsi :roll: -
« Re: 185/60 na Fabii
Bral bych Barum Bravuris.V tomhle rozměru už určitě plavat nebudou a podpoříš domácí značku :-) Navíc určitě máš teď nanejvýš nějaký Brillant nebo Brillantis.Bravuris-to je jiný café-osobně vyzkoušeno.Zdála se mi stejná,jako ContiEcoContact 3 za úplně jiný peníz... -
« 185/60 na Fabii
Dobrý den,
mám Fabii Combi (1,2 HTP - 47 kW), která se mi mimochodem vůbec nezdá tak špatná jak o ní většina lidí v diskuzích píše. Naopak jsem příjemně překvapen jak je dynamická. Samozřejmě to není žádné Ferrari ale na 1,2 ji hodnotím velmi kladně.
Abych se dostal k věci. Rozhodl jsem se na léto přejít z původního rozměru 165/70/R14 na 185/60/R14 a potřeboval bych radu jaké pneumatiky zvolit. Ročně najezím cca 50 000 km. Poměrně často jezdím po dálnicích, kde při rychlostech nad 140 km/h původní 165 (Barumky) plavou. Mimo dálnice jezdím spíše sportovněni, ale žádné šílenosti.
V pneuservisu mi doporučili Micheliny E3A, o kterých jsem se však dočetl, že jsou na mokru úplně marné. Takže nevím.
V testech dobře vychází Continentaly ECO 3 event. Pirelli P6 (nebo navrhněte).
Co myslíte ??? :D
Ještě mi to vysvětlete s tím huštěním dusíkem, pokud se dusíkem nahustí na "studenou hodnotu" tlak se za jízdy sníží???
S tím huštěním je to naprostá pravda, jen jedenkrát se mi stalo, že mi sami od sebe pneu v pneuservisu nahustili na plnou zátěž dle tabulky ve víčku nádrže a rozměru pneu :))
Servisy zásadně utahují vzduchem "na fest" nebo "halabala". Na fest - nebýt mého otce s metrovou trubkou nikdy bych nepřehodil kola zimní-letní, matky naprosto zarvané, tři týdny jsem se děsil defektu, neb jsem byl po operaci a výměnu kola bych nezvládl. Halabala - švagrovi v pneuservise měnili zimní za letní, po vyjetí na dálnici pocítil vibrace - naprosto volné matky na předních kolech (dvě z pěti šly lehce sundat rukou).opět vyjímka - jednou jsem pozoroval mechanika(ten o mě nevěděl), nasadil kolo, našrouboval rukou matky, dotáhl vzduchem, konečné dotažení kol provedl ručně klíčem........kdyby použil monentový, byl bych max. spokojený, ale i tak se mi to líbilo.
Jo ještě si vzpomínám, známému do feldy naprali šrouby přes závit, v zahraničí měl defekt a pronášel ta nejhorší slova v lidské i zvířecí oblasti na adresu servisu na která si jen vzpoměl,.........alespoň to tvrdil :)))))