Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Matador MP55 Plus
Dneska jsem je obul (stály mě 1400) na Corollu ve 165/70-13 a zkoušel jsem je na takovým tom tvrdým zledovatělým sněhu - dá se rozjet úplně normálně, aniž by hrábli, brzděj taky docela slušně, uvidim, jak to bude až napadně víc. A na normální silnici dobře vedou a jsou strašně tichý. Uvidím, až budou mít tak o 1500 km víc, to už budou zajetý. -
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
TESTY PROVEDENY NA VOZE FORD FOCUS HATCHBACK
Podle nového testu Auto-motor a sport, budu řadit od prvního místa: 1. Continental Winter contact TS 780, 2.Dunlop SP Winter Sport M2, 3.Goodyear Ultra Grip5 4.Michelin Alpin, 5.Pirelli Winter 190 Direzionale, 6.Toyo Snowprox S940, 7.Semperit Top Grip SLG2, a poslední Fulda Kristall Gravite. ----------------------------------------… /> a k doplnění slabší stránky jednotlivých pneumatik: Continental-na sněhu hůře brzdí Dunlop-Trakce na sněhu a podélný aquaplaning Goodyear-horší ovladatelnost na mokré a suché vozovce Michelin-Dlouhá brzdná dráha na suchu Pirelli-Dlouhá brdná dráha na mokru a suchu, valivý odpor a valivý hluk Toyo-Brzdná dráha na mokru, podélná aquaplaning, malé boční vedení na sněhu Semperit-dlouhá brzdná dráha na mokré vozovce, valivý hluk, podélný aquaplaning, komfort Fulda-nejdelší brzdná dráha na mokré vozovce ze všech těchto pneu, příčné zrychlení při aquaplaningu. ----------------------------------------… A kde jsou mé MATADORY MP 56 silica???? Jezdím na nich s maximální spokojeností, jóóó asi mají hrachy, že by ostatní přebyly. Tak co tomu všemu říkáte? -
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
Je nejsem policie, abych se pidil, kde to ten clovek vzal.
A kdyz neco kupuju, tak si to samozrejme prohlidnu a necham roztocit na vyvazovace a elektron jen tak sam od sebe nepraskne (kolik jste videl prasklych elektronu? ja ani jeden a bouranych jsem jich videl i mel dost) bez toho aby byl hodne bourany. -
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
Celý ten nechtěný test s mým známým proběhl na upluhované čerstvě posněžené, naprosto neposypané cestě do poměrně prudkého stoupání asi 5 km ( v Beskydech z Ostravice na chatu Montér, kdo to znáte ). To nebyla otázka jednoho vyhlazeného místa, měto prostě za neustálého klouzání vyjelo tak asi do poloviny, kdežto on se za mnou hlasitě smál, a když se kvůli mě musel taky zastavit tam, kde už mi to nejelo, tak se pak bez problémů rozjel a vyjel až nahoru ! POdle mě je Dunlop sice lamelovaný, ale lamely jsou poměrně drobné a guma je dost tvrdá, takže se to asi tak nerozšklebí. Felda je na tu gumu asi dost lehká..... -
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
SAVA nemá sice tak hrubý vzorek, ale má asi nejvíce siliky ve směsi - proto je velice měkká ( zkus po ní přejet prstem...) a má velice hluboké a poddajné lamelování. Proto asi na sněhu tak neuvěřitelně drží. O odvodových šípových drážkách si myslím své a nejmodernější a nejdražší vzorky (např Good Year...) se nápadně podobají právě běhounu Savy, po nějakém šípovém dezénu ani stopy .... Odjezdil jsem s pneumatikami v rozměru 165/70/R13 asi 250 tis km, tak 2/3 z toho na Formanu a Felicii Combi. Fakt byly ty Dunlopy nejhorší !!! V servisech tvrdí, že v testech všechno vyhrávají a že jsou nejlepší, ale já to prostě nemohu potvrdit ani náhodou. Nevím jak si vedou v testech na aquaplaning, na mokru, na suchu a pod. , ale na sněhu jsou v záběru slaboučké. To jsem si ověřil. Nevím, jak v širších rozměrech... Ale na Feldu už nikdy, jestli nechcete jezdit na hory z řetězy už z domu. A jsem zvědav, jestli se mi to tady potvrdí..... -
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
no prave ze ty Dunlopy moc dobre neodvadeji.. mame je na felcce, uplne nove se tam lino daly, a na snehu nejsou psatne,, ale jak je brecka, tedy tajici snih, tak je to prvotridni smejd... mluvim o rozmeru 165/70R13. to neni jenom muj nazor, ale i ostatnich, kteri s tim autem jezdi. -
"-- skrytý --" 19.11.99 14:15
« Re: to:DUNLOP
Diskuse o DUNLOPECH jen ukazuje,jak je dulezite vybrat nejen znacku gumy,ale sladit ji s autem.To je dost kumst.Zatimco Felda je lehci na predek,diesly ruznych znacek na teto gume sedi velmi dobre.A rozmer pneu taky neni od veci,testy netesty,v ruznych rozmerech,na ruznych autech byl vzdy jiny vitez. -
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
Ja mam ale rozmer 165/70R13!Nerikej,ze Sava je
lepsi!Zkus se jenom na tu gumu podivat,Dunlop ma
velke a hluboke ryhy na odvod vody a snehu,smerovy
dezen,primes silicy a je celkove drsnejsi oproti
Save ktera se zda na prvni pohled jako spis letni
guma.Spis si myslim,ze za tvymi problemy byli
jine okolnosti,kdyby kamos se Savou projel uplne
stejne misto mozna by byl taky v pr....! -
« Re: to:DUNLOP
Mě ty DUNLOPY taky všude doporučovali !!! Já si myslím, že prostě sklamaný budeš, a jestli ne tak jenom proto, že jsi nic jiného nezkusil. Já musím znovu opakovat, že tam, kde jsem se z jízdy v kopci na sněhu proklouzal až k zastavení, tam se kámoš normálně ROZJEL A ODJEL ( na Savách ). Už jsem to tady psal asi třikrát. Ta guma v tom rozměru 175 na sněhu prostě nezabírá. A za tím si stojím, měl jsem možnost to porovnat na stejném autě, nová guma ( žádné 2 mm....) A k těm Savám : schválně si najděte někoho, kdo má Savu Eskimo S2 alespoň druhým nebo třetím rokem . Bude ji mít sjetou středem, pokud něco najezdil i po asfaltu !!!! -
« Plechace vs. elektrony na zimu
Sleduji vas debatu o volbe kola na zimu. Ja muzu mit plechace 6Jx15 3 ks a 600 a 4 dokoupit za 2000, tzn. 3800 Kc a ted mi nekdo nabizel elektrony 6,5Jx15 za 4500 vsechny. Takze nez jezdit celou zimu na hnusnym plechu, tak si 700 Kc prisolim a budu mit elektrony. A to mam prosim dost atypickyho Golfa Rallye kterej musi mit 15" a kvuli zimakum 6J, takze se ten rozmer dost blbe shani (7Jx15 uz je moc, gumy mam 185/55 R15). Mit Felicii tak ani nemluvim, tech jsou mraky, takze sehnat jety elektony musi bejt dilem jednoho dne. -
« Re: to:DUNLOP
Co blabolite za nesmysle ze DUNLOP wintersport M2
je guma na h...!Kdyz na nich mas vzorek 2mm tak
mozna,ale to stoji za h... vsechny zimni gumy.Ja
jsem se osobne setkal jenom s pozitivnima reakcema
naopak mne byla vsude doporucena a tak jsem je
hodil na zimu na felicii a az napadne snih doufam,
ze se nezklamu! -
« Re: to: DIM
Jaký rozměr ?? Na normální Feldě - 175/65/R13........ No fakt byl ten DUNLOP na h.... Proti Savě to snad bylo ještě horší....teď mluvím o možnosti někam vyjet nebo se prostě na sněhu rozjet . Ale že se sjíždí středem je jisté. Alespoň v tom rozměru 195. A jsem přesvědčen, že to je především tou měkkostí ( sorry, Gapo ).Myslím si, že se ten běhoun při akceleraci a brždění prostě natahuje a je tak víc namáhán právě ten střed. O těch různých testech snad nemá ani cenu moc mluvit, každý chválí něco jiného. Pirelli jako nebezpečné jsem fakt nikde neviděl. Za to na prvních třech místech je celkem často. Zkoušel jsem včera na takové zledovatělé plotně v kopci záběr ( mám právě Pirelli Asimetrico ), a zjistil jsem hlavně to, že EDS, které mám, pochytá prokluzy hned v začátku a člověk se moc ani nesklouzl. Ale gumy asi dobrý. Mimochodem, nevíte někdo, do jaké rychlosti ještě EDS funguje ??? -
« to: DIM
Čoveče, jakejs to měl rozměr a na čem. Tatík měl loni přitěch "kalamitách" na CariněE Dunlop WinterSport ve 175/70-14 a všude, kde už ostatní měli řetězy (zledovatělej sníh atp.), tak jel bez řetězů a seděly dost dobře (akorát v květnu trochu plavaly :o)). Nevim jak v nějak výrazně hlubokym sněhu (ve větší hloubce než 15 cm se s tim stejně moc jet nedá, protože už dost drhneš břichem a stačí nějaká zasypaná díra a visíš :o)). -
« Savy
Jezdim na Savach eskimo s2 uz treti rok (rozmer 185/60 14) a jsem s nima naprosto spokojenej a nemam zadne problem y s nepravidelnym sjizdenim. Minulej rok se mi poved dobrej kousek v Marianskej lázních. Prijizdeli jsme tam v noci a hledali jsme chatu na ubytovani, projel jsem to cik-cak a nikde volno, tak jsme se vydali takovou "pěknou" cestou k posledním pár chatám, které nám byly doporučeny. Šinu si to tedy cestou do vršku a asi po pětistech metrech mi začalo být divný, že se to nejak začíná bořit, no jel jsem ještě asi sto metrů a pak zastavil, vystoupil jsem a co nevidím, ta správná cesta byla o kus níž. Takže zpátečka a znovu a lépe. Nakonec jsme se tam ubytovali. Druhej den ráno se u provozovatele chaty zastavil maník s rolbou, že ještě neviděl magora, kterej by s autem dojel třista metrů do sjezdovky a taky se sám vrátil. Těď že jsou tam díry jako prase a musej to zahazovat. Ani já jsem druhej den nevěřil, že jsme dojeli tak daleko a že se to dokázalo vyhrabat zpátky, nebudu říkat, že úplně v klidu ale podařilo se bez cizí pomoci. Myslím, že ty Savy jsou docela dost dobrý. Na závěr podotýkám, že mám dost výkonný auto, ale nikoli čtyřkolku, náhon jen předek. Mějte se a Savy zas tak moc nezatracujte. Pavel -
« Re: Zimaky
Pridam svou zkusenost.. loni v nemecku delali test 195/65R15 zimnich gum a vyhral Continental, pred Kleberem, vychvalovane micheliny nic moc, goodyeary taky, pirelli propadak.. skoro je nazvali nebezpecnymi.. byl to myslim automotosport... porad tady probirate vyrobce, ale nikde jsem nevidel diskusi o smesi, mozna nekde v minulosti... je treba si uvedomit, ze kdyz nekdo dneska kupuje zimni gumu, mel by trvat aby byla ze siliky, ktera mam daleko lepsi prilnavost v zime... vzorek rozhoduje na hrubem neujetem snehu, na ujetem snehu nebo na naledi rozhoduje prilnavost a tu dava smes... mam osobni zkusenost s Dunlopy Wintersporty na Felicii a je nedobra, zvlaste na brecce to je hruza... Savy sedely lip... Jinak na octavii jsem loni dal Kleber Krisalp 3, jedna stala kolem 2800 a nemuzu si stezovat, vyjel jsem vsude, nekdy tam nevyjely ani felicie s retezy... co se kol tyka. na zimu je elektronu skoda, staci obycejny plechac a komu se to nelibi, tak muze dat kryt at to vypada lip.. podl eme jde hlavne o ucelnost a ne o krasu... -
« Re: re: SAVY
No s tím tlakem máš jistě pravdu, ale to by musel mít gumy trvale přehuštěné, a takový diletant zas není :-))) To, že se Savy sjíždějí středem už říkali i některé pneuservisy....a u kolegy jsem si to ověřil, fakt tam má kolíbku velice patrnou i okem.....možná to není jenom tím, že jsou evidentně měkkoučké, ale může to být taky vzorkem nebo celkovou konstrukcí. Ale na Felicii to bylo v pohodě, u rozměrů na Octavii je to prostě viditelné. Ještě zkusím najít ještě nějaké jiné auto se Savami.... -
« Re: re: SAVY
DIMe, DIMe, zamysli se trochu, než vypustíš nějaký blud. Kde jsi přišel na to, že pneumatiky se sjíždějí středem proto, že jsou měké???? Kdyby si tvůj kamarád koupil pořádný měřák (tlakoměr), tak by je neměl přehuštěné a nesjížděly by se mu středem!!! Jinak se zimními SAVAmi nemám zkušenosti, ale co vím naprosto přesně z vlastní zkušenosti: letní SAVY - RAPIDEX nebo i EXACT nestojí vůbec za nic. To už si raději obuji Barumky nebo Matadorky........brrrrrr, co to říkám.......raději budu šetřit na něco pořádného! -
« Re: re: SAVY
DUNLOP NEDOPORUČUJI !!!! Aspoň ne na Felicii apod. !!! Vím co říkám, na sněhu to prostě vůbec nejde rozjet !!! Měl jsem je jednu sezonu a tam kde ostatní ( třeba na Savách ) jeli, já už jsem couval !!! Záběr na sněhu byl s Dunlop Wintersport naprosto o ničem !!! Na Feldu je SAVA ideální. Asi to souvisí i s tím, že to auto není moc těžké a že tvrdší guma se asi nepromáčkne tak jak má, a lmely jsou pak k ničemu....DUNLOP NEJEDE !!! Fakt !!! -
« Re: Pirelli
No, Savy stojí normálně 2 595,- Kč, ale dají se koupit i tak za 2 300,-. PIRELLI Asimetrico 195/65/R15 T stojí 4 038,-, ale v Ostravě jich někdo loni koupil příliš a teď se jich zbavují ve stylu akce 4 za 3 - takže mě přišla jedna asi na 3 tisíce..... Mimochodem zbavují se taky pneumatik Bridgestone i Fireston stejným stylem.... SAVY jsou rozhodně velmi dobré gumy, zvlášť v rozměru pro Feldu, 195 se ale díky své měkkosti sjíždějí středem, což jsem si u kolegy ověřil. Uprostřed má gumu sjetou tak o 50 % víc než po obvodu, ale taky je fakt, že je tam dal už na třetí sezónu, takže se zas tak moc nesjíždějí.... -
« Re: Jaky disky na zimu ?
Hliníkové disky ?? asi 4-5 tis Kč. Ale ocelový ráfek 15 " jsem koupil za asi 1 100,- Kč, a tu pitomou puklici mají za 700,- !! Asi koupím u pumpy nějaké noname za 500,- sadu :-)) Jinak jsem jezdil s feldou normálně na těch hliníkových i v zimě, a nic se jim nestalo.... Ale tady díky té ceně jsem to vyměnil . Ušetří se tím taky přezouvání.....Začíná lejce sněžit, tak už to možná brzo vyzkouším. Zatím to je v pohodě ( Pirelli Asimetrico ). -
« Re: Jaky disky na zimu ?
Já jsem dal taky disky z plechu....ale jedna originál poklice Škoda 15" stojí skoro 700,- Kč !!! A co si myslíte o údajně moderním šípovém dezénu ?? Není to jen reklamní nesmysl ?? Navíc ty nejdražší a nejnovější vychvalované dezény žádné šípy nepoužívají...... -
« Index zatížení
Přidávám se k předchozímu příspěvku, že index zatížení je dost důležitý. U nás v práci si jeden trouba dal na auto místo originálních 175/70 R13 13" elektrony a na ně 195/50. Nejen, že to na Meganu dost blbě vypadalo (malá kola jak na nějakého fiátka), ale vzhledem k podstatně nižšímu indexu zatížení ty gumy sjel po 15 tis. km a to byli Michelinky. Pak se rozkřikoval co mu to prodali za šmejdy v akci a přitom ho kvůli tomu rozměru varovali. Převodní tabulka náhrad mu byla totiž úplnou neznámou (175/70/13 - 185/60/14 - 195/50/15 atd.). -
"-- skrytý --" 14.11.99 23:45
« Re: Nejhorší gumy
Nekolikrat jsem cetl,Continental je nejhorsi,davaj ho jako standardni gumy,nejsou nic moc.Vyhodit e.t.c.Totez o Dunlopech,Michelinech,jedina znacka neprosla.To,co jednomu vyhovuje,druhemu vadi.
Zacinal jsem pred mnoha a mnoha lety na Pneumantech-ano,to jsou Trabantici.Vyjet na letnich kopec u nas chtelo koberecky a lopatu.Casy se meni,cernou kralovnou pro mne zustava Michelin Pilot,na zimu obouvam Dunlop Winter Sport M2.Obcas ctu testy,hlavne Nemci je maji dobre,Italove nic jineho nez Pirelli nepripusti,je to az srandovni.Vsimli jste si,ze ANI JEDEN vyrobce nikdy neuspel v testech ve vsech rozmerech pneumatik?Ano,zalezi na typu auta,zda je tezky na cumak,ABS nebo ne a osobne si myslim ridicova noha.Kazdy rok,kdyz napadne prvni snih,je u nas na obrovskem parkovisti bez aut mejdan.Prijedou stari znami,kteri se rok nevideli a jdou si zaklouzat.Reknu vam,ze takove "testy" nikde nemaj.Klouze to vsem,ti sbehlejsi umi vracecky,kontrolovany smyk a dalsi lahudky.Vsichni si ale uvedomuji,ze snih je tady,a je dobre poznat,co to auto,ktere jsem v lete tak vyhodne koupil na tom snehu hlavne vyvede.Mi znami temer unisono tvrdi,ze sednout si do jineho,byt se zimnima gumama,je totez jako bobova draha.Pamatuji na lonsky rok,kde znamy tvrdil,ze na letnich zimu odjezdi,prece nebude davat hrisne prachy na zimni gumy.Druhy den to neubrzdil na cervenou,auto nema,pojistku nemel ani predtim.Radsi ho nedrazdim.
Takze si myslim,jakekoliv zimni gumy jsou lepsi nez zadne-to samozrejme vite-,a pokud pocitam s jizdou kolem 180 i v zime-sic?-,pak kvalitni a nove s indexem nosnosti podle tlaku na napravu(zridka se to sleduje),ono je to ve vyssich rychlostech docela slusny press. -
« Ja jsem už vybral
Tak jsem koupil přes annonci Klebery Kristalp 3 185/55 R15 za 1500 kus. Cool cena, vzhledem k tomu, ze jsou skoro nejety, pry 1500 km (maj jeste ty dubliky jako novy gumy). Jeste schrastit prachy na rafky 6Jx15 a mam za 10000 komplet novy obuti za 1/2 cenu nez z obchodu. -
« Re: Nejhorąí gumy
Já jsem bral rychlosti podle toho na kolik jsou zkoušený a každá guma, i ta nejhorší, je zkoušená na rychlosti přes 200, takže by aspoň těch pár minut ve 180měla vydržet. Ale k něčemu jinému - máte někdo nějaký zkušenosti s Barumkama zimníma (já zrovna nevim, který teda přeně dělaj). Chci teď nějaký koupit (rozměr 175/70-13), a řikám si, že když letní jsou dobrý, tak proč by musely bejt špatný zimní. -
« Re: Nejhorąí gumy
K MATADORKÁM. Mám je 14 dnů, konkrétně nové MP56silica. NAjeto 1500km. Z toho polovina na nule a vodě. Jezdím s nima max. 150 a pokud to porovnám s mojema letníma michelinama, není v nich rozdíl. Velice dobře sedí v zatáčce a hlučností jsou na tom dobře. Nezažil jsem s nima, že by mi auto utíkalo. A musím se přidat k příspěvku podemnou. Nepotřebuju si honit triko gumama za 6 000,- když i tadyty za 1 650,- jsou dost dobrý. No a k poznámce o potrhaným vzorku. Je to těžké, osobně prodávám barvy a někdo když neodmastí a dá na to balakryl je "překvapen", že se mu za týden sloupne. Tak si nejdřív přečti, kolik km ty gumy snesou ok? Že by 180??? Tomu nevěřím. A všem ostatním, hlavně si ňáký zimáky kupte, protože budeteli off jenom proto, že máte o třídu horší obutí než Váš soused, to si je asi nekoupíte nikdy. Neboť vývoj jde dál a co je dnes dobrý, zítra je jen průměr.... jako je to se vším. -
« Matador
Nejazdim 150 na rozmacanom snehu, mal som MP55 3 roky na Favorite a nikdy som nemal problem vyhrabat sa zo snehu alebo dostat sa na hory na lyze. Zijem pri B.B., kde je v okoli snehu bohate. Ak by som si mal vyberat pneu podla uvedenych testov, dosial jazdim na letnych. Davat 6000.- za gumu len preto, ze lepsie drzi na snehu pri 180-ke je podla mna blbost. Manzelka ma na VW Passate tiez MP56, jazdi zima/leto denne cca 200 km do firmy a nikdy si nestazovala. Su to podla mna perfektne gumy ( a su 3xlacnejsie ako napr. Michelin). -
« Re: Nejhorąí gumy
Ještě bych možná přidal matadorky. Daljsem je "omylem" (prostě musely bejt nový, a jiný než matadorky nebyly) na přední (poháněný) kola na Corolle (rozměr jak na feldu 165/13, vzorek MP12, tedy stejný jako Barum Brilliant) a zkoušel jsem, jak se s nima jede. Jel jsem s nima asi 5km 180, pak jsem zastavil u baráku a koukám - měl jsem mírně potrhanej vzorek, jako kdyby nějakej šikula vzal kudlu a začal ho pomalu ale jistě odřezávat. Takže bych jí asi nedoporučil :-). Jinak myslím, že vcelku dost slušný gumy jsou Barum Bravura. Vcelku vydržej dýl než Bridgestonky a vedou dost slušně. Pak taky mám na tý corolle už asi čtvrtým rokem pirellky p1000 a ty narozdíl od těch matadorek maj vzorek furt vcelku slušnej. -
« Re: Nejhorąí gumy
Jednoznačně. Shodou okolností jsem měl Continentaly na dvou autech od předchozího majitele a oboje stály za prd. Oba případy jsem vyřeąil obutím zimáků (pokaľdé to tak nějak vyąlo) nicméně ty Continentaly se tam vrátily aľ kdyľ jsem auto prodával - čili uprostřed léta. Rozdíl i při 30 stupních C je obrovskej v neprospěch Continentalů. Jsou to příąerně tvrdý gumy a pojmenování SportContact je naprosto zcestné. -
« Nejhorší gumy
Jednoznačně Continental, pár automobilek je dává jako standardní gumu a pokud je člověk vyhodí a koupí si něco lepšího má tak o 30-60km/h lepší trakci. Jedinou výhodu mají v objektivně nižší spotřebě (tak o 5-10%), to je ale naprd, pokud kvůli tomu nabourám v zatáčce celý auto, ne? Máte podobnou zkušenost? -
« Re: Test zimních pneu to 1
To: DIM. Pirelli Asimetrico je super volba. Jezdil jsem na nich loňskou zimu (225/60R16) a nebýt Nokianů s vrutama, dám si je tam kdykoliv znova. Předtím jsem zkoušel Michelliny, Dunlopy, Nokiany bez vrutů a Goodyeary a Pirellkám se nic nevyrovnalo. Nicméně jako letní gumy nedám dopustit na Dunlopy SP9000, těm se zase Pirelli P7000, Michelin Pilot Sport nebo Goodyear F1 nedokážou ani přiblížit. -
« Re: Test zimních pneu to 1
,,,,,, Tak jsem si z toho svým úsudkem udělal průměr toho, co potřebuju teď : nechci gumu úplně tvrdou a jen na městský nebo dálniční provoz, potřebuju taky vyjet po ránu ze zasněženého parkoviště a někam se ještě vyškrábat . Z toho mi vyplývá : hlavně hodně hlubokých a poddajných lamel. Pak jezdím poměrně hodně po celé naší republice ale nejenom po ní, taky občas po Německu nebo na jaře někam do Alp . Z toho zase plyne : guma musí taky něco vydržet a nesmí být hlučná nebo jinak nepříjemná a musí vydržet víc než 160 km/h ( např. Michelin Q je málo...) Proto mi není po chuti ani příliš hrubý vzorek. Takže to nakonec dopadlo tak, že jsem obul PIRELLI Asimetrico 190, v Ostravě jsem ji našel slevněnou na 3 038,- Kč ( 195/65/15). Mám prvních asi 1000 km, a zatím je skvělá. Dobrý záběr na mokru , v zatáčce drží snad lépe než původní letní Continental, a i při 150 na dálnici žádný nadměrný hukot....ještě si počkám na ten sníh, ale zatím super. A stála jen o malinko víc, než ty Savy.:-))) -
« Re: Test zimních pneu to 1
S těmi testy je to opravdu potíž, všude testují tak tři čtyři gumy ve svém rozměru, Rakousko Conti a Kléber, jinde zase něco jiného.... Vycházel jsem nakonec z toho, co je vlastně ten základ celé věci : směs a vzorek . Psal jsem tady už dříve o tom, jak skvěle stoupavé ¨byly SAVY. Když se na ten vzorek člověk potom podívá tak zjistí, že je hluboce a bohatě příčně nalamelovaný a guma je velice měkká. Když jsem pak udělal velice hroznou zkušenost s DUNLOP Wintersport, tak jsem si ji taky dobře prohlédl a zdálo se mi, že je o hodně tvrdší a hlavně lamelování není vůbec poddajné - jen tak lehce se to prstem rozšklebit nedá. Možná je to dobré na vodě nebo na zmrzlém asfaltu, ale na sníh to bylo neuvěřitelně slabé !!! ( 175/65/13 ). -
« Re: Test zimních pneu
Ja koupil u Toyoty (meli slevy) Dunlop Winter Sport 195/60 15" 4ks za 14.000 a jsou pekny uz an nich jezdim a chovaji se velice slusne - hlavne na mokru a rekl bych ze sedi lip nez origos co jsem mel na Meganu (Conti.... 185/60 15") akorat hucej ale to kazdy zimni. -
« Re: Test zimních pneu to 1
Nevychazel jsem z tech tvych testu (rok 96 je mne celkem na nic), ale z NOVYCH testu z tohoto roku (mot, ÖAMTC, ADAC apod) a z tech plyne to, co jsem napsal. V T-ecku vychazi Michelin a Conti zhruba stejne, neni pravda, ze Michelin Alpin (neplest s jinejma starsima Michelinama)je nejlepsi jen v neopotrebovavani, vybronej byl i na snehu a mokru (brzdeni, aquaplaning). O neco horsi byl akorat na suchu. Nemuzu si pomoct, ale jako prumer vsech tech novejch testu mne vychazi jako nejlepsi Conti 790 a novej Michelin Alpin, zhruba prsa na prsa. Jestli mas nejakej jinej NOVEJ test, hod sem prosim link (jak se to dela jsem ti prozradil, prinejhorsim to aspon napis a uz to tam natukam sam). Co by sis koupil ty ? -
« Re: Test zimních pneu to 1
Ten Michelin vyhrál tak maximálně test životnosti. Jinak průměr až horší průměr. Bridgestone a Firestone v zimních téměř netestovali a pokud ano, tak výsledky ještě horší jak u Michelinu. Podle testů taky nelze jednoznačně vybrat nejlepší pneumatiku na všechny povrchy. Buď jsou vynikající na sněhu a horší na vodě a suchu nebo naopak. Z výsledku si však nejlépe vedou Conti 790, Dunlop Wintersport M2, Good Year G5 a Pirelli Snowsport 210. -
« Bez nadpisu
Je to všechno jen o tom , kdo jak jezdí.Pokud někdo poletí jak prase po sněhu, tak se nemůže divit , že to vysype a může mít gumy jaký chce.Jednoduše řečeno , když se zhorší klimatické podmínky tak musím zpomalit !!! Spousta lidí si myslí ,že když má zimní gumy, tak že je to v pohodě. -
« Re: Test zimních pneu
Tak jsem ted par NOVYCH testu cetl, ale jsem z toho dost jelen, jeden test vetsinou odporuje druhymu, jednou vyhra Michelin, jednou Conti, jednou Firtestone, jednou Bridgestone, jednou je ta sama pneumatika hodnocena jako "velmi doporucenihodna" a jednou skonci o dva stupinky nizeji. Je to bordel, vim toho cim dal tim min, bordel taky je, ze pokud nechcu vybehovej typ, tak se na nic jinyho nez na testy spolehat nemuzu, nebot u novejch pneu zkusenosti chybi. taky kazdej prodejce chvali neco jinyho, pak babo rad.
Zatim se rozhoduju mezi novou Michelin Alpin a Conti TS 790. Kompletni cena i s diskama mne vychazi v prepoctu nekde pod 20 tacu - 19 a chlup. (195/65 R 15 T) -
« Re: Test zimních pneu
zde jsou linky na testy zimnich pneu:
Autobild 40/96
195/65 R 15 H
[odkaz]
Autobild 44/97
195/65 R 15 T
[odkaz]
Autobild 43/98
195/65 R 15T
[odkaz]
Autobild 43/99
195/65 R 15 T a 205/55 R 16 H
[odkaz]
Drive and Travel
175/65 R 14 Q/T a 155/70 R 13 Q/S/T
[odkaz]
zajemcům mohu zaslat mailem v htm. Ozvete se na residents@centrum.cz
zítra přidám další testy i letní -
« Re: Zimáky na přední bez ohledu na náhon
A to ti poradil kdo? Máš vůbec auto s náhonem na zadní. Já si to totiž vůbec neumim představit - asi bych strávil půlku života v hodinách. Podle mě jsou u auta s náhonem na zadek (jezdim se Sierrou) možný buď všechny gumy zimní nebo letní(i to je podle mě lepší než nějaký kombinace - auto sice klouže, ale tak nějak vyvážeňě). -
« Re: Octavia
Kup si Goodyear UltraGrip 5. Já jezdil na jedněch gumách UG3 tři sezóny. Jenom jednou jsem si před rokem koupil Barumky. Za jednu sezónu jsem je sjel, na suchu byly hlučný a na sněhu a ledu ... Raději nevzpomínám. Byl jsem zvyklý jezdit na těch Goodyearech i 100 km/h a to s Barumama nešlo tak 60 - 70 km/h a konec pak to začalo lítat a taky dost špatně brzdily. Cena těch Goodyearů je v rozměru 13" 155/80 kolem 2250,-Kč ale mylím si, že ty prachy navíc se několikanásobně vrátí. -
« Re: Pneu Road King
Jsou tusim korejske a ja osobne bych se podobnych znacek rozhodne vyvaroval. To uz si radsi priplat par stovek a ziskej kvalitni gumu, aspon neco jako Barum, kdyz mas napr. Skodovku a tudiz maji tvuj rozmer (coz neni muj pripad). Me osobne se dost libej gumy od TOYO, zvlastne nejnovejsi letni Proxes T1! A jsou za super ceny.