Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« BMW 320 - zimni gumy
Na podzim jsem se udelal radost a koupil stare BMW 320i. Ted musim prezout. Muze mi nekdo poradit. BMW má motor v predu, nahon na zadni. hmotnost cca. 1500kg, gumy maji rozmer 195/60/R14 (pro leto) a uz jsem dokazal udelat fantasmagoricke hodiny na uplne rovne ceste s mirnym popraskem snehu pouhym prerazenim ze 4 na 3. To me uplne rozhodilo a ted se detailne rozhoduji co koupit za zimni gumy. Samozrejme uz shanim nejakou litinovou desku do gufru tak cca. 100kg - to bude asi nezbytnost. Ale co za gumy ... -
« Re: !!! VELKÝ ZÁVOD !!!!
PANDA : Berem všechny, i Alexe, ale ti co mají 4x4 (... a ještě Klebery ) budou muset mít zataženou ruční brzdu...!! :-))) Jinak bych se vážně hrozně rád dostal na ten tatrovácký zkušební okruh, do pátku bych mohl vědět, snad. Jenom jestli ještě bude sníh. Jinak včera jsem se už vyléčil z toho, že vyjedu všude a vždy, když jsem večer hned několikrát velice těžce vyjížděl ze zapadaných parkovišť, dokonce mě museli i potlačit ...:-))) já jsem je sice nežádal, ale stejně jsem pak odjel do Bauhausu a koupil za 690,- řetězy...:-))) ( Dobrá cena !! ) Teď to vezmu přes Potštát na Olomouc a Svitavy... To víš, Alexi, jsem se zastyděl a jedu za prací :-))) Až budu vědět víc o tom polygonu, dám vědět. Myslím, že by to bylo to nejlepší !!! A můžem pozvat i třeba Svět motorů, když nejsou schopni nějaký test sami udělat . Mimochodem : MF Dnes bude mít nějaký test pneu příští středu !!! fakt brzo . Asi čekali, kde nějaký obšlehnou.... -
« Re: !!! VELKÝ ZÁVOD !!!!
Ostrava je právě teď fakt dost dobrá !!! Už asi od večera sype a sype krásný prašan...prostě idylka ! Ale to vám fakt musím říct... i když už jsem to uzavřel...: kolega z vedlejší kanceláře má DUNLOP, pořád říkal že o co mi jde, že mu to ani neproklouzne ...a teď jsem ho musel VYTLAČIT od kraje cesty přes takovou tu závějičku :-))) Jinak EDS +dobré gumy jsou malý zázrak, já zatím při rozjezdech i v hlubokém sněhu ani nevím, že tam ten sníh je. -
« Re: !!! VELKÝ ZÁVOD !!!!
No dneska mě pánové stačila cesta do práce, tdy na ostravsku napadlo asi 20 čísel za noc, cestáři jako obvykle to měli na párku. Byl problém vůbec vyjet z garáže, tedy někteří jedinci jej měli, já ne :o))) a pak samotná cesta, pří 70 jsem měl pocit, že jedu jako formule 1, protože ostatní jeli o polovinu pomalejc :o)) Z toho jak je v Ově se dá usuzovat, že v Komorní lhotce by mohlo teď být docela bílo -
« Re: !!! VELKÝ ZÁVOD !!!!
Rád se zůčastnim. Ikdyž je to pro mne trochu z ruky. Hoďte sem někdo nějaký mail. Obávám se však, že žádný závod nerozhodne, které gumy jsou nejlepší. Protože by musel se všemi auty jezdit jen jeden řidič. Délka dráhy, kterou automobil urazí do zasněženého kopce je podle mého úměrná:1) kvalitě zimnich gum 2) typu, stáří a stavu auta 3) rukám a nohám daného řidiče 4) hlavě daneho řidiče 5) okamzité hmotnosti a náladě spolujezdce(kyně) 6) tlaku v pneumatikách (ach ty Dunlopy - dva roky jsem se na nich nezabil - ale stačí o 1 bar více a je to v...) -
« Re: !!! VELKÝ ZÁVOD !!!!
Ale jinak tedy vyhlásíme uzávěrku přihlášek do naší 1. tradiční internet-výdrap rallye ?? za týden ?? Asi jo-takže do 30.11. přihlášky zde. Uveďte kategorii, nejpřijatelnější termín a místo konání bude někde v ostravsko-beskydském teritoriu. Komorní Lhotka třeba. Ale bude třeba se řídit počasím..... -
« Re: OCTAVIA a sníh...
Dimme mám úplně stejnou zkušenost s Octávií na sněhu... neovedlo se mi dostat smyk, kdyz jsem to loni zkousel, bud jsem byl moc rychlý a nezatočil jsem vubec, pokud předek zatočil, tak zadek už jel, neměl tendenci utíkat ven... Nejideálnější je naplno dupnout na brzdu, pokud tam je ABS a jenom kontrolovat natočení kol, fakt je to v krizi to nejlepší. jinak co říkáš na to zkusit ten výjezd z Komorní lhotky? -
« !!! VELKÝ ZÁVOD !!!!
Tak se to začíná rýsovat :-))) Dobrá cestička je i na chatu Severka na jablunkovsku - myslím k vleku. Potom možná na Martiňák pod Pustevnami. Ale možná by nám i stačil nějaký hodně krátký ale intenzivní kopec - prostě kam až kdo dojede.....nebo sjezdovka ...:-))) Ale ať přijede i někdo na těch Dunlopech , prosím :-))) Já se hlásím s : Octavií 1,8 T Combi, pneu PIRELLI Asimetrico 190, startovní číslo 1 !! ( Jak jinak ). :-))) Nemáte někdo přístup na testovací polygon beztak opuštěné Tatry Kopřivnice ?? To by byl panečku terén !!!! -
« OCTAVIA a sníh...
Tak jsem to včera večer testoval asi hodinu na parádně uježděném parkovišti u ostravské vítkovické haly.( Mimochodem ten hokej tam hrajou hrozně ...) Octavia je více nedotáčivá - alespoň na tom ledě - než jsem myslel. Dostat to do klasického bočního přetáčivého smyku je bez ruční brzdy v podstatě nemožné. V oblouku téměř vždy utíkají přední kola, vytáhnout to pod plynem byl naprosto zbytečný pokus, o něco lépe to drželo stopu při sundání nohy z plynu, ještě lépe při vyšlápnutí spojky ale asi nejlepší řešení pro dodržení stopy bylo, kupodivu, intenzivní brždění ( pochopitelně s ABS). Auto zatáčelo nejlépe a ještě zpomalovalo. Pro kritickou situaci asi ideální. To vše platí pro rychlosti tak do 40 km/h - moc velké zas to parkoviště není... -
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
ALEXi, já už se k tomu fakt nechci vracet, všechno k mým zkušenostem s Dunlopem jsem už napsal..... Jediné, co bych Ti doporučil je zkusit se svést - NA SNĚHU A LEDU - taky na něčem jiném. Zkušeností mám, myslím si, že ve své asi 15 leté řidičské praxi a po ujetí cca.
500 tis. km už mohu , opatrně, i hodnotit to, jestli už jsem jel nebo nejel na lepších nebo horších pneumatikách ( je mi 33....). Já už tu Felicii nemám, těžko si to můžu s někým znovu porovnat. -
Saab 23.11.99 09:26
« Re: Nokian
Dneska už jsem najel na Nokianech prvních 70 km. Cesta převážně po dálnici a městě. Komfort je vynikající a konečně slyším i motor, protože ty letní italský šmejdy (firma Renova - ty jsem koupil i z autem) jsou strašně hlučný. Stopu drží taky skvěle. Takže jsem s nima nadmíru spokojen. Teď už jen počkat až napadne sníh (tady na jižní Moravě není žádný) a otestovat jejich chování na sněhu. Na suchu jsou skvělé. Mám 165/80 R13 83T Hakkappellita NRW (auto Toyota Corolla 1.3). -
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
Ok, tak kdy dáme tu vyřazovací jízdu do kopce??? Hlásím se se svými KLEBERkami Krisalp 3 a navrhuji trať z Komorní Lhotky na Horský hotel Ondráš. Ta trasa na montér je moc krátká!!! Komu to bude málo může pokračovat až na Ropičku! :o)) -
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
Byl jsem se taky projet na DUNLOPECH Win.sport M2
s moji Felicii,rozmer 165/70R13 a musim rict,ze
DIM ma asi neco s pazourama nebo malo zkusenosti.
Ta pneumatika sedi jako vino,vzorek je 8mm,je
mekka dost a da se sni slusne vyjet i zabrzdit!
Tak nevim kamo!Zdilis tenhle nazor asi sam a kdyz
to rikaji i odbornici,mozna bude zakopanej pes
nekde jinde!CAU -
« Re: Jaky disky na zimu ?
No ona stojí něco méně než 700,-- kč, myslím že 688,- nebo tak nějak. Ale stejně je to dost....nehledě k tomu, že ony navíc ještě nejsou !!!! A taky si prodejci a servisy ztěžujou, že je problém koupit od Škody plecháče. Raději už jsem se neptal za kolik... -
« Re: Jaky disky na zimu ?
Jen pro zajimavost, kdosi tady psal, ze jedna origos puklice na Otavku stoji 700 Kc. Ptal jsem se ve Skodovce tady ve Vidni, a stoji 249 silasu, coz mne v prepoctu vychazi zhruba nekde kolem 650 Kc. Chape nekdo, proc je skodovacka puklice venku levnejsi nez doma ? -
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
Honzo, ty jsi někde z ostravska ?? Že znáš Montér a přístupovou cestu ?? Každopádně, mně se EDS líbí , včera jsemto dokonce zkušebně rozjel na sněhu i se zataženou ruční brzdou ! A Pirelli Asimetrico tahá taky dobře....mimochodem v tom testu byly sice Pirelli, ale Direzionalle - tudíž úplně jiná guma !! -
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
Ty testy v Motorsportu jsem četl taky. Nutno dodat, že se jednalo o rozměr 185 mm široký. Zatím jsem ale v žádném testu neviděl nic o pneumatice SAVA !Copak neumějí udělat nějaký test i naše časopisy ??? Všechno se přebírá..... Já už k mým zkušenostem s DUNLOPEM nemám co dodat. Prostě jsem se záběrem na sněhu byl HRUBĚ zklamán !! ( na Felicii v rozměru 160/75/13.) Možná že na jiných autech nebo jiných rozměrech je to jiné. A hlavně měl jsem možnost to srovnat v naprosto stejné situaci dvou stejných aut ve stejném kopci na stejném sněhu.....HOWGH nebojaksetopíše. A´t tady pak dají své zkušenosti i jiní. Hlavně zkuste srovnávat i s něčím jiným........ -
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
Ty testy v Motorsportu jsem četl taky. Nutno dodat, že se jednalo o rozměr 185 mm široký. Zatím jsem ale v žádném testu neviděl nic o pneumatice SAVA !Copak neumějí udělat nějaký test i naše časopisy ??? Všechno se přebírá..... Já už k mým zkušenostem s DUNLOPEM nemám co dodat. Prostě jsem se záběrem na sněhu byl HRUBĚ zklamán !! ( na Felicii v rozměru 160/75/13.) Možná že na jiných autech nebo jiných rozměrech je to jiné. A hlavně měl jsem možnost to srovnat v naprosto stejné situaci dvou stejných aut ve stejném kopci na stejném sněhu.....HOWGH nebojaksetopíše. A´t tady pak dají své zkuš"Right">
« Dunlop WinterSport M2
Vcera jsem byl projet novy Dunlopy na snehu. Docela jste me tu vystrasili s tim ze jsou spatny. Ale jsem maximalne spokojenej - stejnou trasou jsem jezdil obcas s Formanem na zimnich Matadorech a ted Meganem na Dunlopech se mi jelo daleko lip - mel jsme pocit vetsiho bezpeci. Neklouzou, prijemne vedou a to jak na snehu ujetem i na neujetem."-- skrytý --" 22.11.99 01:47
« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
To DIM: tak jsem zas vyjel na Montera jako kazdy rok,vloni na Dunlopech M2 WinterSport,letos Michelin Pilot.Jeste kdyz mela moje zena Favorita,nebyla schopna se tam na stejnejch gumach dostat.Ale ani na M55,ktere byly tenkrat novinka.Ted s tou tezkou Oktavkou tam vyjedu,je fakt,ze mi prokluz ridi automatika,ale zazrak to moc neni.
Vite,co by me zajimalo,co jsou to za "disky z lehkeho kovu" na Oktavkach,kdyz kazdy poradny elektron odstipnu na rafku,ten muj se jenom ohnul,jako z plechu.(Po pecce do diry,kde zarvala jak guma,tak geometrie i ten zmineny disk).« Matador MP55 Plus
Dneska jsem je obul (stály mě 1400) na Corollu ve 165/70-13 a zkoušel jsem je na takovým tom tvrdým zledovatělým sněhu - dá se rozjet úplně normálně, aniž by hrábli, brzděj taky docela slušně, uvidim, jak to bude až napadně víc. A na normální silnici dobře vedou a jsou strašně tichý. Uvidím, až budou mít tak o 1500 km víc, to už budou zajetý.« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
TESTY PROVEDENY NA VOZE FORD FOCUS HATCHBACK
Podle nového testu Auto-motor a sport, budu řadit od prvního místa: 1. Continental Winter contact TS 780, 2.Dunlop SP Winter Sport M2, 3.Goodyear Ultra Grip5 4.Michelin Alpin, 5.Pirelli Winter 190 Direzionale, 6.Toyo Snowprox S940, 7.Semperit Top Grip SLG2, a poslední Fulda Kristall Gravite. ----------------------------------------… /> a k doplnění slabší stránky jednotlivých pneumatik: Continental-na sněhu hůře brzdí Dunlop-Trakce na sněhu a podélný aquaplaning Goodyear-horší ovladatelnost na mokré a suché vozovce Michelin-Dlouhá brzdná dráha na suchu Pirelli-Dlouhá brdná dráha na mokru a suchu, valivý odpor a valivý hluk Toyo-Brzdná dráha na mokru, podélná aquaplaning, malé boční vedení na sněhu Semperit-dlouhá brzdná dráha na mokré vozovce, valivý hluk, podélný aquaplaning, komfort Fulda-nejdelší brzdná dráha na mokré vozovce ze všech těchto pneu, příčné zrychlení při aquaplaningu. ----------------------------------------… A kde jsou mé MATADORY MP 56 silica???? Jezdím na nich s maximální spokojeností, jóóó asi mají hrachy, že by ostatní přebyly. Tak co tomu všemu říkáte?« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
Je nejsem policie, abych se pidil, kde to ten clovek vzal.
A kdyz neco kupuju, tak si to samozrejme prohlidnu a necham roztocit na vyvazovace a elektron jen tak sam od sebe nepraskne (kolik jste videl prasklych elektronu? ja ani jeden a bouranych jsem jich videl i mel dost) bez toho aby byl hodne bourany.« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
Celý ten nechtěný test s mým známým proběhl na upluhované čerstvě posněžené, naprosto neposypané cestě do poměrně prudkého stoupání asi 5 km ( v Beskydech z Ostravice na chatu Montér, kdo to znáte ). To nebyla otázka jednoho vyhlazeného místa, měto prostě za neustálého klouzání vyjelo tak asi do poloviny, kdežto on se za mnou hlasitě smál, a když se kvůli mě musel taky zastavit tam, kde už mi to nejelo, tak se pak bez problémů rozjel a vyjel až nahoru ! POdle mě je Dunlop sice lamelovaný, ale lamely jsou poměrně drobné a guma je dost tvrdá, takže se to asi tak nerozšklebí. Felda je na tu gumu asi dost lehká.....« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
SAVA nemá sice tak hrubý vzorek, ale má asi nejvíce siliky ve směsi - proto je velice měkká ( zkus po ní přejet prstem...) a má velice hluboké a poddajné lamelování. Proto asi na sněhu tak neuvěřitelně drží. O odvodových šípových drážkách si myslím své a nejmodernější a nejdražší vzorky (např Good Year...) se nápadně podobají právě běhounu Savy, po nějakém šípovém dezénu ani stopy .... Odjezdil jsem s pneumatikami v rozměru 165/70/R13 asi 250 tis km, tak 2/3 z toho na Formanu a Felicii Combi. Fakt byly ty Dunlopy nejhorší !!! V servisech tvrdí, že v testech všechno vyhrávají a že jsou nejlepší, ale já to prostě nemohu potvrdit ani náhodou. Nevím jak si vedou v testech na aquaplaning, na mokru, na suchu a pod. , ale na sněhu jsou v záběru slaboučké. To jsem si ověřil. Nevím, jak v širších rozměrech... Ale na Feldu už nikdy, jestli nechcete jezdit na hory z řetězy už z domu. A jsem zvědav, jestli se mi to tady potvrdí.....« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
no prave ze ty Dunlopy moc dobre neodvadeji.. mame je na felcce, uplne nove se tam lino daly, a na snehu nejsou psatne,, ale jak je brecka, tedy tajici snih, tak je to prvotridni smejd... mluvim o rozmeru 165/70R13. to neni jenom muj nazor, ale i ostatnich, kteri s tim autem jezdi."-- skrytý --" 19.11.99 14:15
« Re: to:DUNLOP
Diskuse o DUNLOPECH jen ukazuje,jak je dulezite vybrat nejen znacku gumy,ale sladit ji s autem.To je dost kumst.Zatimco Felda je lehci na predek,diesly ruznych znacek na teto gume sedi velmi dobre.A rozmer pneu taky neni od veci,testy netesty,v ruznych rozmerech,na ruznych autech byl vzdy jiny vitez.« Re: Plechace vs. elektrony na zimu
Ja mam ale rozmer 165/70R13!Nerikej,ze Sava je
lepsi!Zkus se jenom na tu gumu podivat,Dunlop ma
velke a hluboke ryhy na odvod vody a snehu,smerovy
dezen,primes silicy a je celkove drsnejsi oproti
Save ktera se zda na prvni pohled jako spis letni
guma.Spis si myslim,ze za tvymi problemy byli
jine okolnosti,kdyby kamos se Savou projel uplne
stejne misto mozna by byl taky v pr....!« Re: to:DUNLOP
Mě ty DUNLOPY taky všude doporučovali !!! Já si myslím, že prostě sklamaný budeš, a jestli ne tak jenom proto, že jsi nic jiného nezkusil. Já musím znovu opakovat, že tam, kde jsem se z jízdy v kopci na sněhu proklouzal až k zastavení, tam se kámoš normálně ROZJEL A ODJEL ( na Savách ). Už jsem to tady psal asi třikrát. Ta guma v tom rozměru 175 na sněhu prostě nezabírá. A za tím si stojím, měl jsem možnost to porovnat na stejném autě, nová guma ( žádné 2 mm....) A k těm Savám : schválně si najděte někoho, kdo má Savu Eskimo S2 alespoň druhým nebo třetím rokem . Bude ji mít sjetou středem, pokud něco najezdil i po asfaltu !!!!« Plechace vs. elektrony na zimu
Sleduji vas debatu o volbe kola na zimu. Ja muzu mit plechace 6Jx15 3 ks a 600 a 4 dokoupit za 2000, tzn. 3800 Kc a ted mi nekdo nabizel elektrony 6,5Jx15 za 4500 vsechny. Takze nez jezdit celou zimu na hnusnym plechu, tak si 700 Kc prisolim a budu mit elektrony. A to mam prosim dost atypickyho Golfa Rallye kterej musi mit 15" a kvuli zimakum 6J, takze se ten rozmer dost blbe shani (7Jx15 uz je moc, gumy mam 185/55 R15). Mit Felicii tak ani nemluvim, tech jsou mraky, takze sehnat jety elektony musi bejt dilem jednoho dne.« Re: to:DUNLOP
Co blabolite za nesmysle ze DUNLOP wintersport M2
je guma na h...!Kdyz na nich mas vzorek 2mm tak
mozna,ale to stoji za h... vsechny zimni gumy.Ja
jsem se osobne setkal jenom s pozitivnima reakcema
naopak mne byla vsude doporucena a tak jsem je
hodil na zimu na felicii a az napadne snih doufam,
ze se nezklamu!« Re: to: DIM
Jaký rozměr ?? Na normální Feldě - 175/65/R13........ No fakt byl ten DUNLOP na h.... Proti Savě to snad bylo ještě horší....teď mluvím o možnosti někam vyjet nebo se prostě na sněhu rozjet . Ale že se sjíždí středem je jisté. Alespoň v tom rozměru 195. A jsem přesvědčen, že to je především tou měkkostí ( sorry, Gapo ).Myslím si, že se ten běhoun při akceleraci a brždění prostě natahuje a je tak víc namáhán právě ten střed. O těch různých testech snad nemá ani cenu moc mluvit, každý chválí něco jiného. Pirelli jako nebezpečné jsem fakt nikde neviděl. Za to na prvních třech místech je celkem často. Zkoušel jsem včera na takové zledovatělé plotně v kopci záběr ( mám právě Pirelli Asimetrico ), a zjistil jsem hlavně to, že EDS, které mám, pochytá prokluzy hned v začátku a člověk se moc ani nesklouzl. Ale gumy asi dobrý. Mimochodem, nevíte někdo, do jaké rychlosti ještě EDS funguje ???« to: DIM
Čoveče, jakejs to měl rozměr a na čem. Tatík měl loni přitěch "kalamitách" na CariněE Dunlop WinterSport ve 175/70-14 a všude, kde už ostatní měli řetězy (zledovatělej sníh atp.), tak jel bez řetězů a seděly dost dobře (akorát v květnu trochu plavaly :o)). Nevim jak v nějak výrazně hlubokym sněhu (ve větší hloubce než 15 cm se s tim stejně moc jet nedá, protože už dost drhneš břichem a stačí nějaká zasypaná díra a visíš :o)).« Savy
Jezdim na Savach eskimo s2 uz treti rok (rozmer 185/60 14) a jsem s nima naprosto spokojenej a nemam zadne problem y s nepravidelnym sjizdenim. Minulej rok se mi poved dobrej kousek v Marianskej lázních. Prijizdeli jsme tam v noci a hledali jsme chatu na ubytovani, projel jsem to cik-cak a nikde volno, tak jsme se vydali takovou "pěknou" cestou k posledním pár chatám, které nám byly doporučeny. Šinu si to tedy cestou do vršku a asi po pětistech metrech mi začalo být divný, že se to nejak začíná bořit, no jel jsem ještě asi sto metrů a pak zastavil, vystoupil jsem a co nevidím, ta správná cesta byla o kus níž. Takže zpátečka a znovu a lépe. Nakonec jsme se tam ubytovali. Druhej den ráno se u provozovatele chaty zastavil maník s rolbou, že ještě neviděl magora, kterej by s autem dojel třista metrů do sjezdovky a taky se sám vrátil. Těď že jsou tam díry jako prase a musej to zahazovat. Ani já jsem druhej den nevěřil, že jsme dojeli tak daleko a že se to dokázalo vyhrabat zpátky, nebudu říkat, že úplně v klidu ale podařilo se bez cizí pomoci. Myslím, že ty Savy jsou docela dost dobrý. Na závěr podotýkám, že mám dost výkonný auto, ale nikoli čtyřkolku, náhon jen předek. Mějte se a Savy zas tak moc nezatracujte. Pavel« Re: Zimaky
Pridam svou zkusenost.. loni v nemecku delali test 195/65R15 zimnich gum a vyhral Continental, pred Kleberem, vychvalovane micheliny nic moc, goodyeary taky, pirelli propadak.. skoro je nazvali nebezpecnymi.. byl to myslim automotosport... porad tady probirate vyrobce, ale nikde jsem nevidel diskusi o smesi, mozna nekde v minulosti... je treba si uvedomit, ze kdyz nekdo dneska kupuje zimni gumu, mel by trvat aby byla ze siliky, ktera mam daleko lepsi prilnavost v zime... vzorek rozhoduje na hrubem neujetem snehu, na ujetem snehu nebo na naledi rozhoduje prilnavost a tu dava smes... mam osobni zkusenost s Dunlopy Wintersporty na Felicii a je nedobra, zvlaste na brecce to je hruza... Savy sedely lip... Jinak na octavii jsem loni dal Kleber Krisalp 3, jedna stala kolem 2800 a nemuzu si stezovat, vyjel jsem vsude, nekdy tam nevyjely ani felicie s retezy... co se kol tyka. na zimu je elektronu skoda, staci obycejny plechac a komu se to nelibi, tak muze dat kryt at to vypada lip.. podl eme jde hlavne o ucelnost a ne o krasu...« Re: re: SAVY
No s tím tlakem máš jistě pravdu, ale to by musel mít gumy trvale přehuštěné, a takový diletant zas není :-))) To, že se Savy sjíždějí středem už říkali i některé pneuservisy....a u kolegy jsem si to ověřil, fakt tam má kolíbku velice patrnou i okem.....možná to není jenom tím, že jsou evidentně měkkoučké, ale může to být taky vzorkem nebo celkovou konstrukcí. Ale na Felicii to bylo v pohodě, u rozměrů na Octavii je to prostě viditelné. Ještě zkusím najít ještě nějaké jiné auto se Savami....« Re: re: SAVY
DIMe, DIMe, zamysli se trochu, než vypustíš nějaký blud. Kde jsi přišel na to, že pneumatiky se sjíždějí středem proto, že jsou měké???? Kdyby si tvůj kamarád koupil pořádný měřák (tlakoměr), tak by je neměl přehuštěné a nesjížděly by se mu středem!!! Jinak se zimními SAVAmi nemám zkušenosti, ale co vím naprosto přesně z vlastní zkušenosti: letní SAVY - RAPIDEX nebo i EXACT nestojí vůbec za nic. To už si raději obuji Barumky nebo Matadorky........brrrrrr, co to říkám.......raději budu šetřit na něco pořádného!« Re: re: SAVY
DUNLOP NEDOPORUČUJI !!!! Aspoň ne na Felicii apod. !!! Vím co říkám, na sněhu to prostě vůbec nejde rozjet !!! Měl jsem je jednu sezonu a tam kde ostatní ( třeba na Savách ) jeli, já už jsem couval !!! Záběr na sněhu byl s Dunlop Wintersport naprosto o ničem !!! Na Feldu je SAVA ideální. Asi to souvisí i s tím, že to auto není moc těžké a že tvrdší guma se asi nepromáčkne tak jak má, a lmely jsou pak k ničemu....DUNLOP NEJEDE !!! Fakt !!!« Re: Pirelli
No, Savy stojí normálně 2 595,- Kč, ale dají se koupit i tak za 2 300,-. PIRELLI Asimetrico 195/65/R15 T stojí 4 038,-, ale v Ostravě jich někdo loni koupil příliš a teď se jich zbavují ve stylu akce 4 za 3 - takže mě přišla jedna asi na 3 tisíce..... Mimochodem zbavují se taky pneumatik Bridgestone i Fireston stejným stylem.... SAVY jsou rozhodně velmi dobré gumy, zvlášť v rozměru pro Feldu, 195 se ale díky své měkkosti sjíždějí středem, což jsem si u kolegy ověřil. Uprostřed má gumu sjetou tak o 50 % víc než po obvodu, ale taky je fakt, že je tam dal už na třetí sezónu, takže se zas tak moc nesjíždějí....Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
- Abarth
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpina
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Avia
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Buick
- Cadillac
- Caterham
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroën
- Dacia
- Daewoo
- DAF
- Daihatsu
- Dodge
- DS
- Ducati
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- Geely
- GMC
- Harley-Davidson
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kawasaki
- Kia
- Koenigsegg
- KTM
- Lada (Vaz/Žiguli)
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lincoln
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- McLaren
- Mercedes-Benz
- MG
- Mini
- Mitsubishi
- Morgan
- MV Agusta
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Pininfarina
- Pontiac
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Scania
- Seat
- Setra
- Smart
- Spyker
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tata
- Tatra
- Tesla
- Toyota
- Trabant
- Volkswagen
- Volvo
- Yamaha
- Zetor
Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…
Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…
Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…
Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…
Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…
Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…
Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…
Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…
Reflex.cz
Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…
Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…
Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…
Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…
nemuze byt nikdy objektivni!Rad bych prijel,ale na
Dunlopech tak vysoko nedojedu!Jak,ze se ten buranov jmenuje Horni Dolni nebo jak?A taky Ostravaci maju kratke ptaci,takze bych tam byl king a vsechny samice by me chteli!!!