Pneumatiky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.07.05  23:52

    « Re: Boule na pneu

    U Continentalek (Barumek) Super contact (drive sport contact) to byl dost casty jev. Ja s tim jezdil a zadne problemy nebyly
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.05  22:11

    « Boule na pneu

    Zdravim, mam dotaz:
    je obvykle, ze pneu ma "malou bouli" ci spise nerovnost na boku? Nejedna se o nejakou velikou nerovnost, clovek si toho zrakem ani na prvni pohled nevsimne, az teprve kdyz se prejede rukou po boku pneu, ale je tam.
    Nebo uz je to vada pneumatiky?
    Diky za info T.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.07.05  10:39

    « Bez nadpisu

    Asi to sem tak úplně nepatří, ale stejně se zeptám. Nevíte, jestli se dopustim přestupku, když pojedu teď v létě do Německa se zimníma pneumatikama?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.07.05  09:22

    « Re:

    OK, to my teda napiš, ale zkusím si i tipnout - Unionpneu?
    Jinak v Savách nehledej německou technologii - ty patří pod Good Year což není německá značka, ale to je buřt. Já zas preferuju japonské pneu - alespoň co se letních týče.
    Savy nejsou špatné, obvzlášť v zimních - sám je mám, ale Intensy mi přijdou na AMG opravdu dost málo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.07.05  20:28

    « Bez nadpisu

    Nevyrypuju. Vazne jezdim na Savach a obute na AMG. A ten servis je ve Zline,muzu napsat i jmeno. ja bych do Toya nesel. Uznavam jen nemecke znacky aut a nemecke gumy nebo gumy s nemeckou technologii. Neni nic lepsiho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.05  20:09

    « Re: Re: Pneu

    akorát vyrypuje, aby se o tom tady začalo diskutovat. AMG nemá a i kdyby měl, tak mu v žádném servisu nedoporučí na tak výkonné a rychlé auto Savy... >:D
    jo a jinak Intensy jsem měl před toyama a nedá se to srovnávat, hlavně na vodě. Akorát na nich člověk najede o 15tis km víc, což pro mne není to nejpodstatnější...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.07.05  18:14

    « runflat

    Ma niekto skusenosti s Runflatami ?Ked dostanem defekt a budem jazdit este 50km musim vymenit celu pneumatiku alebo sa da opravit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.05  15:47

    « Re: Re: Pneu

    A proc ne podle ceny? ;-) Auto jsem taky kupoval podle ceny. Mam tam 225/45 R17 vpredu a 225/40 R17 vzadu. Co ty by jsi si tam dal za gumy. Mne tvrdili v servisu, že Savy v tomto rozmeru a za cenu 7.800,-Kc/kus, je bomba,tak jsem je vzal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.05  12:46

    « Re: Pneu

    chytrak: ako moze majitel auta SLK55 kupovat pneumatiky podla ceny. Tak na tom by som asi nesetril. Keby si si niekde vybavoval zlavu, to pochopim ale kupovat podla ceny ? Schvalne daj rozmer pneumatik ake tam mas :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.07.05  12:06

    « Pneu

    Na to bych se vykaslal. Ja mam na svem Mercedesu SLK 55 AMG Savy Intensa, to je bomba. Paradne jedou na vode, nesjizdi se a jeste dobra cena. Jeste spickove jsou Debicy a ty sezenes i v Baumaxu apod.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.07.05  18:59

    « Hergot - nemůžu se rozhodnout...

    Nemůžu se rozhodnout jestli Toyo Proxes T1-R nebo Bridgestone RE720 Potenza! Jaký je Váš názor?
    Beru to tak - Bridge-současná nej značka, dobré výsledky v testech; :arrow: Toyo-dobrá zkušenost (mám T1-S), novější než RE720, tedy snad vývojově dál.
    A pořád ne a ne to rozlousknout... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 06.07.05  22:33

    « Re: Ten muj omyl

    vpohode, :-! ved vsetci sme len ludia a obcas kazdy tresne nejaku somarinu... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.07.05  20:08

    « Ten muj omyl

    No, abych to vysvetlil:uznavam, napsal jsem totalni blbost, ale verte, neni to zpusobeno mou debilitou ( ikdyz to tak vypada) ale zrejme tim, ze jsem delal veci az moc rychle a delal jsem jich vice soucasne :-( jasne, verit mi to nemusite a muzete si o me myslet svoje, ale takova je pravda...
    Jinak to Mitsi:Bylo to dostatecne jasne vysvetleno, jenze...viz vyse
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.07.05  16:57

    « Prodej

    Prodám sadu 4 gum Fulda Diadem Linero 185/65-14 T. Jeté jednu letní sezonu (ale jsou z 12. a 13. týdne r. 2003), zůstatek vzorku 6-7 mm. Zájemci nechť mi napíší SZ. Na ceně se domluvíme.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.07.05  14:15

    « Re: Re:

    Marcelino: len k tym ziletkam, rally neporovnavaj s beznymi autami, tam pouzivaju hroty, keby nie, urcite by tej sirky trosku pribudlo. Ale tiez suhlasim s tym, ze na zimu treba uzsie. Taktiez velmi zalezi, na akom snehu prevazne jazdis a podl toho vyberat pneumatiku
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.07.05  12:30

    « Re: Re:

    Zdá se, že všichni - kromě tazatele - to pochopili tak, jak jsem to myslel. Pro pořádek jen dodám, že nejde o "menší" kola/gumy, ale o "užší" gumy. Obvod pneu a LI (index nosnosti) je samozřejmě třeba vždy zachovat/dodržet!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.07.05  23:08

    « Re:

    Je potreba co nejvetsi tlak na jednotku plochy, tzn. ze jsou potreba uzke pneumatiky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.07.05  22:38

    « Bez nadpisu

    asi je uz neskoro Marcelino ale mne sa zda ze prva cast prispevku odporuje tej druhej. Skusim si to precitat este raz rano asi, mozno to pochopim lepsie :).
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 05.07.05  22:16

    « Re:

    2 fera2: ajajaj, no zdasa, ze "Fyzika" nebol tvoj oblubeny predmet :roll: on to Mitsi napisal velmi presne a jasne - strucnejsie a vystiznejsie to asi ani nejde :-! no ale zrovna ty si si to vysvetlil presne naopak >:D :roll:
    mimochodom uz si videl nejake preteky "rally" asfalt vs. sneh (napr. Francuzko vs. Svedsko a pod.) ? a videl si ten rozdiel v pneumatikach - na snehu jazdia doslova "na ziletkach" - uplne uzucke pneumatiky 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.07.05  21:43

    « Re: to fera

    Ja jsem to od Mistiho pochopil uplně opačně než ty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.07.05  20:27

    « Re:

    Ja mam letni 205/55 R15 a zimni podle vyrobce auta 175/70 R14 a to proto, abych tam mohl dat retezy. Jinak muzu 195, ale pak nesmim retezy. Zvolil jsem 175, potoze casto jezdim do extremnich podminek, kde musim pocitat s retezy. Ale mam vlastni zkusenost, ze uzke pneu se lip prohrabou na pevnejsi podklad a daleko lip se s nima ridi auto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.07.05  18:26

    « Bez nadpisu

    JJ, presne tak jsem si to myslel, jenom jsem potreboval, aby mi to nekdo potvrdil, dik..Ptal jsem se proto, ze hodne casto slychavam opacny nazor a to sice, ze na zimu prezouvaji na mensi kola s mensi sirkou a to mi prislo jako blbost..Hodne lidi tak ale bohuzel jeti :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.07.05  20:22

    « Re: rozmer-optimalni jizdni vlastnosti

    Klíčový je tlak na jednotku plochy: v zimě pokud možno co největší. Rovněž odvod mokré břečky ze stopy. Představ si to a odpověď ti bude jasná.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.07.05  19:03

    « rozmer-optimalni jizdni vlastnosti

    Uz se toho namluvilo o velikostech pneumatik na zimu hodne a rad bych slysel najky nazor + a samozrejme obhajobu toho nazoru, zda jsou obecne lepsi na zimu sirsi pneumatiky, nebo uzsi..Diky za odpovedi
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.07.05  17:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: PIRELLI P6

    Zimní 165/70 - v tomto rozměru mě velmi příjemně potěšily Continental TS780. Asi první pneumatiky, které svými vlastnostmi předčily moje očekávání. Jen to chce počkat si an nějakou cenovou akci - já na ně natrefil při ceně cca 1300 Kč/kus (165/70R13).
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.05  12:05

    « prodám

    4x plášť Firestone F580 175/65/14 letní, jeté 3tkm.
    4x komplet plech + pneu 175/70/14 zimní Ford Focus (4x108). Pneu 2x Michelin M+S 260 (80%), 2x Dunlop SP Winter Sport M2 (100%)
    kontakt 724 666 188 - Praha - východ
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 27.06.05  23:19

    « Re: Re: Re: Re: PIRELLI P6

    hmm, skus dat nejaky tip ;-) na dobre letne pneu 15" 185/60 a zimne 14" 165/70 ;-)
    apropo, uz sa to tu urcite preberalo, len to neviem najst - ako je to s presnostou rychlomera a pocitadla km, ak prezujem napr. spomenute 14"165/70 za 15" 185/60 :?: :*)
    ozaj, a co tak poradit aj disky - na Swifte su "4-dierove"... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.06.05  17:09

    « Re: Re: Re: PIRELLI P6

    Nikdy jsem neměl lepší zimní gumy, než AVONy CR75 a CR85. Pro letní to bohužel neplatí! Raději si vyber jinou značku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 26.06.05  15:49

    « Re: Re: PIRELLI P6

    hmm, aky mate nazor na pneu AVON - kedze som si nedavno kupil novy Swift -ale tu lacnejsiu verziu v 14" kolami a chcel by som predsa len podstatne lepsie vyzerajuce auto s 15", tak uvazujem o kupe 15" diskov na leto (pneu 185/60) a tie 14" by som nechal na zimu :-!
    inac tie 14" maju obute pneu Continental 165/70 (presny typ si nepamatam a utekat koli tomu do garaze sa mi nechce :*) )- ma s nimi niekto skusenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.06.05  03:40

    « Re: PIRELLI P6

    Ta cena je dobrá. Zkus je koupit na www.1-pneu.cz. Mám s nimi dobré zkušenosti s prodejcem i s pirelli. Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.06.05  13:23

    « Re:

    Byl jsem velkým příznivcem zn. Yokohama. Už nejsem - Yokohama zaspala dobu!
    PS: Srovnávat "turistickou" a velmi všestrannou P6 s Yoko AVS je přinejmenším nefér...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.06.05  09:38

    « Bez nadpisu

    Ja treba jezdím na Yokohama AVS Sport 195/50/15 86XL no a to se nedá vubec srovnat s nejakyma Pirellkama a koupil jsem je nanetu za 1700 kus
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.06.05  13:53

    « Re: PIRELLI P6

    Určitě! Za tu cenu těžko seženeš lepší.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.06.05  12:59

    « PIRELLI P6

    Ahoj ve spolek dáte mi někdo reference na Pneumatiky Pirelli P6 Je to dobrá guma ? 195/50 r15 za 1800,- dobrá cena ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.05  07:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    centsm: Ano, používání dusíku v kamionové přepravě je už hodně rozšířené. Jenže kolik ta guma musí vydržet (?!): napřed po mnoha desítkách tisíc km první prořezání, pak třeba i druhé, následně min. jedno, ale spíše více protektorování, a jsme na několika stech tisíc km životnostnosti jedné kostry! Tohle se přece s pneumatikou na běžném osobním voze nedá srovnávat!
    Ace2: Já tedy nevím, ale za posledních cca 20 let, co používám bezdušové pneumatiky, tak musím s příchodem zimy přifukovat (jak klesá vnější teplota) a na jaře zase upouštět (jak stoupá teplota). Třebaže foukám pouhým vzduchem, nic mi neubývá. A když už náhodou ubývá, tak mám prostě defekt a nebo špatný ventilek (obvykle dojde k jeho poškození při přezouvání), takže je to stejně nutné nutné řešit opravou, nikoli foukáním dusíkem. Kromě toho jsem nucen přizpůsobovat huštění podmínkám (je rozdíl, jestli pojedu příštích několik set km sám, nebo v 7 lidech a navíc se zavazadly) a předpokládáným rychlostem jízdy (to, co je dobré na cestu do Francie, příliš nevyhovuje pro ježdění po Praze). Kam bych přišel, kdybych měl hustit dusíkem, když žádný efekt stejně necítím!
    Pravda, toho menšího zahřívání (a tím i menšího nárůstu tlaku v) pneu při dynamické jízdě pod velkým zatížením jsem si rovněž všiml (viz příspěvek centsm), ale přičítal jsem ho menší tepelné roztažnosti dusíku. Takže jsou v zásadě dvě možnosti: buď to opravdu není "jen dusík" (jak píše ace2), nebo (vycházím-li z poučení Marcelina) je to "něco mezi nebem a zemí"...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.05  21:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    takže rozdíl asi tak 0,01% ?? Už si jedu do servisu přefoukat gumy....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.06.05  21:51

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    Mitsi: žádné reklamní řeči! Nechtěl jsem se zapojovat, protože jsem tady nad věcí, ale někoho nemohu nechat v nevědomosti! Plnění dusíkem má význam pouze u větších rozměrů pneu. U osobáků má význam, jen je-li dusík zdarma, protože jeho nepatrný účinek nevyrovná cenu. Stejně jako "V Power racing" ve Škodě Tudor. Ale čím větší rozměr pneu (větší množství plynu, horší podmínky těsnění a zatížení, vyšší cena a proběh km), tím také větší účinek dusíku díky nulové oxidaci gumy a větším molekulám. Velké pneu se mnohem častěji protektorují a proto nemohou být zteřelé (tady by nepomohl vysušený vzduch). Nevím proč, ale pneu plněné dusíkem mají za provozu nižší teplotu.
    Praktický příklad, který jsem tu možná v minulosti uváděl: Máme na stroji namontováno 18 ks pneu 10x24, které jsou zatíženy asi na 110% (nelze technicky řešit jinak). Jsou bez dezénu, pomaluběžné a pracují v běžné teplotě. Při plnění vzduchem jsme jich ročně dělali asi 12-15. Docházelo k separaci vložek od kompaktu, neustále unikal vzduch, praskaly patky. Celý problém se řešil několik let ve vývoji v Matadoru, ale bezúspěšně. Náhrada Matadoru Michelinkami nepomohla, byla jen 4x dražší. Po foukání dusíkem děláme tak 3 do roka a to většinou proto, že si nikdo nevšimne, že je guma poloprázdná a už nevydrží zatížení.
    Na osobáku mám samozřejmě dusík, abych nemusel tak často kontrolovat tlak (stačí tak 4x do roka), jiný význam to podle mě nemá. Subjektivně se dusík zdá být měkčí, ale netroufám si tvrdit, zda by se to vůbec dalo metrologicky změřit.
    Pro ty, co chtějí kritizovat můj názor: nemám teoretické vzdělání v gumárenském průmyslu, vycházím z praxe v průmyslu a kamionové dopravě, a uznávám, že v jiných podmínkách může být praxe jiná. Pro někoho jen pocit, že je to jiné, může mít neocenitelný význam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.05  20:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    tak ono se dnes spíš než dusíkem pneumatiky plné pneu plynem, jehož složení sice neznám, ale jeho efekt je ten, že jeho molekuly jsou větší a tedy má menší tendenci z pneumatiky unikat, typicky přes ventilek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.06.05  14:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    OK, to beru. Pak jsou ale ty reklamní řeči kolem foukání dusíkem úplně 100%-ní kecy a nic víc!
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 16.06.05  13:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    2 Mitsi: ja si tiez ako kazdy normalny chlap nerad priznavam, ze sa mylim ;-) :*) , ALE tentokrat mi pokojne ver - pracujem s automatizaciou v chem.priemysle, tak o tom musim mat aspon zakladne znalosti 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  13:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    Pravda, na tu hořlavost jsem zapomněl. S odlučovači vlhkosti ("suchý vzduch") je to rovněž pravda, ovšem jen v podmínkách průmyslových provozů, tj. v daném případě v hangáru (a to ještě dobře vybaveném): na letištní ploše "z baňky" už bude opravdu jednodušší použít spíše bombu s dusíkem... Pokud jde o tepelnou roztažnost, tak tam si opravdu nejsem jistý, že je stejná, jak tvrdíš Ty. Ovšem extra to studovat nehodlám (na to nemám čas a dostatečně pádné důvody), to Ti spíš budu rovnou věřit (třabaže nerad...).
    V zásadě se však shodneme: použití dusíku pro plnění autopneu je zbytečný luxus s výrazným placebo efektem a firma Linde vydělá něco navíc!
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 15.06.05  12:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    to Miro: o takom teste neviem
    to Mitsi: ta vlkost sa da odstranit pouzitim "sucheho" vzduchu (bezne pouzivany v priemyselnej technike), nie je nutny dusik. No a teplotna roztaznost dusika a kyslika je rovnaka! Nastuduj si fyziku. A u lietadiel je problem skorej horlavost kyslika pri zahriatej pneumatike, preto sa pneumatiky lietadiel plnia dusikom :!:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.06.05  10:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    ci to ma vyznam sa ta este zistit jednoducho, dve kola vzduch a dve plyn a po xxtkm zistit v akom stave je pneumatika a disk. Taky test uz robeny bol ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  10:33

    « Re: Re: Re: Re: A True Story...

    V "atmosférickém" vzduchu je 78% dusíku. Dusík, jako inertní plyn, má mj. tu vlastnost, že jeho tepelná roztažnost je mnohem nižší, než u "zbytkových" složek "atmosféry". Kromě toho guma naplněná dusíkem neobsahuje atmosférickou vlhkost. A právě toto jsou dva klíčové faktory, kvůli kterým se gumy letadel musejí foukat dusíkem: "nahoře" je běžně mínus 60 st. C, "dole" po přistání se guma ohřeje na hodně přes 100 st. C, kondenzace a mrznutí vlhkosti uvnitř gumy poškozuje především vnitřní stranu ráfku z hliníkové slitiny, která pak oxiduje a tím ztrácí pevnost. Ale tohle nás u běžného osobního automobilu asi příliš nezajímá, nebo snad ano?
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 15.06.05  10:15

    « Re: Re: Re: A True Story...

    hmm, tak vlastnosti stlaceneho vzduchu a stlaceneho dusika (tepelne a ine) su takmer identicke - vzduch obsahuje takmer 80%dusika. Takze jedine co moze byt zmysluplna vyhoda plnenia dusikom, je ze vzduch osahuje aj kyslik, ktory sposobuje oxidaciu gumy pneumatiky :idea: , ale kedze za 3 roky pneu aj tak vymenis, pretoze su ojazdene, tak taketo zvysovanie trvanlivosti nema zmysel :roll: , a teda predpokladam, ze sa jedna ciste o reklamny tah pneuservisov a spol. - neverim, ze niekto pozna rozdiel medzi "vzduchom" nahustenymi pneu a "dusikom" nahustenymi - ak si niekto mysli, ze ano, tak sa skorej jedna o "placebo" efekt... 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.06.05  09:45

    « Re: Re: A True Story...

    Jestli jsem tomu dobře porozuměl, tak pojistný šroub na kole má být co nejblíže ventilku - je to tak?
    - Rozhodně to není nutné, jde spíše o úzus: pečlivý mechanik to tak prostě udělá. Je to asi stejné, jako když mechanik před spuštěním vozu z heveru nestaví všechna kola ventilkem nahoru, aby při nasazování poklic (kola se utahují, až když auto "stojí na svých") neměl potíže s jejich správným a přesným nastavením vůči ventilkům "na střed díry".
    Ještě mi to vysvětlete s tím huštěním dusíkem, pokud se dusíkem nahustí na "studenou hodnotu" tlak se za jízdy sníží???
    - To rozhodně ne. Jen se prostě "jízdou nezvýší dostatečně". Dostatečně na to, s jakou hodnotou počítal výrobce vozu při určování hodnot "studeného huštění" (jiné se nepoužívají) za podmínky využití komprimovaného vzduchu. Pokud se už dnes tak hojně používá dusík, měl by výrobce také uvádět dvojí hodnoty: pro huštění vzduchem (standard) a pro huštění dusíkem (preminum). Ale kdo to tak dělá? Osobně jsem se ješně nikdy s "dvojím předpisem" nesetkal.
    PS: Ostatně to by pak lidé třeba zjistili, že mezi huštěním vzduchem a dusíkem není z hlediska uživatele osobního vozu žádný rozdíl a nebyli ochotni za to zbytečně platit. Ono totiž auto není letadlo: tam je huštění dusíkem z řady dobrých důvodů už dávno povinné a nahuštění jedné pneu vyjde na cca 30 USD!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.05  07:44

    « Re: A True Story...

    Jestli jsem tomu dobře porozuměl, tak pojistný šroub na kole má být co nejblíže ventilku - je to tak?
    Ještě mi to vysvětlete s tím huštěním dusíkem, pokud se dusíkem nahustí na "studenou hodnotu" tlak se za jízdy sníží???
    S tím huštěním je to naprostá pravda, jen jedenkrát se mi stalo, že mi sami od sebe pneu v pneuservisu nahustili na plnou zátěž dle tabulky ve víčku nádrže a rozměru pneu :))
    Servisy zásadně utahují vzduchem "na fest" nebo "halabala". Na fest - nebýt mého otce s metrovou trubkou nikdy bych nepřehodil kola zimní-letní, matky naprosto zarvané, tři týdny jsem se děsil defektu, neb jsem byl po operaci a výměnu kola bych nezvládl. Halabala - švagrovi v pneuservise měnili zimní za letní, po vyjetí na dálnici pocítil vibrace - naprosto volné matky na předních kolech (dvě z pěti šly lehce sundat rukou).opět vyjímka - jednou jsem pozoroval mechanika(ten o mě nevěděl), nasadil kolo, našrouboval rukou matky, dotáhl vzduchem, konečné dotažení kol provedl ručně klíčem........kdyby použil monentový, byl bych max. spokojený, ale i tak se mi to líbilo.
    Jo ještě si vzpomínám, známému do feldy naprali šrouby přes závit, v zahraničí měl defekt a pronášel ta nejhorší slova v lidské i zvířecí oblasti na adresu servisu na která si jen vzpoměl,.........alespoň to tvrdil :)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.06.05  21:28

    « Re: Re: Dunlop SP Sport 01

    Při jízdě na některých gumách v dešti je to dokonce cítit: táhnou ke straně! Tuším, že jen Nokian vyrábí "pravé" a "levé"...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.06.05  17:04

    « Re: Dunlop SP Sport 01

    U asymetrických pneu to bohužel normální je. Zdravý rozum říká, že je něco špatně, ale odkdy se výrobci čehokliv řídí zdravým rozumem?
    Dle mého laického názoru to v jednom směru musí hůř odvádět vodu, než ve druhém.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.06.05  15:02

    « Re: BFGoodrich

    @ Janal: Díky moc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.06.05  11:35

    « Dunlop SP Sport 01

    Dunlop SP Sport 01 ma jednej strane behuna take sikme V. Po bokoch gumy je vyznacena vnutorna a vonkajsia strana, a cakal by som, ze bude oznaceny aj smer otacania, no nie je. Takze ked si tu gumu date na jednu stranu auta, tie V-cka budu dopadat na cestu svojim uzsim koncom, na druhej strane auta zase tym sirsim. Je to normalne ?undefined
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.06.05  11:20

    « Bez nadpisu

    Pneu BFGoodrich patří k legendární americké značce v rámci koncernu Michelin. Profiler2 je novinka tohoto koncernu.Touring G je výběhový typ. Proto doporučuji Profiler2. Rozdilny je taktez dezen...vychazi z vysokorychlostnich pneumatik s pridanim lamel. Jedna se spíše o sportovnější pneu. Mrkni na www.osobnipneu.cz.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.06.05  12:48

    « BFGoodrich

    Zdravím všechny a prosím o radu:
    Doporučili byste pneu BFGoodrich Profiler 2 nebo Touring G (195/65 R15) a pokud ano, kterou z nich ???
    A jaký je mezi nimi rozdíl ???
    Díky a ať Vám to jezdí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.05.05  16:05

    « Re: Re: A True story...

    Pridam jednu skusensost z pneuservisu - obuvali mi zimne gumy na hlinikace a davali ich na auto. Je to maly rodinny podnik, s majitelom sa poznam a je to pan, ktory sa do obuvania a vyvazovania vyzna. Velmi ma prekvapilo, ked mi obuval kolesa na auto a vobec sa netrapil tym, na kolko nafukat gumy. Ked som sa ho na to spytal, tak odpoved bola: Vam dam trosku viacej, tak 2.1 atmosfery, mate tazke auto. Samozrejme na poziadanie ich dofukol, len mi trosku behal mraz po chrbte ked som si pomyslel, ze by isla do servisu neznala manzelka. A trosku ma mrazi, ked viem, ze po okoli jazdi vacsina aut prezutych prave v tomto pneuservise.
    BTW velmi malo ludi ma cit pre auto. Casto vidim na cestach auta, ktore maju viditelne nerovnako nafukane gumy vpravo/vlavo. A potom vam budu tvrdit ake skvele jazdne vlastnosti ma ich auto. Robit pre beznych uzivatelov auta, ktore maju namakany podvozok a presne riadenie je zbytocne. Hlavne aby malo ich auto vela tocaku v nizkych otackach :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.05.05  10:07

    « Re: A True story...

    Loop: Ti, kdož foukají dusíkem, si obvykle velmi pochvalují, jak pohodlným se jejich autíčko stalo. Jak by také ne, oni totiž jezdí na podhuštěných pneumatikách!!!
    Jde v zásadě o to, že výrobci aut velmi dlouho testují, aby našli optimální huštění. Jenže předpis o huštění se vztahuje na "studené gumy" (za takové jsou považovány jen do momentu ujetí cca 600 metrů) a nikde se nic nepíše o tom, kolik má potom taková guma např. při rychlé jízdě po dálnici. A přesně tady ja "zakopán pes": výrobce vozu moc dobře ví, na jakou úroveň stoupne za daných podmínek tlak v pneu a počítá s tím, resp. tomu přizpůsobuje předpis pro "studené" huštění. Jenže ten, kdo fouká dusíkem, fouká rovněž na předepsanou "studenou" hodnotu, ovšem tlak při jízdě pak může mít mnohem nižší, než je ten potřebný...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.05.05  12:53

    « Re: A True story...

    Zvyšování tlaku podle rychlosti:
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.05.05  12:43

    « A True story...

    No,zajimavy poctenicko.Bohuzel,takhle funguje velmi mnoho pneuservisu.Pokud tomu clovek nerozumi,tak je fakt v haji.Bohuzel se muze stat,ze i v urnovem.(nikomu nepreju - tfuj,tfuj,tfuj)Z e-shopu doporucuju www.pneushop.cz - parkrat uz jsem osobne vyzkousel a maximalni spokojenost!!!Vcetne rychle odpovedi v ceskem jazyce na mailovy dotaz,trebaze se jedna o firmu z Hannoveru.Mimo jinne,zaujalo me,jak Mitsi pise o zvysenem tlaku v pneumatikach pro provoz nad 160km/h.Dotaz A:Mas k tomu nejaky konkretnejsi klic???Nad tuto hranici se pohybuji dost casto,ale pneu mam na tlak podle vyrobce na hodnotu pro dalnicni provoz/plne zatizeni.Dostacujici???Dotaz B: Nafoukani pneu plynem.Na jakou hodnotu?Vyhodou by melo byt,ze se tolik nemeni (nezvysuje) tlak v pneumatice v zavislosti na jizde (teplote).Ale,neni s tim zvysenim tlaku uz pocitano?Priklad (zcela hypoteticky!):mam v pneu tlak 2 atm. a pri jizde po zahrati 2,6 atm. S plynem bude hodnota asi mensi.......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.05  15:08

    « Re: Re: Re: Re: A True Story...

    Barrichello: Nekteri lide s sebou pry misto tyce vozi baseballovou palku. Bohuzel nevim jak ji aplikuji, aby to kolo sundali.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.05  13:32

    « Re: Re: Re: A True Story...

    Ona se občas hodí (tyč) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.05.05  12:04

    « Re: Re: Re: Re: A True Story...

    Kola sundám, umyju a před uložením je buď odvezu vyvážit hned, nebo až před namontováním na začátku příští sezony (jak to kdy vyjde), tzn. že vždy montuji sadu čistých a vyvážených.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.05  11:50

    « Re: Re: Re: A True Story...

    mitsi: dik
    btw, jak to delate, kdyz si menite kola sami - to vzdycky odvezete do pneuservisu vyvazit a potom zpatky domu a prehodit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.05.05  11:22

    « Re: Re: A True Story...

    R.Bar.:
    - Železnou tyč s sebou nevozím, třebaže rovněž mám hliníkáče. Kola si totiž přehazuji sám a utahuji s vlastním "kvalifikovaným odhadem", třebaže momentový klíč vlastním.
    - To auto nestálo půl mega, ale nejmíň mega. Na měřák i kompresor samozřejmě má, jenže u něj by vlastnictví těchto předmětů bylo stejně zcela zbytečné...
    Albatros:
    - Spei na Proseku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.05  11:12

    « Re: A True Story...

    mitsi: myslim, ze by stalo zato, abys napsal, ktery pneuservis to byl...
    to nebude bonzovani, ale regulerni varovani pred slendrianem
    dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.05  10:08

    « Re: Mitsi

    Jo když někdo má na auto za půl mega nebo víc a nemá 200,- Kč na měřák a 200,- kč na kompresorek co se připojí do zástrčky zapalovače a 10 minut času na to to zkontrolovat/dofouknout, tak je to těžký....I tací jsou mezi námy....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.05.05  10:06

    « Re: A True Story...

    Hihi, už víš proč sebou lidi vozej v autě železnou tyč - aby na na tom klíči nemuseli poskakovat a ještě to kolikrát ani s tím poskakováním nepovolí....Hliníkáče jsou pěkný svinstvo, kor když to někdo zatáhne jak krá*u...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.05.05  08:43

    « Re: Re: Re: A True Story...

    ace2: Jenže tohle může platit max. tak pro zimní obutí. Letní gumy musejí mít v každém případě vyšší rychlost. index, než je tzv. "konstrukční rychlost" vozidla, a ta je samozřejmě vždy vyšší, než deklarovaná Vmax.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.05.05  22:45

    « Re: Re: A True Story...

    to já si poctivě nastavuju na zimní pneumatiky omezovač, dobrá a jednochudá funkce to auta. Jinak pneuservis by měl lepit do auta nálepky uporoznující na nižší rychlostní limit. Když mám půjčené náhradní auto ze servisu, tak mají všechna auta na palubce výstražnou nálepku "MAX 210 km/h"
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.05.05  18:01

    « Re: A True Story...

    Jako můj šéf: "uděláme to spolu" = uděláš to ty, já se budu motat kolem, a zdržovat, takže ti to bude trvat 2x tak dlouho.
    Zásadní problém vidím v tom, že pneuservis ochotně namontuje a nasadí gumy s libovolným rychlostním indexem na libovolné auto, aniž by zákazníka prokazatelně upozornili, že mu jde o krk.
    Zákazník nemusí být odborník, zákazník je prostě uživatel. V tomto případě má morální zodpovědnost ten pneuservis.
    Když mi lékař naordinuje nějaký zásadnější lék, tak se taky zajímá o alergie nebo stav jater - stará se aby mě jeho odborný zásah nezabil. A totéž by mělo být v (pneu)servisu.
    Hypotetický příklad:
    Přivezu do servisu ojetinu, která už má něco najeto a byla v tom polosyntetika. Když řeknu, že bych chtěl plnou syntetiku, protože ta je podle reklamy v TV nejlepší, tak očekávám, že si někdo najde těch 5 minut a vysvětlí mi, že to není dobrý nápad. A na závěr se zeptá, jestli na té syntetice stále trvám ....
    ----
    ... víc jak 190 stejně nikdy nejel ...
    Jednou půjčí auto synovi/bráchovi/švagrovi, a ten se mu v tom zabije. Ušetřených 500 Kč se mu fakt vyplatí ...
    ---
    Když si táta kupoval zimní gumy, tak mu zkusili podstrčit T namísto H a pak nabízeli slevu, aby to nemuseli měnit. Poslal jsem je do háje. Táta se tak trochu tvářil, že dělám zbytečné problémy. O půl roku později jsem se doslechl, že si táta, jen tak ze zvědavosti, zkoušel jak to jede v rychlostech kolem 200 km/h. Člověk by řekl: starší rozumnej pán, znám ho, normálně jezdí do 160 km/h, pneu H jsou pro nej zbytečný. A přitom je to velkej kluk jako my všichni ostatní. Přistoupit tehdy na ty T, tak jsem dnes možná bez otce ... (Auto má v techničáku požadavek na index V a rychlost 200 km/h nejspíš není problém)
    -----------
    Slinice jsou plné šílenců, kteří autům rozumí víc, než výrobci:
    "...Ja som jazdil Dunlop Wintersport M3 s limitom 190 km/h a jazdil som 200 aj 210 km/h a nič sa nestalo..." - viz. [odkaz]
    Zaplať pánbůh za to, že tachometry přeměřují ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.05.05  17:09

    « A True Story...

    Skutečně se stalo v období posledních 7 dnů:
    Kamarád mne požádal o asistenci při výměně kola po defektu. Ovšem ukázalo se, že „asistence“ spočívá v tom, že to prostě udělám já. On totiž defekt nikdy neměl a kolo si sám vyměnit neumí. Třebaže to auto je staré 4 roky, hever nebyl nikdy použit (na přehazování zimních/letních kol jezdí pravidelně do pneuservisu) a rezerva „samozřejmě“ nikdy nedofoukaná. Práce žádná slast, jelikož takhle debilní hever jsem dlouho neviděl a nedělat to na rovné betonové ploše garáže, tak nevím nevím... Naštěstí šlo o zadní kolo, takže zvedání lehkého zadku bylo ještě zvládnutelné, přední kolo bych u krajnice na cestě s využitím této techniky rozhodně měnit nechtěl: i u zadku jsem myslel, že tu subtilní kličku heveru spíše ukroutím, než se mi to podaří vyheverovat do potřebné výšky.
    Matice kol dotaženy „samozřejmě“ pneumaticky, takže jsem se dost naskákal na klíči – a to on byl na přehození gum ze zimních na letní (obě sady na discích) těsně před posledním víkendem. Na hliníkáčích má pojistné matice s ozdobnými krytkami („falešný“ šestihran). Jenže v autě vozí pouze to, co k němu dostal při koupi nového (v zahraničí), takže ty krytky není čím sejmout – ve výbavě je totiž pouze a jen ten hever a klíč na kola, nikoli však už byť jen obyčejný šroubovák.
    K defektu došlo během víkendové dlouhé cesty (1000 km), kdy podle svých slov udělal rychlostní rekord trati, kterou jezdí pravidelně: místy jel „až“ 190 (jinak jemu je vlastní spíše styl tzv. „při zdi“). Pro pořádek podotýkám, že jeho auto jezdí v pohodě 220, jenže on s ním takto nikdy nejel, mj. proto, že se jedná o typického představitele sorty lidí, kteří se „děsně bojí o kejhák“ (to mi ale vůbec nebrání v tom mít ho rád, jelikož je to jinak opravdu distingovaný člověk a vynikající kamarád). Po sejmutí kola jsem na pneumatice nenašel žádné poškození, tedy kromě nevratně vyhřátých středů bočnic v důsledku dlouhodobé jízdy na podhuštěné pneumatice. Ptal jsem se ho, zda tomu jeho jinak neobvykle vysokému tempu přizpůsobil huštění: zíral na mne velmi nechápavě, tak jsem mu ukázal samolepku na kořeni sloupku B u dveří řidiče s tabulkou huštění a zřetelným upozorněním na potřebu podstatného zvýšení tlaku při rychlostech nad 160 km/h. Jenže on sám NIKDY tlak v pneu nekontroloval: neumí to, nemá čím (měřák nevlastní) a domnívá se, že je to starost především pneuservisu, kam chodí 2x ročně a kde byl před několika dny na přehození zimních kol za letní!!! Osobně se proto domnívám, že k úniku tlaku z pneu (a následnému nenávratné poškození bočnic) došlo právě v důsledku její podhuštěnosti v kombinaci s vysokou rychlostí: dynamická deformace vede totiž až k odchýlení patky pneu od rantlu ráfku a tudy pak k úniku tlaku. Pikantní na tom je pak zj. jeho tvrzení, že při jízdě nic nepozoroval, auto se chovalo normálně a sedělo jako vždy. Jenže na té poloprázdné gumě musel ujet nejméně několik desítek km, což se „samozřejmě“ nemohlo neprojevit na jízdních vlastnostech…
    Kamarád potřeboval problém rychle vyřešit, jelikož tento víkend pojede opět tutéž štreku a bez rezervy to nechce riskovat. Jako nejjednodušší se mně osobně jevilo koupit jednu novou stejnou gumu (stále se prodává), a tu pak zkombinovat na jedné nápravě s nejetou, byť starší rezervou. Pneuservis mu nabídl Barumky a Matadorky skladem, jakékoli jiné gumy dle vlastního výběru do druhého dne, ovšem za podstatně více peněz (avizována cena nad 5 tis. Kč/kus, přičemž „čs. gumy“ by byly za polovic). „Čs. gumy“ jsem mu vymluvil a v počítačové sjetině cca 25 gum patřičného rozměru a rychlostní kategorie jednoho nejmenovaného e-shopu označil 4, které já osobně považuji „za vhodné“ speciálně na jeho vůz sportovního střihu, plus onu stále ještě dodávanou gumu původního obutí (podotýkám, velmi zachovalého – zbytkový vzorek okolo 4-5 mm, gumy z 15. týdne r. 2000). On sám služeb e-shopu nemohl a nechtěl využít kvůli dodací lhůtě 5 dnů. Mnou navržené gumy z e-shopu se pohybovaly v cenovém rozpětí 2500-2900 Kč.
    Jenže tento přehled příliš nepotěšil pneuservis: z „jakékoli gumy dle vlastního výběru do druhého dne“ se nakonec vyklubala pouze jedna z pěti mnou označených (přestože každá byla jiné značky, tedy pravděpodobně i od jiného velkoobchodního dodavatele) a ty prodejní internetové ceny jim poněkud vyrazily dech. Ukázali se však býti skutečnými profíky: jedinou kontrolní otázkou ohledně osoby, která „učinila výběr“, se jednoduše dopátrali toho, že kamarád věci vlastně vůbec nerozumí a je dirigován někým jiným (tedy mnou) a „už byl jejich“! Pak to šlo ráz naráz: příslib, že se pokusí „něco udělat“ se svou cenou, aby se přiblížili té z e-shopu; dotaz na max. rychlost, kterou kamarád jezdí (při 190 mu přece musí stačit guma v H, tedy do 210, s čímž on souhlasil – pozn.: na jeho auto jsou v techničáku předepsány gumy ve V, což má plné opodstatnění; navíc cenové srovnávání gum v H a V je přinejmenším silně nefér); montáž trvající déle, než bylo původně slíbeno; neschopnost namontovat rezervu zpět do dna zavazadlového prostoru tak, aby se do ní vešla i vložka s heverem a klíčem na kola; nafoukání (možná „jen“ jeho naúčtování) kol dusíkem přes výslovné přání použít normální komprimovaný vzduch (z důvodů, které můžu, ale pro nedostatek prostoru nechci rozvádět) a faktura s textovým doplňkem jakoby zbavujícím pneuservis veškeré odpovědnosti v případě absence kontroly utažení kol po ujetí 50 km.
    O tom kamarád rovněž nikdy neslyšel (!), takže následovala jeho opětovná prosba o asistenci z mé strany. Když jsem k jeho auto přišel, úplně jsem se zhrozil: on si nakonec nechal vyměnit všechny 4 gumy! Odvětil, že jemu jde přece především o bezpečnost…(nikoli o peníze)!!! Kromě dvou protilehlých nedotažených matic na levém předním kole byly všechny ostatní zatažené „nafest“ pneumaticky (na hliníkáčích, byť s ocelovými vložkami!), pojistné matice nebyly na obvyklém místě u ventilku, ale na každém kole tak, „jak jim to přišlo pod ruku“, a tlak na všech kolech „tak něco mezi tím, co je předepsáno pro předek a co pro zadek“. Když jsem se ho zeptal, co udělal s těmi třemi ještě dobrými gumami, odpověděl, že u každé zaplatil po 30 Kč za „ekologickou likvidaci“. Vzhledem k jejich stavu předpokládám, že pod „ekologickou likvidací“ nutno v daném případě chápat odprodej za min. 1000Kč/kus dalším zákazníkům onoho pneuservisu.
    Ale kamarád je přesto velmi spokojen. Sice po oněch prvních 50 km nepoznal žádný rozdíl oproti původnímu obutí (pro pořádek dodávám, že jeho původní a současné gumy mají, resp. by měly mít dost odlišné vlastnosti…), ale hřeje ho dobrý pocit, že udělal maximum pro bezpečnost svou a své rodiny. Radost mu nezkalilo ani mé nehlubší rozhořčení nad nepoctivým a neprofesionálním postupem pneuservisu, který ho nejenže podvedl, ale současně vystavil postihu v případě silniční kontroly či dokonce havárie, jelikož má teď na autě nepředpisové gumy: nuž co, na STK prý půjde v zimě na zimním obutí a víc jak 190 stejně nikdy nejel…!!!
    Takže vážení přítomní, vězte, že kolem nás se po silnicích prohánějí doslova neřízené střely v podobě „pětihvězdičkových“ (NCAP) aut s vysokou mírou aktivní bezpečnosti a s takovými řidiči za volantem, kteří nikdy a za žádnou cenu nebudou při řízení úmyslně riskovat, ale zato kliďánko jezdí na podhuštěných gumách! Co k tomu dodat? Takhle totiž v praxi končí jakékoli úsilí kohokoli (ať už výrobců aut, legislativních orgánů, zájmových sdružení…) zvýšit úroveň bezpečnosti aut a silničního provozu…
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.05  12:23

    « koupit či nekoupit?

    Ahoj všem,
    mám možnost koupit 4 nové BF Goodrich Winter G 195/65 R15 91T po 1.500,- Kč s DPH. Máte s nima někdo zkušenost, cena se zdá být velmi dobrá, ale zase kupovat je teď v létě :?: Poraďte, díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.05  10:30

    « Re: Unik vzduchu

    Vadný ventilek ? V pneuservisech doporučují při každém nasazení na disk (přehození zimní/letní) dávat nové ventilky. Protože jim ale zákazníci nadávají, když vidí naúčtované nové ventilky, tak to mnohdy nedělají.
    Mi během dvou měsíců od nasazení pneumatik ušly postupně 3 ze 4 pneumatik - ventilky byly asi 5 let staré ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.05  09:04

    « Unik vzduchu

    Unika mi vzduch z jednej pneu.(pz). Za 14 dni pokles z 2.75 na 2.45. Ostatne pneu su ok. V pneuservise to pozerali vo vode, ale nic neojavili.
    Co to moze byt?
    Ten unik je asi tak mali, ze su bubliny velmi male, ale nechce sa mi kazdy tyzden dofukovat :'-( .
    Co by ste poradili?
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.05.05  13:39

    « Nalehava prosba, jake obuti na Feldu

    Zdravim vsechny a zaroven prosim o pomoc, jake letni gumy jsou nejlepsi pro Felicii s 60kw, HP podvozkem:Mam 2 favority Continental EcoContact 3 a Bridgestone B 330 Evo..Tak ktery je lepsi, ci snad jeste nejaka jina volba?Diky moc, odpovedi muzete posilat i na mail, ale neni to podminkou..DIky
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.05.05  10:44

    « Bez nadpisu

    Pokud budete schánět nějaké starší pneumatiky nebo popř. i ALU kola tak se koukněte na WWW.STORE79.NET
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.05  18:34

    « goodyear GT 70

    Znate nekdo tyhle starsi gumy od goodyearu? Mam je na aute, ale nic o nich nevim krom toho ze jsou letni a made in UK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.05  10:35

    « Re: Re: Tiché gumy

    Prijde mi to ze je to u me naopak. Vzdy kdaz sundam zimaky je to lepsi nizsi hlucnost jak na cliu tak na na bejvale 156. Uvidim ted se Subaru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.04.05  09:45

    « Re: Tiché gumy

    Problém je v tom, že po prezutí zo zimných Matador MP 58 na letné 4- ročné Michelin Energy došlo k zásadnému zvýšeniu hlučnosti na suchom povrchu. Je to ale na Golfe II, kde utlmenie podvozka nie je na súčasnej úrovni a preto je tento rozdiel výraznejší. Toto isté sa ale vyskytlo aj na služobnej Fábii, kde som prezul zimné Matador MP 58 za Kléber Viaxer s hlučnosť išla tiež nepríjemné hore.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 25.04.05  20:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Tiché gumy

    ja mam cpc2 v inom rozmere a jedinu zapornu vlastnost je jej troska vyssia hlucnost. inak som tiez maximalne spokojny, drzi velmi dobre.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.05  19:59

    « Re: Re: Re: Re: Tiché gumy

    matuS: spíš si myslím že jsem se k těm limitům nedostal. Jak jsem psal mám najeto jen 1000 km a rozhodně nic nezkouším za každou cenu, z pomalé jízdy by mě asi moc lidí taky nenařklo :). Až se dostanu k limitům dám vědět jaké byly pocity, zatím vše bylo jak po kolejích. Pokud víš o nějakých slabinách, rád se o nich dovím víc, já jsem zatím nic podstatného nezjistil :).
    PS: souhlasím, že pokud člověk na sněhu pneumatiku neutrhne, tak to nejsou žádné "psíkusy", asi bych takovou pneumatiku ani nechtěl - přijít o tu zábavu by byla škoda. Nicméně na zimní Alpiny jsem slyšel jen chválu.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 24.04.05  23:10

    « Re: Re: Re: Tiché gumy

    ked to nevies na zamrznutom ihrisku urvat, tak bud mas klince alebo to proste "psi kusy" neboli.
    to ze guma nehvizda nic dobre neznamena, praveze je to jej minus, ze ta neupozornuje o svojich limitoch.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…