Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« K Velkému závodu :
Tak se mi podařilo dostat až hodně blízko k té možnosti zajezdit si na autodromu Tatry v Kopřivnici. Podle informací se areál občas pronajímá většinou zahraničním firmám na různé testy , ale dalo by se to pořídit tak za cca
5 tis. kč /den . To mi nepřipadalo tak zlé, problém spíše znamená to, že to chtějí vědět hodně předem ..... Tak teď abych zase začal shánět sněhová děla , pro jistotu :-)))) -
« Re: dusík
Možná to má nějaký efekt - rozhodně se dusík bude k vitřku pneu chovat jako inertní plyn, takže stárnutí zevnitř nebude probíhat (téměř) - od toho bych taky dovozoval zlepšení jízdních vlastností. Přesto: molekuly dusíku nejsou tak velké, aby neunikaly skrz gumu (to hlavně pro kola s duší), dusík jako plyn má stejnou tepelnou roztažnost jako vzduch - tj. výkyvy tlaku v pneu v závislosti na teplotě budou totožné se vzduchem - tedy při potřebě dohuštění bude nutno dohušťovat opět pouze dusíkem. Potřebu dohuštění může - a docela bych tomu věřil - omezit preparát na "mikroskopické dotěsnění pneu zevnitř". Jmenovalo se to nějak bůhví jak, ale prodejnu to mělo někde v Podolí. Nemá to fungovat podobně jako ty pěny na nouzové dojetí po píchnutí, ale má to být nějaká emulze, co utěsní všechny póry jak kolem ráfku (u bezdušovek) tak v gumě jako takové - aby vzduch "neprosakoval" skrz (tj. hlavně pro "dušové" pneu). Kdysi jsem tuhle existenci našel někde na I-netu. V kombinaci s tímhle sajrajtem by huštění dusíkem mělo snad smysl: potřeba dohuštění - opět pouze dusíkem - by se snížila na období poklesu teplot (začátek zimy). Jinak je huštění dusíkem podle mě akorát pumpa na peníze zákazníků. -
« dusík
Minulý týden jsem byl v pneuservise měnit pneumatiky na autě. Při dotazu jestli chci nafoukat pneumatiky dusíkem jsem zůstal chvíli úplně mimo, protože jsem o tom ještě nikdy neslyšel. Nafoukání jednoho kola dusíkem stojí 30Kč, ale nakonec jsem to schválil, protože mně bylo řečeno, že se zvýší životnost pneumatiky a jízdní vlastnosti. Má s tím někdo zkušenosti? Je to pravda, že to má takové přednosti? -
« Re: Michelin XM+S Alpine
Na Tvou otázku by se dalo odpověděť rozhodně i vědecko-technicky, tedy ve smyslu čím nižší je dezén, tím více má pneumatika s Y lamelami odvodňovacích kanálů a ve své podstatě i styčných ploch.... Nejsem však dealerem fy. Michelin, a tak se podělím jen o několik zkušeností, neboť jsem tento typ pneumatik používal v zimě 1998-99.
Rozhodně mohu konstatovat, že stabilita automobilu na sněhu se zlepšila (ve srovnání s použitím jiných zimních pneumatikam), dokonce by bylo možné tuto skutečnost vyjádřit i větší rychlostí na tomto typu povrchu, ale je to tak max. 5-7%.
Hlučnost je v podstatě srovnatelná s ostatními zahraničními typy zimních pneumatik.
Měl jsem i nižší prům. spotřebu PHM oproti předchozí zimně, ale to nelze přisuzovat jen pneumatikám.
Porovnání s Nokiama nemohu učinit, neboť jsem je nikdy nepoužil.
Mé, subjektivní, srovnání je se zimními pneumatikami Continental, Goodyear a Pirelli. -
« Re: Oktanové číslo a benzín
U starších motorů docházelo při větších teplotách k samovznícení benzinu s nižším o.č. Benzín s vyšším číslem tomu zabraňoval, takže motory šly pravidelněji a to mělo vliv na výkon,spotřebu a hlavně opotřebení(šály,pouzdra ,čepy aj).Hodnoty se u každého motoru liší,takže ať si každý rozhodne jestli se ta vyšší cena vyplatí. -
« Re: Oktanové číslo a benzín
Já jsem tam zapomněl nějak zvýraznit tohle: v benzínu hoří jen ten isooktan a ten heptan to mírně přidušuje. S tim tlakem jak psal gapa je to tak, že záleží na tlaku, při kterém byl ten benzín vyroben - to taky ovlivňuje podíl isooktanu - ne na tom, jaký tlak je v motoru. Jinak, když se ten benzín vyrábí, tak nejdřív vylezou primární benzíny, který maj o.č. kolem 55 a pak se musej ještě reformovat (nějaký další chemický úpravy benzínů), aby měly vyšší o.č. -
« Re: Oktanové číslo a benzín
Jste naky nastvany,skoro jsem brecel kdyz jsem to
cetl!OK,ale stejne si prectes co ja napisu!DIMe
uz mas Oktavku v *,co!To je ta tvoje prechytralost o tom oktanovym cisle,nebo to co
jsi koupil jako laciny benzin byla vlastne nafta
z benzinem!Cau kamosi! -
« Oktanové číslo a benzín
Oktanový číslo u benzínu značí procentuální podíl 2,2,4-trimethylpentanu (nesprávně isooktan) v benzínu. Ten ještě obsahuje heptan (kterej tam nějak nejni žádanej jak jsem pochopil), což bylo položeno za standad s okt. č. 0. Takže 95 natural má 95% "isooktanu" a 5% heptanu. A čím vyšší o.č., tím lepší benzín. Jo a do naturálu se místo tetramethylu olova používa butylmethyléter - mimo jiné pro zvýšení okt. č. - tolik z literatury. -
« Re: Re:All
Tak mám teď asi na dva dny náhradní vůz z autosalonu ( Octavia Combi 1,8 ) a má obuté fungl nové gumy Debica. A v pohodě, gumy neslyším - ale možná je to tím, že motor 1,8 bez turba je celkově výrazně hlučnější .....Sníh už skoro není, takže jiné parametry těžko posoudím. -
« Re: Huštění
Mě to v servisu natlačili na 2,1, ale jak poznat, na kterém měřáku to pak ověřit, když každý měří jinak :-((( . Jinak , GAPO, s tím benzínem budeš mít asi kus pravdy.Můj otec - chemik - mi vždycky tvrdil, že oktanové číslo není úpravami zvyšováno, ale snižováno, a že tudíž je méněoktanový benzín výrobně vlastně dražší .... Nesouhlasil bych ale s tím, že by mohlo nespálené palivo projít motorem. Tomu by totiž měla zabránit sonda měřící složení vyfukovaných plynů - a v případě nespáleného benzínu by mělo dojít k okamžitému snížení bohatosti směsi na vstupu. Proto mi připadá logické, že výkon to asi moc neovlivní, ale spotřebu by to ovlivnit mohlo ..... -
« Huštění
Obecně platí, že zimní gumy by se měly hustit o 0,1 až 0,2 více než letní při stejném zatížení. Ptal jsem se prodejce pneu na přesné huštění a ten mi řekl: používat doporučené tlaky výrobcem vozu, ale nepřekročit max. tlak uvedený na plášti (mém případě 3.0). Ta citlivost se v mém případě (Focus+OR 60 Polaris 99)projevuje takto: Když tam dám to samé co v létě např 2,2, Tak doslova cítím, jak řízení plave (na suchu, mokru). Fakt je, že v zatáčce trochu povolí a potom se chytí. Kdo na to má mít ale nervy. Budou mít asi ale lepší záběr, než více nahuštěné. (To je zase zkušenost Felicia + Dunlop WS - ty ale tak citelně neplavaly, když byly podhuštěné.) Od 2,3-2,4 výše "plavecký" efekt mizí, ale už je cítit každá díra a hůř to brzdí i akceletuje (zase perfektně sedí v zatáčkách)od 2,6 už citelně (můj výrobce doporučuje rozmezí tlaků od 2,2 do 3,2 podle zátěže a rychlosti...). -
« Re: Re:All
Hele DIME neni tam snih,tak jsem to vzdal,ale radsi se neser do toho cemu nerozumis!(urcite gumam)Jinak neni snih a jeden prablb tam visel na
1cm snehu s Oktavii na Krisalp3,tak jsem ho vytah!
Hele Gapo chorej mozek ale vlastnis ty,kdyz jsi
nasral prachy starymu Fordovi za ten verk,nebo
taky nemas prachy a peres celou skvaru do leasingu!Mimochodem DIMe,jak od sebe poznas dva
benziny s ruznym okt.cislem!Mas misto nosu chobot
ne!!!Tak to uz chapu,osklivej clovek musi mit
alespon peknou karu,aby si vylecil mindraky!!CHA! -
« Re: Re:All
To: Alexv. Alexi nevěděl jsem, internet je nyní dostupný i v ústavech pro choromyslné. Jako cholerik se samozřejmě potřebuješ vyřádit, takže nezbývá než tě tolerovat a lehce se usmívat :o) .
To: DIM. S tím benzínem je to údajně tak: to oktanové číslo udává tlak, při kterém dochází k zažehnutí paliva. Vyšší okt.číslo=vyšší tlak. Tudíž benzín s vyšším oktanovým číslem je vhodný pro sportovní motory, kde jsou tlaky ve válcích daleko vetší než u bežných motorů. Tudíž když použiješ tento benzín ve svém autě, fakticky se téměř nic nestane, maximálně by mohlo dojít k tomu, že palivo bude nedostatečně spalováno. Naopak do vysokotlakých motorů, klasický benzín použít nemůžeš, došlo by k předčasnému zážehu (díky nižšímu bodu vzplanutí)....... pokud se mnou nesouhlasíte, tak mně nekamenujte, jak jsem pořídil tak prodávám.....Mimochodem, když byl s kamarády začátkem roku v Austrálii, tak si jeden místní (emigrant) stěžoval, že máme lepší benzín (95 a 98) a oni mají jen 91 a 93. Tehdy jsem to ještě netušil, ale vypadá to, že zrovna ten jejich je "plnotučný"..... a ještě jedna zajímavost: nafta tam je o 50% dražší než benzín!!! -
« barum polaris
praha je suchá a tak přechod z letních dunlopů na zimní barumy je trochu nepříjemný. alespoň na těch dírách je to o něco pohodlnější. jen nevím jestli mi prodali ten letošní model se silicou. jinak taky v praze je to fakt fajn, do mě zase nalít nějakej nervózní frajer s tigrou a ujel (lepil se mi tak dlouho za zadkem až to pak neubrzdil) já mám trochu prasklej nárazník a jemu se sypalo sklo, ale ujel tak nevím..... jinak na durexi je prej lepší víc hustit :-))) -
« Re: Re:All
..Alex se zase našel :-))) Gapo, tak proč sis vlastně nekoupil tu S 100 ?? Vyjde tě to určitě levněji než 4 zimní kola na to Mondeo !!! :-)) Alexi, mám pocit, že už ses trochu vyčerpal, ale jak si popsal ten průběh toho závodu, to je fakt můj sen.... a sen i mého leasingového partnera :-))) Jo, neměl jsi být náhodou na horách ?? Můžu si typnout ?? Ty jsi tam na těch Dunlopech nevyjel ?? :-))) Ale po těch úvahách o tom, že jsou zimní gumy citlivé na přesné huštění jsem udělal docela blbou zkušenost : Tlakoměry u pump se liší tak až o PĚT desetin !!!! Byl jsem na třech těsně za sebou, protože se mi to nějak nezdálo, a ono to ukazovalo : na 1. pumpě 2,1, na druhé 1,6 ( !! ), na třetí potom zase 2,2....:-(((( Ale mělo to zase jednu výhodu : zjistil jsem, že JET v Ostravě prodává v rámci výprodeje ( asi se jim kazí :-)) ) natural 98 za cenu 95 - 24,80 Kč !!! Dost dobrá cena ! Tak jsem to tam nalil a teď budu čekat, co to udělá se spotřebou. podle Škodovky by se to nemělo poznat na výkonu ale trochu na spotřebě. A když to stojí stejně ....... -
« Re: Re:All
Nicse nemeni!Mondeo je kram kramu a je na urovni S120,100!Mel jsem tu cest snim jet a to me dostalo!To s tym Pandou je taky dobra *,nez tam dojedete tak tam bude genius na zimni pneu DIM asi sam tocit na snehu s Oktavkou kterou ma vypucenou od naky lizinkovky! -
« Re: barum polaris
... to s tym miesanim plati len pre S120. Matadory, kedze su maksie, ovela lepsie brzdili na hladkej ceste. Vzadu sa vsak dost rychlo opotrebovavali, takze tam som dal radsej Barum. Taktiez nemam velmi rad taketo kompromisy, ale ono je to naozaj lepsie, viem o com hovorim ... -
« Re: barum polaris
Toz ja sa tedy pytam: Proc je "jeste lepsi" davat dopredu neco jinyho nez dozadu. To mne pripomina metodu "urob si sam".
Taky bych dal k lepsimu nejakou zkusenost s mejma novejma Conti TS 790. Ale sotva jsem je obul, vsechno "jako na potvoru" roztalo :-)))). Tak snad nekdy priste... -
« Re: barum polaris
... povodne som chcel kupit vzhladom na podmienky v akych jazdim Barum OR32. Tie sa vsak na Slovensku kupit nedaju a nemam nikoho, kto by mi ich vedel z Ciech priniest, takze som musel vyberat z toho, co bolo po ruke. Klebery som taktiez nezohnal, od Dunlopov ma DIM-ove prispevky odhovorili, tak som sa nakoniec rozhodoval medzi novymi Matadorami a Polarisami (165/70R13 a 165/80R13), obidva s prisadou Silica. Pred samotnym zakupenim som mal moznost na jednych aj na druhych najazdit po cca 1000 km. Testoval som ich na Favorite aj na S120, po nasnezeni okolo 20 cm snehu. Zaver je asi takyto: Matadory su maksie, co sa odrazilo na vacsej opotrebovanosti na S120 ( vzadu), avsak ovela lepsie pristali Favoritu, ktory sa potom dokazal vyskriabat vyssie do kopca ako s Barumami ( jazdil som sam a s tym istym autom, takze mohlo by to byt celkom objektivne). Na mokrej a suchej ceste bez snehu su jednoznacne lepsie Barumy na oboch autach ( auta sedeli lepsie ako s letnymi Matadorami - tie su humus). Na snehu a poladovici uz vsak boli Matadory lepsie. Co sa tyka hlucnosti, tu Matadory obstali ovela lepsie a mal som pocit, ze auto malo aj mensiu spotrebu, no meral som to len priblizne, takze ruku do ohna za to nedam.
Takze moje zavery: Ak niekto bude roozhodovat medzi tymito znackami, odporucam na lahsie auta s prednym nahonom typu Favorit dat Matadory a na Skodu 120 bud Barumy, alebo este lepsie dozadu Barumy a dopredu Matadory - tak som to nakoniec aj urobil a vysiel som s tym na miesto kde sa to predomnou podarilo len 2 autam: Land Rover a Subaru Impreza, ostatni stali pod kopcom a cakali na pluh:-)))). Ak som na nieco zabudol, pytajte sa ... -
« Re: Nejlepší gumy (pravda, letní)
Pokud jsem slyšel od dealeru skodovky, tak ty letni conti na oktavce jsou svedske (mozna je delaji i jinde) a maji dost nizkou zivotnost. Mensi nez barumky. Mimochodem ty zimni Polaris OR 60 me prijemne prekvapily. Kamos je ma na Astra kombi 175/70 R13 a slyset nejsou. Jsou dokonce tissi nez letni Uniroyaly co tam mel. -
« Velky zavod: asi ne...
DIM: Tak ja se zcela urcite velkeho zavodu nezucastnim, alespon ne se svym vozem. V patek ve 20:30 me na Prumyslove ulici v Praze nedal na stopce prednost frajer v Kadettem kterej mel v sobe 4 dvanactky a tak jsem ho smetl. Muj Golf Rallye 4x4 to odnesl zrusenym predkem, prorazenym chladicem (doufam ze mezichladic je OK!) atd. Hlavne ze jsem mel nove zimni gumy, vpredu Kleber a vzadu Vredestein... -
« nejlepsi gumy
Nejlepsi gumy krome firmy Durex dela urcite Michelin, na Tranzitu jsem je mel 80kkm, pak jsem tam dal nejake Maloya Cargo (chtel jsem usetrit :-) ) a vydrzely 27kkm. Na Opelu Combo jsme meli Michelinky skoro 95kkm na zadnich kolech, na prednich asi 70kkm. Ale dobre jsou i Pirelli P5000. Nedobre zkusenosti mam s Good Zear Vector 2. Je to univerzalni guma a neni dobra ani v lete ani v zime -
"-- skrytý --" 28.11.99 04:48
« Re: Nejlepší gumy (pravda, letní)
No to jsou vzdy zajimave postrehy.Ja na Micheliny nedam dopustit,je uz to takova spis nostalgie.Ale Continetaly co se montujou na Oktavky(na ostatni nevim)rozhodne Barum nedela,jsou to origose nemecke gumy a taky se tam delaji.Da se to vycist z vyrobniho cisla-na servru Continentalu je popis znaceni,s uvedenim zemi,ktere maji vyrobni linky. -
« Nejlepší gumy (pravda, letní)
Včera jsem se bavil s jedním maníkem z jednoho pneuservisu, co dřív závodil na klasickejch škodovkách. Na léto řikal jedině Michelin MXV3 (nebo tak nějak), ty prej jsou fakt supr, hlavně prej při přechodu do mokra si "hned" zvyknou (měl je na Peugeotu 205. Na zimu řikal Fuldy, ale to nevim jaký. No a mezi nejhorší řadil Continentaly, ačkoliv je vyráběj v Barumu a ty řikal, že jsou taky hodně slušný. A pak taky řikal Goddyeary, ty prej jsou dobrý na sucho. A mírně zavrhoval Firestony, těm že prej stačí se málo sjet a lítaj na silnici. Mluvil teda o vlastních zkušenostech, které teda taky samozřejmě závisí na stylu jízdy. -
« Re: barum polaris
Nejsou to tak špatné gumy. Vliv Continentalu musí být znát. V lońských testech se umisťovaly vždy někde uprostřed. A to byla ještě verze bez silicy. Já jsem ty Barumky koupil tak trochu z nouze - nemohl jsem sehnat Klebery v mem rozměru 185/65 R14 (Focus) a na pražskou dlažbu jsem nechtěl moc měkkou gumu při zadání vejít se i z diskem do 4 000. Asi to nebudou tak špatné gumy, když je doporučuje i můj dealer Ford a běžně se montují i na Octavie. První dojmy jsou zatím kladné: relativně tiché, drží v zatáčkách, dobře brzdí i akcelerují (zatím sucho, bláto, voda, jinovatka). Uvidím jak se budou držet na sněhu a ledu. Jsou dost citlivé na huštění ale to je u zimáků vhzedem k měkkosti běžné. Otázkou jak se budou chovat na pořádné klouzačce s ABS a v Tvém případě i s EDS. -
« barum polaris
no asi nebudou nejlepší, ale na to jaká bývá v praze zima je to lepší než letní na kterejch tady jezdí dost lidí. jinak na feldě mi vyhovovaly, na octavii 1.6 jsem jezdil v zimě na letních continentalech (i na horach a bez problémů) no a teď jsem je vyměnil za letní dunlopy na octavii 1.8T. jsou sice jen do 190, ale myslím, že v zimě mi strach nedovolí jet rychleji než 160. no a nakonec rozhodla taky cena 2.800 vč. disku (bez dph) a protože je mi 25 tak si ani dražší dovolit nemohu.....(no možná ani nepojedu na tu dovolenou jako alex..... ten semá......:-)))) -
Saab 26.11.99 15:11
« Re: Nokian
Doporučuji ti je. Komfort je vynikající (při přejezdu nerovností, kterých je dálnice plná se cítím jako v bavlnce), sedí skvěle a už mě párkrát zachránili před nehodou (to když jeden magor začal předemnou prudce brzdit a jeden cyklista co náhle změnil směr jízdy přímo před moje auto). Průjezdy zatáčkou ve velkých rychlostech jsou taky bezproblémové, auto sedí jako přibité. A jsou velmi tiché (ty letní co jsem měl byli až neuvěřitelně hlučné v porovnání s Nokiany). Zatím ale bohužel pořád chybí test na sněhu. Ale jsem rozhodnut v létě koupit i letní Nokiany, protože zimní jsou super. Já mám rozměr 165/80 R13, které stojí podle dovozce 1720,-, ale tady je mají za 1680,-. Možná i ostatní rozměry mají levnější, ale velký rozdíl to není. -
« Re: Re:All
Snad se Alexovi na těch horách podaří přehodnotit svůj vztek i vůči ostatním ........
Ale , mimochodem, s jakou sračkou to, GAPO, vlastně jezdíš ?? :-))))))))))) Mondeo.....Mondeo....to je nějakej Tchajvan, ne ?? Každopádně ani Alex to ještě asi nikdy neviděl ...:-))))) -
« Re:All
Krasne jsem si vas otypoval!To GAPA:Mondeo neni
auto,ale pekna sracka!Nic osobne!To MARTY:ty jsi
peknej magor a asi rad chlastas a kouris sam,co?Ja
osobne jsem nekurak a pijak jen vyjimecne,ale
normalni clovek vi ze se tim neda nasetrit na novou karu kamo!To SMISAK:Ja nezavidim!A nakonec
to nejlepsi.DIM je frajer a klobouk dolu!Nenechal
se znervoznit a dokonce na me ani nezanevrel,Diky!
Rad bych se vasi souteze zucastnil,ale bohuzel
nemohu odjizdim do hor na dovolenou!Cau -
« Re: !!! VELKÝ ZÁVOD !!!! to Dim
Tak já bych to štěkání, přátelé, už zkusil zakončit. Takže pro vaši zvědavost : Mým oborem je strojírenství, jsem ing
( to tady píšu fakt jen na vaší nepřímou žádost ), vedu v ČR výhradní zastoupení pro jednu specializovanou Německou firmu.... Akcie mám leda tak z kupónovky........ Octávii 1,8 T Combi jsem si vybral pro svou práci - tudíž je, pochopitelně na leasing a na firmu , i když s ní jezdím i soukromně, Začínal jsem s Formanem a pak s Feldou. Doma mám ( maželka ) Formana Solitaire........No ještě něco jsem zapomněl ?? Už jsem úplně donaha :-))) Jo, krátké ptáky :-)) No comment . Alexi, už to uklidni. Já jsem to stěmi Dunlopy tak nemyslel :-))) Přijeď na polygon....Ostatním :ještě vydržte, fakt bych to měl brzo vědět, jak to s tou Tatrou vypadá. Objektivní to snad ani být nemusí, naopak sníh být musí, a ten teď mizí před očima, takže budeme mít chvilku čas, než zase napadne ... -
« Re: !!! VELKÝ ZÁVOD !!!! to Dim
BUNNY, ty řetězy jsou částečně univerzální - vždy asi pro cca 10 rozměrů. Rozměr 195/65/15 asi není ten nejběžnější, čekal jsem, až to dovezou, a fakt stály 695,- Kč, v tom solidním plastovém obalu. V Bauhausu v Ostravě..... ale asi i kdekoliv jinde. BAUMAX měl totéž za 1300,- !!! -
"-- skrytý --" 26.11.99 09:34
« Re: to: Alexv a zlodeji/podnikatele na Ostravsku
Ono to uz tady vazne prestava patrit!CO VAM TI OSTRAVACI UDELALI.Ze tu maj smradlavej vzduch,kupu nezamestnanych,hroutici se ocelarny a doly?To JA vidim spise podnikatele(bez toho titularniho osloveni,jak je u nas zvykem),kteri cely zanedbany stred Ostravy dali do poradku,ze je z toho luxusni mestske centrum,to zadna radnice nebo Praha nepostavila.A nejezdim sem za zajimavymi namety a kupovat nejake akcie.Vidite jenom draha auta,a podobne nesmysly.
Misto rozumnych a vtipnych slov ted tady kape jenom hnusny sliz.Vcetne tech mych slov.Ale DIMa se zastat musim,jenom me zere,ze takto by mu to nikdo do oci nerekl. -
« Pneumatiky
No, já mám takovej návrh. Vrátíme se ke skutečnému tématu, aby Ti, co chtějí něco nového pochytit měli možnost se skutečně něco nového dovědět, tím nemyslím něco nového o sobě.
Tak tedy zahajuji zase debatu na aktuální téma dnešních motoristických dní, a zeptal bych se: Jaké máte zkušenosti s hlučností zimáků, je opravdu takový rozdíl mezi různými cenovými kategoriemi?
A ještě,nevíte někdo o levných (ne čorovaných) discích na renault clio, průměr 14´x5,5J?
Snad mne nikdo nebude kamenovat za odskočení od pneu. Mějte se a užívejte života! -
« Re: to: Alexv a zlodeji/podnikatele na Ostravsku
Teda nevim jak vy ale ja videl na Ostravsku dost "podnikatelu" kteri vykupuji akcie za polovicni cenu a vozi se pekne drahymi vozy. V tom pripade se musim zastat Alexv -> to jsou pro me skutecni zlodeji vydelavajici na bide druhych. Doufam, ze DIM k nim nepatri... -
"-- skrytý --" 26.11.99 08:14
« Re: to: Alexv
Tak to moc pekne neni.Z perfektni diskuse o svych zkusenostech preletet na corkare a ostravacich s kratkymi,jak to tam bylo?...Jo ptaky.No ja antropolog ani ornitolog zrovna nejsem,ale kratkeho maji neco jineho:zobak,zoban,kusnu,drnu nebo jak chcete.Ale slyset je mluvit,to je stejne jako cist tento ASCII text.
NO A CO MA BYT!!!Kazdej jsme nejakej a anonymita Webu neomlouva vulgarnost.
DIM se stal tercem,do ktereho litaj kulky,vystrelene puvodne na nekoho jineho.Ale hajit se umi s eleganci a kusem srandy.A dobre.
Nevim,kde se vzala ta nenavist,ze nemame,chvala bohu,vsichni stejne.Uz jsme kdysi meli.
Nechme urazek a bavme se.Chtel jsem puvodne psat neco o pneumatikach,ale musel jsem takto. -
« Re: to: Alexv
Teda ze bude jednou internet sloužit k šíření třídní nenávisti ... Když se Alexi zamyslíš a začneš počítat, zjistíš, že když přestaneš kouřit a chlastat (podle třídního zabarvení předpokládám, že seš kuřák - ař 95% low society kouří) budeš si moci tu Octavii pořídit možná skoro hned. Místo pěti až deseti piv denně si zaplať nějaký kurz nebo školu. Kdoví třeba když místo tohodle třídníko ňafání začneš tvrdě makat (na sobě) budeš mít ve třiceti Jaguara. -
"-- skrytý --" 25.11.99 15:35
« Re: BMW 320 - zimni gumy
Gumy nejsou všechno, chce to hlavně lehkou nohu. Jinak pneumatiky raději užší, vzorek s lamelami (to jsou ty tenoučké zvlněné zářezy do vzorku) šípové a odvodňovací drážky větší. A ta věc do kufru (litinová deska) raději těžší. Potom učit se, učit se a učit se......... -
« Zavod
DIM: Ok, kdyby byl okruh, to bylo idelani a jel bych na 99% + tak 3, 4 mi kamosi. Myslim ze kazdej by byl ochoten za ten plygon pustit nejakej peniz, tak 500 Kc by bylo myslim prijatelny, kdyz nas bude 10, 20 tak 5000-10000 uz je pro nekoho z Tatry, nebo komu to patri docela silnej argument, ne?