Pneumatiky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.12.99  14:09

    « Re: Pneumant na Octavii 1,6

    No ja nevim,jeste dneska mam zafixovano spojeni
    Pneumant-Trabant :-).
    Happy New Year.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.12.99  11:39

    « Re: Nejlepší jsou na ledu :-)

    To Saab:mam vzdy radost,kdyz je nekdo s necim spokojeny.Moje reakce byla na radu volby pneu Nokian s absolutne neunosnym rozmerem 165x15.Na teto sirce a rafku 18 se jezdi Finska Rallye.Ovsem pneu se normalne koupit nedaji,jsou jen pro sport.Na index nosnosti se zapomina a bouchnout gumu na suche ceste(vetsina jizd v zime u nas) jsem uz videl dost.Jinak Finove vedi,co delaji,jezdil jsem tam na hrotech(to tam maji vsichni).Michelin Pilot taky neni k zahozeni(az na tu cenu) a diky EDS se mi jeste nikdy nestalo,ze bych nevyjel :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.99  10:23

    « Re: Octavia obutí

    to hop: konečně jsem se dostal do garáže: takže Marangoni Meteo 165/70R13 79T M+S. Moje první zimní gumy na Feldě. !!Hodně!! vydržely, ale byl problém s řízením. Na suché cestě to táhlo do strany (geometrie to nebyla), na sněhu bezva gumy hrabalky. Jinak subj. dojem Firestone FW930 je lepší(ale jen o ten problém s řízením jinak trakce zhruba stejná)dokonce jsem si přečetl že by to měla být směs se silicou? čau LN.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.12.99  21:35

    « Pneumant na Octavii 1,6

    Jezdim ted na 15' zimnich Pneumantech tusim typu P+M (Dunlop Wintersport M2 s upravenym dezenem - distribuovany Dunlopem) a jsem s nima celkem spokojen. Nezklamaly ani o vanocich na horach. I cena je prijemnejsi. Mate s nima nekdo nejake zkusenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.12.99  15:57

    « zkušenost

    BFGoodrich (=Michelin) na 4x4 zcela v pohodě...
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 27.12.99  12:25

    « Nejlepší jsou na ledu :-)

    to HonzaP: pokud máš index 91, tak musíš použít širší a větší pneu.

    Dneska jsem Nokiany otestoval na ledu a jsou super. Všechny auta se dneska ráno snažila marně vyjet do práce, ale moje Nokiany vyjeli bez problému. Většinou taky měli letní :-) Ale vytahoval jsem dneska jednoho se zimními Michelinkami :-) Jinak v pohodě drží směr, i brždění a akcelerace byli OK. Pak jsem zaparkoval na parkovišti (silně namrzlém) a taky bez problémů, alespoň dokud jsem nevystoupil a nepoznal led zblízka :-) Kdyby Nokiany byli i boty, tak si je koupím :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.12.99  11:53

    « TAK UŽ NASNĚŽILO :-)))) Tak jak to jede ??

    Tak už se to dá pomalu hodnotit ?? Já musím říct, že se mi na zimních gumách tak o 0,5 l zvýšila spotřeba, gumy hlavně na mokru trochu sviští, valivý odpor je znatelně vyšší při dojíždění s vyřazenou rychlostí...... už aby bylo léto :-)))) Na sněhu to zatím bylo docela dobrý, na ledě to ale klouže tak jak tak ...... ( Pirelli Asimetrico )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.99  11:16

    « Re: Octavia obutí

    OK to je přesně to co jsem chtěl vědět díky..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.99  07:47

    « Re: Octavia obutí

    No ja nevim,teorie je neco jineho a praxe taky.U Nokianu momentalne nedodavaji nic s indexem nosnosti v rozmeru 165x13,175x14 apod.Vsechno je pod 88 a jeste tridy Q.Muzu se smirit s rychlosti 160 km/hod,ale nezlobte se,pokud mam jezdit bezne na plastich s indexem nosnosti 91,tak to tam neni pro srandu.Jen pro zajimavost u TDI 66 kW by to znamenalo zmenu dovolene nosnosti 55 kg na 1 kolo!! Rozdil mezi 88 a predepsanymi 91 je presne 55 kg.Kdo vi,jak ma diesel tezky cumak,asi mi da zapravdu,ze tech 110 kg tam bude zatracene znat.
    Nesudme podle finskych rallye jezdcu,to je jina sorta ridicu i pneumatik.Na Http://www.nokian.cz jsou podrobnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 22.12.99  22:46

    « Re: Octavia obutí

    Nokiany doporučuji, já je mám a konečně jsem je otestoval i na sněhu a připadá mi jako by ten sníh ignorovali, prostě jedou tam kam potřebuji bez ohledu na to jestli tam je nebo není sníh :-)
    Na 15" mají nejužší rozměry 165 R15 86Q nebo 175/70 R15 86T.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  12:56

    « Re: Octavia obutí

    Pokud chceš užší kola na oktávku, tak proč tam nedáš ty šílený obludy 175/80 R14 co mají LX v sérii.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.12.99  10:38

    « Re: Octavia obutí

    musím se mrknout do garáže, už jsou dole (sjetý) z hlavy si přeně nepamatuji typ.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  09:29

    « Re: Octavia obutí

    to: Novak

    Jaký si měl ty Marangoni? Já mám METEO ESC 185/65-14. Zatím dobrý, ale na sněhu jsem jeątě nebyl. Jediný kde klouľou jsou omrzlý dlaľky, ale neznám gumu která ne ;-) Kdyľ je porovnáą s těma Firestone, jak na tom jsou? Já jsem vybíral právě mezi Firestone a Marangoni a nakonec jsem zvolil ty Marangoni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.99  07:23

    « Re: Octavia obutí

    To maxipes: zase tak moc atypickej být nechci.. Ahoj LN
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 20.12.99  22:55

    « Re: dusík

    Nebyl by lepší do pneumatik freon, třeba takový s c2 aby nepoškozoval ozónosféru. Určitě má mnohem větší molekuly než dusík, nehoří, je inertní atd.
    Jestli je ten zázračný plyn dusík, tak z lidí tahaj docela dost sprostě prachy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.99  17:19

    « Re: Octavia obutí

    to novak - sehnat uzky 15 palcovy kola bude asi docela problem. - Co zkusit treba NOKIANy - kdyz sou to takovy specialisti na zimu, tak by mohli mit nejaky atypictejsi rozmery - jinak mas pravdu, ze v zime cim uzsi tim lepe.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.99  12:48

    « Re: Octavia obutí

    Já myslím, že u těch plechových ráfků je to úplně fuk a navíc ty " originál " prý dealeři Škoda vůbec nemají - nebo alespoň neměli....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.99  11:02

    « Re: Octavia obutí

    pánové díky. Na svojí Feldě jsem jezdil v zimě Marangoni (hodně vydrží ale řízení táhlo do boku a geometrí to nebylo), Teď Firestone (myslím 930) a ta je zatím super. Ještě dotaz, ty ráfky raději orig. nebo lze koupit něco levnějšího a přitom bezpečného(kvalitního)? čau LN
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.12.99  10:44

    « Re: Octavia obutí

    Ráfky stojí kolem tisícovky, puklice skoro taky :-(((( myslím ty originál, ale dají se koupit i noname za asi 400 celá sada. Na to , že se údajně dost kradou a nebo se dají ztratit, tak to stačí. Gumy na 4x4 nemají asi žádné zvláštní požadavky, ale nejvíc záleží na tom, kam s tím budeš jezdit. Ale protože je 4x4 spíš určena na náročnější terény, volil bych asi nějaký hrubší vzorek, aby to jelo třeba i v rozbahněných terénech.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.99  09:14

    « Re: Octavia obutí

    Ja jsem se uz tady priznal,ze trpim na Micheliny.Ted mam na Octavce Piloty a v rozmeru 195/65 na patnactkach je to nejuzssi rozmer.Pujcili mi nejaky gumy na 50 profilu,ale to bych utrh spoiler nebo jeste neco horsiho.
    Uz jsem prvni letosni podzimni kalamitu zvladl,jezdi velmi slusne,ABS+EDS funguje.
    Jo cena.Ctyri gumy,cryri disky plus ty zatracene puklice 19.800 Kc.To jde.Kdybych mel Feldu,tak koupim Micheliny za 1900 Kc(bez dane)i pro ni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.99  08:44

    « Octavia obutí

    Pánové poraďte nejaké slušné obutí na Octavku (4x4). Už jsem se po něčem díval, ale všechny pneu mají na můj vkus strašně široké. Na můj dotaz zdali jsou i užší 15" mi prodejce řekl, že čím širší tím lepší (COž JE PRO ZIMU HOVADINA). Asi bych bral "Mišelinky". (auto budu mít v lednu, do té doby musím něco vybrat, jo a kolik stojí ocel. ráfek?).dík čau LN.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.12.99  22:02

    « Matador MP55 Plus - zkouška

    Tak jsem zkoušel "výjezdnost" v asi 8 cm hlubokém sněhu, kde podkladem byly kostky. Kopec měl odhadem tak 20-25°. Nijak jsem to nerozjížděl (jel jsem cca 20 km/h), protože ten kopec je ze zatáčky, takže před ním není moc místa a vyjel jsem asi 60m a dál už to nešlo, protože se to prohrabalo na tom prašanu až na ty zledovatělý kostky. Pak taky "slalom" na zledovatělým asfaltu (byly na tom takové ty ledové "bobky") a šlo to bez smyků cca 50tkou. Tak mi přijdou kupodivu docela slušný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.99  09:25

    « Re: dusík

    to: karelb:: tak to bylo dobrý!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.99  20:46

    « Re: dusík

    Mne by spis zajimalo, jak dostanou z ty gumy vzduch co tam zustane po montazi. Ty gumy nafukujou ve vzduchoprazdnu? Kdyz ne, tak tam nejakej vzduch zustane a kazda smes je na ...
    Podle mne je to jenom dalsi lapak na penize.
    Smog
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.99  13:25

    « Re: dusík

    Pokud jsem četl reklamní prospekt na Secur pneu (dusík), tak je tam uvedeno, že hlavní výhodou je, že jde o čistou směs bez příměsí olejů (huštěním z kompresorů), která je za vyšších teplot hořlavá a poškozuje pneumatiku. Pokud jde o výkyvy tlaku, tak ty jsou způsobeny právě zahořením olejů ve směsi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.99  10:09

    « Re: dusík

    TO: GAN - Napsals, jak je to sqělá směs plynů a F1 a letadla s tím plněj svý gumy. Pokud teda o tý "zázračný" směsi něco víš, tak to napiš. Všichni se rádi poučíme! (A pokud nevíš, tak se ...) U tý F1 bych sem řek, že to klidně může bejt i reklamní tah - prachy od takhle nalákanejch spotřebitelů jim to bohatě zaplatěj! A u těch leteckejch společností můžou naopak mít extra nějakou jinou směs, která je zároveň hasicí... Takže otevři studnici svých znalostí!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.99  12:10

    « Re: dusík

    Dusík???? Ha Ha Ha!!!!! To neni trik to je SONY!!
    Chapal bych jeste Helium ale Dusik????
    Maj nas za dojny kravy!!!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.12.99  12:07

    « Kormoran

    Je to sila, kdyz uz i Michelin se propujci k takovymu humusu jako je kormoran. Ale holt vychodni trh to schrousta a oni se napakujou.
    Dnes jde jenom o prachy!!!
    Stejnej humus je i DEBICA!!!!
    Proti tomu musim rict ze OR54 i OR60 od Barumu
    sou za ty prachy super.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.12.99  10:09

    « Re: dusík

    Myslím si, že s tím dusíkem má GAPA naprostou pravdu........a Kormoran je nějakej pták, ne ???
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.12.99  01:58

    « dusík, Kormorany

    Dusík do VELEVTu a KORMORANy na traktor! :o))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.99  16:56

    « Re: dusík

    Tedy nevím, nevím, jak je to s tou roztažností, ale pokud si ze středoškolské fyziky pamatuju, tak všechny plyny se za normálních okolností roztahují stejně...? Kromě toho vzduch se stejně z 80% skládá z dusíku, takže to asi nebude pravda!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.12.99  16:42

    « Re: dusík

    Oni v té formuli 1 (a nejenom tam) jsou úplní magoři - jezdí na dusíkatých směsích jen tak a ještě jim to tahá peníze z kapsy. K výčtu "hlupáků" nutno přiřadit i všechny letecké společnosti, které přímo předepisují, čím je dovoleno hustit pneumatiky. Prostě mě štve, když někdo káže bludy a ještě je kdáká do světa.
    Kdyby ta dusíková směs prodloužila životnost pneu jen o 1%, tak se to vyplatí - jenže ona ji prodlouží o 10% a víc!!! Pochopitelně, že výrobci gum o dusíkových směsích mluví neradi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.99  15:09

    « Re: Kormoran

    Měl jsem dojem, že Kormoran je značka pneu, kterou v Polsku vyrábí Michelin, takže by to snad nemuselo být tak špatné. Nevím sice, kolik stojí, ale poměr cena/už, hodnota by mohl vycházet velice slušně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  17:34

    « Re: dusík

    Mě právě říkali, ľe ten "dusík" jak tady tomu říkáte je nějaká patentovaná směs plynů s velkým obsahem dusíku a ľe hlavní výhodou je minimální teplotní roztaľnost - z čehoľ vyplývají výhody jako niľąí opotřebení a lepąí jízdní vlastnosti. Jak jsem slyąel, tak prodávám. Osobně si myslím ľe je to od obojího trochu - moľná to má něco do sebe ale zároveň je to pumpa na peníze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  10:47

    « testy zimních pneu

    Kupte si poslední D Test 12/99. Je tam test zimních 205/60 R15 H a 185/60 R14 T převzatý ze Stiftung Warentestu. Vyhrály to v obou rozměrech Firestone FW930.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  10:26

    « Re: baumax

    Já na ně koukal taky.Vzorek i materiál nevypadaly špatně.Měly je ve většině velikostech,a na všech bylo označení CELOPROTEKTOR.
    Já už gumy mám,tak sem je nekupoval.Jestli si je někdo pořídí tak nám sem napište svoje poznatky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  10:20

    « K Velkému závodu :

    Tak se mi podařilo dostat až hodně blízko k té možnosti zajezdit si na autodromu Tatry v Kopřivnici. Podle informací se areál občas pronajímá většinou zahraničním firmám na různé testy , ale dalo by se to pořídit tak za cca
    5 tis. kč /den . To mi nepřipadalo tak zlé, problém spíše znamená to, že to chtějí vědět hodně předem ..... Tak teď abych zase začal shánět sněhová děla , pro jistotu :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  08:31

    « Re: dusík

    Servis je v Ostravě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  08:30

    « Re: dusík

    Ano, říkali že by se mělo dohušťovat dusíkem. Dohuštění jednoho kola stojí 15Kč.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  06:43

    « baumax

    V Baumaxe predavaju nejake nemecke zimne gumy po cca 900.-. Neviete co su to za gumy ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  01:54

    « Re: Kormoran

    Ano, to množné číslo je na místě! Asi po půl roce bylo na všech čtyřech pneumatikách na boku pláště nespočet "boulí".......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  15:00

    « Re: Kormoran

    Říkáš,že praskají,tozn. množné číslo,jestli to chápu dobře?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  09:33

    « Re: dusík

    Možná to má nějaký efekt - rozhodně se dusík bude k vitřku pneu chovat jako inertní plyn, takže stárnutí zevnitř nebude probíhat (téměř) - od toho bych taky dovozoval zlepšení jízdních vlastností. Přesto: molekuly dusíku nejsou tak velké, aby neunikaly skrz gumu (to hlavně pro kola s duší), dusík jako plyn má stejnou tepelnou roztažnost jako vzduch - tj. výkyvy tlaku v pneu v závislosti na teplotě budou totožné se vzduchem - tedy při potřebě dohuštění bude nutno dohušťovat opět pouze dusíkem. Potřebu dohuštění může - a docela bych tomu věřil - omezit preparát na "mikroskopické dotěsnění pneu zevnitř". Jmenovalo se to nějak bůhví jak, ale prodejnu to mělo někde v Podolí. Nemá to fungovat podobně jako ty pěny na nouzové dojetí po píchnutí, ale má to být nějaká emulze, co utěsní všechny póry jak kolem ráfku (u bezdušovek) tak v gumě jako takové - aby vzduch "neprosakoval" skrz (tj. hlavně pro "dušové" pneu). Kdysi jsem tuhle existenci našel někde na I-netu. V kombinaci s tímhle sajrajtem by huštění dusíkem mělo snad smysl: potřeba dohuštění - opět pouze dusíkem - by se snížila na období poklesu teplot (začátek zimy). Jinak je huštění dusíkem podle mě akorát pumpa na peníze zákazníků.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  23:52

    « Re: Kormoran

    Kormorany nebrat! Praskají kordy (vl.zkušenost 165R13-plný profil), jako kdysi u Matadorek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  23:49

    « Re: dusík

    a nebyl ten servis vedle hospody??? Tipoval bych to na VELVET, ten mám rád!!! :o)) Nic ve zlým.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  13:48

    « dusík

    Minulý týden jsem byl v pneuservise měnit pneumatiky na autě. Při dotazu jestli chci nafoukat pneumatiky dusíkem jsem zůstal chvíli úplně mimo, protože jsem o tom ještě nikdy neslyšel. Nafoukání jednoho kola dusíkem stojí 30Kč, ale nakonec jsem to schválil, protože mně bylo řečeno, že se zvýší životnost pneumatiky a jízdní vlastnosti. Má s tím někdo zkušenosti? Je to pravda, že to má takové přednosti?
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  11:38

    « Kormoran

    A co si myslíte o kormoránech,je to velká prohra,nebo se s tím dá jezdit(165/70/13)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  11:04

    « Re: Michelin XM+S Alpine

    :-))))) Ale tulení pásy zase nejsou tak špatný nápad ......že bych si je stáhnul z lyží. Ale to by zase buď jenom stoupalo, nebo jenom brzdilo....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  08:29

    « Re: Michelin XM+S Alpine

    Souhlasím s tím, že vlastnosti pneumatiky s Y lamelami se projeví nejvíce na sněhu, ale proč zrovna v zemích s věčným sněhem. Tam bych doporučil spíše pásy než-li pneumatiky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.99  03:10

    « Re: GAPA GAPA

    ozzy, ozzy....snad sis nemyslel, že jsem tím emigrantem myslel tebe?! Tím človíčkem se kterým jsem tam u vás o tom mluvil byl Láďa. Tak ho pozdravuj. Mimochodem ty se neozveš a neozveš jak je rok dlouhý............
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  12:04

    « Re: GAPA GAPA

    Ja ti dam mistniho emigranta a oktanove cislo
    vyssi cislo tim lepsi benzin jednoduse mate lepsi
    benzin a basta
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  10:20

    « Re: Michelin XM+S Alpine

    Y lamely jsou pěkná věc.....ale není to opravdu vysoce specializovaná záležitost pro země s věčným sněhem ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  13:01

    « Re: Michelin XM+S Alpine

    Na Tvou otázku by se dalo odpověděť rozhodně i vědecko-technicky, tedy ve smyslu čím nižší je dezén, tím více má pneumatika s Y lamelami odvodňovacích kanálů a ve své podstatě i styčných ploch.... Nejsem však dealerem fy. Michelin, a tak se podělím jen o několik zkušeností, neboť jsem tento typ pneumatik používal v zimě 1998-99.
    Rozhodně mohu konstatovat, že stabilita automobilu na sněhu se zlepšila (ve srovnání s použitím jiných zimních pneumatikam), dokonce by bylo možné tuto skutečnost vyjádřit i větší rychlostí na tomto typu povrchu, ale je to tak max. 5-7%.
    Hlučnost je v podstatě srovnatelná s ostatními zahraničními typy zimních pneumatik.
    Měl jsem i nižší prům. spotřebu PHM oproti předchozí zimně, ale to nelze přisuzovat jen pneumatikám.
    Porovnání s Nokiama nemohu učinit, neboť jsem je nikdy nepoužil.
    Mé, subjektivní, srovnání je se zimními pneumatikami Continental, Goodyear a Pirelli.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  11:49

    « Michelin XM+S Alpine

    Já Vám říkám řekněte mi, jsou ty Y lamely k něčemu? Co hlučnost? Porovnání s Nokianama? Dik.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  11:02

    « Co to kecám.

    Já chtěl na jiný téma.Má tady vůbec někdo zkušenosti se zimníma Firestonkama?V případě nouze beru i informace z druhý(trětí) ruky.Jedná se o 175/70/13.Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  10:38

    « Re: Oktanové číslo a benzín

    U starších motorů docházelo při větších teplotách k samovznícení benzinu s nižším o.č. Benzín s vyšším číslem tomu zabraňoval, takže motory šly pravidelněji a to mělo vliv na výkon,spotřebu a hlavně opotřebení(šály,pouzdra ,čepy aj).Hodnoty se u každého motoru liší,takže ať si každý rozhodne jestli se ta vyšší cena vyplatí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  21:14

    « Re: Oktanové číslo a benzín

    Já jsem tam zapomněl nějak zvýraznit tohle: v benzínu hoří jen ten isooktan a ten heptan to mírně přidušuje. S tim tlakem jak psal gapa je to tak, že záleží na tlaku, při kterém byl ten benzín vyroben - to taky ovlivňuje podíl isooktanu - ne na tom, jaký tlak je v motoru. Jinak, když se ten benzín vyrábí, tak nejdřív vylezou primární benzíny, který maj o.č. kolem 55 a pak se musej ještě reformovat (nějaký další chemický úpravy benzínů), aby měly vyšší o.č.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  12:13

    « Re: Oktanové číslo a benzín

    Jste naky nastvany,skoro jsem brecel kdyz jsem to
    cetl!OK,ale stejne si prectes co ja napisu!DIMe
    uz mas Oktavku v *,co!To je ta tvoje prechytralost o tom oktanovym cisle,nebo to co
    jsi koupil jako laciny benzin byla vlastne nafta
    z benzinem!Cau kamosi!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  10:55

    « Re: Oktanové číslo a benzín

    Co je to lepší benzin ?? Že lépe hoří ?? Nebo je výbušnější ?? Myslím, že GAPA měl kus pravdy......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  01:10

    « Re: Alexv

    Alexi to bylo dost slabý, že byti docházel dech???
    :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.11.99  18:13

    « Oktanové číslo a benzín

    Oktanový číslo u benzínu značí procentuální podíl 2,2,4-trimethylpentanu (nesprávně isooktan) v benzínu. Ten ještě obsahuje heptan (kterej tam nějak nejni žádanej jak jsem pochopil), což bylo položeno za standad s okt. č. 0. Takže 95 natural má 95% "isooktanu" a 5% heptanu. A čím vyšší o.č., tím lepší benzín. Jo a do naturálu se místo tetramethylu olova používa butylmethyléter - mimo jiné pro zvýšení okt. č. - tolik z literatury.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.99  14:41

    « Re: Re:All

    Tak mám teď asi na dva dny náhradní vůz z autosalonu ( Octavia Combi 1,8 ) a má obuté fungl nové gumy Debica. A v pohodě, gumy neslyším - ale možná je to tím, že motor 1,8 bez turba je celkově výrazně hlučnější .....Sníh už skoro není, takže jiné parametry těžko posoudím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.11.99  13:29

    « UNIROYAL

    Koupil jsem zimni Uniroyal, docela vyhodne. Vite nekdo, jak se chovaji na snehu (ledu)? Abych vedel, na co se mam tesit. Na suchu nejsou nejtissi, ale da se to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.99  10:24

    « Re: Huštění

    Mě to v servisu natlačili na 2,1, ale jak poznat, na kterém měřáku to pak ověřit, když každý měří jinak :-((( . Jinak , GAPO, s tím benzínem budeš mít asi kus pravdy.Můj otec - chemik - mi vždycky tvrdil, že oktanové číslo není úpravami zvyšováno, ale snižováno, a že tudíž je méněoktanový benzín výrobně vlastně dražší .... Nesouhlasil bych ale s tím, že by mohlo nespálené palivo projít motorem. Tomu by totiž měla zabránit sonda měřící složení vyfukovaných plynů - a v případě nespáleného benzínu by mělo dojít k okamžitému snížení bohatosti směsi na vstupu. Proto mi připadá logické, že výkon to asi moc neovlivní, ale spotřebu by to ovlivnit mohlo .....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.99  10:14

    « Re: Re:All

    VYZÝVÁM VŠECHNY, CO SI CHTĚJÍ JEN TAK O NĚČEM POKECAT AŤ IGNORUJÍ TY OSTATNÍ - V TOMTO PŘÍPADĚ ALEXE. TŘEBA MU TO DOJDE.........NEBO AŤ SI ZALOŽÍ SVOU RUBRIKU, KDE SE MŮŽE VYZVRACET JAK CHCE ......TADY SI HO JÁ UŽ VŠÍMAT NEBUDU :-((( . SBOHEM, ALEXI, ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.99  09:33

    « Huštění

    Obecně platí, že zimní gumy by se měly hustit o 0,1 až 0,2 více než letní při stejném zatížení. Ptal jsem se prodejce pneu na přesné huštění a ten mi řekl: používat doporučené tlaky výrobcem vozu, ale nepřekročit max. tlak uvedený na plášti (mém případě 3.0). Ta citlivost se v mém případě (Focus+OR 60 Polaris 99)projevuje takto: Když tam dám to samé co v létě např 2,2, Tak doslova cítím, jak řízení plave (na suchu, mokru). Fakt je, že v zatáčce trochu povolí a potom se chytí. Kdo na to má mít ale nervy. Budou mít asi ale lepší záběr, než více nahuštěné. (To je zase zkušenost Felicia + Dunlop WS - ty ale tak citelně neplavaly, když byly podhuštěné.) Od 2,3-2,4 výše "plavecký" efekt mizí, ale už je cítit každá díra a hůř to brzdí i akceletuje (zase perfektně sedí v zatáčkách)od 2,6 už citelně (můj výrobce doporučuje rozmezí tlaků od 2,2 do 3,2 podle zátěže a rychlosti...).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.99  08:00

    « Re: Re:All

    DIM: Dulezite je presne husteni ? OK, ale co je to presne husteni ? Kolik tam davas ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.99  07:59

    « Re: Re:All

    Hele DIME neni tam snih,tak jsem to vzdal,ale radsi se neser do toho cemu nerozumis!(urcite gumam)Jinak neni snih a jeden prablb tam visel na
    1cm snehu s Oktavii na Krisalp3,tak jsem ho vytah!
    Hele Gapo chorej mozek ale vlastnis ty,kdyz jsi
    nasral prachy starymu Fordovi za ten verk,nebo
    taky nemas prachy a peres celou skvaru do leasingu!Mimochodem DIMe,jak od sebe poznas dva
    benziny s ruznym okt.cislem!Mas misto nosu chobot
    ne!!!Tak to uz chapu,osklivej clovek musi mit
    alespon peknou karu,aby si vylecil mindraky!!CHA!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.99  00:00

    « Re: Re:All

    To: Alexv. Alexi nevěděl jsem, internet je nyní dostupný i v ústavech pro choromyslné. Jako cholerik se samozřejmě potřebuješ vyřádit, takže nezbývá než tě tolerovat a lehce se usmívat :o) .
    To: DIM. S tím benzínem je to údajně tak: to oktanové číslo udává tlak, při kterém dochází k zažehnutí paliva. Vyšší okt.číslo=vyšší tlak. Tudíž benzín s vyšším oktanovým číslem je vhodný pro sportovní motory, kde jsou tlaky ve válcích daleko vetší než u bežných motorů. Tudíž když použiješ tento benzín ve svém autě, fakticky se téměř nic nestane, maximálně by mohlo dojít k tomu, že palivo bude nedostatečně spalováno. Naopak do vysokotlakých motorů, klasický benzín použít nemůžeš, došlo by k předčasnému zážehu (díky nižšímu bodu vzplanutí)....... pokud se mnou nesouhlasíte, tak mně nekamenujte, jak jsem pořídil tak prodávám.....Mimochodem, když byl s kamarády začátkem roku v Austrálii, tak si jeden místní (emigrant) stěžoval, že máme lepší benzín (95 a 98) a oni mají jen 91 a 93. Tehdy jsem to ještě netušil, ale vypadá to, že zrovna ten jejich je "plnotučný"..... a ještě jedna zajímavost: nafta tam je o 50% dražší než benzín!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  20:16

    « Ceny benzinu

    DIM: No tak to je *, za 24,80 v Praze nekoupis ani N95, ten je za 26,90 a N98 tusim za 29,90!
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  19:03

    « barum polaris

    praha je suchá a tak přechod z letních dunlopů na zimní barumy je trochu nepříjemný. alespoň na těch dírách je to o něco pohodlnější. jen nevím jestli mi prodali ten letošní model se silicou. jinak taky v praze je to fakt fajn, do mě zase nalít nějakej nervózní frajer s tigrou a ujel (lepil se mi tak dlouho za zadkem až to pak neubrzdil) já mám trochu prasklej nárazník a jemu se sypalo sklo, ale ujel tak nevím..... jinak na durexi je prej lepší víc hustit :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  15:18

    « Re: Re:All

    ..Alex se zase našel :-))) Gapo, tak proč sis vlastně nekoupil tu S 100 ?? Vyjde tě to určitě levněji než 4 zimní kola na to Mondeo !!! :-)) Alexi, mám pocit, že už ses trochu vyčerpal, ale jak si popsal ten průběh toho závodu, to je fakt můj sen.... a sen i mého leasingového partnera :-))) Jo, neměl jsi být náhodou na horách ?? Můžu si typnout ?? Ty jsi tam na těch Dunlopech nevyjel ?? :-))) Ale po těch úvahách o tom, že jsou zimní gumy citlivé na přesné huštění jsem udělal docela blbou zkušenost : Tlakoměry u pump se liší tak až o PĚT desetin !!!! Byl jsem na třech těsně za sebou, protože se mi to nějak nezdálo, a ono to ukazovalo : na 1. pumpě 2,1, na druhé 1,6 ( !! ), na třetí potom zase 2,2....:-(((( Ale mělo to zase jednu výhodu : zjistil jsem, že JET v Ostravě prodává v rámci výprodeje ( asi se jim kazí :-)) ) natural 98 za cenu 95 - 24,80 Kč !!! Dost dobrá cena ! Tak jsem to tam nalil a teď budu čekat, co to udělá se spotřebou. podle Škodovky by se to nemělo poznat na výkonu ale trochu na spotřebě. A když to stojí stejně .......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  13:20

    « Re: barum polaris

    Najlepsie su na kazdom kolese ine gumocky!Na leven
    kleberky,na pravom barumy a na zadnych su najlepsie letne aby sa to dobre vyrovnavalo v zakrutach!Caute somari!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  13:17

    « Re: Re:All

    Nicse nemeni!Mondeo je kram kramu a je na urovni S120,100!Mel jsem tu cest snim jet a to me dostalo!To s tym Pandou je taky dobra *,nez tam dojedete tak tam bude genius na zimni pneu DIM asi sam tocit na snehu s Oktavkou kterou ma vypucenou od naky lizinkovky!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  13:13

    « Re: barum polaris

    ... to s tym miesanim plati len pre S120. Matadory, kedze su maksie, ovela lepsie brzdili na hladkej ceste. Vzadu sa vsak dost rychlo opotrebovavali, takze tam som dal radsej Barum. Taktiez nemam velmi rad taketo kompromisy, ale ono je to naozaj lepsie, viem o com hovorim ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  13:07

    « Re: barum polaris

    Toz ja sa tedy pytam: Proc je "jeste lepsi" davat dopredu neco jinyho nez dozadu. To mne pripomina metodu "urob si sam".

    Taky bych dal k lepsimu nejakou zkusenost s mejma novejma Conti TS 790. Ale sotva jsem je obul, vsechno "jako na potvoru" roztalo :-)))). Tak snad nekdy priste...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  12:55

    « Re: barum polaris

    ... povodne som chcel kupit vzhladom na podmienky v akych jazdim Barum OR32. Tie sa vsak na Slovensku kupit nedaju a nemam nikoho, kto by mi ich vedel z Ciech priniest, takze som musel vyberat z toho, co bolo po ruke. Klebery som taktiez nezohnal, od Dunlopov ma DIM-ove prispevky odhovorili, tak som sa nakoniec rozhodoval medzi novymi Matadorami a Polarisami (165/70R13 a 165/80R13), obidva s prisadou Silica. Pred samotnym zakupenim som mal moznost na jednych aj na druhych najazdit po cca 1000 km. Testoval som ich na Favorite aj na S120, po nasnezeni okolo 20 cm snehu. Zaver je asi takyto: Matadory su maksie, co sa odrazilo na vacsej opotrebovanosti na S120 ( vzadu), avsak ovela lepsie pristali Favoritu, ktory sa potom dokazal vyskriabat vyssie do kopca ako s Barumami ( jazdil som sam a s tym istym autom, takze mohlo by to byt celkom objektivne). Na mokrej a suchej ceste bez snehu su jednoznacne lepsie Barumy na oboch autach ( auta sedeli lepsie ako s letnymi Matadorami - tie su humus). Na snehu a poladovici uz vsak boli Matadory lepsie. Co sa tyka hlucnosti, tu Matadory obstali ovela lepsie a mal som pocit, ze auto malo aj mensiu spotrebu, no meral som to len priblizne, takze ruku do ohna za to nedam.
    Takze moje zavery: Ak niekto bude roozhodovat medzi tymito znackami, odporucam na lahsie auta s prednym nahonom typu Favorit dat Matadory a na Skodu 120 bud Barumy, alebo este lepsie dozadu Barumy a dopredu Matadory - tak som to nakoniec aj urobil a vysiel som s tym na miesto kde sa to predomnou podarilo len 2 autam: Land Rover a Subaru Impreza, ostatni stali pod kopcom a cakali na pluh:-)))). Ak som na nieco zabudol, pytajte sa ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  12:11

    « Re: Nejlepší gumy (pravda, letní)

    Co se tyka zivotnosti tech continentalu na oktavce, tak skutecne nic moc, asi tak 40000km pri slusnem zachazeni, zadne hrabani a podobne, trochu me to zklamalo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  11:52

    « Re: Nejlepší gumy (pravda, letní)

    Pokud jsem slyšel od dealeru skodovky, tak ty letni conti na oktavce jsou svedske (mozna je delaji i jinde) a maji dost nizkou zivotnost. Mensi nez barumky. Mimochodem ty zimni Polaris OR 60 me prijemne prekvapily. Kamos je ma na Astra kombi 175/70 R13 a slyset nejsou. Jsou dokonce tissi nez letni Uniroyaly co tam mel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  10:35

    « Re: Velky zavod: asi ne...

    Pando, to je smůla, doufám , že jsi mu ty dvanáctky otřískal o hlavu..... Ale než zase nasněží, třeba ti to dají do kupy :-))) Nebo ti půjčíme nějakou Tatrovku ...:-)))
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…