Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 31.12.99 11:39
« Re: Nejlepší jsou na ledu :-)
To Saab:mam vzdy radost,kdyz je nekdo s necim spokojeny.Moje reakce byla na radu volby pneu Nokian s absolutne neunosnym rozmerem 165x15.Na teto sirce a rafku 18 se jezdi Finska Rallye.Ovsem pneu se normalne koupit nedaji,jsou jen pro sport.Na index nosnosti se zapomina a bouchnout gumu na suche ceste(vetsina jizd v zime u nas) jsem uz videl dost.Jinak Finove vedi,co delaji,jezdil jsem tam na hrotech(to tam maji vsichni).Michelin Pilot taky neni k zahozeni(az na tu cenu) a diky EDS se mi jeste nikdy nestalo,ze bych nevyjel :-)) -
"-- skrytý --" 30.12.99 10:23
« Re: Octavia obutí
to hop: konečně jsem se dostal do garáže: takže Marangoni Meteo 165/70R13 79T M+S. Moje první zimní gumy na Feldě. !!Hodně!! vydržely, ale byl problém s řízením. Na suché cestě to táhlo do strany (geometrie to nebyla), na sněhu bezva gumy hrabalky. Jinak subj. dojem Firestone FW930 je lepší(ale jen o ten problém s řízením jinak trakce zhruba stejná)dokonce jsem si přečetl že by to měla být směs se silicou? čau LN. -
« Pneumant na Octavii 1,6
Jezdim ted na 15' zimnich Pneumantech tusim typu P+M (Dunlop Wintersport M2 s upravenym dezenem - distribuovany Dunlopem) a jsem s nima celkem spokojen. Nezklamaly ani o vanocich na horach. I cena je prijemnejsi. Mate s nima nekdo nejake zkusenosti? -
Saab 27.12.99 12:25
« Nejlepší jsou na ledu :-)
to HonzaP: pokud máš index 91, tak musíš použít širší a větší pneu.
Dneska jsem Nokiany otestoval na ledu a jsou super. Všechny auta se dneska ráno snažila marně vyjet do práce, ale moje Nokiany vyjeli bez problému. Většinou taky měli letní :-) Ale vytahoval jsem dneska jednoho se zimními Michelinkami :-) Jinak v pohodě drží směr, i brždění a akcelerace byli OK. Pak jsem zaparkoval na parkovišti (silně namrzlém) a taky bez problémů, alespoň dokud jsem nevystoupil a nepoznal led zblízka :-) Kdyby Nokiany byli i boty, tak si je koupím :-) -
« TAK UŽ NASNĚŽILO :-)))) Tak jak to jede ??
Tak už se to dá pomalu hodnotit ?? Já musím říct, že se mi na zimních gumách tak o 0,5 l zvýšila spotřeba, gumy hlavně na mokru trochu sviští, valivý odpor je znatelně vyšší při dojíždění s vyřazenou rychlostí...... už aby bylo léto :-)))) Na sněhu to zatím bylo docela dobrý, na ledě to ale klouže tak jak tak ...... ( Pirelli Asimetrico ) -
"-- skrytý --" 23.12.99 07:47
« Re: Octavia obutí
No ja nevim,teorie je neco jineho a praxe taky.U Nokianu momentalne nedodavaji nic s indexem nosnosti v rozmeru 165x13,175x14 apod.Vsechno je pod 88 a jeste tridy Q.Muzu se smirit s rychlosti 160 km/hod,ale nezlobte se,pokud mam jezdit bezne na plastich s indexem nosnosti 91,tak to tam neni pro srandu.Jen pro zajimavost u TDI 66 kW by to znamenalo zmenu dovolene nosnosti 55 kg na 1 kolo!! Rozdil mezi 88 a predepsanymi 91 je presne 55 kg.Kdo vi,jak ma diesel tezky cumak,asi mi da zapravdu,ze tech 110 kg tam bude zatracene znat.
Nesudme podle finskych rallye jezdcu,to je jina sorta ridicu i pneumatik.Na Http://www.nokian.cz jsou podrobnosti. -
-
« Re: Octavia obutí
to: Novak
Jaký si měl ty Marangoni? Já mám METEO ESC 185/65-14. Zatím dobrý, ale na sněhu jsem jeątě nebyl. Jediný kde klouľou jsou omrzlý dlaľky, ale neznám gumu která ne ;-) Kdyľ je porovnáą s těma Firestone, jak na tom jsou? Já jsem vybíral právě mezi Firestone a Marangoni a nakonec jsem zvolil ty Marangoni. -
"-- skrytý --" 20.12.99 11:02
« Re: Octavia obutí
pánové díky. Na svojí Feldě jsem jezdil v zimě Marangoni (hodně vydrží ale řízení táhlo do boku a geometrí to nebylo), Teď Firestone (myslím 930) a ta je zatím super. Ještě dotaz, ty ráfky raději orig. nebo lze koupit něco levnějšího a přitom bezpečného(kvalitního)? čau LN -
« Re: Octavia obutí
Ráfky stojí kolem tisícovky, puklice skoro taky :-(((( myslím ty originál, ale dají se koupit i noname za asi 400 celá sada. Na to , že se údajně dost kradou a nebo se dají ztratit, tak to stačí. Gumy na 4x4 nemají asi žádné zvláštní požadavky, ale nejvíc záleží na tom, kam s tím budeš jezdit. Ale protože je 4x4 spíš určena na náročnější terény, volil bych asi nějaký hrubší vzorek, aby to jelo třeba i v rozbahněných terénech..... -
"-- skrytý --" 20.12.99 09:14
« Re: Octavia obutí
Ja jsem se uz tady priznal,ze trpim na Micheliny.Ted mam na Octavce Piloty a v rozmeru 195/65 na patnactkach je to nejuzssi rozmer.Pujcili mi nejaky gumy na 50 profilu,ale to bych utrh spoiler nebo jeste neco horsiho.
Uz jsem prvni letosni podzimni kalamitu zvladl,jezdi velmi slusne,ABS+EDS funguje.
Jo cena.Ctyri gumy,cryri disky plus ty zatracene puklice 19.800 Kc.To jde.Kdybych mel Feldu,tak koupim Micheliny za 1900 Kc(bez dane)i pro ni. -
"-- skrytý --" 20.12.99 08:44
« Octavia obutí
Pánové poraďte nejaké slušné obutí na Octavku (4x4). Už jsem se po něčem díval, ale všechny pneu mají na můj vkus strašně široké. Na můj dotaz zdali jsou i užší 15" mi prodejce řekl, že čím širší tím lepší (COž JE PRO ZIMU HOVADINA). Asi bych bral "Mišelinky". (auto budu mít v lednu, do té doby musím něco vybrat, jo a kolik stojí ocel. ráfek?).dík čau LN. -
« Matador MP55 Plus - zkouška
Tak jsem zkoušel "výjezdnost" v asi 8 cm hlubokém sněhu, kde podkladem byly kostky. Kopec měl odhadem tak 20-25°. Nijak jsem to nerozjížděl (jel jsem cca 20 km/h), protože ten kopec je ze zatáčky, takže před ním není moc místa a vyjel jsem asi 60m a dál už to nešlo, protože se to prohrabalo na tom prašanu až na ty zledovatělý kostky. Pak taky "slalom" na zledovatělým asfaltu (byly na tom takové ty ledové "bobky") a šlo to bez smyků cca 50tkou. Tak mi přijdou kupodivu docela slušný. -
« Re: dusík
Pokud jsem četl reklamní prospekt na Secur pneu (dusík), tak je tam uvedeno, že hlavní výhodou je, že jde o čistou směs bez příměsí olejů (huštěním z kompresorů), která je za vyšších teplot hořlavá a poškozuje pneumatiku. Pokud jde o výkyvy tlaku, tak ty jsou způsobeny právě zahořením olejů ve směsi. -
« Re: dusík
TO: GAN - Napsals, jak je to sqělá směs plynů a F1 a letadla s tím plněj svý gumy. Pokud teda o tý "zázračný" směsi něco víš, tak to napiš. Všichni se rádi poučíme! (A pokud nevíš, tak se ...) U tý F1 bych sem řek, že to klidně může bejt i reklamní tah - prachy od takhle nalákanejch spotřebitelů jim to bohatě zaplatěj! A u těch leteckejch společností můžou naopak mít extra nějakou jinou směs, která je zároveň hasicí... Takže otevři studnici svých znalostí! -
« Kormoran
Je to sila, kdyz uz i Michelin se propujci k takovymu humusu jako je kormoran. Ale holt vychodni trh to schrousta a oni se napakujou.
Dnes jde jenom o prachy!!!
Stejnej humus je i DEBICA!!!!
Proti tomu musim rict ze OR54 i OR60 od Barumu
sou za ty prachy super. -
« Re: dusík
Oni v té formuli 1 (a nejenom tam) jsou úplní magoři - jezdí na dusíkatých směsích jen tak a ještě jim to tahá peníze z kapsy. K výčtu "hlupáků" nutno přiřadit i všechny letecké společnosti, které přímo předepisují, čím je dovoleno hustit pneumatiky. Prostě mě štve, když někdo káže bludy a ještě je kdáká do světa.
Kdyby ta dusíková směs prodloužila životnost pneu jen o 1%, tak se to vyplatí - jenže ona ji prodlouží o 10% a víc!!! Pochopitelně, že výrobci gum o dusíkových směsích mluví neradi. -
« Re: dusík
Mě právě říkali, ľe ten "dusík" jak tady tomu říkáte je nějaká patentovaná směs plynů s velkým obsahem dusíku a ľe hlavní výhodou je minimální teplotní roztaľnost - z čehoľ vyplývají výhody jako niľąí opotřebení a lepąí jízdní vlastnosti. Jak jsem slyąel, tak prodávám. Osobně si myslím ľe je to od obojího trochu - moľná to má něco do sebe ale zároveň je to pumpa na peníze. -
« K Velkému závodu :
Tak se mi podařilo dostat až hodně blízko k té možnosti zajezdit si na autodromu Tatry v Kopřivnici. Podle informací se areál občas pronajímá většinou zahraničním firmám na různé testy , ale dalo by se to pořídit tak za cca
5 tis. kč /den . To mi nepřipadalo tak zlé, problém spíše znamená to, že to chtějí vědět hodně předem ..... Tak teď abych zase začal shánět sněhová děla , pro jistotu :-)))) -
« Re: dusík
Možná to má nějaký efekt - rozhodně se dusík bude k vitřku pneu chovat jako inertní plyn, takže stárnutí zevnitř nebude probíhat (téměř) - od toho bych taky dovozoval zlepšení jízdních vlastností. Přesto: molekuly dusíku nejsou tak velké, aby neunikaly skrz gumu (to hlavně pro kola s duší), dusík jako plyn má stejnou tepelnou roztažnost jako vzduch - tj. výkyvy tlaku v pneu v závislosti na teplotě budou totožné se vzduchem - tedy při potřebě dohuštění bude nutno dohušťovat opět pouze dusíkem. Potřebu dohuštění může - a docela bych tomu věřil - omezit preparát na "mikroskopické dotěsnění pneu zevnitř". Jmenovalo se to nějak bůhví jak, ale prodejnu to mělo někde v Podolí. Nemá to fungovat podobně jako ty pěny na nouzové dojetí po píchnutí, ale má to být nějaká emulze, co utěsní všechny póry jak kolem ráfku (u bezdušovek) tak v gumě jako takové - aby vzduch "neprosakoval" skrz (tj. hlavně pro "dušové" pneu). Kdysi jsem tuhle existenci našel někde na I-netu. V kombinaci s tímhle sajrajtem by huštění dusíkem mělo snad smysl: potřeba dohuštění - opět pouze dusíkem - by se snížila na období poklesu teplot (začátek zimy). Jinak je huštění dusíkem podle mě akorát pumpa na peníze zákazníků. -
« dusík
Minulý týden jsem byl v pneuservise měnit pneumatiky na autě. Při dotazu jestli chci nafoukat pneumatiky dusíkem jsem zůstal chvíli úplně mimo, protože jsem o tom ještě nikdy neslyšel. Nafoukání jednoho kola dusíkem stojí 30Kč, ale nakonec jsem to schválil, protože mně bylo řečeno, že se zvýší životnost pneumatiky a jízdní vlastnosti. Má s tím někdo zkušenosti? Je to pravda, že to má takové přednosti? -
« Re: Michelin XM+S Alpine
Na Tvou otázku by se dalo odpověděť rozhodně i vědecko-technicky, tedy ve smyslu čím nižší je dezén, tím více má pneumatika s Y lamelami odvodňovacích kanálů a ve své podstatě i styčných ploch.... Nejsem však dealerem fy. Michelin, a tak se podělím jen o několik zkušeností, neboť jsem tento typ pneumatik používal v zimě 1998-99.
Rozhodně mohu konstatovat, že stabilita automobilu na sněhu se zlepšila (ve srovnání s použitím jiných zimních pneumatikam), dokonce by bylo možné tuto skutečnost vyjádřit i větší rychlostí na tomto typu povrchu, ale je to tak max. 5-7%.
Hlučnost je v podstatě srovnatelná s ostatními zahraničními typy zimních pneumatik.
Měl jsem i nižší prům. spotřebu PHM oproti předchozí zimně, ale to nelze přisuzovat jen pneumatikám.
Porovnání s Nokiama nemohu učinit, neboť jsem je nikdy nepoužil.
Mé, subjektivní, srovnání je se zimními pneumatikami Continental, Goodyear a Pirelli. -
« Re: Oktanové číslo a benzín
U starších motorů docházelo při větších teplotách k samovznícení benzinu s nižším o.č. Benzín s vyšším číslem tomu zabraňoval, takže motory šly pravidelněji a to mělo vliv na výkon,spotřebu a hlavně opotřebení(šály,pouzdra ,čepy aj).Hodnoty se u každého motoru liší,takže ať si každý rozhodne jestli se ta vyšší cena vyplatí. -
« Re: Oktanové číslo a benzín
Já jsem tam zapomněl nějak zvýraznit tohle: v benzínu hoří jen ten isooktan a ten heptan to mírně přidušuje. S tim tlakem jak psal gapa je to tak, že záleží na tlaku, při kterém byl ten benzín vyroben - to taky ovlivňuje podíl isooktanu - ne na tom, jaký tlak je v motoru. Jinak, když se ten benzín vyrábí, tak nejdřív vylezou primární benzíny, který maj o.č. kolem 55 a pak se musej ještě reformovat (nějaký další chemický úpravy benzínů), aby měly vyšší o.č. -
« Re: Oktanové číslo a benzín
Jste naky nastvany,skoro jsem brecel kdyz jsem to
cetl!OK,ale stejne si prectes co ja napisu!DIMe
uz mas Oktavku v *,co!To je ta tvoje prechytralost o tom oktanovym cisle,nebo to co
jsi koupil jako laciny benzin byla vlastne nafta
z benzinem!Cau kamosi! -
« Oktanové číslo a benzín
Oktanový číslo u benzínu značí procentuální podíl 2,2,4-trimethylpentanu (nesprávně isooktan) v benzínu. Ten ještě obsahuje heptan (kterej tam nějak nejni žádanej jak jsem pochopil), což bylo položeno za standad s okt. č. 0. Takže 95 natural má 95% "isooktanu" a 5% heptanu. A čím vyšší o.č., tím lepší benzín. Jo a do naturálu se místo tetramethylu olova používa butylmethyléter - mimo jiné pro zvýšení okt. č. - tolik z literatury. -
« Re: Re:All
Tak mám teď asi na dva dny náhradní vůz z autosalonu ( Octavia Combi 1,8 ) a má obuté fungl nové gumy Debica. A v pohodě, gumy neslyším - ale možná je to tím, že motor 1,8 bez turba je celkově výrazně hlučnější .....Sníh už skoro není, takže jiné parametry těžko posoudím. -
« Re: Huštění
Mě to v servisu natlačili na 2,1, ale jak poznat, na kterém měřáku to pak ověřit, když každý měří jinak :-((( . Jinak , GAPO, s tím benzínem budeš mít asi kus pravdy.Můj otec - chemik - mi vždycky tvrdil, že oktanové číslo není úpravami zvyšováno, ale snižováno, a že tudíž je méněoktanový benzín výrobně vlastně dražší .... Nesouhlasil bych ale s tím, že by mohlo nespálené palivo projít motorem. Tomu by totiž měla zabránit sonda měřící složení vyfukovaných plynů - a v případě nespáleného benzínu by mělo dojít k okamžitému snížení bohatosti směsi na vstupu. Proto mi připadá logické, že výkon to asi moc neovlivní, ale spotřebu by to ovlivnit mohlo ..... -
« Huštění
Obecně platí, že zimní gumy by se měly hustit o 0,1 až 0,2 více než letní při stejném zatížení. Ptal jsem se prodejce pneu na přesné huštění a ten mi řekl: používat doporučené tlaky výrobcem vozu, ale nepřekročit max. tlak uvedený na plášti (mém případě 3.0). Ta citlivost se v mém případě (Focus+OR 60 Polaris 99)projevuje takto: Když tam dám to samé co v létě např 2,2, Tak doslova cítím, jak řízení plave (na suchu, mokru). Fakt je, že v zatáčce trochu povolí a potom se chytí. Kdo na to má mít ale nervy. Budou mít asi ale lepší záběr, než více nahuštěné. (To je zase zkušenost Felicia + Dunlop WS - ty ale tak citelně neplavaly, když byly podhuštěné.) Od 2,3-2,4 výše "plavecký" efekt mizí, ale už je cítit každá díra a hůř to brzdí i akceletuje (zase perfektně sedí v zatáčkách)od 2,6 už citelně (můj výrobce doporučuje rozmezí tlaků od 2,2 do 3,2 podle zátěže a rychlosti...). -
« Re: Re:All
Hele DIME neni tam snih,tak jsem to vzdal,ale radsi se neser do toho cemu nerozumis!(urcite gumam)Jinak neni snih a jeden prablb tam visel na
1cm snehu s Oktavii na Krisalp3,tak jsem ho vytah!
Hele Gapo chorej mozek ale vlastnis ty,kdyz jsi
nasral prachy starymu Fordovi za ten verk,nebo
taky nemas prachy a peres celou skvaru do leasingu!Mimochodem DIMe,jak od sebe poznas dva
benziny s ruznym okt.cislem!Mas misto nosu chobot
ne!!!Tak to uz chapu,osklivej clovek musi mit
alespon peknou karu,aby si vylecil mindraky!!CHA! -
« Re: Re:All
To: Alexv. Alexi nevěděl jsem, internet je nyní dostupný i v ústavech pro choromyslné. Jako cholerik se samozřejmě potřebuješ vyřádit, takže nezbývá než tě tolerovat a lehce se usmívat :o) .
To: DIM. S tím benzínem je to údajně tak: to oktanové číslo udává tlak, při kterém dochází k zažehnutí paliva. Vyšší okt.číslo=vyšší tlak. Tudíž benzín s vyšším oktanovým číslem je vhodný pro sportovní motory, kde jsou tlaky ve válcích daleko vetší než u bežných motorů. Tudíž když použiješ tento benzín ve svém autě, fakticky se téměř nic nestane, maximálně by mohlo dojít k tomu, že palivo bude nedostatečně spalováno. Naopak do vysokotlakých motorů, klasický benzín použít nemůžeš, došlo by k předčasnému zážehu (díky nižšímu bodu vzplanutí)....... pokud se mnou nesouhlasíte, tak mně nekamenujte, jak jsem pořídil tak prodávám.....Mimochodem, když byl s kamarády začátkem roku v Austrálii, tak si jeden místní (emigrant) stěžoval, že máme lepší benzín (95 a 98) a oni mají jen 91 a 93. Tehdy jsem to ještě netušil, ale vypadá to, že zrovna ten jejich je "plnotučný"..... a ještě jedna zajímavost: nafta tam je o 50% dražší než benzín!!! -
« barum polaris
praha je suchá a tak přechod z letních dunlopů na zimní barumy je trochu nepříjemný. alespoň na těch dírách je to o něco pohodlnější. jen nevím jestli mi prodali ten letošní model se silicou. jinak taky v praze je to fakt fajn, do mě zase nalít nějakej nervózní frajer s tigrou a ujel (lepil se mi tak dlouho za zadkem až to pak neubrzdil) já mám trochu prasklej nárazník a jemu se sypalo sklo, ale ujel tak nevím..... jinak na durexi je prej lepší víc hustit :-))) -
« Re: Re:All
..Alex se zase našel :-))) Gapo, tak proč sis vlastně nekoupil tu S 100 ?? Vyjde tě to určitě levněji než 4 zimní kola na to Mondeo !!! :-)) Alexi, mám pocit, že už ses trochu vyčerpal, ale jak si popsal ten průběh toho závodu, to je fakt můj sen.... a sen i mého leasingového partnera :-))) Jo, neměl jsi být náhodou na horách ?? Můžu si typnout ?? Ty jsi tam na těch Dunlopech nevyjel ?? :-))) Ale po těch úvahách o tom, že jsou zimní gumy citlivé na přesné huštění jsem udělal docela blbou zkušenost : Tlakoměry u pump se liší tak až o PĚT desetin !!!! Byl jsem na třech těsně za sebou, protože se mi to nějak nezdálo, a ono to ukazovalo : na 1. pumpě 2,1, na druhé 1,6 ( !! ), na třetí potom zase 2,2....:-(((( Ale mělo to zase jednu výhodu : zjistil jsem, že JET v Ostravě prodává v rámci výprodeje ( asi se jim kazí :-)) ) natural 98 za cenu 95 - 24,80 Kč !!! Dost dobrá cena ! Tak jsem to tam nalil a teď budu čekat, co to udělá se spotřebou. podle Škodovky by se to nemělo poznat na výkonu ale trochu na spotřebě. A když to stojí stejně ....... -
« Re: Re:All
Nicse nemeni!Mondeo je kram kramu a je na urovni S120,100!Mel jsem tu cest snim jet a to me dostalo!To s tym Pandou je taky dobra *,nez tam dojedete tak tam bude genius na zimni pneu DIM asi sam tocit na snehu s Oktavkou kterou ma vypucenou od naky lizinkovky! -
« Re: barum polaris
... to s tym miesanim plati len pre S120. Matadory, kedze su maksie, ovela lepsie brzdili na hladkej ceste. Vzadu sa vsak dost rychlo opotrebovavali, takze tam som dal radsej Barum. Taktiez nemam velmi rad taketo kompromisy, ale ono je to naozaj lepsie, viem o com hovorim ... -
« Re: barum polaris
Toz ja sa tedy pytam: Proc je "jeste lepsi" davat dopredu neco jinyho nez dozadu. To mne pripomina metodu "urob si sam".
Taky bych dal k lepsimu nejakou zkusenost s mejma novejma Conti TS 790. Ale sotva jsem je obul, vsechno "jako na potvoru" roztalo :-)))). Tak snad nekdy priste... -
« Re: barum polaris
... povodne som chcel kupit vzhladom na podmienky v akych jazdim Barum OR32. Tie sa vsak na Slovensku kupit nedaju a nemam nikoho, kto by mi ich vedel z Ciech priniest, takze som musel vyberat z toho, co bolo po ruke. Klebery som taktiez nezohnal, od Dunlopov ma DIM-ove prispevky odhovorili, tak som sa nakoniec rozhodoval medzi novymi Matadorami a Polarisami (165/70R13 a 165/80R13), obidva s prisadou Silica. Pred samotnym zakupenim som mal moznost na jednych aj na druhych najazdit po cca 1000 km. Testoval som ich na Favorite aj na S120, po nasnezeni okolo 20 cm snehu. Zaver je asi takyto: Matadory su maksie, co sa odrazilo na vacsej opotrebovanosti na S120 ( vzadu), avsak ovela lepsie pristali Favoritu, ktory sa potom dokazal vyskriabat vyssie do kopca ako s Barumami ( jazdil som sam a s tym istym autom, takze mohlo by to byt celkom objektivne). Na mokrej a suchej ceste bez snehu su jednoznacne lepsie Barumy na oboch autach ( auta sedeli lepsie ako s letnymi Matadorami - tie su humus). Na snehu a poladovici uz vsak boli Matadory lepsie. Co sa tyka hlucnosti, tu Matadory obstali ovela lepsie a mal som pocit, ze auto malo aj mensiu spotrebu, no meral som to len priblizne, takze ruku do ohna za to nedam.
Takze moje zavery: Ak niekto bude roozhodovat medzi tymito znackami, odporucam na lahsie auta s prednym nahonom typu Favorit dat Matadory a na Skodu 120 bud Barumy, alebo este lepsie dozadu Barumy a dopredu Matadory - tak som to nakoniec aj urobil a vysiel som s tym na miesto kde sa to predomnou podarilo len 2 autam: Land Rover a Subaru Impreza, ostatni stali pod kopcom a cakali na pluh:-)))). Ak som na nieco zabudol, pytajte sa ... -
« Re: Nejlepší gumy (pravda, letní)
Pokud jsem slyšel od dealeru skodovky, tak ty letni conti na oktavce jsou svedske (mozna je delaji i jinde) a maji dost nizkou zivotnost. Mensi nez barumky. Mimochodem ty zimni Polaris OR 60 me prijemne prekvapily. Kamos je ma na Astra kombi 175/70 R13 a slyset nejsou. Jsou dokonce tissi nez letni Uniroyaly co tam mel.
Pneumant-Trabant :-).
Happy New Year.