Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
To ladaH: jedna pneu Nokian Hakkareliita stojí na slovensku 3980Sk.To je dobré ,čo?? Takto sa na Slovensku blížime do EU,To snáď nie je ani možné naftu kúpiš za cca 30Sk ,žiadny Seta diesel napr. u OMV neexistuje ,ako v iných rubrikách píšu Vaši kolegovia a benzín stojí cca 31-32 Sk bohovský rozdiel to sa skoro ani neoplatí jazdiť diesel.No darmo mýslím že skôr ako sa dostaneme do EU bude ani neviem čo,....
To Saab: na tých Nokianoch mám už najazdených cca 1500km a sú asi ozaj "sehr gut" len škoda ,že nemám najazdený ani kilometer na iných npr.Matador (nad ktorými som silne dumal,veď sú slovenské a celkom sa mi páčili nakoniec keď som ich kúpilsom aj ľutoval ,že som nekúpiltie Matadory),Michelin Y lamely má to nejeký význam za tie prachy hm.. neviem ,Dunlop (Winter Sport tuším M2???) na tie ma jeden chlapík v Nitre silne prehováral,ale čo sa mi nepáčilo tak to bolo to že mali tie drážky (niečo ako Y lamely)narezané len asi tak 1-2mm a to sa zjazdí a potom čo??? Prudko klesá ich záberový efekt.Inak to tak vypadalo pokým ich nezjazdíš celkom fajn.Nakoniec sa ten chlapík ,čo ma tak na ne prehováral priznal a povedal "no tak keď ich zjazdíš tak ich nakoniec dojazdíš ,ako letné pneu. Tak ďakujem pekne keď mám pneu so silica zmesou t.j. mäkké zjaddiť v lete -rýchle opotrebenie ,veď tá zmes je mäkká už v zime a čo vlete na rozpálenom asfalte na 50 stupňov Celzia.A nakoniec oveľa väčší valivý odpor ,samozrejme väčšia spotreba paliva.
No ale toto berte ,len ako moje hlboko naštudované teoretické drísty.Ešte raz nejazdil som iné pneu ako Nokian Hakkapeliitta NRW,(no samozrejme okrem letných Conti ,čo sú originál na Octávii no a keď to mám porovnať tak na tých Conti sa cítil,ako na korčuliach).Len aby som si teraz vždy uvedomil keď si presadnem do iného auta že tam mám aspoň nejaké zimné pneu ,lebo inak ma zbierajú niekde v priekope
To Dimm: asi máš Oct. s ABS a EDS já taktiež aké máš z toho EDS pociti pomáha to???? Ten ABS je celkom fajn.Ja smín v pohode zisťujem ,či som na ľade ci nie jemne stlačím brzdu a ak ma chztí ABS tak viem ,že som na ľade. Z toho EDS mám zmiešané pocity neviem či to vô bec pomáha nedá sa to vypnúť a tak to ťažko porovnávať.Asi sa prihlásim za novinára ,veď mi to celkom dobre ide .Takýto dlhý príspevok sa mi ešte nepodarilo napísať.Tak zostatok na budúce. -
« Re: 70 alebo 80 ????
... aby som upresnil o co mi ide. Kolega prave kupil snehove retaze RAZANT ( od ceskeho vyr. RAZAT). Na obale je uvedene, ze su vhodne pre rozmery 165/70R13, 175/65R13, 185/60R13 a 195/55R13. Skusali sme ich najskor na Barum 165/70R13 a tam boli hrozne velke. Potom sme ich vyskusali na MP 165R13, tam sedeli uplne v pohode a nakoniec este na rezerve kolegovej S105, ktorej vyrobcu sa nam nepodarilo zistit, no rozmery boli 165SR13 a na nu sme ich nedostali vobec. Takze, ako to vlastne je? -
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
I když jsem je nekoupil, myslím že je to na sníh a led jednička. Otázka je co na ostatních zimních cestách - promrzlý nebo mokrý asfalt ...Já to nevím, spíš mám pocit , že každá guma je lepší v něčem jiném, ideál asi není, všichni se snaží najít nějaký kompromis. NOKIAN je z oblasti téměř věčného sněhu, takže je jasné, kam to asi směřujou. V našich podmínkách se většinou jezdí i v zimě na mokrém nebo suchém, takže si myslím, že NOKIAN bude mít asi trošku větší opotřebení. Nicméně PIRELLI Asimetrico, které mám, zatím můžu jenom pochválit. Ve spojení s EDS a ABS už sníh ani moc nevnímám :-))) -
Saab 21.01.00 10:17
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
Já je mám (zatím najeto 6.000 km) a jsem s nima velmi spokojen. Drží super i na ledu a už jsem vytahoval i jednoho co měl zimní Michelinky. Dokonce uvažuji, že až mi doslouží letní, tak si koupím letní Nokiany. Když je srovnám např. s Matadorkama, tak mi ty Matadorky připomínají víc letní než zimní, protože Nokiany jsou ve všech ohledech mnohem lepší. Dále jsou lepší než Michelinky, ale 3 roky zpět a na jiném autě, takže to srovnání není zrovna moc objektivní. Jinak velmi dobrou vlastností Nokianů má být i dlouhá životnost, ale to zatím nemůžu posoudit. -
« Nokian Hakkapeliita NRW
Kúpil som nové zimné pneu NOKIAN Hakkepeliitta NRW 195/65 R15 91H na Octáviu 1,9TDI/81kW pozná niekto tuná tieto pneu. Veľmi mi ich chválili tak som sa nechal zlákať na ich kúpu.A pretože nemám s inými zimnými pneu žiadne skúsenosti tak neviem či som urobil dobre? Mne sa zatial javia veľmi dobre držia stopu ,majú aj dobú trakciu (záber).Takže prosím i o názory Vás ,ktorý máte väčšie skúsenosti a aj viacej najazdených km.Ja som na nich najazdil asi 1500-2000 km a zatial ,ako som povedl super,ale mán nie veľa skúseností.
Tak Dík a Čau. -
« Re: Protektory
Ten samý rozměr mám taky na Sieře. Zkušenosti se Zambelli celkem dobré. Na to, že to jsou protektory, tak relativně tiché (ve srovnání s Pirelli P6000), jízdní vlatnosti taky. Hlavně oceněji životnost. Mám již na nich najeto 36 tis. km (celoročně) a zůstává vzorek 4 mm. Cenově jsou sice dražší (v roce 1995 stály cca 1.100) než domácí protektory (Krnov 600, jiní cca 900), ale mají daleko vyšší kvalitu zpracování. Kupoval jsem je přímo v sídle české filiálky v Rosicích u Brna. -
« Maragoni atd.
Viděl jsem jejich stránky na www a na protektory mají celkem bohatý výběr desénů a profilů. Mám zkušenosti s italskými protektory jiné značky Zambelli s desénem Michelin M+S, po ujetých 35 tis. km vzorek 4 mm, což je myslím solidní výkon, hlučnost nižší než u letních Pirelli P6000. -
« Re: Pneumant na Octavii 1,6
Už drhú zimu jazdím na Pneumant a zatial nemal som žiadne problémy, mám ich na Felicii Combi 1,9D .Solidné pneumatiky za solidné peniaze. Dokonca mám známeho ktorý ich mal na Peugeote 605 a tiež si nesťažoval.
- a Marangony Meteo ked dobre viem to sú talianske protektory. Podla mňa na to, že to sú protektory docela ujdú ale nie za tie peniaze a konec koncom na bežné autá na bežnú prevádzku, k našim klimatickým podmienkam bohate stacia aj Barumky ... -
« Re: Ještě jednou DUNLOP Wintersport na Feldě...
Zaslechl jsem cosi, jako ze od r.1999 maji Dunlopy
W.S. M2 primes siliky. Takze mozna predtim jeste
nemeli. To muze byt ten podstatny rozdil.
Mam je nove na Felde 1.6 kratke. Na zahradu jedu po polni ceste do kopce. Nyni je tam zledovately snih az led. Vyjel jsem bez problemu. Jeste jsem
se s nimi nesklouzl. Kdyz ostatni jedou na naledi krokem, kolikrat se divim proc. Me to fakt sedi. -
« Re: Ještě jednou DUNLOP Wintersport na Feldě...
V servisu při přezutí ve značkovém servisu (Michelin) je nahustili na 2,1kPa. Musím se přiznat, že jsem je zkontroloval až po šesti týdnech a měly 2,05kPa. Takže velice slušně drží.
Nyní jsou to více než dva měsíce a ještě jsem je nepřifoukával.
Já je mám na krátkém Favoritu, takže přece jen jeden rozdíl jsme našli.
CO se týká záběru na sněhu problém zatím nezažil. A to jsem vícekrát zajel i do hlubšího sněhu. Můj subjektivní dojem byl, že jsem vystřelil, jak raketa.
Příští týden pojedu do Jeseníků, takže bude další možnost otestovat gumy. Pak napíšu, jestli náhodou DIM neměl přece jen pravdu :))
Zdraví Alioth -
« Re: Ještě jednou DUNLOP Wintersport na Feldě...
Tak zlé to se mnou ještě není :-)))) Já už fakt nevím .....Gumy nejsou protektor a byly kupované u oficiálního prodejce a to v roce 1998 na podzim. Na kolik je hustíte ?? Ale stejný problém má i nový majitel !!! Ale ten je přezouval, takže je musel znovu měřit. Já jsem je měl na kombíku. Že by jiné rozložení hmotnosti a lehčí přední náprava dělaly tak velké rozdíly ?? Já jsem si¨nestěžoval na suchu a na mokru ani při brždění, ale speciálně při záběru na sněhu . A opačně jsem je taky neměl :-)))) -
« Re: Ještě jednou DUNLOP Wintersport na Feldě...
Myslím,že opravdu problémem je rok výroby pneumatik.Já jsem je taky koupil na podzim 99 a
testoval je na sněhu,břečce,náledí a také s velmi
dobrými výsledky!Jenom nevím proč kolega DIM podléhá panice a tyto pneu přímo nesnáší.Možná
byl podveden a jeho pneuservis mu nadělil mémě
povedené protektory tohoto typu a díky optice
přehlédl nápis protektor a zaplatil jako za nové!
-
« Re: Ještě jednou DUNLOP Wintersport na Feldě...
Ahoj všichni,
nevím, jestli se bavíme stejných gumách, ale já tyto zkušenosti nepotvrdím. Koupil jsem na podzim v akci (4 za cenu 3) Dunlop WinterSport M2 na Favorita (165/70 R13). Během dvou měsíců jsem je měl možnost otestovat téměř na všem (sucho, voda, sníh i led) a jsou v pohodě. Řetězy jsem nepotřeboval ani jednou, na rozdíl asi od poloviny řidičů, která je nazouvala např. dole na Ostravici, aby vůbec vyjela nahoru na přehradu. Mezi svátky jsem Beskydech dojel, kam jsem potřeboval, ze všeho jsem se vyhrabal, přestože spousta lidí měla řetězy i zimních gumách.
Kolega je má na Feldě a říkal, že jezdí na chatu do kopce bez problémů, zatímco další, který ho jel navšívit s Oktávkou a Barum Polaris, měl do stejného kopce problémy.
Musím se přiznat, že jsem debatu o Dunlopkách sledoval od začátku, kdy jsem je koupil a měl trochu obavy. Nicméně žádný z popisovaných problémů nenastal a já nemůžu říct na jejich adresu křivé slovo. Kdybych nebyl člověk veskrze racionální, použil bych superlativy.
Jiná otázka je proč máme tak odlišné zkušenosti. Jediné vysvětlení, které mě napadá je, že mé gumy letošní a tudíž novější a jiné.
Zdraví Alioth -
« Re: zimni pneu na Felici
Můžu ptvrdit pozitivní zkušenost s SLG 2 od Semperitu, jak už sem se vyjádřil v předchozím příspěvku.Já je mám v takovým uhozeným rozměru 165/65 R 14 (francouzi-CLIO), ale můžu říct, že mi to stačí. Na tom ledě to asi nebude dobrý bez hřebíků s žádnýma gumama. -
"-- skrytý --" 10.01.00 11:13
« Re: Pneumant na Octavii 1,6
No jo,ja jsem to cetl,spojeni Dunlop a Pneumant je zname.Ale ta znacka !!!V Belgii,Holandsku,Dansku mi u Oktavky(v nejlepsi vybave) pokyvali hlavou,auto ze je pekny,ale moc by ho nechteli(psal se rok 1997).
Spravne - pisu o prestizi znacky.Skodovce bude jeste dlouho trvat,nez se dostane vyse,auto(i kdyz vlastne VW) ma porad punc vychodniho bloku.Jinak se na to divaji odborne casopisy a jinak uzivatel.Jiste,pomalu se to meni,ale videl jsem,zazil jsem. -
« Ještě jednou DUNLOP Wintersport na Feldě...
Kdo si ještě pamatuje, jak jsem tady nechválil zimní Dunlopy na Felicii tak bych to ještě doplnil. Felicii ( Combi 1,3 ) jsem prodal i stěmi gumami ( měly 1 sezonu ) známému, který dělá u horské služby v Orlických horách. Včera jsem s ním mluvil a potvrdil mi totéž . Tam kde ostatní ještě normálně jezdí, on už musí dávat řetězy !!! Stejně jako jsem to musel já !!! Takové špičkové gumy ............ -
« Re: Pneumant na Octavii 1,6
Časy se mění. Dnes vlastní Pneumat Dunlop a dělají celkem povedené pneu. Četl jsem spoustu testů a letní Pneumat Tritec tam dopadly velice dobře (3. místo za Dunlop 9000 a Michelin Pilot). Jejich desény byly dost podopné Dunlopu. V zimních však dost zaostávají. Nejhorší v posledním Testu (převzato od Stiftung Warentest). -
« Bez nadpisu
Pořídil sem si Firestone Top grip za 1700 Kč.Protože nemám s čím srovnávat,mohu uvést pouze subjektivní dojmy.Byl sem s nimi v Krkonoších a jel sem s nimi i přes Českou Sibiř 26.prosince, když byla ta sibérie a jsem spokojený. Dokonce jsem jednu chvíli jel za offroadem a měl jsem dojem, že můžu jet rychleji. Každopádně můžu srovnat s letníma Continentalama, protože jsem s nimi zakusil sníh před přezutím a je to nebe a dudy. Dokonce mám i pocit, že jsou snad i tišší ty zimní.Je to snad tím, že ty Continentaly stojí za prd? Každopádně potvrzuji tvrzení, že i nejhorší zimní je lepší, než sebekvalitnější letní(v 95% případů). Mám je obutý na Cliu, takže jestli se k tomu někdo vyjádří, předem děkuji za příspěvek. AHOJ. -
"-- skrytý --" 31.12.99 11:39
« Re: Nejlepší jsou na ledu :-)
To Saab:mam vzdy radost,kdyz je nekdo s necim spokojeny.Moje reakce byla na radu volby pneu Nokian s absolutne neunosnym rozmerem 165x15.Na teto sirce a rafku 18 se jezdi Finska Rallye.Ovsem pneu se normalne koupit nedaji,jsou jen pro sport.Na index nosnosti se zapomina a bouchnout gumu na suche ceste(vetsina jizd v zime u nas) jsem uz videl dost.Jinak Finove vedi,co delaji,jezdil jsem tam na hrotech(to tam maji vsichni).Michelin Pilot taky neni k zahozeni(az na tu cenu) a diky EDS se mi jeste nikdy nestalo,ze bych nevyjel :-)) -
"-- skrytý --" 30.12.99 10:23
« Re: Octavia obutí
to hop: konečně jsem se dostal do garáže: takže Marangoni Meteo 165/70R13 79T M+S. Moje první zimní gumy na Feldě. !!Hodně!! vydržely, ale byl problém s řízením. Na suché cestě to táhlo do strany (geometrie to nebyla), na sněhu bezva gumy hrabalky. Jinak subj. dojem Firestone FW930 je lepší(ale jen o ten problém s řízením jinak trakce zhruba stejná)dokonce jsem si přečetl že by to měla být směs se silicou? čau LN. -
« Pneumant na Octavii 1,6
Jezdim ted na 15' zimnich Pneumantech tusim typu P+M (Dunlop Wintersport M2 s upravenym dezenem - distribuovany Dunlopem) a jsem s nima celkem spokojen. Nezklamaly ani o vanocich na horach. I cena je prijemnejsi. Mate s nima nekdo nejake zkusenosti? -
Saab 27.12.99 12:25
« Nejlepší jsou na ledu :-)
to HonzaP: pokud máš index 91, tak musíš použít širší a větší pneu.
Dneska jsem Nokiany otestoval na ledu a jsou super. Všechny auta se dneska ráno snažila marně vyjet do práce, ale moje Nokiany vyjeli bez problému. Většinou taky měli letní :-) Ale vytahoval jsem dneska jednoho se zimními Michelinkami :-) Jinak v pohodě drží směr, i brždění a akcelerace byli OK. Pak jsem zaparkoval na parkovišti (silně namrzlém) a taky bez problémů, alespoň dokud jsem nevystoupil a nepoznal led zblízka :-) Kdyby Nokiany byli i boty, tak si je koupím :-) -
« TAK UŽ NASNĚŽILO :-)))) Tak jak to jede ??
Tak už se to dá pomalu hodnotit ?? Já musím říct, že se mi na zimních gumách tak o 0,5 l zvýšila spotřeba, gumy hlavně na mokru trochu sviští, valivý odpor je znatelně vyšší při dojíždění s vyřazenou rychlostí...... už aby bylo léto :-)))) Na sněhu to zatím bylo docela dobrý, na ledě to ale klouže tak jak tak ...... ( Pirelli Asimetrico ) -
"-- skrytý --" 23.12.99 07:47
« Re: Octavia obutí
No ja nevim,teorie je neco jineho a praxe taky.U Nokianu momentalne nedodavaji nic s indexem nosnosti v rozmeru 165x13,175x14 apod.Vsechno je pod 88 a jeste tridy Q.Muzu se smirit s rychlosti 160 km/hod,ale nezlobte se,pokud mam jezdit bezne na plastich s indexem nosnosti 91,tak to tam neni pro srandu.Jen pro zajimavost u TDI 66 kW by to znamenalo zmenu dovolene nosnosti 55 kg na 1 kolo!! Rozdil mezi 88 a predepsanymi 91 je presne 55 kg.Kdo vi,jak ma diesel tezky cumak,asi mi da zapravdu,ze tech 110 kg tam bude zatracene znat.
Nesudme podle finskych rallye jezdcu,to je jina sorta ridicu i pneumatik.Na Http://www.nokian.cz jsou podrobnosti. -
-
« Re: Octavia obutí
to: Novak
Jaký si měl ty Marangoni? Já mám METEO ESC 185/65-14. Zatím dobrý, ale na sněhu jsem jeątě nebyl. Jediný kde klouľou jsou omrzlý dlaľky, ale neznám gumu která ne ;-) Kdyľ je porovnáą s těma Firestone, jak na tom jsou? Já jsem vybíral právě mezi Firestone a Marangoni a nakonec jsem zvolil ty Marangoni. -
"-- skrytý --" 20.12.99 11:02
« Re: Octavia obutí
pánové díky. Na svojí Feldě jsem jezdil v zimě Marangoni (hodně vydrží ale řízení táhlo do boku a geometrí to nebylo), Teď Firestone (myslím 930) a ta je zatím super. Ještě dotaz, ty ráfky raději orig. nebo lze koupit něco levnějšího a přitom bezpečného(kvalitního)? čau LN -
« Re: Octavia obutí
Ráfky stojí kolem tisícovky, puklice skoro taky :-(((( myslím ty originál, ale dají se koupit i noname za asi 400 celá sada. Na to , že se údajně dost kradou a nebo se dají ztratit, tak to stačí. Gumy na 4x4 nemají asi žádné zvláštní požadavky, ale nejvíc záleží na tom, kam s tím budeš jezdit. Ale protože je 4x4 spíš určena na náročnější terény, volil bych asi nějaký hrubší vzorek, aby to jelo třeba i v rozbahněných terénech..... -
"-- skrytý --" 20.12.99 09:14
« Re: Octavia obutí
Ja jsem se uz tady priznal,ze trpim na Micheliny.Ted mam na Octavce Piloty a v rozmeru 195/65 na patnactkach je to nejuzssi rozmer.Pujcili mi nejaky gumy na 50 profilu,ale to bych utrh spoiler nebo jeste neco horsiho.
Uz jsem prvni letosni podzimni kalamitu zvladl,jezdi velmi slusne,ABS+EDS funguje.
Jo cena.Ctyri gumy,cryri disky plus ty zatracene puklice 19.800 Kc.To jde.Kdybych mel Feldu,tak koupim Micheliny za 1900 Kc(bez dane)i pro ni. -
"-- skrytý --" 20.12.99 08:44
« Octavia obutí
Pánové poraďte nejaké slušné obutí na Octavku (4x4). Už jsem se po něčem díval, ale všechny pneu mají na můj vkus strašně široké. Na můj dotaz zdali jsou i užší 15" mi prodejce řekl, že čím širší tím lepší (COž JE PRO ZIMU HOVADINA). Asi bych bral "Mišelinky". (auto budu mít v lednu, do té doby musím něco vybrat, jo a kolik stojí ocel. ráfek?).dík čau LN. -
« Matador MP55 Plus - zkouška
Tak jsem zkoušel "výjezdnost" v asi 8 cm hlubokém sněhu, kde podkladem byly kostky. Kopec měl odhadem tak 20-25°. Nijak jsem to nerozjížděl (jel jsem cca 20 km/h), protože ten kopec je ze zatáčky, takže před ním není moc místa a vyjel jsem asi 60m a dál už to nešlo, protože se to prohrabalo na tom prašanu až na ty zledovatělý kostky. Pak taky "slalom" na zledovatělým asfaltu (byly na tom takové ty ledové "bobky") a šlo to bez smyků cca 50tkou. Tak mi přijdou kupodivu docela slušný. -
« Re: dusík
Pokud jsem četl reklamní prospekt na Secur pneu (dusík), tak je tam uvedeno, že hlavní výhodou je, že jde o čistou směs bez příměsí olejů (huštěním z kompresorů), která je za vyšších teplot hořlavá a poškozuje pneumatiku. Pokud jde o výkyvy tlaku, tak ty jsou způsobeny právě zahořením olejů ve směsi. -
« Re: dusík
TO: GAN - Napsals, jak je to sqělá směs plynů a F1 a letadla s tím plněj svý gumy. Pokud teda o tý "zázračný" směsi něco víš, tak to napiš. Všichni se rádi poučíme! (A pokud nevíš, tak se ...) U tý F1 bych sem řek, že to klidně může bejt i reklamní tah - prachy od takhle nalákanejch spotřebitelů jim to bohatě zaplatěj! A u těch leteckejch společností můžou naopak mít extra nějakou jinou směs, která je zároveň hasicí... Takže otevři studnici svých znalostí! -
« Kormoran
Je to sila, kdyz uz i Michelin se propujci k takovymu humusu jako je kormoran. Ale holt vychodni trh to schrousta a oni se napakujou.
Dnes jde jenom o prachy!!!
Stejnej humus je i DEBICA!!!!
Proti tomu musim rict ze OR54 i OR60 od Barumu
sou za ty prachy super. -
« Re: dusík
Oni v té formuli 1 (a nejenom tam) jsou úplní magoři - jezdí na dusíkatých směsích jen tak a ještě jim to tahá peníze z kapsy. K výčtu "hlupáků" nutno přiřadit i všechny letecké společnosti, které přímo předepisují, čím je dovoleno hustit pneumatiky. Prostě mě štve, když někdo káže bludy a ještě je kdáká do světa.
Kdyby ta dusíková směs prodloužila životnost pneu jen o 1%, tak se to vyplatí - jenže ona ji prodlouží o 10% a víc!!! Pochopitelně, že výrobci gum o dusíkových směsích mluví neradi. -
« Re: dusík
Mě právě říkali, ľe ten "dusík" jak tady tomu říkáte je nějaká patentovaná směs plynů s velkým obsahem dusíku a ľe hlavní výhodou je minimální teplotní roztaľnost - z čehoľ vyplývají výhody jako niľąí opotřebení a lepąí jízdní vlastnosti. Jak jsem slyąel, tak prodávám. Osobně si myslím ľe je to od obojího trochu - moľná to má něco do sebe ale zároveň je to pumpa na peníze.
P.S. NOKIAN HAKKAPELIITTA NRW-má ešte niekto s nimi skúsenosti??????
Viem vypadá to ,ako že "Každá líška si svoj chvost chváli".