Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: LETNÍ GUMY !!!!
To AlesK: GY Eagle F1 jsou urcite super. Ale kdyz jsem vybiral, tak uz jsem podruhe dal prednost Dunlopu SP Sport 9000. S tim mam jen ty nejlepsi zkusenosti (kolega si je taky moc pochvaluje). Na Eaglech F1 jsem ale nikdy nejel, takze nemuzu srovnavat. -
« Jake pneu.
Poradte me prosim jaky koupit letni/univerzalni pneu. V technicaku mam 175/70 R 14 84T, podle specifikaci muzu mit az 195/60 R14 85T. Ted tam mam 185/65/R 14. Mam velkou limusinu, 1,5 tuny.. to auto neni sportak, jezdim nadprumerne slusne (zadny dvere napred), takze nepotrebuji zadny drahy svine na 220 km/h. Nejlepe jestli nevite o nejake vyprodeji pneu v Brne...penez moc nemam. -
« Čo doporučujete? Conti vs Michel
Vymieňam na Almere disky 13 /Yokohama 625 GT/ za 14´ a nie som ochotný dať za pneu viac ako 4000.
Pôvodne som chcel nové Conti - nepamätám si označenie, nejaký bio vzor. Žiaľ, budú v predaji až v lete. Na nete som si našiel víťaza testu sommerfeifen /AMS či čo/ - Conti CP, ale oni mi odporúčali Michelin XT2. Tie sú však o cca 500 Sk na kus drahšie /3900/. Oplatí sa do nich vraziť, - ževraj majú o 1/3 vyšší km výkon(?) - sú ozaj o toľko lepšie, alebo máte nejaký iný tip na inú značku? Na Conti som už počul všeličo - ale to išlo asi o lacnejšie verzie, nie? Ja som bol s nimi na Felde 1,6 max spokojný, tam ma viac osrali Dunlopy.
Suma sumarum: V pondelok by som už rád zimáče vyzul, ale čo obuť?
Gracias -
« Re: Michelin - poraďte
to: HonzaP - diky za odpoved, neco jsem si k tomu nasel na webu Michelin, jeste bych se zeptal, jestli se to hodi takto kombinovat, predni nahon Michelin ENERGY, zadni pak MXT, ja myslim ze to nicemu nevadi, desen maji v zasade shodny. Na zimu to samozrejme vubec neni, ale jde mi o leto.
-
« Re: EDS...
Pre tych, co neveria, ze EDS ma zmysel - moja vlastna skusenost - len uryvok z uz inho prispevku :
...Mimochodm, mam na aute EDS a prave cez vikend som s uspokojenim (trosku sebecky, vsak)sledoval, ako auta bez EDS boli odkazane na vedro s pieskom, aby sa dostali cez jeden dost strmy kopcek s ostrovcekmi s ladom, zatial co ja som sa tam pohol prakticky bez problemov (okrem charakterickeho EDS-zvuku). Caute.
-
"-- skrytý --" 01.02.00 04:42
« Re: Michelin - poraďte
Michelin Energy a Michelin MTX event. jeste 3A jsou letni gumy.Trakce A znamena,ze nemaji smerovy dezen,tudiz nezalezi na smyslu otaceni.Temperature B je oznaceni pro USA,kde znamena (ve stupnich Celsia) od 0 a vyse.Montaz na napravy by asi byla celkem jedno,stejne to neni moc vhodne. -
« Re: EDS...
To DIMM: Áno ,porozumel som tomu ako to ten EDS funguje.Ale aj tak nerozumiem ako pri tom prepínaní náhonu v diferáku t.j. pribrzďovaní jednotlivých kôl ten EDS vie ,že to kolo na ,ktoré prepína záber je práve na povrchu neklzkom veď je len málo pravdepodobné ,že idem v zime po klzkom povrchu len s jedným kolom (cesta je rovnomerne zasnežená alebo prehrnutá ,nie?????)
a navyše pri prudkom prenesení výkonu (trakčnej sily) na druhé kolo môže práve vtedy toto kolo preklznúť aspoň prvý krát a to je koniec potom už záber je ťažko obnoviť. Ja síce EDS mám ,ale teoreticky veľkosť jeho prínosu zpochybňujem práve preto ,ako som tu napísal.A nemám ani nejaké kladné skúsenosti s týmto systémom po najazdení takmer 35 000km ale ani zároveň nemá žiadne negatívne vplyvy na jazdu je tam proste len tak.....
Možno sa to však všetko zmení ,lebo asi 33 000km som najazdil s letnými pneu (aj minulú zimu) a teraz som prezul na zimné. A tie letné nie sú dobré na snehu a ľade ani keby som mal 4x4.Tak budem ďalej jazdiť a ak mi to pomôže ,čo i len raz tak sa tuná mile rád EDS-u ospravedlním a "Sundám klobouk před tým fíglem"-ako s u Vás vraví,ale neviem či som to dobre gramaticky napísal. Tak čau aisto sa ešte k EDS-u ozvem. -
« Re: EDS...
Uz jsem to sem jednou psal - EDS u Octavie funguje do rychlosti 40 km/h. Je to napsany primo v navodu k obsluze. Jinak muzu se pripojit k pozitivnim zkusenostem s timhle "udelatkem". Zatim ani v lonske ani v letosni zime jsem se nikde nezahrabal a nemusel jsem pouzit retezy. Ono to taky trochu bude pneumatikama (Conti WinterContact TS770). -
« EDS...
Do jaké rychlosti funguje jsem zatím nikde nenašel, ale určitě to nejsou 4 km/h . Spíš si myslím , že je to dáno prostým rozdílem rychlostí jednotlivých kol. To znamená, že když stojím a jedno kolo prokluzuje " jakoby " rychlostí třeba 30 km/h, pak se to uvede do činnosti. Potom by bylo jasné, že když už jedeš třeba 50km/h, pak by to protáčení toho druhého kola muselo být na úrovni 80 km/h. atd. Jinými slovy : čím rychleji už jedeš, tak tím je menší pravděpodobnost toho, že to zabere. Alespoň tak si to představuju já..... Jinak je to opravdu založeno na principu přibržďování toho protáčejícího se kola, rozdíly měří čidla od ABS. Ovšem díky principu fungování diferenciálu je výsledným efektem přenos trakční síly na druhé kolo, které ještě prokluzovat nemusí - což je vpodstatě uzávěrka diferenciálu. Vypnout by se to asi dalo vypnutím ABS. Ale já jsem s tím zatím spokojen, při současných sněhových podmínkách jsem tak už několikrát " vypochodoval " ze závějí. Zabírá střídavě pravé nebo levé...... -
« Michelin - poraďte
Zdravím všechny pneumatikáře. Prosím o radu. O jaký typ pneu (letní, celoroční) jde: 1) Michelin Energy, Radial XSE, 2) Michelin MTX. U obou typů je navíc uvedeno "traction A" a "temperature B". Taky by mě zajímalo jestli je vhodné je kombinovat (2+2 ks) a který typ nasadit na přední poháněnou nápravu. Pro doplnění jedná se o starší gumy (r.v. asi 1995), rozměr je 145/70R13, 71T. Díky za radu. -
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
To Dim: Nevieš do akej rýchlosti EDS účinkuje ??? Pri nejakej rýclosti sa EDS automaticky vypne a jednoducho neúčinkuje. Z kuloárnych rečí mám informáciu ,že by to malo byť 40 km/hod (iný zase tvrdia že 4km/hod). Ako to EDS vôbec funguje??? Hádam to nie je ozajstná elektronická uzávierka diferáku??? Skôr sa mi pozdáva tá informácia o tom pribrzďovaní prekĺzujúceho sa kola klasickými brzdami (preklz kola zistí zo snímačov ABS,to vysvetľuje aj to ,že EDS bez ABS sa nemontuje).ale to potom nemá nič spoločné s nápisom v návode na obsluhu "Elektronická uzávierka diferenciálu". Ešte som to poriadne nepreskúšal ,ale že by to bolo tak účinné???? Neviem. Občas EDS zavrčí i mne ale tá moja nevera k nemu plynie z nepreskúšanosti EDS sa nedá vypnúť tak ako ho preskúšam keď nemôžem ten kopec prejsť s EDS a bez EDS. -
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
Mě se EDS líbí, vyjel jsem v sobotu docela vysoko na lyže ( Armaturka v Beskydech, kdo to znáte ) bez řetězů ale hlavně bez jakýchkoliv problémů nebo prokluzů, sem tam si to EDS v těch úsecích kde jsem jel na jedničku zachrochtalo, ale jinak vklidu........ -
Saab 24.01.00 07:54
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
Tak jsem napsal e-mail do Pneurevue ohleně toho rozměru 165 R13. Tam by to měli vědět přesně. Takže až se ozvou, tak napíšu výsledek.
to mako747: jak často jezíš na kole ? Protože Nokiany jsou i pneu na jízdní kola !! A mají i zimní gumy a jeden zimní typ se dokonce jmenuje taky Hakkapeliitta !!! Všechny zimní mají s hřebíkama. Informace jsou na [odkaz] . -
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
Dlhý príspevok som síce napísal ,to je pekné. Ale keby som si to po sebe bol aspoň prečítal a opravil tie preklepy,tak by som urobil lepšie. Takže sorry a to ,čo nerozumiete tak si domyslite.
P.S. NOKIAN HAKKAPELIITTA NRW-má ešte niekto s nimi skúsenosti??????
Viem vypadá to ,ako že "Každá líška si svoj chvost chváli". -
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
To ladaH: jedna pneu Nokian Hakkareliita stojí na slovensku 3980Sk.To je dobré ,čo?? Takto sa na Slovensku blížime do EU,To snáď nie je ani možné naftu kúpiš za cca 30Sk ,žiadny Seta diesel napr. u OMV neexistuje ,ako v iných rubrikách píšu Vaši kolegovia a benzín stojí cca 31-32 Sk bohovský rozdiel to sa skoro ani neoplatí jazdiť diesel.No darmo mýslím že skôr ako sa dostaneme do EU bude ani neviem čo,....
To Saab: na tých Nokianoch mám už najazdených cca 1500km a sú asi ozaj "sehr gut" len škoda ,že nemám najazdený ani kilometer na iných npr.Matador (nad ktorými som silne dumal,veď sú slovenské a celkom sa mi páčili nakoniec keď som ich kúpilsom aj ľutoval ,že som nekúpiltie Matadory),Michelin Y lamely má to nejeký význam za tie prachy hm.. neviem ,Dunlop (Winter Sport tuším M2???) na tie ma jeden chlapík v Nitre silne prehováral,ale čo sa mi nepáčilo tak to bolo to že mali tie drážky (niečo ako Y lamely)narezané len asi tak 1-2mm a to sa zjazdí a potom čo??? Prudko klesá ich záberový efekt.Inak to tak vypadalo pokým ich nezjazdíš celkom fajn.Nakoniec sa ten chlapík ,čo ma tak na ne prehováral priznal a povedal "no tak keď ich zjazdíš tak ich nakoniec dojazdíš ,ako letné pneu. Tak ďakujem pekne keď mám pneu so silica zmesou t.j. mäkké zjaddiť v lete -rýchle opotrebenie ,veď tá zmes je mäkká už v zime a čo vlete na rozpálenom asfalte na 50 stupňov Celzia.A nakoniec oveľa väčší valivý odpor ,samozrejme väčšia spotreba paliva.
No ale toto berte ,len ako moje hlboko naštudované teoretické drísty.Ešte raz nejazdil som iné pneu ako Nokian Hakkapeliitta NRW,(no samozrejme okrem letných Conti ,čo sú originál na Octávii no a keď to mám porovnať tak na tých Conti sa cítil,ako na korčuliach).Len aby som si teraz vždy uvedomil keď si presadnem do iného auta že tam mám aspoň nejaké zimné pneu ,lebo inak ma zbierajú niekde v priekope
To Dimm: asi máš Oct. s ABS a EDS já taktiež aké máš z toho EDS pociti pomáha to???? Ten ABS je celkom fajn.Ja smín v pohode zisťujem ,či som na ľade ci nie jemne stlačím brzdu a ak ma chztí ABS tak viem ,že som na ľade. Z toho EDS mám zmiešané pocity neviem či to vô bec pomáha nedá sa to vypnúť a tak to ťažko porovnávať.Asi sa prihlásim za novinára ,veď mi to celkom dobre ide .Takýto dlhý príspevok sa mi ešte nepodarilo napísať.Tak zostatok na budúce. -
« Re: 70 alebo 80 ????
... aby som upresnil o co mi ide. Kolega prave kupil snehove retaze RAZANT ( od ceskeho vyr. RAZAT). Na obale je uvedene, ze su vhodne pre rozmery 165/70R13, 175/65R13, 185/60R13 a 195/55R13. Skusali sme ich najskor na Barum 165/70R13 a tam boli hrozne velke. Potom sme ich vyskusali na MP 165R13, tam sedeli uplne v pohode a nakoniec este na rezerve kolegovej S105, ktorej vyrobcu sa nam nepodarilo zistit, no rozmery boli 165SR13 a na nu sme ich nedostali vobec. Takze, ako to vlastne je? -
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
I když jsem je nekoupil, myslím že je to na sníh a led jednička. Otázka je co na ostatních zimních cestách - promrzlý nebo mokrý asfalt ...Já to nevím, spíš mám pocit , že každá guma je lepší v něčem jiném, ideál asi není, všichni se snaží najít nějaký kompromis. NOKIAN je z oblasti téměř věčného sněhu, takže je jasné, kam to asi směřujou. V našich podmínkách se většinou jezdí i v zimě na mokrém nebo suchém, takže si myslím, že NOKIAN bude mít asi trošku větší opotřebení. Nicméně PIRELLI Asimetrico, které mám, zatím můžu jenom pochválit. Ve spojení s EDS a ABS už sníh ani moc nevnímám :-))) -
Saab 21.01.00 10:17
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
Já je mám (zatím najeto 6.000 km) a jsem s nima velmi spokojen. Drží super i na ledu a už jsem vytahoval i jednoho co měl zimní Michelinky. Dokonce uvažuji, že až mi doslouží letní, tak si koupím letní Nokiany. Když je srovnám např. s Matadorkama, tak mi ty Matadorky připomínají víc letní než zimní, protože Nokiany jsou ve všech ohledech mnohem lepší. Dále jsou lepší než Michelinky, ale 3 roky zpět a na jiném autě, takže to srovnání není zrovna moc objektivní. Jinak velmi dobrou vlastností Nokianů má být i dlouhá životnost, ale to zatím nemůžu posoudit. -
« Nokian Hakkapeliita NRW
Kúpil som nové zimné pneu NOKIAN Hakkepeliitta NRW 195/65 R15 91H na Octáviu 1,9TDI/81kW pozná niekto tuná tieto pneu. Veľmi mi ich chválili tak som sa nechal zlákať na ich kúpu.A pretože nemám s inými zimnými pneu žiadne skúsenosti tak neviem či som urobil dobre? Mne sa zatial javia veľmi dobre držia stopu ,majú aj dobú trakciu (záber).Takže prosím i o názory Vás ,ktorý máte väčšie skúsenosti a aj viacej najazdených km.Ja som na nich najazdil asi 1500-2000 km a zatial ,ako som povedl super,ale mán nie veľa skúseností.
Tak Dík a Čau. -
« Re: Protektory
Ten samý rozměr mám taky na Sieře. Zkušenosti se Zambelli celkem dobré. Na to, že to jsou protektory, tak relativně tiché (ve srovnání s Pirelli P6000), jízdní vlatnosti taky. Hlavně oceněji životnost. Mám již na nich najeto 36 tis. km (celoročně) a zůstává vzorek 4 mm. Cenově jsou sice dražší (v roce 1995 stály cca 1.100) než domácí protektory (Krnov 600, jiní cca 900), ale mají daleko vyšší kvalitu zpracování. Kupoval jsem je přímo v sídle české filiálky v Rosicích u Brna. -
« Maragoni atd.
Viděl jsem jejich stránky na www a na protektory mají celkem bohatý výběr desénů a profilů. Mám zkušenosti s italskými protektory jiné značky Zambelli s desénem Michelin M+S, po ujetých 35 tis. km vzorek 4 mm, což je myslím solidní výkon, hlučnost nižší než u letních Pirelli P6000. -
« Re: Pneumant na Octavii 1,6
Už drhú zimu jazdím na Pneumant a zatial nemal som žiadne problémy, mám ich na Felicii Combi 1,9D .Solidné pneumatiky za solidné peniaze. Dokonca mám známeho ktorý ich mal na Peugeote 605 a tiež si nesťažoval.
- a Marangony Meteo ked dobre viem to sú talianske protektory. Podla mňa na to, že to sú protektory docela ujdú ale nie za tie peniaze a konec koncom na bežné autá na bežnú prevádzku, k našim klimatickým podmienkam bohate stacia aj Barumky ... -
« Re: Ještě jednou DUNLOP Wintersport na Feldě...
Zaslechl jsem cosi, jako ze od r.1999 maji Dunlopy
W.S. M2 primes siliky. Takze mozna predtim jeste
nemeli. To muze byt ten podstatny rozdil.
Mam je nove na Felde 1.6 kratke. Na zahradu jedu po polni ceste do kopce. Nyni je tam zledovately snih az led. Vyjel jsem bez problemu. Jeste jsem
se s nimi nesklouzl. Kdyz ostatni jedou na naledi krokem, kolikrat se divim proc. Me to fakt sedi. -
« Re: Ještě jednou DUNLOP Wintersport na Feldě...
V servisu při přezutí ve značkovém servisu (Michelin) je nahustili na 2,1kPa. Musím se přiznat, že jsem je zkontroloval až po šesti týdnech a měly 2,05kPa. Takže velice slušně drží.
Nyní jsou to více než dva měsíce a ještě jsem je nepřifoukával.
Já je mám na krátkém Favoritu, takže přece jen jeden rozdíl jsme našli.
CO se týká záběru na sněhu problém zatím nezažil. A to jsem vícekrát zajel i do hlubšího sněhu. Můj subjektivní dojem byl, že jsem vystřelil, jak raketa.
Příští týden pojedu do Jeseníků, takže bude další možnost otestovat gumy. Pak napíšu, jestli náhodou DIM neměl přece jen pravdu :))
Zdraví Alioth -
« Re: Ještě jednou DUNLOP Wintersport na Feldě...
Tak zlé to se mnou ještě není :-)))) Já už fakt nevím .....Gumy nejsou protektor a byly kupované u oficiálního prodejce a to v roce 1998 na podzim. Na kolik je hustíte ?? Ale stejný problém má i nový majitel !!! Ale ten je přezouval, takže je musel znovu měřit. Já jsem je měl na kombíku. Že by jiné rozložení hmotnosti a lehčí přední náprava dělaly tak velké rozdíly ?? Já jsem si¨nestěžoval na suchu a na mokru ani při brždění, ale speciálně při záběru na sněhu . A opačně jsem je taky neměl :-)))) -
« Re: Ještě jednou DUNLOP Wintersport na Feldě...
Myslím,že opravdu problémem je rok výroby pneumatik.Já jsem je taky koupil na podzim 99 a
testoval je na sněhu,břečce,náledí a také s velmi
dobrými výsledky!Jenom nevím proč kolega DIM podléhá panice a tyto pneu přímo nesnáší.Možná
byl podveden a jeho pneuservis mu nadělil mémě
povedené protektory tohoto typu a díky optice
přehlédl nápis protektor a zaplatil jako za nové!
-
« Re: Ještě jednou DUNLOP Wintersport na Feldě...
Ahoj všichni,
nevím, jestli se bavíme stejných gumách, ale já tyto zkušenosti nepotvrdím. Koupil jsem na podzim v akci (4 za cenu 3) Dunlop WinterSport M2 na Favorita (165/70 R13). Během dvou měsíců jsem je měl možnost otestovat téměř na všem (sucho, voda, sníh i led) a jsou v pohodě. Řetězy jsem nepotřeboval ani jednou, na rozdíl asi od poloviny řidičů, která je nazouvala např. dole na Ostravici, aby vůbec vyjela nahoru na přehradu. Mezi svátky jsem Beskydech dojel, kam jsem potřeboval, ze všeho jsem se vyhrabal, přestože spousta lidí měla řetězy i zimních gumách.
Kolega je má na Feldě a říkal, že jezdí na chatu do kopce bez problémů, zatímco další, který ho jel navšívit s Oktávkou a Barum Polaris, měl do stejného kopce problémy.
Musím se přiznat, že jsem debatu o Dunlopkách sledoval od začátku, kdy jsem je koupil a měl trochu obavy. Nicméně žádný z popisovaných problémů nenastal a já nemůžu říct na jejich adresu křivé slovo. Kdybych nebyl člověk veskrze racionální, použil bych superlativy.
Jiná otázka je proč máme tak odlišné zkušenosti. Jediné vysvětlení, které mě napadá je, že mé gumy letošní a tudíž novější a jiné.
Zdraví Alioth -
« Re: zimni pneu na Felici
Můžu ptvrdit pozitivní zkušenost s SLG 2 od Semperitu, jak už sem se vyjádřil v předchozím příspěvku.Já je mám v takovým uhozeným rozměru 165/65 R 14 (francouzi-CLIO), ale můžu říct, že mi to stačí. Na tom ledě to asi nebude dobrý bez hřebíků s žádnýma gumama. -
"-- skrytý --" 10.01.00 11:13
« Re: Pneumant na Octavii 1,6
No jo,ja jsem to cetl,spojeni Dunlop a Pneumant je zname.Ale ta znacka !!!V Belgii,Holandsku,Dansku mi u Oktavky(v nejlepsi vybave) pokyvali hlavou,auto ze je pekny,ale moc by ho nechteli(psal se rok 1997).
Spravne - pisu o prestizi znacky.Skodovce bude jeste dlouho trvat,nez se dostane vyse,auto(i kdyz vlastne VW) ma porad punc vychodniho bloku.Jinak se na to divaji odborne casopisy a jinak uzivatel.Jiste,pomalu se to meni,ale videl jsem,zazil jsem. -
« Ještě jednou DUNLOP Wintersport na Feldě...
Kdo si ještě pamatuje, jak jsem tady nechválil zimní Dunlopy na Felicii tak bych to ještě doplnil. Felicii ( Combi 1,3 ) jsem prodal i stěmi gumami ( měly 1 sezonu ) známému, který dělá u horské služby v Orlických horách. Včera jsem s ním mluvil a potvrdil mi totéž . Tam kde ostatní ještě normálně jezdí, on už musí dávat řetězy !!! Stejně jako jsem to musel já !!! Takové špičkové gumy ............ -
« Re: Pneumant na Octavii 1,6
Časy se mění. Dnes vlastní Pneumat Dunlop a dělají celkem povedené pneu. Četl jsem spoustu testů a letní Pneumat Tritec tam dopadly velice dobře (3. místo za Dunlop 9000 a Michelin Pilot). Jejich desény byly dost podopné Dunlopu. V zimních však dost zaostávají. Nejhorší v posledním Testu (převzato od Stiftung Warentest). -
« Bez nadpisu
Pořídil sem si Firestone Top grip za 1700 Kč.Protože nemám s čím srovnávat,mohu uvést pouze subjektivní dojmy.Byl sem s nimi v Krkonoších a jel sem s nimi i přes Českou Sibiř 26.prosince, když byla ta sibérie a jsem spokojený. Dokonce jsem jednu chvíli jel za offroadem a měl jsem dojem, že můžu jet rychleji. Každopádně můžu srovnat s letníma Continentalama, protože jsem s nimi zakusil sníh před přezutím a je to nebe a dudy. Dokonce mám i pocit, že jsou snad i tišší ty zimní.Je to snad tím, že ty Continentaly stojí za prd? Každopádně potvrzuji tvrzení, že i nejhorší zimní je lepší, než sebekvalitnější letní(v 95% případů). Mám je obutý na Cliu, takže jestli se k tomu někdo vyjádří, předem děkuji za příspěvek. AHOJ.