Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Běžnej provoz
Jsem běžnej řidič, nemám na autě pneu 205/17, nebo větší rozměr. Nejezdím běžně řízeným smykem. Takže nemůžu přispět v tomhle směru, ale můžu sdělit moje zkušenosti, snad někomu budou dobrý.Budu psát jenom o pneu, na kterejch sem najezdil dost a dost.
1. letní pneu: Firestone 155/70/R13 - na suchu nic moc, na mokru dost špatný. Dobrý na spotřebu. Pak mám ještě větší zkušenosti s GoodYear ten samej rozměr. TY byly lepší, na suchu i vodě. Lidi tvrdili, že jsou na vodě špatný, já problémy neměl. Zase byli trochu horší na spotřebu. Z těch dvou doporučuju GoodYear.
2. zimní: jezdím na Barum OR54 a nemůžu si stěžovat. Mají dost slušný vlastnosti hlavně na mokru. Na suchu se chovají standartně, neplavou, dobře drží stopu i ve 160 km/h. Problémy začínají po překročení týhle rychlosti. Na sněhu a břečce si je chválím, húř sice drží do stran, ale to se dá stylem jízdy někdy i využít. Mají hodně slušej záběr. Snad slabina je na ledu, to by se mohli chovat líp. Ale na naše podmínky a hlavně na jejich cenu jenom doporučuju.
Pak mám ještě zkušenosti s Pirreli a Dunlop, tak když by měl někdo zájem......napíšu víc.
Pak mám ještě dotaz. Na příští zimu budu kupovat něco v rozměru 195/?/R16. Dost se tady doporučujou Nokiany. Nebojím se jich, jen mám z nich dojem, že jsou šitý spíš na tvrdší podmínky, než máme u nás. Na sněhu ,vodě a ledu budou zřejmě super, ale jak jsou na tom na suchu v rychlostech kolem 190 km/h? Budu rád i za jiný zkušenosti, má někdo co doporučit v tomhle rozměru. Předem díky. -
« Re: na zimu POLARIS
Polaris vychází stabilně jako špatná pneu. Sami kluci z Barumu (Manageři i technologové sice na Polarisech jezdí, ale ouha, směs mají z ContiTS790. Takže polarisy dělají reklamu a přitom drží jak blázen. Největší nevýhodou je totiž ta směs. Na sněhu ujdou, ale na mokru nestíhají. -
« Protektory
Na rozdil v oznaceni mezi protektory a novym gumami jsem prave chtel narazit. Proste mi pripada, ze na protektorech neni jasny zadny znak, ktery by rekl: toto je protektor. Dokonce ani v clancich o protektorech jsem nenarazil na zadnou moznost rozliseni v oznaceni mezi protektorem a novou gumou. -
« Protektory - Renova
Všude, kde najdete na pneumatice nápis Renova, tak je to na 100% protektor, protože Renova je firma, která se zabývá pouze protektorováním pneumatik. Jinak používám protektory jako zimáky - 195/65 R 15, stály na podzim asi 1300,- a nemůžu říct proti nim jediný křivý slovo. Jsou to ňáký německý a jsou celoplášťový. Nezasvěcený vůbec ani nepozná, že to jsou protektory. Jinak ohledně toho prořezávání: nejde prořezávat každá guma stejně, některý jdou proříznout bez problému i 4 mm do hloubky a některý ani 1 mm. Obecně mi jdou nejlíp prořezávat Micheliny a Firestonky. Nejhloubějš jdou ale prořezávat gumy z Avie a z dodávek. -
Saab 01.08.00 11:10
« Re: Protektory pro trídu V- do 240km/h
Pokud sháníš levné letní pneu, tak ti doporučuji využít akce v Renocaru. Já se teď taky rozhoduji jestli mám koupit 185/60 R14 82H GoodYear Ventura za 2.012,- s DPH nebo Pirelli 3000 185/60 R14 82T za 2.064,- s DPH. Jinak mají tam i se stejným rozměrem i Savy za 1.383,- s DPH nebo Debica za 1.684,- s DPH, ale těmto značkám tak moc nevěřím ikdyž na běžné použití by mohli stačit, ale kvalita je kvalita :-) -
Saab 01.08.00 10:04
« Re: Protektory pro trídu V- do 240km/h
Tak ony jsou Renovy protektory ? Já jsem cca před rokem koupil ojetou Corollu a ta je obuta do pneu Renova. A můžu o nich říct jen jedno, jsou to italský zmetky (Made in Italy), protože jsou neuvěřitelně hlučné a nestojí za moc. Nedoporučuji, mám na nich najeto cca 8.000 km. Když končila zima a teploty se rychle vyhoupli k 20 stupňům, tak jsem přešel zpátky ze zimních Nokianů zpět na ty Renovy a při těch 20 stupních byli Renovy cca 3x hlučnější než zimní Nokiany !!! A to jsou údajně při těchto teplotách hlučnější zimní :-) -
« Re: Protektory pro trídu V- do 240km/h
Protektory bych koupil akorat na auto, ktere chci za chvili prodat... Renova, to je myslim Brno. Myslis, ze takove prorezavacky jsou i v jinych dilnach ? Jsem z Ostravska. Kolik takove prorezani stoji a do jake hloubky se provadi ? Jak se da jinak poznat protektor od nove gumy ? Myslim tim poznat na aute. Da se to vubec poznat ? -
« Hloubka dezénu
Hloubku dezénu upravuju pomocí prořezávání vzorku více do hloubky. Asi před 2 lety jsem pro naši dílničku tuhle prořezávačku zakoupil a už málokdo z mejch známejch jezdí na neprořezanejch gumách. Zatím nikomu žádná nebouchla a finanční úspora je značná. Kupříkladu já mám na svým Bavoráku gumy 220 VR 390 a taková guma stojí nová 8.000,- Na prořezaný gumě se dá bez problému ještě 20 tis. km ujet. Už jsem sjezdil několik sad prořezanejch gum a zatím jen chválím. Samozřejmně, že to nemůžu doporučit pro sporťáky nebo rychlý auta, to bych měl strach, ale na naše starý dieseláky.....? -
« Re: Re: RadeG
Jenže já tam "závodní plyn" mám až od včerejška, neboť jsem původní RE-010 dodělal na mosteckým autodromu. Koupil jsem S-02. Auto je o trošku tvrdší. Dostal jsem na ně za platbu v hotovosti 20% slevu a vyšly tak na 6000/kus, což je velmi dobrá cena. Rozměr jsem zachoval 205/50ZR16. -
« Re:
No, takova Formule 1 prestavena na LPG, to by byla vec.
Ale dost srandy. Zavodni plyn mi nic nerika. Jedine co sveho casu bylo, ale prakticky pouze ve F1, ze se pneumatiky foukaly heliem (je lehci). V soutezich samozrejme nic.
Jinac mam pocit, ze proti OCTAVII by mi stacily i drevena kola... -
« Re: LETNÍ GUMY !!!!
Pre Discipline: Na tých BRIDGESTONE S02 Pole Position som najazdil asi 35tis. km a sú fakt veľmi dobré. Mal som aj tie DUNLOP 9000, ale myslím si, že noboli až také dobré, hlavne na suchu. Je to ale asi len môj názor, ty máš úplne iný a ja ti ho neberiem. Keď si budem teraz kupovať nové pneu. tak si ale určite kúpim YOKOHAMI AVS SPORT (skús ich).Čau. -
« Re: YOKOHAMA
Já osobně mám YOKOHAMY A 509 v 195/50/15 a nemůžu na ně říct jediné špatné slovo. V létě drží v zatáčkách super a za silného deště jsou taky vynikající. Předtím jsem měl SEMPERIT TOP SPEED 1, ale ty tak dobře nedržely na cestě, ale zato vydržely 60 000 km. Na otcovém autě mám zkušenosti s MICHELIN PILOT 205/60/15 a nejsou moc dobré-rychle se sjíždějí a moc nedrží. -
« Re: originalne
¨Matus my máme ještě lepší než ty vaše Brilanty my máme jemodernější od BARUMU BRAVURY (v do 240) made in Austria a naplněné k tomu ještě závodním plynem. Spokojenost co ty jsou lepší než původní dodané FIRESTONE firehawk fuel saver (v 240) vše v rozměrech 195/65/r15 DOPORUČUJI!!!!!!!!!! -
« Re: LETNÍ GUMY !!!!
Ahoj Volvista.Máš pravdu v tom, že tie DUNLOPY 9000 sú dobré, ale len na vode.Na suchu nič moc.Ja mám lepšie skúsenisti z BRIDGESTONE S02 Pole Position (romzmer 235/45 R17) a sú veľmi dobré na vode aj na suchu a zdá sa mi, že čím su viac ojazdené tým sú ešte lepšie.Keď ich zoderiem,chcel by som skúsiť YOKOHAMI AVS Sport.Kamarát ich má a tvrdí že sú ešte lepšie než tie moje S02.Tak čau. -
« Re: LETNÍ GUMY !!!!
To "testování gum" se týká Audi A84.2Q a MB S500, Audi mělo 2 a MB 3 různé letní ubutí, to se snad už srovnávat dá, dále hromada různých pneu na Volvech. Na zimu jsou absolutně nejlepší Michellin Pilot Sport Alpine, testoval jsem je na Legacy oproti Pirelli Asymatrico a Dunlop Winter Sport M2 a tyhle gumy oproti Michellinu hrubě propadly. -
« Re: LETNÍ GUMY !!!!
Absolutne nejlepsi jsou Dunlop SP Sport 9000. Neporazitelna guma. Sice tak o 1-2l/100km zvysi spotrebu, nicmene jeji vykon za sucha a hlavne za mokra je obdivuhodny. To zvyseni spotreby je mozna proto, ze clovek muze jet vsude rychleji a ma lepsi trakci, tezko rict :-) GoodYear neni spatny, ale zaostava, stejne tak jako pa-znacky typu Continental, Semperit, Barum, Yokohama a dalsi. Pirelli je spolecne s Bridgestone (Potenza P02) na druhym miste, snad jeste Michellin Pilot Sport (v ZR provedeni). Vse se tyka ovsem gum 17-18", s mensima jsem nejezdil :-) -
« DUNLOP SP SPORT D8 195/60 R14
Zdravím,
koukám že se tady pořád někdo na něco ptá, ale nikdo nepřispějě radou. Tak já se k Vám přidám.
Mám v rezervě výše uvedenou pneu, jako novou, problém je, že nemá přívlastek M2 (je 5 let stará), takže nemůžu sehnat druhou do páru. Kdybyste měli podobný problém s toutéž pneumatikou , ozvěte se na stransky@akuma.cz, nějak se dohodneme.
Ahoj -
« Re: LETNÍ GUMY !!!!
To AlesK: GY Eagle F1 jsou urcite super. Ale kdyz jsem vybiral, tak uz jsem podruhe dal prednost Dunlopu SP Sport 9000. S tim mam jen ty nejlepsi zkusenosti (kolega si je taky moc pochvaluje). Na Eaglech F1 jsem ale nikdy nejel, takze nemuzu srovnavat. -
« Jake pneu.
Poradte me prosim jaky koupit letni/univerzalni pneu. V technicaku mam 175/70 R 14 84T, podle specifikaci muzu mit az 195/60 R14 85T. Ted tam mam 185/65/R 14. Mam velkou limusinu, 1,5 tuny.. to auto neni sportak, jezdim nadprumerne slusne (zadny dvere napred), takze nepotrebuji zadny drahy svine na 220 km/h. Nejlepe jestli nevite o nejake vyprodeji pneu v Brne...penez moc nemam. -
« Čo doporučujete? Conti vs Michel
Vymieňam na Almere disky 13 /Yokohama 625 GT/ za 14´ a nie som ochotný dať za pneu viac ako 4000.
Pôvodne som chcel nové Conti - nepamätám si označenie, nejaký bio vzor. Žiaľ, budú v predaji až v lete. Na nete som si našiel víťaza testu sommerfeifen /AMS či čo/ - Conti CP, ale oni mi odporúčali Michelin XT2. Tie sú však o cca 500 Sk na kus drahšie /3900/. Oplatí sa do nich vraziť, - ževraj majú o 1/3 vyšší km výkon(?) - sú ozaj o toľko lepšie, alebo máte nejaký iný tip na inú značku? Na Conti som už počul všeličo - ale to išlo asi o lacnejšie verzie, nie? Ja som bol s nimi na Felde 1,6 max spokojný, tam ma viac osrali Dunlopy.
Suma sumarum: V pondelok by som už rád zimáče vyzul, ale čo obuť?
Gracias -
« Re: Michelin - poraďte
to: HonzaP - diky za odpoved, neco jsem si k tomu nasel na webu Michelin, jeste bych se zeptal, jestli se to hodi takto kombinovat, predni nahon Michelin ENERGY, zadni pak MXT, ja myslim ze to nicemu nevadi, desen maji v zasade shodny. Na zimu to samozrejme vubec neni, ale jde mi o leto.
-
« Re: EDS...
Pre tych, co neveria, ze EDS ma zmysel - moja vlastna skusenost - len uryvok z uz inho prispevku :
...Mimochodm, mam na aute EDS a prave cez vikend som s uspokojenim (trosku sebecky, vsak)sledoval, ako auta bez EDS boli odkazane na vedro s pieskom, aby sa dostali cez jeden dost strmy kopcek s ostrovcekmi s ladom, zatial co ja som sa tam pohol prakticky bez problemov (okrem charakterickeho EDS-zvuku). Caute.
-
"-- skrytý --" 01.02.00 04:42
« Re: Michelin - poraďte
Michelin Energy a Michelin MTX event. jeste 3A jsou letni gumy.Trakce A znamena,ze nemaji smerovy dezen,tudiz nezalezi na smyslu otaceni.Temperature B je oznaceni pro USA,kde znamena (ve stupnich Celsia) od 0 a vyse.Montaz na napravy by asi byla celkem jedno,stejne to neni moc vhodne. -
« Re: EDS...
To DIMM: Áno ,porozumel som tomu ako to ten EDS funguje.Ale aj tak nerozumiem ako pri tom prepínaní náhonu v diferáku t.j. pribrzďovaní jednotlivých kôl ten EDS vie ,že to kolo na ,ktoré prepína záber je práve na povrchu neklzkom veď je len málo pravdepodobné ,že idem v zime po klzkom povrchu len s jedným kolom (cesta je rovnomerne zasnežená alebo prehrnutá ,nie?????)
a navyše pri prudkom prenesení výkonu (trakčnej sily) na druhé kolo môže práve vtedy toto kolo preklznúť aspoň prvý krát a to je koniec potom už záber je ťažko obnoviť. Ja síce EDS mám ,ale teoreticky veľkosť jeho prínosu zpochybňujem práve preto ,ako som tu napísal.A nemám ani nejaké kladné skúsenosti s týmto systémom po najazdení takmer 35 000km ale ani zároveň nemá žiadne negatívne vplyvy na jazdu je tam proste len tak.....
Možno sa to však všetko zmení ,lebo asi 33 000km som najazdil s letnými pneu (aj minulú zimu) a teraz som prezul na zimné. A tie letné nie sú dobré na snehu a ľade ani keby som mal 4x4.Tak budem ďalej jazdiť a ak mi to pomôže ,čo i len raz tak sa tuná mile rád EDS-u ospravedlním a "Sundám klobouk před tým fíglem"-ako s u Vás vraví,ale neviem či som to dobre gramaticky napísal. Tak čau aisto sa ešte k EDS-u ozvem. -
« Re: EDS...
Uz jsem to sem jednou psal - EDS u Octavie funguje do rychlosti 40 km/h. Je to napsany primo v navodu k obsluze. Jinak muzu se pripojit k pozitivnim zkusenostem s timhle "udelatkem". Zatim ani v lonske ani v letosni zime jsem se nikde nezahrabal a nemusel jsem pouzit retezy. Ono to taky trochu bude pneumatikama (Conti WinterContact TS770). -
« EDS...
Do jaké rychlosti funguje jsem zatím nikde nenašel, ale určitě to nejsou 4 km/h . Spíš si myslím , že je to dáno prostým rozdílem rychlostí jednotlivých kol. To znamená, že když stojím a jedno kolo prokluzuje " jakoby " rychlostí třeba 30 km/h, pak se to uvede do činnosti. Potom by bylo jasné, že když už jedeš třeba 50km/h, pak by to protáčení toho druhého kola muselo být na úrovni 80 km/h. atd. Jinými slovy : čím rychleji už jedeš, tak tím je menší pravděpodobnost toho, že to zabere. Alespoň tak si to představuju já..... Jinak je to opravdu založeno na principu přibržďování toho protáčejícího se kola, rozdíly měří čidla od ABS. Ovšem díky principu fungování diferenciálu je výsledným efektem přenos trakční síly na druhé kolo, které ještě prokluzovat nemusí - což je vpodstatě uzávěrka diferenciálu. Vypnout by se to asi dalo vypnutím ABS. Ale já jsem s tím zatím spokojen, při současných sněhových podmínkách jsem tak už několikrát " vypochodoval " ze závějí. Zabírá střídavě pravé nebo levé...... -
« Michelin - poraďte
Zdravím všechny pneumatikáře. Prosím o radu. O jaký typ pneu (letní, celoroční) jde: 1) Michelin Energy, Radial XSE, 2) Michelin MTX. U obou typů je navíc uvedeno "traction A" a "temperature B". Taky by mě zajímalo jestli je vhodné je kombinovat (2+2 ks) a který typ nasadit na přední poháněnou nápravu. Pro doplnění jedná se o starší gumy (r.v. asi 1995), rozměr je 145/70R13, 71T. Díky za radu. -
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
To Dim: Nevieš do akej rýchlosti EDS účinkuje ??? Pri nejakej rýclosti sa EDS automaticky vypne a jednoducho neúčinkuje. Z kuloárnych rečí mám informáciu ,že by to malo byť 40 km/hod (iný zase tvrdia že 4km/hod). Ako to EDS vôbec funguje??? Hádam to nie je ozajstná elektronická uzávierka diferáku??? Skôr sa mi pozdáva tá informácia o tom pribrzďovaní prekĺzujúceho sa kola klasickými brzdami (preklz kola zistí zo snímačov ABS,to vysvetľuje aj to ,že EDS bez ABS sa nemontuje).ale to potom nemá nič spoločné s nápisom v návode na obsluhu "Elektronická uzávierka diferenciálu". Ešte som to poriadne nepreskúšal ,ale že by to bolo tak účinné???? Neviem. Občas EDS zavrčí i mne ale tá moja nevera k nemu plynie z nepreskúšanosti EDS sa nedá vypnúť tak ako ho preskúšam keď nemôžem ten kopec prejsť s EDS a bez EDS. -
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
Mě se EDS líbí, vyjel jsem v sobotu docela vysoko na lyže ( Armaturka v Beskydech, kdo to znáte ) bez řetězů ale hlavně bez jakýchkoliv problémů nebo prokluzů, sem tam si to EDS v těch úsecích kde jsem jel na jedničku zachrochtalo, ale jinak vklidu........ -
Saab 24.01.00 07:54
« Re: Nokian Hakkapeliita NRW
Tak jsem napsal e-mail do Pneurevue ohleně toho rozměru 165 R13. Tam by to měli vědět přesně. Takže až se ozvou, tak napíšu výsledek.
to mako747: jak často jezíš na kole ? Protože Nokiany jsou i pneu na jízdní kola !! A mají i zimní gumy a jeden zimní typ se dokonce jmenuje taky Hakkapeliitta !!! Všechny zimní mají s hřebíkama. Informace jsou na [odkaz] .