Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: UG6 vs GW2
To Pavel_KR5. Díky za vyčerpávající názor. Tvoji odpověď jsem našel až teď neměl jsem nějak čas dívat se na web. Mezitím můj problém vyřešilo počasí, takže zimáky budu pořizovat až na zimu. Docela mě překvapilo, že na Oktávku teď dávají letní Pirelli P6000. Myslel jsem, že to bude Dunlop SP 9000(?), o které tady někdo psal, že je nejlepší. Nevíte někdo jak je na tom ta Pirelka? Rozměr 205/55 R16 a asi V. -
« Stabilizátory
K těm stabilizátorům. Od určitých modelů (myslím GLX) a určitých modelů (1,6) je to default konfigurace. Fyzicky je to pozohýbaná ocelová tyč o průměru cca 20mm, která vede od plechového ramene dozadu do karoserie a zpět do druhého plechového ramene. Něco jako základní součást nápravy, kde nejsou trojůhelníková ramena, ale jen ramena. Např Ford Sierra, Fiat Ritmo a jiné auta. Zadní stabilizátor je to stejné. Jestli se to dá dokoupit nevím. Nicméně jsem takový stabilizátor neviděl ani u Lancie Delta a ta sedí taky dobře. Máme na firmě taky 50kw a te´d tu 1,6 GLX Combi a rozdíl je takovej, že bych řekl, že i tlumiče mají jinou charakteristiku, tvrdší. PTD -
« Yoko A520 vs. Pirelli 6000 vs. P7000
Chlapi mám dilema,co mám obout na AR 147 120 hp o rozměru 195/60/15 88V,stačí mi na nich najet 30.000 km, mám yoko na svojí 33 a jsem spokojen,pokud nejsou zahřátý tak pískají, na vodě jsou dobrý,pirelli neznám.Pokud se rohoduju špatně tak podaďte,ale chci koupit něco co nezklame. -
« Re: Barum / Continental
Zatím tam nechám originální tlumiče, jak doslouží, dám tam nějaké přiměřené. Moje Felda má přední i zadní stabilizátor nápravy a to je hodně znát. Druhá stejná Felda co máme je nemá a to je opravdu kačena v točkách. Jinak ty original tlumiče mi přijdou jako rozumný kompromis. Brilantis za 1300,- nemusí být nejhorší, je to nová guma a nikdo to zatím moc nezkoušel. Takže těžko říct. Vše je věcí stylu ježdění. Když bude děda jezdit na zahrádku 70km/hod , tak mu stačí i protektory a nikdy si nebude na gumy stěžovat. Jinak bych šel do gum cca max 2000,-/ks a pak bych vybral tu nejlepší co se dá pořídit. Asi půjdu vzhledem ke kontaktům které máme v pneuservisu do Anglických Kleberů. PTD -
"-- skrytý --" 01.04.01 23:20
« Re: Barum / Continental
Ja jsem preci netvrdil, ze Barum je nejlevnejsi [jak psal PTD], jen jsem myslel, ze se vice hovori o drazsich pneu. Takze jsem rad, ze jste se rozhovorili o beznych pneu - Barum, Matador. Ale proc porad mluvite o zimnich? Vzdyt je jaro. Takze: Co myslite o Barum Brillantis - cena 1290 Kc nabo Barum Bravura? Nebo letni Matador??? (jenom to ne, ze?). Mam jenom Feldu Combi, momentalne mi na ni dosluhuji Continentaly - tak se ptam na zkusenosti s Barumem - nikdy jsem je nemel. -
« Re: Barum / Continental
PTD: hoď na tu Feldu tlumiče od HP sporting a budeš v těch obloukách zírat, co to snese. Mez podle mně není v tomto případě v gumách, ale v podvozku - auto se začne vlnit. Vlastní zkušenost, mám mimo jiné taky Feldu Combi, najezdil jsem na ní přes 200 tisíc km. -
« Re: Barum / Continental
SportContact mám taky na Feldě 175/60/14 a sedí jak přibité. Je pravda že s kombíkovou feldou se nedají projíždět obloukové nájezdy na dálnici (oblíbený testovací úsek na dálniční křižovatce křižovatce Břeclav-Brno x Praha-Olomouc)140km/hod, ale tax max 80km/hod. Nicméně ani Audi S4 s biturbem a 4x4 při 140km/hod ten obloukový nájezd při 140km/hod neprojíždí příliš jistě na originál gumách co tam dávají. Záleží co chceš na co. Nicméně Barumky už nestojí 800,- a za ty prachy co za ně chtějí, by se mohli snažit. PTD -
« Re: Barum / Continental
Dám do mlýna trochu zkušeností s Barum Polaris a Matador MP 55. Oboje používáme na služebních Feliciích a musím říct, že Matadory jsou lepší, hlavně na ledě zásluhou silicy.Ty Matadory byly v prodeji dříve a později jsem začal brát Polarisky. A ta nová Matador Wintera se umístila v posledním testu kolem 6-8 místa, zatímco Polariska skončila někde kolem 22-24 místa( ta nová Barumka tam ještě nebyla . Cenově jsou si Barum i Matador podobné, takže kdo chce za podobné prachy lepší a o hodně lepší gumy tak určitě Madador. A používáme Polarisky H na služ. Octavii 2,0 a zatím nouproblém. Záleží co od gumy očekáváš. Jestli jezdíš víceméně na mokru a po suchu, občas na sněhu a nelítáš jak blázen tak ti určitě Matador MP 55 a nakonec i Polaris poslouží. -
« Re: Barum / Continental
Nevím jak je to s drahým pneu, ale když jsem chtěl na služební feldu obout zimní gumy, raději jsem připlatil 100,- Kč a koupil anglické Klebery se šípovým profilem než Barumácké Polary. To s tím, že Barumky jsou nejlevnější, bych nikde moc neventiloval. Není to tak docela pravda. A tím nemám na mysli "konkurenci" jako je Sava, Matador, Kormoran a protektory v Hypermarketech. Navíc jak jsem psal v jiné rubrice, když jsem chtěl rozměr 165/65/14 tak ty vůbec Barum nedělá. PTD. -
« Re: Dojíždět zimní v létě?
Za "léto" najedu zhruba 10.000 km, nárůst spotřeby u svého TD odhaduji na 0.5 l/100 km (nové zimní by asi vedly k většímu nárůstu, ale pokud bude hloubka dezénu rychle klesat, tak to nebude tak špatné; obdobně při méně hlubokém dezénu očekávám lepší jízdní vlastnosti na suché vozovce). Při ceně nafty 25 kč/l to dává za léto zvýšení "palivových nákladů" 1250 Kč. To docela jde. Pokud řekněme nové letní budou stát 4*2000 Kč a vydrží 5 let, tak roční náklady na ně jsou 1600 Kč. Takže se to docela rentuje. Ale přinutil jsi mě k zajímavý úvaze. Ještě k těm zhoršeným jízdním vlastnostem - nejezdím zas tak rychle (to spíš v zimě se blížím možnostem svých pneu), takže mi to bude stačit. Bude to i zajímavá zkušenost. -
« Re: Dojíždět zimní v létě?
Dobře, vysvětlil si mi, proč nový zimní. To chápu. Ale já se ptal ještě na jednu věc. Pro ty zimní dojíždět v létě? Popsal sem ti finanční kalkulaci, moc dobře nevychází. Navíc zimní v létě mají horší jízdní vlastnosti, než letní. Takže když to shrnu: neušetříš a bude se ti hůř jezdit. Není lepší ty gumy za babku někomu střelit (na starší pomalé málo užívané auto by byli zázrak)? -
« Re: UG6 vs GW2
Tyhle gumy znám bohužel jen z testů v časopisech a ne z vlastní praxe, tak jen pár poznámek.
Výhodou UG6 je fakt, že se jedná o nejnovější produkt Goodyear, kdežto "Eagle GW-2" je starší - odhaduji, že je v nabídce cca třetí zimu.
Jestli jsem Tě správně pochopil, tak UG6 nebyla v nabídce v "H", ale jen v "T". Nicméně zřejmě se vyrábí i v "H", protože koukám na test v AutoTipu 25/2000, kde je právě UG6 "195/65 R15 H" (skončila na prvním místě).
S GW-2 nechali Matadoři srovnávat jejich novou Winterru (v Norsku) a na sněhu a ledu byla Winterra převážně lepší.
Mám tady taky kopii testu zimních pneu z nějakého D-testu (stejně jako test v AutoTipu převzato z Německa), kde v kategorii 205/60 dopadly GW-2 jen "uspokojivě", kdežto v kategorii 185/60 byly UG5 hodnoceny "dobré" (UG6 jsou předpokládám lepší než UG5).
Takže kdybych podobné příjemné problémy řešil já, tak vezmu spíš UG6 (anebo Continental TS790, které jsou sice o rok "starší" než UG6, ale zase mají podélné lamelování na části dezénu a v testech končívají taktéž na špici). -
« Re: Dojíždět zimní v létě?
K dojetí mých Polarisek letos v létě (tj. po jejich 5.zimě a najetých cca 40.000 km) mě vedou dva důvody. Za prvé se nedoporučuje jezdit zimní gumy víc než 4 zimy - uváděný důvod je zhoršování vlastností směsi, především frikce na zledovatěleém povrchu. A za druhé, na jedné mám na boku pneu menší ranku od parkování u chodníku - chvilku (pár let) mi trvalo než jsem zjistil, že se k "měkčím" Polariskám musím chovat ohleduplněji než k letním Michelinám, které tyhle lehké kontakty s obrubníkem snášely víceméně bez problémů. Ta ranka na boku Polarisky jde až k výztuži (textil?). Takže tam může pronikat vlhkost a hrozí, že časem to zpuchří a udělá se mi na boku boule nebo to rovnou v zatáčce rupne (?).
Pak mám ještě jeden "půl-důvod", a to, že mě láká koupit si na zimu něco lepšího, jako např. UG6 nebo TS790 (nebo něco jinýho s příčným i podélným lamelováním). Ne že by Polarisky nebyly dobrý, ale tyhle novější gumy by na ledu a uježděným sněhu mohly být ještě o kus lepší. -
« UG6 vs GW2
Co poradíte. Budu mít Octavku 1.8T 4x4 (papírová maximálka je myslím 211km/h) a vybírám mezi GoodYear GW-2 195/65 R15 91H a nebo UG6 a v Tčku. Nepředpokládám, že bych jezdil nějaké extra "terény" - běžně město, dálnice a občas víkendy na hory. Myslím, že obě pneu jsou velmi dobré, ale budu rád když uslyším další názory. Co se týče ceny, dám spíš přednost kvalitě a tech. parametrům. Co se týká rozměru, domnívám se že na zimu jsou lepší užší, proto 195 (letní tam jsou 205/55). A letní? myslím, že se tady někde objevilo, že nejlepší jsou Dunlop SP 9000? Nevíte jaké tam jdou z výroby? Zatím a díky. -
« Dojíždět zimní v létě?
To Pavel_RK5 a další:> Ty máš na Polariskách ještě 7 mm a chceš je dojíždět v létě? Proč? Vždyť 7 mm je dost i na zimu. No jsou to tvoje gumy. Ještě jedna věc mě napadla. Spočítej si, kolik projedeš navíc na těch zimních v létě. Podle mého hrubého odhadu tak +0,7 litru na 100km. To je za léto zhruda 3.000 Kč (podle najetých km, i víc). No a povede se ti je ojet za 1 léto (7mm)? Tak nevim, jestli je rozumný dojíždět zimní v létě.............. -
« Re: Renocar
Já jsem po čtyřech letech měnil zimní pneu z Michelin 130 X+M na NOKIAN HKPL1. Ale vždy záleží, kde ponejvíc jezdíš. My preferujeme hory, lyže a bordel na silnici a tak jsem šel víc do hodně agresivního (zubatého) vzorku a excelentního chování ve sněhu oproti např. holé silnici. Zde byly lepší zase ty Micheliny. Ale z mého hlediska a to, jak já chci jezdit jsou ty Micheliny pěknej *. Hned se zahrabaly. Jinak můžeš kouknout na "www.nokian.cz". Ceny jsou nižší než u GoodYearů. Ty NOKIANy jezdím na autě se 4x4 a první zimu. O UG6 jsem taky uvažoval, ale pak zůstalo u NOKIANů. Třeba UG zvolím příště.
-
« Re: Renocar
UG5 jsou spicka. UG6 jsou sice jeste lepsi, ale je to novinka a trochu drazsi. Jiste existuji i jine dobre pneu, ale UG vychazela podle testu vzdy nejlip. Osobne me na aute vydrzely snad kolem 80000km a opravdu na lepsich jsem jeste nejel. Jeste jsou perfektni i Dunlop WinterSport2, ale vypada to, ze nebudou takove drzaky jak GoodYearky. -
« Renocar
Jo, díky, tam sem byl. Na můj rozměr 195/65 R15 tam maj Goodyear UG5 asi za 3.100,- To je dobrá cena. Kategorie T do 190km by snad taky stačila, i když auto jede 200km, ale víc ni prd na zimních. Je to dobrá guma? Podle toho, co se píše asi jedna z nejlepších. Škoda, že nemaj ve slevě i Eagly. Tak zatim dík....Nemá někdo další typ? -
« Pneu se slevou?
Na příští zimu budu potřebovat 195/65 R15 - 4 ks. Bude to na Golfa TDI 85kw, max ryclost 195km/h. Tzn. odpovídající nosnost a rych. tř. Pročet sem to tu a zaujali mi Ultragripy,nebo Nokiany NRW. Kdybyste někdo věděl o zajímavé nabídce těchle nebo jinejch dobrejch zimních pneu v tomhle rozměru, napište to sem! Např. něco jako 4 za cenu třech, nebo sleva 20% a pod. Snad se něco najde, jinak si počkám na příští zimu. Teď by měl ale přece být ČAS na výhodný nákup, nebo ne? -
« Re: origoše Conti atd. - NEW
Než Primacy, určitě je lepší Premium contact. Pro někoho se zkušenostma se SuperContacty je těžké uvěřit, že jsou dobré, ale mé zkušenosti i testy hovoří jasně. Numero uno! Já také těžce nesu, že jsou Micheliny v testech stále níž a níž, ale C´est la vie. -
"-- skrytý --" 04.03.01 21:21
« Re: origoše Conti atd. - NEW
Ještě k tomu sjíždění: Přední velmi trpěly špatnou geometrí. To bych řekl, že byla hlavní příčina nízké životnosti (guma je sjetá ze strany - uprostřed je ještě tak 2 mm vzorek). Horší je to ze zadní nápravou ( tam se mi sjíždí jedna strana více ?) geometrie je " v normě" a stejně se prý nedá seřizovat. Už si na geometrii dávám pozor (nejezdím jak dobytek). čau LN -
"-- skrytý --" 04.03.01 21:16
« Re: origoše Conti atd. - NEW
Na Octávce jsem měl Conti SUPER CONTACT.Z původní sestavy bych už vybral stěží jen jednu (na rezervu). Mám dvě možnosti: buď koupím 3 ks stejné ( a použiji novou z rezervy) nebo koupím 4 nové. Můj poslední objev je Michelin PILOT PRIMACY za 3680.- Vč. DPH. Velmi slušná cena ne? Firestony bych měl za 3400.- (po slevě), Nokian NRV za cca 3600.-. Tož nevím poraďte. ČAu LN -
« Re: origoše Conti atd.
to Novak et al: Říkáš, že se Ti origoše Conti rychle sjely a že kloužou na mokru. Který jsi to měl prosím Tě typ? Jinak nemá to zrovna logiku, pokud kloužou na mokru, protože jsou moc tvrdý, tak mi nehraje to rychlé sjíždění, což by indikovalo, že směs je naopak dost měkká (?). Možná je ryhlejší sjíždění způsobeno pohonem "4x4". Určitě to tak je u plnohodnotných čtyřkolek, u Haldexu bych to ale nečekal.
Jinak se životností gum takové problémy nemám - letní Micheliny i zimní Polarisky drží na mém autě minimálně 40.000 km, dokonce se mi zdá, že ty Polarisky vydrží víc než Micheliny. Po 4 zimách (cca 4x8.000 = 32.000 km) jsem naměřil hloubku vzorku 7 mm. Letos je jezdím už pátou zimu a ne a ne je ojezdit - dorazím je v létě, karamba! -
"-- skrytý --" 27.02.01 20:15
« Re: Nápad (idea) - sleva
Boule se mi udělala, ale na Firestonce FW930. Postup byl: reklamace - pane, to jste si prorazil, já na to neprorazil, ale prorazil atd.. Tak jsem se dohodl na prohlídce technikem od dovozce, koupil jsem si novou gumu a čekal. Po cca 3 týdnech jsem si vyzvedl peníze protože technik gumu rozřezal a on tam nebyl kord (samo, že jsem zaplatil demontáž - montáž, vyvážení atd). Origoše Conti se mi strašně rychle sjely, a dle mého soukromého názoru na mokru strašně kloužou ( na vodě to byla hrůza). Ona ta guma je asi tvrdá (takže by měla asi víc vydržet). Zatím žádná guma mě nevydržela víc než 25kkm, ale tyhle jsou KO (1mm) po cca 18 kkm. Buď budu muset začít jezdit jak fija, nebo nevím. čau LN -
« Re: Nápad (idea)
to Cokes >
taky si myslim, ze by se asi hodne tezko hledaly lepsi pneu nez SZ40 za stejnou nebo lepsi cenu...
mj.jeste k tem slevam-jestli ti znamej nabidnul 205/60R15 za 3.430,- s DPH...tak ti to dal opravdu za nakupku...v tomhle rozmeru jsou urcite o "chlup" drazsi nez 205/50R15 (rabat konkretne na Bridgestone/Firestone je 25-30% zrejme podle mnozstvi odberu-velikosti dealera)...tudiz, kdyz mi v pneuservisu nabidli 20%, tak se jim pokreje opravdu max.pouze rezie (bez zisku)...
jinak co jsem zjistoval nabidky jinych znacek (napr.Michelin/Kleber, Goodyear, Hankook), tak vetsina serioznich servisu nabidne slevu cca 10% pri koupi sady (4ks) pneu...pripadne nedavaji slevu na pneu, ale daji zdarma prezuti (coz se malokdy vyplati, vzhledem k tomu, ze prezuti stoji max.400Kc...naproti tomu 10% z ceny vetsiny pneu je min.800Kc)
napadl me jeste takovej napad...jestli by se mohl normalni podnikatel (obchodni cinnost) zaregistrovat u nejakeho distributora pneu s tim, ze by od nej odebral rekneme 1-2 sady pneu (pro vlastni pouziti)...netusite nahodou, jake jsou podminky velkoobchodniho nakupu pneu (napr.u Obnovy Brno to neni zadnej problem-dokonce nechteji vedet ani jestli mate nejakej servis, neni ani podminkou min.ober xx tis.)...zajimalo by me, jak by to fungovlao napr.u takovejch velkejsch firem jako je Brid./Fire./Goodyear a pod.??? -
« Re: Nápad (idea) - sleva
Ale no, moc možností jsem neměl, Potenzy jsou dražší, Pirelli ještě dražší. Krom toho, downgradoval jsem z 225/55 R 15, protože ty pneumatiky (originál montáž) dělá akorát Michelin v HX-MXM a Uniroyal R440 (který jsem měl původně), jsou ukrutně drahý a ty dva centimetry jsou dost znát na hlučnosti. Prostě jsem potřeboval nějakej kompromis mezi cenou a výkonem v rozměru 205/60 15. No a SZ-40 mi přijdou jako nejvýkonnější pneu od Firestone docela dobrý. Byla to přeci novinka loňského jara. -
"-- skrytý --" 26.02.01 21:17
« Re: Nápad (idea) - sleva
to cokes: co tě vedlo k těm Firestonkám? Já velmi zvažuji buď Conti (PremiumContact) - Nokian NRV eventuálně ony Firestone Firehawk xxxx (ale ty jenom ze setrvačnosti - zimní mám FW930). Vše v 195/65/15. Nechtěl bych už ale zažít stejnou habaďůru jako Octávkové origoše Conti. ČAu LN -
« Michelin Energy XT1
Ake mate skusenosti? Ja dobre, rozmer 165/70R13, uz ich mam 30kkm, dezen zachovaly, tam, kde na mokrej ceste do kopca kamosovi so zimnymi matadormi 2krat auto uslo do strany som presiel bez problemov. Sam som zazil len ich piskanie a to v letnych horucavach, inac bez smykov. Navyse su tiche. Vysli ma pred rokom a pol v Rakusku na 760ATS/ks netto -
« Re: Nápad (idea)
za 2tis.?...dyt i shitozni Bravury stoji 2.800,-
no taky sem chtel vedet, jestli na nich (SZ-40)nekdo uz jezdil-je fakt ze testy na Firestone jsou dobry (ale zadnej konkretni test jsem jeste na SZ-40 nevidel-asi je to moc novej model?)...nicmene nazor od normalniho uzivatele se taky hodi:)... -
« Re: Nápad (idea)
tak sem nasel neco malo na netu-je mi jasne, ze Kleber je vice-mene levnesi (horsi) Michelin... tak nevim, jestli by to nebyla cesta k horsimu...nicmene nejak nemuzu najit vubec obrazek...jo a cena-205/50 R 15 86 V TL DR503V 2.872Kc bez DPH 3.504 s DPH taky zrovna neni nejak nejnizsi-mozna tak kdyby na to nekdo daval nejaky slevy-akce
to jak sem psal o tech Firestone SZ-40, tak ofic.stoji 4.375 s DPH...nicmene v servisu Pneu Pesicek mi nabidli slevu 20% pri koupi 4ks, coz povazuju jako dost dobrou nabidku (mj.kupoval jsem tam uz nove zimni pneu Firestone FW930 195/60R14 se slevou za 2.350Kc s DPH...dost dobra cena, ne?) -
« Re: Nápad (idea)
jeste jsem si vzpomnel na dalsi doporucovanou alternativu na Mondeo:
205/55R15 - polomer 303,3 (+1,83%)
jenze prusvih je v tom, ze mam dost siroky hliniky 7Jx15 s dost debilnim ET (jsou hodny vylezly ven), takze kdyz sem tam zkousel 205/60R15 tak "nadherne" drhly o zadni blatniky (pri zatizeni)...pochybuju, ze kdybych koupil novy 205/55R15 a trochu je odrbal a prisel do servisu zpet s tim, ze jsou moc velky, asi by me pekne vyhnali:)...a v neposledni rade jsou ty 205/55 oproti 205/50 cca o 15-30% drazsi:(
to je strasny dilema, co?:)...kdyby tak byly nejaky prebytecny prachy, vubec bych se nezlobil:) -
« Re: Nápad (idea)
hmmm...napad je to dobrej, ale nevim, jak by to jelo - jeste jsem to na zadnym aute nevidel...
...kdyz to vezmu ciste vypoctem (doufam, ze sem se nikde neseknul:), tak idealni-spravna velikost v 15" rozmeru je asi 195/55
195/55R15 - polomer 297,8
195/60R15 - polomer 307,5 (+3,26%)
205/50R15 - polomer 293,0 (-1,61%)
195/50R15 - polomer 288,0 (-3,29%)
tedka mam obuty zimni 14" plechy na 195/60 coz vychazi na:
195/60R14 - polomer 294,8 (-1,01%)
subjektivne mi ale prijde, ze by auto sneslo vetsi kola, protoze motor jede ve vyssich otackach...zase na druhou stranu tam asi nemuzu obou nejaky 225/xx, protoze by mi to zrejme neutahnul motor:(
nicmene verim, ze je v sirkach/vyskach pneu jista tolerance, co do pouziti na urcitej typ auta, ale ja bych asi ty 195/50R15 daval spis na Escorta...co ty na to? -
« Nápad (idea)
jirka_> Až teď mě něco trklo. Mezi pneu 205/50 a 195/50R15 je malý rozdíl ve velikosti, ale citelný v ceně. Je to věcí marketingu, protože pneu 195/50R15 je na levnější vozy, než 205/50R15. Jsem si jist (i když nemám ceník), že PremiumContact v tomto rozměru nad 3.000Kč nepůjde (a když, tak o kačky). -
« Re: Pneu
mas urcite pravdu...
...ale vzhledem k tomu, ze se mi podarilo my Mondeo jeste tejden pred vanocema "trochu" tuknout na predek...(jeste neni ani uplne opraveny-v barve = oprava cca 25tis.)...tak nejsem zrovna moc pri penezich (mj.to Mondeo taky neni ani nejnovejsi '93-jenom 1.6 16V)...
tim chci naznacit, ze kdybych ty penize na ContiPremiumContact mel, tak si je urcite koupim...vim, ze jsou dost dobry (slysel jsem zatim na ne jenom chvalu)...ale prachy proste nejsou (jeste k tomu sem tedka na debilni civilce=max3.500Kc/mes)...tak budu muset vybrat nejaky nejlepsi pneu z tech "levnejsich"...na starejch sjetejch Michelinach (uz jenom 2mm) se mi uz nechce moc riskovat (nemuzu si dovolit dalsi bouracku:(... -
« Re: Pneu
Není až tak důležité, jak rychle na nich pojedeš. Důležitější je přilnavost a ta s rychlostním koef. přímo souvisí.
Pro příklad: Tvá oblíbená zatáčka, kterou znáš po slepu jde zajet na Bravurách H 90kou, na PremiumContactech W cca 111kou možná i rychleji.
Neporadím Ti, jaké levné gumy jsou dobré, protože o žádných nevím. Ze zkušenosti ale můžu říct, že na mém bývalém Senatorovi byly Michelin Piloty HX W a když jsem tam pak koupil Klebery V, tak to byl skok k horšímu, jak sviňa. Totéž Bravury.
NEZNÁM levné pneu, které by uspokojily mé nároky na přilnavost a tichost. Dobrá pneu se pozná na mokru. PremiumContact na vlhkém i mokrém asfaltu držel jako přibitý (tak 2x líp jak Bravura). -
"-- skrytý --" 15.02.01 07:14
« Re: Firestone FW930
souhlas, pneumatika je velmi dobrá, ale díky měkké směsi se sjíždí více. Octávkové origoše Conti... jsem sjel za 15kkm, teď velmi "špekuluji" nad tím co přezuji na léto. Budu přezouvat už velmi, velmi brzo... sakra to je ale zima (běžky jsem vůbec nevytáhl). čau LN -
« Pneu
vinnc> www.adac.de, AutoTip, AutomotoaSport, www.tyres-online.co.uk/tyretest/tests.as… />
Ještě maličkost. Na pneu ze společnosti Barum Continental je záruka na poškození. Rozsekáte je a dají vám novou (v závislosti na sjetí).
jirka_> Jednoznačně ContiPremiumContact. Za ně dám ruku do ohně. Jedniné pneu, které je o píď překonaly jsou Dunlop SP Sport 9000 a ty budou určitě dražší. Ja bych neváhal. Měl jsem je v 205/55R16W a nebyly slyšet, držely super a na mokru rovněž.
K Nokianům asi toto. Nejsou určitě špatné, ale je to druhá liga. Na narážky typu že Continental produkuje taky špatné pneu mám toto: EcoContact je * a dává se na pomalé auta. Nechtějte po něm, aby držel. On má pouze vydržet. -
« letni pneu?
a kdyz uz jsem u tech pneu, chtel bych Vas pozadat o radu na letni pneu:
1) rozmer 205/50 R15 (na alu 7Jx15)(V-210)
2) rad bych za co nejmene penez
3) vzor dezenu urcite do V - mam prozatim zkusenost s Michelin Pilot 195/60 R15 V a Barum Bravura 195/60 R15 H (na vode uz jsem se parkrat malem vysekal)
4) uvazuju o Firestone Firehawk SZ40, ale nelibi se mi moc ta cena 3.500Kc s DPH/kus...jinak vlastnosti jsou asi OK:)...blizsi info na: [odkaz]
5) nevedeli byste o nejakych podobne dobrych pneu, ale za nizsi cenu (kamarad mi doporucoval Hankook K-102 asi za nejakych 3.000Kc s DPH/ks... [odkaz] ale myslim si, ze to asi nebude ta nejlepsi volba:(...a ani ta cena neni zrovna moc prehnane nizka... -
« Firestone FW930
nevim, jestli jsem uz v teto sekci neco o techto pneu psal-nicmene moje zkusenosti
(najeto cca 15tis.km 175/70R13-Escort a cca 5tis.km 195/60R14-Mondeo):
1) perfektni na vode-klasicky design do V (neexistuje zadne vyboceni ze zvoleneho smeru, drzi-jako pribite:)
2) velmi dobre na snehu (jednou se mi stalo v cca 140km/h: na 2-pruhove silnici jsem predjizdel nejakyho maniaka a najednou na pulce myho pruhu byl snih...auto sedelo perfektne i kdyz kazde 2kola jely po jinem povrchu i v tak velke rychlosti)
3) velmi dobre na ledu (ale i presto je lepsi jezdit opatrne:)
4) velmi dobre na suchu (na druhou stranu se ale docela dost rychle sjizdeji-diky dost mekke smesi)
5) domnivam se, ze byste jen velmi tezko hledali konkurencni pneu v lepsi kvalite za stejnou cenu (195/60 R14...2.500 s DPH/ks)
...
nicmene pokud bych si mel vybrat nejlepsi zimni pneu (nezavisle na cene), asi bych koupil UG6 nebo TS790:) -
Saab 13.02.01 15:22
« Re: Běžnej provoz
Já Nokiany NRW mám (165/80 R13) a jsem s nima velmi spokojen. Z jejich vlastností nemusíš mít strach, protože jsou navrženy speciálně pro provoz ve střední Evropě. Na severu mají jiné typy. Jinak v tom testu byli tyto Nokiany NRW lepší v ovladatelnosti na mokru, podélném aquaplaningu a brzdné dráze na suchu lepší než novinka od GoodYearu, typ UltraGrip 6. Test je v AMS 12/2000. Jestli chceš můžu test nascanovat ať si to můžeš v klidu pročíst. Tyto Nokiany nejsou absolutní špičkou (jsou víc než 2 roky staré), ale i tak jsou v některých ohledech lepší než absolutní novinky, na běžný provoz dostačující. Z vlastních zkušeností můžu říct, že i při prudších průjezdech zatáčkou (suchou i mokrou) drží perfektně stopu, kdykoliv mě totiž nějaký rádoby závodník dojede na rovince, tak mu v zatáčce vždy zmizím. Zkoušel jsem i prudké rozjezdy na ledu pokrytým uježděným sněhem a rozjezd byl svižný a ani přes všechny ty průhraby auto nezměnilo směr, UltraGrip 6 jsem nikdy nezkoušel, takže je nemůžu osobně srovnat. -
« Re: Matador ?
Tuto zimu ich mam obute. Aj ked bolo snehu pomenej, tak som ich mohol dost dobre vyskusat. Mam ich obute na Felde. Su tiche, auto je akoby oproti letnym gumam pohodlnejsie - take meksie. Na snehu dobre drzia, aj na vode sa chovaju velmi dobre. Som s nimi spokojny - dobra kupa.