Pneumatiky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    26.09.05  21:46

    « Bez nadpisu

    mrkněte na [odkaz] jsou tam auta za super ceny
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.05  20:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    to Mitsi:No me vomeje :-) Ja prave naopak koukal na vysledky testu a prave jsem se rozmyslel mezi P7 a Bridgestone Potenza RE 720 :!: A jak tu ctu tak asi nejsou nic moc, tak fakt uz nevim dle. ceho se ridit.Ted mam na aute Continental sport contact2 a zda se mi ze moc nevydrzeli.Mam na nich nejeto cca.35000km a jsem tak 1,5mm nad kontrolnimi ploskami proto uvazuji o zmene a "slibuju" si od techto dvou typu vetsi kilometrovou trvanlivost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.05  18:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    "... kdy jsem kupoval několik sad pneumatik na mnou provozovaná vozidla podle výsledků testů, např. Pirelli P7, Bridgestone RE720, Goodyear Ultra Grip 6, Michelin Primacy, Continental Premium Contact, ... "
    No já jako součást výběru zimních pneu koukám i na tvar dezénu a pokud se mi zdá některý rys podezřelý či nelogický, tak se radší podívam po pneu, která mi dává větší smysl. Ne že bych byl nějaký odborník přes pneumatiky, nebo že bych si myslel, že si v hlavě odsimuluji chování pneumatiky na sněhu. Jenomže když se mi zdá, že se pneumatika s daným vzorkem nemá do boku o co opřít, tak ji prostě nevyberu, A tohle je případ UG6. Věřím, že v přímém směru měla famózní záběr, ale do stran to klouzat prostě muselo.
    Smutné je, že z testů to mnohdy vyčíst nejde, protože testovací jezdci jsou schopni jet tak, jak já nikdy nepojedu - dokážou obejít slabiny a využít předností dané gumy. Na rozdíl od nich já potřebuji pneumatiku, která bude celkově dobře vyvážená, protože řízený smyk a podobné vylomeniny nejsou nic, co by mě lákalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.05  17:59

    « Re: pneu-novinky RUN FLAT zima 2005

    e-pneu: Nemáte náhodou k dispozici informaci o kolik jsou runflat pneu těžší než standardní provedení? Zajímá mě to jen pro zajímavost, takže by mě potěšilo uvedení informace k libovolnému běžnému rozměru, třeba 195/65R15.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.05  08:06

    « Re: to PETRS

    Pro nemecky nemluvicic doporucuji testy prohlizet na www.az-pneu.cz , kde jsou strucne prelozene do cestiny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.05  00:40

    « to PETRS

    výběr:
    [odkaz]
    test:
    [odkaz]
    Záleží na použití, jaké vlastnosti preferujete?...
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 26.09.05  00:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Hmm, mas pravdu, niet nad osobnu skusenost...
    ale zaujal ma vyvoj vysledkov testov a tvar dezenu: napr. Goodyear Ultra grip 6 vs. 7 a Continental TS 780 vs. 800:
    zatial co v testoch v 2004 kraloval TS 780 a aj uzivatelia tieto continentalky len chvalia tak novinka TS800 vzbudzuje u mna rozpaky - v teste 2005 "prepadol" a dezen ma dost podobny neuspesnemu Goodyear UG6, ktory v testoch 2004 "prepadol" a tiez uzivatelia na dost nadavaju...
    ... a naopak novinka Goodyear UG7 v teste 2005 slavila uspech, ale dezen pripomina skor kombinaciu, alebo prerobenu neuspesnu UG6 smerom k obrazu uspesnej TS780-ke :idea:
    ale vzhladom na to , ze to boli testy v 2004 na rozmer 14"165/70 a teraz to boli v 2005 na rozmer 14"175/65, tak to asi celkom nejde porovnavat 8-s
    ...ale pravdepodobne vsadim na istotu a kupim minulorocny model Continentalu TS780 rozmeru 14"165/70 :idea:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.09.05  22:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Moje zkušenost je taková, že v podstatě jsem se vždy při volbě pneu podle testů seknul. V podstatě nejvíce jsem byl překvapen, když jsem střelil naslepo podle úplně zcestných kritérií typu "zimní gumy zadarmo k novému autu" nebo "nové gumy jen na jednu zimu". Proto bych jako první kritérium při rozhodování vyřadil cenu: především ta podle mého názoru v dnešní době nemá žádný vztah k reálným vlastnostem pneumatiky.
    PS: Asi jsem divný, ale v průběhu posledních let, kdy jsem kupoval několik sad pneumatik na mnou provozovaná vozidla podle výsledků testů, např. Pirelli P7, Bridgestone RE720, Goodyear Ultra Grip 6, Michelin Primacy, Continental Premium Contact, jsem byl nejvíce nadšen zimními Avon CR75 a CR85 (snad jsem se nespletl v označení), třebaže nyní jezdím na Nokianech WR, a celoročními Tigar TG621 (vyrobeno v SČH - Vojvodině). Ano, málo vydrží, ale zato "podrží" a kus za méně než 40 Euro, no nekupte to... Zato soused na chatě má původní letní Micheliny na Fordu Mondeo přes 7 let. Je jimi nadšen, jelikož dospěl do stadia, kdy se už dále neopotřebovávají - prostě "zkameněly" (až bude potřebovat někde zabrzdit, tak nevím, nevím). Co je lepší...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.05  22:13

    « Re: pneu-novinky RUN FLAT zima 2005

    co koupit v rozmeru 265/65 R17??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.09.05  21:55

    « pneu-novinky RUN FLAT zima 2005

    BRIDGESTONE Blizzak LM-22 RFT
    CONTINENTAL WinterContact TS790 SSR
    CONTINENTAL WinterContact TS810 Sport SSR
    DUNLOP SP WinterSport M3 DSST
    DUNLOP SP WinterSport M2 DSST
    GOODYEAR Eagle Ultra Grip GW-3 EMT
    MICHELIN Pilot Alpin 2 Zero Pressure
    PIRELLI Winter 240/210 Snowsport Run Flat
    PIRELLI Winter 240/210 Sottozero Run Flat
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.09.05  21:48

    « pneu-novinky ZIMA 2005

    CONTINENTAL WinterContact TS800
    DUNLOP SP WinterSport 3D
    GOODYEAR Ultra Grip 7
    TOYO Snowprox S952
    VREDESTEIN Wintrac Extreme
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.09.05  21:43

    « Nové testy zimních pneumatik 2005

    Testy pneu zima 2005: ADAC (DE), ÖAMTC (AT)
    v rozměrech 175/65 R14 (Ford Fiesta) a 195/65 R15 (Golf, Octavia)
    více zde: www.e-pneu.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 25.09.05  21:26

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    No tak tieto Continental si planujem kupit na zimu aj ja, akurat rozmer 14" 165/70 na moj Swift....
    ...no a potom budem mat celu zimu na premyslanie ci sa mi oplati predat moje letne Continental EcoCon3 14" 165/70 a zainvestovat do kupy 15" diskov a pneu 185/60, :roll: alebo to budu vyhodene peniaze a zostanem na tych uzkych 14"- kach (myslim, ze min. za dazda by mohli byt stavajuce 14"165/70-ky lepsie ako 15"185/60)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.09.05  19:50

    « Re: Re: Re: Re:

    Na Felicii jsem se zamiloval do Continentalu TS780 (165/70R13).
    V rozměru 195/65R15 bych volil Dunlop 3D - zdá se, že oproti Dunlop M3 do dezénu přidali hrany,které zlepší směrové vedení, což byla jediná slabina, kterou na jsem na M3 našel.
    V pneutestech se znažím voli testy tak, aby byla stejná či blízká šířka běhounu s mým rozměrem. Dávám přednost testům u kterých jsou výsledky měření (číslo + fyzikální jednotka) a nejen subjektivní hodnocení redaktorů. Pak si určím jaká kritéria jsou pro mě nejdůležitější, podle toho zvolím dvě nebo tři nejlepší pneu a z těch si vyberu podle ceny.
    Např. pro mě není důležitý záběr na sněhu, ale aquaplaning, brzdná dráha na mokrém a směrové vedení vyjádřené příčným zrychlením a hluk. Některé pneu mají zcela jasně provedenou optimalizaci na záběr na sněhu, ale jejich boční vedení je propadák.
    Když jsem vybíral naposledy, tak se do finále dostal Dunlop a Continental, dle ceny vyhrál Dunlop.
    Jo a předem vyřazuji Pirelli, protože nevěřím v italskou výstupní kontrolu a technologickou kázeň. Jo já vím, že Pirelli, Alfa Romeo, Brembo, ... jsou skvělý značky. Jenomže aniž bych se na něco takového ptal, tak mi můj dodavatel pneu mezi řečí řekl: "Pirelli jsou skvělý, ale občas nejdou vyvážit". A přesně tohle naprosto odpovídá mým dosavadním zkušenostem s italskými výrobky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.09.05  19:37

    « Re: Re: Re: Re:

    Pro jistou, ale stále velmi limitovanou extrapolaci výsledků testů platí toto pravidlo: pokud mne zajímá guma v netestovaném rozměru, tak se mohu orientovat výsledkem testu stejné gumy v nejbližším rozměru stejného profilového čísla (např. 185/65x14 je přirovnatelné je 195/65x15), případně ještě v kombinaci se stejnou rychlostní kategorií (tj. porovnávat "T" s "T", nikoli už ale s "H"). Vše ostatní je bohapustá spekulace!
    Pokud Tě zajímají moje zkušenosti, nalistuj si mé starší příspěvky v této rubrice.
  • « 00 Reagovat !

    foto pilotpilot

    pilotpilot 25.09.05  18:39

    « Re: Re: Re:

    Dost nepotěšitelné, v testech se stejná značka v různých rozměrech umístí jinak....podle čeho potom vybrat!?
    Pár let jezdím služebně Fabii, a i předtím pneu maximálně 185/.. R14 ať u služeb nebo soukrom aut. Teď ale potřebuji zimní 195/60 R15, kterýžto rozměr js dosud nejezdil.
    Na čem jezdíš ty, Mitsi, a vy ostatní?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.09.05  14:04

    « Re: Re:

    Michelin Alpin? Ani náhodou! Ale prý snad existují nějaké povedené rozměry (záleží, kde a z jaké směsi byly vyrobeny), jenže zjistit, které to jsou, je téměř nemožné. Proto také tak diametrálně odlišné výsledky v testech. Nebo snad kvůli ceně za inzerci v tom kterém časopise...?!
  • « 00 Reagovat !

    foto pilotpilot

    pilotpilot 25.09.05  10:05

    « Re:

    A co Michelin Alpin, máte někdo zkušenosti?
    Děk.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.09.05  16:18

    « Bez nadpisu

    Dunlop M3 v tomto rozměru jsem zvolil na ježdění po dálnicích a velkých silnicích - výborný odvod vody a břečky, celkově dobré vlastnosti za vyšších rychlostí na suchém i mokrém podkladu. V horách na husté břečce a sněhovém podkladu mě trochu překvapilo slabší boční vedení. Do hor bych volil asi Continental, na dálnice a větší obvykle udržované silnice bych opět volil Dunlop M3.
    O Goodyearu nic nevím.
    Tam kde jezdím já platí, že zima = převážně sucho či mokro, občas břečka, málokdy uježděný sníh. Podle toho jsem volil a zvolil Dunlop M3. Nezapomeň dodržet předepsaný rychlostní index, obzvlášť pokud občas rád jezdíš rychle a máš-li rychlejší vůz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.09.05  15:38

    « Re: Dunlop x Goodyear

    S GY UG 6 mám jen ty nejhorší zkušenosti! Ale extrapolovat je na UG 7 bych si rozhodně netroufl - s UG 5 jsem byl totiž vcelku spokojen...
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.09.05  15:27

    « Dunlop x Goodyear

    Zdravím,
    zima se blíží a tak se poohlížím po zimních pneumatikách. Uvažiji o letošních novinkách a to o Dunlop Wintersport 3D a Goodyear Ultra Grip 7 v rozměru 195/65/15, ale nevím pro které pneu se rozhodnou. Cena Dunlopu je 1860,-Kč a Goodyearu je 1900,-Kč (www.pneunet.cz).
    Cena hovoří pro Dunlop, ale mi se spíše jedná o jízdní vlastnosti než o cenu.
    Mate-li nějáke zkušenosti (i se staršími typy) tak prosím pište.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.09.05  13:42

    « HOMOLOGOVANÉ ZÁVODNÍ PNEUMATIKY

    Nemáte náhodou někdo zkušenosti s pneu které jsou určeny pro sportovní použití ale jsou homologované (E) pro provoz na veřejných komunikacích? Např: Kumho, Yokohama, Toyo, Markgum...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.08.05  19:42

    « Re: dilema 195/50/15

    V tomto rozmeru 195/50/15 mam CPC2 a po drivejsi zkusenosti s CPC jsem opet nebyl zklaman.
    Je dost zarazejici cena tohohle rozmeru ..... prijde mi to docela malo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.08.05  16:23

    « Bez nadpisu

    a z ceho jsou pak po hrabani ty cerne cary na silnici?
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.08.05  18:56

    « dilema 195/50/15

    Rád bych se zeptal ke které z těchto dvou pneumatik byste se přiklonili na Peugeot 206 v udávaqných rozměrech ( 195/50/15):
    1)TOYO Proxes T1-S
    2)PIRELLI P5000 Drago
    popřípadě, nějaký váš favorit. Zajímal by mě poměr cena/výkon.Díky moc
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.05  10:34

    « Re: Zkušenosti se změnou rozměrů pneu.

    zalezi na aute...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.08.05  09:26

    « Zkušenosti se změnou rozměrů pneu.

    Prosím přispěvovatele o osobní a praktické zkušenosti se změnou rozměrů osazení vozidla (osobní) v rozměrech pneu - samozřejmě schváleného rozměru.
    Ideální postřeh by byl pneu stejného výrobce např. Pirelli či Barum.
    Příklad:
    stávající osazení 165/65x14 na 185/55x15 případně 195/45x16.
    Děkuji za věcné postřehy.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 10.08.05  14:24

    « Re: Re: Sjíždění pneu

    lenze tie premacy su v dazdi naozaj biedne.
    teraz mam CPC2 (215/55/16) stoja tolko co premacy a neda sa to s nimi porovnat (premacy som mal predtym) - sedi to ako pribite
    zatial mam na nich iba 4000km, takze nemozem sluzit co sa tyka zivotnosti, ale zevraj su OK
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.08.05  13:27

    « Re: Sjíždění pneu

    Nejvíc se nesjíždějí při hrabání, protože to se protáčejí. Nejvíc trpí, je-li tvůj vůz vybaven protiprokluzem a ty se rozjíždíš s jeho využitím, tedy stylem plyn na podlahu a TRC ať se stará.
    CSC2 jsou optimalizované na vysokou přilnavost, nikoliv na dlouhou výdrž. Chceš-li výdrž, kup si třeba Michelin Pilot Primacy - ale oproti CSC2 budou ve všem kromě výdrže horší, zejména na mokru. Ale vydrží ti 40 000 až 70 000 km, podle stylu jízdy
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.08.05  13:03

    « Re: Sjíždění pneu

    CSC2 205/50R17 89V mi zatial vydrzali 42t km. Ale uz nemam ani milimeter a budem na znackach opotrebenia. Predne/zadne su zjazdene skoro rovnako. BTW tiez sa zo zaciatku minali velmi rychlo, ale cim menej mali dezenu, tym menej z nich ubudalo. Tu zvysnu tretinu budes likvidovat tak isto dlho, ako tie prve dve.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.08.05  12:16

    « Sjíždění pneu

    Můžete prosím napsat vaše zkušenosti, jak se vám sjíždějí pneumatiky? Po kolika km přední a po kolika zadní.
    Moje přední Continental CSC 2 225/45 17´´ po 10tkm ze dvou třetin sjeté - normální jízda, žádné hrabání. Dle mého názoru je to čím dál větší bída, ať máte jakoukoli pneu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 29.07.05  09:17

    « Re:

    2 AgnusDei:
    teda sorry, bez urazky, ale teraz jazdit na zimnych gumach ?!? uff... clovece a "neplava" ti to auto, da sa s tym vobec bezpecne zabrzdit ? - teda ja by som ta na nemecku dialnicu urcite nepustil >:-[]
    a naviac tie zimne gumy v letnych horucavach velmi rychlo odrovnas... :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.07.05  23:19

    « Re:

    Tak jsem zas o neco moudrejsi .... Diky za odpovedi. Tom
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.07.05  08:21

    « Re: Re: Boule na pneu

    Je to úplně normální: Jedná se o místo vazby/přeplátování. Někdy je výraznější, někdy téměř neznatelné. Ale u radiálek je tam vždy. Důležité je, aby se tato boule/prohlubeň nezvětšovala. Ostatně i kdyby k tomu došlo, měl by to zkušený řidič poznat při řízení: dojde totiž ke změně ovality a valivého odporu postižené pneu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.07.05  23:52

    « Re: Boule na pneu

    U Continentalek (Barumek) Super contact (drive sport contact) to byl dost casty jev. Ja s tim jezdil a zadne problemy nebyly
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.07.05  22:11

    « Boule na pneu

    Zdravim, mam dotaz:
    je obvykle, ze pneu ma "malou bouli" ci spise nerovnost na boku? Nejedna se o nejakou velikou nerovnost, clovek si toho zrakem ani na prvni pohled nevsimne, az teprve kdyz se prejede rukou po boku pneu, ale je tam.
    Nebo uz je to vada pneumatiky?
    Diky za info T.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.07.05  10:39

    « Bez nadpisu

    Asi to sem tak úplně nepatří, ale stejně se zeptám. Nevíte, jestli se dopustim přestupku, když pojedu teď v létě do Německa se zimníma pneumatikama?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.07.05  09:22

    « Re:

    OK, to my teda napiš, ale zkusím si i tipnout - Unionpneu?
    Jinak v Savách nehledej německou technologii - ty patří pod Good Year což není německá značka, ale to je buřt. Já zas preferuju japonské pneu - alespoň co se letních týče.
    Savy nejsou špatné, obvzlášť v zimních - sám je mám, ale Intensy mi přijdou na AMG opravdu dost málo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.07.05  20:28

    « Bez nadpisu

    Nevyrypuju. Vazne jezdim na Savach a obute na AMG. A ten servis je ve Zline,muzu napsat i jmeno. ja bych do Toya nesel. Uznavam jen nemecke znacky aut a nemecke gumy nebo gumy s nemeckou technologii. Neni nic lepsiho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.05  20:09

    « Re: Re: Pneu

    akorát vyrypuje, aby se o tom tady začalo diskutovat. AMG nemá a i kdyby měl, tak mu v žádném servisu nedoporučí na tak výkonné a rychlé auto Savy... >:D
    jo a jinak Intensy jsem měl před toyama a nedá se to srovnávat, hlavně na vodě. Akorát na nich člověk najede o 15tis km víc, což pro mne není to nejpodstatnější...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.07.05  18:14

    « runflat

    Ma niekto skusenosti s Runflatami ?Ked dostanem defekt a budem jazdit este 50km musim vymenit celu pneumatiku alebo sa da opravit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.05  15:47

    « Re: Re: Pneu

    A proc ne podle ceny? ;-) Auto jsem taky kupoval podle ceny. Mam tam 225/45 R17 vpredu a 225/40 R17 vzadu. Co ty by jsi si tam dal za gumy. Mne tvrdili v servisu, že Savy v tomto rozmeru a za cenu 7.800,-Kc/kus, je bomba,tak jsem je vzal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.07.05  12:46

    « Re: Pneu

    chytrak: ako moze majitel auta SLK55 kupovat pneumatiky podla ceny. Tak na tom by som asi nesetril. Keby si si niekde vybavoval zlavu, to pochopim ale kupovat podla ceny ? Schvalne daj rozmer pneumatik ake tam mas :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.07.05  12:06

    « Pneu

    Na to bych se vykaslal. Ja mam na svem Mercedesu SLK 55 AMG Savy Intensa, to je bomba. Paradne jedou na vode, nesjizdi se a jeste dobra cena. Jeste spickove jsou Debicy a ty sezenes i v Baumaxu apod.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.07.05  18:59

    « Hergot - nemůžu se rozhodnout...

    Nemůžu se rozhodnout jestli Toyo Proxes T1-R nebo Bridgestone RE720 Potenza! Jaký je Váš názor?
    Beru to tak - Bridge-současná nej značka, dobré výsledky v testech; :arrow: Toyo-dobrá zkušenost (mám T1-S), novější než RE720, tedy snad vývojově dál.
    A pořád ne a ne to rozlousknout... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 06.07.05  22:33

    « Re: Ten muj omyl

    vpohode, :-! ved vsetci sme len ludia a obcas kazdy tresne nejaku somarinu... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.07.05  20:08

    « Ten muj omyl

    No, abych to vysvetlil:uznavam, napsal jsem totalni blbost, ale verte, neni to zpusobeno mou debilitou ( ikdyz to tak vypada) ale zrejme tim, ze jsem delal veci az moc rychle a delal jsem jich vice soucasne :-( jasne, verit mi to nemusite a muzete si o me myslet svoje, ale takova je pravda...
    Jinak to Mitsi:Bylo to dostatecne jasne vysvetleno, jenze...viz vyse
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.07.05  16:57

    « Prodej

    Prodám sadu 4 gum Fulda Diadem Linero 185/65-14 T. Jeté jednu letní sezonu (ale jsou z 12. a 13. týdne r. 2003), zůstatek vzorku 6-7 mm. Zájemci nechť mi napíší SZ. Na ceně se domluvíme.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.07.05  14:15

    « Re: Re:

    Marcelino: len k tym ziletkam, rally neporovnavaj s beznymi autami, tam pouzivaju hroty, keby nie, urcite by tej sirky trosku pribudlo. Ale tiez suhlasim s tym, ze na zimu treba uzsie. Taktiez velmi zalezi, na akom snehu prevazne jazdis a podl toho vyberat pneumatiku
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.07.05  12:30

    « Re: Re:

    Zdá se, že všichni - kromě tazatele - to pochopili tak, jak jsem to myslel. Pro pořádek jen dodám, že nejde o "menší" kola/gumy, ale o "užší" gumy. Obvod pneu a LI (index nosnosti) je samozřejmě třeba vždy zachovat/dodržet!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.07.05  23:08

    « Re:

    Je potreba co nejvetsi tlak na jednotku plochy, tzn. ze jsou potreba uzke pneumatiky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.07.05  22:38

    « Bez nadpisu

    asi je uz neskoro Marcelino ale mne sa zda ze prva cast prispevku odporuje tej druhej. Skusim si to precitat este raz rano asi, mozno to pochopim lepsie :).
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 05.07.05  22:16

    « Re:

    2 fera2: ajajaj, no zdasa, ze "Fyzika" nebol tvoj oblubeny predmet :roll: on to Mitsi napisal velmi presne a jasne - strucnejsie a vystiznejsie to asi ani nejde :-! no ale zrovna ty si si to vysvetlil presne naopak >:D :roll:
    mimochodom uz si videl nejake preteky "rally" asfalt vs. sneh (napr. Francuzko vs. Svedsko a pod.) ? a videl si ten rozdiel v pneumatikach - na snehu jazdia doslova "na ziletkach" - uplne uzucke pneumatiky 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.07.05  21:43

    « Re: to fera

    Ja jsem to od Mistiho pochopil uplně opačně než ty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.07.05  20:27

    « Re:

    Ja mam letni 205/55 R15 a zimni podle vyrobce auta 175/70 R14 a to proto, abych tam mohl dat retezy. Jinak muzu 195, ale pak nesmim retezy. Zvolil jsem 175, potoze casto jezdim do extremnich podminek, kde musim pocitat s retezy. Ale mam vlastni zkusenost, ze uzke pneu se lip prohrabou na pevnejsi podklad a daleko lip se s nima ridi auto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.07.05  18:26

    « Bez nadpisu

    JJ, presne tak jsem si to myslel, jenom jsem potreboval, aby mi to nekdo potvrdil, dik..Ptal jsem se proto, ze hodne casto slychavam opacny nazor a to sice, ze na zimu prezouvaji na mensi kola s mensi sirkou a to mi prislo jako blbost..Hodne lidi tak ale bohuzel jeti :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.07.05  20:22

    « Re: rozmer-optimalni jizdni vlastnosti

    Klíčový je tlak na jednotku plochy: v zimě pokud možno co největší. Rovněž odvod mokré břečky ze stopy. Představ si to a odpověď ti bude jasná.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.07.05  19:03

    « rozmer-optimalni jizdni vlastnosti

    Uz se toho namluvilo o velikostech pneumatik na zimu hodne a rad bych slysel najky nazor + a samozrejme obhajobu toho nazoru, zda jsou obecne lepsi na zimu sirsi pneumatiky, nebo uzsi..Diky za odpovedi
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.07.05  17:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: PIRELLI P6

    Zimní 165/70 - v tomto rozměru mě velmi příjemně potěšily Continental TS780. Asi první pneumatiky, které svými vlastnostmi předčily moje očekávání. Jen to chce počkat si an nějakou cenovou akci - já na ně natrefil při ceně cca 1300 Kč/kus (165/70R13).
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.05  12:05

    « prodám

    4x plášť Firestone F580 175/65/14 letní, jeté 3tkm.
    4x komplet plech + pneu 175/70/14 zimní Ford Focus (4x108). Pneu 2x Michelin M+S 260 (80%), 2x Dunlop SP Winter Sport M2 (100%)
    kontakt 724 666 188 - Praha - východ
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 27.06.05  23:19

    « Re: Re: Re: Re: PIRELLI P6

    hmm, skus dat nejaky tip ;-) na dobre letne pneu 15" 185/60 a zimne 14" 165/70 ;-)
    apropo, uz sa to tu urcite preberalo, len to neviem najst - ako je to s presnostou rychlomera a pocitadla km, ak prezujem napr. spomenute 14"165/70 za 15" 185/60 :?: :*)
    ozaj, a co tak poradit aj disky - na Swifte su "4-dierove"... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.06.05  17:09

    « Re: Re: Re: PIRELLI P6

    Nikdy jsem neměl lepší zimní gumy, než AVONy CR75 a CR85. Pro letní to bohužel neplatí! Raději si vyber jinou značku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 26.06.05  15:49

    « Re: Re: PIRELLI P6

    hmm, aky mate nazor na pneu AVON - kedze som si nedavno kupil novy Swift -ale tu lacnejsiu verziu v 14" kolami a chcel by som predsa len podstatne lepsie vyzerajuce auto s 15", tak uvazujem o kupe 15" diskov na leto (pneu 185/60) a tie 14" by som nechal na zimu :-!
    inac tie 14" maju obute pneu Continental 165/70 (presny typ si nepamatam a utekat koli tomu do garaze sa mi nechce :*) )- ma s nimi niekto skusenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.06.05  03:40

    « Re: PIRELLI P6

    Ta cena je dobrá. Zkus je koupit na www.1-pneu.cz. Mám s nimi dobré zkušenosti s prodejcem i s pirelli. Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.06.05  13:23

    « Re:

    Byl jsem velkým příznivcem zn. Yokohama. Už nejsem - Yokohama zaspala dobu!
    PS: Srovnávat "turistickou" a velmi všestrannou P6 s Yoko AVS je přinejmenším nefér...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.06.05  09:38

    « Bez nadpisu

    Ja treba jezdím na Yokohama AVS Sport 195/50/15 86XL no a to se nedá vubec srovnat s nejakyma Pirellkama a koupil jsem je nanetu za 1700 kus
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.06.05  13:53

    « Re: PIRELLI P6

    Určitě! Za tu cenu těžko seženeš lepší.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.06.05  12:59

    « PIRELLI P6

    Ahoj ve spolek dáte mi někdo reference na Pneumatiky Pirelli P6 Je to dobrá guma ? 195/50 r15 za 1800,- dobrá cena ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.05  07:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    centsm: Ano, používání dusíku v kamionové přepravě je už hodně rozšířené. Jenže kolik ta guma musí vydržet (?!): napřed po mnoha desítkách tisíc km první prořezání, pak třeba i druhé, následně min. jedno, ale spíše více protektorování, a jsme na několika stech tisíc km životnostnosti jedné kostry! Tohle se přece s pneumatikou na běžném osobním voze nedá srovnávat!
    Ace2: Já tedy nevím, ale za posledních cca 20 let, co používám bezdušové pneumatiky, tak musím s příchodem zimy přifukovat (jak klesá vnější teplota) a na jaře zase upouštět (jak stoupá teplota). Třebaže foukám pouhým vzduchem, nic mi neubývá. A když už náhodou ubývá, tak mám prostě defekt a nebo špatný ventilek (obvykle dojde k jeho poškození při přezouvání), takže je to stejně nutné nutné řešit opravou, nikoli foukáním dusíkem. Kromě toho jsem nucen přizpůsobovat huštění podmínkám (je rozdíl, jestli pojedu příštích několik set km sám, nebo v 7 lidech a navíc se zavazadly) a předpokládáným rychlostem jízdy (to, co je dobré na cestu do Francie, příliš nevyhovuje pro ježdění po Praze). Kam bych přišel, kdybych měl hustit dusíkem, když žádný efekt stejně necítím!
    Pravda, toho menšího zahřívání (a tím i menšího nárůstu tlaku v) pneu při dynamické jízdě pod velkým zatížením jsem si rovněž všiml (viz příspěvek centsm), ale přičítal jsem ho menší tepelné roztažnosti dusíku. Takže jsou v zásadě dvě možnosti: buď to opravdu není "jen dusík" (jak píše ace2), nebo (vycházím-li z poučení Marcelina) je to "něco mezi nebem a zemí"...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.05  21:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    takže rozdíl asi tak 0,01% ?? Už si jedu do servisu přefoukat gumy....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.06.05  21:51

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    Mitsi: žádné reklamní řeči! Nechtěl jsem se zapojovat, protože jsem tady nad věcí, ale někoho nemohu nechat v nevědomosti! Plnění dusíkem má význam pouze u větších rozměrů pneu. U osobáků má význam, jen je-li dusík zdarma, protože jeho nepatrný účinek nevyrovná cenu. Stejně jako "V Power racing" ve Škodě Tudor. Ale čím větší rozměr pneu (větší množství plynu, horší podmínky těsnění a zatížení, vyšší cena a proběh km), tím také větší účinek dusíku díky nulové oxidaci gumy a větším molekulám. Velké pneu se mnohem častěji protektorují a proto nemohou být zteřelé (tady by nepomohl vysušený vzduch). Nevím proč, ale pneu plněné dusíkem mají za provozu nižší teplotu.
    Praktický příklad, který jsem tu možná v minulosti uváděl: Máme na stroji namontováno 18 ks pneu 10x24, které jsou zatíženy asi na 110% (nelze technicky řešit jinak). Jsou bez dezénu, pomaluběžné a pracují v běžné teplotě. Při plnění vzduchem jsme jich ročně dělali asi 12-15. Docházelo k separaci vložek od kompaktu, neustále unikal vzduch, praskaly patky. Celý problém se řešil několik let ve vývoji v Matadoru, ale bezúspěšně. Náhrada Matadoru Michelinkami nepomohla, byla jen 4x dražší. Po foukání dusíkem děláme tak 3 do roka a to většinou proto, že si nikdo nevšimne, že je guma poloprázdná a už nevydrží zatížení.
    Na osobáku mám samozřejmě dusík, abych nemusel tak často kontrolovat tlak (stačí tak 4x do roka), jiný význam to podle mě nemá. Subjektivně se dusík zdá být měkčí, ale netroufám si tvrdit, zda by se to vůbec dalo metrologicky změřit.
    Pro ty, co chtějí kritizovat můj názor: nemám teoretické vzdělání v gumárenském průmyslu, vycházím z praxe v průmyslu a kamionové dopravě, a uznávám, že v jiných podmínkách může být praxe jiná. Pro někoho jen pocit, že je to jiné, může mít neocenitelný význam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.05  20:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    tak ono se dnes spíš než dusíkem pneumatiky plné pneu plynem, jehož složení sice neznám, ale jeho efekt je ten, že jeho molekuly jsou větší a tedy má menší tendenci z pneumatiky unikat, typicky přes ventilek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.06.05  14:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    OK, to beru. Pak jsou ale ty reklamní řeči kolem foukání dusíkem úplně 100%-ní kecy a nic víc!
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 16.06.05  13:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    2 Mitsi: ja si tiez ako kazdy normalny chlap nerad priznavam, ze sa mylim ;-) :*) , ALE tentokrat mi pokojne ver - pracujem s automatizaciou v chem.priemysle, tak o tom musim mat aspon zakladne znalosti 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  13:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    Pravda, na tu hořlavost jsem zapomněl. S odlučovači vlhkosti ("suchý vzduch") je to rovněž pravda, ovšem jen v podmínkách průmyslových provozů, tj. v daném případě v hangáru (a to ještě dobře vybaveném): na letištní ploše "z baňky" už bude opravdu jednodušší použít spíše bombu s dusíkem... Pokud jde o tepelnou roztažnost, tak tam si opravdu nejsem jistý, že je stejná, jak tvrdíš Ty. Ovšem extra to studovat nehodlám (na to nemám čas a dostatečně pádné důvody), to Ti spíš budu rovnou věřit (třabaže nerad...).
    V zásadě se však shodneme: použití dusíku pro plnění autopneu je zbytečný luxus s výrazným placebo efektem a firma Linde vydělá něco navíc!
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 15.06.05  12:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    to Miro: o takom teste neviem
    to Mitsi: ta vlkost sa da odstranit pouzitim "sucheho" vzduchu (bezne pouzivany v priemyselnej technike), nie je nutny dusik. No a teplotna roztaznost dusika a kyslika je rovnaka! Nastuduj si fyziku. A u lietadiel je problem skorej horlavost kyslika pri zahriatej pneumatike, preto sa pneumatiky lietadiel plnia dusikom :!:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.06.05  10:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: A True Story...

    ci to ma vyznam sa ta este zistit jednoducho, dve kola vzduch a dve plyn a po xxtkm zistit v akom stave je pneumatika a disk. Taky test uz robeny bol ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.05  10:33

    « Re: Re: Re: Re: A True Story...

    V "atmosférickém" vzduchu je 78% dusíku. Dusík, jako inertní plyn, má mj. tu vlastnost, že jeho tepelná roztažnost je mnohem nižší, než u "zbytkových" složek "atmosféry". Kromě toho guma naplněná dusíkem neobsahuje atmosférickou vlhkost. A právě toto jsou dva klíčové faktory, kvůli kterým se gumy letadel musejí foukat dusíkem: "nahoře" je běžně mínus 60 st. C, "dole" po přistání se guma ohřeje na hodně přes 100 st. C, kondenzace a mrznutí vlhkosti uvnitř gumy poškozuje především vnitřní stranu ráfku z hliníkové slitiny, která pak oxiduje a tím ztrácí pevnost. Ale tohle nás u běžného osobního automobilu asi příliš nezajímá, nebo snad ano?
  • « 00 Reagovat !

    foto Marcelino

    Marcelino 15.06.05  10:15

    « Re: Re: Re: A True Story...

    hmm, tak vlastnosti stlaceneho vzduchu a stlaceneho dusika (tepelne a ine) su takmer identicke - vzduch obsahuje takmer 80%dusika. Takze jedine co moze byt zmysluplna vyhoda plnenia dusikom, je ze vzduch osahuje aj kyslik, ktory sposobuje oxidaciu gumy pneumatiky :idea: , ale kedze za 3 roky pneu aj tak vymenis, pretoze su ojazdene, tak taketo zvysovanie trvanlivosti nema zmysel :roll: , a teda predpokladam, ze sa jedna ciste o reklamny tah pneuservisov a spol. - neverim, ze niekto pozna rozdiel medzi "vzduchom" nahustenymi pneu a "dusikom" nahustenymi - ak si niekto mysli, ze ano, tak sa skorej jedna o "placebo" efekt... 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.06.05  09:45

    « Re: Re: A True Story...

    Jestli jsem tomu dobře porozuměl, tak pojistný šroub na kole má být co nejblíže ventilku - je to tak?
    - Rozhodně to není nutné, jde spíše o úzus: pečlivý mechanik to tak prostě udělá. Je to asi stejné, jako když mechanik před spuštěním vozu z heveru nestaví všechna kola ventilkem nahoru, aby při nasazování poklic (kola se utahují, až když auto "stojí na svých") neměl potíže s jejich správným a přesným nastavením vůči ventilkům "na střed díry".
    Ještě mi to vysvětlete s tím huštěním dusíkem, pokud se dusíkem nahustí na "studenou hodnotu" tlak se za jízdy sníží???
    - To rozhodně ne. Jen se prostě "jízdou nezvýší dostatečně". Dostatečně na to, s jakou hodnotou počítal výrobce vozu při určování hodnot "studeného huštění" (jiné se nepoužívají) za podmínky využití komprimovaného vzduchu. Pokud se už dnes tak hojně používá dusík, měl by výrobce také uvádět dvojí hodnoty: pro huštění vzduchem (standard) a pro huštění dusíkem (preminum). Ale kdo to tak dělá? Osobně jsem se ješně nikdy s "dvojím předpisem" nesetkal.
    PS: Ostatně to by pak lidé třeba zjistili, že mezi huštěním vzduchem a dusíkem není z hlediska uživatele osobního vozu žádný rozdíl a nebyli ochotni za to zbytečně platit. Ono totiž auto není letadlo: tam je huštění dusíkem z řady dobrých důvodů už dávno povinné a nahuštění jedné pneu vyjde na cca 30 USD!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…