Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« http://pneu.web3.cz
takze zase decentni update webu
-------------------------------
* update web-designu / lepší orientace v menu
* update katalogu - pneu značky CEAT, u někt. značek přibyly ceny dalších rozměrů
* update testů - připyly testy AUTOTIP 2000 (13 pneu v rozměru 195/65 R15), ADAC OnLine (175/65 R13, 175/70 R13, 185/60 R14, 195/65 R15, 205/60 R15, 205/55 R16)
RE:katalog pneu podle rozmeru (pokusim se neco zpracovat-chce to jen cas:)
-
Kolík80 30.04.01 15:52
« Re: http://pneu.web3.cz
Stránky jsou moc dobrý. Chybí mi tam, ale možnost vyhledávání pneumatik podle rozměru. Když scháním pneumatiky tak vím rozměry a zajímá mě max. rychlost, cena atd.(myslím že vhodná by byla nějaká tabulka, ze které by byly podrobné odkazy na jednotlivé pneu). Je mi jasný, že není vůbec jednoduchý to naprogramovat. Takže přeju hodně úspěchů a dobrých nápadů do budoucna. -
« Re: http://pneu.web3.cz
jak jsem shanel minuly tyden pneu, tak jsem si vsiml, ze vetsina pneuservisu mi ceny uvadi ze stejnych papiru. Jsou to normalne okopirovane A4 cvaknute konem s doporucenou cenou od vyrobce a cenou bez DPH. Rozdelene je to podle rozmeru a nasleduje 60 gum od ruznych vyrobcu razenych abecedne. -
« Gumy
No, me ted ceka koupe novych pneu, ale porad se rozmyslim, jestli mam jednou prijet s autem do Prahy (300km) a na Smichovske burze koupit za 2 litry vsechny 4 gumy (vzorek OK, akorat sjety chlupy, znacka Dunlop) a nebo zainvestovat do funglacu, ktery koupim doma na Morave. -
« http://pneu.web3.cz
! AKTUALIZACE ! PNEU KATALOG !
nový web-design, testy 12 letních pneu z časopisu AUTO TIP, dále přibyly další odkazy u jednotlivých pneu na testy (včetně nápovědy s umístěním), u některých pneu přibyly i podrobné firemní popisy (obrázky) - odkazy na ně najdete ve stručném popisu pneu, zprovozněna další rubrika - odkazy (včetně firem, které poskytují slevy)
web je jeste castecne ve vystavbe (tydenni update), proto nejsou dosud jeste funkcni vsechny odkazy - budete-li mit jakekoliv pripominky nebo doplnující udaje, rad uvitam vase rady a pokusim se vse co nejrychleji doplnit (dcs@mail.cz) -
« Re: dotaz
Tak to bych neváhal a šel do ContiSportContactů2, PremiumContactů nebo Dunlopů SP Sport 9000. Pirelli není co bývala a ani legendární P-Zero už na CSC2 nemá.
Tata za nedlouho ojezdí na Laurinovi Dunlopy SP Sport 2000 a určitě mu tam dám ty CSC2.
Jenom dodávám, že ve "V" se dělá jen Premium, ostatní (včetně něho) jsou k dispozici ve "W" a třeba Michelin Pilot Sport (já osobně bych ho nebral - předražený) je dokonce "Y". -
« Re: Unik vzduchu z pneu
Myslis,ze by pomohlo ten ventilek podlepit silikonovym tmelem na akvaria ? Ten je totiz hodne prilnavej.Samozrejme to budu muset nejdriv poradne ocistit na patce,pak teprve maznout silikon a pak do nej priplesknout ventilek.Ja myslim,ze by to mohlo pomoct.Tenhle silikon drzi jako svine.Pak bude samozrejme mensi problem pri vymene ventilku,ale zase na druhou stranu,kolikrat ho clovek meni.Ja sem ho zatim nemenil,az ted,co mi utika vzduch.Jo a je to stoprocentne kolem ventilku.Meli sme to v sudu s vodou.S tou dusi nevim,protoze jak mi rekl manik v pneuservisu(a nakonec i ukazal),tak v bezdusakach jsou na vnitrni strane plaste takovy rejhy,vystupky a o ty se prej ta duse rozedre a bude to pak utikat,jak blazen. -
« Re: Unik vzduchu z pneu
Skoro na všech autech, který servisuju jsou elektrony a nikomu nic neutíká, žádný ventilky neměním, jen velmi zřídka. Ale to utíkání jsem zažil kdysi u jedněch starejch elektronů na Audině. Patka byla totiž orezlá a byl tam už pěknej nános sajrajtíků zbylejch po výměnách pneumatik, tak to potom pořádně netěsní. Chce to precizně ošmirglovat, nebo nechat opískovat nebo tam vrazit duši a je klid... -
« pneu a stk
Chtěl bych se zeptat,jak je to s pneu a ráfkama např. u tuningu,když dám např.větší 16" nebo širší než udává TP.Jak se to pak dělá s STK?
Z osobní zkušenosti vím,že dost dbají,co je tam napsané.(Ačkoliv mám na autě maximálku 200km/h a předepsané pneu 185/65R15 H, je alternativa vTP 195/60R15 V -dal jsem195/60R15 H a byl problém na STK) -
"-- skrytý --" 20.04.01 18:59
« Re: Unik vzduchu z pneu
Ja jsem mněl Alu disky a nic podobného sem snimi nezažil.Je to určitě těmi ventilky?,není v disku nějaká mikro prasklina?!Oxidace !,blbost,co má oxidovat ?! Ono se říká ,že jsou Al,ale ve skutečnosti je to slitina může sice oxidovat,pokud se to běje což sylně pochybuji tak v míře ,kterou nepozmkáš pokud se no to nedíváš přes mikroskop...
Re:jirka_ Dost dobré.
Pavel
-
« http://pneu.web3.cz
!!!
pokud mate zajem, pripravil jsem informacni web s kompletnim prehledem PNEU, vcetne obrazku, podrobnych informaci, cen a v neposledni rade testy pneu (ADAC, AMS)...
web je jeste castecne ve vystavbe, proto nejsou dosud jeste funkcni vsechny odkazy
budete-li mit jakekoliv pripominky, rad uvitam vase rady a pokusim se vse co nejrychleji doplnit-napravit (dcs@mail.cz) -
« Re: Unik vzduchu z pneu
Taky jsem měl na léto alu disky, ale teď (cca 3 roky) mám léto i zimu disky Fe. Nikdo po tom moc nekouká a je klid. Když to někam prdnu tak mám v kufru velký kladivo. Jedna rána a jede se dál. A pneu jsem hustil naposledy v létě 1998. Hi hi hi... -
« Re: Unik vzduchu z pneu
No ty ventilky jsou vzdycky davany novy.Vono to chvilku drzi,ale pak to zacne zase unikat.Podle chlapika v pneuservisu prej to hlinikace delaji,ze prej,kdyz jsou starsi , tak zoxidujou a pak to trochu kolem ventilku utika.Jenomze se mi nezda ekonomicky platit ctyrikrat do roka sundani kola,vyzuti,ocisteni,vymenu ventilku,nazuti a nandani kola.Me to zatim vyslo na dve kola na dve stovky a to znamena osm stovek vyhozenych za rok.Proto sem zacal uvazovat o tom spreji na utesneni.Jestli mi k tomu nikdo nic nerekne,tak to stejne zkusim.Ta latka ve spreji prijde na dve stovky a to si myslim,ze za pokus stoji.Prece nebudu furt platit pneuservis.Tak bohatej zase nejsem. -
« Unik vzduchu z pneu
Nevite nekdo nahodou,cim zamezit unikani pneumatiky pres ventilek ? K uniku mi dojde tak za tyden az ctrnact dni a je to tutove okolo ventilku.Mam hlinikace(trochu starsi) a pokazdy,kdyz to dam do pneuservisu mi to jenom kolem toho ventilku ocisti a maznou vazelinou.Jelikoz bych tam takhle mohl jezdit kazdejch ctvrt roku,uvazuju o pouziti pripravku na docasne zalepeni pri prurazu,je to takovej help na cestach ve spreji a ma to zacelit diry do cca 1 cm.Myslite,ze je to dobrej napad,nebo poradite neco lepsiho.Diky
-
« Re: Mfilip: 771
mfilipe jestli ten hluk není tím nižším vzorkem. Třeba má v sobě ta guma zabudovaný hlasový informátor o ojetí vzorku :-))))). Co víš, jak jdeme do tý Evropy, a jednou nohou už tam možná brzo budem, tak třeba je v něčem předbíháme-jupí. Všeobecně se praví, že guma kolem 4 mm ztrácí vlastnosti hlavně proti aqaplaningu a nedoporučuje se takové gumy používat, tak třeba tě to upozorňuje abys jel opatrněji a chystal peněženku. -
« Re: Mfilip: 771
jako gumu jsem sundaval z rafku u osobaku jednou a stacilo mi to na cely zivot. Mohem rychleji a jednoduseji se sunda z Avie, nebo V3S, nebo z tatry, pokud je ovsem k dispozici raketomet s radlici, nebo alspon jina V3S. Tzn. ze jedine v pneuservisu a navic u hlinikovych disku bych se velice bal mechanickemu poskozeni. gumy v marketech nekupovat, jiz kvuli zminene vyssi celkove cene s montazi a taky proto, ze v marketech jsou na 99% vzdy a jen protektory, mnohdy za cenu novych gum. Laik nepozna ( a ani ja ) protektor od nove gumy. Kormoran samozrejme s Michelinem ma neco spolecneho asi jako, ze Barum je od continentalu, nicmene mne potesilo, ze pry vydrzi i 60 tkm, o 10 tkm vic nez srovnatelne Savy atd. I v cenach jsou obrovske rozdily mezi pneuservisy, je nutne projet jich vice. U Kormoranu jsem se setkal s rozpetim 1650-1835, Dunlop SP10 E 2310-2890, P3000 2300-2890, kleber 1999-2300,- pri vynasobeni 4, jde uz rozdil do tisicu, jsou to ceny pro nakup 4 gum + montaz zdarma prepoctene na 1 kus. O Bravurach jsem si vzdycky myslel, ze jsou dobre jak cyp a byl jsem rad, ze jsem je mel na aute. Ted po navstevach v pneuservisech nestacim kroutit hlavou a bohuzel jsem je jeste pred 14 dny v jinem pneuservisu hajil, ze s nimi nemam nejmensi problemy .... Pritom tam mam 4- 5 mm vzorek a mohly by vydrzet jeste 30-40 tkm. ladao, ty Bravury jsem vzadu mel celkem 2 roky a kdyz jsem Bravu koupil, byla absolutne ticha. Zhruba v zari jsem zacinal pri urcitych ustalenych rychlostech citit nejake pravidelne zvukove vibrace. Ne otresove, ktery by vibrovaly autem. pri 40-50 to byla meluzina, a pri 100 km/h to byly podstatne tissi vibrace. Byl jsem smireny s tim, ze dam 5 000 za zadni loziska anebo 9 000 za vyfuk. Vyfuk jsem vyloucil, protoze vibrace se projevovaly pri 50 km/h i pri vypnutem motoru. Zbyvaly loziska. jen tak ze srandy jsem po zime prehodil gumy. Razem byly vsecky zvuky a v mnohem sirsim spektru rychlosti slyset jasne odpredu, zatimco zadek je tichoucky jak na samote u lesa. chci jen rict, ze ty Bravury zacaly hucet najednou zniceho nic. -
« Re: Konec
ladao> Největší slabinou Bravur je neuspokojivá přilnavost na mokru (mrkni na www.adac.de - reifen tests - sommer reifen). Vyšší hluk mi nevadí - mám taky sportovní výfuk. Já ale jezdím denně za každého počasí a právě chování na mokru je pro mně nejdůležitější vlastnost. Na suchu jsou vždycky rozdíly menší. Teď mám Michelin Pilot SXGT 195/50R16 a myslím, že by to mohlo být ještě lepší. V posledním testu AMS vyšly nejlíp Bridgestonky RE 720 a přitom jsou dost levné (v kategorii). Jestli dám za pneu 5800 (Bridgestone) nebo 9000 (Michelin Pilot sport), to si dobře rozmyslím. Volba padá na RE720. 250/45R16 se sice dělá i v Bravurách, ale za 3750 je to dost drahá guma. Dám za obutí o 8 tisíc víc (to je sice dost), ale vím, že lepší pneu na mokro v rozměru není a že jsem tudíž udělal pro (nejen) svou bezpečnost maximum. -
« Re: Mfilip: 771
vlami pokud si je sám nasadíš - tedy pokud si je vůbec nějak nasadíš ?? monterajznama :-))) a montovat bezdušáky jinak než na montážní stolici je sebevražda pro gumu, tak jsi opět u problému s případnou reklamací. Protože výrobce bude po tobě chtít doklad o odborném namontování. A co potom. V tomhle bych nešpásoval a koupil si gumy v pneuservisu nebo v autoservisu. A v dobrým pneuservisu ti nabídnou několik gum a ty si vybereš podle stylu a podmínek jízdy a taky podle peněženky. -
« Re: Konec
Hufnágle to samé máš Barum-Continental. Ten výrobce ( Barum, Sava apod.) patří do koncernu a dělá si své gumy. A zpět k Bravurám, já bych je neviděl jako opravdový šmejdy. Myslíte si , že by je dělali Němci v profilu 50-55 a v kategorii do 240 Km kdyby byly opravdu tak špatný. Já sám je mám a na rozdíl od mfilipa neslyším žádný větší hluk oproti Brilantům nebo jiným gumám, který jsem měl. Je taky pravda, že díky jinýmu výfuku a úpravám motoru se zvedl hluk v autě. Jak se chovají ty gumy na vodě za všech podmínek moc nedokážu posoudit, jelikož mám to auto na "svezení občas" a na vodou zalité cestě jsem ještě nejel. A je taky pravda, že je nemám s čím porovnávat, protože v rozměru, který já mám 185/60-13 toho není moc k dispozici za rozumný peníz. -
"-- skrytý --" 13.04.01 00:00
« Re: Mfilip: 771
LADAO 782 nebo kolik: Aha, diky za radu, urcite to bude tak. Takze pokud koupit pneu bez disku, tak nasadit sam, nafouknout ty bezdusovky a zajit do servisu na vyvazeni, to uz nebude tak drahy. To si ale uz fakt koupim pneu v pneuservisu nebo ve znackovem servisu. A zase jsem u Barum Brillantis za 1290 Kc. :) -
« Re: Konec
V novém AMS je test pneu a jsou tam i ceníky - je v nich i Aquilla.
mfilip> Michelin nemá s Kormoranem až tak moc společného => kvalitu a vlastnosti kormoranů budou od Michelinů na hony vzdálené. To je jako s Debicou a GoodYearem. Debica je horší, než Barumka. -
« Re: Mfilip: 771
vlami všeobecně se nedoporučuje kupovat samotné gumy bez disků v hyper-supermarketu apod. V pneuservisu ti obyčejně gumař nasadí 100% příplatek za montáž donesené gumy ( zatím co své gumy nasadí bez ceny montáže ) a finanční efekt je tím téměř žádný. A v případě reklamace takové gumy zažiješ něco jako nekonečný kolotoč mezi prodejcem , pneuservisem a výrobcem. -
"-- skrytý --" 12.04.01 14:35
« PTD: 747. prispevek
PTD asi mas pravdu, jen opravim Tvou matematiku. Barum Brillantis stoji cca 1200-1300 Kc, tj. za 4 ks = cca 5000 Kc, nikoliv 6000 Kc, jak pises. P6000 stoji 2x tolik a vydrzi pri setrnem zachazeni - jak pises - pouze 30000 km. Pro mne je volba jasna. Pro asi skoro vsechny ostatni z teto rubriky (kdyz si ctu prispevky) je ale Barum moc levny a spatny :-) -
« Re: magnat
Pavle . Já vím že je to Winterra, ale nebudeme přece bazírovat na slovíčkách (viz porše, felda ,fabka apod.)Viděl jsem to v listopadu u svýho gumaře v časáku pro gumaře. V tom testu všech zimních gum se umístila "Winterra" někde kolem 8 místa, zatímco naše Polaris až někde kolem 22 místa. A myslím, že to mluví za vše. Podle toho je jasné, že zimní gumy Matador jsou všechny lepší než zatím Barum tím, že používají siliku. Ale v letních je to úplně naopak, tam je lepší Barum, ale nikdy se nemůže dostat na 8 místo všech letních gum. -
« magnat
vim, ze Matadaor zacal delat nejake gumy s V disegnem, je to uplna novinka, vypadaly moc dobre. Myslim, ze se jmenovaly Matador Vintura, ale mozna se v nazvu pletu. Kdys mel zajem, muzu se ti skocit podivat, na rozmery a ceny. Nebo vlastne zkuse www.matador.sk, tam by prece mely taky byt
-
« vlami ad 745
je na case zmenit znacku. Na favoritu jsem mel OR 52 od vyroby, ktere sice dlouho vydrzely, ale na vode a treba pri jizde v desti do kopce nebezpecne prokluzovaly. Dalsi gumy jsem mel slovenske matadory MP 12, ty sice neprokluzovaly, ale zase pri mem ekonomickem jezdeni nevydrzely 30 tkM, zdaly se mi i trosku hlucnejsi. Barumy Bravury povazuji ted za nejvetsi srot, co jsem kdy mel a potvrzuji to i v pneuservisech. Ta hlucnost je neuveritelna. Kdyz pomalicku pribrzduju k nulove rychlosti, zda se mi ze je to hukot jako v UAZu. Jeste stesti, ze mam na aute jen 2, kdyby byly 4, nevydrzel bych to. Rozhodl jsem se kvuli cene a dobrym zkusenostem pro Kormorany Sprint D600 za 1650,- Kc. Je to licencni Michelin, vzorek se mi libi, je levna, tichoucka ( zadek, kde je ted mam je naprosto bez zvuku ), na aute jsou jiz 51 tkM ( za 18 tkm co jsem s nimi na predku odjezdil se ztratil asi 1 mm ). -
« Re: 205/50 R15
Jo ták. Ty jsi myslel odlolnost vůči akvaplaningu. To je fakt slabá stránka HX. Já totiž pod pojmem voda vidím mokrou cestu bez kaluží, ale fakt je, že na těch našich okrskách je to samá vyjetá kolej a to je hrůza.
Za ty prachy Ti můžu doporučit jedině Kleber. Kdybys chtěl 195/50, tak by Ti to na PremiumContacty vyšlo, ale to Ty asi nechceš. -
« Re: 205/50 R15
Hufnagl> jo, kdyby nebylo tezky vybrat za 12-13 tis.dobre pneu, urcite bych vas tak neotravoval..."Co máš vlastně proti michelinkám?" proti Michelinkam nemam temer nic-jak jsem jiz psal-prave jsem dojezdil Michelin Pilot HX MXV3A 195/60 R15 V...a na vode je to dost bida (kdyz najedou na vodu-kaluz ve vice jak 100km/h, tak poradne rozhodi auto, jinak na suchu jsou docela dobry=zadne vyhrady) -
« Re: Konec
Taky jsem četl pár testů a zjistil jsem, že je potřeba si přesně naštudovat měřené hodnoty a systém bodování. Dost často jsou minimální rozdíly v hodnotách a velké rozdíly v bodování, takže nakonec rozdíl pár procent udělá spoustu bodů. Taky stojí za to porovnat vítěze testů s častými inzerenty, koeficient korelace bývá vysoký, taky to ty časopisy živí. Jinak s těmi Micheliny jsem fakt spokojenej, jsou super i na vodě. Ve spolupráci s dost slušným podvozkem na Premacy je často výsledkem údiv ostatních, jak ta dodávka řeže zatáčky. Naposled jsem se málem smíchy pomočil, když se na mě sápal borec s Octavií LX na galuskách 175/80, přidal jsem a sledoval v zrcátku jeho bravurní tanec. Dokonce i jeden Megane Coupé skončil na brzdě, když mu skončil levý pruh v nájezdu na dálnici při snaze šoupnout to přede mně. Je to docela sranda, ještě by to chtělo přidat tuningem tak 20-30 koní a dost lidí by asi nechápalo. -
« Re: Konec
Tak vidíš! HX znám, to je taková komfortnější alternativa k SXGT.
Ne, že bych chtěl rýpat, ale minulý rok byl v AMS test 215/55R16W a Micheliny byly poslední. Je to ale dost našláplá kategorie a myslím, že konkurenci, jakou byla Dunlop SP Sport 9000 nebo PremiumContact, by lépe odpovídal Michelin Pilot Exalto, nebo jeho předchůdce SXGT.
Tím ale nechci říct, že nejsou HX MXV3Ačka dobré. Já je měl ve 205/65R15 na Senátorovi a byly přímo skvělé. Pak jsem tam dal Bravury a od té doby jsem na tuto pneumatiku alergický. Bravury jsem zahodil a nahodil Klebery. Ty byly 100x lepší než Bravury, ale na Piloty zdaleka neměly. Z toho můžeš lehce vyvodit poměr Bravura x Pilot HX. -
« Re: 205/50 R15
magnat> To je těžké vybrat za 12-13 tisíc dobré pneu.
ContiPremiumContact stojí 4.860Kč a za ty dám ruku do ohně. Pak jsem jezdil na Michelin Pilot SXGT a taky dobré.
Co máš vlastně proti michelinkám? Já budu kupovat Pilot Exalto 205/45R16 a jsem si jist, že je to špička. -
« Konec "zimáků"
Tak zítra jdu nahodit zase ty hnusný letní pneu. No nějak to léto už přežiju. Mezi dubnem a listopadem (cca) je to o ničem. Člověk si na silnici skoro nic neužije. Asi mi taky klesne spotřeba, protože mě to nebaví. S létem se prostě převlékám za beránka. Zdravím vlky. -
« Re: 205/50 R15
leones > tedka sem koukal na dezen Toyo 600F3 a nevypada zas az tak spatne pri cene 3.406,- (tedy Toyo Proxes T1 je jiny kafe, ale cena je uz 4.040,- :(...jeste jestli muzu mit dotaz k te pneu 600F3 - muzes ji s necim porovnat (horsi/lespi), jaka je hlucnost? opotrebeni?...dik