Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« 205/50 R15
porad sem se nerozhodl, jake koupit pneu? samozrejme, ze je pro mne rozhodujici cena (co nejnizsi)...proto uz zacinam trosku uvazovat i o takovychto znackach: STOMIL KORMORAN Sprint D600, STOMIL KORMORAN Gammma, Debica Furio, MABOR Sportjet, MABOR M60, SAVA Rapidex R2, FORMULA GT, BF GOODRICH COMP T/A, CEAT Tornado, HANKOOK K102, KUMHO 712 - poradte prosim, co vybrat? s cim mate zkusenost??? predem dik...
to leones> chtel bych se jeste zeptat, jaka je opravdova sirka dezenu u tvych pneu TOYO 600F3 a jak jsou na tom s aquaplaningem, hlucnosti a jak rychle se sjizdeji???
to Hufnagl> CSC2 bych bral z fleku, ale ta cena:( -
« CSC2
Tak, včera jsem byl přezout tatova Laurinka na nové pneu. Continental se fakt vytáhl. ContiSportContact2 jsou ještě lepší, než Premiáky a to za tutéž cenu! Na vodě unikátní, na suchu ani nemluvě. Tichučké jsou taky parádně.
Není divu, že vyhráli test na celé čáře (AMS i ADAC).
Ještě jeden postřeh. CSC2 jsou o dost komfortnější, než Dunlop SP Sport 2000e. Tam, kde se dřív laurinek drkotal teď proplouvá znatelně klidněji. -
« Bez nadpisu
Koupil sem auto se snizovanym podvozkem,asi.Videl sem to samy a melo podstatne vic mista mezi lemem blatniku a obrysem kola.Rozdil dela asi tak 4-5 cm.Letos chci ale pouzit pneu,ktery jsou sirsi a bojim se,ze mi budou pri propruzeni drit o lem blatniku.To auto super drzi na silnici a je ten podvozek taky daleho tvrdsi.Krome toho mala mista na pneu me taky znepokojuje to,ze mam predni kola pri celnim pohledu mirne do obracenyho V a tudiz se mi sjizdej gumy hlavne po vnitrni hrane.Letos chci zkusit dat mezi pruzinu tlumice a misku podlozky,abych to auto trosku zdvihnul.Myslite si,ze je to dobrej napad?A jaky material pouzit?Muzu ty podlozky udelat z hlinikovuho platu?Udrzi to a nepromackaji se? A este jedna otazka.Srovnaji se mi tim ty predni kola,ktery sou ted mirne do obracenyho V ? Diky za info vsem. -
« Re: Kléber
Nokian i Kleber mají myslím hodně společného. Příznivou cenu, hrubější dezén a mírně hlučnější provoz. V zimě jde ale o bezpečnost a ne o nějaký ten deciBell. Kdybych neměl na Conti TS790 (což je špička), určitě bych sáhl právě po klébrech nebo nokianech. O Barumu Polaris nebo Stomilu bych ani neuvažoval. -
« Re: Kléber
Kleber Krisalp 3 pro sebevrahy určitě není. Viděl jsem ji na autech o třídu lepších než je Fábie. Myslím, že za tu cenu není co řešit. Poměrně je dost k vidění v horských oblastech. Hlavně NIC nekupovat v takových OBI, Bauhausech a pod. Sám jsem o KK3 taky uvažoval, ale pak jsem skončil u Nokianů. -
« Kléber
I když je ještě dost času, tak začínám přemýšlet o zimních pneu. Vzhledem k tomu, že splácím Fábku a mám hluboko do kapsy (trvalý stav :-) ), tak se poohlížím po různéch slevách a akcích. Pneuservis H&P nabízí Kléber Krisalp3 za neuvěřitelných 1889,- (185/60 R14). Má podle vás tato pneumatika alespoň nástin základních vlastností dražších (a určitě kvalitnějších) pneu od jiných výrobců, nebo je to úplný * určený jen pro sebevrahy specializující se na zimní období. :-)
Díky za všechny solidní názory. -
« Re: Kde sehnat v Praze ojeté pneu ?
naopak pro změnu poradim, kde urcite pouzite pneu nekupovat!!! PNEU NOVAK, Oldřichova 53, Praha 2-Nusle
(namontuji na auto stredni kategorie i pneu v rychlost.indexu V, ktera je lepena na boku cca 2x4cm -> a to jeste na predek-ty lidi tam musej bejt snad blby, nebo slepy?:(...a ani vam nic nereknou - ze se taky nekde muzete zabit - hlavne, kdyz odbydou zakaznika, ale nejak nemysli na to, ze by se taky nekdy mohl vratit??? (asi jen doufaji, aby uz byl ten ridic co nejdriv v rakvi:( -
"-- skrytý --" 24.05.01 15:11
« Vredestein - muzu doporucit
Tak jsem po zime opet nasadil kola s Vredestein Sportrac. V rozmeru 205/60 R15 maji nalitano uz 50.000 a porad je tam 5 mm. Ovsem pravidelne nechavam delat geometrii a kazdych 10.000 prahazuju P - Z. Ta guma stoji 3.900. Do zimy jeste 20k udelam a na jare koupim ty stejny. -
« Re: Kde sehnat v Praze ojeté pneu ?
Dobré pneu měli v Drahelčicích(vedle Rudné u Prahy).Vozí je snad ze švýcarska a co jsem já scháněl gumy,tak tam měli dost slušné.Jinak pneu mají také na Jeremijášově ulici(Nové butovice),tam by se možná taky dalo vybrat.Loni jsem byl na Kotlářce v nějaký garáži(vedla to tam nějaká paní) a hrůza-za olítanou gumu v 16" chtěla 1500,- ,no prostě ztráta času(i peněz). -
« Kde sehnat v Praze ojeté pneu ?
Ahoj VŠEM !!! Už jsem tady psal o protektorech RWE, ale všichni jste mě přesvědčili abych protektory NEKUPOVAL a máte pravdu, raději ojeté a značkové. A proto se ptám, kde sehnat v praze levně pneu ??? Ale musí tam mít 17" a ne jenom 13"14"15" ... Děkuji a jsem s pozdravem. -
« Re: Bridgestone nebo Nokian
Conti Premium Contact jsou taky urcite dost dobry - vzdy exceluji snad ve vsech testech...jsou kapanek drzsi nez zrovna Bridgestone nebo Nokian, i kdyz ve tvym rozmeru to o moc neni
185/60 R14 H Premium Contact...3.085
185/60 R14 H Potenza RE720...2.805
jeste mozna za zminku stoji:
185/60 R14 V Firestone SZ-40...3.635
185/60 R14 V Goodyear Eagle F1...3.514
185/60 R14 H Goodyear Eagle Ventura...2.854
185/60 R14 V Pirelli P7000...3.077
185/60 R14 H Pirelli P6000...2.965
tot asi vse, o cem by se dalo kloubne uvazovat v tomhle rozmeru (aby byly co mozna nejlepsi jizdni vlastnosti)
co se tyka toho porovnani mezi RE720 a Conti, tak testy najdes opet na [odkaz]
-
Saab 24.05.01 09:14
« Re: Bridgestone nebo Nokian
Na výdrž jsou stavěny kategorie Economy, kam patří Bridgestone B330 nebo Nokian NRT2, ale pro mě jsou důležitější spíše jízdní vlastnosti, takže volím pneu o třídu víš.
Včera jsem mluvil s kamarádem, který dělá v pneuservisu a ten mě přemlouval na Continental PremiumContact, že jsou prý super. Co na ně říkáte v porovnání s Bridgestonama a Nokianama ? -
« Re: Bridgestone nebo Nokian
to alien> jasne, ze nejde vztahovat urcity vlastnosti na uplne vsechny vyrobky danyho koncernu...samozrejme, ze se najdou vyjimky (pneu, ktere jsou primo k tomu urcene-preferuji danou vlastnost...casto oznacovany economy nebo fuel saver apod.)...
nicmene kdyz se srovnavaji pneu stejne kategorie napr. Potenza RE720, Nokian NRH2 nebo treba Bravura, tak je jasne, ze nejmekci smes s nejvetsi prilnavosti (a tudiz nejlepsimi jizdnimi vlastnostmi) bude mit RE720 (prestoze se nejrychleji sjede), pak NRH2 a uplne nejhur s jizdnimi vlastnostmi bude Bravura (zase na druhou stranu by asi mela vydrzet nejvic km) -
« NOKIAN NRV
Na Omeze MV6 Caravan vydrzely ani ne 25000km.
Rozmer 225/55 x 16 V. Cena 5700,- kus.
Zadek sjetej na platno, na predku se udelala
pila a hucelo to jako krava.
Ja bych videl NRVcka pro nekoho, kdo najede za rok tak maximalne 15000km.
(pro pripadna nedorozumeni, s autem se zachazelo normalne) -
Saab 23.05.01 07:38
« Re: Bridgestone nebo Nokian
V testu letních pneu 195/65 R15 byli dle ADACu Nokiany NRV druhé nejlepší a v testu 185/60 R14 byli NRH1 třetí nejhorší (ve srovnání s tím co dnes všichni nabízí). NRH2 nejsou v testech, protože jsou novinkou roku 2000 (RE720 roku 1999), takže by se v testech měli objevit až letos :-( Pro Bridgestone navíc hraje cena cca 2.800,- kč (přes Internet dokonce 2.520,- kč), zatímco Nokiany stojí 3.091,- kč. Na stránkách www.nokian.com je u NRH2 uvedeno, že jsou "optimalizovány" pro skandinávské silnice, což může být výhoda na výdrž, ale nevýhoda na jízdní vlastnosti, to ale ukážou až testy.
to tutti: jaké byli ty NRT2 ? -
« Re: Bridgestone nebo Nokian
Jo jo, ojetá pneu má opravdu nezanedbatelně nižší přilnavost než zánovní. Záměrně neříkám nová, protože jak je slizká s výroby, tak nedrží vůbec:o)
BTW, hlavně nevěřte kecům, že je to kvůli skladování a že je to vlastně impregnace. Ten sliz je na gumě už z formy, aby se na ni při vulkanizaci nenalepila a šla vůbec vydělat ven. Těch významů je víc, ale tento je prioritní. -
« Re: Bridgestone nebo Nokian
Bridgestony jsou zcela jiste lepsi. Ale dovolil bych si oponovat. Neni pravda, ze vsechny Bridgestony se rychleji sjedou. Zalezi na typu pneu. Potenzy opravdu vydrzi tak tech 25t (stejne jako treba Dunlopy 9000), protoze jsou stavene na jizdni vykon a bezpeci, ale treba Turanzy jsou spise ekonomicke a vydrzi tudiz min. 2 x tolik. Dokonce nektere typy Bridg./Firest. maji vydrzet i 60 nebo 70t mil.! To ale nevim, to jsem jen cetl na jejich www. Ale pokud udavaji zaruku na tyto mile, tak snad na tom neco bude ?... -
« Re: Bridgestone nebo Nokian
co se tyka sjizdeni pneu, tak je pravda, ze pneu koncernu Bridgestone/Firestone se opravdu vice opotrebovavaji nez je obvykle (napr.oproti Barum apod.)...ale za ty jizdni vlastnosti to urcite stoji
mj.to sjizdeni bude zrejme u Potenzy RE720 platit dvojnasob, protoze je u ni pouzito dvouvrstve technologie, coz ma sve plus v tom, ze pneu bude mit po celou zivotnost dobre jizdni vlastnosti, ale ta druha vrstva je ponekud jeste mekci nez ta vrchni, tudiz se bude sjizdet o poznani rychleji (presto bych odhadoval, ze vydrzi vic nez 25 tis.km pri normalni jizde) -
« Re: Bridgestone nebo Nokian
to Saab Nokiany špatný nejsou, ale jsou poněkud dražší než Bridgestony RE 720, který mají u Kadeřávka za 2800Kč, Nokiany jsou asi za 3000. Je pravda, že některý Bridgestony se víc sjíždí. Měl jsem na služební Feldě Nokiany NRT2 a vydržely 40000km, zatímco kolega s Bridgestonama na nich najel 25000. Prý mají Nokiany větší výdrž proto, že jsou stavěný na drsnější skandinávský silnice. -
« Re: protektory RWE z Německa ...
No ja treba diky tomu ze liju kazdych 100km 15litru benzinu tak si na nove pneu nedokazu nasetrit :-) Ale pristi sezonu uz zcela jiste koupim nove, ale jedine Bridgestone, Continental nebo GoodYear. Jinak jsem slysel nazor snad odborniku, ze Bravury nejsou dobre od rozmeru 16 a vys. Nevim ale uz proc. -
« Re: protektory RWE z Německa ...
na zimu protektory jeste jdou, ale letni ani za nic. zvlaste kdyz jsem od jednoho znameho, ktery delal ve firme zabyvajici se protektory, slysel jak se testuji a jak malo staci, aby dostali cejch na urcitou rychlost, tak jsem nechapal. asi v tom smyslu, ze pokud se do nejakeho casu (ted nevim kolik to bylo, ale bylo to v sekundach!) neroztrhnou tak jsou pro tu rychlost ok. no, mozna se to testuje ve vyssich rychlostech nez jaka je potom pro tu pneu maximalka, ale porad je to pomerne znepokojujici. jeste byl v pohode jeden, co rikal ze je s protektory spokojen, ze mu sice jeden strelil, ale ze za toho pul roku co je ma jinak v pohode :)) neni to slusni prumer? :) -
« Re: protektory RWE z Německa ...
Protektory opravdu NEBRAT.
Jednou jsem v noci na dálnici málem vlítl do zcela rozpadlé škodovky, které se roztrhl protektor, dostala smyk a další auto to do ní napálilo. Volat neměla rovnoběžně s osou auta, jak bývá zvykem, ale kolmo. A na tu ženskou co vypadla ze sedadla spolujezdce nebyl moc pěkný pohled. Takže těch pár ušetřených korun za to nestojí. -
« Re: protektory RWE z Německa ...
Cau Ondro, protektory nekupuj, to si tvuj Meda nezaslouzi :-) Meli jsme je na kupe v 205/55 16" a kdyz pominu, ze asi kazdy tyden se museli vyvazovat a pak uz to ani neslo, tak pri normalni rychlosti to vypadalo, ze se rozkoci rizeni, a rychlejsi jizda byla doslova sazkou do loterie kdy se neco stane. Sli na skladku a sehnali jsme jete Conti SportContacty po 1000,- , a neda se to srovnat. Auto je jak vymenene! -
« Pneu na mokru
Jsem naprosto uchvácen, co může pneumatika na mokru poskytnout. Teď u nás lije jako z konve a jel ze Zlína. Ty Pirelky drží jako na suchu! Zkoušel jsem brzdit na plno a nepoznal jsem, že není suchá cesta. Rovněž stopu vedou jako divé. Když to porovnám z Bravurama (vím, že P-ZERO je 2x dražší), tak je to úplně někde jinde. -
« Re: protektory RWE z Německa ...
moc te asi nepotesim, kdyz ti reknu, ze mam taky spatne zkusenosti s protektorama - sice ne RWE, ale OKON (taky nemecky)-plavani (na suche vozovce) s max.rychlosti 80km/h (vice=zivotu nebezpecno=jizda v 1 pruhu pak temer nemozna)(testovaci vuz Ford Mondeo...na necem lehcim, by se to "mozna" chovalo jinak=lip?)...
to je uz snad lepsi jakakoliv jeta pneu (samozrejme se musi dobre prohlednout), nez protektorovana pneu, u ktere vubec nevis jaka je puvodni kostra (co je vlastne pod vrsvou vetsinou lakaveho dezenu)...
mj.skoro se divim, ze je vubec povoleno delat protektory v takovem rozmeru 235/45 R17...coz predpokladam, ze se bude obouvat na pomerne dost rychle auto...(kdyz nekdo obuje protektor treba na Feldu nebo Facko, tak se moc nedivim, ale tvuj pripad??? co mas vlastne za auto???) -
« Re: STK x rozmer pneu
V každém případě by tě z STK vyhodili, kdyby jsi měl jiný rozměr pneu než máš v TP. Pokud máš jiné, máš v podstatě tři možnosti: 1) Na STK nejít vůbec a "zařídit" si to jinak. 2)S někým kdo dobrý rozměr si přehodit na dobu STK kola 3)Na policii předložit návod k obsluze i v němčině a pod. kde je rozměr takový, jako máš na autě. Za 10Kč kolek Ti to přepíšou do velkého TP a na to musí ten co Ti dělá STK vzít ohled. PTD -
« protektory RWE z Německa ...
Ahoj !!!
Chci ze zeptat, zda máte někdo zkušenosti s protektory od firmy RWE (dovozce je Pneuservis Autoland - Mašková Miroslava). Zajímám se hlavně o pneu 235/45/17 které mají za 2380,- Kč /kus s DPH. Už jsem od nich měl koupené 195/60/15 ale bohužel jsem určitě měl každý základ pneu jiný a tím pádem auto "plavalo". V té době jsem to ještě nevěděl, že jsem koupil defakto každou pneu jinou, akorát povrch stejný. Majitel firmy která dělá protektory u nás v CZ, mi řekl že auto bude plavat pokaždý, jestliže budu mít každý základ jiný. A proto je lepší dávat pozor a koupit vše stejné. Jde mi nyní o to, zda jste někdo už pneu 235/45/17 od RWE použil a jaká s nimi byla jízda.
Dík a zatí ahoj. Ondra -
« http://pneu.web3.cz
16.05.2001 - UPDATE WEBU
nové testy: DTEST (STIFTUNG WARENTEST-Berlín) 2000 - testy pneu ve 3 nejpoužívanejších rozměrech, ÖAMTC OnLine 2001/2000 - rakouský autoklub - testy pneu v 5 různých rozměrech
postupně budou přidány kompletní přehledy všech rozměrů a cen (zatím pouze pro pneumatiky Barum Bravura, Firestone SZ-40, Hankook, Toyo) -
« Re: šířka pneu
Toš teď jsem to změřil. P-ZERO asimmetrico 205/45R16 87W reinforced - 190mm šíře běhounu (styčná plocha - to špinavé, když jedete po prachu).
BTW, nevím, proč mám reinforced (zesílené), ale v tomto rozměru se obyč P-ZERO nedělají.
BTW2, záleží i na šířce ráfku na nehož se pneu obouvá. Není to velký rozdíl, ale pár mm to určitě dělá. -
« Re: šířka pneu
to je docela drsny-jak se ma potom clovek orientovat, jakej vlastne max.rozmer se mu jeste vejde na auto??? (nebo spis jakou znacku a typ pneu v danem rozmeru)...
a uz vubec nechapu, jak je to mozny, ze si vyrobci muzou vyrabet sirku pneu (at uz stycnou plochu s vozovkou=sirka dezenu, nebo komplet max.sirku na "boulich") jak chteji?? na to o by prece mely bejt nejaky tolerance (vseobecne stanoveny-normy, atest apod.), ktery by mely vsichni vyrobci dodrzovat, ne???!!!
to AUTOKOMPLEX > re: "Obecně paltí, že čím nižší profilové číslo, tím větší reálná šířka pneu v běhounu"
to samozrejme chapu, ale nemelo by se tedy potom stat, ze pneu stejnych profil.cisel dane sirky nemaji stejnou realnou sirku dezenu!!!
to AUTOKOMPLEX > jenom malej dotaz (jestli mate zkusenost) - kolik max.sirka pneu v 15" se vejde na Mondeo '94 (bez jakychkoliv uprav-blatniky)...tusim ze ET alu rafku je 38 -
« šířka pneu
Ta nominální šířka je měřena u patky, to znamená v místě styku s ráfkem. Obecně paltí, že čím nižší profilové číslo, tím větší reálná šířka pneu v běhounu. Tak stejně, každý výrobce a každý model pneu zvlášť má tyto hodnoty jinak. P.S. Já mám třeba Kleber Dynaxer 225/60 15 a reálná šířka běhounu je 195mm, ta stejná pneu Continetal ECO contact měla 197mm, Dunlop SP 2000 205mm a Pirelli P6000 211mm. Oproti tomu např. FULDA Y3000 v rozměru 195/50 15 měla reálnou šířku běhounu 195mm. P.P.S. Měl jsem nějaké tabulky, kde byly uvedeny i tyto reálné šířky, ale nemohu je najít. -
« Re: rozmer???
takze sem nakonec premeril, jak to vlastne je stema rozmerama pneu!!!
takze:
Michlein Pilot MXV3A 195/60 R15 H...sirka cele pneu-na "boulich"/sirka dezenu (195/185)
Conti Sport Contact 195/60 R15 H...sirka cele pneu-na "boulich"/sirka dezenu (175/160)
docela peknej rozdil, co?
to cokes > kdyztak napis prosim, jaka je skutecna sirka u tvych pneu Firestone SZ40 -
« Re: rozmer???
to davidz> no to bych jeste mozna chapal, ze merej pneu v nejsirsi casti ("bouli") anebo nekdy mozna i pri max.zatezi???...je pravdaze sem ty gumy porovnaval jenom vizuelne, ale fakt mi to prislo, jako kdyz porovnavam tak 185-ky s 205-kama...nicmene jsi me privedl na napad-to zkusim presne zmerit a pak se uvidi, jaka je skutecnost!!!
no jestli ti pripadaj Micheliny 195-ze takovou sirku nemaj, tak potom nevim, jak by ti pripadali ty uzoucky Conti Sport Contacty...jinak vzorek dezenu maji obe pneu dost podobnej-neli stejnej -
« to 02
urcite bych zimni volil zase GOODYEAR (UG6)...co se tyka casu koupe-ted bych kupoval pouze-pokud nekdo nabidne velkou slevu (min.20%)...co se tyka zimnich testu, nevim jeste, kdy je pridam do webu-nestiham totiz jeste ani vsechny ty letni...(jinak zajimava varianta je i u zn.BRIDGESTONE - letni SO3 Pole Position, zimni Blizzak LM18 nebo CONTINENTAL - letni Sport Contact2, zimni TS790)...mj.zimni Dunlop urcite nepatri ke spicce -
"-- skrytý --" 09.05.01 07:07
« Bez nadpisu
Potřebuji radu,chci si kioupit letní gumy rozměru 205-215/55-45 R16,ale nevím která je lepší(Dunlop SP Sport9000 nebo Goodyear Eagle F1)?Vím,že Dunlop je o dost dražší...uvažoval jsem také o značce Michelin.Jen nevím co koupit,nechci vyhodit peníze jen tak:-)
Můžete mi poradit?Díky Pavel -
« Valivy obvod
Doufam, ze jsem vlezl do konference se samymi odborniky, pro ktere nebude problem poslat mi mailem tabulku nebo odkaz na tabulku s rozmery pneumatik a jejich valive obvody. Jiste chapete, ze vyrobce v tomto pripade v podstate nerozhoduje.
Dekuji a tesim se, ze se nekdo takovy skutecne najde. leott@seznam.cz
to Hufnagl> ok, zkusim se nekde zeptat-a nevedel bys nahodou o necem konkretnim???
predpokladam, ze z toho vyctu "levnych" pneu (co jsem psal v min.prispevku) se asi dost tezko da vybrat neco rozumnyho, na cem by se dalo jezdit alespon kapanek bezpecne???