Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Gumy kontra pojišťovna kontra leasingovka
Když je kára v lízání a je pojištěná havarijně, což je asi jistý, že jo, tak pojišťovna vytlačí kočičky leasingovce nebo mně? A jestli leasingovce tak ta mi je musí dát všecky nebo jak? Asi se fakt budu muset zeptat nějakýho právníka, jak tohle všecko je. Stejně tak jak to je, když mi auto v leasingu šluknou, dostanu vůbec něco? Asi nic moc, že jo. -
« Re: Re:
nejsem odbornik, jen tak uvazuju. Policie musi oznacit vinika nehody ( 99.9999% ) a pojistovna vinika zaplati, z havarijni pojistky obeti se neplati nic. Pokud ale bude policajt nebo pojistovna vinika nebo havarijni pojistovna ( vinik je pojisten ) rikat, ale vy nemate predepsane obuti, v tom priprade si myslim, ze prakticky jedinou moznosti je soudni znalec, ktery nejpozdeji do nejake doby za stanovenou uplatu vypracuje posudek a kdyz rekne, ze pneu nemela vliv, muzes se zacit soudit, pokud pojistovna nebude chtit proplacet. Muze to byt vsechno jinak, mozna bude neco vedet beranek ve sve pravni poradne ( v archivu ). Kdysi jsem tu psal o tom, ze auto s mracitky srazilo chodce. Chodec tvrdil, ze svitici auto s mracitky nevidel. Nevim jestli byl vypracovan posudek, jestli mohl ci nemohl nevidet, nicmene ridic prohral a byl soudem oznacen za vinika nehody. -
« Re:
Jde mi totiz o to, ze jsem omylem poridil 195/50/15 misto 205/50/15. A tak mam uzsi nez predepsany. Auto je v leasingu a pojisteny samozrejme havarijne, no a kdyz s nim nekam flaknu, tak se bojim, ze jediny co bude jistý je, že doplatim leasing (o: ale pojišťovna se z toho vyvlíkne. Takže říkáš, že při nehodě, si nechat udělat posudek od znalce? A to mu jako mám volat hned z místa bouračky nebo až potom nebo jak? Díky -
« Re: CEC 185/60
bluedream> Každá pneu je věc kompromisu cena x výdrž x přilnavost. CEC má dobrou výdrž a cenu, tudíž přilnavost musí být nižší. Pro porovnání, CSC2 má perfektní přilnavost, průměrnou životnost a vyšší cenu. Vždy je to kompromis. Nikde nenajdeš pneu s perfektní cenou, přilnavostí a vysokým kilometrovým výkonem. Mně se právě proto jeví ideální PremiumContact, který je superpřilnavý za mírně vyšší cenu při lehce nadprůměrném kilometrovém výkonu. Michelin už není špička, jako byl dřív. Je stále vynikající (povětšinou), ale Dunlop a Conti jsou jasně lepší. -
« Re: TP
to Hufnagl> no to je fajn, ale budes to nejak resit pak pri technicke, nebo se na to vykasles? me se jedna o to, jestli se mam snazit nejakym zpusobem dostat "vetsi" rozmer do TP (jsem ale za to ochoten zaplatit max 100Kc), nebo radsi dat nekomu neco do kapsy, aby mi tou technickou prosel? resp.predpokladam, ze rozmer rafku/pneu se na technicke kontroluje vzdy? -
« Re: Sava 195/50 R15
pd> Jasně, 195/50R15 je rozměr s nejlepším poměrem efektu(výkonu) k ceně. Kdybych volil tento rozměr na své auto, dám tam bez rozmýšlení ContiPremiumContact za cca 3.200Kč/Ks. Je ještě lepší, než Dunlop SP Sport 2000 a RE720 od Bridgestone a navíc na něho budeš mít záruku na poškození.
Na Fabii mám v TP rozměry 185/60R14 a 195/50 nebo 185/55R15. To mně ale žíly netrhá. -
"-- skrytý --" 20.06.01 11:49
« Re: jaké pneu /CT 22
OLEX: Ano, s CT22 jsem spokojeny, vzhledem k jejich výdrži. Možná jsou trochu tvrdší, ale nemám možnost srovnání jiných pneumatik na stejném voze, takže nemůžu moc soudit. Vzadu už je mám dost sjeté, takže teď trochu hučí, ale to je jistě normální. Stejně bych rád vyzkoušel jiné, ale nechtěl bych šlápnout vedle. Možná, že nakonec zase zůstanu u Conti. -
« zapsani kol do TP
HALOO! PORADTE PROSIM !
to PTD> psal jsi, ze vetsi kola zapisou bez problemu na DI - mas to odzkousene? co je presne k tomu potreba? staci treba prinest jenom nem.TUV papir k alu rafkum s doporucenejma rozmerama, pripadne nejakej jinej papir od zakoupenych kol v CR? je to fakt jenom za 10Kc? -
"-- skrytý --" 19.06.01 17:32
« Re: jaké pneu
Pripojuji se s dotazem k Olexovi. Zatim mam Continental CT22 165/70 R13 a musim uznat, ze by se koupe dobrych (i kdyz drahych) pneu asi vyplatila, protoze ty Continentaly maji jiz temer najeto 100 000 km a jeste 10 000 km urcite najedou. ALE KTERE JSOU TY DOBRE a kvalitni? Ja uprednostnuji nizky valivy odpor (tj. nizkou spotrebu a nizke opotrebeni) a malou hlucnost. Ostatni mne moc nezajima, nejezdim jako zavodnik. Uvazoval jsem o Barum Brilantis (1 300 Kc/ks), nyni mam moznost koupit za slusnou cenu Nokian nebo i Michelin. Tak nevim. Mam koupit Pneumatiky nebo Miseliny?? :) -
"-- skrytý --" 15.06.01 07:15
« Re: směs
díky Hufe, včera jsem byl v Brně a při té příležitosti jsem reklamoval ty Micheliny u jejich brněnského technika. Jen krčil rameny. Mám protokoly geometrie před montáží, cca po 4,5 kkm a teď. (všechno OK) včera jsem si byl udělat test tlumičů u příští týden jdu do servisu Škoda na prohlídku náprav. Až budu mít všechny papíry tak to Mišelínům vrátím se slovy "guma je asi kvalitní, ale pro běžný provoz nepoužitelná". Pokusím se je ukecat na výměnu za XH1. -
« to novak
1. Pila na okrajích pneu se dělá obvykle na málo huštěných pneu, které více brzdí než táhnou. Zkus změřit tlak pneu minimálně u dvou různých benzinek, jestli máš ty patřičné hodnoty tlaku. Dále se potom zamysli, jestli rád prudce nebrzdíš z velkých rychlostí.
2. Tak jak jsi na tom s fondem na chip a olej. chladič?
3. Četl jsem, že jsi pořídil docela levně tempomat. Docela by mě to zajímalo. Měl by jsi mít ECU BOSCH 0 281 010 181, rád ji prozkoumám s tím tempomatem. -
« Re: směs
novak> Ta guma je v pohodě. Je sjetá úplně rovnoměrně a bez pily. Je vlastně jako nová až na to, že nižší :o) ... vlastně :o(
O té pilovatosti vím. Je to ale projev zadních vlečných ramen a to pouze na venkovních figurách. To, co tu popisuješ, vypadá spíš na zmetek. -
« Re: směs
kdyz mi hazely pneu na predku, byl jsem 2 x v pneuservisu, kde mi je jako nove menili s tim, ze je potreba je vyvazit. Nic se nenaslo. Na druhy den jsem zajel do jineho pneuservisu, kde se divili, ze muzu na tak rozhazenych pneu jezdit. Od te doby nejezdim do jineho pneuservisu a samozrejme po jejich vyvazeni, to bylo O.K. Pokud si ale dobre vzpominam, nevyvazene pneu mi delaly neplechu az pri 95-100 km/h, ne pri 30-50 km/h to mi trhaly volantem pneu, ktere jsem zezadu prendal na predek. -
"-- skrytý --" 14.06.01 07:13
« směs
Hufe: jak jsou ty pneu sjeté, pravidelně, nebo kraje ožužlané? (já mám velké problémy s Mišelínkami-Primacy, po 6 kkm jsem cca na polovině vzorku). Geometrie OK (ověřena na dvou stolicích). Na vzorku má kraj jak vnitřní tak vnější "pilu", ožižlaný , vytrhaný. Nejde nějak testnout, zda nejsou z blata? (Made in Germany). Dík LN -
« Re: takze nakonec 7,5Jx16
to Hufnagl> no doufam, ze sem s tema GOODYEARama neudelal chybu, oni ty NCT3 asi nic moc nebudou, i kdyz jsou ve (W), tak budu zas pekne plavat na vode:(...ale dneska sem dostal nabidku na Semperity Direction s jen 4mm a ten manik chtel 1.300Kc za 1ks, coz se mi zda kapanek prehnany:(...kazdej machruje s tim, ze jsou to 16":( a jeste ke vsemu sem dostal nemilou zpravu, ze novy hliniky budou az koncem pristiho tejdne:( -
"-- skrytý --" 12.06.01 14:54
« Zajimavy dotaz
Mam pneumatiky Continental Contact CT22 165/70 R13. Auto je z podzima roku 1996, koupil jsem ho z druhe ruky. Na tachometru mam nyni 114000 km. K autu jsem jeste dostal zimni pneu SAVA, odhaduji, ze 3 sezony jete. Ty Continentaly uz mam 2 temer sjete [2.6 mm] a 2 gumy jsou na tom lepe [3.5 a 4 mm]. Tenhle vikend jsem na ne kouknul a zjistil jsem, ze jsou vsechny z 35. tydne roku 1996 (?).
OTAZKA: Je mozne, ze jsou puvodni? Podotykam, ze Felicie byla koupena v Nemecku a zjistil jsem si, ze v takovem pripade skutecne fabrika davala prvni pneu Continental.
Jeste jeden postreh, ktery mne utvrzuje, ze pneu jsou puvodni. Najel jsem na nich uz 20 000 km a vyrazne jejich dezen neubyl.... Skutecne Continental vydrzi -reknu- 80000 km? -
« Re: takze nakonec 7,5Jx16
mracek> Ne, spíš takové do černa :o)
Drží naprosto unikátně, ale na to, že mám najeto 6.000km, mi jich na předku moc nezbývá. Mám tam 5mm (místo 8)
BTW, až budeš kupovat nové pneu na Scenica, tak třeba špičkový PremiumContact 205/55R15V Tě výjde na 6200 a W 6610Kč :o))) -
« Re: takze nakonec 7,5Jx16
tak to vidim docela blede (nevim co budu vyklepavat ja?...abych nakonec nemusel vytahovat blatniky:( sem dneska meril samotne pneu GOODYEAR Eagle Touring NCT3 205/50 R16 W...dezen maji jen 180mm, ale na "boulich" 210mm:( mozna se to zmensi, az je obuju na rafky, ale to se jeste uvidi!
sem ale docela zvedav na ty jizdni vlastnosti (kdyz sem koukal na cenu novejch, tak sem z toho netusil-pomalu nejdrazsi, co se da sehnat-8.150/kus - to nechapu, jak to nekdo mohl za tu cenu koupit?) -
« http://pneu.web3.cz
tak je tu zas novej update webu:
* update web-designu
* kompletní přehledy všech rozměrů a cen u cca poloviny značek pneu (pozor-ceny jsou pouze orientační-může dojít ke změnám), ostatní ceny budou průběžně přidány během tohoto týdnenové
* testy: TIRERACK.COM, ÖAMTC OnLine 2001/2000 - rakouský autoklub - testy pneu v 5 různých rozměrech (obdoba ADAC)
* aktualizace sekce tech.podpora -
« Geometrie pneu
Nevíte někdo jakou toleranci by měli mít pneumatiky na házivost? Koupil jsem nové 2 pneu (Good Year GT2) včetně disků a při menších rychlostech (30-50) mi někdy poměrně dost kmitá volant. V servisu na vyvažovačce prakticky nic nenaměřili, ale když jsem je zkusil doma přeměřit, tak mám házivost jedné pneu po obvodu téměř 5mm. Staré kola jsem ještě nepřeměřoval.
Máte někdo podobné zkušenosti?
-
« Re: FULDA
Mel jsem Carat Extremo v 18" a mam je ted v 17"kach, a dovolim si tvrdit ze jsou dokonce lepsi nez 2x drazsi Pirelli P7000 co jsem
mel predtim. Na suchu drzi bombasticky protoze jsou relativne mekke, skoro vubec nepiskaji pri extremnich manevrech, coz muze byt
zase problem pro nezkusene ridice. Za to se ale docela rychle ojezdi, zalezi na stylu jizdy,
me vydrzeli ani ne 10tis. km. :-) Na mokru jsou tez OK. -
« Golf III VR6 disky
Ahoja,
tušíte někdo, jestli jsou elektrony z VR6ky použitelný i na Golf IV TDI ? Obojí sou pětidíry, ovšem jestli je shodná rozteč, to nevím. Jelikož plánuju prodat svý Bridgestone RE720 195/50/15 (jen mírně sjeté po 2měsících), plánuju možnost s nima buchnout i svý Borbety šestipaprskový 15" (víc čísel nevím, doufám, že je to schovaný pod pokličkou). Jen nevím zda to jde na čtyřku golfa.
PS:Poraďte, jaká je rozumná cena na ty moje gumy. když stály 11 a na předku už jim chybí na hranách skoro 2mm,na zadku tak 1mm.
PS2: Napadá mne jestli nesejčkuju s tím, že musím ty gumy vyměnit za 205, který mám v techničáku. Ale Golf je v leasingu a mám strach, že při nehodě by se mnou pojištovna vyjebala. Mám strach oprávněně? -
« Re: nakup pneu v Nemecku
no v Nemecku to vychazi asi dost levne, ale ja se tam jen tak nedostanu-ani nevim o nejakem servisu-ani bych tam na mejch chudinkach zaimakach nedojel (stary letnaky i s hlinikama jsou uz pryc)-a v neposledni rade nemam ani pres tejden cas...
...ale vubec bych se nezlobil, kdyby mi nekdo ty pneu privezl za takhle nizkou cenu treba na zakazku (samozrejme, ze ne Bravury!) -
« Re: takze nakonec 7,5Jx16
Ja bych ti v kazdem pripade doporucoval kupovat novy gumy a i rafky v nemecku! Napr. Bravury tam jsou za pusu, 215/45-16 dostanes za 135,- DM kus vcetne DPH. Nebo podobne rafky jak si tu uvadel 7,5x16" komplet s 205/45 pneu za cca. 23000,- kc! A kdyz si je nechas namontavat primo na vozidlo, dostanes 16% DPH na zpet, takze mas fungl novy komplety 16"ky kola ani ne za 20tis. korun. Kde to v cesku sezenes??
PS. na Mondeo urcite ET 35.... -
« Re: takze nakonec 7,5Jx16
to Hufnagl> dik
to all> koukam, ze bude nakonec pekna zabiracka sehnat i ty jety 16"pneu...asi vzdycky vybiram nejakej debilni rozmer, nebo co???...
to Hufnagl>jeste me napadlo-az "odrbes" trochu vic ty tve pneu, tak se hlasim jako prvni zajemce-pokud je nesjedes az do 1,6mm:) -
« Re: takze nakonec 7,5Jx16
magnat> Těžko říct, jak na Tvém voze, ale já jsem z 205/45ZR16 naprosto spokojen. Na volant reagujou bezchybně a auto na nich super brzdí. Dál je fajn, že mi to při rozjezdu nehrabe. Mám cca 300NM a to už je celkem kumšt přenést na cestu jednou nápravou. P-Zero je superpřilnavá guma, což se ale projevuje také tak, že dnes mám na předních pneu 5,5mm namísto původních 8 (mám najeto asi 5.800km).
jízdní vlastnosti jsou na nich bezchybné, zato alé špatně (spíš vůbec) pohlcují nerovnosti typu příčných dilatačních spár na cestě. Holt něco za něco...
K tomu ET, je důležité, co požaduje výrobce vozu. Někdy je ET 40 moc ven a někdy ani ET 25 nevypadá dost akčně.