Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 17.08.01 09:22
« obecna rada
Reknete mi nekdo, obecne vzato, co je za vyhodu mit směs gumy AKTIVE- CARBON? Mit nebo nemit? Vyhody x nevyhody. Lepsi na mokru, ale vetsi opotrebeni?? Nebo se pletu?
Ma nekdo zkusenost s Nokian NRT? Prej vydrzi i 90 000 km, ale to budou asi dost tvrdy. NRT2 uz nemaj :(
-
Saab 17.08.01 07:22
« Re: 16
Z cenového hlediska jsou ty 195ky lepší, nejen cena pneu, ale s těmi 16kami dochází k rychlejšímu opotřebení tlumičů a dalších dílů podvozku a taky by se ty menší a užší pneu neměli tak rychle opotřebovat.
Širšími pneu = lepší jízdní vlastnosti na suchu, kratší brzdná dráha, horší jízdní vlastnosti na mokru, nižší výkon auta, vyšší spotřeba
Větší pneu (16") = vypadají líp, tvrdší podvozek, horší komfort, větší opotřebení tlumičů
Vždy přijdeš o nějaké výhody, ale zase nějaké výhody získáš. A co třeba 205/60 R15 ? -
« Re: 16
Ty Dunlopy jsou asi týden staré, takže jsou zatim jenom trochu špinavé.
Vyměnil bych je za 15" jenom kvůli ceně. Nová 16" Dunlopka stojí 7000, jestli dobře počítám tak to vychází na 28000 za 4 blbé kola. Nová 15" je asi za 4000. Takže se mi to zdá trochu levnější. Ale protože nemám dost zkušeností, tak se nedokážu sám správně rozhodnout. -
« Re: Kumho a měkkost
Tedy pardón, chtěl jsem říci, že jsou obvzláště na přední nápravě velice ušpiněné od brzdových destiček jako vepříci, ovšem zde mám na mysli ty vepřiky, co se celý den rozvalují v nechutném bahně a šmíru a mastnotě, nikoliv ty růžovoučké z reklam na masíčko... (o: -
« Re: Kumho a měkkost
Můj pocit,možná subjektivní je, že v zatáčce jakoby podjíždí, řekněme tedy, že nedrží stopu.
Pohuštěnosti se snažím předcházet kontrolou na dvou benzínkách (o: jednou jsem musel skutečně dofouknout, podruhé ne, zkusím zase mrknout. Ale snad není možný aby mi ucházely nový gumy na novejch ráfcích nebo jo? -
« Kumho a měkkost
Mám Kumha 205/50/15 V . Nemůžu se zbavit dojmu, že je to měkký a nejsem jediný kdo má ten dojem. Měkkost cítím hlavně v zatáčkách. Čím to vlastně je? Je to nevýhoda? To že cítím, že je ta pneu měkká neznamená, že mne někde nechala na holičkách, spíš se jen trochu bojím. Co může udělat guma co je měkká? Ujede? Nebo se jen více sjíždí? Nebo si dělám starosti zbytečně? -
« Re: 16 nebo 15
Taky bych neměnil.. sám mám 15ky a za 16ky bych dal nevím co... a rozměr pod 205 je taky nic moc..ikdyž taky jsem to přežil dost dlouho. Ovšem 65 bych si nedal ani na koloběžku. Ovšem je fakt, že asi záleží na prioritách Komfort, Kvalita, Bezpečnost atd... -
« Re: 16 nebo 15
teda absolutne nechapu cloveka, kterej by chtel "downgradovat" velikost kol na aute-prece kdyz uz mas 16", tak proc kupovat 15" (na zimu bych to chapal, ale na leto?)...205/55 R16 maji o hooodne lepsi jizdni vlastnosti, nez klasicky "Octavkovsky boule" 195/65 R15! (ty ocenis max.na prazskejch kostkach, ale to jest vse!)...TOT MUJ NAZOR...znamy ma (take na Golfu IV) 215/45 R17 a jenom si pochvaluje:) -
Saab 16.08.01 07:30
« Re: 16
Užšími pneu se zhorší jízdní vlasntosti, ale pochybuji, že by to bylo moc znatelný, tedy pokud nejsi závodník, který projíždí zatáčky co nejrychleji. Naopak ti klesne spotřeba, zlepší se akcelerace, pružnost a max. rychlost, lepší odolnost proti aquaplaningu a taky bude auto komfortnější při přejezdu typických českých silnic. Na 77kW motor jsou ty 15"ky optimální volbou.
Jak jsi byl s těmi Dunlopy spokojen, kolik km ti vydrželi ? -
Saab 14.08.01 19:17
« Re: Metro
Jinak doporučuji projít i běžné obchody, protože tam jsou někdy věci levnější než v Makru, prostě je to stejný jako s Makrem, občas nakoupíš levněji i v Tescu. Např. já tam kupoval autorádio SONY za 1420,- ATS bez daně a v HAASu (je to po cestě do Metra na hlavní z Brna) stálo 1420,- i s daní, takž rozdíl 20%. A to nebyl jediný případ kdy byl HAAS levnější. -
Saab 14.08.01 19:13
« Re: Metro
Jestli je majitel stejný nevím, ale pochybuji. Průkazku potřebuješ novou, stačí mít pas a živnosťák, postup stejný jako v Makru (zaregistruješ se a hned ti dají magnetickou kartu), já to podstoupil cca před 2 roky, takže jestli se od té doby něco změnilo nevím, ale asi ne. -
« GOODYEAR
tak uvadim dalsi reference (vlastni zkusenosti) k tem GY Eagle Touring NCT3 205/50 R16W, jsou perfekne tichy (napr.oproti Michelin Pilot HX), i kdyz vzorek je uz jen 4-5mm, na vode prekvapive good (cekal sem horsi vzhledem k tomu, ze nemaji nic moc extra dezen), ale ne zas zadnej zazrak! (jinak prezili i jizdu v te vichrici se slejvakem-viz.minuly patek-Suchdol n.L.) -
« Re: Pirelli P6000 -odporucate?
Test to bol tusim v rozmere 185/70R14 (schavelene pre moje auto). Ale mozno ich nemam rad preto, ze na auto so 100PS (skoro :-)) dali gumy iba 165. Buducu jar sa vozim na 195/50R15 (pripadne ak existuju a daju sa zohant tak na 185/50R15), uz nemienim dalej riskovat zivot na tychto klzkych galuskach. -
« Re: Pirelli P6000 -odporucate?
Na testy by som sa moc nespoliehal. V jednom teste boli Continentalky EcoContactEP druhe, pred znackami ako GoodYear, Pirelli, Bridgestone, Michelin. A v skutocnosti su to asi najhorsie pneumatiky, ake som kedy jazdil (a jazdil som aj Barum OR36) -
« Re: Pirelli P6000 -odporucate?
No teraz neviem. Poriadne testy som na tie Semperit Direction Sport nevidel, co pisu v clankoch o nich je sama chvala, dezen vyzera tiez progresivne, tak fakt neviem. Maju spevnene boky kvoli lepsiemu vedeniu v zakrutach, stredny vodiaci pas a neviem co este. Tie P6000 som pozeral testy-v jednom teste bola zla na suchu, v druhom zasa na vode, tak si niesom celkom isty, ci sa da tymto testom verit - jeden test bol tusim ADAC alebo OAMTC a druhy neviem... Zda si mi vacsia cast testov ako subjektivny nazor novinarov. -
Saab 08.08.01 08:51
« Re: Dunlop sp10-3e
Trocken - sucho
Nass - mokro
Aussengeräusch - to by měla být hlučnost
Rollwiderstand - valivý odpor
Verschleiß - opotřebení
Když se koukneš na [odkaz] tak tam najdeš testy i ostatních rozměrů a tam třeba Barumky budou, jinak se můžeš kouknout i na [odkaz] tam jsou odkazy na testy OAMTC i ADACu a další. -
« Re: Dunlop sp10-3e
Ja som mal asi 3 roky tieto pneu v rozmere 165/70 na corolle a musim povedat, ze su velmi dobre. Na zaciatku som s nimi zvladol dokonca 2x zimu v tatrach, co svedci o tom ,ze aj na vode su v pohode. Asi najvacsia vyhoda je ich zivotnost, ktora je neuveritelna...oni sa snad ani nederu. Inac na suchu aj na vode boli ok. -
« Pirelli P6000 -odporucate?
Hned za hranicami pri Bratislave predavaju vo vypredaji Pirelli P6000 (195/50 R15) za 600silingov. Su to NOVE pneu! Pozeram na tu cenu a asi aj ked budem potrebovat menit pneu az o rok, idem to kupit, lebo ta cena.... Nemate niekto skusenosti s nimi - napiste prosim pripomienky, slabosti a prednosti. Diky. -
"-- skrytý --" 06.08.01 01:19
« Re: ZIMAKY LETNAKY / NOKIAN for Saab
Saabe, vim, jak a kde koupit Nokian s poradnou slevou. For more info Vlasta@senior.cz. Koupil jsem HKPL NRW a chystam se na NRT2. Prodavac mne premlouval na NRT, ze vydrzi az 90 tis. km, ale zase jsou horsi na vode, tak jsem je nechtel... -
« 235 a 225
Mam na aute obutie 235/45/17. Dnes som zistil, ze na jednom plasti sa mi robi mala bublina. t.j. asi ho v dohladnej dobe dam vymenit. Avsak planoval som, ze pri opotrebovani sucasneho obutia zmenim rozmer na 225/45/17 pretoze jeho obvod sa viac blizi originalnemu rozmeru, nez to co tam mam teraz. Otazka zne: Co bude na to hovorit quattro, ked budem mat povedzme na jednej naprave 225/45/17 a na druhej 235/45/17, t.j. permanentne budu mat kolesa kazdej napravy inu uhlovu rychlost? -
Saab 03.08.01 12:28
« Re: ZIMAKY LETNAKY / rozmery /desen
Ten test jsem taky četl a tuším šlo o rozměr 205 na něco 15" (možná se mylím), ale jak píše vlami u každého rozměru je to jinak. Třeba takové letní Nokiany NRV v rozměru 195/65 R 15 V byli druhé nejlepší (ADAC 03/2000) a v rozměru 205/55 R16 (Autotip 2001) byli druhé nejhorší. -
« Re: ZIMAKY LETNAKY / rozmery /desen
To máš rozhodně pravdu. Mám pocit, že ten test byl na rozměr 195*65/15, což už jsou větší auta ... v těch menších by hodnocení mohlo samozřejmě dopadnout jinak .. nicméně, člověk stejně nakonec koupí to, co mu doporučí v pneuservisu, příp. pár známých a navíc na to bude mít peníze :-).
Už se opakuju, nicméně pokládám naše dohady ze komické vzhledem k tomu, že pořád ještě nejrozšířenější 120 a dále mívají zimáky opravdu jen zřídka (hlavně venkov). Ono, na co já budu mít zimáky, když to do mě našije člověk, co jede na sjetejch protektorech .. :-( .. Mělo by být nařízení jako v Rakousích ... od 1. listopadu, každý auto zimáky a jinak nesmíš na silnici. To bych snad i těm našim přiblblejm poslancům pochválil .-)) -
"-- skrytý --" 03.08.01 12:11
« Re: ZIMAKY LETNAKY / rozmery /desen
Ono by bylo dobry pro srovnani vzdy napsat, o jakem vzorku/dezenu je rec (jde mi o NRT2 a zimni NRW nebo HKPL1) a o jakem rozmeru (165/70 79T R13, proste na Felinu). Ty srovnavaci testy mohli byt na jinem rozmeru, ale v tom temer nejnizsim rozmeru to preci muze dopadnout jinak? Nebo se mylim? Uz tim, ze treba nabidka spickovych pneu je v nizsich rozmerech urcite omezena :)) -
« Re: jete pneu
nemyslim si, ze by to bylo nejak spatny, ty gumy jsou v supr stavu, kdyz se spravne vyvazi, tak na nich clovek najede jeste spoustu stovek kolimetru. vzhledem k tomu, ze jsem svoje stary obrousil na 0.5 milimetru a na novy jeste nejsou $$$ (a ani nebudou), tak si myslim, ze se to da. -
« Re: ZIMAKY
Pokud někdo četl loňský AMS (někdy prosinec nebo letošní leden), Nokie dostali nejhorší hodnocení na vodě, průměrný na břečce a relativně dobrý na sněhu a ledu. Jestli si dobře pamatuju, tenhle test se dělá společně s němci (TUV nebo někdo takovej a nekamenujte mě jestli se pletu ohledně firmy) a Nokie jako jediný dostaly "nelze doporučit" hodnocení.
Jenže znáte to ... lidi jezdí na lecčems ... -
Saab 03.08.01 11:53
« Re: ZIMAKY
to vlami: ty Nokiany dostali následující hodnocení (185/60 R14 T, test z října 1999): na suchu vynikající, na mokru vynikající, na sněhu vynikající, na ledu vynikající, celkové hodnocení vynikající - prostě stejné hodnocení jako UG 5 a TS780 (ty byli ale o chlup lepší) :-) UG6 a TS790 jsou samozřejmě lepší, protože jsou to novinky, ale i tak je v některých aspektech NRWčka překonají. Test je na [odkaz] -
Saab 03.08.01 11:06
« Re: ZIMAKY
to eric_singer: zimní Nokiany NRW jsou stejný * jako GoodYear UG5, Continental WinterContact TS780 nebo Uniroyal MS plus 44. Jsou už staršího data, takže se nemůžou srovnávat s novinkami UG6 nebo TS790, ale i tak v některých parametrech porazili UltraGrip6 (test v AMS). -
« Re: ZIMAKY
Mám zimáky SÁVA ESKYMO 175/80 NA14" rychlost do 190km, nejezdím na hory tak nevím jak na sněhu.V běžným provozu Praha a občas chalupa jsou dobrý.V létě obouvám EXAKTy ty jsou hlučnější, už je oboje používám tak tři roky - spokojenost. Najedu ročně tak 15 tisíc km.Je fakt,že nejezdím brzda plyn.Mám OPLA 2litry E zadní náhon.Podle gumaře je budu muset po 50ti tisících měnit ale za ty peníze??? Koupíš jetý obuješ a zjistíš, že máš boule na boku nebo ti gumař musí při vyvažování dát na ráfek kylo olova aby to vyvážil. -
« Re: ZIMAKY
Slevu 10% ti může dát každej a furt na tom ještě vydělá. Ještě lepší by bylo, kdyby Ti nabídli navíc přezutí zadara. I to se jim ještě furt relativně vyplatí (o:
Ovšem 10procent na tom webu je ferovejch a za odměnu, že si udělali takovej hezkej web, by si zasloužili ho využít. Podraz by si solidní firma neměla dovolit, nesolidní si zase asi neriskne hořící sklad, že jo (o: ehm jen kvůli sadě pneu za "pár" korun. -
« ZIMAKY
HELP! :-)
Nemůžu se rozhodnou, co na svoje auto za zimáky, jestli:
Sava, Kléber nebo Yokohama
Všechny jsou do 3 tisicí ceny (mám rozměr 185/70 R14). A ještě - je dobrý kupovat přes www.pneushop.cz, když ani nepoznám, zda jsou ty gumy v pořádku v případě dodávky? :-)
Díky!