Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Nabidka
neurazil :-) ja jen potrebuji prodat "slusne gumy"! Musim souhlasit ze to jsou prumerne a pomerne drahe gumy. Jizdni vlastnosti auta nejsou vyvazene a to hlavne pri ostrem brzdeni. Razantni prujezdy ostrych zatacek pripominaji jizdu na medu. Je to pravdepodobne dan za moc mekke bocnice. Pneumatika krasne pohlcuje drobne tvrde nerovnosti na krajnicich a skvele sedi na vode. Tyto negativni vlastnosti se samozrejme projevuji az skutecne na "hranici" kde 95% lidi nejezdi. -
« Re: Nabidka
LLL> Ó, Ty ses urazil! Tak to neber. Já už Micheliny nemusím. Vlastnostmi je to průměr. Obouvám většinou Continental (Premium, CSC2), ale v tomto rozměru byly jen Rainsporty 1. Mrkni na web, jak vypadají. Sedí sqvěle. Před tím jsem měl P-Zero, což je lepší, než exalto a taky než rainsporty. Jenže P-Zero koštovaly 7.800kč/ks (205/45) a na vodě stály za *. -
Saab 29.08.01 15:06
« Re: Nokian NRT 165/70 R13
Na dokonalý test by byl ideální okruh. Jezdi na mokru jako s těmi starými a pak napiš jak sedí - jinak to srovnat nejde. Zkusit jak se chovají při průjezdu zatáčkou, jak brzdí na rovině atd. K přesnému srovnání bys musel mít ale obojí a vyzkoušet je, ale aspoň zjistíš co dokážou. Hlavně opatrně a ne v plném provozu. -
"-- skrytý --" 29.08.01 10:54
« Re: Nokian NRT 165/70 R13
BOOZE, ted jsem omylem zmacknul ESC a celou napsanou zpravu jsem si vymazal :((
Saab: Mokro jeste nebylo. Jak bych je mel nejlepe vyzkouset na mokru? Smyk v zatacce? Brzdenim? Mam ABS, takze smyk brzdenim se mi asi nepovede.
K tem cenam. Koupil jsem je se slevou 24% primo ve velkoobchode u vyhradniho dovozce, takze mi prisly na 1160 Kc/ks. Dali mi do ruky akcni nabidku, platnou do vyprodani zasob - tady je [ceny vc. DPH]:
NRT 175/70 R13 82T - 1581 Kc
NRT2 175/70 R13 82T - 1667 Kc
NRT 175/65 R14 82T - 1999 Kc
NRT 185/65 R14 86T - 2075 Kc
NRH 195/60 R15 88H - 2598 Kc
NRV 195/50 R15 82V - 2277 Kc
NRH2 195/65 R15 91H - 2790 Kc
NRV 225/45 R17 91W - 4999 Kc.
Platnost ceniku je od 20.8.2001, vice viz www.nokian.cz - centralni sklad je v Jircanech. V. -
« Re: Matador Aquilla
To trace: Tak čo ako sa Ti tie Matador AQUILLY javia po nejakých najazdených kilometroch?
Na budúci rok ma čaká výmena pneu na OCTAVII a silne nad nimi uvažujem.Si jediný čo som tu našiel a má snimi skúsenosti.
To all: aké máte skúsenosti s vhodným rozmerom a typom pneu pre OCTAVIU. Originál nie je nič moc ale zatil vydržali cca 60 tisíc km. a ešte niečo dúfam vydržia. -
"-- skrytý --" 27.08.01 13:18
« Nokian NRT 165/70 R13
Napisu par subjektivnich zkusenosti. Na sve Felicii Diesel jsem mel Continental CT22, jak jsem tu psal jiz drive - najeto mely 80-90 000 km. Nyni mam obute Nokian NRT (NRT2 uz bohuzel nebyly, buuu... :-( ...) a rozdil je nebetycny. Jen nevim, kolik z toho prisoudit rozdilu mezi novou a temer ojetou pneu a kolik prisoudit rozdilu mezi znackami a dezeny. Ale fakt je, ze Nokian NRT jsou mekke a velmi, podrhuji, VELMI tiche. Znate hlucny usek na dalnici Pha-Nymburk? Zatim s kazdym vozem co jsem tam jel (Favorit, Felicie, Honda, Octavia) slo o takovy hluk, ze se muselo zesilit radio nebo nebylo slyset "vlastniho slova". S Nokiany - nic takoveho. V zatackach taky drzi velmi dobre, ani nehvizdnou, na rozdil od CT22. Jsou pry delane na spatne severske silnice, maj vydrzet taky cca 90000 km, no nevim, ale jiste je, ze jsem velmi spokojen. -
Saab 20.08.01 07:43
« Re: 16
to Huf: protože u té větší a širší pneu je ta směs trochu jiná (měkčí), pokud tam bude i jiný rychlostní index, tak se ten rozdíl ještě zvětší. Právě proto, že je širší dochází k aquaplaningu mnohem dřív, rychlou jízdou na mokru se ti to kolo proste dřív zvedne a ztratí kontakt s vozovkou. Podle mne jsou ty 195ky ideálním kopromisem, prostě zlatá střední cesta. -
« Re: 16
Saab> Proč se užší pneu opotřebí méně? To je přece blbost. Za další, 205/55 ještě není tak nízká, aby něco nějak extra dřív odešlo. 205/40, to je jiná. Na mokru jsou širší pneu lepší, než užší, poněvadž pro ně platí tytéž zákonitostí jako na suchu. Jediný problém je aquaplaning. Na golfa je ale 205/55R16 naprosto ideální. 255 už by asi nebylo O.K. ;o) -
« Re: Hankook
Me konkrekne zajimal rozmer 195/50/R15V a ten je v metru se vzorkem K102 za cca 530 sulinku. Za tuto cenu u nas nekoupis ani jete. Pro informaci uvadim pokec z webu
[odkaz]
Příměs siliky v běhounové směsi poskytuje vysokou míru komfortu a vyvážené jízdní vlastnosti na suchém i mokrém povrchu. V konstrukci kostry je aplikována unikátní patentovaná technologie Trapezoid Contour Theory (TCT). Konfigurace dezénových drážek dávají této pneumatice vynikající adhezní vlastnosti na suché i mokré vozovce. Tento plášť poskytuje vysokou míru bezpečnosti a jistoty i při sportovní jízdě.
-
"-- skrytý --" 17.08.01 09:22
« obecna rada
Reknete mi nekdo, obecne vzato, co je za vyhodu mit směs gumy AKTIVE- CARBON? Mit nebo nemit? Vyhody x nevyhody. Lepsi na mokru, ale vetsi opotrebeni?? Nebo se pletu?
Ma nekdo zkusenost s Nokian NRT? Prej vydrzi i 90 000 km, ale to budou asi dost tvrdy. NRT2 uz nemaj :(
-
Saab 17.08.01 07:22
« Re: 16
Z cenového hlediska jsou ty 195ky lepší, nejen cena pneu, ale s těmi 16kami dochází k rychlejšímu opotřebení tlumičů a dalších dílů podvozku a taky by se ty menší a užší pneu neměli tak rychle opotřebovat.
Širšími pneu = lepší jízdní vlastnosti na suchu, kratší brzdná dráha, horší jízdní vlastnosti na mokru, nižší výkon auta, vyšší spotřeba
Větší pneu (16") = vypadají líp, tvrdší podvozek, horší komfort, větší opotřebení tlumičů
Vždy přijdeš o nějaké výhody, ale zase nějaké výhody získáš. A co třeba 205/60 R15 ? -
« Re: 16
Ty Dunlopy jsou asi týden staré, takže jsou zatim jenom trochu špinavé.
Vyměnil bych je za 15" jenom kvůli ceně. Nová 16" Dunlopka stojí 7000, jestli dobře počítám tak to vychází na 28000 za 4 blbé kola. Nová 15" je asi za 4000. Takže se mi to zdá trochu levnější. Ale protože nemám dost zkušeností, tak se nedokážu sám správně rozhodnout. -
« Re: Kumho a měkkost
Tedy pardón, chtěl jsem říci, že jsou obvzláště na přední nápravě velice ušpiněné od brzdových destiček jako vepříci, ovšem zde mám na mysli ty vepřiky, co se celý den rozvalují v nechutném bahně a šmíru a mastnotě, nikoliv ty růžovoučké z reklam na masíčko... (o: -
« Re: Kumho a měkkost
Můj pocit,možná subjektivní je, že v zatáčce jakoby podjíždí, řekněme tedy, že nedrží stopu.
Pohuštěnosti se snažím předcházet kontrolou na dvou benzínkách (o: jednou jsem musel skutečně dofouknout, podruhé ne, zkusím zase mrknout. Ale snad není možný aby mi ucházely nový gumy na novejch ráfcích nebo jo? -
« Kumho a měkkost
Mám Kumha 205/50/15 V . Nemůžu se zbavit dojmu, že je to měkký a nejsem jediný kdo má ten dojem. Měkkost cítím hlavně v zatáčkách. Čím to vlastně je? Je to nevýhoda? To že cítím, že je ta pneu měkká neznamená, že mne někde nechala na holičkách, spíš se jen trochu bojím. Co může udělat guma co je měkká? Ujede? Nebo se jen více sjíždí? Nebo si dělám starosti zbytečně? -
« Re: 16 nebo 15
Taky bych neměnil.. sám mám 15ky a za 16ky bych dal nevím co... a rozměr pod 205 je taky nic moc..ikdyž taky jsem to přežil dost dlouho. Ovšem 65 bych si nedal ani na koloběžku. Ovšem je fakt, že asi záleží na prioritách Komfort, Kvalita, Bezpečnost atd... -
« Re: 16 nebo 15
teda absolutne nechapu cloveka, kterej by chtel "downgradovat" velikost kol na aute-prece kdyz uz mas 16", tak proc kupovat 15" (na zimu bych to chapal, ale na leto?)...205/55 R16 maji o hooodne lepsi jizdni vlastnosti, nez klasicky "Octavkovsky boule" 195/65 R15! (ty ocenis max.na prazskejch kostkach, ale to jest vse!)...TOT MUJ NAZOR...znamy ma (take na Golfu IV) 215/45 R17 a jenom si pochvaluje:) -
Saab 16.08.01 07:30
« Re: 16
Užšími pneu se zhorší jízdní vlasntosti, ale pochybuji, že by to bylo moc znatelný, tedy pokud nejsi závodník, který projíždí zatáčky co nejrychleji. Naopak ti klesne spotřeba, zlepší se akcelerace, pružnost a max. rychlost, lepší odolnost proti aquaplaningu a taky bude auto komfortnější při přejezdu typických českých silnic. Na 77kW motor jsou ty 15"ky optimální volbou.
Jak jsi byl s těmi Dunlopy spokojen, kolik km ti vydrželi ? -
Saab 14.08.01 19:17
« Re: Metro
Jinak doporučuji projít i běžné obchody, protože tam jsou někdy věci levnější než v Makru, prostě je to stejný jako s Makrem, občas nakoupíš levněji i v Tescu. Např. já tam kupoval autorádio SONY za 1420,- ATS bez daně a v HAASu (je to po cestě do Metra na hlavní z Brna) stálo 1420,- i s daní, takž rozdíl 20%. A to nebyl jediný případ kdy byl HAAS levnější. -
Saab 14.08.01 19:13
« Re: Metro
Jestli je majitel stejný nevím, ale pochybuji. Průkazku potřebuješ novou, stačí mít pas a živnosťák, postup stejný jako v Makru (zaregistruješ se a hned ti dají magnetickou kartu), já to podstoupil cca před 2 roky, takže jestli se od té doby něco změnilo nevím, ale asi ne. -
« GOODYEAR
tak uvadim dalsi reference (vlastni zkusenosti) k tem GY Eagle Touring NCT3 205/50 R16W, jsou perfekne tichy (napr.oproti Michelin Pilot HX), i kdyz vzorek je uz jen 4-5mm, na vode prekvapive good (cekal sem horsi vzhledem k tomu, ze nemaji nic moc extra dezen), ale ne zas zadnej zazrak! (jinak prezili i jizdu v te vichrici se slejvakem-viz.minuly patek-Suchdol n.L.) -
« Re: Pirelli P6000 -odporucate?
Test to bol tusim v rozmere 185/70R14 (schavelene pre moje auto). Ale mozno ich nemam rad preto, ze na auto so 100PS (skoro :-)) dali gumy iba 165. Buducu jar sa vozim na 195/50R15 (pripadne ak existuju a daju sa zohant tak na 185/50R15), uz nemienim dalej riskovat zivot na tychto klzkych galuskach. -
« Re: Pirelli P6000 -odporucate?
Na testy by som sa moc nespoliehal. V jednom teste boli Continentalky EcoContactEP druhe, pred znackami ako GoodYear, Pirelli, Bridgestone, Michelin. A v skutocnosti su to asi najhorsie pneumatiky, ake som kedy jazdil (a jazdil som aj Barum OR36) -
« Re: Pirelli P6000 -odporucate?
No teraz neviem. Poriadne testy som na tie Semperit Direction Sport nevidel, co pisu v clankoch o nich je sama chvala, dezen vyzera tiez progresivne, tak fakt neviem. Maju spevnene boky kvoli lepsiemu vedeniu v zakrutach, stredny vodiaci pas a neviem co este. Tie P6000 som pozeral testy-v jednom teste bola zla na suchu, v druhom zasa na vode, tak si niesom celkom isty, ci sa da tymto testom verit - jeden test bol tusim ADAC alebo OAMTC a druhy neviem... Zda si mi vacsia cast testov ako subjektivny nazor novinarov.