Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 31.10.01 10:01
« Re: Zimní gumy
Prispejem aj ja :-) Na XR2i boli letne Yoko 185/60/R13, zimne 155... Kedze som jazdil podla mapy v okruhu s priemerom max. 100km, pocasie bolo rovnake. Po mesiaci ma prestalo bavit vdaka zimnym galuskam jazdit vsetko smykom na suchom asfalte, zacal som prezuvat. letne mali silici pozehnane, takze to brzdilo super a menil som len, ked bolo zle pocasie /obcas aj rano :(/. Za jednu zimu to bolo aj 10-15x, ale balilo ma to. Teraz mam zimne Michelin Pilot Aplin a letne Sport 205/50/R16. Ked zacne prituhovat, vymenim ich a odjazdim si celu zimu. Vdaka vozu a sirke dezenu jazdim plnohodnotne s ostatnymi "letnymi", len ked sa obcas najde borec, ktory ma za kazdu cenu potrebuje vidiet v zrkadle a mam letne, tak ma dostane pri extremnych manevroch. Citelne rozdiely pri jazde do 130kmh su len v odozve riadenia a brzdnej drahe, pri letnych je to o 50% lepsie. -
« Re: Zimní gumy
d.aemon, stakl> Dobré názory. Já sám sice poznám, že kolem nuly už letní guma nedrží na 100%, ale fakt je, že je ještě pořád o dost lepší, než zimní. Bavím se o suchém asfaltu. Na mokrém už se to vyrovnává. Jenže u nás je ta zima taková, že je sníh 14dní, pak 3 týdny plýskanice a zbytek sucho a nad nulou. Zimní pak nedrží a sjíždí se.
Já sám mám sadu zimních kol (na liťácích, plech bych nepřežil), ale nahodím je, až to opravdu situace vyžádá a né teď. Mých letních 215/40ZR16 se kvůli zimákům 185/60R15 nevzdám! Až Zákopčaník zahlásí, přehodím je a bude. -
« Re: Zimní gumy
Pánové tak s tímhle nesouhlasím. Mám za sebou roky, kdy jsem šetřil každou korunu a neměl před zimou na zimní pneumatiky. Jezdil jsem celý rok na letních (ne univerzálních) a v zimě to byla fakt hrůza, byť i na suché, ale promrzlé vozovce.Můžu z vlastní zkušenosti říct, že bych dnes v zimě bez zimních pneumatik nevyjel a rozdíl mezi letní gumou, kterou jsem na svém dnešním autě zažil, když jsem ho v zimě koupil a zimní gumou, kterou jsem okamžitě druhý den pořídil, je obrovský a naprosto nezanedbatelný.Testy netesty, bez zimní gumy v zimě ani metr. -
"-- skrytý --" 29.10.01 03:18
« Tak si listuji v Auto,Moto und Sport
a ejhle - Test pneumatik 195/65 - 15.
Testujicim se nezdalo,proc firmy nuti prezouvat a prezouvat,pod +7 st.Celsia je udajne kazda zimni pneum lepsi nez letni e.t.c.
Tak to zkusili.Postavili proti sobe UNIVERZALNI plaste Uniroyal,Kumho,Semperit,Dunlop a Good Year Eagle5 a proti nim jednu extra zimni Continental a extra letni Bridgestone.
Merili pri 30 st.Celsia(v lete) a pri -10(v zime).Na suchu,na vode a na snehu.
No co mam povidat,letni Bridgestonka absolutni vitez,vcetne brzdne drahy a slalomu.Leto,neleto.Pri snehu sla ovsem do kolen.
Jako druhy vitez Good Year,dokonce pred snehovym specialistou Continentalem.
Jejich zaver - je mozno pouzivat univerzalni gumy vyssi kvality(se Silicou),na stridacku se najezdi zase vic km.
Ostatni znacky byly hluboko v poli porazenych,napr.Kumho brzdila na suchu o 9 m dal!!
Na to,ze to psali Nemci,byli prekvapive objektivni. -
« Re: Jak je to s diskama
Takze 6J x 15 neni uplny oznaceni disku? Znamena to (kdyz pominu roztec pro srouby), ze 6Jx15 pro Octavii neni pouzitelny pro Almeru (pokud nebudu vedet dalsi informace)?
Je tedy nejaky oficialni uplny znaceni, ktery by jednoznacne urcovalo typ disku ? Pripadne jak vypada ? -
« Re: Jak je to s diskama
No jasne, ze tam jsou rozdily. Jde o tzv. "vyoseni". Je to to cislo J"#". Jedna se o to, jak je podelan osa disku vzdalena od osy naboje kola. Ja mel na Accordu elektrony s predpisovym ozmerem, ale J7 misto J5 a obcas mi skrtly o hranu blatniku. Takze jsem musel nechat ty blatniky malinko upravit a bylo to v cajku. Co se tyce zameny a technicky. Nevim o nikom, kdo by s tim mel problemy. Ale bacha, pri bouracce se zkouma kazda takova kravina a muzou ti prisit vinu, zes nemel predpisovy kola, nebo gumy. -
« matador aquilla
chlapi, vcera som mal moznost zviest sa na octavii 1.9 TDi s matador aquilla. stabilitu na suchu ani na vode som nemohol posudit za tych 30 km co som na nej spravil, ale co ma zarazilo je, ze aquilly od rychlosti cca 80 km/h strasne hucia a ked som s tym isiel 120 km/h pripadal som si ako v lietadle ;-(. povodne pneu boli na octavii uplne tiche, neviem vsak uz aky to bol typ. tolko moja skusenost s aquillami. -
« Re: A sakra, niekto tu pise pod mojim nickom
jo, rikal jsem si, ze jsi lufe najednou nejak agresivni :-)))) A tos pritom nebyl ty :-))))
Muj nick by mel byt OK, pokud ho mam malyma pismenama (i kdyz dnes jsem se omylem prihlasil i velkyma, kde by se to dalo zamaskovat nekym jinym, v malych pismenech ne). -
« Re: A sakra, niekto tu pise pod mojim nickom
To je jako u * s tím napodobováním loginů. Nechápu toho idiota. Nový login je naprd, vem si, že všichni mají vsugerované ty ostatní loginy a pakliže se některý změní, už si tak nikdo nezvykne. Nakonec to dopadne tak, že všichni budou mít nový login a nikdo nikoho nebu znát a diskuze umře na jednoduchých větách. -
« Re: mozem nahradit 195/45 R15 za 195/50 R15?
je to nove VW Polo normalne pneu mam predpisane ako 185/55 R14 (uz aj to su nizkoprofilove nie?) a ako alternativu 195/45 R15, ktore sa seriova davaju k Polu 1.6 GTi. Inak som pozeral tie ceny pnue na www.pneushop.cz a tie 195/45 su sakra drahe ;-(((( oproti 195/50, to snad neni ani mozne, mozem to obut do takychto inych pneu namiesto 195/45? Chcem to dat v lete na hlinikove disky 15".
mozem auto nejako poskodit, ked budem pouzivat taketo mierne ine rozmery pneu nez su predpisane vyrobcom? -
« Chyba v TP
Zdar, mam takovy drobny problem - v TP mam zapsany disky R15 a pneu R14 :))) Nevite co s tim? Samozrejme jezdim na R15, ale docela by mne zajimalo, jak se na to budou tvarit na technicky, prece jen ty R14 by se na to navliklount daly (trocha hrube sily vyresi vsechno :))), ale asi bych s tim nedojel ani na tu technickou :-) Nemate nekdo zkusenosti s opravama zjevnych chyb v TP? Navic pro moje auto ba tam spravne mely byt disky R14 (takze ta chyba je v nich), ale ja bych chtel opravit spis ty gumy - z celkem pochopitelnych duvodu... -
"-- skrytý --" 22.10.01 14:11
« Re: mozem nahradit 195/45 R15 za 195/50 R15?
To tam mas tedy napsane pekne ku.revske pneu! Nejsem odbornik, ale zjistil bych si u vyrobce, jestli tam skutecne maji byt takove nebo jestli to tam jenom vrzli pri dovozu. Jinak 195/50 R15 jsou taky nizkoprofilove, takze v jizdnich vlastnostech asi moc velky rozdil nebude (bok je o 1 cm vyssi). Tachometr ti bude ukazovat o 3,5% méně než před tím. Cenová úspora bude myslím značná (napr. 195/50R15 Bravury stoji 1900,-Kc). Ja bych do toho sel a jeste bych si to nejlepe nechal prepsat v technicaku. Co je to za auto? -
« Re: Rozmer pneu
Je to jednoduchý - jde o poměr obvodů těch pneumatik. Rychlosti jsou potom při stejných otáčkách ve stejném poměru, jako obvody.Tak například obvod tvých doporučených pneumatik z techničáku je 2 x (15" + 60% x 195mm) x PI, to je cca 312.9cm.
Naproti tomu obvod těch 205/65/15 je 2 x (15" + 65% x 205mm) x PI, to je cca 323.1cm.
Poměr je tedy 1.0326.
Z toho vyplývá, že pokud pojedeš na těch 205-kách a na tachometru budeš mít 100km/h, potom ve skutečnosti pojedeš 103.26km/h, tedy nic moc rozdíl. Nesmíš se jen spoléhat na 10% toleranci omezení rychlosti když tě budou měřit, ale 6.74% ;o))) -
« Rozmer pneu
Nevite nekdo nahodou,jak se zmeni rychlost auta pri zmene pneu ? Mam v technicaku napsanej rozmer 195/60/15 a jde mi o to,jak rychle pojedu pri pouziti pneu 195/65/15 a pri 205/65/15 ? Zkousel jsem to prepocitat a vyslo mi,ze pri 100 km/h u 195/60/15 pojedu teda 100 km/h, pri 195/65/15 pojedu asi 102 a pri 205/65/15 asi tak 105 km/h.Jde mi o to,ze mi jeden znamej rikal neco o hroznejch cislech jako ze pojedu pri 100 km/h u origos obuti 130 a pri tom nejsirsim,co sem uved bude rozdil az na 150 km/h.Jak to teda je? -
« Re: co znamenaju jednotlive oznacenia na pneu a diskoch?
ET je offset, nebo li zális, neboli poloha styčné plochy disk/náprava vůči ideální polovině šířky disku, vyjádřené číslem v milimetrech a zo způsobem, kladné číslo-poloha od středu směrem k vnějšímu okraji disku a obráceně. Jak komicky řekl HUF, poopravil bych na: axiální excenricita uložení disku k nápravě vůči sředu šířky disku. -
« Re: co znamenaju jednotlive oznacenia na pneu a diskoch?
195 - šířka běhounu (nadhodnocené, zkus změřit styčnou plochu). Vlastně spíš šířka pneu.
/45 - procentuální poměr výšky pneu k šířce (45% ze 195mm včetně patky)
R15 - vnitřní průměr pneu (=ráfku) v palcích
78 - LI = load index - max. zatížení pneu 78=425kg
H - rychlostní koeficient H=>210km/h (dost málo, tvrdá směs)
6Jx15 - šířka x průměr ráfku v palcích
ET - jak to jenom popsat, prostě to udává, jak moc je ráfek dovnitř nebo ven. Čím míň, tím je víc vylezlý z blatníků ven. Třeba axiální excentricita :o)))) -
« Re: 195/45 R15
Dela je :Dunlop,Kleber,Goodyear,Bridgestone,Toyo… dva jsem jezdil,ostatni videl v katalogu,Michelin je ma urcite taky.Vetsinou jsou to odvozeniny z vyssich rad a vyssi rychl.kategorie.Nejsou to uz seriovky,berou je skoro jako tuningove a treba proti 195/50/15 je tam sakra rozdil v cene.Desne drncaj,ale vedou jak motokara.Prumer kola u 185/60/14 je cca 57,8 cm,u 195/45/15 55,7 cm,zase tolik to dolu nepujde. -
« Re: 195/45 R15
Dela je Dunlop,Kleber,Goodyear,Bridgestone,Toyo,… dva jsem jezdil,ostatni videl v katalogu,Michelin je ma urcite taky.Vetsinou jsou to odvozeniny z vyssich rad a vyssi rychl.kategorie.Nejsou to uz seriovky,berou je skoro jako tuningove a treba proti 195/50/15 je tam sakra rozdil v cene.Desne drncaj,ale vedou jak motokara.Prumer kola u 185/60/14 je cca 57,8 cm,u 195/45/15 55,7 cm,zase tolik to dolu nepujde. -
« Re: Matador Aquilla
qeta: Já jsem mezitím kontaktoval přímo výrobce Matador a to nejzajímavější k Aquille co mi odpověději je následující:
...Chcel by som poukázať aj na určité špecifické vlastnosti smerových
typov dezénov, keď počas užívania výrobku dochádza
k rýchlejšiemu opotrebeniu výrobku ako u nesmerového typu dezénu, z
ubývajúcou výškou dezénu sa zvyšuje hladina hlučnosti pneumatiky
u ojazdenej pneumatiky to môže byť až 3 - 4 (dB) viac ako u novej
pneumatiky...
A taky prý je chtějí dát do veřejných porovnávacích testů jako ADAC a pod.
-
« Koupim nebo prodam 1ks pneu Pirelli Winter 210 performance 1
Zdravim vsechny,
z rezervy mi zbyla jedna uplne nova pneu Pirelli Winter 210 performance 195/60 R15 88H.
Takze shanim komu taktez zbyla, nebo ji naopak shani. (Je to guma, ktera byla koupena
k Mazde 626 r.v. 1996).
Dekuji
Mirek V.
PS: kontakt czemiv@cze.sas.com -
« Re: Matadory
Zdar,ja jsem na nich odjezdil celou zimu(MP55) a nemam duvod si stezovat. Tata na nich take jezdi(MP56) a kdyz jsem videl co to je schopne vyjet.... Je faktem ze to nemam skoro s nicim srovnavat,ale splnilo to,co jsem od nich ocekaval-jsou levne,dostatecne vykonne a celkem vydrzi.Takze doporucuju.Hodne zdaru.CZus. -
« Re: reklamace pneu
Klebery Viaxer jsou obecne prochu podcenovane gumy. Otec je mel na Audi A6 Quattro a nemohl si je vynachvalit. I pri jeho stylu jizdy (jako prase) mu vydrzely pres 40 tis. a max. spokojenost. Ja mel taky Klebery, ale levnejsi typ na Accordu a sedely jak pribity. Na suchu i na mokru. Samozrejme, ze Good Year Ventura jsou lepsi, ale 2x tak drahy. -
"-- skrytý --" 11.10.01 13:57
« Re: reklamace pneu
ano, hned ráano se to hnulo. Reklamované gumy jseu prý v pořádku a na to moje auto (4x4) se prý příliš nehodí (Michelin Primacy). Tak mi nabídli místo těch dvou ojetých Primacy dva Klebery Viaxer (H-čkové). To je radosti, budu mít dvě Primacy a dva Viaxery na jednom autě. Nevíte jaká je to guma?