Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Letni pneumatiky na MAZDA 626 2.5l V6
Trace> ContiPremiumContact je nr.1, ovšem jen 205/55 nebo 205/50R15. 215 je až v 16".
Pokud tě zajímá jen špička, tak kromě CPC je ještě cool pneu BRIDGESTONE RE720 nebo S03 či S03. Já teď jezdím na Dunlopech SP Sport 9000MFS a ty jsou spolu s CPC absolutní špička. Obojí (CPC i 9000) můžu z vlastní zkušenosti doporučit. Obě jsou tak dobré, že skoro nepoznáš, že jedeš na mokru.
Michelin kromě Pilot Sport nic převratně super nenabízí.
GoodYear F1 je výběhový šunt s nálepkou Hi-Tech a přitom průměrnými vlastnostmi. -
« shanim jednu pneu Pirelli Winter 210 performance 195/60 R15
Zdravim vsechny,
shanim jednu pneu Pirelli Winter 210 performance 195/60 R15 88H (idealne novou nebo hodne zachovalou).(Je to guma, ktera byla koupena k Mazde 626 r.v. 1996).
Dekuji
Mirek V.
PS: kontakt czemiv@cze.sas.com
-
« Re: Pirelli
magnat: Jo to jo není asi dobre mixovat dvě sady kvalitativně na druhé straně. Nicméně když si vemu sady od stejného výrobce tak to musí fungovat a taky že funguje velmi dobře.
BTW už jsem to tady psal. Proč vyrobci nedělají sadu 4 pneu a každá by byla určena na jiné kolo na autě. Tím by se mohl zmensit kompromis kladeny na pneu. -
« Re: Pirelli
no ja osobne si myslim, ze je nejlepsi mit vsechny pneu stejne-jako asi tady uz nekolikrat kritizovano (kdyz nekdo da na predek zimni a na zadku necha letni) - auto ma pak na jinych pneu jinou prilnavost, jinak drzi smer, jinak brzdi apod., takze se napr.muze stat, ze pri brzdeni nebo pri prujezdu zatackou se auto muze dostat do smyku atd. (predpoklad, ze predni pneu odvadi vodu a zadni jedou na suchu je podle me blbost, protoze by auto muselo jet porad idealne rovne!), nicmene pri pouziti temer shodnych pneu (P5000 a P6000), kde bude urcite podobne/stejna smes=podobne jizdni vlastnosti, se tento rozdil asi nijak neprojevi (zajimave by to ovsem bylo kombinovat napr.Conti s treba Barum-to by bylo zase jednou zvysena nehodovost:) -
« Re: Pirelli
ace - podla mna je to dobre riesenie. Predne odvadzaju vodu a zadne v podstate idu po kolajach, ktore im predne vysusili. Mame obute podobne vpredu GY AquaThread a vzdu obycajne Semperity a na vode to drzi znamenite. Horsie je to s brzdenim na suchu, lebo GY maju mensiu stycnu plochu. -
"-- skrytý --" 19.11.01 10:00
« Re: good year
Mam UG5 od 1.11. a najeto uz cca 4000 km. Mam 195/60 88T. Podle testu jsou to dobry pneu. Subjektivne dle ocekavani: auto s nima vic zere nez s letnima a je horsi v ostrych zatackach. Uz jsem s nima jel na dalnici i 180 a nebyl problem. A nechtely se klouzat ani na namrzlejch kostkach. -
« Re: Hlučnost
to huf: Letní mají za sebou dvě sezóny (cca 30 KKM), zimní jednu (cca 15 KKM). To, že by měl být nízkoprofil hlučnější chápu, jeho jiné vlastnosti to bohatě vrátí. Ale stejně mě překvapilo, že je zimní guma tišší, než letní. Jde mi ale hlavně o to, že určitě nebudou všechny nízkoprofily stejný a některý budou asi tišší a jiný zase hlučnější. A teď jde o to, který jsou který.... P.S.: těším se na dvě věci: 1. až budu někde na horách, napadne sníh a trochu to protáhnu po bílý silnici, 2. až tam dám na jaře 17" a průjezdy zatáčkama se zase začnou podobat kolejovýmu vozidlu.... -
« Re: Debica
jo, novy sluzebak.
Byl pridelen, ja chtel Fabii TDI kombi.
Almera nejni zas tak spatna, sice ma blbe vyreseny kufr, ale pro jednoho cloveka to staci.
Hlavne ze do kopce na dalnici pojede rychleji nez 105 km/h ... a ma to klimu, takze v lete uz se nebudu potit jak dvere od chleva, a mozna i ABS (i kdyz jsem ho dosud nepotreboval, ale clovek nikdy nevi). Proti Octavience to sice bude sunka, ale znas to, darovanemu koni na zuby nehled ... :-))) -
« Re: Pirelli
Huf: Jo jo 215/60/R15. IMHO blbost to není. Vem to logicky. Na předek musejí být jiné nároky než na zadek. A dovoluji si odhadnout, že předek je důležitější než zadek. S autem jezdím všeobecně pomalu a do zatáček jezdím kvůli konstrukci auta ještě pomaleji, nějak nemá moje auto rádo zatáčky :o) Takže trakce na suchu je při mé minimální rychlosti neduležitá alespon při rozměru 215. Tedy je pro mě důležitější abych zajistil odvod vody a to je důležité i při rychlosti 110 kph, kterou normálně cestuji. Na druhou stranu je zbytečné dávat dozadu pneu s vyšší hlučností když je vzadu nepotřebuji a bohatě tam stačí P6000 které mají nižší hladinu hluku a zabranuji diky lepsi trakci případnému smyku na suchu
Kdybych měl auto s kterým bych řezal jednu zatáčku za druhou a tedy by pro mě byla duležitější trakce předku na suchu, tak bych volil i na přední nápravu P6000. I kdybych měl klasické cestovní auto, tak bych volil mojí kombinaci. Usetřím hluk a možná i odpor gumy (nezjištěno) na zadku a na předek si dám gumu, která bude bezpečně odvádět vodu. Jak už jsem psal, nechtěl bych znova zažít, aby se mi při 120 protočila v kopci kola, když jsem podřadil. Při 120 na vodě to není fakt moc příjemný. Ted si na to dávám pozor a jezdím obezřetnějí, ale velmi vysoký krouťák hned od spoda na vodě je záludný... :-( Takže jsem z čistě preventivních důvodů volil tuto možnost. Záleží na tom co je to za auto a jaké nároky na něj budou kladeny. -
« Re: Hlučnost
tomcat> To záleží na x věcech. Jsou ty letní a zimní nové nebo jeté? Zvláště u předních náhonu trpí zadní pneu nerovnoměrným opotřebením figur po vnější straně pneu (jen brzdí a nezabírají) a to způsobuje jejich zvýšenou hlučnost. To se řeší přehozením za přední tak po 7-10.000km (podle stylu jízdy).
A vůbec, všeobecně vzato, nízkoprofil by měl být hlučnější. Bočnice zdaleka tak netlumí vibrace a běhoun je většinou i o dost širší. Pokud máš 215/45R17, bude styčná plocha s vozovkou cca 195-200mm. Zimní 15" budou asi 195/65R15 a styčná plocha bude nanejvýš 160mm. Když to sečteš, je nasnadě, že letní širší pneu bude na suchu hlučnější. Třeba na mokru dělají zase hluk lamely zimáku. Zvlášť při záběru.
Pozn.: Conti CSC se to sice netýká, ale všeobecně je směrový dezén hlučnější, než klasický a asimetrický. Viz Bravury apod. -
« Re: Pirelli
Ted mě napadlo. Ono když se na ně podíváš tak je to celkem jasný. P6000 mají ten klasickej V design takze maji vetsi styčnou plochu s povrchem vozovky. P5000 mají take V design ale z tech V lamel vycházejí další odvodnovací lamely. Sice mensi styčná plocha na suchu, ale na vodě lepší odvod. Takže až budeš kupovat nové pneu tak dej taky do předu P5000 a do zádu P6000. Přední kola musí mít dobré odvodnění, na zadku je to mnohem méně duležité. A díky více lamelám u P5000 bude asi hlučnější než P6000. Takže bych udělal tento vychytralej kompromis :) -
« Re: Pirelli
No ty mám na zadní nápravě. Na přední nápravě mám ty P5000. Jinak voda nevoda, jsou tiché a sedí dobře i na vodě. Ono se s tím autem nedá na suchu moc blbout, tak se to moc nepozna. A do zataček se jezdí s největší opatrností :-) Ale vyměnil jsem je, protože ty jsem tam měl to bylo špatný. Když jsem ve 120 na dálnici v kopci udělal na automatu kickdown tak se protočila kola :-( což bylo velmi zajímavé :-( Ted je to o něčem jiném. Ticho, ticho, ticho i při 185 :-) jenom aerodynamický hluk (holt je to hranatý) jinak to pěkně drží to i na vodě. Nehledě na ten agresivní vzorek P6000 nemám zastěrky (nejsou potřeba) tak ze zadního pohledu vypadají ty 215 velmi dobře :-)
Já jsem to téma nadhodil, protože mi to příjde docela logický. Vždyt na přední pneu musí být jiné nároky než na zadní. Že na to výrobci nereagují. Prodej 4 pneu a každa guma by byla přesně určena na které kolo půjde (levá, pravá, přední, zadní) Jo našel jsem mezeru na trhu :-)
To by se mohlo dobře prodávat, ne ? Co vy na to ? -
« Pirelli
Chtěl bych vědět zda jsem udělal dobře.
Koupil jsem 2+2 pneu od Pirelli.
Do předu jsem dal P5000 a do zadu P6000 (215/15). Prý P5000 jsou dobré na odvod vody, proto jsem je dal do předu a P6000 jsou dobré na suchu. Dřív jsem kupoval celou sadu, ale řekl jsem si že když jsou nějaké dobré na suchu a nějaké zase na vodě, tak jsem volil mix. Už jsem je koupil, takže s tím nic neuděláme. Ale celkově za to by má teorie mělo být správně. Nebo se mýlím ? -
« Matador Aquilla...
Nezbyva, nez upozornit vsechny na pneumatiky Matador Aquilla. Po cca 100km ujetych na techto novych pneumatikach se tak rozhucely, ze mi vybrovaly snad vsechny plasty v aute. Ten hluk tezko popisovat, to byste museli slyset, bylo to jak dreni loziska.. zkusil jsem reklamaci, Matador to svedl na zavadu na aute (jine pneu jsou OK, zvlastni, ze?).. Takze panove (pripadne damy), Matador Auqilla (205/55 R15) jsou tezky *..! -
« Re: Debica
Huf>No a ted vazne. Ja mam sice PSů jenom 110 a NM ani jeden (kolik mám Nm, nemám tušení). Ale fakt mi to s temi zimnimi Semperity hvizda casteji nez s letnimi Conti. Hoblovac gum nejsem, s divochy nezavodim. Piskne mi to obcas pri pokusu rychle se z vedlejsi nacpat do kratke mezery na hlavni (coz je v Praze bohuzel zivotni nutnost). -
« Re: Debica
Huf> no, ja jsem se zacal ridit podle Tebe - taky dost prehanim. Hvizdlo mi to jednou, ale fest - chtel me na rozjezdu predjet nejakej frajer ve vytuneny Fabii (barvy kajenskeho pepre), tak jsem na to slapnul a nechal ho za sebou v kouri a pachu spaleny gumy! -
« Re: Debica
meda> Je to divný rozměr, to jo. Na druhou stranu ale zase dost levný. BTW, Jak to, že Ti to tak gumuje? Jám mám cca 140PS a 300NM a když vyloženě nechci, tak vyrážím bez pískání (aníž by probliklo ASR). Je teda fakt, že máme jiné pneu, ale šíři stejnou. Semperit zas o tolik horší na suchu nebude, nebo ne? Že ty jsi drak a hoblovač pneu? -
« prezuto
tak jsem dnes prezul na zimu, delali to v servisu VOLVO, i s opravou jedne gumy a vzajemne prehozeni z rezervy me to stalo 1050Kc, to je sila co? no priste uz budu chytrejsi, vsude jinde meli obsazeno, aspon ze mam jen 195mm misto 215mm jak jsem se mylne domnival. -
« Re: Debica
meda> A na čem to máš obuto? Já tento rozměr shodou okolností taktéž mám (na Fabii je pravda o číslo větší) a zdá se mi velmi cenově výhodný. Mně teda zbyly po neboštíkovi Meganovi Coupé a bylo mi jich líto dát je pryč. Navíc, při sníženém voze a podložkách jsou toho opravdu plné blatníky a vypadá to dost akčně. Jo, mám TS790 od Conti. -
« Re: huf je vůl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HIV> Tak pojď do posilky se mnou. Pokecáme. Myslím, že Tě tam ty kecy přejdou ;o)
To, co tu Ty parchante předvádíš, nemá smysl. Je to levné, primitivní, dětské a omezené. Zkus něco originálního, nebo se raději zastav na kafčo.
Tvůj Hufík pupík. -
« Re: Debica
meda> Při podrobnějším průzkumu ceníků Ti jistě neujde, že různé rozměry pneu mají ruzné ceny, byť je to rozměr velmi podobný. Nemá cenu srovnvat třeba 195/50R15 (3200Kč) a 205/50R15 (4600Kč). Takže trvám na tom, že Semperit a SAVA mají srovnatelnou cenu, avšak nesrovnatelné vlastnosti. -
« Re: Debica
Zase vedle : píšu o 185/60R15 (Semperit) a 195/?R15 (Sava - v Hypernově pro Octavii) :-))). Ale to je jedno - důležité je, že jsem Semperity (Sport Grip) tenhle týden vyzkoušel na sněhu, ledu a sračce. Obstály na výbornou. Jenom to kvičení při rozjezdu na suchém asfaltu je na mě trochu moc hlasité. Budu se muset krotit. -
« Re: Skladovanie pneumatik
ja gumy skladuju nafoukane na predepsany tlak, na discich, nasunute na tyc ve stene. Pokud jsou gumy na discich a nafoukane, daji se skladovat i naplocho na zemi, kdyz jsou vyfoukle a bez disku, tak nastojato, ale doporucuje se je jednou za 14 dnu az mesic o kousek pootocit, at na zemi lezi zase jinym mistem (a to predtim zatizene at je volne). -
« Re: Debica
luf> Pro odstranění dalších tisíců hádek o pneu zkus prosím mrknout na www.adac.de -> test und technik -> reifen test -> sommer či winterreifen a tam to máš. Není to bible, ale určitou váhu to určitě má. BTW, Semperit vzhledem k ceně je evidentně vynikající, zatímco SAVA vždy na chvostu. -
« Re: Matador MP 58 Wintera alebo Nokian NRW-H???
Uzsi rozmer nemam predpisany, v technicaku mam len 185/55 R14 alebo exotickych 195/45 R15 ;-) asi preto ze mam tazke auto, ale ked kupis Polo 1.0 alebo 1.4 mas k tomu 175/80 R13
dneska som sa kazdopadne rozhodol a bol som zobrat Matadory MP 58 Wintera, vyzeraju solidne, tak dufam, ze sa budu aj dobre spravat. V jenom pneuservise mi povedali, ze Nokian nie je oproti tomuto Matadoru urcite o nic lepsi, samozrejme tie nizsie matadory MP56 a pod. su vraj vyrazne horsie. -
"-- skrytý --" 14.11.01 15:59
« Re: Matador MP 58 Wintera alebo Nokian NRW-H???
To uz je seriozny rozmer, dokonca si nie som isty, ci na zimu nema odporucenu uzsiu gumu, kotra ma lepsi tlak na zovovku a tym aj zaber v snehu. Neviem, ake su sucasne ceny, ale asi by som kukol aj na Conti, ci nemaju nahodou nieco v okoli Nokianov. Tvoj voz sa mi javi, ako idealny pre testovanie nem. pneu pri vyvoji, pre danu triedu vozov. Takze by si mohol byt prijemne prekvapeny. Hadzavost je ked mas pneu, ktora je vzhladom k stredu niekde excentricka a pri otacani hadze kolesom. -
"-- skrytý --" 14.11.01 09:21
« Re: Matador MP 58 Wintera alebo Nokian NRW-H???
Aky voz, aky rozmer pneu? Nokiany budu lepsie na sneh a lad, v robote sme mali na Felde nejake /uz su to 4 roky/. Fakt vyzerali, ako keby neboli dost nafukane, voz sa ale drzal na ceste, ako pribity. Km vykon bol vsak koli suchsej zime ubohy. U Winterry by som vahal len koli tej hadzavosti, mozno to uz vyriesili. -
« Matador MP 58 Wintera alebo Nokian NRW-H???
Pani, mam na vyber
Matador MP 58 Wintera za 2.860 Sk/kus
alebo
Nokian NRW-H za 3.590 Sk/kus
ktore si mam vybrat? subjektivne si myslim, ze su t gumy na identickej cenovej urovni (vyhodu ma len matador ako domaci vyrobca), takze by ma zaujimali Vase nazory, pre ktore z tychto dvoch zimnych pneu sa mam rozhodnut. Mate realne skusenosti s tymito gumami?