Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to HUF
ATX>Když už je řeč o olejovém chladiči, je v něm (nebo v motoru) termostat který by udržoval teplotu oleje na nějaké optimální hodnotě? Nebo se to prostě chladí naplno v létě v zimě? Příliš nízká teplota oleje asi motoru moc nesvědčí? Nebo se to uřídí vodou a jejím termostatem? Nerejpu, jenom mě to zajímá :-)). -
« to HUF
Olejový chladič není slabinou chipovaných turbomotorů při Vmax, ale všech motorů při Vmax, které mají vyšší litrový výkon a nebo musí tahat značnou hmotnost. Olejový chladič je pro motor vždy jenom dobře, protože zabrání provozu s vysokými teplotami oleje, při kterých olej ztrácí soje vlastnosti a znehodnocuje se. -
« to DP
Vidíš to moc dramaticky s tím chiptuningem. 2.0 HDI není v žádné, současně nabízené modifikaci na hranici svých možností a počítej s tím, že PSA uvede velmi brzo tento motor na trh s mnohem vyššími parametry. Vem to tak, že první průkopník 2.0 HDI neměl ani intercooler a jeho parametry 45PS/1l a 102,5Nm/1l jsou hodně pod průměrem. Tak stejně 2.0 HDI s intercoolerem 54,5PS/1l a 125Nm/1l nejsou žádná špička a tento motor má mnohem na víc. Pro info např. VW sériově nabízí dieselové motory o obsahu 1.9 s parametry 47,3PS/1l a 110,5Nm/1l, 60,52PS/1l a 150Nm/1l, 68,42PS/1l a 163,15Nm/1l, 78,94PS/1l a 168,42Nm/1l. Tak stejně BMW má motor o obsahu 2.0 s parametry 75PS/1l a 165Nm/1l. -
"-- skrytý --" 27.11.01 13:41
« Re: sirka zimnich pneu
zurivo. skoda, ze este nikto neurobil prekladovy slovnik slov ako zurivo, vela, ako pribite, malo a pod. bol by zivot krajsi :-) zurivo nejazdim, iba svizne. sviznejsie ako 70% vodicov na cestach. na starom aute som mal 185/60 R14 Dunlopy. teraz som chcel kupit 185/65 R15, len ma stale matate, ci nie tie 195/65. asi sa rozhodnem podla ceny ;) a asi to pri mojej jazde a intervaloch jazdenia do zasnezenych oblasti naozaj bude jedno. -
"-- skrytý --" 27.11.01 13:27
« Re: sirka zimnich pneu
Na lade je jedno, ake siroke su, na vode v podstate 1cm pri mnoztve odvodn. kanalikov tiez. Sneh je problem, tam znizujes tlak na koleso a guma straca schopnost sa prehrabat az k pevnejsiemu podkladu. Ak nejazdis zurivo, kasli na to a ber uzsie, 185 je uz dost seriozny rozmer. -
"-- skrytý --" 27.11.01 08:46
« Re: Dunlop SP Sport 220?
Naozaj je toto "Pneumatiky"? Btw: Hufe, za akych podivnych okolnosti ma zmysel opakovane brzdit z 200 na 0kmh? Mam dojem, ze by si mal porozmyslat nad AP Racing, ktore pouzivaju aj na Octavia Cup. Tych 80k CZK v tvojom pripade nebude tak vela a mozes si ich dat aj do ineho vozu... -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
HUF: Jsem investiční poradce, ale teď vedu jednu Americkou firmu, co se zabývá hi-tech elektronikou. Jinak spěchám prakticky neustále, ráno i večer, do práce a z práce, pořád něco zařizuji a rád stíhám i dvůj osobní život, takže holt spěchat musím, he he he ;o))) -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
DP> Pro orientaci, na prohlídce po 30.000km jsem měnil přední desky i s kotouči. Už se mi nějak nezdáli... 40% deskám ještě sice zbývalo, ale už byly mockrát přehřáté a začinaly to dávat najevo. Při opakovaném brždění 200-0 začínaly hučet atd. -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
DP> A co vlastně děláš, smím-li se zeptat? Moc najezdíš, spěcháš...
Pro takové případy, jáké tu popisuješ, se právě montuje ten olejový chladič. To je jediná slabina čipovaných turbomotorů - při Pmax se jim moc zahřívá olej. Můžu Ti říct ze své zkušenosti, že jakmile vyzkoužíš čipovaný motor (v Tvém případě HDI 80->100kW, 250->290NM), nebudeš váhat. Ale jak chceš. Tvé váhání chápu. Taky jsem z počátku váhal. Pak jsem se rozkýval ... a jsem spokojený. -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
HUF: Hmm... mně by asi nevydržel, spojka mi vydrží 250 tisíc, tlumiče mi vydrží 150 tisíc, brzdový destičky a kotouče taky bez problémů, ale motor? Víš, nejezdím nijak dravě, neřežu zatáčky, neřadím bez spojky, nebrzdím jako o život ani nedělám burn-outy a nezávodím na semaforech, ale často (prakticky pořád) jezdím po dálnici na plný plyn a to bohužel i nočním městem (pokud někdy po půlnoci v Praze na magistrále potkáš Lagunu/406ku Break, řítící se 140cítkou, tak prosím uhni, protože to asi budu já ;o). Mám prostě pořád naspěch, nemůžu za to, ale bohužel můj život to vyžaduje, doufám, že mi rozumíš, proto u ne-chipového motoru vím, že mám rezervu a můžu stát na plynu a upřímně, jakmile to rozjedu na 180km/h, tak už nezpomalím. U chipu bohužel nevím... přesto, pokud auto nemá 250 tisíc, neprodám ho, přijde mi to "neekonomické"! -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
DP> Toť otázka. Pakliže pořád využíváš výkonový potenciál motoru, tak nevydrží. Možná 200.000km, ale to je ještě dost naivní. Jinak řečeno, mému tatovi by určitě vydržel i 400.000km, ale mně maximálně tak 150.000km. Čip Ti pouze umožní vytáhnout z motoru víc, ale nenutí Ti to stále používat. Navíc, většinou se při zachování jízdního stylu spotřeba nepatrně sníží. Já své TDI celkem využíbám, ale nehuntuju. Počítám, že 200.000km vydrží. -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
HUF: To nebyl vtip, požádej někde u dealera Peugeotu o testovací jízdu s tímhle inovovaným dieselovým dvoulitrem (má i filtr pevných částic) zvuk má stejný, jako který koliv jiný benzínový dvoulitr. V 530d (142kW) jsem jel a ten zvuk mi přišel jako tiché hučení, ale ne jako zvuk benzínu. BTW Myslíš, že auto s chipem, které jezdí týdně 600-1200km na plný plyn může bez problémů vydržet 300tisíc km (zajíma mne tvůj osobní názor)? -
« :(
teda panove, to je zase diskuze:(...tady by to prece melo fungovat tim stylem, ze kdyz nekdo potrebuje radu, tak si vybere z nabizenych odpovedi a zrejme sam usoudi, ktera bude pro neho ta nejlepsi, a ne ze se tu budem hadat o tom kdo ma "lepsi/drazsi/silnejsi" auto a kdo ne!
PS: me taky sere, ze mam slaby auto, ale nikomu nic nevnucuju ani nekritizuju! az budou prachy, poridim...AUDI RS4:)-to uz me ale asi nebude zajimat tahle diskuze?, zda vybrat pneu za 10 nebo 20tis.?:), ze? -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
ESP mi zasahuje jen vyjimecne a to na kluzke vozovce...:-))) Ja sve informace cerpam s odbornych casopisu a ne z toho, co mne prave napadne a co bych mohl vnutit ostatnim! Jeste k tomu predhazovani ty ceny, mne je uplne jedno, ze si to neplatis sam, jen se ale zamysli nad tim, co by bylo, kdyby jsi si to platil sam, to by jsi se pak asi ukritizoval k smrti... :-))) -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
DP> Tak to už je solidní. I když být já Tebou... ale ne. Nic o čipování jsem neřekl ;o)
A nezkoušej na mě, že nepoznám Diesel od benzínu. To je vtip, ne? Jediný zvukově solidní diesel je řadový šestiválec common-rail 3.0 od BMW (135-142kW - dle modelu). To je zvuk... No paráda.
BTW, k čemu kombík? Máš snad bernardýna nebo dítě ve věku, kdy potřebuje vlastní lidskou silou tlačené vozidlo? -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
HUF: Přesně, a můj nejoblíbenější rozměr pneumatik je 205/60 R15, he he he ;o))) (ikdyž 235/60 R16 je lepší, třeba na Cadilacu DeVille Concours, model 97 ;o))) 406-ku mám o výkonu 109PS (80kW), je to ten novější model, co má už filtr pevných částic a hlavně ve vstřikovacích tryskách piezo-elektrické krystaly, takže umí až šest vstřiků na jednu kompesi. Zvuk to má úplně jako benzín, ikdyž to nastartuješ a jedeš z garáže, nepoznáš že je to diesel, teda poznáš to pouze podle toho, že otáčkoměr má červené pole od pěti tisíc otáček. Jinak, teď se do 406-ky dává i ten 2.2 HDI 16V (98kW), ten je ale o sto tisíc dražší a já osobně v téhle ceně "navíc" nevidím až zase takové plus. -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
DP> No však o tom to je! O prioritách. Já nechápu lidi, co koupí plovoucí koráb bez výkonu, jako Ty a Ty zase nechápeš lidi jako já, co rvou všechno možné do prcka jako je Fabia a navíc ho učiní značně nepohodlným. BTW, co třeba S3 za 1,3milionu nebo Golf GTI za milion? Vyhozené prachy, co?
BTW2 90 nebo 110PS? Soused má 406 HDI limo 90PS a je to dost smutné. -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
HUF: Lagunu dTi jsem v pátek odložil a převzal fungl novou 406-ku Break HDI! Jinak, je mi fuk, jestli máš auto od rodičů nebo sis na něj vydělal. Druhá věc ovšem je, jestli má smysl si kupovat malé auto (Fabia) a připlácet za super gumy, ráfky, prahy, chip a podobně, když je to stále jenom malé auto (Fabia)? Pokud to nemusiš platit ze svého, pak je to asi sranda. Mně nevadí že mám auto s turistickejma gumama, nebo ani to, že nemám chip - to byl jenom nápad, kterej mne naštěstí brzy přešel, mám to na co mám a nepřipadám si jako velký náčelník, to je jen pro takový, jako jsi ty! -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
mracek> A do třetice. Proč mi tu stále předhazuješ, že si to auto platíš sám? Já to už slyšel několikrát a věřím Ti to. Nicméně, pokud útočíš na to, že já ne, tak klidně útoč. Určitě si v té chvíli připadáš jako king, velký šéf, big boss, numero uno, papaláš, vedoucí, náčelník... ;o) -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
Hufe, ted se citim tak hrozne trapne, dokonce je mi trapne, ze si to auto platim sam a mam tuctovy auto, kterych sice po nasich silnicich jezdi x-krat mene nez Fabii, ale jezdi! Jen mimochodem verzi Privilege jsem nepotkal jeste ani jednu! Dokonce je mi i trapne, ze prispivam do tohoto serveru, kdyz jsou tady takovy machri jako jsi TY(spis asi jenom TY), kteri vsechno vedi a vsem se snazi vnutit svuj nazor a pokud ho nechce akceptovat, tak je trapnej a vubec tomu nerozumi!:-))) -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
mracek> To je zvláštní. Kdybys měl Clio V6, smeknu a pochválím Ti Tvůj vkus. Ale s tucťákem, jakým je Scenic na origoš kolech, bych radši nemluvil. Nesnaž se mi taky podstrčit, že jsem o něm sám uvažoval. Jo, byl to krok vedle. Už jsem tom psal. Navíc, kdybych ho měl, tak by zajisté podlehl úpravě jak vnějšku, tak i podvozku, neboť jak jsem již dřive uvedl, jízdní vlastnosti mi více než nesedly.
Toť vše. Časem se zklidním a také budu inklinovat k nevýrazným vozům s vysokou užitnou hodnotou (= s vysoko položeným těžištěm). ;o) -
« Re: Letni pneumatiky na MAZDA 626 2.5l V6
Trace> ContiPremiumContact je nr.1, ovšem jen 205/55 nebo 205/50R15. 215 je až v 16".
Pokud tě zajímá jen špička, tak kromě CPC je ještě cool pneu BRIDGESTONE RE720 nebo S03 či S03. Já teď jezdím na Dunlopech SP Sport 9000MFS a ty jsou spolu s CPC absolutní špička. Obojí (CPC i 9000) můžu z vlastní zkušenosti doporučit. Obě jsou tak dobré, že skoro nepoznáš, že jedeš na mokru.
Michelin kromě Pilot Sport nic převratně super nenabízí.
GoodYear F1 je výběhový šunt s nálepkou Hi-Tech a přitom průměrnými vlastnostmi. -
« shanim jednu pneu Pirelli Winter 210 performance 195/60 R15
Zdravim vsechny,
shanim jednu pneu Pirelli Winter 210 performance 195/60 R15 88H (idealne novou nebo hodne zachovalou).(Je to guma, ktera byla koupena k Mazde 626 r.v. 1996).
Dekuji
Mirek V.
PS: kontakt czemiv@cze.sas.com
-
« Re: Pirelli
magnat: Jo to jo není asi dobre mixovat dvě sady kvalitativně na druhé straně. Nicméně když si vemu sady od stejného výrobce tak to musí fungovat a taky že funguje velmi dobře.
BTW už jsem to tady psal. Proč vyrobci nedělají sadu 4 pneu a každá by byla určena na jiné kolo na autě. Tím by se mohl zmensit kompromis kladeny na pneu. -
« Re: Pirelli
no ja osobne si myslim, ze je nejlepsi mit vsechny pneu stejne-jako asi tady uz nekolikrat kritizovano (kdyz nekdo da na predek zimni a na zadku necha letni) - auto ma pak na jinych pneu jinou prilnavost, jinak drzi smer, jinak brzdi apod., takze se napr.muze stat, ze pri brzdeni nebo pri prujezdu zatackou se auto muze dostat do smyku atd. (predpoklad, ze predni pneu odvadi vodu a zadni jedou na suchu je podle me blbost, protoze by auto muselo jet porad idealne rovne!), nicmene pri pouziti temer shodnych pneu (P5000 a P6000), kde bude urcite podobne/stejna smes=podobne jizdni vlastnosti, se tento rozdil asi nijak neprojevi (zajimave by to ovsem bylo kombinovat napr.Conti s treba Barum-to by bylo zase jednou zvysena nehodovost:) -
« Re: Pirelli
ace - podla mna je to dobre riesenie. Predne odvadzaju vodu a zadne v podstate idu po kolajach, ktore im predne vysusili. Mame obute podobne vpredu GY AquaThread a vzdu obycajne Semperity a na vode to drzi znamenite. Horsie je to s brzdenim na suchu, lebo GY maju mensiu stycnu plochu. -
"-- skrytý --" 19.11.01 10:00
« Re: good year
Mam UG5 od 1.11. a najeto uz cca 4000 km. Mam 195/60 88T. Podle testu jsou to dobry pneu. Subjektivne dle ocekavani: auto s nima vic zere nez s letnima a je horsi v ostrych zatackach. Uz jsem s nima jel na dalnici i 180 a nebyl problem. A nechtely se klouzat ani na namrzlejch kostkach. -
« Re: Hlučnost
to huf: Letní mají za sebou dvě sezóny (cca 30 KKM), zimní jednu (cca 15 KKM). To, že by měl být nízkoprofil hlučnější chápu, jeho jiné vlastnosti to bohatě vrátí. Ale stejně mě překvapilo, že je zimní guma tišší, než letní. Jde mi ale hlavně o to, že určitě nebudou všechny nízkoprofily stejný a některý budou asi tišší a jiný zase hlučnější. A teď jde o to, který jsou který.... P.S.: těším se na dvě věci: 1. až budu někde na horách, napadne sníh a trochu to protáhnu po bílý silnici, 2. až tam dám na jaře 17" a průjezdy zatáčkama se zase začnou podobat kolejovýmu vozidlu.... -
« Re: Debica
jo, novy sluzebak.
Byl pridelen, ja chtel Fabii TDI kombi.
Almera nejni zas tak spatna, sice ma blbe vyreseny kufr, ale pro jednoho cloveka to staci.
Hlavne ze do kopce na dalnici pojede rychleji nez 105 km/h ... a ma to klimu, takze v lete uz se nebudu potit jak dvere od chleva, a mozna i ABS (i kdyz jsem ho dosud nepotreboval, ale clovek nikdy nevi). Proti Octavience to sice bude sunka, ale znas to, darovanemu koni na zuby nehled ... :-))) -
« Re: Pirelli
Huf: Jo jo 215/60/R15. IMHO blbost to není. Vem to logicky. Na předek musejí být jiné nároky než na zadek. A dovoluji si odhadnout, že předek je důležitější než zadek. S autem jezdím všeobecně pomalu a do zatáček jezdím kvůli konstrukci auta ještě pomaleji, nějak nemá moje auto rádo zatáčky :o) Takže trakce na suchu je při mé minimální rychlosti neduležitá alespon při rozměru 215. Tedy je pro mě důležitější abych zajistil odvod vody a to je důležité i při rychlosti 110 kph, kterou normálně cestuji. Na druhou stranu je zbytečné dávat dozadu pneu s vyšší hlučností když je vzadu nepotřebuji a bohatě tam stačí P6000 které mají nižší hladinu hluku a zabranuji diky lepsi trakci případnému smyku na suchu
Kdybych měl auto s kterým bych řezal jednu zatáčku za druhou a tedy by pro mě byla duležitější trakce předku na suchu, tak bych volil i na přední nápravu P6000. I kdybych měl klasické cestovní auto, tak bych volil mojí kombinaci. Usetřím hluk a možná i odpor gumy (nezjištěno) na zadku a na předek si dám gumu, která bude bezpečně odvádět vodu. Jak už jsem psal, nechtěl bych znova zažít, aby se mi při 120 protočila v kopci kola, když jsem podřadil. Při 120 na vodě to není fakt moc příjemný. Ted si na to dávám pozor a jezdím obezřetnějí, ale velmi vysoký krouťák hned od spoda na vodě je záludný... :-( Takže jsem z čistě preventivních důvodů volil tuto možnost. Záleží na tom co je to za auto a jaké nároky na něj budou kladeny. -
« Re: Hlučnost
tomcat> To záleží na x věcech. Jsou ty letní a zimní nové nebo jeté? Zvláště u předních náhonu trpí zadní pneu nerovnoměrným opotřebením figur po vnější straně pneu (jen brzdí a nezabírají) a to způsobuje jejich zvýšenou hlučnost. To se řeší přehozením za přední tak po 7-10.000km (podle stylu jízdy).
A vůbec, všeobecně vzato, nízkoprofil by měl být hlučnější. Bočnice zdaleka tak netlumí vibrace a běhoun je většinou i o dost širší. Pokud máš 215/45R17, bude styčná plocha s vozovkou cca 195-200mm. Zimní 15" budou asi 195/65R15 a styčná plocha bude nanejvýš 160mm. Když to sečteš, je nasnadě, že letní širší pneu bude na suchu hlučnější. Třeba na mokru dělají zase hluk lamely zimáku. Zvlášť při záběru.
Pozn.: Conti CSC se to sice netýká, ale všeobecně je směrový dezén hlučnější, než klasický a asimetrický. Viz Bravury apod. -
« Re: Pirelli
Ted mě napadlo. Ono když se na ně podíváš tak je to celkem jasný. P6000 mají ten klasickej V design takze maji vetsi styčnou plochu s povrchem vozovky. P5000 mají take V design ale z tech V lamel vycházejí další odvodnovací lamely. Sice mensi styčná plocha na suchu, ale na vodě lepší odvod. Takže až budeš kupovat nové pneu tak dej taky do předu P5000 a do zádu P6000. Přední kola musí mít dobré odvodnění, na zadku je to mnohem méně duležité. A díky více lamelám u P5000 bude asi hlučnější než P6000. Takže bych udělal tento vychytralej kompromis :)