Pneumatiky

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.01  17:49

    « Re: Husteni zimnich pneu

    Hufe, diky za promptni odpoved. Hned jdu ty kola prihustit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.01  17:33

    « Re: Husteni zimnich pneu

    O 0,2 atm víc. Studený povrch pneu neusále ochlazuje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.01  17:26

    « Husteni zimnich pneu

    Maji se zimni pneu hustit na vyssi tlak nez letni nebo stejne? Mam focuse kombika 1.8i a obute GY Ultra Grip 6 (185/65 R14). Fordovi dealeri, kterych jsem se ptal, rikaji ze stejne. U prodejcu pneu se nazory ruzni.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.12.01  17:47

    « Valivý odpor

    Mění se valivý odpor pneu v závislosti na rychlosti? Já si myslím, že ne, ale nejsem si jistý.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.01  02:49

    « to meda

    Má termostat, čili chladí jen když je potřeba.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.01  16:28

    « letnacky Kumho Ecsta 712

    v nejake rubrice sem se nekoho ptal, jaky maj vlastnosti tyhle pneu, ale uz netusim kde? kdyztak mi prosim pripomente disk.tema, nebo zda se dotycny muze vyjadrit tady-bylo by to lepsi!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  15:58

    « Re: to HUF

    neber to tak sportovne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.01  15:52

    « Re: to HUF

    preco prosim vas v rubrike pneumatiky citam o olejovych chladicoch? mam nebodaj ja zle oci a pomylil som si rubriku? alebo mam navstivit ocneho?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  15:14

    « Re: to HUF

    ATX>Když už je řeč o olejovém chladiči, je v něm (nebo v motoru) termostat který by udržoval teplotu oleje na nějaké optimální hodnotě? Nebo se to prostě chladí naplno v létě v zimě? Příliš nízká teplota oleje asi motoru moc nesvědčí? Nebo se to uřídí vodou a jejím termostatem? Nerejpu, jenom mě to zajímá :-)).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  14:04

    « to HUF

    Olejový chladič není slabinou chipovaných turbomotorů při Vmax, ale všech motorů při Vmax, které mají vyšší litrový výkon a nebo musí tahat značnou hmotnost. Olejový chladič je pro motor vždy jenom dobře, protože zabrání provozu s vysokými teplotami oleje, při kterých olej ztrácí soje vlastnosti a znehodnocuje se.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  13:58

    « to DP

    Vidíš to moc dramaticky s tím chiptuningem. 2.0 HDI není v žádné, současně nabízené modifikaci na hranici svých možností a počítej s tím, že PSA uvede velmi brzo tento motor na trh s mnohem vyššími parametry. Vem to tak, že první průkopník 2.0 HDI neměl ani intercooler a jeho parametry 45PS/1l a 102,5Nm/1l jsou hodně pod průměrem. Tak stejně 2.0 HDI s intercoolerem 54,5PS/1l a 125Nm/1l nejsou žádná špička a tento motor má mnohem na víc. Pro info např. VW sériově nabízí dieselové motory o obsahu 1.9 s parametry 47,3PS/1l a 110,5Nm/1l, 60,52PS/1l a 150Nm/1l, 68,42PS/1l a 163,15Nm/1l, 78,94PS/1l a 168,42Nm/1l. Tak stejně BMW má motor o obsahu 2.0 s parametry 75PS/1l a 165Nm/1l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.01  13:41

    « Re: sirka zimnich pneu

    zurivo. skoda, ze este nikto neurobil prekladovy slovnik slov ako zurivo, vela, ako pribite, malo a pod. bol by zivot krajsi :-) zurivo nejazdim, iba svizne. sviznejsie ako 70% vodicov na cestach. na starom aute som mal 185/60 R14 Dunlopy. teraz som chcel kupit 185/65 R15, len ma stale matate, ci nie tie 195/65. asi sa rozhodnem podla ceny ;) a asi to pri mojej jazde a intervaloch jazdenia do zasnezenych oblasti naozaj bude jedno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.01  13:27

    « Re: sirka zimnich pneu

    Na lade je jedno, ake siroke su, na vode v podstate 1cm pri mnoztve odvodn. kanalikov tiez. Sneh je problem, tam znizujes tlak na koleso a guma straca schopnost sa prehrabat az k pevnejsiemu podkladu. Ak nejazdis zurivo, kasli na to a ber uzsie, 185 je uz dost seriozny rozmer.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.01  13:09

    « Re: sirka zimnich pneu

    ja aj hory. cca tak 15 krat. + oblasti kde byva plackanice na cestach a snehu dost. severne slovensko. takze mam kaslat na to a kupit 195/65 R15, ako su letne?
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  12:18

    « sirka zimnich pneu

    orig.doporucene na Mondeo jsou 185/65R14, ale ja mam obute zimni 195/60R14, protoze jezdim cca 80%mesto, 20%mezi, 0%hory...=jenom spokojenost (prioritni je ovsem znacka pneu!->muze byt sebeuzsi pneu, ale se spatnymi vlastnostmi bude porad mizerna)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  12:11

    « Re: zimne gumy

    pokud nebudes jezdit 90% nekde po horach, tak kup zimni obuti v takovem rozmeru, jakej je original! vyhody/nevyhody uzsich pneu jsou predpokladam jasne?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.01  11:59

    « zimne gumy

    original obutie na aute mam 195/65 R15. nie je lepsie kupit zimne take 185/65 R15? alebo ten 1 cm na hrubke je jedno?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  11:40

    « diskuze nad Fabii apod.

    no ja bych to ukoncil/shrnul asi tim, ze kazdej jsme nejakej-Huf je proste narocnej, co se tyka tuningu atd., jinej zase hledi na to, aby se nekde nezabil (kvuli volbe spatnych pneu) atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.01  08:46

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    Naozaj je toto "Pneumatiky"? Btw: Hufe, za akych podivnych okolnosti ma zmysel opakovane brzdit z 200 na 0kmh? Mam dojem, ze by si mal porozmyslat nad AP Racing, ktore pouzivaju aj na Octavia Cup. Tych 80k CZK v tvojom pripade nebude tak vela a mozes si ich dat aj do ineho vozu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  08:43

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    HUF: Jsem investiční poradce, ale teď vedu jednu Americkou firmu, co se zabývá hi-tech elektronikou. Jinak spěchám prakticky neustále, ráno i večer, do práce a z práce, pořád něco zařizuji a rád stíhám i dvůj osobní život, takže holt spěchat musím, he he he ;o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.01  00:00

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    HUF> aku spotrebu ma tvoja chipnuta fabia? zaujima ma realna vypocitana nie podla PP.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  21:22

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    DP> Pro orientaci, na prohlídce po 30.000km jsem měnil přední desky i s kotouči. Už se mi nějak nezdáli... 40% deskám ještě sice zbývalo, ale už byly mockrát přehřáté a začinaly to dávat najevo. Při opakovaném brždění 200-0 začínaly hučet atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  21:20

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    DP> A co vlastně děláš, smím-li se zeptat? Moc najezdíš, spěcháš...

    Pro takové případy, jáké tu popisuješ, se právě montuje ten olejový chladič. To je jediná slabina čipovaných turbomotorů - při Pmax se jim moc zahřívá olej. Můžu Ti říct ze své zkušenosti, že jakmile vyzkoužíš čipovaný motor (v Tvém případě HDI 80->100kW, 250->290NM), nebudeš váhat. Ale jak chceš. Tvé váhání chápu. Taky jsem z počátku váhal. Pak jsem se rozkýval ... a jsem spokojený.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  20:00

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    HUF: Hmm... mně by asi nevydržel, spojka mi vydrží 250 tisíc, tlumiče mi vydrží 150 tisíc, brzdový destičky a kotouče taky bez problémů, ale motor? Víš, nejezdím nijak dravě, neřežu zatáčky, neřadím bez spojky, nebrzdím jako o život ani nedělám burn-outy a nezávodím na semaforech, ale často (prakticky pořád) jezdím po dálnici na plný plyn a to bohužel i nočním městem (pokud někdy po půlnoci v Praze na magistrále potkáš Lagunu/406ku Break, řítící se 140cítkou, tak prosím uhni, protože to asi budu já ;o). Mám prostě pořád naspěch, nemůžu za to, ale bohužel můj život to vyžaduje, doufám, že mi rozumíš, proto u ne-chipového motoru vím, že mám rezervu a můžu stát na plynu a upřímně, jakmile to rozjedu na 180km/h, tak už nezpomalím. U chipu bohužel nevím... přesto, pokud auto nemá 250 tisíc, neprodám ho, přijde mi to "neekonomické"!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  19:46

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    DP> Toť otázka. Pakliže pořád využíváš výkonový potenciál motoru, tak nevydrží. Možná 200.000km, ale to je ještě dost naivní. Jinak řečeno, mému tatovi by určitě vydržel i 400.000km, ale mně maximálně tak 150.000km. Čip Ti pouze umožní vytáhnout z motoru víc, ale nenutí Ti to stále používat. Navíc, většinou se při zachování jízdního stylu spotřeba nepatrně sníží. Já své TDI celkem využíbám, ale nehuntuju. Počítám, že 200.000km vydrží.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  14:34

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    HUF: To nebyl vtip, požádej někde u dealera Peugeotu o testovací jízdu s tímhle inovovaným dieselovým dvoulitrem (má i filtr pevných částic) zvuk má stejný, jako který koliv jiný benzínový dvoulitr. V 530d (142kW) jsem jel a ten zvuk mi přišel jako tiché hučení, ale ne jako zvuk benzínu. BTW Myslíš, že auto s chipem, které jezdí týdně 600-1200km na plný plyn může bez problémů vydržet 300tisíc km (zajíma mne tvůj osobní názor)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.11.01  12:26

    « Re: :(

    A co tak spravit rubriku Pneumatiky - cena nie je rozhodujuca a tuto nechat pre smrtelnikov....
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  11:33

    « :(

    teda panove, to je zase diskuze:(...tady by to prece melo fungovat tim stylem, ze kdyz nekdo potrebuje radu, tak si vybere z nabizenych odpovedi a zrejme sam usoudi, ktera bude pro neho ta nejlepsi, a ne ze se tu budem hadat o tom kdo ma "lepsi/drazsi/silnejsi" auto a kdo ne!



    PS: me taky sere, ze mam slaby auto, ale nikomu nic nevnucuju ani nekritizuju! az budou prachy, poridim...AUDI RS4:)-to uz me ale asi nebude zajimat tahle diskuze?, zda vybrat pneu za 10 nebo 20tis.?:), ze?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  08:36

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    mracek> Nechapu. Zkus se oprostit od pořekadla "podle sebe soudím Tebe" ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  07:37

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    ESP mi zasahuje jen vyjimecne a to na kluzke vozovce...:-))) Ja sve informace cerpam s odbornych casopisu a ne z toho, co mne prave napadne a co bych mohl vnutit ostatnim! Jeste k tomu predhazovani ty ceny, mne je uplne jedno, ze si to neplatis sam, jen se ale zamysli nad tim, co by bylo, kdyby jsi si to platil sam, to by jsi se pak asi ukritizoval k smrti... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.01  07:30

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    Hufe, ty jsi komik... :-))) To vis no, kdyz nekdo jezdi jako prase, tak musi menit kazdych 15 tkm pneu, jednou za rok auto...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  20:57

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    DP> Tak to už je solidní. I když být já Tebou... ale ne. Nic o čipování jsem neřekl ;o)

    A nezkoušej na mě, že nepoznám Diesel od benzínu. To je vtip, ne? Jediný zvukově solidní diesel je řadový šestiválec common-rail 3.0 od BMW (135-142kW - dle modelu). To je zvuk... No paráda.

    BTW, k čemu kombík? Máš snad bernardýna nebo dítě ve věku, kdy potřebuje vlastní lidskou silou tlačené vozidlo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  18:56

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    HUF: Přesně, a můj nejoblíbenější rozměr pneumatik je 205/60 R15, he he he ;o))) (ikdyž 235/60 R16 je lepší, třeba na Cadilacu DeVille Concours, model 97 ;o))) 406-ku mám o výkonu 109PS (80kW), je to ten novější model, co má už filtr pevných částic a hlavně ve vstřikovacích tryskách piezo-elektrické krystaly, takže umí až šest vstřiků na jednu kompesi. Zvuk to má úplně jako benzín, ikdyž to nastartuješ a jedeš z garáže, nepoznáš že je to diesel, teda poznáš to pouze podle toho, že otáčkoměr má červené pole od pěti tisíc otáček. Jinak, teď se do 406-ky dává i ten 2.2 HDI 16V (98kW), ten je ale o sto tisíc dražší a já osobně v téhle ceně "navíc" nevidím až zase takové plus.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  17:10

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    DP> No však o tom to je! O prioritách. Já nechápu lidi, co koupí plovoucí koráb bez výkonu, jako Ty a Ty zase nechápeš lidi jako já, co rvou všechno možné do prcka jako je Fabia a navíc ho učiní značně nepohodlným. BTW, co třeba S3 za 1,3milionu nebo Golf GTI za milion? Vyhozené prachy, co?

    BTW2 90 nebo 110PS? Soused má 406 HDI limo 90PS a je to dost smutné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  15:25

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    HUF: Lagunu dTi jsem v pátek odložil a převzal fungl novou 406-ku Break HDI! Jinak, je mi fuk, jestli máš auto od rodičů nebo sis na něj vydělal. Druhá věc ovšem je, jestli má smysl si kupovat malé auto (Fabia) a připlácet za super gumy, ráfky, prahy, chip a podobně, když je to stále jenom malé auto (Fabia)? Pokud to nemusiš platit ze svého, pak je to asi sranda. Mně nevadí že mám auto s turistickejma gumama, nebo ani to, že nemám chip - to byl jenom nápad, kterej mne naštěstí brzy přešel, mám to na co mám a nepřipadám si jako velký náčelník, to je jen pro takový, jako jsi ty!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  15:02

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    mracek> A do třetice. Proč mi tu stále předhazuješ, že si to auto platíš sám? Já to už slyšel několikrát a věřím Ti to. Nicméně, pokud útočíš na to, že já ne, tak klidně útoč. Určitě si v té chvíli připadáš jako king, velký šéf, big boss, numero uno, papaláš, vedoucí, náčelník... ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  14:59

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    BTW, jak často se Ti spíná ESP? Být ten Scenic můj, asi bych už 3x měnil spálenou žárovku v té kontrolce. Hm. Teda pokud tam není jen LED. Nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  14:57

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    mracek> Snaž se prosím rozlišit názor a fakt. Názory tady, troufám si tvrdit, chrlíš spíš Ty. Ať už ohledně ABS, nebo ASR atd... Jakobys byl učitel na ZŠ, co si chce založit autoservis ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  13:18

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    amen. A koukej se dneska zastavit
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  13:11

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    Hufe, ted se citim tak hrozne trapne, dokonce je mi trapne, ze si to auto platim sam a mam tuctovy auto, kterych sice po nasich silnicich jezdi x-krat mene nez Fabii, ale jezdi! Jen mimochodem verzi Privilege jsem nepotkal jeste ani jednu! Dokonce je mi i trapne, ze prispivam do tohoto serveru, kdyz jsou tady takovy machri jako jsi TY(spis asi jenom TY), kteri vsechno vedi a vsem se snazi vnutit svuj nazor a pokud ho nechce akceptovat, tak je trapnej a vubec tomu nerozumi!:-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  11:56

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    mracek> To je zvláštní. Kdybys měl Clio V6, smeknu a pochválím Ti Tvůj vkus. Ale s tucťákem, jakým je Scenic na origoš kolech, bych radši nemluvil. Nesnaž se mi taky podstrčit, že jsem o něm sám uvažoval. Jo, byl to krok vedle. Už jsem tom psal. Navíc, kdybych ho měl, tak by zajisté podlehl úpravě jak vnějšku, tak i podvozku, neboť jak jsem již dřive uvedl, jízdní vlastnosti mi více než nesedly.

    Toť vše. Časem se zklidním a také budu inklinovat k nevýrazným vozům s vysokou užitnou hodnotou (= s vysoko položeným těžištěm). ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  10:57

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    Huf-Scenic je taky jenom Scenic... :-) A trapne mi neni...:-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  10:43

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    mracek> Jo, Fabie je jen Fabie. Za to Scenic, to je ale třída. 110PS a o pár víc NM... Že Ti to není trapné, s takovým autem mluvit takto... ;o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  10:41

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    Saab> Jo, až na tu 220 to vím. Jsem překvapen, ale to neva. Stejně to bude 200 s nějakou změnou někde nebo v něčem. Pokud vůbec s nějakou změnou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.01  10:09

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    Podle mne je Fabie vzdy Fabie, nic vic, nic min... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 24.11.01  23:27

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    to Huf: Dunlop SP Sport 220 existují. Přesně se vyrábí tyto: 200, 200E, 220E a 300 (jiný dezén). U těch "dvoustovek" je tuším nějaký rozdíl ve směsi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.01  23:18

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    DieselPower> Fabia je široký pojem. Ty máš Lagunu dTi?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.01  15:08

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    HUF: Jo, fakt SP Sport 220, číst ještě umím ;o))) BTW Fabia není zrovna PORSCHE 911, spíš mi přijde jako studentské vozítko ;o))) Ale neber to prosím osobně, jsem jenom turista :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.01  12:41

    « Re: Letni pneumatiky na MAZDA 626 2.5l V6

    Trace> ContiPremiumContact je nr.1, ovšem jen 205/55 nebo 205/50R15. 215 je až v 16".

    Pokud tě zajímá jen špička, tak kromě CPC je ještě cool pneu BRIDGESTONE RE720 nebo S03 či S03. Já teď jezdím na Dunlopech SP Sport 9000MFS a ty jsou spolu s CPC absolutní špička. Obojí (CPC i 9000) můžu z vlastní zkušenosti doporučit. Obě jsou tak dobré, že skoro nepoznáš, že jedeš na mokru.

    Michelin kromě Pilot Sport nic převratně super nenabízí.

    GoodYear F1 je výběhový šunt s nálepkou Hi-Tech a přitom průměrnými vlastnostmi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.01  12:34

    « Re: Dunlop SP Sport 220?

    DieselPower> Fakt SP Sport 220? Ne jen 200? 220 se myslím ani nedělá. Jinak, SP Sport 200 jsou průměrné turistické pneu s delší životností. Nástupce je SP Sport 300 - rovněž pro turisty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.11.01  09:50

    « Re: Letni pneumatiky na MAZDA 626 2.5l V6

    Trace- neni brzo na letni pneu? :-))) Jinak ber ContiPremiumContact, budou vic nez dobry!
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.11.01  01:10

    « Letni pneumatiky na MAZDA 626 2.5l V6

    Potreboval bych poradit ci vyslechnout vase nazory, jake letni pneumatiky na MAZDA 626 2.5l V6. Predpokladam 205-215/R15, jen prosim ne zadne MATADOR Aquilla... diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.11.01  23:11

    « Dunlop SP Sport 220?

    Pneumatiky Dunlop SP Sport 220 jsem našel na svém novém autě místo očekávaných Pirelli P6000. Máte prosím někdo nějaké zkušenosti? Co mohu od nich očekávat?
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.11.01  21:47

    « Kleber Krisalp3

    Mate nejake zkusenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.11.01  09:32

    « Re: uz je to tady

    Mohu potvrdit. A protoze u nas (Plzen) vcera
    doost prsela o dneska rano mrzlo, tak bylo o
    zabavu postarano :-)

    Ale co, bila je lepsi nez ta seda...
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.11.01  07:36

    « uz je to tady

    tak vazeni, ode dneska se ukaze, jak kdo ma dobre obuti-dneska snad snezi uplne vsude (to bude zase kalamita:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.01  18:37

    « Re: Jde to?

    mno, už jsem viděl i takový hovada, která mají na 10" ráfku 205-215 gumy... jenže takové bych s dovolením střílel :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.01  15:22

    « Re: Jde to?

    jenom pro poradek shrnuti-

    185/60R14 rim size (inch): 5.0 - 6.5

    185/65R14 rim size (inch): 5.0 - 6.5

    175/65R14 rim size (inch): 5.0 - 6.0

    165/65R14 rim size (inch): 4.5 - 6.0

    165/70R14 rim size (inch): 4.5 - 6.0
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 22.11.01  13:46

    « Re: Jde to?

    to 555: já mám dle výrobce auta (T Corolla) schváleny na letní 165/70 R14 disky 5,5J nebo 6J H2 a na zimní pouze 5,5J. Ale těch 6,5J už bude asi moc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.01  13:18

    « Re: Jde to?

    Díky, myslel jsem si to. Dám tam 185/60 a technickou pojedu v létě!:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.01  13:08

    « Re: Jde to?

    Blble na 6,5 maju ist 185-225. Na 165 ma byt 4,5. Zdroj: www.matador.sk/prirucka_rafiky.html
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.01  12:34

    « Jde to?

    Potřebuju radu. Mám elektrony 6,5x14 a gumy 165/65 R14. Nejsou na to moc úzký? Myslím, jestli se to nemůže svlíknout nebo nějaký jiný nebezpečí. Díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.01  15:26

    « shanim jednu pneu Pirelli Winter 210 performance 195/60 R15

    Zdravim vsechny,
    shanim jednu pneu Pirelli Winter 210 performance 195/60 R15 88H (idealne novou nebo hodne zachovalou).(Je to guma, ktera byla koupena k Mazde 626 r.v. 1996).
    Dekuji
    Mirek V.
    PS: kontakt czemiv@cze.sas.com
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.01  21:26

    « Re: good year

    tak to jsi me potesil
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.01  11:03

    « Re: SAVA 205/55/16 Eskymo ?!?!

    SAVA - to jsou časté defekty, uníky vzduchu anebo ti jen tak sama od sebe exploduje na dálnici při 130km/h.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.11.01  10:45

    « Re: SAVA 205/55/16 Eskymo ?!?!

    taky nechapu, jak nekdo muze dat na auto v takovymhle rozmeru SAVY-ty se snat ani v takovym rozmeru nedelaj? co mas vubec za auto?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.01  09:07

    « Re: SAVA 205/55/16 Eskymo ?!?!

    V prvom rade na tvoj voz idu 205/50/R16. V druhom rade :-) Nehambis sa na taky voz dat take gumy?
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.11.01  16:56

    « SAVA 205/55/16 Eskymo ?!?!

    nemate nekdo nejake podrobnejsi info, ci zkusenosti s temito pneu?????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.01  13:10

    « Re: Pirelli

    magnat: Jo to jo není asi dobre mixovat dvě sady kvalitativně na druhé straně. Nicméně když si vemu sady od stejného výrobce tak to musí fungovat a taky že funguje velmi dobře.



    BTW už jsem to tady psal. Proč vyrobci nedělají sadu 4 pneu a každá by byla určena na jiné kolo na autě. Tím by se mohl zmensit kompromis kladeny na pneu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.01  11:20

    « Re: Pirelli

    no ja osobne si myslim, ze je nejlepsi mit vsechny pneu stejne-jako asi tady uz nekolikrat kritizovano (kdyz nekdo da na predek zimni a na zadku necha letni) - auto ma pak na jinych pneu jinou prilnavost, jinak drzi smer, jinak brzdi apod., takze se napr.muze stat, ze pri brzdeni nebo pri prujezdu zatackou se auto muze dostat do smyku atd. (predpoklad, ze predni pneu odvadi vodu a zadni jedou na suchu je podle me blbost, protoze by auto muselo jet porad idealne rovne!), nicmene pri pouziti temer shodnych pneu (P5000 a P6000), kde bude urcite podobne/stejna smes=podobne jizdni vlastnosti, se tento rozdil asi nijak neprojevi (zajimave by to ovsem bylo kombinovat napr.Conti s treba Barum-to by bylo zase jednou zvysena nehodovost:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.01  11:05

    « Re: Pirelli

    ace - podla mna je to dobre riesenie. Predne odvadzaju vodu a zadne v podstate idu po kolajach, ktore im predne vysusili. Mame obute podobne vpredu GY AquaThread a vzdu obycajne Semperity a na vode to drzi znamenite. Horsie je to s brzdenim na suchu, lebo GY maju mensiu stycnu plochu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.11.01  10:00

    « Re: good year

    Mam UG5 od 1.11. a najeto uz cca 4000 km. Mam 195/60 88T. Podle testu jsou to dobry pneu. Subjektivne dle ocekavani: auto s nima vic zere nez s letnima a je horsi v ostrych zatackach. Uz jsem s nima jel na dalnici i 180 a nebyl problem. A nechtely se klouzat ani na namrzlejch kostkach.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.01  08:32

    « Re: Hlučnost

    to huf: Letní mají za sebou dvě sezóny (cca 30 KKM), zimní jednu (cca 15 KKM). To, že by měl být nízkoprofil hlučnější chápu, jeho jiné vlastnosti to bohatě vrátí. Ale stejně mě překvapilo, že je zimní guma tišší, než letní. Jde mi ale hlavně o to, že určitě nebudou všechny nízkoprofily stejný a některý budou asi tišší a jiný zase hlučnější. A teď jde o to, který jsou který.... P.S.: těším se na dvě věci: 1. až budu někde na horách, napadne sníh a trochu to protáhnu po bílý silnici, 2. až tam dám na jaře 17" a průjezdy zatáčkama se zase začnou podobat kolejovýmu vozidlu....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.01  08:24

    « Re: Debica

    jo, novy sluzebak.
    Byl pridelen, ja chtel Fabii TDI kombi.
    Almera nejni zas tak spatna, sice ma blbe vyreseny kufr, ale pro jednoho cloveka to staci.
    Hlavne ze do kopce na dalnici pojede rychleji nez 105 km/h ... a ma to klimu, takze v lete uz se nebudu potit jak dvere od chleva, a mozna i ABS (i kdyz jsem ho dosud nepotreboval, ale clovek nikdy nevi). Proti Octavience to sice bude sunka, ale znas to, darovanemu koni na zuby nehled ... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.01  01:00

    « Re: Pirelli

    Huf: Jo jo 215/60/R15. IMHO blbost to není. Vem to logicky. Na předek musejí být jiné nároky než na zadek. A dovoluji si odhadnout, že předek je důležitější než zadek. S autem jezdím všeobecně pomalu a do zatáček jezdím kvůli konstrukci auta ještě pomaleji, nějak nemá moje auto rádo zatáčky :o) Takže trakce na suchu je při mé minimální rychlosti neduležitá alespon při rozměru 215. Tedy je pro mě důležitější abych zajistil odvod vody a to je důležité i při rychlosti 110 kph, kterou normálně cestuji. Na druhou stranu je zbytečné dávat dozadu pneu s vyšší hlučností když je vzadu nepotřebuji a bohatě tam stačí P6000 které mají nižší hladinu hluku a zabranuji diky lepsi trakci případnému smyku na suchu



    Kdybych měl auto s kterým bych řezal jednu zatáčku za druhou a tedy by pro mě byla duležitější trakce předku na suchu, tak bych volil i na přední nápravu P6000. I kdybych měl klasické cestovní auto, tak bych volil mojí kombinaci. Usetřím hluk a možná i odpor gumy (nezjištěno) na zadku a na předek si dám gumu, která bude bezpečně odvádět vodu. Jak už jsem psal, nechtěl bych znova zažít, aby se mi při 120 protočila v kopci kola, když jsem podřadil. Při 120 na vodě to není fakt moc příjemný. Ted si na to dávám pozor a jezdím obezřetnějí, ale velmi vysoký krouťák hned od spoda na vodě je záludný... :-( Takže jsem z čistě preventivních důvodů volil tuto možnost. Záleží na tom co je to za auto a jaké nároky na něj budou kladeny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.01  22:56

    « Re: Hlučnost

    tomcat> To záleží na x věcech. Jsou ty letní a zimní nové nebo jeté? Zvláště u předních náhonu trpí zadní pneu nerovnoměrným opotřebením figur po vnější straně pneu (jen brzdí a nezabírají) a to způsobuje jejich zvýšenou hlučnost. To se řeší přehozením za přední tak po 7-10.000km (podle stylu jízdy).

    A vůbec, všeobecně vzato, nízkoprofil by měl být hlučnější. Bočnice zdaleka tak netlumí vibrace a běhoun je většinou i o dost širší. Pokud máš 215/45R17, bude styčná plocha s vozovkou cca 195-200mm. Zimní 15" budou asi 195/65R15 a styčná plocha bude nanejvýš 160mm. Když to sečteš, je nasnadě, že letní širší pneu bude na suchu hlučnější. Třeba na mokru dělají zase hluk lamely zimáku. Zvlášť při záběru.

    Pozn.: Conti CSC se to sice netýká, ale všeobecně je směrový dezén hlučnější, než klasický a asimetrický. Viz Bravury apod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.01  22:46

    « Re: Pirelli

    ace2> No já bych takový kauf neudělal. Podle mně je to blbost. Vlastně ... ani by mě ti nenapadlo takto mixovat pneu :o)

    BTW, Ty neudáváš celý rozměr pneu? Profilové číslo je to nejzajímavější. Bez něj je to jen změť. Tipnu si. 215/60R15.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.01  22:08

    « Re: Pirelli

    No P5000 jsou směrový do Vé s dvojitou odvodňovací drážkou, zatímco P6000 mají jednoduchou drážku, nejsou směrový, mají profil spíš do Z (ikdyž je prakticky stejnej, jako u P5000)
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.11.01  20:58

    « Hlučnost

    Minulý týden jsem přezul na zimáky. V létě jezdím 215/45/17 od Continentalu, na zimu tam mám 15" Pirelli. V zatáčkách a při brždění je ta 15" taková míň jistá, je ale výrazně tišší. Kdo máte jaké zkušenosti s hlučností nízkoprofilů?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.01  20:50

    « Re: Pirelli

    Ted mě napadlo. Ono když se na ně podíváš tak je to celkem jasný. P6000 mají ten klasickej V design takze maji vetsi styčnou plochu s povrchem vozovky. P5000 mají take V design ale z tech V lamel vycházejí další odvodnovací lamely. Sice mensi styčná plocha na suchu, ale na vodě lepší odvod. Takže až budeš kupovat nové pneu tak dej taky do předu P5000 a do zádu P6000. Přední kola musí mít dobré odvodnění, na zadku je to mnohem méně duležité. A díky více lamelám u P5000 bude asi hlučnější než P6000. Takže bych udělal tento vychytralej kompromis :)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…