Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to mracek
UG6! Ale ty budeš tak dlouho přešlapovat, až na tebe nezbyde nic než EUROPA, MALOYA, atd... Mráčku, Mráčku, myslíš, že někdo bude přikupovat zásoby teď koncem 12 měsíce??!!. Ber co je a nevymýšlej. To víš, všechny T-ka spekulanti už dávno vykoupily, tak se smiř s tím co je, ber H, které mají mimochodem lepší jízdní vlastnosti a nevymýšlej. -
« Re: Nikde nic neni
Cha cha cha. Kdo vybíra přebere anebo kdo pozdě chodí, sám sobě škodí anebo kdo chce kam, pomožme mu tam.
Mráčku, mráčku, proč si takhle komplikuješ život? SportGrip seženeš, Barum zásobuje výborně. Dokonce mé TS790 v parozměru 185/60 měly skladem (!!!). Jenže já jsem u zdroje, na tu fabriku skoro vidím z okna.
Kup savy v baumaxu... -
« Re: 155/70/13
rybízek> V prvé řadě mně velmi překvapilo, že Tebou zminovaný rozměr 165/70R13 je k dispozici v rychlostním limitu "V" (<240km/h). Jinak, šlo by to provést, ale nedoporučil bych to. 165 má LI (load index) 79 (437kg) a 155 jen 75 (387kg). I když váha Tvého auta tuto hmotnost nepřevýší, konstrukce pneu bude míň stabilní a jízdní vlastnosti tudíž horší a méně čitelné. Pokud to v TP je, je to na Tobě. Já bych to nedělal. Znám přechod na nižší LI a je to o držku. -
« dnesni ranni "kalamita"
tak doufam, ze jste si vsichni dneska rano uzili stejne jako ja:) skoro nikde neprohrably silnice (krome hlavni)...myslim, ze dneska zadny zimni pneu moc nepomohly-prioritne kazdyho ridice musi zachranit opatrnost, predvidavost, zkusenost, atd...jakmile to clovek rozjel vic, tak byl jasnej!:) -
« Re: Jaky rozmer?
jojo-taky sem chtel poridit alu na zimu, ale vzhledem k tomu, ze 14" jsou stejne drahy jako 15", tak asi bud muset pockat, az sjedu tyhle 14" pneu (mj.vcera vecer jak snezilo sem je VELMI ocenil:)...tak se pak uvidi...jeste kdyby tak prebejvaly nejaky ty prachy?!:) ale tech asi nebude nikdy dost:( -
"-- skrytý --" 10.12.01 15:51
« Re: Tlak v pneu
Vo voze ma nahodeny monitor tlaku a teploty v pneu /nie je to Laguna :)/. Vychadza mi to tak, ze k poklesu tlaku pri vyraznejsom poklese teploty pod 0C dochdza rychlejsie, pricom zahriatie pneu pocas jazdy trva min. 20min pri jzde v meste. Aj tak sa dostane horko tazko na predpisanu uroven. Pocas 2 rokov, co tento system pouzivam, som si vsimol, ze je v 99% to prave -0,2bar. Ak to skombinujem s presvedcenim, ze spravne nahustena zimna pneu je dolezitejsia, nez v lete, logicky by som tiez odporucal pridat tych 0,2. -
« Re: Valivý odpor
555> Tak to je *. U Stoudůlky (distributor Michelinu) mi právě řekli o těch 0,2atm. Ale i tak, to dává zdravý rozum, ne? Studenější prostředí... BTW, když si uvědomíš, jací týpci u těch mailů sedí... Viz Helenka Bruchová (či jak se menuje) v Škoda Auto. -
« Re: to HUF
ATX>Když už je řeč o olejovém chladiči, je v něm (nebo v motoru) termostat který by udržoval teplotu oleje na nějaké optimální hodnotě? Nebo se to prostě chladí naplno v létě v zimě? Příliš nízká teplota oleje asi motoru moc nesvědčí? Nebo se to uřídí vodou a jejím termostatem? Nerejpu, jenom mě to zajímá :-)). -
« to HUF
Olejový chladič není slabinou chipovaných turbomotorů při Vmax, ale všech motorů při Vmax, které mají vyšší litrový výkon a nebo musí tahat značnou hmotnost. Olejový chladič je pro motor vždy jenom dobře, protože zabrání provozu s vysokými teplotami oleje, při kterých olej ztrácí soje vlastnosti a znehodnocuje se. -
« to DP
Vidíš to moc dramaticky s tím chiptuningem. 2.0 HDI není v žádné, současně nabízené modifikaci na hranici svých možností a počítej s tím, že PSA uvede velmi brzo tento motor na trh s mnohem vyššími parametry. Vem to tak, že první průkopník 2.0 HDI neměl ani intercooler a jeho parametry 45PS/1l a 102,5Nm/1l jsou hodně pod průměrem. Tak stejně 2.0 HDI s intercoolerem 54,5PS/1l a 125Nm/1l nejsou žádná špička a tento motor má mnohem na víc. Pro info např. VW sériově nabízí dieselové motory o obsahu 1.9 s parametry 47,3PS/1l a 110,5Nm/1l, 60,52PS/1l a 150Nm/1l, 68,42PS/1l a 163,15Nm/1l, 78,94PS/1l a 168,42Nm/1l. Tak stejně BMW má motor o obsahu 2.0 s parametry 75PS/1l a 165Nm/1l. -
"-- skrytý --" 27.11.01 13:41
« Re: sirka zimnich pneu
zurivo. skoda, ze este nikto neurobil prekladovy slovnik slov ako zurivo, vela, ako pribite, malo a pod. bol by zivot krajsi :-) zurivo nejazdim, iba svizne. sviznejsie ako 70% vodicov na cestach. na starom aute som mal 185/60 R14 Dunlopy. teraz som chcel kupit 185/65 R15, len ma stale matate, ci nie tie 195/65. asi sa rozhodnem podla ceny ;) a asi to pri mojej jazde a intervaloch jazdenia do zasnezenych oblasti naozaj bude jedno. -
"-- skrytý --" 27.11.01 13:27
« Re: sirka zimnich pneu
Na lade je jedno, ake siroke su, na vode v podstate 1cm pri mnoztve odvodn. kanalikov tiez. Sneh je problem, tam znizujes tlak na koleso a guma straca schopnost sa prehrabat az k pevnejsiemu podkladu. Ak nejazdis zurivo, kasli na to a ber uzsie, 185 je uz dost seriozny rozmer. -
"-- skrytý --" 27.11.01 08:46
« Re: Dunlop SP Sport 220?
Naozaj je toto "Pneumatiky"? Btw: Hufe, za akych podivnych okolnosti ma zmysel opakovane brzdit z 200 na 0kmh? Mam dojem, ze by si mal porozmyslat nad AP Racing, ktore pouzivaju aj na Octavia Cup. Tych 80k CZK v tvojom pripade nebude tak vela a mozes si ich dat aj do ineho vozu... -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
HUF: Jsem investiční poradce, ale teď vedu jednu Americkou firmu, co se zabývá hi-tech elektronikou. Jinak spěchám prakticky neustále, ráno i večer, do práce a z práce, pořád něco zařizuji a rád stíhám i dvůj osobní život, takže holt spěchat musím, he he he ;o))) -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
DP> Pro orientaci, na prohlídce po 30.000km jsem měnil přední desky i s kotouči. Už se mi nějak nezdáli... 40% deskám ještě sice zbývalo, ale už byly mockrát přehřáté a začinaly to dávat najevo. Při opakovaném brždění 200-0 začínaly hučet atd. -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
DP> A co vlastně děláš, smím-li se zeptat? Moc najezdíš, spěcháš...
Pro takové případy, jáké tu popisuješ, se právě montuje ten olejový chladič. To je jediná slabina čipovaných turbomotorů - při Pmax se jim moc zahřívá olej. Můžu Ti říct ze své zkušenosti, že jakmile vyzkoužíš čipovaný motor (v Tvém případě HDI 80->100kW, 250->290NM), nebudeš váhat. Ale jak chceš. Tvé váhání chápu. Taky jsem z počátku váhal. Pak jsem se rozkýval ... a jsem spokojený. -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
HUF: Hmm... mně by asi nevydržel, spojka mi vydrží 250 tisíc, tlumiče mi vydrží 150 tisíc, brzdový destičky a kotouče taky bez problémů, ale motor? Víš, nejezdím nijak dravě, neřežu zatáčky, neřadím bez spojky, nebrzdím jako o život ani nedělám burn-outy a nezávodím na semaforech, ale často (prakticky pořád) jezdím po dálnici na plný plyn a to bohužel i nočním městem (pokud někdy po půlnoci v Praze na magistrále potkáš Lagunu/406ku Break, řítící se 140cítkou, tak prosím uhni, protože to asi budu já ;o). Mám prostě pořád naspěch, nemůžu za to, ale bohužel můj život to vyžaduje, doufám, že mi rozumíš, proto u ne-chipového motoru vím, že mám rezervu a můžu stát na plynu a upřímně, jakmile to rozjedu na 180km/h, tak už nezpomalím. U chipu bohužel nevím... přesto, pokud auto nemá 250 tisíc, neprodám ho, přijde mi to "neekonomické"! -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
DP> Toť otázka. Pakliže pořád využíváš výkonový potenciál motoru, tak nevydrží. Možná 200.000km, ale to je ještě dost naivní. Jinak řečeno, mému tatovi by určitě vydržel i 400.000km, ale mně maximálně tak 150.000km. Čip Ti pouze umožní vytáhnout z motoru víc, ale nenutí Ti to stále používat. Navíc, většinou se při zachování jízdního stylu spotřeba nepatrně sníží. Já své TDI celkem využíbám, ale nehuntuju. Počítám, že 200.000km vydrží. -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
HUF: To nebyl vtip, požádej někde u dealera Peugeotu o testovací jízdu s tímhle inovovaným dieselovým dvoulitrem (má i filtr pevných částic) zvuk má stejný, jako který koliv jiný benzínový dvoulitr. V 530d (142kW) jsem jel a ten zvuk mi přišel jako tiché hučení, ale ne jako zvuk benzínu. BTW Myslíš, že auto s chipem, které jezdí týdně 600-1200km na plný plyn může bez problémů vydržet 300tisíc km (zajíma mne tvůj osobní názor)? -
« :(
teda panove, to je zase diskuze:(...tady by to prece melo fungovat tim stylem, ze kdyz nekdo potrebuje radu, tak si vybere z nabizenych odpovedi a zrejme sam usoudi, ktera bude pro neho ta nejlepsi, a ne ze se tu budem hadat o tom kdo ma "lepsi/drazsi/silnejsi" auto a kdo ne!
PS: me taky sere, ze mam slaby auto, ale nikomu nic nevnucuju ani nekritizuju! az budou prachy, poridim...AUDI RS4:)-to uz me ale asi nebude zajimat tahle diskuze?, zda vybrat pneu za 10 nebo 20tis.?:), ze? -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
ESP mi zasahuje jen vyjimecne a to na kluzke vozovce...:-))) Ja sve informace cerpam s odbornych casopisu a ne z toho, co mne prave napadne a co bych mohl vnutit ostatnim! Jeste k tomu predhazovani ty ceny, mne je uplne jedno, ze si to neplatis sam, jen se ale zamysli nad tim, co by bylo, kdyby jsi si to platil sam, to by jsi se pak asi ukritizoval k smrti... :-))) -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
DP> Tak to už je solidní. I když být já Tebou... ale ne. Nic o čipování jsem neřekl ;o)
A nezkoušej na mě, že nepoznám Diesel od benzínu. To je vtip, ne? Jediný zvukově solidní diesel je řadový šestiválec common-rail 3.0 od BMW (135-142kW - dle modelu). To je zvuk... No paráda.
BTW, k čemu kombík? Máš snad bernardýna nebo dítě ve věku, kdy potřebuje vlastní lidskou silou tlačené vozidlo? -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
HUF: Přesně, a můj nejoblíbenější rozměr pneumatik je 205/60 R15, he he he ;o))) (ikdyž 235/60 R16 je lepší, třeba na Cadilacu DeVille Concours, model 97 ;o))) 406-ku mám o výkonu 109PS (80kW), je to ten novější model, co má už filtr pevných částic a hlavně ve vstřikovacích tryskách piezo-elektrické krystaly, takže umí až šest vstřiků na jednu kompesi. Zvuk to má úplně jako benzín, ikdyž to nastartuješ a jedeš z garáže, nepoznáš že je to diesel, teda poznáš to pouze podle toho, že otáčkoměr má červené pole od pěti tisíc otáček. Jinak, teď se do 406-ky dává i ten 2.2 HDI 16V (98kW), ten je ale o sto tisíc dražší a já osobně v téhle ceně "navíc" nevidím až zase takové plus. -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
DP> No však o tom to je! O prioritách. Já nechápu lidi, co koupí plovoucí koráb bez výkonu, jako Ty a Ty zase nechápeš lidi jako já, co rvou všechno možné do prcka jako je Fabia a navíc ho učiní značně nepohodlným. BTW, co třeba S3 za 1,3milionu nebo Golf GTI za milion? Vyhozené prachy, co?
BTW2 90 nebo 110PS? Soused má 406 HDI limo 90PS a je to dost smutné. -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
HUF: Lagunu dTi jsem v pátek odložil a převzal fungl novou 406-ku Break HDI! Jinak, je mi fuk, jestli máš auto od rodičů nebo sis na něj vydělal. Druhá věc ovšem je, jestli má smysl si kupovat malé auto (Fabia) a připlácet za super gumy, ráfky, prahy, chip a podobně, když je to stále jenom malé auto (Fabia)? Pokud to nemusiš platit ze svého, pak je to asi sranda. Mně nevadí že mám auto s turistickejma gumama, nebo ani to, že nemám chip - to byl jenom nápad, kterej mne naštěstí brzy přešel, mám to na co mám a nepřipadám si jako velký náčelník, to je jen pro takový, jako jsi ty! -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
mracek> A do třetice. Proč mi tu stále předhazuješ, že si to auto platíš sám? Já to už slyšel několikrát a věřím Ti to. Nicméně, pokud útočíš na to, že já ne, tak klidně útoč. Určitě si v té chvíli připadáš jako king, velký šéf, big boss, numero uno, papaláš, vedoucí, náčelník... ;o) -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
Hufe, ted se citim tak hrozne trapne, dokonce je mi trapne, ze si to auto platim sam a mam tuctovy auto, kterych sice po nasich silnicich jezdi x-krat mene nez Fabii, ale jezdi! Jen mimochodem verzi Privilege jsem nepotkal jeste ani jednu! Dokonce je mi i trapne, ze prispivam do tohoto serveru, kdyz jsou tady takovy machri jako jsi TY(spis asi jenom TY), kteri vsechno vedi a vsem se snazi vnutit svuj nazor a pokud ho nechce akceptovat, tak je trapnej a vubec tomu nerozumi!:-))) -
« Re: Dunlop SP Sport 220?
mracek> To je zvláštní. Kdybys měl Clio V6, smeknu a pochválím Ti Tvůj vkus. Ale s tucťákem, jakým je Scenic na origoš kolech, bych radši nemluvil. Nesnaž se mi taky podstrčit, že jsem o něm sám uvažoval. Jo, byl to krok vedle. Už jsem tom psal. Navíc, kdybych ho měl, tak by zajisté podlehl úpravě jak vnějšku, tak i podvozku, neboť jak jsem již dřive uvedl, jízdní vlastnosti mi více než nesedly.
Toť vše. Časem se zklidním a také budu inklinovat k nevýrazným vozům s vysokou užitnou hodnotou (= s vysoko položeným těžištěm). ;o)
UG6 budou samozřejmě lepší, než Sportgripy.