Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Saab 08.01.02 22:44
« Re: to SAAB
Tak jsem se na to kouknul blíž a s CSC2 máš pravdu. Jseš si u AutoTIPu jistý výsledkem ? Lepší než Bridgestone byla Conti SportContact 2, který byla taky mimo soutěž, ale PremiumContact i SP 9000 byli horší ([odkaz] letni/autotip_2001_vysledky.htm). Ale taktéž jsem si u AMS všiml, že PremiumContact byli diskvalifikovány, protože se po pár kolem neúměrně ojeli a popraskali - údajně byla omylem dodána pneu s jinou (měkčí) směsí. -
« to SAAB
Nejsi přesný. Ten test ADAC vyhrála CSC2. Jen se pořádně podívej. Nebyla ale zahrnutá do hodnocení, protože je určena pro větší rozměry a 205/55R16 je něco jako testovací a reklamní úlet.
Taktéž v AutoTIPu nevyhrála RE720. Byla vítěz v poměru výkon x cena. Jinak ji to SP a CPC decentně natřeli.
Studuj :o) -
"-- skrytý --" 08.01.02 14:29
« Re: Nokian
Rybiz: Adresu rikal uz DieselPower, za Jesenicema nejde minout velkej sklad NOKIAN. Staci tam prinest nejakej zivnostnak z pneuservisu a odebrat gumy za velkoobchodni cenu, kdysi na podzim jsem to tu psal vcetne vyhodnych nabidek pneu. Mne staly ve Feldovem rozmeru 165/70 Nokiany NRW 1300 Kc/ks. Naprosto bez konkurencni.
Je pravda, ze na vode nejsou tak dobre, ale naopak na ledu a na snehu jsou vyborne. [kdo to tu psal, ze na snehu jsou fuj? SAAB?] -
Saab 08.01.02 14:27
« Re: to pavelpu
to pavelpu: ono ještě asi záleží i na tom kdo, kdy a kde to testuje. Zde je příklad testu letních pneu v rozměru 205/55 R16:
ADAC:
1. Continental PremiumContact
2. Dunlop SP Sport 9000
3. Bridgestone RE720
Auto motor a sport:
1. Bridgestone RE720
2. Dunlop SP Sport 9000
3. Pirelli PZero
AutoTIP:
1. Bridgestone RE720
2. Dunlop SP Sport 9000
3. Continental PremiumContact -
"-- skrytý --" 08.01.02 12:57
« Re: to 555 part two
9000 boli na voze len chvilu a okraje si to dost odniesli (geom. ok), ale subjektivne snad v zakrutach drzia este lepsie nez Piloty. Tie zase vydrzia neuveritelne vela km na svoju kategoriu. Koli tomu som nebral S02PP, nemam ne to, aby som ich menil po kazdych 10-15kkm. S03 vraj uz vydrzia viac. Pirelli Zero Rosso vraj tiez extra trieda, ale nikoho nepoznam, kto by ich jazdil. Conti beriem za top v zimnych gumach, letne moc nepoznam, kuknem sa na ich web. Kolko ti vydrzia km? Btw: Pilot Alpin je oproti letnej len priemerna guma. Velmi bezpecna, manevovatelnost je ok, brzdy na suchu strasne, ice, snow ok, da sa predvidat, co voz spravi na tazky reprezent. voz perfektna volba. Bocnica je na zimnu nezvykle pevna, ale chyba im dravost. Na Imprezu to chce gumu, ktora sa "zakusne a nepusti", Alpiny ma na snehu dost vynasaju pri dynamickej jazde. -
« To Rybiz
Bacha, vsichni tady rikame, ze Nokiany jsou super na snehu!. Na mokru, coz je povrch, na kterem toho vetsina z nas najezdi v zime bezkonkurencne nejvic, jsou jen prumerne. Nejsou spatne, ale zase zadna bomba. A cena je +/- stejna, jako u jinych slusnych gum podobneho rozmeru - Pirelli, Dunlop. Je to na zvazeni kazdeho. Nasi bydli v horach, takze na ne tata neda dopustit. Ja zas po letosnich zkusenostech maximalne chvalim Dunlopy M3 Wintersport. -
"-- skrytý --" 08.01.02 03:48
« Nokian
Chlapi , porad tady ctu o Nokianech, super gumy, super cena, ale kolik stoji a kde se nechaji nejlepe sehnat v Praze a okoli o tom jeste nepadlo ani sluvko ! muj kamarad je koupil lehce jete od nejakeho "prekupnika" jako lehce jete a nemuze si je vynachvalit, sel bych do nich hned ale nevim kde a za kolik ! Diky za kazdou radu ! Ja mam na Felicii uz druhou zimu Good Year Vektor 3 a rekl bych ze je to slabsi prumer, na mokru dobry ale na snehu je to bida ! -
« To našrot again
Samožřejmě, že čím lepší podvozek máš, tím dál Tě pustí a potažmo tím víc můžeš ždímat pneu.
Potom je taky důležité si uvědomit, kde si stanovíš svých 100% (ve vlastnostech). Kup si 15" nebo 16" kola a obuj na ně SP Sport 9000. Uvidíš, že co bylo doteď dobré je najednou nevyhovující. Stačí pár dní. Samozřejmě přeháním a do podobné koupě Tě nijak neverbuju, ale snažím se, abys pochopil, co a jak. Pokud budeš zvyklý na protektory z Baumaxu, budou Ti stačit. Pak obuješ Bravury a budeš v jiném světě. Potom nazuješ SP Sport 9000 a budeš v jiné galaxii. (Nakonec obuješ závodní slicky a budeš v jiném vesmíru) :o))) -
"-- skrytý --" 07.01.02 21:16
« Re: To našrot
Člověče to je docela zajímavé - tvrdou směs mají, to je fakt, ale že bych něco neubrzdil nebo nerozjel nebo že by nevedly v boku? Už jsem je letos taky musel vyhodit - byly dost sjeté. Ale poměrně dobře se s nimi dalo jezdit. Jestli ti něco říká cesta Jihlava-Turistická chata Čeřínek - není to zrovna dálnice, ale když jsem tam byl, tak jsem to jezdil za cca 7,5 minuty - průměrná rychlost 120km/h a ani jednou mi to neuletělo a gumy se taky nijak nesjížděly, tak jestli to nakonec nebude taky hlavně podvozkem a stylem jízdy :o)) -
« To našrot
Bravury jsem měl ve 205/60R15 Napřed na Laguně a poté na Opelu Senator (tytéž - nikdo je nechtěl...). Dále pak kámoš je má ve 205/50R15 na Preludě 2.0 4WS. Jiný kámoš je má na Golfu II GTI 185/60R13. Jiný kámoš je měl na Corradu G60 195/50R15. Jiný kámoš je má na Kadettu GTI 2.0 16V
Result:
Všichni do jednoho se shodujem, že jsou na *. Slabá bočnice = špatné boční vedení s nečielnou reakcí na náhlou změnu směru jízdy.
Na mokru vinou moc tvrdé směsi velmi špatně sedí a ještě hůř brzdí.
Při záběru jsou neschopně přenést výkon na vozovku. Chyba směsi i konstrukce kordů.
Po částečném opotřebení začínají být velmi hlučné.
Když porovnám Bravury a Dunlop SP sport 9000 (je to sice blbost, cena je zcela jinde), tak to vychází jako 100:1 ve prospěch Dunlopů. Když třeba ve 160 zavlníš s autem (lehké pohyby volantem), tak na Bravurách plaveš a auto jede stále rovně. Na 9000 jedeš přesně tam, kam jsi miniaturním pohybem volantu autu ukázal. Brzdné účinky Dunlopů na mokru jsou taktéž velmi solidní. De fakto skoro nepoznáš, že není suchá cesta.
Bravury jsou dobré na fáčko nebo filcku. Ne tak na silné vozy, které častěji využívají svůj potenciál.
-
"-- skrytý --" 07.01.02 17:41
« Re: anketa!
Huf> jaké máš zkušenosti s Bravurami? Smyk jsem s nimi dostal akorát když jsem chtěl. Kromě dvou na kolejích, ale poměrně rychle se chytly na okolním mokrém betonu. Ono taky hodně záleží na rozložení hmotnosti auta a na podvozku (pokud není nějak paupravený a dovoluje ještě korigovat výchylky silnice).
Low-end jsem testoval proto, že mi přijde zbytečné dávat do pneu 35tis. nebo víc s vědomím, že je za rok a něco sjedu, když to není na žádné sporťáky. Jediné drahé jsou tam ty Bridgestony WinterDueller (8600,- jedna), protože jsou na služebním a tudíž zadarmo :o). Ale jedou jako ty levné Nokiany a hlučné byly asi jako 2 Bravury, teď jsou už jen jako 1,3 Bravury :o)) -
« Re: Dunlop Wintersport 195/65 15
Si niekedy taku Skodu mal? Ja ano a mam zato, ze takto su tie retazy na Skode lepsie. To, ze sa hybala dopredu znamena, ze mala dost trakcie, aby isla vpred, ale zabrzdit je podstatne tazsie. Skoda vyliezla vsade, zjazdy ale boli o drzku (ale aj tak som vsetko zmakol na univerzalnych gumach bez retazi). Ja si myslim, ze ten vodic bol praveze dost znaly. -
« Re: Dunlop Wintersport 195/65 15
Nezlob se na me, ale to je prece pekna blbost. Jeste bych to (mozna) pochopil primo na horske silnici cestou z kopce, ale ne na uplne rovne silnici dalnicniho typu, ktera jde navic skoro porad do mirneho stoupani. Spis si myslim, ze ten clovek videl retezy na prednich kolech ostatnich aut a tak to tam fouknul taky. -
« Re: anketa!
No,já mám zkušenosti s protektorama z Obnovy,Polarisama a Nokianama NRW.Obnovy měly "moderní"šípy,ale to bylo všechno.Na suchu řvaly jak tygr,nic moc boční vedení a na sníh byly moc tvrdý.Ale moc se nesjížděly.Polarisy jsou nepovedenej kompromis za slušnou cenu.Nokiany mam od SAABa jednu sezonu jety.Zvednul jsem s nima auto o 2cm abych nedrhnul v závějích(165/80R13 oproti 175/70R13) a počítal s horšímy vlastnostmi v zatáčkách.Ten rozdíl se ukázal minimální.Na suchu jsou tiché,na mokru trošičku hůř vedou do boku,ale na sněhu a ledu,kterej je tady na Vysočině víc než často jsou perfektní.Trakce i brždění,bok,všechno.Dokonce mi ani nechtějí dovolit "hodiny"na parkovišti.Ani v týhle zimě jsem nemusel vytáhnout řetězy,což jiný roky dělalo až 100 km. -
« Dunlop Wintersport 195/65 15"
Mam v soucasne chvili na Peugeotu 307 gumy Dunlop Wintersport ve vyse uvedenem rozmeru. Vzhledem k tomu, ze jsem pres vanoce byl na horach, mel jsem dost sanci k otestovani na lede, snehu, brecce i mokre silnici. Tady jsou moje zkusenosti:
Snih: Vynikajici trakce a brzdeni, slusne vedeni stopy. Nezaludne chovani pri smyku. Nikiany jsou asi o chlup lepsi, ale ja nemel problemy kamkoli vyjet i bez retezu.
Led: Vyborne vedeni, slusne brzdeni. Memuzu moc srovnavat. Naprosto citelne pri zacatku smyku, da se bez problemu korigovat.
Brecka a mokro: Nejlepsi, co jsem zazil. Vynikajici vedeni stopy. I pres silny bocni vitr. Zadne odskoky, bezpecny prujezd zatacek i vyssi rychlosti. Brzdeni bez naznaku aquaplaningu.
Co vy? Jak se vam jezdilo pres svatky? Ja jezdil v Krusnych Horach a v pohode. Jo Zazitek c.1: Na "dalnici" z Ostrova do K. Varu jsem videl jed Skodovku 120 sretezama na prednich kolech! Tomu rikam vychytavka ;-) -
"-- skrytý --" 04.01.02 23:35
« Re: anketa!
Nějak jsem to moc nepochopil tu anketu, ale napíšu, jaké zkušenosti mám s jakými gumami - žádná značka mě zatím nenechala ve štychu, ale spíš to bylo tím, že nejezdím za hranice pneu, maximálně na jejich hranici :o)).
letní: 185/60-14: Barum Bravura - hlučné, málo se sjíždějí, dobře vedou i bokem, ovšem to spíš na suchu, na mokru je boční vedení horší, ale když se jede "rovně" po dálnici, tak moc sklony k aquaplaningu nemají; Bridgestone (už nevím jaké to byly, ale stály asi 3500 jedna před 4mi lety...) - tiché, vedením srovnatelné s Bravurou, možná trochu lépe seděly v zatáčkách, rychle se sjížděly - za jedno "léto";
165/70-13: Matador (jako do feldy) - nic moc, otrhal se jim vzorek při delší jízdě rychlostí cca 180km/h (jsou do 190) - sjeté za cca 1,5roku vč. zimního provozu;
175/70-13: Kléber Viaxer - tiché, pěkně vedou za jakéhokoliv počasí, ani se moc nesjíždějí, zatím mají samé +
zimní:
175/70-14: Dunlop SP Wintersport - taky tiché, ale řekl bych, že do sněhu moc nejsou, spíš na studenou silnici, sjíždí se akorát v teplém počasí (na jaře a v létě :o)) - sjeté za 3 zimy všude
185/60-14: Kumho KW7400 - jako předchozí, ještě tišší, ale už vůbec ne do sněhu, maximálně tak na hodně uježděnou vrstvu sněhu - vzorek taky vypadá spíš jako letní :o) Na mokru jedou a brzdí lépe než na suchu. Bylo třeba ojet (cca 400km) zřejmě konzervační vrstvu - moc nebrzdily a moc se nedalo rozjet (to ale zmizelo už cca po 15km, pak už jen moc nevedly). Jsou nové, tak nevím jak se sjíždí.
165/70-13: Matador MP55 - ve sněhu lepší než Dunlopy, hlučnější, sjeté za 2 zimy (na náhonu); Nokian NRW - bezkonkurenční - tiché všude, na sněhu jedou jako na asfaltu, na ledu jako na vodě, akorát zatím hůř brzdí na zmrzlém asfaltu (nemyslím na ledě). Jsou nové, tak nevím jak se sjíždí.
215/70-16: Bridgestone WinterDueller - zpočátku hlučné, po cca 1000km ojetá tvrdá vrstva, tak jsou tišší, jinak asi srovnatelné s těmi Nokiany (až na cenu :o)).
Asi to s tou anketou moc nesouvisí, ale možná by mohlo tu víc lidí popsat osobní zkušenosti, aby jiní netápali.
-
« Re: Letne pneumatiky R13 175/70
Na Meganu mam v lete Conti EcoContact CP (185/60R15) - byly tam original. Tiche a pro klidne jezdiciho cloveka jako jsem ja (max. 190km/h - ono to stejne vic nejede) naprosto vyhovujici.Jezisi Kriste, ted jsem si vsimnul, ty tam mas 13" kola (i v technicaku)? -
« Letne pneumatiky R13 175/70
Kupil som Renault Megane bez letnych gum a tak uvazujem co kupit. Z testov mi vysli najlepsie Michelin Energy XT1 a Continental EcoContact EP. Ma s nimi niekto skusenosti, pripadne nejake ine dopurucenie? Viac preferujem nizky hluk a jazdne vlastnosti ako kilometrovy vykon. Dakujem. -
"-- skrytý --" 04.01.02 00:00
« Re: anketa!
Anketa: A kde jsou Nokiany, Hufe? Cenove dobre a velmi kvalitni zimni gumy. Soudim jen podle toho, ze jsem jeste na jine pneumatiky neslysel lepsi reference. Ty svoje Nokiany NRW mam zatim na pude, tak nemohu soudit, ale znam lidi, co s nimi jezdi..., a taky proto je mam. :) -
« Re: Doplneni zimnich pneu II.
sice to neni dobry kombinovat vzorky, ale pokud tu druhou sadu sjedes rychle a jses s GOODYEAR-ama spokojenej, tak bych sel urcite rovnou do UG6...nicmene se domnivam, ze UG6 se ve tvem rozmeru zrejme nedelaji (ale nevim to presne)-co mas za auto? (rozmer se mi nezda zrovna moc standartni) -
« Doplneni zimnich pneu - 2 ks
Panove, jak by jste mi poradili doplnit zimni pneu.. na Mits. Galant mam nyni 4 ks GoodYear UG5, 2 ks jsou jiz na hranici, takze budu nyni dokupovat nove 2 ks. Mam koupit opet 2 ks UG5 nebo UG6 a pristi zimu prejit jen na UG6? Nebo uplne neco jineho? Cena neni az tak rozhodujici.. -
« Re: anketa!
ok, v pohode, jen sem chtel nadhodit, zda ma taky nekdo jinej nazor? samozrejme tu mame ADAC a OAMTC jako referenci, nicmene mas pravdu, ze by bylo lepsi radit vsechny znacky-nikoliv vybrat z kazde kategorie jen to nejlepsi (napr.rozlisit, zda je SAVA jeste horsi nez Barum apod.)-aby pak lidi, ktery nemaj zas az takovej prehled, se mohli kouknout a dle poradi v dany cenovy kategorii vybrat tu nejlepsi moznou volbu (vsichni prece nekupuji Conti/GY/Dunlop/Pirelli, ze?) -
« Re: anketa!
magnat> Tvé hlasování svědčí o tom, že jsi zcela mimo mísu. BTW, dát polarisy před M3 je něco jako upřednostnit felicii 1.3 před Golfem V6 :o)))
all> Místo dalšího hlasování laiků radím omrknout www.adac.de či www.oamtc.at
Když už se mě ptáte, tak zimáky dle značek dělím:
1. Continental, Dunlop, GoodYear, Pirelli
2. Michelin, Bridgestone, Firestone
3. Semperit, Uniroyal, kleber
4. Barum, Yokohama, Fulda
5. SAVA, Debica, Kormoran + protektory z Baumaxu :o))))) -
« anketa!
1.kategorie - 175/70 R13 T (Escort, Astra)
>a> cena (1.600-2.000) BARUM Polaris, CEAT Artic3, FIRESTONE FW-930, KLEBER Krisalp3, SAVA Eskimo S2/S3
>b> cena (2.000-2.600) BRIDGESTONE LM18, DUNLOP SP-M2/M3, FULDA Gravito, GOODYEAR UG5, SEMPERIT TopGrip M829, UNIROYAL MSplus5
>c> cena (2.600 a vice) CONTINENTAL TS780, GOODYEAR UG6, MICHELIN Alpin, PIRELLI Snowcontrol190
2.kategorie - 185/60 R14 T (Fabia, Corolla, 323)
>a> cena (2.000-2.600) BARUM Polaris, CEAT Artic2, FIRESTONE FW-930, FULDA Gravito, KLEBER Krisalp3, SAVA Eskimo S2/S3
>b> cena (2.600-3.200) BRIDGESTONE LM18, DUNLOP SP-M2/M3, FULDA Rotego (jen H), GOODYEAR UG5, PIRELLI Snowcontrol190, SEMPERIT DirectionGrip M828, UNIROYAL MSplus5
>c> cena (3.200 a vice) CONTINENTAL TS780, GOODYEAR UG6, GOODYEAR UG GW-2 (jen H), MICHELIN Alpin, PIRELLI Snowcontrol190
3.kategorie - 195/65 R15 H (Golf, A3, Octavia)
>a> cena (2.400-3.600) BARUM Polaris, DUNLOP SP-M3, FIRESTONE FW-930, FULDA Rotego, SAVA Eskimo S2
>b> cena (3.600-4.500) DUNLOP SP-M2, GOODYEAR UG GW-2, GOODYEAR UG GW-3, KLEBER Krisalp3, PIRELLI Snowsport210, SEMPERIT DirectionGrip M828, UNIROYAL MSplus5
>c> cena (4.500 a vice) BRIDGESTONE LM18, CONTINENTAL TS790, MICHELIN Alpin -
« anketa?
Tak me napadlo, kdyz se tu diskutuje o tom, jake pneu jsou dobre a jake ne, udelat malou anketu, kde by mohl kazdej seradit znacky dle sveho poradniku (samozrejme v nekolika nejpouzivanejsich rozmerech a 3 cenovych kategoriich)...
pokud by melo zajem o tuto anketu vice lidi, pak bych mohl zkusit neco "hodit" na web... -
« Vichřice na letních pneu
Lidi věřili byste, že včera ráno v Praze někdo mohl jezdit na letních pneu ?! Pak mě ten borec (vlastně borkyně) předjížděla a dostala smyk a nabořila mi obě levé dveře. No ale hlavně že máme všechny údy funkčí. A to podotýkám, že vše se odehrálo na zcela rovném úseku silnice při rychlosti cca 40 km. Je to divný, já který si to v plný zimní výbavě se 4x4 rozmýšlí koho předjede a kde (a včera jsem předjížděl kde se mi zamanulo a kohokoliv) ,tak jiný v takovým prskoletu na letních kolem tebe "přefičí" jako vichřice. A bác. -
« Re: Foukání
méďa> Tak tak. Foukat, foukat a zase foukat :o)
BTW, letní pneu je s vyšším ryhlostním limitem lepší. Je to otázkou směci, bočnic a vrstev polyamidu mezi běhounem a kordy. U zimních je situace jiná. Na suchu a mokru sice platí poučka jako u letních, ale na sněhu (u renomovaných výrobců, vyrábyvší T,H,V), že nižší limit je vetší "drapák" a proto ho do vyšších rychlostí nepouštějí. Třeba Conti TS790V je na sněhu horší, než TS 790H. -
« Re: to mracek
No, já nejsem až takový gumový odborník, ale když je guma dělaná na vyšší rychlosti, tak asi bude mít trochu jinou kostru (víc drátů), bude pevnější a možná bude mít i drobet jinou směs? Tak potom logicky musí mít lepší vlastnosti pořád, při jakékoli rychlosti. -
« Re: to mracek
ATX>Spekulanti už je vykoupily - máš recht, teď před Vánoci nakupují hlavně ženský - tedy spekulantky :-)
Mráček>já na Sport Gripech jezdím a moc si lebedím. Testnul jsem je pražské břečce, na ujetým i neujetým sněhu v Krkonoších a asi už mi zachránily minimálně plechy.