Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 24.04.02 18:39
« to Snehulak - Re: poskozeni pneu
Enzo delaji "ALCAR", takze tam by se dalo predpokladat, ze na tak zakladni vec by nemeli zapomenout-alu rafky se totiz vetsinou delaji pri stejne rozteci der pro nekolik aut s vetsi centrovaci dirou a ta se pak redukuje prave temi krouzky-nekdy se taky k rafkum dava certifikace nebo primo nem.atest (TUV), kde je primo psano, jestli se musi pouzit krouzku nebo ne...bezne se tyto krouzky v pneuservisech neprodavaji, ale kazdy solidni by je mel umet objednat primo n aVas typ vozu (stejne tak jako stredove priklopky a jiny dalsi pribuzny sortiment) -
« Re: to QETA - Re: NEWS
Aplikační katalog na moje auto zatim bohužel není:-(((. S mailem je to tak napůl,co jsem se poptával na auta do firmy, tak OK, už je i objednáno, na moje soukromý auto zatím nic N Almera .Vypsal jsem tam pár typů,který by se mi líbily.Jinak jste ale super,rychlost potvrzení objednávky,ceny atd.Jen tak dál... ;-) -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
Montovali mi alu v jednom docela velkém pneuservise. (jmenovat budu az pozdeji :-). Bohužel teď nemám u sebe fakturu abych se podíval jestli tam krouzky figuruji nebo ne. Nevite, dodavaji se rafky Enzo "O", nebo jakekoli jine, v krabici uz se stredicimi krouzky nebo se musi dodat zvlast (typ jsme vybirali z katalogu, pod polozkou nissan almera, ale bylo tam tusim jeste par typu aut cca 3). Nejak si nevzpominam ze by neco takoveho bylo nachystane v hromadce pro me (byly tam rafky a bezp.srouby). Maji tyto krouzky bezne v pneuservisech v zasobach, nebo si je objednavaji soucasne s typem rafku pro dany model auta? -
"-- skrytý --" 24.04.02 17:21
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
zda je kolo spravne vyvazene se podle oka nepozna, ale pri jizde (obzvlaste pri vysoke rychlosti) ano...nejlepsi recept je nechat si kola prevazit v jinem pneuservisu-urcite Vam radi ochotne vyjdou vstric!:) jinak s tim stredicim krouzkem je to samozrejme pravda (plati pro alu rafky), ze pokud tam chybi (pokud neni alu primo na konkretni model automobilu), tak muze pneu pri jizde rychlosti od cca 80km/h lehce vibrovat... -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
To: e-pneu Asi to nějak zaniklo, ale rad bych se zeptal, jestli nevite, zda je mozne vyvazit nebo dovyvazit cele kolo (pneu+rafek) namontovane na ose. Tj. jestli se da v tom pripade poznat, kdyz je pneu dobre vyvazene na vyvazovace, zda je treba spatne namontovane na osu, apod. ? Dikec :-) -jj -
"-- skrytý --" 24.04.02 16:29
« to Snehulak - Re: poskozeni pneu
charakteristika rychlostniho indexu je asi nasledujici: pneu musi vydrzet (nez se roztrhne-pripadne jiny defekt?) po urcitou dobu (cca nekolik-desitek sekund) pri maximalnim zatizeni (hodnota LI pro 185/65 R15 je 88=560Kg) danou rychlost...
v praxi ovsem pneu vydrzi vetsinou vic, nez jake maji parametry (to ovsem neplati o protektorech-tam si podle me ty rychlostni indexy vymysleji!:)...proto bych nedoporucoval davat pneu na auto s nizsim rychlost.indexem nez je v TP, pripadne nez jakou rychlosti hodlate testovat! -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
No s tema pneu si to jeste rozmyslim. BTW je problem, ze bych si na auto dal pneu s indexem T ackoli driv jsem tam mel H a sem tam nekdy bych testnul maximalku (kterou tak odhaduju max na 200 tacho)? Muze se kratkodobe neco s pneu stat ? Jsou ty Tcka v pohode, pokud na dalnici budu cestovat vetsinou do 170km/h ? -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
To Snehulak: Ja jsem taky zvedavy..., ale prave koukam do rubriky Pneu, kde jsi to rozviril a s temi stredicimi krouzky to by taky mohlo byt ono. Docela by mi to korespondovalo (ale ono uz mi skoro koresponduje vsechno se vsim :-P) s tim ze se mi to na litych zda jeste vyraznejsi, ze mi zapomeli v pneuservise namontovat stredici krouzky. Tj. na starych kolech mi to hazelo diky narazenym rafkum a na novych kolech nemam stredici krouzky tudiz mi to vibruje znovu. No to by byla situace. Stredici krouzky zkusim obhlidnout sam.
To vsichni: Btw. da se vyvazit kolo primo na aute? Mirim tam, jestli je mozne na roztocenem kole na ose auta poznat jestli je dobre vyvazene ale trebas spatne namontovane na osu, apod? -
"-- skrytý --" 24.04.02 16:03
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
v solidnim pneuservisu by to snad meli poznat na vyvazovacce? pripadne, kdyz se na vyvazovacce toci pneu, tak zkouknout, jestli nama pneu "boule" apod....jinak (pokud se nic neprojevi) pak nezbyva nez zkouset primo na aute...pokud byla spokojenost s puvodnimi Bridgestone B391, pak bych klidne volil zase Bridgestone - model B330...nebo jit pak rovnou do CONTINENTAL Premium Contact -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
Diky, na e-pneu se podivam :-). Co pripadnyho vypozorovani nejvice poskozenych pneu - da se to nejak zjistit visualne, nebo to musim testovat tim, ze je budu prehazovat ze predku na zadek a podobne?
Blby je jeste totiz to, ze od Nissanu mam pneu Bridgestone B391 185/65 R15 88H a tahle pneu se zrovna neshani nejlepe :-(, takze zrejme budu muset zmenit znacku. Muzete mi nekdo doporucit pneu podobnych vlastnosti (nejenom cisel, ale i hlucnosti, jizdnich vlastnosti ...), kterou bych si mel v pripade vymenny poridir ? Koukal jsem na FIRESTONE FH 700 FS (s indexem H) nebo na Dunlop SP Sport 200 - nemate na ne nekdo nejaky reference/zkusenosti ? -
"-- skrytý --" 24.04.02 15:37
« to Snehulak - Re: poskozeni pneu
1) stredici krouzek se pouziva pouze pro alu rafky-rafek neni charakterizovan pouze poctem der a roztecnou kruznici, ale take prumerem centrovaci diry! (viz tehcnicka podpora na www.e-pneu.cz), plechove se ale vetsinou vyrabi primo na konkretni auto, tzn.nejsou potreba zadne redukce
2) pokud je poskozena kostra pneu, tezko to nekdo opravi-nejlepe bych doporucil vysledovat ty pneu, kt.jsou nejvice poskozene (prehodit predni/zadni naprava) a ty bych pak nasledne vymenil za nove a dal je na predek-pak bude snad spokojenost! (solidni pneu v tomto rozmeru se da poridit jiz kolem 2tis.) -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
Ok dikes, taky si myslim ze by pneu mohly byt poskozeny, jelikoz to byla slupka poradna a ty stary poskozeny rafky byly narazeny (je to na vyvazovacce bohuzel krasne videt). Je nejakej zpusob, jak zjistit poskozeni kostry pneumatiky vizualne ? Nerad bych ted investoval 12 tisic do novych pneu, abych zjistil ze je to porad to samy ....
Co se tyce chybejiciho stredici krouzku - tak novy rafky jsou plechace a ackoli nejsou originaly, tak jsou vyrabeny specialne na Nissany, jelikoz maji svoje roztece sroubu (4/114mm , rafky 6Jx15) - tudiz o tenhle problem se snad nejedna -
"-- skrytý --" 24.04.02 14:43
« to Snehulak - Re: poskozeni pneu
je nekolik moznosti-pokud na vyvazovacce v pneuservisu zjisti, ze je vse OK (nejen podle zavazi, ale i zda pneu nehazi, rovnomerne opotrebeni atd.), pak by mohl byt problem prave v montazi (tj.chybejici distancni-stredici krouzek na alu apod.)
nicmene zkusil bych take zajet do jineho pneuservisu a nechal bych prevazit kola tam-tim padem by se vyloucila chyba bud v montazi nebo v pneu/alu
domnivam se vsak, ze pokud doslo k poskozeni (narazeni-ne pouze odreni) rafku, pak muselo kazdopadne dojit i k poskozeni pneu (kostry) -
"-- skrytý --" 24.04.02 12:51
« Re: poskozeni pneu
Takhle se u mě projevovalo, když jsem neměl na alu ráfcích středící kroužky, které by seděly na náboji. Kola tedy drželo jen na šroubech, které to nezvládaly vycentrovat. Pak jsem si je nechal udělat ze silonu u soustružníka a výrazně se to zklidnilo. -
"-- skrytý --" 23.04.02 23:46
« to QETA - Re: NEWS
1) ohledne dodavek se budeme maximalne snazit vyhovet-vsechny rafky jsou samozrejme z dovozu (Nemecko)-nekt.jsou u distributora primo na sklade (bezne rozmery-VW/SKODA apod.), nektere jsou na objednavku-pokud bude dodaci lhuta delsi, nez bude zakaznik pozadovat, budeme se snazit nabidnout alternativu v podobne cen.kategorii (myslim, ze vyber je natolik velky, ze toto zakaznik jiste pochopi)
2) ano, nektere modely se delaji se 4/5 derami, prestoze mame pouze jedno vyobrazeni - postupne budeme pridavat do uvodni stranky alu katalogu odkazy na aplikacni katalogy (jiz jsou k dispozici Skoda, Renault, Fiat - behem zitrka pribudou dalsi)
3) 195/xx R15 - dop.sirka rafku 5,5"-7,0" -
« poskozeni pneu
Cau, nemohli byste mi pomoct s nasledujici veci?
Loni v lete se mi podarilo project ve vysoky rychlosti vyfrezovanym schodem, takze se mi podarilo pekne narazit rafky. Projevovalo se to vibracemi od podvozku. Na podzim jsem pak kupoval nove zimni pneu, takze jsme zuli letni (ty gumar prohlizel a tvrdil ze jsou v poradku) a na bouchnuty rafky nasadili zimni gumy. Protoze jsme rafky prehazeli tak, aby ty nejlepsi byly vepredu a nejhorsi vzadu, vibrace temer zmizely a vse se zdalo v poradku.
Vcera jsem ale prezul na letni gumy (koupil jsem si nove rafky) a ackoli by mely byt vporadku (podle gumare), tak vibrace jsou vyrzne vetsi nez v pripade novych zimnich gum na bouchnutych rafcich. Zajimave je, ze pokud kola lehce prehustim (z puvodnich 2.1 tam dam odhadem 2.3-2.4), tak se vibrace zmensi - muze tohle byt priznak poskozeni kordu ?
Takze bych se rad zeptal, jestli muze byt pneumatika znicena, ackoli to na ni neni vizualne poznat? Pripadne co bych mel udelat dal, abych se dozvedel o neco vic.
Dikes :-). -
« Re: NEWS
Tak to smekám,nabídka je fakt super,teď jen si vybrat,což je v tom množství dost těžký (stejně se to pro mě zredukuje na pár typů,nabídka na moje auto nebude tak široká :-(( ).Mám pár dotazů: 1. Všechny nabízený kola jste schopný u standartního rozměru 15" dodat v běžné dodací lhůtě? 2.Když jsou na obr. kola s 5 dírama dělají se i 4 děrový (možná je to blbý dotaz, ale za optaní nic nedám ;-) ) 3.Na jakou min. šířku můžu obout 195?
Díky. -
« to asimov
Přesně tak. Měl jsem chvíli Uniroyal Rainsport 195/45R16. Byly děsné, hnusné a odporné - vlastnosti na prd. Pohodlně ale tlumily kostky a díry. Pirelli P-Zero 205/45ZR16 byl kompromis a seděly špičkově. SP Sport 9000 215/40ZR16 seděly ještě líp a pohodlné byly asi stejně málo. Teď mám nové Bridgestone Potenza S02 Pole Position a můžu s klidem říct, že jsou to nejlepší pneu co do stability, jaké jsem kdy měl. Pohodlí a míra pohlcování krátkých příčných nerovností je ale téměř nulová. Přesně takové pneu jsem vždycky chtěl!!! ;o) BTW, mají úplně super brutální rantl na ochranu ráfku proti poškození. Vypadá to cool! -
« Re: 60 x 55
Měl sem vepředu 195/50 a vzadu 205/50 a bylo to docela měkký a žádný velký rany sem neregistroval. Teď sem na to dal stejnej rozměr Pirelli P5000 a je to jako beton. Objíždím každou díru se zaťatou páteří :)) Ovšem rozdíl ve stabilitě, hlavně v zatáčkách, mě po prvním otestování nadchl jako čerstvá tráva po zimě moje morčata. -
« 60 x 55
Přesně tak. To není moc velký rozdíl. Někdy se může stát, že 185/55 od jednoho výrobce bude komfortnější, než 175/60 od jiného. Závisí hlavně na konstrukci bočnice a zejména levné pneu se vyznačují přehnanou měkkostí bočnice, tudíž jízdní vlastnosti jsou do *, zado jízdní komfort je o trošku větší. -
« Re: to Stakl - Re: 175/60 R14
Z čeho vyvozuješ že by ty 185/60 oproti 175/60 mohly mít "o chlup horší" jízdní vlastnosti. Je fakt, že již někdo tady jednou psal, že 176/60 na Felicii na něj udělali lepší dojem, než 185/60. V techničáku mám napsaný i 185/55, ale nějak mi připadá, že takto nízký prof. čísla (u 175/60 je to podobné) naším děravým silnicím nesvědčí. Zážitek z děr je intenzivnější. -
« Re: Zkusenosti s pneu Kleber
Mam Viaxery na predku u Hondy CRX, 185/60/14".
Odjezdil jsem na nich leto, podzim, zimu a nemuzu si stezovat. V zime sice moc nedrzely, ale taky nebyly zimni ;) Ted na jare jsou zase OK, jen snad trochu hlucnejsi - nyni. Ale koupim si je i na zadek (k Honde). -
"-- skrytý --" 17.04.02 17:07
« NEWS
Od příštího týdne bude pro Vás připraven (na www.e-pneu.cz) katalog alu ráfku značek BORBET, DEZENT, RONDELL. Následně se budeme snažit zpracovat katalog ostatních 40 značek, které jsou již také v nabídce na dotaz (emailem): ACR, LUSTAR, ALUTEC, ANTERA, ARBET, ARTEC, ASA, ATIWE, ATP, ATS, AUTEC, AWM, AZEV, BBS, BROCK, BROTEC, BWA, CMS, COBRA, CW, DBV, EXCENTRIC, EXIP, FERRARA, INTRA, LORINSER, MANGELS, MELBER, MKM 2, MKM 3, OZ, REMOTEC, RIAL, RONAL, SGS II, SHAPER, TOORA, VALBREM, WSL, ZENDER! Pokud nám zasíláte poptávku na alu ráfky (objednavky2@e-pneu.cz), pak vždy uvádějte: průměr ráfku [palce], automobil (ročník) a pokud znáte rozteč/počet děr a průměr CB (help ke značení alu ráfků najdete zde: [odkaz] -
-
« Re: to Huf
rikas reklama je jedna vec, ja je nikde nevidel :o). jak je to treba s vyvazovanim, se zivotnosti... na epneu byli 205/40/17 a uz tam nejsou, alternativa je snad jedine bridgestone pp03 a nebo pilot sport od michelinu. falken byl za polovicni cenu. je to i polovicni kvalita? -
"-- skrytý --" 17.04.02 12:31
« to LASMAN - Re: Pneu Felina
pokusim se vypsat alternativni rozmery pro Felicii - srovnani obvodu:
165/70 R13 - 1767mm (100%) original
175/65 R13 - 1756mm (99,4%)
175/60 R14 - 1781mm (100,8%)
175/65 R14 - 1836mm (103,9%)
185/60 R14 - 1819mm (102,9%)
185/55 R14 - 1761mm (99,6%)
195/50 R15 - 1814mm (102,6%)
195/45 R15 - 1753mm (99,2%) -
« to LASMAN
No tak tos narazil na toho pravého. Kolem Barumu se pohybuju neustále. Minulý týden probíhala promoakce Bravurise formou Bravuris Rally (orientačka apod.). Cca 50aut (novináři...) různých značek s různými rozměry gum obulo Bravurisy a likvidovali je. Však kdo ohobloval, dostal nové, tak co :o) Motali se po okrese celý týden, smradi a kvůli jednomu jsem dokonce platil 500Kč pokutu, ale čert to vem :o)
Kámoš v jejich pneuservisu mi ukázal, co z některých plášťů zůstalo. Podle toho, co jsem viděl je ta směs stále dost podprůměrná a navíc byly problémy s vyvažováním. Pevnost bočnice bude taky asi stále slabinou Barumek.
Result? Dobrá Barumka, ale nic extra. Za ty money dostaneš dost, ale v absolutním měřítku zas ani ne. -
"-- skrytý --" 16.04.02 09:14
« to Stakl - Re: 175/60 R14
Na Fiat Punto jsou dop.:
1.4 (185/55 R14)
1.8i (185/55 R15)
1.9D (185/60 R14)
1.9TD (185/55 R15)
pro porovnani presne hodnoty obvodu:
175/60 R14 - 1781mm (100%)
185/55 R14 - 1761mm (98,9%)
185/60 R14 - 1819mm (102,1%)
185/55 R15 - 1841mm (103,4%)
...tzn, ze 185/60 R14 lze pouzit jako alternativu (vyhovuje +-5%) s tim, ze auto bude kapanek lenivejsi - bude se muset trosku vic drzet v otackach a bude o chlup hur drzet v zatackach-pokud ovsem rozmer neni v TP, bude zrejme problem na technicke prohlidce/u policajtu -
« Re: Zkusenosti s pneu Kleber
Dynaxer HP 225/60 15: Hlučnost-hodně vysoká, km průběh-velmi dobrý, adhezní vlastnosti na suchu-průměr, adhezní vlastnosti na mokru-velmi dobré. Pozor, při větších vrstvách vody na silnici geometricky ztrácí schopnost eliminovat aquapl.! Tak stejně pod 10°C geometricky ztrácí přilnavost (pneu je bez siliky). V poslední řadě jsem vypozoroval nedostatečnou odolnost pneu oproti stárnutí: nové pneu po roce používaní vykazují známky steření gumy po bocích, a kousky dezénu se vytrhávají. Result: dobré na relativně pomalé ježdění po městě s průměrnými nároky na adhezi a s vysokým nárokem na km průběh. -
"-- skrytý --" 10.04.02 14:14
« Re: Zkusenosti s pneu Kleber
vyber v rozmeru 195/65 R14 je myslim docela slusny-napr.BRIDGESTONE B330 (2782Kc s DPH/kus) DUNLOP SP Sport 200 (3144) FIRESTONE FH-700 FS (2736) GOODYEAR Eagle Ventura (3676) PIRELLI P6000 (3475) SEMPERIT Top-Speed 2 M807 (2751) TOYO RoadPro R610 (2660) UNIROYAL Rallye 680 (2444)...ostatni na webu -
« Re: Zkusenosti s pneu Kleber
Koupil jsem Kleber Dynaxer DR 205/55 R15 take na radu prodejce, u ktereho jsem loni koupil pneumatiky ktere jsem byl nucen pote reklamovat a vracel mi kacky, takze jsem predpokladal, ze uz mi nedoporuci zadne *. A po cca 5000km muzu rict, ze jsem opravdu spokojen. Na suchu i na mokru dost dobry, jsou tichy, snad v zatackach jsou hlucnejsi, ale to uz musi byt zakruta (tim nemyslim zadne smyky, ale bezny hluk odvalovani). -
« Zkusenosti s pneu Kleber
Panove, nemate nekdo zkusenosti s pneu Kleber Dynaxer HP nebo Viaxer? od znameho, prodejce pneu jsem na ne dostal referenci, ze se jedna o velmi dobre pneu na mokru i suchu, k tomu hlavne navic tiche... testy ale rikaji neco jineho.. v rozmeru 195/65/14 vyber zrovna velky neni, obvzlast ve "vyssi" tride.. diky za odpoved, nejak se nemuzu rozhodnout mezi Kleber, Michelin nebo Uniroyal -
"-- skrytý --" 08.04.02 15:30
« Re: to Magnát alias e-pneu
jestli se jedna o email: P.Basel [petr.basel@volny.cz], tak tam se mi bohuzel reply vraci, ze mail neexistuje: jinak nyni muzeme nabidnout alu rafky znacek: Dezent, Intra, Exip, Rondell(obrazky + parametry viz. www.autokola.cz), cenove podminky-slevy se budou pohybovat od 10% do 15% dle jednotlivych
rozmeru...(doprava zdarma) Vyberete-li si nekt.konkretni typ (pripadne nekolik typu), zaslete nam emailem poptavku a my Vam zpracujeme cenovou nabidku+predbezny termin dodani... -
« Re: to Tomplee ... Re: Blbé skladování
Já bych si taky starý gumy nekoupil, tyhle mi skladovali proto, že byly letní a že byla zima. Doma na ně nemám místo a nechci se o ně starat, tak jsem hloupě důvěřoval Barum Centru Praha. Vtipně okamžitě přecházím na Pneu Šafránek.
-
"-- skrytý --" 05.04.02 10:22
« to harryp
V=240, pokud nekdo hodla jezdit rychleji, pak musi zvolit vyssi rychlost.index!
nejdele ze zminovanych pneu asi vydrzi Firestone (podobne asi jako Bridgestone)...jinak opotrebeni dle testu OAMTC 205/55 R16 W (V, ZR) 2/2001: Continental Premium Contact (3,3) Bridgestone RE720 (2,7) Toyo Proxes T 1-S (3,3) vice info: [odkaz] -
"-- skrytý --" 05.04.02 10:13
« to marekrs2000
zkusenosti s Marshal 717 bohuzel nemame, nicmene je to snad nejlevnejsi pneu na trhu (zrejme srovnatelna s Pneumant, Barum apod. ale asi o chlup lepsi nez Debica)
jinak jsme snizili take cenu u pneu PIRELLI P5000 Drago 195/50 R15 82V doporucena MO cena 2.965Kc sleva 40% nase cena 1.779Kc
jako dalsi velmi dobre varianty bych doporucoval BRIDGESTONE Potenza RE720, CONTINENTAL Premium Contact, FIRESTONE SZ-40, GOODYEAR Eagle Ventura (ceny jsou na webu-rozdil oproti Marshal cca 300-500Kc/kus)