Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« T.V.informuje : 225/60r15super cena 3900 ale až v červnu +-
No pokud myslím co do jízdních vlastností tak je to srovnatelné s R16 a co do vzhledu pohled při jízdě zezadu jsou do šířky (vizuálně) jako r17 . Je pravda že v tomto rozměru je dělá jen pár kvalitních firem ale hlavně za kvalitní cenu a ta je u Barumu bezkonkurenční a přitom to není ta hnusná hlučná Bravura. za cenu 3900 kč bez slev i s dph není nic lepší pro nás co si nemůžem dovilit kupovat AL ty pěkné co nejezdí na každé šumce koupit. Ušetřené penízky za Al disky + ušetřené za pneu v rozměrech R16 kde jsou stejně dražší než ona Bravuris 2 generace 225/60 r15 je jasná věc. Má to jeden háček !! zatím musí vydržet moje stará pneu jelikož tyto pneu za takovou super cenu budou až v červnu 2002 -
« Liťáky na BMW E36
Zdar chlapi, poradí mi někdo, jaká je maximální šířka ráfku na BMW E36 Sedan? Mám plecháče 15" a chtěl bych přejít na 17" liťáky, ale nevím, jakou maximální šířku si můžu dovolit bez nějaké úpravy.
V techničáku jsou napsaný jenom 15", tam se to nedozvím. Rozměr gumy si už spočítám, ale budu si moct dovolit 215mm, nebo jen 205mm? Fakt nevím.
Díky za radu. -
"-- skrytý --" 27.04.02 23:58
« to finfin - Re: Continental Premium nebo Sport(2)
co se tyka obvodu kol, tak:
195/60 R14 - 1857mm - 100,0%
205/55 R16 - 1990mm - 107,2%
205/50 R16 - 1926mm - 103,7%
205/45 R16 - 1861mm - 100,2%
co se tyka pneu, tak vyber je dost veliky:
z nejlepsich 205/50 R16 napr.:
BRIDGESTONE Potenza S-02 Pole position
BRIDGESTONE Potenza S-03 Pole position
DUNLOP SP Sport 9000
GOODYEAR Eagle F1 GS-D2
MICHELIN Pilot Sport
PIRELLI P7000
PIRELLI PZERO ROSSO/Asimmetrico
YOKOHAMA AVS Sport
-
« Continental Premium nebo Sport(2)
Prechazim z 195/60 R14 plech na 205/55 R16 alu. Jezdim s Mits. Galant na sportovnich pruzinach... zrejme koupim Conti, ale ktere.. Premium, Sport Contact nebo Sport Contact2? preferuji nizkou hlucnost a primerene komfortni jizdu (sport. pruziny jsou tvrde uz dost).. cena a kilometricky vykon nejsou az tak rozhodujici.. nebo mate nekdo jine doporuceni? v testech Conti vychazeji dobre.. drive jsem jezdil na Bridgestone 720, ale prisly mi hlucne.. -
« Re: to e-pneu
Dikes za vysvetleni. Ted snad jen uz posledni otazka - nemate nejaky dobry tipy na pneu 185/65/R15 H nebo pripadne na 195/60?/R15 ? Zajima me hlavne pomer cena ku vykonu, takze nepotrebuji zadny hi-end, spis dobrou pneumatiku, ktera bude mit nizky valivy odpor/hlucnost a pritom jeste dobry brzdny vlastnosti :-). -
« to e-pneu
Ty mé S02-PP 205/45 jsou na styčné ploše tak o 2,5cm užší, než bývalé 215/40. Přitom drží stejně ne-li líp. Myslím, že při volbě ráfku dost závisí na pneu. Bridgestone má velmi typickou bočnici. Moc pěknou. Myslím, že už jim zůstanu věrný. možná občas zaměním za CSC2. -
"-- skrytý --" 25.04.02 21:45
« to T.V.
sorry, ale davat na plechy, pripadne orig.alu od SKODA-pneu sire 225 neni asi zrovna optimalni co do jizdnich vlastnosti (hlavne v zatackach na dalnici pri vyssi rychlosti to musi byt opravdu zajimave)...jak to vypada, je vec druha, ale o tom take pochybuji-obzvlaste nechapu prispevky stylu "Tyto gumy vizuálně vypadají asi jako R17"? -
"-- skrytý --" 25.04.02 21:32
« to Snehulak
rozdil H oproti T by mel byt jednak v pevnosti kostry a jednak v pouzite smesi (H by mela byt o chlup mekci, aby mela lepsi prilnavost pri vyssi rychlosti-naopak se bude asi malinko vice opotrebovavat)...ale vesmes tyto rozdily budou patrne spise pri porovnani T oproti W,Y,ZR
nicmene myslim, ze financni rozdil H/T neni tolik velky...proto bych volil radeji H! -
"-- skrytý --" 25.04.02 21:24
« to Guest
RE720 s Premium Contact tvori vice jak 50% vsech objednavek-myslim, ze spokojenost zakazniku hovori za vse!
co se tyka sire rafku, tak pro dane pneu jsou doporucene:
195/45 R16 6,0"-7,5"
205/45 R16 6,5"-7,5"
215/40 R16 7,0"-8,5"
225/40 R16 7,5"-9,0"
-
« pneumatiky a rady T.V.
Pro největší spektrum řidičů jakožto mám na mysli 195/65 R 15 je pro Vás volba opravdu do hájenství r16 a to bez změny ráfku a i bez zbytečných cenových šoků nejlepší volbou R15 - 225/60 R15 tato pneumatika se vyrábí běžně a je to skok kdy nebude řidič za vámi věřit že tyto široké gumy jsou jen 15 Cena je mnohem nižší než gumy v r16 a hlavně nemusíte kupovat AL disky za ceny kolem 20 000 kč Inu rada na zlato -
« Re: disky na Ladu NIVU
Dik za bleskovu odpoved :)) Este predsa nieco, na www.lada.cz som sa docital citujem :"Jaké pneumatiky lze užít na vůz LADA NIVA? odpoved: 195/70 R 15, 185/80 R 16 s odpovídajícími disky.
Chcem tam dat prave tie 195/70 R15 a prave k tomu neviem aky ide disk. Podla toho co si pisal to bude 6x15 ET45, spravne? Blatniky rozsirene nemam a ani nebudem mat tak potrebujem presne vediet aky disk tam dat aby to nedrhlo o blatniky, tlmice alebo co ja viem este o co. Ide hlavne o to zvolit to spravne ET. -
« Re: disky na Ladu NIVU
V základu se montuji na Nivu disky 5 Jx16 ET 58 a pneu 175/80 R 16 85P Alternativně jze použít pneu o rorměru 185/60 R 16 82N nebo 185/80 R 15 82N na ráfcích 6JJx15 ET 45 Je li vozidlo vybyveno rozšířením blatníků , lze použít pneu 185/80 R 15 82N na ráfcích 6JJx15 ET 0 Opsáno doslova z TP. -
« Re: to AUTOKOMPLEXCZ
Fajn, takze kdyz mam v TP max. rychlost 173km/h, tak by index T mel stacit. Od vyrobce byly ale na aute pneumatiky s indexem 'H' a loni kdyz jsem jel ponekud rychleji v nemecku na dalnici, tak jsem tam mel tacho 190 po rovine - z kopce by to mohlo dat jeste vic. Obvykle ale jezdim pomaleji - podle predpisu, jen nekdy (malokdy) jedu rychleji, ale v CR jsem jeste nejel rychleji nez tich 170. Takze co si mam pripadne koupit, 'T' nebo 'H'? Nejsou ty 'H" taky trochu vic odolnejsi co se tyce pripadnych der a tak ? -
« Fabia a 215/40 R16
Zdravim,
nevíte někdo, zda-li je možné dát na Fabii 215/40 R16 a nemuseli se tahat blatniky apod. Případně jaký disk (asi 7,5x16) s jakým ET tam dat aby to nedrhlo. A co na to orgáni? V TP je psano jenom 185/60 R14 a 195/50 R15. A jaké pneu tam dát - něco za rozumnou cenu - např RE720? -
« to e-pneu - zkoušky pneu
Ta norma odlonosti pneu je mnohem přísnější než test na maximální rychlost a maximální zatížení na několik sekund. Někde jsem četl metodiku toho testu, z čehož vyplynulo, že s maximálním zatížením a maximální rychlostí pneu musí vydržet několik hodin provozu! P.S. V praxi jsem shodou okolností zjistil, že přetížená pneu o cca 50-60% vydrží při 70% maximální rychlosti asi tři hodiny a poté popraská obvodový kord, což má za následek ztrátu kulatosti pneu a následné velmi rychlé ojetí vystupujících částí na plátno. -
"-- skrytý --" 24.04.02 19:02
« Re: to QETA - Re: NEWS
tak aplikacni katalog pro NISSAN uz je uploadly, budeme se snazit zpracovat co nejdrive vyhledavani, ale chapete, ze pri takovem mnozstvi to nejde zas az tak rychle-proto se snazime resit aktualni dotazy, pripadne alespon strucne aplikacni katalogy pro nejbeznejsi auta... -
"-- skrytý --" 24.04.02 18:39
« to Snehulak - Re: poskozeni pneu
Enzo delaji "ALCAR", takze tam by se dalo predpokladat, ze na tak zakladni vec by nemeli zapomenout-alu rafky se totiz vetsinou delaji pri stejne rozteci der pro nekolik aut s vetsi centrovaci dirou a ta se pak redukuje prave temi krouzky-nekdy se taky k rafkum dava certifikace nebo primo nem.atest (TUV), kde je primo psano, jestli se musi pouzit krouzku nebo ne...bezne se tyto krouzky v pneuservisech neprodavaji, ale kazdy solidni by je mel umet objednat primo n aVas typ vozu (stejne tak jako stredove priklopky a jiny dalsi pribuzny sortiment) -
« Re: to QETA - Re: NEWS
Aplikační katalog na moje auto zatim bohužel není:-(((. S mailem je to tak napůl,co jsem se poptával na auta do firmy, tak OK, už je i objednáno, na moje soukromý auto zatím nic N Almera .Vypsal jsem tam pár typů,který by se mi líbily.Jinak jste ale super,rychlost potvrzení objednávky,ceny atd.Jen tak dál... ;-) -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
Montovali mi alu v jednom docela velkém pneuservise. (jmenovat budu az pozdeji :-). Bohužel teď nemám u sebe fakturu abych se podíval jestli tam krouzky figuruji nebo ne. Nevite, dodavaji se rafky Enzo "O", nebo jakekoli jine, v krabici uz se stredicimi krouzky nebo se musi dodat zvlast (typ jsme vybirali z katalogu, pod polozkou nissan almera, ale bylo tam tusim jeste par typu aut cca 3). Nejak si nevzpominam ze by neco takoveho bylo nachystane v hromadce pro me (byly tam rafky a bezp.srouby). Maji tyto krouzky bezne v pneuservisech v zasobach, nebo si je objednavaji soucasne s typem rafku pro dany model auta? -
"-- skrytý --" 24.04.02 17:21
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
zda je kolo spravne vyvazene se podle oka nepozna, ale pri jizde (obzvlaste pri vysoke rychlosti) ano...nejlepsi recept je nechat si kola prevazit v jinem pneuservisu-urcite Vam radi ochotne vyjdou vstric!:) jinak s tim stredicim krouzkem je to samozrejme pravda (plati pro alu rafky), ze pokud tam chybi (pokud neni alu primo na konkretni model automobilu), tak muze pneu pri jizde rychlosti od cca 80km/h lehce vibrovat... -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
To: e-pneu Asi to nějak zaniklo, ale rad bych se zeptal, jestli nevite, zda je mozne vyvazit nebo dovyvazit cele kolo (pneu+rafek) namontovane na ose. Tj. jestli se da v tom pripade poznat, kdyz je pneu dobre vyvazene na vyvazovace, zda je treba spatne namontovane na osu, apod. ? Dikec :-) -jj -
"-- skrytý --" 24.04.02 16:29
« to Snehulak - Re: poskozeni pneu
charakteristika rychlostniho indexu je asi nasledujici: pneu musi vydrzet (nez se roztrhne-pripadne jiny defekt?) po urcitou dobu (cca nekolik-desitek sekund) pri maximalnim zatizeni (hodnota LI pro 185/65 R15 je 88=560Kg) danou rychlost...
v praxi ovsem pneu vydrzi vetsinou vic, nez jake maji parametry (to ovsem neplati o protektorech-tam si podle me ty rychlostni indexy vymysleji!:)...proto bych nedoporucoval davat pneu na auto s nizsim rychlost.indexem nez je v TP, pripadne nez jakou rychlosti hodlate testovat! -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
No s tema pneu si to jeste rozmyslim. BTW je problem, ze bych si na auto dal pneu s indexem T ackoli driv jsem tam mel H a sem tam nekdy bych testnul maximalku (kterou tak odhaduju max na 200 tacho)? Muze se kratkodobe neco s pneu stat ? Jsou ty Tcka v pohode, pokud na dalnici budu cestovat vetsinou do 170km/h ? -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
To Snehulak: Ja jsem taky zvedavy..., ale prave koukam do rubriky Pneu, kde jsi to rozviril a s temi stredicimi krouzky to by taky mohlo byt ono. Docela by mi to korespondovalo (ale ono uz mi skoro koresponduje vsechno se vsim :-P) s tim ze se mi to na litych zda jeste vyraznejsi, ze mi zapomeli v pneuservise namontovat stredici krouzky. Tj. na starych kolech mi to hazelo diky narazenym rafkum a na novych kolech nemam stredici krouzky tudiz mi to vibruje znovu. No to by byla situace. Stredici krouzky zkusim obhlidnout sam.
To vsichni: Btw. da se vyvazit kolo primo na aute? Mirim tam, jestli je mozne na roztocenem kole na ose auta poznat jestli je dobre vyvazene ale trebas spatne namontovane na osu, apod? -
"-- skrytý --" 24.04.02 16:03
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
v solidnim pneuservisu by to snad meli poznat na vyvazovacce? pripadne, kdyz se na vyvazovacce toci pneu, tak zkouknout, jestli nama pneu "boule" apod....jinak (pokud se nic neprojevi) pak nezbyva nez zkouset primo na aute...pokud byla spokojenost s puvodnimi Bridgestone B391, pak bych klidne volil zase Bridgestone - model B330...nebo jit pak rovnou do CONTINENTAL Premium Contact -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
Diky, na e-pneu se podivam :-). Co pripadnyho vypozorovani nejvice poskozenych pneu - da se to nejak zjistit visualne, nebo to musim testovat tim, ze je budu prehazovat ze predku na zadek a podobne?
Blby je jeste totiz to, ze od Nissanu mam pneu Bridgestone B391 185/65 R15 88H a tahle pneu se zrovna neshani nejlepe :-(, takze zrejme budu muset zmenit znacku. Muzete mi nekdo doporucit pneu podobnych vlastnosti (nejenom cisel, ale i hlucnosti, jizdnich vlastnosti ...), kterou bych si mel v pripade vymenny poridir ? Koukal jsem na FIRESTONE FH 700 FS (s indexem H) nebo na Dunlop SP Sport 200 - nemate na ne nekdo nejaky reference/zkusenosti ? -
"-- skrytý --" 24.04.02 15:37
« to Snehulak - Re: poskozeni pneu
1) stredici krouzek se pouziva pouze pro alu rafky-rafek neni charakterizovan pouze poctem der a roztecnou kruznici, ale take prumerem centrovaci diry! (viz tehcnicka podpora na www.e-pneu.cz), plechove se ale vetsinou vyrabi primo na konkretni auto, tzn.nejsou potreba zadne redukce
2) pokud je poskozena kostra pneu, tezko to nekdo opravi-nejlepe bych doporucil vysledovat ty pneu, kt.jsou nejvice poskozene (prehodit predni/zadni naprava) a ty bych pak nasledne vymenil za nove a dal je na predek-pak bude snad spokojenost! (solidni pneu v tomto rozmeru se da poridit jiz kolem 2tis.) -
« Re: to Snehulak - Re: poskozeni pneu
Ok dikes, taky si myslim ze by pneu mohly byt poskozeny, jelikoz to byla slupka poradna a ty stary poskozeny rafky byly narazeny (je to na vyvazovacce bohuzel krasne videt). Je nejakej zpusob, jak zjistit poskozeni kostry pneumatiky vizualne ? Nerad bych ted investoval 12 tisic do novych pneu, abych zjistil ze je to porad to samy ....
Co se tyce chybejiciho stredici krouzku - tak novy rafky jsou plechace a ackoli nejsou originaly, tak jsou vyrabeny specialne na Nissany, jelikoz maji svoje roztece sroubu (4/114mm , rafky 6Jx15) - tudiz o tenhle problem se snad nejedna -
"-- skrytý --" 24.04.02 14:43
« to Snehulak - Re: poskozeni pneu
je nekolik moznosti-pokud na vyvazovacce v pneuservisu zjisti, ze je vse OK (nejen podle zavazi, ale i zda pneu nehazi, rovnomerne opotrebeni atd.), pak by mohl byt problem prave v montazi (tj.chybejici distancni-stredici krouzek na alu apod.)
nicmene zkusil bych take zajet do jineho pneuservisu a nechal bych prevazit kola tam-tim padem by se vyloucila chyba bud v montazi nebo v pneu/alu
domnivam se vsak, ze pokud doslo k poskozeni (narazeni-ne pouze odreni) rafku, pak muselo kazdopadne dojit i k poskozeni pneu (kostry) -
"-- skrytý --" 24.04.02 12:51
« Re: poskozeni pneu
Takhle se u mě projevovalo, když jsem neměl na alu ráfcích středící kroužky, které by seděly na náboji. Kola tedy drželo jen na šroubech, které to nezvládaly vycentrovat. Pak jsem si je nechal udělat ze silonu u soustružníka a výrazně se to zklidnilo. -
"-- skrytý --" 23.04.02 23:46
« to QETA - Re: NEWS
1) ohledne dodavek se budeme maximalne snazit vyhovet-vsechny rafky jsou samozrejme z dovozu (Nemecko)-nekt.jsou u distributora primo na sklade (bezne rozmery-VW/SKODA apod.), nektere jsou na objednavku-pokud bude dodaci lhuta delsi, nez bude zakaznik pozadovat, budeme se snazit nabidnout alternativu v podobne cen.kategorii (myslim, ze vyber je natolik velky, ze toto zakaznik jiste pochopi)
2) ano, nektere modely se delaji se 4/5 derami, prestoze mame pouze jedno vyobrazeni - postupne budeme pridavat do uvodni stranky alu katalogu odkazy na aplikacni katalogy (jiz jsou k dispozici Skoda, Renault, Fiat - behem zitrka pribudou dalsi)
3) 195/xx R15 - dop.sirka rafku 5,5"-7,0" -
« poskozeni pneu
Cau, nemohli byste mi pomoct s nasledujici veci?
Loni v lete se mi podarilo project ve vysoky rychlosti vyfrezovanym schodem, takze se mi podarilo pekne narazit rafky. Projevovalo se to vibracemi od podvozku. Na podzim jsem pak kupoval nove zimni pneu, takze jsme zuli letni (ty gumar prohlizel a tvrdil ze jsou v poradku) a na bouchnuty rafky nasadili zimni gumy. Protoze jsme rafky prehazeli tak, aby ty nejlepsi byly vepredu a nejhorsi vzadu, vibrace temer zmizely a vse se zdalo v poradku.
Vcera jsem ale prezul na letni gumy (koupil jsem si nove rafky) a ackoli by mely byt vporadku (podle gumare), tak vibrace jsou vyrzne vetsi nez v pripade novych zimnich gum na bouchnutych rafcich. Zajimave je, ze pokud kola lehce prehustim (z puvodnich 2.1 tam dam odhadem 2.3-2.4), tak se vibrace zmensi - muze tohle byt priznak poskozeni kordu ?
Takze bych se rad zeptal, jestli muze byt pneumatika znicena, ackoli to na ni neni vizualne poznat? Pripadne co bych mel udelat dal, abych se dozvedel o neco vic.
Dikes :-). -
« Re: NEWS
Tak to smekám,nabídka je fakt super,teď jen si vybrat,což je v tom množství dost těžký (stejně se to pro mě zredukuje na pár typů,nabídka na moje auto nebude tak široká :-(( ).Mám pár dotazů: 1. Všechny nabízený kola jste schopný u standartního rozměru 15" dodat v běžné dodací lhůtě? 2.Když jsou na obr. kola s 5 dírama dělají se i 4 děrový (možná je to blbý dotaz, ale za optaní nic nedám ;-) ) 3.Na jakou min. šířku můžu obout 195?
Díky.