Pneumatiky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 06.05.02 12:59
« to residents - Re: Test v Testu
test je zrejme prejaty z klas.nem/rak. ADAC/OAMTC - Barum se vzdy umistuje v druhe polovine "testovaciho pole", casto spise ke konci (ty rozdily mezi jednotlivymi pneu ke konci jiz nejsou tak vyrazne)...pro "orientaci" je vzdy podstatne, kt.pneu se pravidelne umistuji na "zebricku nejvyse - besonders empfehlenswert" -
"-- skrytý --" 30.04.02 11:09
« to Mitsi - Re: Ekvivalent k 205/65x15?
nz, 205/65R15 sice je min.sirka pneu, kt.lze obout na rafek 7x15, nicmene co do jizdnich vlastnosti v zatackach nejlepsi (pneu se na rafku tolik "neprevaluje")...pouzitim pneu 225/60R15 se moc "sportovni" vlastnosti neotevrou-pneu zustava totiz stale stejne vysoka!...rozdil obvodu 0,5% je samozrejme zanedbatelny (otazka ovsem je, zda projdete na technicke prohlidce, pokud dany rozmer nemate v TP)...hmotnostni index pro 225/60R15 je 96 (710kg) tzn.vyssi, coz neni na skodu...vyber je docela veliky-viz.:
[odkaz]
urcite lze velmi doporucit CONTINENTAL Premium Contact, GOODYEAR Eagle F1 GS-D2 -
« Re: to rbaron
to Huf: Jistě, horkými kandidáty jsou Dotz LeMans (www.alcar.cz), OZ Superleggera nebo BBS RC v rozměru 17. Konfigurace gum (Asi Bridgestone):
Předek: 215/45/17
Zadek: 235/40/17
Širší nechci, auto se pak chová jako slon a zas takovej přínos jízdním vlastnostem to není. Ale to mě čeká až příští rok, teď splácím káru samotnou. -
"-- skrytý --" 30.04.02 10:04
« Re: ro Mitsi - Re: Ekvivalent k 205/65x15?
Děkuji za odpověď, která mj. potvrdila můj subjektivní dojem, že 7-mi palcový ráfek je na šířku gumy 205 "nadoraz" (příliš široký ráfek na úzkou gumu). Zachování výšky mi vůbec nevadí, právě naopak: jak jsem již uvedl, nehodlám měnit ráfky a pak je dodržení obvodu samozřejmě nezbytné (rozdíl 0,5% je, jak předpokládám, zcela zanedbatelný). Naopak přechod z kategorie "65" na kategorii "60" dostatečně plní můj původní záměr, tj. otevřít si cestu k pneu sportovnějšího ražení. "65" je snad stále ještě považována za "turistickou" třídu, zatímco "60" je už úvodem do sportovní kategorie, byť tato hranice se stále posouvá k nižším profilovým číslům, co říkáte? V každém případě se v katalozích řady firem právě zde láme hranice mezi "spotřebním" (ve smyslu kompromis všech vlastností) a "lepším" (vypíchnutí jízdních vlastností) zbožím. V blatnících, podbězích a vůči vzpěrám McPherson mám místa dost. PS: Jak je to s indexem nosnosti u 225/60x15? Splním 94 (675 kg) nebo ne? Jedná se o 7-mi místný MPV! Jakou gumu na tak těžké auto, když často plně využívám jeho možností..., dokonce hlavně v zatáčkách? (Tam si vychutnávám ty, komu to sice po rovině jede víc, ale jinak mají srdce v kalhotách...) -
« Re: to rbaron
to Huf: Ne každý to ale zvládá. Hlavně prosímtě nepopírej, že je u nižšího profilu zcela jasně ostřejší hranice ztráty adheze. Jezdím povětšinu s otevřenými okny a rád poslouchám své pneumatiky, co dělají. Zatím ovšem lítám na takových balónech, že bych měl držet hubu (195/14/70)
redbaron.hyperlinx.cz/BMW/BMW4.jpg -
« to rbaron
Jo. Pneumatika s vyšším profilem ale začíná "varovat" již tam, kde má nízkoprofil ještě velkou rezervu. Já osobně navíc toto "varování" slušně odchytím i u 205/45. Poučka, že nízkoprofil se v momentu, kdy je síla odstředivá větší, než přítlačná (smyk), stává naráz neovladatelným, je podle mně hloupá. Jde o směs, kvalitu kostry a správné huštění stejně jako o adekvátní ráfek. Já umím jet s pískajícími koli na efekt a přitom v pohodě. -
"-- skrytý --" 29.04.02 12:32
« Re: To e-pneu.cz Tlak
ano, mail by mel chodit-asi tak do druheho dne (nekdy, pri velkem mnozstvi, se to ale neda stihnout...klidne se muzete pripomenout a ja trosku "pritlacim" na kolegu, kt.resi terminy dodavek)
ohledne tlaku pro 195/50R15 Peugeot 205 cca 2,0-2,2 (dle zatizeni) -
« Re: to rbaron
to Huf: Ale to snad bylo jasné, jak jsem to myslel. Při zachování stejného obvodu kola musíš přece adekvátně snížit profil pneumatiky při zvětšení rozměru disku. Pneumatiky s vyšším profilem umí lépe varovat a sedmnáctka kolo s 40/45 profilem se mi zdá býti ideálem pro sportovní jízdu, to je tedy závěr. -
« Semperit Sport Direction - tlak v pneu
Zdravim! Mam malu, ale podstatnu otazku. Mam Semperit Sport Direction 195/50R15 na Corolle. Hmotnost auta je 980kg. Pri original 165/70R13 bol predpisany tlak 1.8/1.9. Pisal som do Continentalu a napisali mi, ze by mal byt na Semperitoch 2.1/2.4. To predne sa mi zda OK, ale ked jazdim skoro stale v aute sam, kolko mam dat dozadu? Jedna zla skusenost> mal som trochu viac fuknute pneu 2.4/2.6 a v zakrute pocas dazda /uz prsalo dlhsie, takze blato tam nebolo/ som dostal smyk s naslednymi hodinami. Podarilo sa mi udrzat na ceste, ale je mozne nieco taketo na mesacnych pneu? Mohlo to byt tym prefuknutim? Diky za odpoved... -
"-- skrytý --" 29.04.02 09:36
« ro Mitsi - Re: Ekvivalent k 205/65x15?
snizeni profiloveho cisla pri zachovani obvodu kola nelze bez vetsich rafku-tim, ze by se pouzily pneu 225/60R15 (+0,5% vetsi obvod) se moc nevyresi-pneu zustava stejne vysoka (pro 205/65R15 je doporucena sirka rafku 5,5"-7", pro 225/60R15 je 6,0"-8,0"...takze tento rozmer relativne lze doporucit-pozor ale, aby se vesel do blatniku!) -
"-- skrytý --" 29.04.02 09:27
« Ekvivalent k 205/65x15?
Prosím o radu, jaký zvolit ekvivalentní rozměr k 205/65x15. Ráfky mám 7x15 (nehodlám měnit) a jde mi hlavne o snizeni profilového čísla (vůbec neusiluji o co největší šířku!), abych si otevřel cestu k výběru pneu sportovnějšího ražení. Zachování indexu nosnosti 94 (tj. 675 kg) podmínkou! Díky předem. -
« Re: T.V.informuje : 225/60r15super cena 3900 ale až v červnu
A kdo se jednou projel na dobrých lehkých 17kách, už nechce nic jinýho. 18-19-20 palců má smysl už jen na machrovinu nebo na okruhu. Jsou těžký a ztrácí se tím ty největší výhody těchhle kol. Na druhou stranu 16ky ještě umí trochu varovat, když se blížíte na limit, na sedmnáctkách a výš už to pak jenom ustřelí bez varování. -
"-- skrytý --" 29.04.02 08:14
« Re: T.V.informuje : 225/60r15super cena 3900 ale až v červnu
dovolim si nesouhlast, ze jsou jizdni vlastnosti 225/60R15 shodne s 205/55R16 nebo 225/50R16...myslim, ze netreba vysvetlovat proc! PS:Cena pro rozmer 205/55R16 se pohybuje u znacek jako Bridgestone/Conti/Dunlop kolem 4tis. -
"-- skrytý --" 29.04.02 08:04
« to d.aemon - Re: Liťáky na BMW E36
pro BMW 3 Compact Typ E36 jsou doporucene alu v rozmerech: 7x15ET35, 7,5x16ET35, 7,5x17ET35, 8x17ET35, 8x18ET35, 8,5x18ET40, 9x18ET40, 8,5x19ET40...do sire 7,5" pujde urcite vse OK-bez uprav...od 8" (mozna az od 8,5") pak jedine s upravou-vytazenim blatniku -
« T.V.informuje : 225/60r15super cena 3900 ale až v červnu +-
No pokud myslím co do jízdních vlastností tak je to srovnatelné s R16 a co do vzhledu pohled při jízdě zezadu jsou do šířky (vizuálně) jako r17 . Je pravda že v tomto rozměru je dělá jen pár kvalitních firem ale hlavně za kvalitní cenu a ta je u Barumu bezkonkurenční a přitom to není ta hnusná hlučná Bravura. za cenu 3900 kč bez slev i s dph není nic lepší pro nás co si nemůžem dovilit kupovat AL ty pěkné co nejezdí na každé šumce koupit. Ušetřené penízky za Al disky + ušetřené za pneu v rozměrech R16 kde jsou stejně dražší než ona Bravuris 2 generace 225/60 r15 je jasná věc. Má to jeden háček !! zatím musí vydržet moje stará pneu jelikož tyto pneu za takovou super cenu budou až v červnu 2002 -
« Liťáky na BMW E36
Zdar chlapi, poradí mi někdo, jaká je maximální šířka ráfku na BMW E36 Sedan? Mám plecháče 15" a chtěl bych přejít na 17" liťáky, ale nevím, jakou maximální šířku si můžu dovolit bez nějaké úpravy.
V techničáku jsou napsaný jenom 15", tam se to nedozvím. Rozměr gumy si už spočítám, ale budu si moct dovolit 215mm, nebo jen 205mm? Fakt nevím.
Díky za radu. -
"-- skrytý --" 27.04.02 23:58
« to finfin - Re: Continental Premium nebo Sport(2)
co se tyka obvodu kol, tak:
195/60 R14 - 1857mm - 100,0%
205/55 R16 - 1990mm - 107,2%
205/50 R16 - 1926mm - 103,7%
205/45 R16 - 1861mm - 100,2%
co se tyka pneu, tak vyber je dost veliky:
z nejlepsich 205/50 R16 napr.:
BRIDGESTONE Potenza S-02 Pole position
BRIDGESTONE Potenza S-03 Pole position
DUNLOP SP Sport 9000
GOODYEAR Eagle F1 GS-D2
MICHELIN Pilot Sport
PIRELLI P7000
PIRELLI PZERO ROSSO/Asimmetrico
YOKOHAMA AVS Sport
-
« Continental Premium nebo Sport(2)
Prechazim z 195/60 R14 plech na 205/55 R16 alu. Jezdim s Mits. Galant na sportovnich pruzinach... zrejme koupim Conti, ale ktere.. Premium, Sport Contact nebo Sport Contact2? preferuji nizkou hlucnost a primerene komfortni jizdu (sport. pruziny jsou tvrde uz dost).. cena a kilometricky vykon nejsou az tak rozhodujici.. nebo mate nekdo jine doporuceni? v testech Conti vychazeji dobre.. drive jsem jezdil na Bridgestone 720, ale prisly mi hlucne.. -
« Re: to e-pneu
Dikes za vysvetleni. Ted snad jen uz posledni otazka - nemate nejaky dobry tipy na pneu 185/65/R15 H nebo pripadne na 195/60?/R15 ? Zajima me hlavne pomer cena ku vykonu, takze nepotrebuji zadny hi-end, spis dobrou pneumatiku, ktera bude mit nizky valivy odpor/hlucnost a pritom jeste dobry brzdny vlastnosti :-). -
« to e-pneu
Ty mé S02-PP 205/45 jsou na styčné ploše tak o 2,5cm užší, než bývalé 215/40. Přitom drží stejně ne-li líp. Myslím, že při volbě ráfku dost závisí na pneu. Bridgestone má velmi typickou bočnici. Moc pěknou. Myslím, že už jim zůstanu věrný. možná občas zaměním za CSC2. -
"-- skrytý --" 25.04.02 21:45
« to T.V.
sorry, ale davat na plechy, pripadne orig.alu od SKODA-pneu sire 225 neni asi zrovna optimalni co do jizdnich vlastnosti (hlavne v zatackach na dalnici pri vyssi rychlosti to musi byt opravdu zajimave)...jak to vypada, je vec druha, ale o tom take pochybuji-obzvlaste nechapu prispevky stylu "Tyto gumy vizuálně vypadají asi jako R17"? -
"-- skrytý --" 25.04.02 21:32
« to Snehulak
rozdil H oproti T by mel byt jednak v pevnosti kostry a jednak v pouzite smesi (H by mela byt o chlup mekci, aby mela lepsi prilnavost pri vyssi rychlosti-naopak se bude asi malinko vice opotrebovavat)...ale vesmes tyto rozdily budou patrne spise pri porovnani T oproti W,Y,ZR
nicmene myslim, ze financni rozdil H/T neni tolik velky...proto bych volil radeji H! -
"-- skrytý --" 25.04.02 21:24
« to Guest
RE720 s Premium Contact tvori vice jak 50% vsech objednavek-myslim, ze spokojenost zakazniku hovori za vse!
co se tyka sire rafku, tak pro dane pneu jsou doporucene:
195/45 R16 6,0"-7,5"
205/45 R16 6,5"-7,5"
215/40 R16 7,0"-8,5"
225/40 R16 7,5"-9,0"
-
« pneumatiky a rady T.V.
Pro největší spektrum řidičů jakožto mám na mysli 195/65 R 15 je pro Vás volba opravdu do hájenství r16 a to bez změny ráfku a i bez zbytečných cenových šoků nejlepší volbou R15 - 225/60 R15 tato pneumatika se vyrábí běžně a je to skok kdy nebude řidič za vámi věřit že tyto široké gumy jsou jen 15 Cena je mnohem nižší než gumy v r16 a hlavně nemusíte kupovat AL disky za ceny kolem 20 000 kč Inu rada na zlato -
« Re: disky na Ladu NIVU
Dik za bleskovu odpoved :)) Este predsa nieco, na www.lada.cz som sa docital citujem :"Jaké pneumatiky lze užít na vůz LADA NIVA? odpoved: 195/70 R 15, 185/80 R 16 s odpovídajícími disky.
Chcem tam dat prave tie 195/70 R15 a prave k tomu neviem aky ide disk. Podla toho co si pisal to bude 6x15 ET45, spravne? Blatniky rozsirene nemam a ani nebudem mat tak potrebujem presne vediet aky disk tam dat aby to nedrhlo o blatniky, tlmice alebo co ja viem este o co. Ide hlavne o to zvolit to spravne ET. -
« Re: disky na Ladu NIVU
V základu se montuji na Nivu disky 5 Jx16 ET 58 a pneu 175/80 R 16 85P Alternativně jze použít pneu o rorměru 185/60 R 16 82N nebo 185/80 R 15 82N na ráfcích 6JJx15 ET 45 Je li vozidlo vybyveno rozšířením blatníků , lze použít pneu 185/80 R 15 82N na ráfcích 6JJx15 ET 0 Opsáno doslova z TP. -
« Re: to AUTOKOMPLEXCZ
Fajn, takze kdyz mam v TP max. rychlost 173km/h, tak by index T mel stacit. Od vyrobce byly ale na aute pneumatiky s indexem 'H' a loni kdyz jsem jel ponekud rychleji v nemecku na dalnici, tak jsem tam mel tacho 190 po rovine - z kopce by to mohlo dat jeste vic. Obvykle ale jezdim pomaleji - podle predpisu, jen nekdy (malokdy) jedu rychleji, ale v CR jsem jeste nejel rychleji nez tich 170. Takze co si mam pripadne koupit, 'T' nebo 'H'? Nejsou ty 'H" taky trochu vic odolnejsi co se tyce pripadnych der a tak ? -
« Fabia a 215/40 R16
Zdravim,
nevíte někdo, zda-li je možné dát na Fabii 215/40 R16 a nemuseli se tahat blatniky apod. Případně jaký disk (asi 7,5x16) s jakým ET tam dat aby to nedrhlo. A co na to orgáni? V TP je psano jenom 185/60 R14 a 195/50 R15. A jaké pneu tam dát - něco za rozumnou cenu - např RE720? -
« to e-pneu - zkoušky pneu
Ta norma odlonosti pneu je mnohem přísnější než test na maximální rychlost a maximální zatížení na několik sekund. Někde jsem četl metodiku toho testu, z čehož vyplynulo, že s maximálním zatížením a maximální rychlostí pneu musí vydržet několik hodin provozu! P.S. V praxi jsem shodou okolností zjistil, že přetížená pneu o cca 50-60% vydrží při 70% maximální rychlosti asi tři hodiny a poté popraská obvodový kord, což má za následek ztrátu kulatosti pneu a následné velmi rychlé ojetí vystupujících částí na plátno. -
"-- skrytý --" 24.04.02 19:02
« Re: to QETA - Re: NEWS
tak aplikacni katalog pro NISSAN uz je uploadly, budeme se snazit zpracovat co nejdrive vyhledavani, ale chapete, ze pri takovem mnozstvi to nejde zas az tak rychle-proto se snazime resit aktualni dotazy, pripadne alespon strucne aplikacni katalogy pro nejbeznejsi auta...